Tuesday, October 27, 2009

Pemuda anjur Skim Peluang Kedua

KAJANG 17 Okt. - Nasib golongan muda berusia 18 hingga 25 tahun yang gagal mencatat keputusan baik dalam bidang akademik terus dibela Pergerakan Putera UMNO melalui program yang dikenali sebagai Skim Peluang Kedua.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, golongan berkenaan tidak wajar dilupakan kerana mereka juga sebenarnya mempunyai bakat tersendiri dan akan turut sama mencorakkan masa depan negara.

Justeru katanya, Putera UMNO dengan kerjasama Kementerian Sumber Manusia menyediakan tempat untuk golongan itu menuntut ilmu selain memastikan mereka mendapat kerja apabila tamat belajar.

"Setakat ini, Putera bekerjasama dengan Kolej Teknologi Automotif (Tekat) sejak 2006 dan telah berjaya melahirkan 3,000 pelatih.

"Daripada aspek penyediaan tempat belajar, kos pembelajaran sehinggalah mencari kerja, semuanya diuruskan oleh Putera UMNO bersama kementerian. Mereka cuma perlu belajar dan bekerja bersungguh-sungguh sahaja," katanya,

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar ketika menghadiri Majlis Jamuan Aidilfitri 2009 Putera UMNO bersama pelatih skim peluang kedua di Kolej Tekat, di sini hari ini.

Turut hadir, Exco Pemuda UMNO yang juga Pengerusi Biro Putera UMNO, Megat Zulkarnain Omardin, Pengerusi Eksekutif Tekat, Prof. Datuk Dr. Zainal Kling dan hampir 1,000 peserta program itu.

Pada majlis itu, Khairy turut mengambil kesempatan memberi kata-kata perangsang kepada 30 lulusan program tersebut yang akan melaporkan diri di Tan Chong Motor Assemblies pada Isnin minggu hadapan.

Diminta mengulas krisis dalaman MCA, Khairy menjelaskan, Pemuda UMNO enggan masuk campur dalam sebarang urusan parti itu.

Sebagai adik-beradik katanya, Pemuda bagaimanapun tetap risau terhadap 'penyakit' yang dialami parti itu yang jika tidak dibendung mungkin akan menyebabkan orang luar memandang serong terhadap mereka.

"Saya amat berharap MCA cepat sembuh. Saya sudah suarakan kebimbangan ini kepada ketua Pemudanya dan semoga mereka mampu mengatasi masalah ini dengan baik,'' ujarnya

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP