Wednesday, September 16, 2009

Khairy bangun pertahankan pemimpin bangsa – Tun M

Menghadapi tekanan Tun Dr Mahahthir bukan satu tekanan yang calang calang dan dikatakan mudah untuk seseorang pemimpin menerima dan melalui saat sedemikian. Tanpa kekuatan mental dan kebijaksanaan serta waras pemikiran untuk menyerap tekanan Tun Mahathir saja jawapan yang boleh menyerap tekanan ini, jika tidak, padahnya adalah kecundang. Inilah yang dihadapi oleh pemimpin muda ini yang memahami serta telah membaca akan akibat yang akan diterima sekiranya silap percaturan dalam permainan politik dengan Tun , Sebagai anak muda berbudaya timur dan beradat. KhairyJamaluddin dapat menyerap segala tekanan Dr Mahathir yang diterjemahkan oleh beliau sebagai teguran dan nasihat dari orang yang lebih berpengalaman dan matang .
Segala kata kata Tun dan kritikan Tun diterima dengan hati yang terbuka dan disambut dengan senyuman tanda hormat. Inilah Khairy Jamaluddin yang mana suka atau tidak kita terpaksa menerima bahawa beliau telah berjaya menyerap segala kritikan dan teguran Tun dari negatif ke positif dan akhirnya diterjemah kan sebagai satu hikmah yang menguntungkan diri beliau. Tidak sepatah pun dan tidak sekali pun anak muda ini melawan ataupun mengangakat kening menrenyuk tanda marah atau protes. Semuanya diterima dengan hati yang terbuka dan senyuman tanda redha dan menerima.

Hari ini, Khairy bagun mempertahan kan Tun , demi mempertahan kan mantan pemimpin negara dan negarawan yang dihormati dari dihina oleh Pemuda MIC. Beliau bukan saja bangun atas dasar peribadi , malahan mewakili seluruh pemuda UMNO Malaysia dan juga Pemuda BN. Jangan sekali kali dihina pemimpin bangsa ku. Pemuda akan bangun dan akan terus menentang.
Hari ini Khairy Jamaluddin membuktikan betapa matang nya kepimpinan beliau dan betapa matang landasan politik beliau yang tidak menyimpan dendam , Yang benar tetap akan dibela dan yang salah tetap kan ditentang , Dari sudut ini Tun dipertahankan sebagai negarawan negara , Tun adalah mantan pemimpin UMNO yang ulung, sekiranya Tun dihina ,terhina lah maruah bangsa dan juga seluruh warisan UMNO. sewajarlah anak muda dan juga pertubuhan muda yang dipimpin oleh Khairy ini bangun menentang bangsa asing yang cuba menjatuhkan maruah bangsa Melayu dan juga pemimpin Bangsa. kerana mereka adalah pemuda Melayu yang bersopan dan beradat.

Petikan dari Utusan Malaysia

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP