Saturday, January 10, 2009

Malaysiakini - KJ yang prihatin

Pembentukan Dasar Masyarakat Penyayang dan Prihatin oleh kerajaan adalah satu saranan kepada kita warga Malaysia supaya membentuk masyarakat Malaysia yang penyayang dan prihatin tanpa mengira usia, agama dan bangsa. Sehubungan dengan itu, semalam Khairy Jamaluddin serta golongan muda peti undi Chendring, melawat rumah ke rumah untuk memberi sedikit sumbangan kepada golongan warga emas di Kg Baran Chendring, Kuala Terengganu.





Cikgu Jah Bte Mahmud berusia 75 thn





Tuan Mahmud Embung berusia 74 thn








Tuan Sulung Bin Ali Berusia 78 thn







Tuan Ngah Bin Ismail Berusia 70 thn





Tuan Kecik Tuan Salleh Berusia 87 thn, beliau adalah anak kepada ketua Kampong yang pertama Kg Baran





Che Kuanbak Berusia 70 thn mengalami penyakit angin akmar sejak 6 bulan yang lalu





Tuan Jarah Tuan Jusuh Berusia 70 thn







KJ, Wahid bertembung, bertegur Sapa

KUALA TERENGGANU, Kemesraan dan kematangan berpolitik jelas tergambar antara pemimpin Umno dan PAS semasa melawat rumah ke rumah pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin, yang tiba-tiba bertembung dengan calon PAS Mohd Abdul Wahid Endut di Kampung Raja Chendering dalam Dewan Undangan Negeri kawasan Batu Buruk kira-kira 4 petang, bertegur sapa dan saling beramah mesra.

Khairy ketika itu menunggang motosikal "kapcai" bersama beberapa petugas pilihan raya dalam lawatan rumah ke rumah apabila bertembung dengan Mohd Abdul Wahid yang mahu memulakan lawatan rumah ke rumah di kawasan yang sama.

Anggota Parlimen Rembau itu dan Mohd Abdul Wahid serta penyokong mereka kemudian sempat berbual mesra dan berjenaka selama kira-kira 10 minit berbicara mengenai kempen masing-masing sebelum mereka meneruskan program menemui pengundi.

Semasa pertemuan itu, Khairy kedengaran memberitahu Mohd Abdul Wahid supaya PAS tidak menggunakan taktik menyerang peribadi, sambil disambut oleh beberapa orang sekeliling mereka yang berkata "let's the best man win".

Ketika mengulas mengenai pertembungan itu, Khairy berkata ia menunjukkan kedua-dua parti saling bekerja keras bagi memastikan kemenangan.

"Pertembungan tadi cukup mesra. Tadi dia (Mohd Abdul Wahid) ada kata pendekatan BN ini cukup baik.

"Dia kata kempen yang dijalankan BN juga cukup baik kerana kita tidak menyerang peribadi calon. Kita ucap tahniah pada dia. Kita nampak kempen yang dijalankan oleh kedua-dua parti cukup matang dan berhemah," katanya.

Khairy berkata terdapat segelintir penyokong PAS sendiri tidak menyenangi strategi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menggunakan serangan peribadi dalam kempennya.

"Saya dengar cerita, penyokong PAS dan jentera PAS tidak senang dengan kehadiran Anwar... bila dia buat serangan peribadi termasuk menyamakan Umno dengan Israel, ini yang tidak boleh diterima mereka (penyokong PAS)," katanya.

Sebelum itu, Mohd Abdul Wahid memberitahu pemberita beliau yakin mendapat sokongan pengundi Cina pada pilihan raya kali ini.

"Sokongan daripada pengundi Cina saya amat berpuas hati dan saya telah terangkan kepada mereka tentang wadah perjuangan saya dalam Pakatan Rakyat dan saya yakin mereka menyokong saya," katanya.

Pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Mohd Abdul Wahid, calon BN Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, dan calon Bebas, Azharudin Mamat alias Adam.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP