Tuesday, August 11, 2009

Jeff Ooi tidak ikhlas selesai kemelut

Keengganan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi memohon maaf atas kenyataan biadab beliau yang menghina Islam, jelas menunjukkan wakil rakyat DAP itu tidak ikhlas menyelesaikan isu tersebut.

Namun, kedegilan Ooi itu sebenarnya boleh dianggap sebagai hikmah bagi para pemimpin Pas untuk memikirkan masa depan parti itu yang kononnya memperjuangkan Islam daripada terus bersekongkol dengan DAP.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, jika benar Pas konsisten dalam perjuangan, parti itu tentu tidak akan berdiam diri dengan penghinaan oleh Ooi.

"Saya sekali lagi mengulangi cabaran agar Pas bertindak mengikut keadaan semasa yang memperlihatkan tiadanya semangat setiakawan di kalangan pemimpin DAP untuk menghormati parti itu.

"Sudahlah satu-satunya wakil rakyat Pas tidak mendapat tempat dalam barisan Exco kerajaan Pulau Pinang, kini kenyataan pemimpin DAP pula makin melampau. Maka, Pas perlu sedar mengenai tahap keikhlasan DAP," katanya.

Beliau mengulas kedegilan Ooi yang enggan meminta maaf sebaliknya hanya menarik balik kenyataannya itu atas nasihat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Ooi dalam kenyataannya kepada sebuah akhbar berbahasa Inggeris sebelum ini mendakwa ahli Majlis Kerajaan Tempatan Pulau Pinang, Mohd. Razali Abdullah sebagai ekstremis agama Islam hanya kerana merupakan ahli kepada pertubuhan Jemaah Islah Malaysia (JIM).

Beliau yang juga Ketua Staf di Pejabat Ketua Menteri, turut mengkritik hebat pihak majlis kerana membenarkan ekstremis agama Islam berada di dalam pentadbiran.

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP