Wednesday, November 28, 2007

Sejarah Lambang Pas

18 comments:

Usam kusam,  November 28, 2007 at 1:16 AM  

Terpulang kepada penyokong Pas untuk mempertahankan lambang parti mereka. Yang penting kita orang gembira mendengar sejarah lambang Pas.

Jangan marah bang!

kakitidur November 28, 2007 at 10:54 AM  

Korang ni tak de kerja ke sampai lambang pun jadi pertikaian. Kan lebih banyak benda yang besar-besar yang patut di perkata kan bukan nya lambang orang. Apa ni...? Cubalah pikir perkara-perkara macam di bawah;
1. Pengambilalihan oleh Avenue oleh si semut ECM Libra dimana Khairy sebagai Menantu Perdana Menteri menjadi pengarahnya
2. Repot AUDIT Negara
3. Pembelian kapalselam sorpene
4. Pembelian jet Sukhoi
5. Pembelian Plet No. kereta oleh Kerajaan Pahang.
6. Pembelian Jet oleh PM
7. Pembelian Kapal Layar oleh PM
8. Pembelian rumah dan harta di Australia oleh PM
9. Pengubah suaian Mahligai Putrajaya di zaman arwah Datin Seri Endon yang memakan jutaan ringgit.
10. Port Klang Industrial Zone yang memakan berbillion ringgit.
11. Pembuatan kapal TLDM oleh Lumut Nala Dockyard yang terlebih budget berbillion ringgit
OOOOii letih aku nak tulis. Ni sikit aje. Aaaa kan elok kalau perkara ni yang kau tulis bukan tajuk yang merapu-rapu.

Anonymous,  November 28, 2007 at 1:13 PM  

dah lambang ..pun berkira .xder kerje lah ...senang mcm nie jer ..ader ke patut org umno terang pasal lambang pas ...xkan lah kite nak bt math tp gie tnaye kat cikgu bahasa...leh x jwb dia ..kira mcm tu lah ..klu nak bagi comnt ker aper ke biar lah kite tahu main bende tu ..nie main reka jer

Anonymous,  November 28, 2007 at 2:49 PM  

apasal UMNO pakai nama org putih?

pejuangan melayu tp nama parti pakai bahasa Inggeris!

sudahlah! mcm bodo je melayan si bodo jinggo ni

merzsss,  November 28, 2007 at 3:28 PM  

apasal UMNO pakai nama org putih?
---------------------------------

Sebab UMNO maju kehadapan bukan macam Pas ketinggalan kebelakang.

merzsss,  November 28, 2007 at 3:29 PM  

apasal UMNO pakai nama org putih?
---------------------------------
Orang Pas tak tahu eja bahasa inglish pada masa tu.

tak lupa sejarah,  November 28, 2007 at 4:47 PM  

bukan umno tu anak emas penjajah.sejarah telah buktikan bahawa umno ni melaungkan merdeka apabila british setuju beri merdeka.utk pengetahuan umno perkataan merdeka dilaungkan oleh pejuang melayu dalam kmm seperti ibrahim yaakob,dr burhanuddin helmi,shansiah fakeh,ahmad boestaman.meraka tak pernah masuk umno tapi meraka ada yg jadi presiden pas,parti rakyat.ini sejarah.ingat umno hanya anak emas penjajah hingga sekarang masih guna dasar penjajah.

Anonymous,  November 28, 2007 at 8:19 PM  

umno barua british. sbb tu pakai nama org putih.

bukan sbb maju ke depan, tp sbb tak yakin dgn bahasa bangsa sendiri, sbb tu skang budak melayu ramai tak reti ckp melayu. umno suruh ajar semua dlm bahasa org putih.

anak najib altantuya pun tak reti ckp melayu.

umno- United Monkeys Nazi Organization

Anonymous,  November 29, 2007 at 11:05 PM  

kau buat le lawak kat lambang pas tu banyak-banyak! memang bagus! cuma nak tanya sikit aje! kau ingat gambar keris bogel tu kau punya ke? hooih tu hah indonesia nak claim hak cipta lah! lepas nie kau kena cari lambang baru! hahha! aku cadang kau pakai lambang cangkul dan sabit! macam lambang komunis tu! kaler pun dah merah dan putih! ahahha! lagi afdal kau tukar singkatan nama parti ke nama Melayu PKMB hai macam parti komunis malaya aje! heheeh!

kakitidur November 30, 2007 at 12:28 PM  

merzsss,
kau punya otak ada kat buntu tunggu untuk keluar masa kau berak. Dimanakan maruah kau? Dimana letaknya jati diri engkau mempermuliakan bahawa asing. Walau pun Dewan Bahasa Dan Pustaka itu mandul dari segi pengistilahan baru dalam Bahasa Melayu kita sebagai individu dalam rumpun Melayu tidak patut memandulkan diri kita sendiri. Apa salah nama UMNO itu ditukar kepada Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau singkatan PKMB. Kenapa nak digunakan nama United Malay National Organization atau UMNO? Tidak tertinggal kita dibelakang apabila menggunakan bahasa kita sendiri. Tengok di negara-negara Eropah mereka menggunakan bahasa mereka sendiri untuk menamakan parti-parti politik mereka. Mereka tidak ketinggalan tetapi lebih maju dari negara ini. Itu lah, dalam tulisan saya yang pertama ada menyatakan cubalah kita fikirkan tentang perkara-perkara bernas untuk difikirkan bukannya isu-isu remeh seperti lambang PAS tetapi seperti isu-isu penting seperti bahasa kerana terdapat juga dikalangan kita seperti mat merzsss ini yang ketinggalan dan jahil tentang kepentingan bahasa. Bahasa itu melambangkan bangsa dan maruah negara dan bukan untuk di permain-main dan di perkotak katikkan. Saya tahu dan sedar bahawa pemilik dan penulis didalam blog ini bukan lah seseorang yang berpendidikan dan berwawasan tetapi cubalah berubah kepada pembaharuan yang membina bukan seperti katak dibawah tempurung yang tidak akan maju dan hidup didalam kejahilan. Belajarlah dan menuntut ilmulah dahulu kerana ilmu itu adalah pelita yang menyuluh kita keluar dari kegelapan.

ROSLAN ZAKARIA,  December 4, 2007 at 5:49 PM  

oii ORANG-ORANG UMNO

KERIS YG PADA BENDERA KAU TU ADALAH BERASAL DR PULAU JAWA... ORANG MELAYU MCM KAU SELALU MENIRU... MALU LAH SIKIT SEMUANYA NAK TIRU... MANA IDENTITI ORG UMNO

NAMA BENDERA PUN NAK TIRU NAMA BENDERA INDONESIA... BENDERA UMNO SANG SAKA BANGSA ... BENDERA INDONESIA 'SANG SAKA MERAH PUTIH', DAN MEREKA DAH BERI NAMA TU SEJAK MEREKA MERDEKA 1945... UMNO BARU 2 TAHUN BAGI NAMA TU

KESIAN UMNO ASYIK MENIRU IDENTITI ORANG LAIN...

Anonymous,  January 4, 2008 at 12:28 AM  

orang yang bagi ceramah ni cakapla bahasa melaysia/melayu. tak faham la.

Anonymous,  January 4, 2008 at 12:30 AM  

brader ni cakap tak fikirla. bagi ceramah kat orang yang suke tengok orang buat lawak. orang yang ade masalah rumah tangga ke ape. boleh masuk raja lawak la. lepas ni cite pasal sejarah lambang umno pulak.

Anonymous,  February 4, 2008 at 9:41 AM  

Pas teringat kat penjajah jepun, maka ditirunya lambang jepun. Sebab umno dah pakai kaler merah dan oleh sebab nak "mengislamkan lambang" jepun maka dikalerkannya hijau. Untuk memekatkan lagi hati hati penyokong dia supaya rasa Islam satu dunia ni milik dia saja, maka digelapkan hijau dia jadi kaler "hijau pekat".

Anonymous,  February 21, 2008 at 11:29 PM  

butuh pak hangpa kata macam 2....pak hangpa keje apa....nak kna sepak ka....hidup UMNO...

Anonymous,  February 26, 2008 at 2:27 PM  

UMNO makan DUIT, PAS tak da Duit
Dua2 pun tak bleh pakai, khairy bagus dia cerdik, tunggu ajer la dia jual Malaysia nie....

Baginda Reformasi February 21, 2009 at 8:36 PM  

wahahahah sjarah UMNO begitu rupenya... klu PAS tiru jepun tak bagus ka? abeh bagus UMNO tiru INDONESIA... patut le ramai perempuan MELAYU g INDON... pengaruh UMNO rupenye... n lagi satu klu aku suruh meniru baik aku tiru org jepun, tiru indon rosakle... n maksud MELAYU dekat JAWA ialah LARU (RUN AWAY), so tanah melayu ialah tanah larian parameswara! wahahahaha hidup ketuanan melayu

Baginda Reformasi February 21, 2009 at 8:37 PM  

tak payah siar pun takpe john... hahaha tak kesah nye..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP