Thursday, March 5, 2009

'Saya sombong? Taklah...' - KJ

Sekiranya tidak terpilih, Khairy berkata: “Saya akan terus melakukan kerja saya (sebagai ahli Parlimen) dan saya tiada masalah dengannya.”

Calon ketua Pemuda Umno itu juga menjelaskan bahawa beliau telah lama sampai ke tahap 'tidak boleh berpatah balik lagi' dalam perjalanan politiknya.

Mengulas salah anggap terhadap dirinya, beliau berkata, masih banyak perkara yang tidak difahami tentang dirinya.

'Seorang pendiam'

“Baru-baru ini saya bertemu seorang pengendali laman blog popular. Kami tidak pernah bertemu sebelum ini, kali pertama, tetapi beliau sudah lama menulis tentang saya.

“Perkataan pertama beliau kata tentang saya ialah, oh, anda lebih tinggi daripada yang saya sangkakan. Bagi seseorang yang sudah lama menulis tentang saya, beliau tidak sedar pun (ketinggian) saya enam kaki. Cuba anda bayangkan ketidakselarasan antara realiti dan persepsi,” katanya.

Diminta menjelaskan siapakah Khairy yang sebenar, beliau menyifatkan dirinya sebagai produk generasi ini – satu generasi yang kompleks - (tetapi) tidak terpisah dengan akar sejarah dan dalam masa yang sama, mementingkan identiti etnik masing-masing.

Khairy juga menafikan bahawa beliau sombong dan kurang mendengar (pandangan orang lain), tetapi sebaliknya menyifatkan dirinya seorang yang pendiam. Beliau juga berkata, tidak banyak perkara yang boleh membuatkannya marah akhir-akhir ini.

Ditanya sama persepsi terhadapnya disebabkan beliau banyak bercakap tetapi kurang mendengar, beliau berkata: “Saya tidak tahu. Mendengar itu bagus. Saya tidak tahu semua perkara dan saya juga tidak berpura-pura tahu semua perkara.”

“Anda empat orang mewawancara saya, sudah tentu saya perlu bercakap,” katanya berseloroh.

Dalam wawancara siri kedua ini, Khairy turut ditanya pandangannya tentang langkah melompat parti dan kekecohan dan kebuntuan politik di negeri Perak.

Sumber : Malaysiakini

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP