Tuesday, May 6, 2008

Khairy Jamaluddin - ‘Let’s skip a generation’

These days you can’t talk about local football without talking about Khairy Jamaluddin.The FA of Malaysia vice-president and national team manager is a hot topic by himself.

So the charismatic MP of Rembau, widely known as just ‘KJ’, is always a compelling interview prospect for the Press. Mailsport’s Haresh Deol found that out last Saturday, during the interval of the KL Plus – Kuala Muda Premier League match at the Cheras Stadium.

In a terse yet forcible interview, Khairy talks about the M-League, the bookies and critics.

Mailsport (MS): The MSL was formed in 2004 with the objective of raising the game’s standard. How effective has it been so far?

Khairy Jamaluddin (KJ): The league has not shown much improvement. We need to revise it. Perhaps there are simply too many matches with the leagues, the Malaysia Cup and FA Cup. It has been a little disappointing.

MS: The Super League is rather disorganised as we still don’t know how many teams will be relegated even when the season has ended.

KJ: We’ll know when the exco meeting is held on May 17. I admit it’s rather disorganised and we’ve got to look into it. The number of teams in the Super League also needs to be addressed. A lot of other things need to be reviewed too.

MS:Would it be better to allow MSL instead of FAM to organise the league?

KJ: Even if that happens, will it guarantee a raise in standard? We simply need to break everything down and start afresh. If you asked me, perhaps we could skip a generation and concentrate on the youths. What’s the use of spending so much money at the top level when the base is not strengthened?

When you get lousy players at the bottom, whatmore to expect when they reach top-flight football? I’m happy we’re working well with the Ministry of Education (through the agegroup competitions) but it’s still not enough. We need more matches to cater for a larger pool of youngsters. It has not been encouraging so far and more needs to be done for our younger generation of players.

MS: So wouldn’t the RM17 million pumped into the Champions Youth Cup be better spent on schools?

KJ: If you ask me, not as FAM vice president but as an individual, I would agree. Such money should go towards youth development. No question about that. (Khairy told the media earlier that the FAM are considering not sanetioning the CYC and disagree with AFC’s role in the tournament as FAM are the sport’s governing body in the country. Also, FAM doubt the tournament is value for money.)

MS: We were rocked by another match-fixing scandal. Do you think it’s time for betting to be legalised in the country?

KJ: That’s for the government to decide but I don’t think it will solve the problem. There will still be illegal syndicates offering higher cuts than the legalised ones, so we’ll be back to square one.

MS: You started off with MyTeam. Today, you’re the Vice-President of FAM.Is the SportsMinistry your next destination?

KJ: No la! Nothing of that sort. I’m just looking at football for now.

MS: You seem to have many critics, from coffee shop patrons to the blogsphere.
Any comments?

KJ: You’re talking about football or in general? (smiles) Either way, it’s what I do that matters. It’s all about results at the end of the day.

21 comments:

ANAKomak,  May 6, 2008 at 6:27 PM  

Kadang2 wartawan ni lebih gak....benda yang tak jadi isu, bleh jadi isu..
Tp ok gak kalo KJ jadi menteri sukan satu hari nanti..
kompom ramai yang jeles..

Belia Kuala Sialang, Bahau,  May 6, 2008 at 6:29 PM  

Sekarang ni bukan kata isu politik jer jadi serangan buat Khairy tapi isu FAM yang dikatakan ada gejala rasuah pun jadi bahan isu untuk menjatuhkan KJ..
Sabar je la...
Apapun YB Khairy, kami Pemuda UMNO Jempol sokong anda dari belakang.

Siew Khoo Meng,  May 6, 2008 at 6:32 PM  

MS: You seem to have many critics, from coffee shop patrons to the blogsphere.
Any comments?

KJ: You’re talking about football or in general? (smiles) Either way, it’s what I do that matters. It’s all about results at the end of the day.

**psst...mr reporter, don't make campur2 story maaa...

Otai Mat Rempit,  May 6, 2008 at 6:44 PM  

KEPADA MODERETOR BLOG ANTIKHAIRY, JGN BELAGAK SANGAT!!!

APA INGAT KEJA-KEJA YANG KOTOR TU SEMUA MAT REMPIT PUNYA KEJA KE.

CAKAP JANGAN SEBARANG CAKAP BRADER, JANGAN SESEKALI NAK KUTUK GENG MAT REMPIT.

LU INGAT MAT REMPIT TAK ADA HARGA DIRI KE!!! KALAU TAK PUAS HATI DATANG KAT TASIK PEMAISURI MALAM MINGGU INI JUGAK. CITA BELAKANG TAK MAIN LA BEB.

KALAU LU BETUL-BETUL ANAK JANTAN DATANG KAT TASIK PEMAISURI MALAM MINGGU INI.

KAWAN-KAWAN SEMUA KUMPULKAN SEMUA ANGOTA KITA BERKUMPUL DITASIK PEMAISURI MALAM MINGGU INI. KITA CARI MODERETOR ANTIKHAIRY SAMPAI LUBANG CACING.

KURANG AJAR!!!

Anonymous,  May 6, 2008 at 6:49 PM  

Bodoh betul blog antikahiry, gelabah tak tentu arah apasal. Yang aku tak puas hati tuh dia tuduh kj upah geng matrempit hantar spam dalam blog dia APAHAL.

Woi!!! penjilat buntut mukhriz kita org x de masa nak layan blog sampah kau tu. buang masa saja. merempit lagi bagus. PIRAHHHHHHHHHH

Anonymous,  May 6, 2008 at 6:53 PM  

Mukhriz kau memang busuk hati. rakan seperjuangan kau sendiri pun kau nak tikam dari belakang.

Tak sangka betul Mukriz sanggup mengupah orang kurang siuman menghentam KJ.

Anak Jati Rembau,  May 6, 2008 at 6:59 PM  

petikan dari www.antikhairy.blogspot

Menantu PM "kepanasan"...

Menantu PM sedang berada dalam kepanasan.....
Beliau telah mengubah beberapa orang "cyber trooper" @ spammer untuk menghantar beratus-ratus komen yang mengatakan,

"BAPAK ISA MAHATHIR DAN BUKAN KHAIRY. BLOG ANTIKHAIRY DIBIAYAI MUKHRIZ, NAMPAK SANGGAT".

Lihatlah spammer upahan Menantu PM, eja sangat pun tak betul.... Kami difahamkan spammer-spammer upahan ini terdiri daripada Mat Rempit-Mat Rempit yang dipelihara oleh Menantu PM.

Pembaca-pembaca semua tahu, blog ini didirikan diatas semangat untuk menyingkirkan Menantu PM daripada arena politik negara dan juga UMNO.

Blog ini bebas daripada tajaan mana-mana pihak.
Kepada Menantu PM, satu sahaja yang kami mahu ingatkan, kami tidak semurah kamu yang sanggup menggadaikan negara kepada Singapura dan Israel.

Anak Jati Rembau.

Anak Jati Rembau,  May 6, 2008 at 7:02 PM  

kau orang semua pengampu,pembodek,penjilat jubur kery

harimau kuning,  May 6, 2008 at 7:09 PM  

Kita bukan tidak tahu keberanian yang ada pada orang Melayu dulu semakin hari semakin pupus. Apakah ini tidak membimbangkan? Bangsa Melayu seolah-olah tidak ada orang-orang yang berani. Macam mana mahu jadi berani, ada saja orang berani mahu dicantas, ditebang, ramai sangat yang perangai macam Firaun.


Apa akan jadi apabila Melayu sudah jadi penakut? Bangsa lain akan hilang segan, malu, tak takut akhirnya bangsa tidak lagi akan terbela. Sedangkan Melayu sangat memerlukan orang yang berani?


Di samping memiliki sifat berani Khairy juga berilmu dan dilengkapkan dengan pengalaman bergaul dengan masyarakat antarabangsa selain dari kebijaksanaan dalam menyelesaikan apa juga isu berbangkit ini disaksikan oleh ratusan penuntut yang hadir. Terserah pada mereka apa yang mereka hendak tulis. Saya tulis apa yang saya tahu saja.


Patutkah yang satu ini pun kita bunuh jadikan Hang Nadim? Akhirnya sudah tidak ada siapa lagi yang berani bangkit membela Melayu? Saat-saat seperti hari inilah bangsa Melayu memerlukan orang yang berani. Kalau dia buat silap kita tegur bukan bunuh� seperti mereka cuba membunuh Tan Sri Rahim Tamby Chik. Tuah Rahim ada sampai sekarang tak mati. Siapa yang cuba bunuh Rahim? Siapa yang beria-ia benar mahu bunuh Zahid Hamidi dan KJ? Siapa sebenarnya Firaun Melayu zaman IT?

Anonymous,  May 7, 2008 at 9:49 AM  

go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!
go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!
go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!
go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!
go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!

Anonymous,  May 7, 2008 at 9:49 AM  

go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!

Anonymous,  May 7, 2008 at 9:50 AM  

go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!

Anonymous,  May 7, 2008 at 9:50 AM  

go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!

Anonymous,  May 7, 2008 at 10:20 AM  

Sudah sekian lama juga Pemuda tidak menjadi kuasa pendesak sebenar didalam dan diluar parti. Sudah semestinya, permohonan maaf sayap parti yang seharusnya menjadi kuasa pendesak ataupun benteng utama UMNO akan mengundang pelbagai persepsi buruk daripada rakyat dan umat Melayu. Tahniah kita ucapkan kepada Hishammuddin kerana menjadi Ketua Pemuda pertama yang memohon maaf dan tunduk kepada tekanan anti-melayu.


Saya ingin merayu kepada seluruh ahli Pergerakan Pemuda untuk kita bingkas bangun dan tolak mana-mana kepimpinan Pemuda yang mengamalkan politik selamat dan melihat kepentingan peribadi melebihi segala-galanya. Martabatkanlah pemimpin yang benar-benar berani dan lahir daripada sepak terajang akar umbi, kerana ciri-ciri inilah yang kembali memartabatkan maruah Pergerakan Pemuda yang terjejas teruk akibat penangan pemimpin bangsawan ini.

Anonymous,  May 7, 2008 at 10:24 AM  

KJ harus naik
Jinggo kita harus buat sesuatu untuk pastikan KJ naik jadi DPm ... bukan org lain. Kerahkan kekuatan ahli KPMU & putera/puteri UMNO.

Anonymous,  May 7, 2008 at 10:34 AM  

Saya menjadi semakin curiga dan amat-amat tidak memahami tindakan beberapa kerat pemimpin UMNO yang gemar menunding jari, seolah-olah mereka langsung tidak mempunyai dosa terhadap UMNO. Ratanya-ratanya berpuas-hati kerana dapat 'membogelkan' kepimpinan UMNO yang disifatkan perlu bertanggungjawab terhadap prestasi buruk Barisan Nasional pada pilihanraya yang lepas.

Pertemuan jawatankuasa pengurusan UMNO bersama-sama kepimpinan UMNO diperingkat Bahagian pada minggu lepas telah memperlihatkan siapa yang menjadi "hero" kononnya berani memberi protes serta bersuara lantang dihadapan kepimpinan UMNO. Ada juga yang menuduh bahawa UMNO sekarang sudah tidak terbuka berbanding dahulu. UMNO sekarang ditadbir secara "kuku besi" serta sama sekali tidak memberi ruang kepada orang lain meluahkan pandangan.

Merujuk kepada tuduhan diatas, disini saya ingin kembali mengajukan soalan kepada individu-individu yang pada masa ini mendabik dada, melontarkan tuduhan "Adakah dulu UMNO ini cukup terbuka? Adakah dulu setiap ahli boleh meluahkan pandangan?, Dan adakah dulu setiap ahli UMNO mahu menghapuskan kuota pemilihan?". Kenapa tidak bersuara dari dahulu?. Disini saya berani mengatakan bahawa setiap pemimpin UMNO yang mencaci Pak Lah, mencaci MT sebenarnya banyak yang kecewa tidak menjadi calon ataupun dilantik ke beberapa jawatan penting.

Siapa tak kenal Dato Kadir Sheikh Fadzir?, kononnya begitu lantang sewaktu perjumpaan bersama pengurusan. Kita semua tahu bahawa beliau sememangnya mempunyai masalah dengan Datuk Azimi Daim yang turut terpilih menjadi calon ADUN. Siapa tak kenal Dato' Mahadzir Mohd Khir dan bahagian Sungai Petani? Sebuah bahagian yang tidak pernah aman hinggakan pada suatu masa Pengerusi Perhubungan Negeri sendiri terpaksa memangku jawatan Ketua Bahagian.

Dan siapa tak kenal Dato' Rahman Ariffin, Ketua UMNO Bahagian Jerlu dan bekas ahli Parlimen yang sememangnya bermasalah dengan skandal-skandal sosial. Kalau nak dihuraikan lagi banyak pimpinan UMNO Bahagian yang bermasalah tetapi bercakap seolah-olah mereka itu cukup bersih dan langsung tidak mempunyai dosa terhadap UMNO. Secara dasarnya kita cukup arif bahawa setiap pimpinan yang bangun bercakap dengan nada yang kurang sopan ini sebenarnya nak jadi hero dan pada masa yang sama "buntut bergelumang najis".

Hakikatnya, saya amat-amat bersetuju bahawa UMNO perlu berubah. UMNO memerlukan penjenamaan ataupun "rebranding". Dan proses "rebranding" ini tidak semestinya kena tukar pemimpin. Proses "rebranding" yang saya maksudkan ini memerlukan input "support market" daripada pelbagai peringkat lapisan masyarakat. Yang tidak berubah hanya misi menjulang umat Melayu. UMNO perlu terus relevan dalam hal ini. Kapal yang rosak perlu dibaiki, dan nakhoda yang tersalah laluan perlu diberi kompas baru. Beri peluang pada pucuk pimpinan melakar pelan peralihan kuasa secara sistematik dan tidak tergesa-gesa.

UMNO tidak seharusnya terus-menerus melayan suara-suara jalanan yang menuntut perubahan radikal. Ini bukan budaya UMNO. Kalau sekali tuntutan jalanan ini dituruti, maka akan berlakulah seribu satu lagi tuntutan jalanan menuntut perkara-perkara diluar jangkaan. Kepimpinan UMNO perlu menujukkan kepada rakyat dan parti bahawa mereka sedang berubah dan pandangan akar umbi akan tetap menjadi keutamaan.

Anonymous,  May 8, 2008 at 11:20 PM  

Result what fucking result? I don't see any fucking result besides you being the fucking monkey! FUCK YOU KHAIRY! YOUR MOTHER ALSO SAME ! A FUCKING BITCH! IT SUITS YOUR FUCKING FAMILY TO HAVE AN ASSHOLE LIKE YOU AS HER SON!

Anonymous,  May 9, 2008 at 8:56 PM  

HOI BABI! UMNO DAH PUNAH! FAM PUN KAU NAK HANCURKAN? BETUL LAH KAU NI JENIS BARUA PUKI BABI!!!!!!

Anonymous,  May 12, 2008 at 12:22 PM  

lepas ni KJ jd pm...hancur malaysia...dia jual kat singapura...dia ni jiwa anak singapura....dok malaysia bapa tahun jer...

Anonymous,  May 12, 2008 at 12:25 PM  

dlm mentaliti rakyat malaysia...KHAIRI JD PM....MALAYSIA HANCUR....kenapa org pk mcm tu...kerana maybe tindakan khairi semua org dah tahu kot...dan bocor....nak wat camner...mcm mana KJ nak tutup kesilapan dia...byk kesalahan dia owg tahu...sampai makan komisen pun owg tahu....

PUKImak-Hang,  May 12, 2008 at 1:11 PM  

KJ = Kera Hairy or Kera Jantan?

Anyway, those pro-khairy are the same same.

Disgrace to bangsa melayu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP