Tuesday, January 6, 2009

Malaysiakini - Khairy yakin BN menang di Kuala Terengganu

Kuala Terengganu 6 Jan – Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin berkata beliau yakin calon Barisan Nasional (BN), Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, memenangi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pada 17 Januari ini.

Kata Khairy, jika dilihat dari segi kehadiran jentera pemuda hari ini, jelas menunjukkan persiapan jentera Pemuda Barisan Nasional kali ini begitu mantap dan BN tidak mempunyai sebarang masaalah berbanding dengan parti Pas yang mempunyai sedikit masaalah dalaman dan sedikit sebanyak boleh menjejaskan moral dalaman parti tersebut.

Beliau berkata demikian ketika ditemuramah oleh wartawan di majlis pelancaran jentera pilihan raya kecil pergerakan sayap BN di Dewan Konvensyen Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu semalam.

Khairy juga bersependapat dengan pandangan Datuk seri Najib bahawa, Pemimpin UMNO dan BN yang berkempen dalam pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu haruslah bersikap rendah diri dan mesra bersama rakyat.

Turut hadir Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said; Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat; Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon; Naib Presiden MIC, Datuk S. Sothinathan, dan calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh.

Didalam Majlis yang gilang gemilang tersebut,Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang berkempen dalam pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu perlu bersikap rendah diri.

Dengan pendekatan tersebut ia mampu menarik sokongan rakyat ketika berkempen bagi memastikan kemenangan calon BN pada pilihan raya kecil tersebut.

"Jangan berlagak... naik kereta mewah dan jangan berlebihan (ketika bertemu pengundi). Pegang kepada satu prinsip bahawa kita hamba kepada rakyat, itulah anak kunci kepada kejayaan BN.

"Saya minta pemimpin yang turun padang supaya mesra rakyat,'' katanya ketika melancarkan jentera pilihan raya kecil pergerakan sayap BN untuk pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu di Taman Tamadun Islam di sini malam ini.

Mengenai pilihan raya kali ini, Najib berkata, ia bakal menguji keupayaan BN dan parti komponen selepas Pilihan Raya Umum ke-12.

Menurutnya, selepas kalah di Permatang Pauh, BN berazam mencatatkan kemenangan sekali gus menandakan kebangkitan semula parti ke arah masa depan yang lebih cerah.

"Kuala Terengganu bukanlah Permatang Pauh dan kita tak akan benarkan sama sekali sejarah itu akan berulang lagi di sini," katanya.





Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP