Wednesday, August 5, 2009

Politik Pembangunan vs. Politik Parpukari

by Wenger J Khairy

Tuan-tuan dan Puan Puan Yang DiHormati,

Sudah lebih satu setengah tahun saya berkecimpung dalam industri per-blog-an. Dan ramai sudah tahu bahawa Wenger Khairy ni penyokong kuat sdr YB Khairy Jamaluddin. Banyak posting posting yang dikeluarkan oleh tuan hamba ni bertujuaan memberi kesedaraan kepada pihak umum mengapa sdr YB KJ ni layak dijadikan pemimpin alaf baru.

Ada yang kata saya kuat mengampu, saya cabar mereka mereka yang bercakap sedemikian, tolong tunjukkan dimana saya mengampu sdr Khairy. Kalau saya kata dianya berbakat, memang betul dianya berbakat. Kalau saya kata dia berpandangan jauh memang betul dia berpandangan jauh. Kalau saya kata dia hensem, memang betul dia hensem.

Tetapi setelah sdr KJ diberi tanggungjawab berat menerajui Pergerakkan Pemuda UMNO, suatu pergerakkan yang besar dimana ahlinya lebih kurang 700 000 orang, kita tidak boleh terlalu menitik beratkan ciri ciri keperibadiaan YB tetapi harus memikir secara pratikal apakah yang kita hendak lihat dengan jelas dari YB.

Bagi saya, penekanan yang baru harus diberi kepada sektor ekonomi dan khususnya kaum Bumiputera. Kalau kita membuka topik tersebut, maka ramailah akan menyanggap bahawa ianya berkait rapat dengan Dasar Ekonomi Baru. Biar saya huraikan pendapat saya ni.

Kalau tuan sakit, tuan akan berjumpa doktor. Pada mulanya doktor akan melakukan pemeriksaan fizikal dan kemudian mengarahkan ujian darah, ujian radiografi dan sebagainya. Setelah doktor mendapat tahu keputusan ujian tersebut, doktor bolehlah merumuskan apa penyakit yang dihadapi oleh tuan. Berdasarkan penyakit tersebut, doktor akan mengikut protokol yang ditetapkan untuk mengubati penyakit tersebut.

Dan jikalau kita tidak beransur pulih, jikalau kita tetap lemah, jikalau ekuiti Bumiputera tetap kecil, tidak berguna jika Doktor tersebut sekadar mengulang kembali apa yang terang benderang.

Kita harus berjumpa dengan doktor pakar. Dan disini kita boleh lihat kepakaraan sdr YB Khairy.

Selanjutnya >>

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP