Wednesday, March 18, 2009

DUGAAN DATANG KIRI DAN KANAN TAK HENTI-HENTI


Kini tinggal 7 hari sahaja lagi sebelum para perwakilan Pemuda UMNO akan memilih Ketua mereka di peringkat kebangsaan, dan di dalam debaran menanti hari penentuan ini pelbagai onak dan duri telah pun direntasi oleh Khairy … malahan mungkin ada lagi dugaan berupa last-card or last kopek yang akan menghujani beliau.

Paling baru adalah keputusan Lembaga Disiplin yang memberi hukuman amaran kepada beliau atas kesalahan penglibatan tidak langsung melalui ejen. Khairy jelaskan bahawa beliau tidak bersalah dan tiada bukti kukuh yang sabitkan beliau dengan perkara yang adu, malahan ianya berlaku tiga bulan sebelum beliau membuat pengunguman untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO.


Ini umpama ada satu gerakan mahu menjatuhkan beliau. Paling nyata, adalah ada sesetengah pihak dengan cepatnya menyatakan rasa tidak puas hati apabila Khairy hanya diberi amaran sedangkan Dato’ Ali dilarang dari bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO sedangkan keduanya didapati bersalah atas klausa kesalahan yang sama. Untuk ini, Hang Tegar tegaskan semua pihak hendaklah rujuk kepada penjelasan Pengerusi Lembaga Disiplin, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen, yang mengatakan tiada bukti kukuh sabitkan Khairy dan tahap kesalahan mereka yang disifatkan ejen pun berbeza. Malahan dalam kes Khairy, tiada arahan atau ketetapan bahawa mereka yang terlibat adalah ejen beliau. Sebab itu Khairy kekal dengan pendirian yang beliau tidak bersalah.

Namun, bagi mereka yang menaruh harapan agar Khairy dilarang bertanding – keputusan ini umpama tidak mencukupi. Malah ada desas desus yang ada pihak mahu laporkan kepada SPRM, kerana tak puas hati.

Sungguhpun demikian, jika aduan dibuat untuk menyerang peribadi dan public smearing untuk mencalar or to blemish Khairy, ia memang nampak sebegitu… Namun, Hang Tegar yakin dan percaya yang para perwakilan mahukan calon yang bertanding menang atau kalah di gelanggang pertarungan dan bukannya melalui taktik kotor atau strategi menang free.

Kepada perwakilan, saudara semua telah berjumpa dengan Khairy dan mendengar dan mendapat tahu wawasan serta penjelasan beliau yang mahu membawa Pemuda ke satu era baru disamping menjaga kebajikan Pemuda dan seluruh generasi muda. Bawa dan sokonglah beliau.

Jika saudara semua tidak menyokong taktik kotor segelintir pihak yang mahu menang mudah, maka sokonglah calon Setiakawan 03.

Oleh : Hang Tegar

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP