Wednesday, May 21, 2008

Khairy -- Majlis Kesyukuran DUN Chembong

18 comments:

Anonymous,  May 21, 2008 at 5:53 PM  

Tahniah YB diatas kejayaan BN.

Saya berharap YB akan membawa kemajuan didaerah Rembau. Kami di DUN Kota sentiasa menyokong YB.

Anonymous,  May 21, 2008 at 6:05 PM  

"Oleh sebab itulah, gelombang itu tidak sampai ke negeri-negeri lain selepas Rembau ini kerana terhenti disebabkan Rembau ini adalah kubu kuat Barisan Nasional sekarang," ujarnya lantang.

Wa caya sama lu YB....

Anonymous,  May 21, 2008 at 6:53 PM  

Hai KJ...mari minum susu kak

Anonymous,  May 21, 2008 at 7:03 PM  

Wan Azizah: Usul Video Lingam Ditolak Dalam Kamar Percubaan Tutup Isu Kehakiman

Usul untuk menggesa kerajaan Barisan Nasional agar laporan Suruhanjaya Diraja mengenai siasatan ke atas video klip Lingam kepada Yang Di-Pertuan Agong segera dibentangkan dalam Parlimen dan didedahkan kepada pengetahuan umum telah ditolak dalam kamar pagi ini. Keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat untuk menolak Usul Tergempar tersebut amat mengecewakan, malah alasan yang dikemukakan jelas memperlihatkan percubaan kerajaan Barisan Nasional untuk menutup perkara yang berkepentingan umum ini dibahaskan dalam Parlimen.

Yang Dipertua telah memaklumkan keputusan tersebut mengikut Peraturan Mesyuarat 18(5) yang menyebut tidak lebih daripada satu usul boleh dibawa pada satu hari persidangan mesyuarat iaitu pada 14 Mei, berikutan terdapat satu usul lain daripada Ahli Parlimen Kawasan Ipoh Barat pada hari ini.

Kami berpendirian bahawa, sekiranya kerajaan Barisan Nasional bersungguh-sungguh ingin memulihkan integriti sistem kehakiman negara, seperti yang dicita-citakan oleh DYMM Agong dalam Titah Baginda semasa perasmian sidang parlimen, Yang Dipertua sewajarnya menangguhkan usul yang penting itu kepada keesokan hari, dan bukannya ditolak mentah-mentah dalam kamar.

Usul tersebut perlu dibahaskan segera memandangkan Jemaah Menteri akan memutuskan samada laporan tersebut akan didedahkan kepada pengetahuan umum pada Jumaat ini.

Perbahasan usul tersebut dalam Dewan Rakyat adalah penting bagi memulihkan kembali keyakinan umum terhadap badan kehakiman negara yang begitu teruk tercemar seperti mana didedahkan dalam video Lingam.


DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Ketua Pembangkang Dewan Rakyat
Ahli Parlimen Permatang Pauh
Presiden Parti Keadilan Rakyat

Anonymous,  May 22, 2008 at 9:46 AM  

Hi Kak Wan,
Saya rasa u tersalah masuk wadah. Ini tempat 18-SX.Dan ada "cover charge"

Kalau nak berposting pi kat proanwar dan sebagainya. Tempat ini ladang Jinggo, bukan macam ladang PKR...semua bloggers kat sini berlesen dan taat setia menyokong Khairy, kerana itu kita panggil dia PROKHAIRY

Ahli 0000000001 ProKhairy

Anonymous,  May 22, 2008 at 11:18 AM  

maaf lah makcik wan..ini bukan dewan rakyat..

Sukatikaulah May 22, 2008 at 12:15 PM  

CANTIK JUGAK KITA SOKONG KHAIRY NI.DIA KAYA..MANA LA TAU DENGAN SOKONGAN KITA YANG MEMBABI BUTA NI DIA JOLOK PULAK SIKIT KAT KITA HARTANYA YANG BERTIMBUN-TIMBUN TU..MASYUKKKKKKK```

Anonymous,  May 22, 2008 at 1:44 PM  

rembau kubu kuat BN...saya suka ayat tu..

Anonymous,  May 22, 2008 at 3:44 PM  

SATU LAGI PROJEK BABI NEGARA OLEH KHINZIR JANTAN! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! BABI NEGARA!

Anonymous,  May 22, 2008 at 8:43 PM  

DATUK NAZRI AZIZ AKAN DILANTIK
SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI

INSYAALLAH

Anonymous,  May 22, 2008 at 9:00 PM  

harap harap begitu lah

Anonymous,  May 22, 2008 at 11:36 PM  

Hai KJ ku le..semalam seronok ke? hari ni macammana? kak tunggu telepon mu ya..

Anonymous,  May 23, 2008 at 6:16 PM  

Kata Mahathir...

1. Saya kurang faham dakwaan pemimpin-pemimpin tertentu UMNO bahawa mengkritik atau mendesak Presiden UMNO berhenti bermakna tidak setia kepada UMNO.

2. Tun Razak dan beberapa pemimpin UMNO yang lain telah tidak bersetuju dengan yang di Pertua UMNO Dato Onn Jaafar berkenaan dengan cadangannya untuk buka UMNO kepada semua kaum sehingga Dato Onn terpaksa undur.

3. Apakah sikap dan perbuatan Tun Razak dan rakan-rakannya ketika itu bermakna mereka tidak sayang dan tidak setia kepada UMNO?

4 Pada 1969-71 Tun Razak dan lain-lain pemimpin UMNO secara tidak langsung tidak bersetuju dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman dan Tunku telah undur diri.

5. Apakah Tun Razak kerana menolak kepimpinan Tunku, iaitu tidak setia kepada Tunku sebagai Presiden UMNO maka dianya tidak setia kepada parti?

6. Pada tahun-tahun 1986-7 [Tun] Musa Hitam, Tengku Razaleigh dan DATO SERI ABDULLAH AHMAD BADAWI bertindak untuk menjatuhkan saya sebagai Presiden UMNO. Mereka jelas tidak setia kepada saya.


7. Apakah saya tuduh mereka tidak setia kepada parti? Apakah mereka dilarang berjumpa ahli-ahli UMNO? Apakah mereka ditegah berkempen untuk memburukkan nama saya, tidak undi saya? Apakah tentangan terhadap saya dianggap oleh saya dan oleh mereka sebagai tidak setia ada parti?

8. Sepatutnya setelah Dato Seri Abdullah kalah dia tidak diterima masuk UMNO Baru kerana tidak setia kepada saya.

9. Tetapi dia diterima masuk dan dibenar bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi dan kemudian Naib Presiden.


10. Jika saya pegang kepada tafsiran sesiapa yang tidak setia kepada saya tidak setia kepada parti, apakah akan saya lantik sekali lagi Dato Seri Abdullah sebagai Menteri dan kemudian sebagai Timbalan Perdana Menteri, dan seterusnya.

11. Saya tak suruh ahli UMNO sokong apa yang saya lakukan.

12. Tetapi fikirkanlah akan kewajaran dakwaan sesiapa yang tidak setia kepada Dato Seri Abdullah adalah tidak setia kepada parti UMNO.

13. Apakah UMNO adalah Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi adalah UMNO?

14. Jika Abdullah Ahmad Badawi dengan UMNO adalah sama dan satu, maka parti ini bukan lagi UMNO. Apa perlunya saya jadi ahli dalam parti Abdullah Ahmad Badawi?

15. Hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang menyebar dan mendokong konsep UMNO adalah Dato Seri Abdullah dan tanpa kesetiaan kepada Dato Seri Abdullah maka ahli tidak setia kepada UMNO.

Anonymous,  May 23, 2008 at 6:17 PM  

Betul tu Tun....

Jadi , kesimpulannya kita biarkan je Tun , Si Pak Lah , Kairi dan Labi-labi terjun....

Next Election kami di Pakatan Rakyat buat kenduri....

kakakakakakaka

sekali lagi... bodo semua ahli Umno... terutama Pak Lah...
kakakakaka

Anonymous,  May 26, 2008 at 1:25 PM  

oh yee... lupa pulak...

jemput semua hadir pada kenduri Pakatan Rakyat pada 2013 nanti di Dataran Merdeka. Kenduri sempena menyambut Kerajaan Baru Malaysia dari Pakatan Rakyat.

Hanya Pak Lah Bodoh dan Kairi bangang je tak dibenarkan hadir...
Nori boleh datang... utk cuci pinggan.... kakakakaka

Anonymous,  May 26, 2008 at 1:36 PM  

At the Jihad Ekonomi Melayu (Malay Economic Struggle) Congress in March, 2007, Khairy's paper on "Paradigm Shift and the Malay Agenda" received a lukewarm response from the CEOs of government-linked companies (GLCs) in Malaysia.[verification needed] The Congress was perceived as attempt by Khairy Jamaluddin to position his associates in a favourable position in order to secure lucrative contracts offered by GLCs in Malaysia. Among those who boycotted the Congress were the CEO of Petronas (Hassan Merican), CEO of TNB (Che Khalib), CEO of Khazanah Nasional (Azman Mokhtar), CEO of Telekom Malaysia (Abdul Wahid Omar) and the PLUS CEO, as reported by Agenda Daily.

Anonymous,  May 26, 2008 at 5:00 PM  

Khairy sila letak jawatan! Anda menyusahkan UMNO sahaja! Lebih baik fokus kat FAM!

Anonymous,  May 26, 2008 at 5:01 PM  

Khairy pengkhianat bangsa Melayu dan dia ejen Zionis Singapura!!! PUKIMAK KAU!!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP