Saturday, May 9, 2009

Pembangkang Bawa Budaya Rimba , halang demokrasi



Penghinaan kepada Sultan Perak dan demokrasi, undang-undang rimba menjadi sandaran.

Pergerakan Pemuda UMNO mengecam sekeras-kerasnya tindakan biadab dan kurang ajar yang ditunjukkan oleh wakil-wakil rakyat pembangkang di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin (gambar) menyifatkan perbuatan yang melanggar batas-batas ketimuran itu telah dirancang bagi mensabotaj sidang DUN yang sah dan diperakui oleh peruntukan undang-undang.

Menurut beliau, tindakan itu telah menunjukkan belang sebenar pembangkang yang kononnya sebelum ini mendabik dada sebagai pejuang demokrasi tulen, tetapi hakikatnya adalah sebaliknya.

"Pemuda UMNO amat kesal dengan sikap sebilangan wakil rakyat pembangkang yang benar-benar bertindak secara tidak selari dengan status dan decorum (protokol) mereka sebagai wakil rakyat.

"Apakah iktibar dan teladan baik yang hendak ditunjukkan kepada rakyat dengan siri tindakan yang sedemikian sifatnya. Ke mana hilangnya rasa hormat kepada kehadiran Raja Dr. Nazrin Shah," kata beliau dalam kenyataannya di sini hari ini bagi mengulas kekecohan di sidang DUN Perak hari ini.

Jelas Khairy, kegagalan pembangkang mendahulukan politik rasional dan mengutamakan kepentingan rakyat menyebabkan permasalahan penduduk yang sepatutnya didengar dalam Dewan, menjadi terbantut akibat permainan politik tidak matang pembangkang.

"Pemuda amat mengharapkan kematangan politik dapat dijadikan asas kepada usaha meneruskan agenda besar membela rakyat di Perak. Asas demokrasi mesti difahami dalam bentuknya yang paling asas dan mudah.

"Sebarang pertikaian mestilah menggunakan platform yang betul dan tepat. Trend menarik rakyat ke jalanan dan membawa kekacauan ke sidang yang mulia adalah sangat mendukacitakan," katanya.

Tambah Khairy, pembangkang di Perak perlu belajar cara berpolitik matang yang ditunjukkan oleh 'pembangkang' di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan negeri itu sebelum ini.

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP