Thursday, July 15, 2010

Khairy sedia memberi laluan kepada bakat baru!


Mungkin ada ramai yang akan bertepuk tangan apabila mendengar berita khairy tidak akan mempertahankan jawatannya sebagai Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia dalam pemilihan akan datang.

Walaupun belum muktamad lagi, tetapi Khairy memang menimbangkan secara serius untuk tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda, bukan kerana dia ingin meninggalkan politik, tetapi kerana ia percaya pada parti meremajakan dengan para pemimpin muda yang lain.

Hakikat sebenarnya Khairy adalah seorang pemimpin berjiwa besar! Jawatan bukan segala galanya, keutamaan parti lebih penting baginya.

Walaupun usianya masih muda, Khairy sebenarnya sudah lama berada didalam gelanggang Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

Selama tiga penggal khairy berada dalam kepimpinan tertinggi Pemuda Umno. Bermula dari exco pemuda kemudian memegang jawatan Naib ketua Pemuda dan kini sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia.

Justeru itu, Khairy sedia memberi laluan kepada bakat baru! dan beliau akan berada dalam kapasiti yang tepat, baik bergantung pada apa yang ia mendapat sokongan dalam parti.

“Saya sudah memegang jawatan Exco Pemuda selama sepenggal, begitu juga sebagai Naib dan Ketua Pemuda. Kiranya dah tiga penggal saya berada dalam kepimpinan tertinggi Pemuda Umno. Dalam politik ini dah kira lama jugalah,” katanya.

“Mungkin ada orang yang cakap dia( ada pihak) tak berapa suka saya jadi Ketua Pemuda UMNO. Mungkin dalam masa setahun dua ini saya boleh mencari muka baru. Tetapi saya tidak mahu tinggalkan Pemuda kepada orang yagn sama taraf dengan saya. Falsafah saya, kalau kita nak tinggalkan, biarlah kita tinggalkan kepada orang yang lebih baik dari kita.

“Sekarang saya dalam proses mencari dan memerhati. Itulah sebabnya saya memberi banyak ruang kepada Exco kerana saya mahu melihat sama ada mereka dapat memikul tanggungjawab itu atau tidak. Kalau saya sendiri nilai, agak sukar, tetapi sekiranya mereka menonjolkan diri, saya boleh mendapat maklum balas dari rakyat.

“Saya bajet dalam dua tahun ( untuk menilai) . Saya nak selesaikan beberapa perkara, antaranya meletakkan Pemuda di peringkat centrist (kelompok tengah), membantu konsep 1Malaysia diterima semua rakyat, menamatkan program Jelajah 1Malaysia dan menyusun barisan pengganti. Kalau saya dapat selesaikan keempat-empat misi ini, Alhamdulillah,” katanya.

Selagi Khairy meletakkan sasaran hala tuju yang betul dan selagi beliau berpegang teguh pada prinsip prinsip perjuangan, tiada apa pun yang boleh menghalang kemaraannya.

Memang benar namanya sedikit tercalar berikutan fitnah dan tomahan yang berterusan. Tetapi semua itu tidak menjadi kudis yang berkekalan parutnya.

Sejarah politik di Malaysia dan di mana mana telah membuktikan bahawa yang menjadi korban fitnah atau permainan kotor politik sering kali bangkit untuk menjadi lebih besar dan lebih hebat!

Yang penting individu berkenaan mempunyai iltizam yang kuat untuk melakukan kebangkitan itu!!! Insyaallah...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP