Wednesday, November 28, 2007

Khairy (KJ) tidak sehina Amir Hafizi dan Rocky?

Oleh ; Zack abu bakar





Kebebasan dan keterbukaan kini telah disalahgunakan dan ini memberikan satu kesan nagatif yang boleh mencetuskan satu kesan yang tidak sihat dan menanam normar-normar yang boleh melahirkan rakyat yang berminda cacat dan kurang ajar.

Perlunya satu tindakan serious diambil dalam keadaan yang terlalu kritikal ini sebelum minda rakyat diracuni oleh tulisan-tulisan yang biadab dan tidak bertanggungjawab.

Agak kurang ajar bagi sebuah blog yang telah mengundang penulis tamunya mencarut-carut dan memaki hamun sesuka hati mereka tanpa lagi memikirkan akan maruah pembaca yang melayari blog mereka.sila klik di sini >>

Mereka perlu faham bahawa sesiapa sahaja boleh membaca blog yang mereka tulis dan mereka sepatutnya memahami nilai dan hak pembaca jangan sampai pembaca tidak lagi dihormati.

Walaupun mereka sering membayangkna Khairy Jamaluddin sebagai seseorang yang kasar kerana mahu kredibiliti Khairy (KJ) tercemar, ini tidaklah pula menjadi kudis kepada pembaca-pembaca yang bebas untuk menilaikan penulisan mereka.

Namun agak keterlaluan apabila blog RockyBru menyiarkan artikel yang memaki KJ dan menggunakan bahasa luchah seperti 'aku sanggup menghisap batang ku sendiri dan melibatkan ibu sekali dalam kancah permusuhan politik mereka.

Bagi mereka yang tahu dan pasti ramai yang tidak langsung mempercayai apa yang ditulis di dalam tulisan ini kerana ramai yang pasti ini bukan dan cara keperibadian KJ sebenar.

Tidakpula dinafikan bahawa cara berkenaan adalah cara yang sentiasa menjadi amalan penulis berkenaan apabila telah hilang kewarasannya. Kita lihat betapa tulisan ini membayangkan penulis ini sebenarnya tidak waras lagi.

35 comments:

labah-labah November 28, 2007 at 10:45 AM  

Agaknya mereka tu nak buka blog gay, suka jilat batang orang. Iskh busuk betul pemikiran mereka. Blog seperti ini harus di tutup.ia boleh merosakkan minda remaja zaman kini.

Anonymous,  November 28, 2007 at 10:50 AM  

blog RockyBru cuba mencari publisiti murahan, sanggup melacurkan laman blog mereka kepada penagih-penagih sex terkutuk. Hentikan saja blog tersebut.

Anonymous,  November 28, 2007 at 3:14 PM  

Walaupun pelbagai tohmahan yang dilemparkan kepada KJ, beliau sentiasa bertahan, sebab itulah agaknya pengaruhnya bertambah kuat sebab banyak fitnah dan tahmahan yang dilemparkan namun beliau sabar jer... Emm Allah menaikkan darjat orang yang sabar.

Bro Jinggo November 28, 2007 at 3:16 PM  

Mereka memang mempunyai niat yang jahat untuk memburukkan nama KJ. Tapi dengan menggunakan bahasa lucah cukup keterlaluan. Perbuatan ini mesti dihentikan.

Kalau dibiarkan ia akan menjadi ikutan kepa remaja zaman kini yang mudah terdedah pada unsur-unsur tidak bermoral.

Apa yang dikhuatirkan nanti mencarut atau pun mengunakan bahasa lucah akan menjadi perkara biasa didalam laman web atau blog-blog pembangkang.

Lihat sajalah bagaimana mereka semua melepaskan geram didalam komen didalam blog ini dengan selamba sahaja mereka menggunakan kata-kata kasar untuk mengutuk KJ.

Adakalanya jinggo terpaksa memadam komen yang keterlaluan dari mereka... perkara ini haruslah diambil tindakan yang sewajarnya. Ia bukan sahaja memburukkan imej Malaysia malahan akan meberikan kesan yang buruk kepada pembaca laman web.

Anonymous,  November 28, 2007 at 3:36 PM  

hello bro.. memang aku tak setuju cara penulisan rocky bru amir hafizi.Tapi aku rasa lagi terhina bila si khairy memanggil org yg berhimpun tu beruk.Adakah dia tak sedar najib pun pernah menghimpun org melayu menentang org cina di padang tpca kpg baru.Adakah najib tu beruk?

Anonymous,  November 28, 2007 at 5:52 PM  

Khir Toyo Tauke Penyapu


Dah banyak cerita merapu
Buat rakyat kecoh haru biru
Al-kisah Khir Toyo tauke penyapu
Ramai yang gelak tersipu-sipu
Adakah patut bagi penyapu
Jatuh maruah kawantu
Sapa yang tak tau malu
Tak patut MB buat macam tu
Ini bukan budaya Islam atau Melayu
Bukan pasal khurafat atau hantu

Sepatutnya ada lain cara
Panggil Ketuanya untuk berbicara
Panggil pakar runding dan tanya
KPI dan Balance Scorecard boleh diguna
Jadi lebih sistematik namanya


Doktor gigi jangan ikut kepala
Malu kepada kaum suku Jawa
Ok saja Keris nak bertanya
Buat rumah tanpa permit nak bagi apa
Macam Istana dibina Dato Zakaria
Yang tu kena bagi bulldozer la

Ilmu pengurusan profesional mestilah ada
Kepada semua pemimpin negeri atau negara
Kalau tidak timbullah pelbagai angkara
Sebab malas nak belajar atau membaca
Asyik nak melancung luar negara
Macam yang dianjurkan KM Melaka
Sampai bini pun dibawa bersama
Betul ke lawatan sambil belajar di sana
Habis kenapa dibawa sekali keluarga

Inilah contoh-contoh pemimpin kita
Bagaimana nak bawa Malaysia berjaya
Tengok PM kita pun rasa meloya
Langsung tak da standard antarbangsa


Kawan Keris baru balik dari luarnegara
Mat Salleh kata pemimpin kita gila

Keris Silau
15 November 2007

Anonymous,  November 28, 2007 at 8:22 PM  

Sejak bulan Mac 2004, secara kasar, pendapatan yang sudah dan akan diperolehi oleh Khairy Jamaluddin melalui kegiatan rasuah dan penjualan aset-aset strategik negara adalah seperti berikut:

Komisen daripada penjualan 5% saham TM kepada Temasek Holdings Singapore – RM 16 juta.
Komisen daripada pembelian saham M1 oleh Khazanah dan TM – RM 6 juta.
Jangkaan komisen daripada penjualan 5% penjualan saham TM kepada Temasek Holdings Singapore – RM 17 juta.
Jangkaan komisen daripada penjualan aset Danaharta – RM 85 juta.
Jangkaan komisen daripada penjualan aset sampingan FELDA kepada Temasek Holdings dan DBS Bank – RM 30 juta.
Jangkaan komisen daripada peruntukan saham Bumiputera dalam syarikat milik asing – Syarikat 1- RM 15 juta.
Jangkaan komisen daripada peruntukan saham Bumiputera dalam syarikat milik asing – Syarikat 2- RM 20 juta.

Jumlah keseluruhan rasuah dan penyelewengan aset-aset strategik negara yang berjaya diperolehi oleh Khairy Jamaluddin dianggarkan bernilai RM 189 juta. Ini merupakan nilai yang dapat dilihat oleh umum.

Jadi sekarang siapa yang rasuah? Masih mahu mempertahankan pemimpin korup sebegini?

Anonymous,  November 28, 2007 at 9:26 PM  

aku sokong 100% khir toyo kasi penyapu tu.ini bukan soal nak menghina,tapi sebelum di anugerahkan penyapu tu,khir toyo dah kasi tau.harus tingkat kan prestasi..
kat sini je kita dah boleh nampak mereka2 itu tak bekerja..terima gaji buta2.
kalau dah tak mampu keje berhenti je.ramai lg org lain nak keje.
bagaimana org kita melayu nak berubah,take positive apa yg dilakukan.
apapun tahniah khir toyo.
jgn pandang belakang.

Anonymous,  November 28, 2007 at 9:30 PM  

RockyBru,budaya mcmni ke nak dibawa dlm kepimpinan negara.
apakah perkataan yg ko guna tu baik.?
kita semakin maju,jgn merendah2kan maruah anda sendiri.

Anonymous,  November 29, 2007 at 12:49 AM  

Inilah sifat 'desperado'. Gagal dalam segala aspek. Banyak lagi bloggers 'murahan' seperti ini bersepah di dalam 'blogsphere'. Perkataan2 yang sebegini adalah sesuatu yang 'perlu' bagi memberi kepuasan kepada mereka maupun pendokong2 mereka yang begitu seronok menghentam insan lain

Kalau nak dinilaikan secara jujur, orang2 sebegini telah hilang maruah serta pedoman. Jangan dilayan sangat orang2 macam ni.

Lebih baik buat benda yang lebih penting!!.Go KJ Go, Kita Kuburkan Agenda Busuk Si Anwar dalam PRU12 ini!!

Anonymous,  November 29, 2007 at 1:18 AM  

tulah paku dulang paku sepih kata org dia yg lebih.Inilah bole diungkapkan dalam blog prokhairy ni.Berani kata org beruk now bila org kritik bos kau marah.relax webmaster khairy.tak puas hati saman.tu ajer...

Anonymous,  November 29, 2007 at 10:10 AM  

Terlajak perahu boleh d undur, terlajak kata.... buruk padahnya. Inilah nasib yg menimpa raja beruk apabila cakap tdk menggunakan akal. Lain kali jgn suka² kata rakyat yg berhimpun tu beruk, kelak anda akan d berukkan. Terimakasihlah krn beritahu laman www.kpmu.net ni, senang utk kami berhijrah ke sana plak. Laman ni nampak lembab mcm beruk Khairy.

Anonymous,  November 29, 2007 at 1:34 PM  

saya menyokong khairy dulu kini dan selamanya...

Anonymous,  November 29, 2007 at 4:18 PM  

Aku hairan kenapa engkau d ciptakan jadi manusia... kan lebih baik jadi beruk... alaa Khairyyyyy

Anonymous,  November 29, 2007 at 10:40 PM  

jangan rendahkan taraf mereka dengan beruk kau tu! jangan tabur fitnah terhadap mereka ! nanti terbakar dalam neraka! jangan buat kerja kotor macam nie! azab neraka kau tak mampu nak hadapi nanti!

Anonymous,  November 29, 2007 at 10:48 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  November 29, 2007 at 11:21 PM  

memang patut pun muka malaun tu dimaki hamun! dahlah macam muka perompak ada hati nak jadi PM! muka macam mat rempit aje! tak ada tokoh langsung pemimpin! muka bapa ayam tu memang sesuailah! kaduk naik junjung gitu! tanpa bapa mertua yang kaki tidur tu, tentulah si malaun nie tiada langsung apa-apa pun! semuanya atas kesempatan yang ada! sekarang nie nak berlagak bagai juara! juara jual ubat kaki lima pun belum tentu boleh dapatlah! Kami langsung tiada rasa hormat bila menatap wajah malaun ini! Rasa nak tampar dan ludah tu adalah!

Anonymous,  November 30, 2007 at 11:00 AM  

Khairy (KJ) tidak sehina Amir Hafizi dan Rocky?"

- Are u asking a question or telling us? if u are asking, i dont think they in the same league. kj, politician (not blogger- well i dont know if this blog is his la), rocky - journalist n blogger. fyi, rocky just posted that article for amir. go to rockybru, u will know what he writes interesting are facts. n furthemore, khairy is from oxford, n rocky, im not sure also... khairy is vp for umnoputra, rocky errmmm, just a blogger...if kj as a vp can call others monkeys n so fourth, what do u expect from amir... think!!

Anonymous,  November 30, 2007 at 12:30 PM  

saya mewakili penduduk2 di luar bandar menyokong khairi dengan penuh kepercayaan...di harap khairi dapat memimpin bangsa melayu dan UMNO supaya menjadi cemerlang dan terbilang..hidup khairy!!!!!!

Anonymous,  November 30, 2007 at 5:04 PM  

UMNO menjadi cemerlang dan terbilang krn menipu org melayu. Tak ada seorang pun pemimpin (kabinet Umno sial) tu yg hidup miskin & sederhana. Cara hidup yg mengalahkan raja. Semuanya memiliki kekayaan yg luar biasa hasil tipu org melayu & songlap hak rakyat. Negara ini berkekalan aman bukan sbb Umno yg perintah ttp rakyat M'sia ni yg sememangnya org yg baik². Umno Baru adalah parti sial yg wajib d pupuskan mcm parti Thai Rak Thai.

umno07 November 30, 2007 at 6:25 PM  

khairy n pgikut umno ni buta sjarah ke???? bkan kah dmontrasi jlanan ni sblum merdeka ag???umno gak yg jd demonstran...so,,khairy n pgikut2 umno ni asal usul dri beruk la????kan demonstran tu beruk...
1 ag,,,pehal paklah duk nyibuk 'saya pantang dicabar'??? rakyat mnentang die ke??? rakyat skrg mnentang kbatilan dlm spr...paklah hadhari pula sibuk nak mlindungi kebatilan spr tu...mcm ni ke imam hadhari??? menegakkan kebatilan....takut sgt ke???

Anonymous,  December 1, 2007 at 12:33 AM  

pak lah kan suka tido ...tiba2 mengingau terjaga "saya pantang di cabar"..pas tu tidur balik

Anonymous,  December 2, 2007 at 7:09 AM  

Amacam ADK? Hari ni lu Tuan Beruk lu tak boleh jalan. Pergi lah jalan jalan kat taman dan cari pokok untuk kau kencing.

Bagi pelawat blog ni, ADK adalah gelaran untuk pemilik blog ni. ADK......Anjing Dua Kaki. Dia ni seumpama anjing yang ada tali kat tengkuk, kena tarik kiri, arah kiri dia pergi.....

Anonymous,  December 2, 2007 at 7:08 PM  

hidup khairy....kami menyokong 100% jika khairy menjadi PM nanti, kami yakin dengan kebolehan beliau...kepada mereka yg tidak suka dengan khairy tu jgn la saling mencaci-caci. hidup khairy

Anonymous,  December 3, 2007 at 11:34 AM  

Orang KJ bercakap soal maruah?
Wow!!

Hanya pencuri yang kenal pencuri.
Penyangak yang kenal penyangak...

dan, Allah lah Yang Maha Mengetahui semua yang terang dan tersembunyi..

Bertaubat dengan-Nya boleh diampun..
Nak mintak ampun dengan juta-juta manusia di Padang Mahsyar?.. hmm?

Janji Allah itu pasti. Api itu panas. Ibu segala api ada di neraka..
Jumpa di sana, abang2 KJ..

Anonymous,  December 3, 2007 at 11:35 AM  

Kamu sudah cukup solat 5 waktu?
Kamu solat Subuh tidak miss?
Kamu ikhlas dalam perhubungan sesama manusia?
Kamu hidup berintergriti?

Kalau cukup yang dia atas, jgn delete komen ini..
Kalau sedar diri munafiklah..

Anonymous,  December 3, 2007 at 2:17 PM  

hidup khairy !!!!jgn gentar dgn komen2 pembangkang yg dengki terhadap kejayaan khairy

Anonymous,  December 4, 2007 at 2:44 PM  

hahahaha butuh la sesapa yg sokong KJ....korang akan ditipu hidup2 sampai mati....bodoh punya manusia

Anonymous,  December 4, 2007 at 2:48 PM  

apasal KJ korang tu tak ckp perhimpunan Hindraf tu beruk...hahahaha nampak sgt KJ tu berani dgn bangsa sendiri (konon hero melayu la) padahal nak ckp beruk kat hindraf pun takut...

bgtau aku cepat pasal apa???ckp la Hindraf tu beruk!!!!!

aku tau sbb KJ sama keturunan kot dgn diorg hahahaha...

atau KJ yg dalang anjurkan perhimpunan tu kot?

jgn nak main2 lagi dgn rakyat malaysia...siaplah korang nanti pru akan tentukan!!!!

Anonymous,  December 4, 2007 at 4:45 PM  

walau apa korang katakan aku tetap menyokong khairy dan UMNO, korang sebenarnya dah di pergunakan oleh pembangkang...aku yakin suatu hari nanti korang nyesal dan barulah teringat kpd UMNO...HIDUP KHAIRY!!!!!hero melayu abad ini Khairy

Anonymous,  December 4, 2007 at 6:03 PM  

Tgk la kat atas yg sokong umno ni.... nama dia pun BUTA IT merangkap buta hati lah tu

penyokong umno takder yg cerdik dah... pasal tu yg cerdik2 peguam, doktor, engineer dah taknak sokong umno...

yg belen-belen sokong umno... rempit, bohsia, yg sengal-sengal,... kaki ampu, jual temberang.... itu yg sokong umno skrg ni

nama pun boleh kita gelar ARWAH UMNO lepas ni

Anonymous,  December 5, 2007 at 2:22 PM  

kpd en zainal aku yg keja ok pun nyokong umno..bukan mcm kau ntah apa dakyah pembangkang yg meracuni pemikiran engkau...sedarlah UMNO adalah sebaik-baik parti di malaysia..tanpa umno negara x boleh maju sehingga hari ini

Anonymous,  December 11, 2007 at 3:17 PM  

buta2...memang patut pun ko gelarkan diri ko buta...kena la tu !!hahahaha.. tak teringin pun ingatkan UMNO yg bau mcm longkang...

apa ko ckp Malaysia Maju!!!!tang mana weii...tu la dah tau ilmu ekonomi takde main hentam ckp...

woi pengikut UMNO yg mulut bau longkang...bgtau aku 3 perkara yg korang kata ekonomi Malaysia bagus...3 je manfaat ekonomi negara kpd rakyat aku nak tau.

Anonymous,  January 12, 2008 at 6:42 PM  

umno mmg memajukan mesia. sejak dari zaman tunku, tun razak, tun hussein on, tun mahathir, tp bila sampai time pak lah, tetiba ade berok sekor terlepas kandang. tu yg huru hara tu. nak kitorang sokong umno balik? pecat KJ dulu

Anonymous,  February 23, 2008 at 4:18 PM  

Mana Maruah korang kalo tak reti beza kan hitam atau putih, tak reti bezakan baik atau buruk, tak reti bezakan pemimpin atau pengkhianat, tak reti bezakan pendakwah atau penyesat, tak reti bezakan halal atau haram, tak reti bezakan syurga atau neraka, tak reti bezakan kemiskinan atau kemewahan, tak reti bezakan duit rakyat atau duit parti, tak reti bezakan pembangunan atau projek 4 tahun skali, tak reti bezakan kerajaan atau parti tak reti bezakan orang atau orang utan
http://mudin001.com/2008/02/22/kecek-kecek-tentang-orang-utan-2/

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP