Monday, October 29, 2007

Sukarkan Proses Pemulihan-Khairy

Tindakan melabel 'Mat Rempit' dengan gelaran yang lebih teruk seperti 'Dajal Rempit' boleh memberi kesan tidak baik terhadap usaha membawa golongan terbabit ke pangkal jalan. Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, ini kerana penggunaan istilah sedemikian boleh menyebabkan remaja yang terlibat dalam kegiatan 'Mat Rempit' akan lebih menyisihkan diri daripada masyarakat.

Ujarnya, jika keadaan seperti itu berlaku, sudah tentu pihak yang begitu agresif mendekati golongan berkenaan seperti Putera UMNO sukar membawa mereka keluar daripada gejala yang tidak sihat itu.

"Kami akui sejak setahun Putera UMNO mendekati kumpulan Mat Rempit, tidak semua yang dapat kita pulihkan tetapi masih ada di kalangan mereka yang berjaya kita bebaskan daripada gejala ini.

Sehubungan itu bagi saya, penggunaan istilah seperti ini tidak wajar kerana ia boleh menyulitkan lagi usaha kita untuk menarik mereka ke pangkuan masyarakat kerana mereka akan merasa lebih tersisih," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim bahawa gelaran Mat Rempit adalah terlalu sopan untuk dirujuk kepada penunggang motosikal yang menunggang membabi-buta pada waktu malam.

Rais berkata, gelaran seperti 'Penyangak Rempit' atau 'Dajal Rempit' seharusnya diberikan untuk mencerminkan sikap buruk mereka. Kelmarin, Forum Utusan Malaysia menyiarkan kenyataan seorang pembaca yang kecewa penggunaan nama 'Mat' digelar pada pelaku jenayah dan antisosial.

Jelas pembaca itu, ia merupakan satu pencemaran nama yang tidak sesuai dengan perilaku buruk serta jelik terutamanya penunggang motosikal yang merempit dan membahayakan pengguna jalan raya.

Khairy berkata, apa yang lebih membimbangkan golongan Mat Rempit akan menjadi kumpulan penentang bukan sahaja kepada masyarakat malah kepada kerajaan jika mereka dilabelkan dengan istilah bersifat cemuhan.

"Kita tidak mahu melihat mereka menjadi kumpulan yang bersifat antimasyarakat dan antikerajaan. Seperti Putera UMNO, kita bersungguh-sungguh mengeluarkan mereka daripada masalah itu.

"Apa yang kita mahukan ialah mereka menjadi anggota masyarakat yang berguna dan boleh menyumbang sesuatu kepada pembangunan negara," ujarnya.

24 comments:

jingoist,  October 29, 2007 at 5:27 PM  

I support Rais Yatim's statement calling the Mat Rempits "Dajal Rempit". Maybe it is too soft a term, because the patron of the Mat Rempits himself is a dajal.

Mat-peon,  October 29, 2007 at 5:35 PM  

Usaha murni yang dilakukan oleh Khairy seharusnya diberi pujian ... usah la kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

ramly,  October 29, 2007 at 5:47 PM  

Teruskan hasrat murni KJ... kami tetap menyokong kepimpinan KJ... pedulikan apa orang lain nak kata...

razali_tamansetiawangsa,  October 29, 2007 at 5:49 PM  

Usah kucar kacirkan usaha yang telah dilakukan oleh KJ... untuk mengembalikan kepercayaan seseorang bukannya mudah... teruskan niat murni tuan Khairy.

Kami sentiasa menyokong dibelakang Tuan Khairy.

matrempit,  October 29, 2007 at 6:03 PM  

Mat rempit sokong KJ

Anonymous,  October 29, 2007 at 6:37 PM  

This KJ dude is doing more harm than good especially to the Malays. And the best part of it...Malays still supported him.

Read his body language my friend...I'm really speechless when this KJ dude is referred as "usha murni"...we will be sold log,stock and barrel in future but still there are people who don't see him as he is.

osama,  October 29, 2007 at 9:30 PM  

Jangan terlalu cepat utk mempersalahkan orang KJ... yang buruk ko rang nampak la yang baik ko rang buat dek aje...

acik,  October 29, 2007 at 9:34 PM  

Depan KJ semua ko rang anguk... belakang KJ ko rang kutuk habis-habisan.

Ni lah sifat melayu .. yang tikam melayu ialah melayu sendiri...

Mcmmana melayu nak berjaya..

run away,  October 30, 2007 at 4:40 AM  

The malay pig have drawn up a plan to displace all non-malays. They are discriminating against all non-malays. More and more non-malays are leaving.

You know why he/she need to leave……….? It is all because of those idiots who voted for the pig government to chase those talents out of this country.

This scenario would stay.

They would prefer to remain backward, so long as they are in control over you and me. I think they enjoy seeing non-malays 'begging' all the time.

Even though they are left far behind Korea, Taiwan and now Thailand is coming up strong. To them these are not competitors. In their narrow mind, the 'enemies' are local non-malays. Must suppress, by all means.

All malay pig are programmed to be promoted much faster ahead of non-malays the moment they join University Malaya. Soon University Malaya will be dominated by malay pig and the ranking will slip further.

Most of the malay pig in Malaysia cannot think clearly, their mind and thinking are clouded by such things as comfort zone, frog-in-a-well syndrome, ignorance, racial pride, stubbornness, etc.

play fool,  October 30, 2007 at 4:42 AM  

Our current malay pig generation is racist now because they desperately want to hang on to privileges which I frankly believe it slowly causing the malay race to rot away and become a pathetic race on crutches dependent.

I think that malays are the most stupid idiots on earth - they might have big sized bodies bud in their heads, but they have puny brains.

Thus coming to the conclusion that they are the most stupid black blocks on earth - they are coloured black and stink like a garbage dump.

Does malays ever think twice about their religious? What if yours believe is not what you think!

You malays will rape anybody just for sexual pleasure. You didn't read about the malay who raped his own sister?

Not only that! They yell 5 times per day and expect to go to heaven! After committing so many sins like steal, rape, killing!

Malays are so stupid that deserve to be robbed by their own government. They in fact deserve to be raped as well. Maybe we were better off as British rule Malaysia after all.

Malays are jealous of Chinese, that is why they hate them. Americans are not jealous of Chinese, because they don't need tongkat. They buy a lot of Chinese goods. If they hate, they would have boycott the products. Bodoh!

Oh! Bodoh! Only blind man needs tongkat.

If Americans don't hate the malays, why is there so much bad press against Mahathir when he scolded the Americans? You malays are brainless and never read the newspaper. Everyday special rights here and there……….still like your tongkat so much!

You go to American Embassy and see which country now is blacklisted? Did they blacklist Taiwan, Singapore, Hong Kong?

Even the Japanese look down upon the malays because they are just a bunch of fool, corrupt, lazy person who feed on the Chinese income tax for their existence.

The malays want to produce as many pig babies as they want, but doesn't teach them what is honesty, hardworking, civilisation!

winner,  October 30, 2007 at 4:44 AM  

F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

coolooc,  October 30, 2007 at 4:47 AM  

I am totally agree what you have said, those moron malays have no sense of 'malu'. For example, I find that most of those malay pig creature are dirty and smelly, but they still walking around proudly with that stinking and ugly look.

Another example is most of them are poor, they can't afford a big luxury car. When they saw Chinese or Indian driving a big car, they are feeling distress and jealous.

What a loser! Hey non-malays can afford a big car without depend on NEP policy. But you pathetic malay pig can't afford it even though with NEP policy help. Loser malay pig!

oversee,  October 30, 2007 at 4:48 AM  

They came in Tanah Melayu……….You mean Tanah Orang Asli, they Jawanese pirate descendent came in!

Perhaps that is what we should give these ungrateful leeches like malay pig ultra:

Non-malay businesses should just pack up and leave, taking with them their capitals and investments. Non-malays with the means should emigrate.

Then these sick brain malay pig morons not only can keep their 30% NEP, they can have 100%……….of nothing.

And we sit back and watch them implode under the heavy load of their bureaucracy, crutch and religious fundamentalism.

As for implosions, that is the only way malays are going to head if they don't pull their heads out of the sand soon. The world doesn't owe you jack shit, and very soon reality will catch up with the lot of you. You can either embrace reality or perish by it.

As a non-malay and proud of it, I am ashamed to associate myself with hypocrites like you and your followers. I chose to leave the land of my birth because of people like you and guess what! No regrets whatsoever. Best decision I have ever made.

There is no reason for malay pig to be poor unless they are ass lazy or mental deformed or real stupid..........pick your choice.

no brain leader,  October 30, 2007 at 4:52 AM  

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retard ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

The Barisan government has achieved 0% in reversing the trend of racism.

While South Africa has disbanded racism through the government's initiative after the global news onslaught, our Malaysia government leaders are propagating RACISM and FACISM in every way.

In term of racism, we are the most uncivilised country in the world. Look into our neighbouring countries of Asia, they are advancing economically on a straight forward objective, for their citizens.

Whereas we are moving in deviationist path, widely off the international economic theory for the sole objective, of propelling the well being of a supreme race.

Mahathir era is over, here we have Badawi. Is he changing the trend? Not a single sign of it.

How about the future under Najib? Sad, sad. They have more camouflage in readiness.

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

Anonymous,  October 30, 2007 at 8:14 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  October 30, 2007 at 2:32 PM  

Pujian buat Tuan Khairy

Yang no manners tu cakap orang babi ni babi tu, beggar ni beggar tu memang no manners. Itu penyokong Khairy ke?

chikuano October 30, 2007 at 2:43 PM  

KJ saya rasa elok saudara berundur untuk mengelakkan fitnah kerana kesihatan fizikal dan mental saudara lebih penting. Saudara sudah kaya dan senang. Kan elok saudara pergi melancong dan berhibur dengan duit yang banyak itu dari masuk politik yang kotor dan menjijikkan. Buat apa ada duit banyak tetapi hati tidak senang kan. Saya berkata begitu kerana di Malaysia ni banyak hipokrit. Tengok TDM lepas dia berhenti habis semua orang menyisihkannya. Itu bekas PM tetapi saudara hanya menantu PM. Kalau bapa mertua saudara berhenti atau meninggal dunia saudara fikir orang-orang UMNO akan sokong saudara terutamanya yang veteran. Semuanya sekarang ini pun tak sabar nak menjatuhkan saudara tetapi oleh sebab ada bapa mertua saudara itu ajalah mereka sekarang berdiam. Dari sahabat saudara KJ

chikuano October 30, 2007 at 4:44 PM  

Kalau orang bukan Melayu tinggalkan Tanah Melayu elok juga kerana kurang-kurangnya tak busuklah dalam bas pagi-pagi kerana tau ajelah diaorang ni bukan suka mandi pagi.

Anonymous,  October 30, 2007 at 9:57 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
bro_jinggo October 31, 2007 at 11:03 AM  

Kepada semua pengkritik bebas, kami amat berterima kasih diatas segala kritikkan anda, tak kiralah yang baik atau buruk.

Peringatan.

Kami akan memadam semua komen yang mencarut.Harap maklum.

Anonymous,  November 1, 2007 at 10:07 AM  

bro_jinggo

pekejadahnya komen cina makan babi yang panggil melayu babi tu k tak delete??

haram jadah mencarut giler babi ...

CIna makan babi ni sebab dah banyak sangat makan babi lupa agaknya sebab aper dia boleh jadi kaya ...

pengasas genting jadi kaya dapat tanah free dari kerajaan pahang dan selangor .... org melayu yg kasi ...

lesen2 judi yg buatkan diorang jadi kaya org melayu yg kasi ..

lesen2 ternak babi sampai org cina ni jadi kaya org melayu yg kasi ...

lesen2 jual arak org melayu yg kasi sampai diorang boleh yam sei merayakan kekayaan diorang ...

jadi macamnana si cina bukit makan babi ni kata diorang usaha sendiri tanpa bantuan org melayu?

jangan lupa semasa pemerintahan kerajaan melayu melaka ... org2 melayu yg menguruskan negeri melaka sampai bolej jadi terkenal seantero dunia ...

kalo raja2 melayu tak setuju org2 cina dan india tinggal terus di sini, mungkin sekarang org2 cina makan babi tu dah ader kat britain merempat jadi tukang sapu sampah!!!

tak pun jadi pelacur utk org2 british!!

mmg tak sedar diri punya cina makan babi!!

Anonymous,  November 2, 2007 at 10:38 AM  

Ada dua golongan yang melakukan dosa..

Pertama yang jahil, yakni tak tahu bahawa dia sedang melakukan dosa..

Kedua, yang bodoh dan degil, yakni yang sedar dan sudah disedarkan bahawa yang dilakukan itu dosa. Tetapi masih melakukannya..

Katakanlah bahawa rasuah, menyeleweng, bersekongkol dengan negara asing, menipu rakyat, dan menidakkan hak rakyat untuk mendapat access kepada resources negara itu bukan dosa-dosa?

Nafikanlah di depan Allah nanti jika boleh...

Bertaubatlah,.,. tapi tak mungkin kami rakyat yang teraniaya maafkan..

Seungguhnya azab Allah amatlah pedih.. dan kalian tidak layak menerima sedekah Fatihah kami bila terseksa di kubur kelak...

zali_tamansetia,  November 15, 2007 at 10:04 PM  

aku kalo sesama melayu ni nak kutuk2 tak per lg.kalo geng babi2 haram ni kutuk2 mmg aku panas....

dah la dtg tanah ni menumpang,kalo halau balik negeri sendiri org sendiri pun x mau terima.

aku setuju tu,geng2 babi mata sepet ni masa sekolah dulu aku naik bas pagi2 punya la sejuk.tp puak2 ni bukak tingkap bas pasal panas.kan ke babi tak suka mandi pagi.

bau dia lak tu....humannnnggggggggg aiiiiii...mengalahkan bau celah2 kuku kaki aku.

SUARA RAKYAT,  May 2, 2008 at 5:16 AM  

ASSALAMUALAIKUM.. WAHAI SAUDARA SESAMA ISLAM DAN MELAYU KU.. JANGAN TERMAKAN KATA2 MEREKA YANG MENYAMAR 'CINA' KUTUK MELAYU NIH (MALAY PIGS KATANYA).. AKU YAKIN YANG TULIS NIH KHAIRY SENDIRI ATAU KONCO2 DIA YANG NAK NAIKKAN KEMARAHAN MELAYU SUPAYA BERGADUH DENGAN CINA AND THEN KHAIRY DENGAN BARUA2 UMNO PEKIDANYA
AKAN BERLAGAK HERO KEMUDIAN.. TUDUHAN AKU BERASAS KERANA DIA MEMANG TERKENAL DENGAN MENGGUNAKAN RACIAL CARD UNTUK MENCAPAI MATLAMAT POLITIKNYA.. AKU TAHU MEMANG PANAS KALAU ORANG KUTUK BANGSA KITA APATAH AGAMA KITA YANG SUCI NI.. TAPI JANGAN BERTINDAK MELULU SEHINGGA MENGHANCURKAN DIRI SENDIRI.. SEMUA HANYALAH TAKTIK KOTOR KHAIRY UNTUK KEPENTINGAN POLITIKNYA SAHAJA.. SEKIAN..

(p/s: sorry for the capitals, cuma aku nak semua orang nampak dan sedar apa yang aku nak sampaikan.. freedom of speech.. DON'T DELETE THIS IF YOU LOVE DEMOCRACY!)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP