Thursday, June 19, 2008

KJ Perihatin Dan Menyokong Golongan Muda Memberi Bakti Kepada Masyarakat


Kehadiran YB Khairy Jamaluddin di Sepetang bersama ahli Parlimen Rembau program Khidmat Masyarakat 2008 (PROKHIM 2008) anjuran Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Rembau dan Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, UPM membuktikan Ahli Parlimen muda ini sememangnya berjiwa rakyat dan perihatin soal kebajikan rakyat di kawasan beliau.

Pembabitan para siswa siswi muda jurusan perubatan di UPM dalam program ini seharusnya diberi sokongan padu oleh semua pihak dan maka dengan itulah YB Khairy menyokong usaha murni mereka dengan menerima program kerjasama ini di Parlimen Rembau.

Program tersebut turut dihadiri oleh Timbalan Naib Canselor (HEP dan Alumni) UPM, Prof Dr Azali Mohamed dan Timbalan Dekan HEP Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan UPM, Prof Madya Dr Mohd Roslan Sulaiman menyaksikan sokongan yang tidak berbelah bagi dari universiti buat para siswa bagi memberikan khidmat kepada masyarakat.

Program tersebut telah dilancarkan dengan kerjasama En. Zazali Ahmad selaku penyelaras program.

Menurut YB Khairy, program ini sepatutnya diadakan di tempat lain namun disebabkan beberapa masalah teknikal, Rembau adalah alternatif terbaik. Terpilihnya Rembau sebagai destinasi program khidmat masyarakat ini amat dialu-alukan oleh YB Khairy dan penduduk kampung tersebut.

Dalam ucapan beliau, KJ menerangkan serba ringkas berkenaan Parlimen Rembau kepada para sukarelawan. KJ juga memberi galakan dan nasihat agar golongan perintis bidang perubatan tersebut dapat mengaplikasikan apa yang dipelajari mereka kepada masyarakat umum dengan mengadakan program seperti ini lebih kerap dan meluas.

KJ dalam ucapannya juga memberikan penekanan yang tegas dalam usaha menjaga kesihatan diri dan mengamalkan gaya hidup sihat dan pemakanan yang betul kepada rakyat kampung yang hadir pada petang itu.

Selain berkisarkan kesihatan, KJ turut menerangkan hal berkaitan isu semasa seperti kenaikan harga minyak dunia dan kenapa kerajaan bertindak menaikkan harga minyak tersebut. Menurut KJ, beliau yang baru sahaja selesai menghadiri taklimat unit perancangan ekonomi negara sekali lagi diberikan penjelasan perihal isu semasa agar penjelasan yang tepat dapat diberikan kepada rakyat tanpa sebarang pebgeksploitasian fakta sepertimana yang telah dilakukan oleh pihak pembangkang.

Salah satu perkara adalah berkaitan pemberian subsidi kepada rakyat. Subsidi masih lagi diberikan kepada rakyat sepertimana sediakala cuma bagi mereka yang dikategorikan sebagai golonga berkemampuan sahaja yang tidak diberikan keistimewaan subsidi. Ini adalah bagi memastikan keadilan berlaku dan negara tidak perlu menanggung terlalu banyak pengeluaran subsidi kepada golongan yang berkemampuan. Jika tiada langsung subsidi diberikan, harga minyak mampu mencapai RM3.50 seliter berbanding sekarang RM2.70 seliter.

Jika tiada pemberian subsidi, kerajaan boleh menggunakan duit yang ada itu bagi tujuan pembaikpulih infrastruktur negara dan pembinaan sekolah baru. Namun, kerajaan juga menilai kemampuan rakyatnya dan tidak mahu membebankan rakyat secara terlampau.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh sesetengah pihak yang mengatakan Petronas tidak memberikan untungnya kepada kerajaan juga tidak tepat. Petronas telah memberikan 66 peratus untung mereka kepada kerajaan dalam bentuk cukai dan dividen royalti. Petronas juga perlu membuat pencarian telaga baru bagi menampung keperluan minyak negara dan baki keuntungan sebanyak 34 peratus itulah yang digunakan bagi menampung kesemua kos terbabit.

Tidak wajar jika ada pihak yang membangkitkan bahawa Malaysia merupakan negara pengeluar minyak namun harga petrol paling mahal. Jika hendak dibandingkan dengan Arab Saudi dan negara pengeluar uang lain, minyak simpanan mereka cukup untuk digunakan selama 100 tahun lagi dan jumlah nilai eksport mereka lebih tinggi berbanding import. Sedangkan Malaysia hanya punyai 10 tahun simpanan dan jika pencarian telaga baru tidak dilakukan, minyak akan habis.

KJ juga mengingatkan agar rakyat akan segera membuat aduan kepada Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri dan Pengguna sekiranya mendapati ada pihak yang mengambil peluang yang tidak sepatutnya dengan menaikkan harga barangan keperluan lain semata-mata beralasankan kenaikan harga minyak.

Di akhir ucapan, KJ berharap agar golongan muda dan rakyat setempat tidak mudah terpedaya dengan pengeksploitasian pihak pembangkang terhadap kerajaan hanya semata-mata mahu mengeruhkan keadaan. KJ juga berdoa agar siswa siswi itu dapat belajar dengan cemerlang dan seterusnya dapat berkhidmat untuk masyarakat dan negara.


Sumber www.rembau.net.my

42 comments:

Anonymous,  June 20, 2008 at 12:07 AM  

bosan lah nanti kalu pak lah takdak...kalu paklah takdak.maka takdak hiburan aku hari2 bworse intenet.hahahahha.selagi ada paklah..selagi tu tiap2 hari aku ada hiburan kat blog2..hahahhaa

Anonymous,  June 20, 2008 at 12:08 AM  

aku nak paklah dengan KJ kekal..aku tak nak hampa jatuhkan depa...kalu tidak aku takdak hiburan setiap hari!!!

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:09 AM  

KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:09 AM  

KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:09 AM  

KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:09 AM  

KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:11 AM  

yup bosan juga kalau tak ada isu KHAIRY DAN PAK LOLAH DALAM INTERNET/////



KERAJAAN TIGA BERANAK....DINASTI LAH WI

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 12:11 AM  

yup bosan juga kalau tak ada isu KHAIRY DAN PAK LOLAH DALAM INTERNET/////



KERAJAAN TIGA BERANAK....DINASTI LAH WI

MELAYU NUSANTARA June 20, 2008 at 1:33 AM  

Kepada yang anti KHAIRY


masuklah ke blog anti KHAIRY

Komen spuasnya di sana.

MELAYU NUSANTARA June 20, 2008 at 1:35 AM  

Blog ini untuk yang sukakan KHAIRY

Tolong homarlah sikit menantu Pak Lah

Apa yang dia dah buat salah pada anda?

semoga ada membuka fikiran anda.

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 1:39 AM  

Kepada melayu nusantara:

Tahu tak bahawa, KHAIRY adalah penasihat PAK LOLAH...yang telah menjahanamkan negara..

tak tahu kah anda isu ECM LIBRA..? SCOMI...KHAZANAH dan lain lagi..


KHAIRY YANG BARU SETAHUN JAGUNG MASUK UMNO>>>CANTAS HABIS ORANG LAMA...

TUNGGU KAMI JATUHKAN PAKLAH>>>>


BY HOOK ATAU BY CROOK

CARA TERANG ATAU GHAIB


KAMI AKAN BOGELKAN KHAIRY DAN KONCO MEREKA....

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 1:43 AM  

kami akan dedahkan banyak isu dan skandal KHAIRY,,,,


TUNGU DAN LIHAT....MENYESAL ORANG REMBAU MENYOKONG BELIAU YANG BUKAN ANAK JATI REMBAU...

REMBAU MURTAD...LAHIR DI LUARNEGARA, BESAR LUAR NEGARA , SEKOLAH DI LUAR NEGARA....TIBA NGAKU ANAK JATI REMBAU....MALULAH Ooo.


DEN DAH KOBA...KAU DOGIL KHAIRY...

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 2:24 AM  

Pengumuman penggabungan Avenue Capital Resources Bhd. (ACRB) dan ECM Libra Bhd. (ECM Libra) bagi membentuk Avenue International Capital Bhd. (AICB) sungguh mengelirukan. Saya menulis mengenai isu penggabungan dengan niat supaya kerajaan terutamanya Kementerian Kewangan memberi penjelasan yang jelas kepada orang ramai. Apa yang ditulis di dalam tulisan ini mungkin tidak tepat sepenuhnya dalam urusan perniagaan namun inilah yang menjadi tanda tanya orang ramai. Justeru jika pandangan saya tidak tepat mohon dibetulkan.

Saya tidak ada masalah untuk anak, menantu, sahabat handai, adik beradik kepada sama ada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri, Menteri Besar mahu pun sesiapa sahaja untuk berniaga, mendapat kontrak kerajaan dan sebagainya. Namun urusniaga hendaklah dilakukan dengan tertib, jujur dan tidak merugikan harta dan khazanah negara.



Umum mengetahui bahawa ECM Libra merupakan sebuah syarikat senaraian awam yang baru menonjolkan diri beberapa tahun kebelakangan ini. Ramai yang mengaitkan peningkatan ini dengan penonjolan Datuk Kalimullah Hassan, yang merupakan Pengerusi ECM Libra dan juga orang yang “rapat” dengan YAB Perdana Menteri.


Manakala Avenue Capital merupakan milik Kementerian Kewangan Yang Diperbadankan (MOF Inc.) di mana YAB Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan merupakan pihak yang bertanggungjawab.


Terdapat beberapa kekeliruan dan tanda tanya dalam urusniaga yang sedang berlangsung ini.


Insider Trading?

Pertamanya, sungguh mengeliru dan mencurigakan kerana penggabungan tersebut diumumkan hanya beberapa minggu selepas menantu YAB Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Encik Khairy Jamaluddin, membeli 3% saham ECM Libra.


Apakah ini bukan merupakan satu insider trading atau skandal. Ini kerana Menteri Kewangan merupakan pihak yang paling berkuasa dalam MOF Inc.


“Insider trading understood to mean situations where a person, A, buys or sells securities when he is in possession of confidential information which affects the value to be placed on those securities. Furthermore, A obtains the said confidential information through or because of some connection he has with the company whose securities are to be dealt in. 'A' may be a director, an employee or a consultant to the company. It may also be that someone else, 'X', who is in the position to obtain confidential information, provides 'A', directly or indirectly with the information.


“This type of share dealings results from the improper use of confidential information which are price sensitive, and generally such traders will obtain unfair profits. "Unfair" in a sense that the price-sensitive information is not generally available to the investing public and thus giving such traders unfair advantage over others.”


(Liabilities of Company Officials in Insider Trading (Rafiah Salim), Company Law & Securities Regulations in Malaysia, Current Developments, Published by International Law Book Services, 1989 Reprinted 2004.) [Terima Kasih kepada ahli KMU yang memberi rujukan ini]


Justeru, orang ramai tertanya-tanya apakah hubungan rapat Datuk Kalimullah (yang juga merupakan penasihat editorial dan Timbalan Pengerusi The New Straits Times Press Berhad) dengan YAB Perdana Menteri dan menantunya memberi kelebihan maklumat tertentu?


Orang ramai juga tertanya-tanya, apakah terdapat maklumat-maklumat yang diperolehi secara tidak sah sehingga mewujudkan satu cadangan (proposal) untuk menggabungan anak syarikat MOF Inc ini dengan ECM Libra?


Dalam konteks ini juga, masyarakat akan tertanya-tanya apakah terdapat maklumat atau kertas kerja yang telah dipintas (hijacked). Apatah lagi cakap-cakap dalam industri beberapa ketika dahulu membayangkan Avenue Capital akan mengadakan proses rasionalisasi dan Management Buy Out (MBO).

Penilaian Yang Meragukan


Keduanya, keputusan menentukan nilai ECM dan Avenue berdasarkan harga terakhir pada 2.30 petang, 17 Januari 2006 bukan sahaja mendedahkan kedua-dua saham kepada spekulasi malah bertentangan dengan kelaziman urusniaga penggabungan koporat. Selalunya, penggabungan akan mengambil kira harga saham dalam jangkamasa antara 3-6 bulan bagi melihat nilai sebenar.


Menilai Avenue Capital dengan harga 66 sen sesaham merupakan satu penilaian di bawah nilai (undervalue) kerana dalam laporan tahunan ACRB 2005 meletakkan harga saham per aset pada kadar 85 sen sesaham.


Manakala saham ACM pula dinilai pada harga RM 1.06 sesaham pada 17 Januari 2006 merupakan satu lonjakan yang besar berbanding harga sahamnya sekitar 65-80 sen sesaham sebelumnya.

Keadaan ini berlaku apabila penentuan penilaian nilai syarikat berdasarkan harga saham yang ditutup pada tarikh dan masa tertentu yang ditetapkan lebih hadapan. Ia memberi tanggapan umum (walaupun tidak semestinya benar) bahawa saham kedua-dua syarikat telah terdedah kepada manipulasi pasaran.


Menurut Utusan Malaysia (19 Januari 2006), penilaian penggabungan ditentukan selepas mengambil kira modal pasaran ECM Libra bernilai RM459 juta (berasaskan harga saham ECM pada 17 januari 2006, RM1.06 seunit) dan aset ketara bersih (NTA) semua anak-anak syarikatnya yang terlibat berjumlah RM210 juta manakala NTA bagi ACRB pula dianggarkan bernilai kira-kira RM398 juta.


Apakah modal pasaran ECM ini tulen atau merupakan harga spekulasi dan manipulasi?

Pada 27 Disember 2005, harga saham ECM hanyalah 68 sen seunit. Meningkat sehingga melebihi RM1.06 seunit beberapa hari sebelum tarikh keramat pada 17 Januari 2006. Hari ini harga ECM Libra kembali berlegar sekitar 70-80 sen seunit.
Indeks BSKL Bagi ECM Libra

Sumber: The Star Online



Ketika ECM Libra dinilai secara berasaskan NTA setiap anak syarikatnya, penilaian NTA terhadap ACRB hanya mengambil kira syarikat induk semata-mata tanpa mengambil kira kepentingan ACRB dalam beberapa syarikat utama lain seperti Pos Malaysia Berhad.


Berdasarkan nilaian aset ECM yang lebih tinggi berbanding ACRB, maka Avenue perlu membayar RM 298 juta kepada ECM. Dalam penggabungan ini, pemegang saham ECM LIbra akan mendapat 53.2% saham dalam syarikat yang bergabung - AICB.



Ini sungguh mengelirukan. Sebuah syarikat kecil yang ingin bergabung dengan sebuah syarikat besar mendapat bayaran dan juga saham yang lebih besar. Lebih mengelirukan bila kenyataan di dalam akhbar menyebut pembayaran tersebut melalui pemberian saham sebanyak 442 juta dengan harga RM1 sesaham.


Ini tambah mengelirukan. Daripada RM298 sudah menjadi RM442 juta. Sebagai rakyat biasa peristiwa ini amat aneh dan luar biasa sekali. Orang ramai masih keliru dengan kenyataan-kenyataan akhbar mengenai isu ini.


Mengikut persetujuan penggabungan tersebut, ECM Libra akan memiliki 53.2 % saham dalam AICB. Ini bermakna baki 49% lagi akan dibahagikan kepada pelbagai pemegang saham di dalam Avenue Capital sekarang ini.


Amat sukar untuk orang awam memahami bagaimana sebuah anak syarikat kerajaan yang memiliki Aset Ketara Bersih (NTA) sekitar RM 398 juta dan modal RM 300 juta (Utusan Malaysia 17 Januari 2006) ditelan oleh ECM Libra yang hanya mempunyai NTA sekitar 210 juta dan modal berjumlah RM 200 juta.


Malahan ini belum mengambil kira jumlah pelaburan yang diuruskan ACRB sekitar RM 2.8 bilion. ACRB juga mempunyai kepentingan sebanyak 15.33% (78,545,166 unit) di dalam Pos Malaysia & Services Holdings Berhad. Harga semasa saham Pos Malaysia ialah dalam lingkungan RM 4.00 sesaham pada Februari 2006.


Sungguhpun penggabungan ini bagi membolehkan gabungan modal untuk mendapat lesen bank pelaburan (investman bank) yang memerlukan modal RM 500 juta, namun ia tidak bermakna penggabungan harus dibuat secara mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya.


Dalam apa keadaan pun ECM Libra merupakan syarikat yang jauh lebih kecil dari ACRB sama ada modal, aset, potfolio yang diuruskan mahu pun reputasi syarikat.


Malahan ACRB masih mampu mendapat lesen bank pelaburan memandangkan tiga pemegang saham utamanya iaitu MOF Inc/Bank Simpanan Nasional, Pos Malaysia dan Pantai Holdings mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh.

Sebagai rakyat Malaysia dan sebagai penyokong UMNO saya mohon isu ini diterangkan secara jelas kepada umum atau sekurang-kurangnya kepada anggota Parlimen. Memberi jawapan seperti "I'm Not Involved in anyway" atau "I don't know" tidak mampu menolak prasangka umum.

Anonymous,  June 20, 2008 at 12:21 PM  

BAKI KOMEN UNTUK TOPIK YONG TECK LEE N MUKRIZ SALAH PILIH MAKAN DIRI SENDIRI.........DASAR PENGECUT....TAK ADA BIJI KAH????

kakitidur June 20, 2008 at 3:16 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

kakitidur June 20, 2008 at 3:16 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

kakitidur June 20, 2008 at 3:16 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

kakitidur June 20, 2008 at 3:16 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

kakitidur June 20, 2008 at 3:17 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

kakitidur June 20, 2008 at 3:17 PM  

Pak Lah & Khairy bangsat negara. Pak Lah Perdana Menteri Malaysia paling bangang.

Anonymous,  June 22, 2008 at 6:24 PM  

pal but Jinggo dan KJ

Anonymous,  June 23, 2008 at 9:47 AM  

Eleh Bro Jinggo disable komen function! Kita nak lepaskan gian in woooooi!

Anonymous,  June 23, 2008 at 3:30 PM  

Aku sarankan supaya KJ pujuk pak mentua dia yang bodoh nak mampos tu letakkan jawatan dengan segera sebelum UMNO hancur...dan rakyat pun akan berbesar hati kalau KJ pun turut serta berambos dari senario politik negara.

Apalah nasib dapat PM dan anak menantu PM yang gelojoh dan tamak kuasa. Akhir2 ini aku lihat dolah ni macam tak cukup tidor aja...sebijik macam ayam berak kapor.

Anonymous,  June 23, 2008 at 8:15 PM  

Memang bodoh, bangang, baghal taik unta sapa yang buat blog ni...goblog.

Sokong KJ konon...KJ pun sama bangang cam ko...nak sokong..memang bebal tahap gabanlah....aku pun tak tau nak kategorikan apa lagi kebodohan diorang ni...buat ulasan konon...ingat rakyat bodoh cam dia apa?...bodoh, bebal tahap gaban masuk sarkas ni...he..he..

Gabar gendut,  June 23, 2008 at 10:10 PM  

Bro jinggo kau tak sedar ke blog pro kj ni tak ada yang pro kat kau,pasal semua org dah menyampah dah nagan kj pasaltu tak ada komen yng pro kj kat sini ,semua anti kj tau tak barallllllllllllll.Tutuplah blog bodoh kau ni,penakut tak bagi org komen....ini lah hakikatnya broooooooooooooooooooooooo

lottery winning numbers June 24, 2008 at 1:31 PM  

Interesting topics could give you more visitors to your site. So Keep up the good work.

sweepstake lotto June 24, 2008 at 1:52 PM  

It enables us to express our feelings and opinions.

online free lottery June 24, 2008 at 1:52 PM  

What a great moment of reading blogs.

green card lottery June 25, 2008 at 1:17 PM  

I'm thankful with your blog it is very useful to me.

Anonymous,  June 25, 2008 at 4:00 PM  

kempen pilihanraya bawak org luar.. orang2 putih, org kampung nak dekat pun takut.. sah sah org tengok bukan berjiwa rakyat..bakti kepada masyarakat konon. piiiraaaahhhhh. Bagi sumbangan sket dah masuk paper.. tahu la nasib kau KJ pak mertua kau letak jawatan nanti.

Anonymous,  June 26, 2008 at 9:18 AM  

Blog pengecut.... bangang banghal bangsat....

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:03 PM  

Bro jinggo...
Teruskan usahamu... mereka nie semua hebat tak bertempat... setakat cerita belakang-belakang boleh la mereka nie... kalau mereka berani dengan apa yang mereka kata... kenapa tak laporkan kepada pihak yang berwajib... cerita tak berasas langsung dan tak de bukti yang boleh diketengahkan... bodoh + bangang + bangsat tahap dewa... tak payah hirau mereka nie semua... konon nak bogelkan owang... silap2 diri sendiri yang terbogel...

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:04 PM  

isteri antimamak bangang

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:06 PM  

isteri antimamak bangang + bangsat + babi + pukimak... hahaha

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:06 PM  

isteri antimamak bangang + bangsat + babi + pukimak... hahaha

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:07 PM  

isteri antimamak bangang + bangsat + babi + pukimak... hahaha

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:07 PM  

isteri antimamak bangang + bangsat + babi + pukimak... hahaha

Anonymous,  June 27, 2008 at 1:07 PM  

isteri antimamak bangang + bangsat + babi + pukimak... hahaha

Anonymous,  June 27, 2008 at 4:03 PM  

tak boleh komen lagi .. bro jinggo dah matikan suis

Anonymous,  July 1, 2008 at 8:44 AM  

KESIANNYA tak do tempat nak membodek kjle!!

Anonymous,  July 2, 2008 at 9:14 AM  

Posting terbaru Jinggo begitu mendalam, relevan dan jitu. Beliau telah menyeru rakyat Malaysia dan pemimpin Pemuda UMNO khususnya agar 'mengukur baju pada bahu' kerana sebenarnya mereka bukan setahap Menantu Hikmat. Seperti yang disebut oleh BJ, '...bukan semuanya yang layak jadi menantu kepada PM', yang bermaksud bahawa pemimpin sedemikian tak hensem, tak tau cakap, kalaupun hensem asyik kena liwat aje.

Syabas Bro Jinggo! Tetapnya pandanganmu!

Prokhairy Yang Setia

Anonymous,  July 7, 2008 at 8:24 PM  

Bodoh sapa yang sokong bro jinggo dan KJ bangsat tu...memang baghal tahap cipan...tak pandai menilai orang langsung...si bri jinggo ni memang sah kaki ampu. sanggup jilat jubur KJ bangsat tu...he..he.. orang yang undi KJ ni pun bahlul taik unta..tak pandai pilih pemimpin...duit korang dia kebas lah bodoh...kalau KJ bebal tahap cipan dan getah sekerap ni jadi pemimpin...memang parahlah jawabnya penyokong dia yang baghal tahap biawak hilang kulit...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP