Wednesday, November 7, 2007

Khairy cabar Parti Pembangkang



By : jinggo


Kisah tiga budak hitam Khairy, menjadi peringatan kepada Pergerakan Pemuda UMNO, didalam ucapannya pada di Perhimpunan Agung Pergerakan Pemuda UMNO. Beliau memberi peringatan kepada semua Pemuda UMNO usahlah bersengketa didalam parti. Pemuda haruslah bersatu, hapuskan sifat cemburu, dengki sesama sendiri didalam parti.

Pemuda haruslah menjadi satu rangkaian yang kuat dan menjadi benteng kepada kepimpinan Datuk Seri Hishammudin, lantas berani menyahut cabaran pembangkang. Bak ungkapan beliau “biar berpisah nyawa dan badan, pemuda tetap mempertahankan agama, bangsa dan negara”.

Katanya lagi Keris Panca Warisan akan tetap dikucup dan dihunus di setiap kali Persidangan Pemuda UMNO yang akan datang dan selama-lamanya. Ia juga tak perlu dipersoalkan dan tiada soalan lagi mengenai Keris Panca Warisan.

Tegas beliau, Pemuda UMNO tidak mengamalkan sikap perkauman, parti UMNO sentiasa memberi ruang kepada parti kompenan untuk bertanding mengikut majoriti kaum mereka. Semangat pemurah hati UMNO membuktikan UMNO bukan parti perkauman.

Khairy mengakhiri ucapannya dengan mencabar parti pembangkang supaya menyahut cabarannya bertanding di gelangang yang sebenarnya. Usahlah menjadi beruk jalanan yang sentiasa menghuru harakan keharmonian masyrakat.

24 comments:

Kelab KJ,  November 7, 2007 at 1:51 AM  

Segala-galanya sudah terjawap, pergerakan Pemuda UMNO menyokong penuh dengan kepimpinan Khairy.

Parti pembangkang jika berani sahutlah cabaran Khairy.

Khairy sedia menantinya.

Hidup Khairy.

Anonymous,  November 7, 2007 at 10:31 AM  

Kitakan saudara sesama Agama, kenapa mesti saling membenci?

Pejuang Rakyat,  November 7, 2007 at 12:29 PM  

Kami tak takut lah...Ingat bila rakyat bangun menentang BN baru kamu tahu.Ingat apa dah jadi dgn takhsin,suharto,marcos.Jgn tekan rakyat..Ingat jgn tekan rakyat.Bumi Malaysia bukan hak umno dan bukan hak sesiapa.Tapi hak rakyat.

Pro Mukhriz,  November 7, 2007 at 1:11 PM  

Hidup Khairy atau kera bunyi sama ajer aje...Jgn marah

Just nak tahu,  November 7, 2007 at 1:19 PM  

ni nak tanya sikit apa cerita pendedahan audit negara,kes rasuah musa aman,musa hasan dan banyak lagi.Kenapa kes libat menteri dan pemimpim polis tutup kes tanpa diadili tapi bila pegawai bawahan kerajaan dihadapakan mahkamah.Ni ada double standard kerr...

Pemuda UMNO RM50,  November 7, 2007 at 1:51 PM  

Pemuda UMNO malu kerana dianggap ‘GURKHA’ selama ini
Posted on Tuesday, November 06 @ 22:15:02 MYT by SongkokPutih


Oleh pemudawilayah

"Oleh HermanSamsudeen

Datuk Azimi Daim malu kerana selama ini pemuda UMNO dipandang sebagai ‘Gurkha’ kepada pemimpin-pemimpin UMNO walhal mereka boleh pergi jauh dari itu.

“Tugas kita bukan mudah. Bukan lagi semata-mata gurkha parti tetapi mengorak langkah jauh ke depan (mengubah budaya pemikiran masyarakat menguasai ilmu),” kata Azimi.

Setelah 50 tahun merdeka dan menguasai negara pemuda UMNO baru tersedar dari lena mereka. Kini barulah mereka tahu tanggungjawab sebenar mereka iaitu untuk mengubah budaya pemikiran masyarakat dan menguasai segala bidang ilmu. Pemikiran mereka 50 tahun terkebelakang dan kita mereka terpaksa mengali semula khazanah-khazanah ilmu yang tertimbus angka ketamakan mereka yang mengutamakan soal wang melebihi dari soal pembangunan modal insan berkualiti.

Kepada perwakilan UMNO, inilah masanya untuk anda mengubah cara fikir dan melihat kepentingan masyarakat khususnya kaum Melayu secara keseluruhannya. Projek UMNOPUTRA yang dipelopori oleh pemimpin UMNO selama ini haruslah dikesampingkan bagi menghormati hak setiap warganegara Malaysia.

UMNO hanyalah sebuah parti yang diberikan mandat atau lebih tepat lagi amanah menguruskan dana rakyat dan negara bukanlah perompak atau penipu rakyat.

Kelangsungan UMNO pada separuh abad kedua usianya kini semakin menerima cabaran hebat khususnya dari PAS yang kini semakin mendekat dihati rakyat. UMNO kena belajar untuk berlawan secara ‘jantan’ dalam mendepanti PAS disemua peringkat dan pilihanraya. Kebaculan UMNO selama ini yang berlindung dibalik jentera Kerajaan yang diperkudakan oleh mereka amatlah memalukan.

Dan himpunan 100 ribu rakyat di Dataran Merdeka adalah amaran awal kepada kefarkiran UMNO dalam berpilihanraya. Seharusnya UMNO bertanding atas kapasiti dan kemampuan mereka yang sebenar. Bukannya bermain Pupet dengan SPR! Jika tidak rakyat akan menadahkan tangan dan berdoa, “semoga semua pimpinan UMNO dan ahlinya sawan betul-betul” selepas ini. "

Dr. Stein,  November 7, 2007 at 2:52 PM  

apasal blog ni takde gambar manusia...

semuanya gambar beruk je aku tgk :0)

mazlan,  November 7, 2007 at 4:15 PM  

Umno tidak mengamalkan sifat lidah bercabang, Umno tidak bernada lain di hari siang- di hari malam, Umno bukan makluk dua alam -makluk yang bertukar warna berasaskan suasana.

Umno bersedia duduk semeja, mencari penyelesian bijak, melalui formula menyentuh agama.

Namun demi membolehkan isu-isu sensitif dapat ditangani secara berkesan, perbincangan mencari penyelesaian lebih sesuai dilakukan melalui forum tertutup.

Isu-isu menyentuh sensitiviti agama dan sensitiviti kaum perlu ditangani secara objektif, secara rasional dan secara matang.

Umno dan rakan-rakan di dalam BN jangan sekali-kali terperangkap dalam isu agama dan isu perkauman yang dicetus oleh politik pembangkang.

parangsasau,  November 7, 2007 at 8:46 PM  

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

parangsasau,  November 7, 2007 at 8:46 PM  

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

Anonymous,  November 7, 2007 at 11:04 PM  

kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga! amarah rakyat jangan diperkecilkan! nak tengok idola kesayangan kau dimalukan sehabis-habisnya, kau cubalah kacau perhimpunan BERSIH! Pita VK Lingam tu hanya pemanas sahaja! Nak tengok khairy raba peha siapa pula?

Anonymous,  November 7, 2007 at 11:26 PM  

kalau benar UMNO tidak mengamalkan dasar apartheid, silalah gugurkan nama malay dalam umno! Bukankah ini hasrat asal Dato' Onn sendiri ? Beliau inginkan UMNO sebagai sebuah parti nasional? Mengapa parti pembangkang tiada pun dinyatakan bangsa ? Tengoklah PAS, DAP, PKR. Mana ada nama ras dinyatakan! Jadi siapa sebenarnya yang ke belakang dalam politik kepartian? UMNO, MCA dan MIC tu masih relevan lagi ke?

Pro Khairi J,  November 8, 2007 at 4:16 AM  

Bongkar: Idris Jusoh Guna RM400,000 untuk Bantu Kelab Umno Mesir???
Posted on Tuesday, November 06 @ 22:16:46 MYT by Alghaib


Oleh : khairul anwar

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Kepada admin dan semua pendokong mykebenaran semoga sentiasa berada didalam keadaan yang tenang dan rahmat.

Saya juga ingin berkongsikan maklumat apa yang saya perolehi walaupun isu ini sudah lama tetapi ia memberi kesan juga bahawa kerajaan terengganu ingin membantu kelab umno di mesir kira-kira RM400,000 janji manis ini semasa beliau datang ke Mesir baru-baru ini. Maklumat ini saya perolehi sendiri dari mulut pengerusi kelab UMNO ,Farid Shukri [merupakan penerima zakat Terengganu yang berasal dari Pattani, Thailand-.] saya sering dipujuk rayu beberapa kali oleh farid untuk masuk ahli kelab umno.


Sebagai kita makluman,bagi deris jusoh dan kerajaan UMNO Terengganu duit sebanyka itu tidak banyakkah bagi golongon kroni atasan UMNO dan tidak hairan untuk diberikan kepada sesiapa saja wang sebanyak itu...tapi soalnya apa gunanya bila diberikan kepada kelab umno mesir?hebatkah kelab umno Mesir?berapa ramaikah ahli mereka yang berkomitmen untuk meneruskan perjuangan UMNO di malaysia nanti?berapa ramaikah bekas2 ahli kelab UMNO atau pengerusi kelab yang sudah berjawatan menteri sejak ditubuhkan pada tahun 1982?manakah yang lebih berhak untuk diberikan antara rakyat miskin di Terengganu atau malaysia berbanding kelab umno Mesir...saya tgk ahli kelab umno ni mereka masuk pun bukannya apa sangat semuanya nak duit dan bodek dato2 lebih2 lagi bila mereka jadi pengerusi.

Selain kelab umno Mesir juga mereka ada lagi satu pertubuhan yang dinamakan Badan Perhubungan Negara Timur Tengah-BPMT yang digabungan daripada kelab umno mansurah,iskandariah,tanta,damanhur dan kaherah dan mandub negeri2 di malaysia...bila musim perhimpunan agung umno mereka dpt balik percuma saja dan boleh claim macam2 lagi bila pulang nanti..tapi apa hasil mereka bila kembali ke sini????..semuanya duit rakyat.. cuba fikirkan!! dan bangkitlah wahai bangsaku...

saya pun tak faham dan masih mencari jawapan yang tepat dan juga masih dlm siasatan terhadap kelab2 umno di muhafazah di mesir atas dasar apa ditubuhkan..nak kata kebajikan tak juga sebab saya ada terdengar2 orang bercakap sekitar hayyu sabie,ada ahli kelab umno pun kena halau rumah kelab umno dari agar tidak diduduki yang sebelum2 ini tak ada masalah pun untuk tinggal...nak kata dpt elauan pun tak de pun..nak kata dpt zakat pun sama je lah ahli pmram pun dpt juga...jadi apa bezanya????jadi kalbu umno !!ust hadari pak turut !!

cuba kita fikirkan kebajikan dan manfaat apakah masuk kelab umno kalau ahli pun kena halau.?maknanya kalau kelab umno dapat duit sebanyak itu tidak lain tidak bukan hanya untuk kepentingan exco2 mereka termasuk semua kroni UMNO di mesir?saya berpendapat ini adalah helah agar ahli tidak tahu apa2 bila duit itu sampai nanti..senang exco2 kedarah duit rakyat...seharian penat lelah mencari dari pagi ke petang...dan mereka dpt makan dan bermewah sepuas2nya.

saya merayu kepada semua ibubapa kita di Malaysia supaya mengawasi anak-anak kita yang belajar di Mesir.... anak kita masuk kelab umno atau tidak atau terlibat dalam organisasi kelab umno semata-mata untuk dpt habuan nanti..

saya merayu kepada semua ahli PMRAM agar sentiasa mendepani ancaman penarikan ahli beramai-ramai oleh kelab2 umno di seluruh mesir kerana saya dapat maklumat juga..umno pusat juga akan menabur sekali lagi wang rakyat kepada ahli kelab umno bagi menghadapi pilihanraya nanti..kita lihat situasi sekrang mereka juga gentir untuk mengadapi pihak pembangkang dimalaysia setelah byk isu2 seperti minyak naik..elektrik naik..semua naik..duit byk dihabiskan dan pembaziran begitu byk berlaku..apa guna perjuangan mereka kalau rakyat sentiasa menderita...!!!rakyat susah dlm negara sendiri...apa guna naik ke bulan rakyat masih susah dan menderita dlm negara sendiri.

Anonymous,  November 10, 2007 at 8:40 AM  

parangsasau said...
Kalau saya jadi Khairy saya pun akan mengarahkan pihak Polis membuat tangkapan terhadap pimpinan dan peserta Himpunan.
Kerana perhimpunana tersebut adalah perhimpunan haram.Permit tidak diluluskan dan tidak akan dapat permit langsung.
-----------------------------------
AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

November 7, 2007 8:43 PM


parangsasau said...
AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

AMARAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH, IA ADALAH PERHIMPUNAN HARAM.PIHAK BERKUASA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT.

November 7, 2007 8:44 PM

Mr.Crowley,  November 12, 2007 at 5:22 PM  

rasa2 ko beruk jinggo...UMNO bleh ke anjurkan perhimpunan seramai tu..hahahaha...kalau anjur pun mesti kena keluarkan peruntukkan besar punya hahahaha....

sbb beruk2 UMNO mana nak berhimpun free2 je ....mesti nak kena sediakan pisang 8 tan hahahahahaha....

Anonymous,  November 13, 2007 at 4:26 PM  

Salam Perjuangan,

jinggo bagi tau khairy... ni pesan org lama dia minta aku tulis...

UMNO sudah tidak sama seperti dulu... dulu kami masing-masing tak mahu jawatan kerana bimbang ketidakupayaan melakukan dan memikul amanah yg maha berat demi Agama, Bangsa Dan Negara...

Sekarang... berebut, bergaduh, membenci semata-mata nak jawatan kerana mengejar imbuhan dan kekayaan... apa nak jadi...

Walau tak semua byk org macam nie dalam umno... sedih2, Sampai Paklah pun seperti org lain sekarang... nasihat sahabat-sahabat waktu susah dulu tak dihiraukan, diketepikan... nak bertemu pun payah... mungkin paklah dah lupa waktu sama-sama susah.. waktu dia diketepikan siapa yg masih rela bersama dia...

mungkin dia dengar cakap keliling dan hampir dia... tapi masalah semua yg hampir dok kipas dia... cerita menda sedap2... sampai paklah leka... bagi nasihat pun merapu... idea mentah... tapi paklah dgr jugak dan terima... terlebih percaya kata...

To Khairy... walau kami dah lama tinggal... jaringan masih ada... walau ada org nak kuburkan kami org masih kenal... secara senyap-senyap ko melaksanakan gerakan dan melebarkan pengaruh di bawah. bacaan kami strategi begitu serupa seperti strategi anwar masa nak naik dulu... teruskanlah tapi ingat dalam politik cepat naik tak semesti kekal lama... mungkin asasnya tidak kuat dan tiada ketulusan dan sokongan hanya semata-mata material akhirnya mudah roboh dan tersungkur...

suatu hari nanti khairy mungkin akhirnya sedar.... dan masa itu segalanya terlambat...

Anonymous,  November 13, 2007 at 5:44 PM  

louder speaks than action.

Dr. Stein,  November 14, 2007 at 10:59 AM  

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

kakitidur November 14, 2007 at 2:20 PM  

KJ tahun depan punya Mesyuarat Agung UMNO you nak tanding jawatan Ketua Pemuda ke? OK lah tu sebab Hishamuddin tu teruk lagi asyik harap misai dia aje. Cakap kosong tak de tokoh kepimpinan. Letihlah dengan dia. Kalau you nak bertanding pasti Pemuda Balakong akan sokong. Bahagian lain macam mana?

tangantido,  November 15, 2007 at 9:45 PM  

Bhgn lain...semua ok.menyokong penuh KJ sbg ketua pemuda Umno yg akan dtg.

Diharap dgn karisma yg ada pada KJ,akan memperkasakan lg bangsa melayu dan Umno.

Bukit Tak Aman,  November 16, 2007 at 2:38 PM  

Hidup Khairy Jakun (KJ)!
Hidup Khairy Jakun (KJ)!!
Hidup Khairy Jakun (KJ)!!!

Andalah hero jakun junta Umno. Berani di media prima tapi takut berdebat digelanggang terbuka.

Hidup Jakun!!!

Aji,  February 29, 2008 at 6:59 PM  

tak ade orang macam KJ..dia seorang yang memang patut dihormati kerana kebodohannya..

taksokongsesape March 16, 2008 at 6:26 PM  

Harap kawan kawan dapat berikan komen mengenai keputusan pilihanraya lalu. Siapa yang patut bertangggungjawab? Jangan senyap ajeeee....

Anonymous,  May 14, 2008 at 1:43 PM  

anak kecil main api
terbakar.............

jangan lupa ya!

jb ranger.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP