Thursday, April 9, 2009

Tahniah Diucapkan Kepada Barisan Angota Kabinet Baru


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan senarai 28 orang menteri dan 40 timbalan menteri dalam anggota kabinet barunya petang ini kecuali Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, kesemua ketua sayap dalam Umno dilantik menganggotai barisan kabinet baru yang diumumkan hari ini. LAGI

15 comments:

Sham,  April 9, 2009 at 4:49 PM  

Agak kurang puas hati kerana nama YB KJ tiada dlm senarai.

ahli biasa pemuda umno,  April 9, 2009 at 5:26 PM  

saya juga tidak puas hati YB KJ tidak disenaraikan barisan kabinent walaupun berjawatan timbalan menteri.

ia seperti tidak mengiktiraf ketua pemuda yang telah dipilih oleh perwakilan Pemuda.
suara dari Pemuda cuma hanya ada pada YB Razali yg mendapat Timbalan Menteri Belia dan Sukan.Kurangnya suara golongan muda menunjukkan suara org muda tidak lagi didengar oleh pimpinan Najib PM Malaysia ke 6. Muhkriz tidak boleh dikategorikan pemuda kerana beliau sudah masuk ke peringkat pertengahan usia .

tak pa saya harap YB KJ tidak kecewa dan patah semangat. Kita mahu YB KJ Ketua Pemuda UMNO Malaysia menjadi pengkritik dan pendesak kerajaan mewakili suara golongan muda.

ha ha ha,  April 9, 2009 at 5:26 PM  

It is a good choice..

Saya rasa KJ yang mahukan begitu...jadi mudah bagi beliau untuk memimpin Pemuda..

Lagi satu ..biasa lah hero Tamil ..kalah dahulu ..hehehehheh

Anonymous,  April 9, 2009 at 5:57 PM  

knapa YB KJ tiada dalam senarai..rasa tidak adil la

Tidak Adil,  April 9, 2009 at 6:58 PM  

Sebagai Ketua Pemuda, satu kerusi Menteri adalah termaktub untuk KJ. Adalah tidak adil untuknya kerana Tim Ketua Pemuda dan Ketua Puteri pun diberikan jawatan Tim Menteri

Cheguman April 9, 2009 at 7:33 PM  

Salam,
Saya telah memberi sedikit respon apabila melihat nama KJ tiada dalam senarai di sebuah blog. Izinkan saya menyalin semula di sini:

Apabila KJ tidak berada dalam senarai kabinet Najib, ia memberi peluang untuk beliau memberi tumpuan pada usaha menarik kembali golongan muda kepada UMNO. Situasi ini juga memberi peluang KJ menyatukan semula semua pihak yang bersaing dalam jawatan UMNO baru-baru ini.

Perlantikan Mukhriz sebagai timbalan menteri adalah wajar memandangkan beliau tiada tugas rasmi dalam UMNO.

Manakala Khir Toyo ada tugas berat dan perlu dibantu bagi menawan semula hati pengundi di Selangor.

Jika UMNO ingin menang, tiada jalan lain kecuali BERSATU.

Anonymous,  April 9, 2009 at 9:41 PM  

tak patut....wat penat rebut jawatan
yang kalah jadi menteri

EnZa April 9, 2009 at 10:27 PM  

Walau apa pun KJ teruskan perjuangan dalam Pemuda.Buktikan anda mampu mengendalikan sayap Umno.Pemuda dlm Umno dan diluar tetap menyokong anda.

ahlang April 9, 2009 at 11:15 PM  

den kecewo namo KJ x ado lam senarai kabinet....

ahlang April 9, 2009 at 11:32 PM  

bro BJ

apo semuo nie....

den x pueh hati nie...

Anonymous,  April 9, 2009 at 11:38 PM  

ATAS NAMA umno,terimalah dengan hati terbuka dan redha...tugas amat berat menanti KJ

Bro Jinggo April 9, 2009 at 11:56 PM  

Salam Sahabat Yang dikasihi

Jangan sesekali kita kecewa kerana ESOK masih ada… Dan Perjuangan harus diteruskan…. Kita berusaha lagi…

Peganglah amanat yang disarankan oleh YB KJ terimalah pengumuman ini dengan hati yang terbuka dan terimalah juga cabaran yang diberi kepada kita untuk memenangi dan mengembalikan sokongan pengundi muda dengan penuh iltizam dan kesungguhan. Kita semua hendaklah menyokong kerajaan dalam usahanya untuk mendekati rakyat dan menyelesaikan permasalahan mereka dengan berkesan dan menyeluruh.

Salam Perjuangan

Salam Setiakawan


BJ

Anonymous,  April 10, 2009 at 1:20 AM  

Tahniah >>> kabinet kawalan jauh Tun Mahahthir!!!!

Tuan Cobra April 10, 2009 at 9:00 PM  

Salam buat Sdra KJ,Abg ni bukan apa masih lagi Ahli Komponen BN Walaupun seorang Muslim dan Melayu saya tidak pernah berminat dan berniat langsung menyertai dengan UMNO ni....Kenapa tak Minat? Kerana abg merasakan UMNO ni sebuah Parti Berlandaskan Melayu yang tidak berlandaskan Islam.....Lagi Pula bila saya memerhatikan apa yang dikatakan tidak serupa apa yang sebenarnya.Cuma Abg terasa nak menulis d blog KJ ja lah. Walaupun tidak berminat didalam UMNO Perwakilan dari Negeri Sabah mana yang saya jumpa saya minta tolong undi buat Sdra KJ tu saja. Salah seorang Ketua Pemuda UMNO Sabah adalah adik Ipar saya,saya juga bercerita dengannya dan meminta menyokong Sdra. Kerana saya tidak mau tengok YB Botak yang ikut telunjuk Bapanya yang tidak puas2 dengan kuasa di Negara ini, Walhal (TM) bapanya sudahpun menjadi PM 22 tahun belum puas2 lagi lakonannya....Sekarang PM baru ni lagi satu macam melantik C Botak dan Timbalan Ketua Pemuda jadi Timbalan Menteri sedangkan Ketua Pemuda dibiarkan begitu saja. Sdra KJ "WAJIB" tunjuk kekuatan sedikit lah 1 Kerusia MP Rembau tu serahkanlah (Sertai PR)pada Pakatan Rakyat, Tunjuk kejantanan Sdra pada TM,DNTR,TSMY,Mukriz dan Hisamudin tu.Sekurang kurangnya MP Sabah/Sarawak akan ikut Sdra dari belakang lah....MP Sbaha/Sarawak ni kalau MP Semenanjung berani Melompat pasti mereka ikut serta juga Melompat Sdra.Kerana Pemimpin Sabah/Sarawak tidak suka juga dengan DNTR @PM tu....Harap2 Sdra berfikir secara Positif sebelum tenggalam d persada Politik Tanah Air.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP