Friday, August 7, 2009

PKR memang tidak berani dengan DAP - KJ

Kelmarin Pas Selangor mendesak kerajaan negeri agar segera menyerahkan portfolio kerajaan tempatan yang dipegang Ronnie Liu kepada anggota Exco lain atau Menteri Besar berikutan beberapa masalah yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali berkata, antara masalah yang ditimbulkan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri itu ialah sering campur tangan tugas pihak berkuasa tempatan (PBT) hingga menyukarkan penguatkuasaan dijalankan.

Bagaimanapun semalam, Abdul Khalid menolak mentah-mentah desakan Pas itu dengan menganggapnya sebagai bukan isu.

Sementara itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, tindakan terbaru Abdul Khalid tersebut tidak mengejutkan kerana sudah terbukti sebelum ini Parti Keadilan Rakyat (PKR) memang tidak berani mempertahankan diri apabila ditekan oleh DAP.

Tegas beliau, walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan Ketua pembangkang tetapi hakikatnya parti yang diterajuinya itu sudah menjadi 'pak turut' kepada DAP.

"Menteri Besar Selangor itu tidak berani sentuh Ronnie Liu sebab pemimpin DAP ada 'kekebalan' dan tidak boleh disentuh atau dikritik langsung.

"Tanpa minta pandangan dan penjelasan daripada Pas Selangor, Abdul Khalid terus 'selamatkan' Ronnie Liu.

"Di Pulau Pinang, Jeff Ooi boleh memanggil pemimpin PKR pelampau atau ekstremis tanpa sebarang tindakan. Mana maruah PKR," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan menyifatkan pakatan pembangkang sebagai pakatan rapuh kerana jelas mereka tidak sehaluan dan sependapat dalam banyak perkara.

Beliau sekali lagi mengulangi kenyataannya bahawa rakyat Selangor silap dalam memilih pakatan pembangkang sebagai kerajaan memerintah di negeri tersebut.

Bagaimanapun, katanya, rakyat Selangor masih belum terlambat untuk berubah dan bertukar semula kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

"Apabila Pas minta ditukar Exco, itu menandakan parti tersebut sudah tidak yakin dengan pimpinan yang ada. Menteri Besar yang tidak bersetuju pula tidak menghormati permintaan Pas.

"Oleh itu lebih baik Pas berbincang dengan UMNO dan BN daripada terus bersama dengan DAP dan PKR," katanya.

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP