Wednesday, February 13, 2008

NASIONAL Khairy tersenarai antara calon Parlimen Rembau

SEREMBAN: Umno Negeri Sembilan menyenaraikan Khairy Jamaluddin sebagai antara lima nama yang dipilih menjadi bakal calon untuk bertanding kerusi Parlimen Rembau dalam pilihan raya umum akan datang.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan yang juga Pengerusi Perhubungan Umno negeri, berkata perkara itu dibincang dan dipersetujui Umno bahagian Rembau atas kapasiti Khairy sebagai Ketua Pemuda Umno bahagian selain kedudukannya sebagai Naib Ketua Pergerakan Pemuda Umno.

“Lima nama disenaraikan sebagai calon bagi Parlimen Rembau, termasuk Khairy dan penyandang jawatan (Datuk Firdaus Muhammad Rom Harun)," katanya tetapi enggan mendedahkan nama tiga lagi nama yang turut termasuk dalam senarai itu.

Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri, di sini semalam, beliau yang juga Ketua Umno Rembau, berkata lima nama dicalonkan untuk setiap kerusi yang bakal ditandingi Umno.

“Soal siapa terpilih sebagai calon akhir terserah kepada pucuk pimpinan parti. Tugas kita pada peringkat negeri adalah mendapatkan senarai nama yang dicadangkan untuk proses berkaitan seperti pemeriksaan Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan pihak lain," katanya.

Khairy sebelum ini dicabar Pas supaya mengisytiharkan bertanding di kerusi Parlimen Putrajaya, tetapi beliau yang juga Timbalan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) menyatakan provokasi pembangkang itu tidak perlu dilayan.

Sebelum ini, Khairy juga enggan mengulas apabila ditanya sama ada beliau akan bertanding pada pilihan raya umum kali ini.

Parlimen Rembau diwujudkan selepas persempadanan semula kawasan pilihan raya pada 2004 dan dimenangi Firdaus yang juga Timbalan Ketua Umno bahagian Rembau menewaskan calon Pas dengan majoriti 18,656 undi.

Sementara itu, Mohamad berkata walaupun Negeri Sembilan adalah negeri yang disifatkan sebagai selamat untuk BN, ia bukan alasan untuk parti berasa selesa, sebaliknya perlu bekerja keras bagi memastikan kemenangan 100 peratus.

“Sebab itu, kita letakkan semua kerusi yang dimenangi BN dengan majoriti undi rendah sebagai kawasan kritikal dan berusaha menyelesaikan sebarang isu. Kita kalah kerusi DUN Lobak kepada DAP pada 2004 kerana isu Pasar Besar Seremban dan Perkuburan Cina Jalan Lee Sam yang dilapor akan dipindahkan.

“Bagaimanapun, dua isu itu sudah diselesaikan. Kita bukan saja kekalkan Pasar Besar Seremban, malah membelanjakan hampir RM10 juta untuk kerja naik taraf. Perkuburan Cina juga tidak dipindahkan,” katanya.

Isu setinggan di DUN Temiang yang diwakili MCA dan turut menjadi sasaran DAP juga akan diselesaikan dengan cadangan menempatkan mereka di kawasan lapang sasar milik Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri (KHEDN) yang akan digantikan lapang sasar kerajaan negeri di Mantin yang kurang diberi perhatian.

1 comments:

Anonymous,  December 1, 2008 at 9:50 PM  

Hidup KJ Hidup Khairy Jamalluddin....terus usahakan pembangunan Kaw.Parlimen Rembau & Malaysia..Allah swt bersama mereka yang berusaha..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP