Wednesday, October 7, 2009

Pemuda UMNO buat laporan polis

KUALA LUMPUR 6 Okt. - Pergerakan Pemuda UMNO akan membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan dimulakan ke atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kenyataan Datuk S. Nallakarupan baru-baru ini.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, tuduhan berkaitan dengan sumber kewangan Anwar perlu disiasat dengan secepat mungkin dan tidak sepatutnya dilupakan.


''Dalam kenyataannya, Nallakarupan mendakwa Anwar diketahui mempunyai pelbagai sumber kewangan yang besar seperti mana didedahkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid dalam kenyataan yang dibuat dalam tahun 1999.

''Menurut akuan berkanun Abdul Murad, Anwar mempunyai RM3 bilion yang disimpan dalam beberapa master accounts,'' katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Khairy menegaskan, tuduhan berkenaan amat berat.

''Apabila akuan berkanun Datuk Abdul Murad dibuat, ramai yang tertanya apakah hasil siasatan daripada pihak berkenaan.

''Ramai yang masih ingin tahu sama ada tuduhan tersebut betul dan sekiranya betul apakah tindakan selanjutnya,'' katanya.

Tambah Khairy, sekarang rakyat diingatkan lagi dengan satu pengesahan daripada Nallakarupan yang sebagai sahabat karib kepada Anwar sudah tentu mempunyai maklumat yang tepat.

''Sekiranya Nallakarupan masih menegaskan bahawa Anwar mempunyai pelbagai sumber sambil merujuk kepada akuan berkanun Abdul Murad, perkara ini perlu disiasat dengan teliti, terperinci dan segera demi kepentingan awam,'' katanya.

Menurut beliau, Pemuda UMNO juga memandang berat taktik kotor pakatan pembangkang dalam kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang.

''Pakatan pembangkang melemparkan pelbagai tuduhan dan dakyah terhadap Barisan Nasional (BN) dan calon BN semata-mata untuk mengelirukan pengundi.

''Suka saya mengingatkan pihak pembangkang agar jangan menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri,'' katanya

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP