Saturday, March 21, 2009

'Unsangkarable' dalam UMNO


Oleh siti ruqaiyah hashim

Seperti yang telah saya catatkan sebelum ini, banyak perkara yang boleh berlaku setiap kali pemilihan UMNO diadakan. Dan terjadilah apa yang dikehendaki terjadi. YAB Dato Ali Rastam didapati bersalah dan tidak dibenarkan bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden. Tidak cukup dengan itu, rayuannya juga ditolak. Tetapi pemimpin yang berwibawa ini menerimanya dengan hati terbuka, senyum yang tidak lekang dari bibirnya dan keakuran yang tidak perlu dipertikaikan oleh sesiapa pun. Tiada marah-marah dan sumpah seranah, tiada rasa kecewa atau menyalahkan sesiapa pun dan beliau menerima segalanya dan meneruskan tugas macam biasa. Dato Ali Rastam mempamerkan kekuatan dalaman yang tidak sedikit dan saya tidak yakin semua orang mampu berbuat demikian. Saya kagum dengan sikap beliau.

YB Khairy Jamaluddin pula didapati bersalah (dan beliau dilaporkan tidak tahu apa yang telah dilakukannya sehingga didapati bersalah!) tetapi diberi amaran dan dibenarkan bertanding. Ini suatu lagi kepelikan dan 'unsangkarable' yang paling tidak disangka-sangka! Tetapi YB KJ yang tetap tenang meneruskan kempen beliau seperti biasa. Ada konspirasi untuk mencantas semua calon yang dikatakan orang Pak Lah? Atau mahu memastikan orang tertentu menang tanpa masalah besar walau pun the chips are down on them? Segala-galanya mungkin walau pun ada yang awal-awal lagi menafikannya. Malah Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddin juga mengungkapkan kata-kata "Hanya Allah mengetahui segala-galanya" tentang keputusan yang telah diambil oleh Lembaga Disiplin UMNO.

Kepada YB KJ, ingatlah bahawa perjuangan itu bukan perjuangan namanya kalau ianya mudah dan tidak ada halangan serta ujian yang harus dilalui. Sememangnya Allah mengetahui segala-galanya jadi berdoalah banyak-banyak mendapatkan pertolongan dari Allah SWT. Dan jangan lupa bahawa doa orang yang terinaya itu amat dekat dengan Allah dan Dia akan segera menunjukkan yang benar dan yang tidak benar. Anak saya ada kata-kata yang selalu diucapkannya setiap kali sesuatu yang mengecewakan saya berlaku disebabkan oleh perbuatan orang lain iaitu 'hidup ini kadang-kadang tidak adil, tetapi hanya Allah yang adil.' Jangan patah semangat Dik, teruskan perjuangan. Dan seperti kata Pak Lah yang dipetik oleh Pak Habib dalam buku terbarunya " Segala-galanya adalah permainan. Permainan hidup dan kita tidak ada apa-apa melainkan menjadi sebahagian daripada permainan itu. Yang kita ada hanyalah diri kita dan keluarga kita" Begitulah lebih kurang maksudnya. Cantik kata-kata Pak Lah itu dan renung-renungkan.....



Edisi Khas Dari BJ : Rocky Balboa (legenda): The World Ain't All Sunshine And Rainbows



1 comments:

SameerKhan March 22, 2009 at 3:32 PM  

I agree with the script of the Rocky Balboa video.
Go for it YB KJ!
We are with you. We will always be there to look out for you.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP