Tuesday, March 10, 2009

Tentang KJ bukan Opportunis Politik




Petikan dari Menimbang Rasa

Salah satu blog yang sering melayari posting saya ialah Pro Khairy.Com yang menemubual YB muda dari Rembau ini dan kata YB KJ dia bukan oportunis politik yang akan meninggalkan gelanggang kalau ditakdirkan kalah nanti. Memang seharusnya begitulah Dik! Jadilah seorang pejuang bangsa agama dan negara dan bukan hanya seorang ahli politik. Ya, memang betul bukan bila menang sahaja boleh berjuang dan berkhidmat. Saya amat setuju dan sudah menjangkakan orang seperti YB KJ ni mempunyai integriti yang tidak sedikit dan kekuatan dalaman yang membanggakan dan bukan sahaja bergantung kepada Pak Lah bapa mertuanya. Saya sering percaya bila seseorang itu berilmu dan berpengetahuan tinggi, itulah asetnya yang paling berharga dan YB KJ mempunyai semua itu. Knowledge is power jangan lupa tentang hal itu!

Kata Datuk Mukriz lagi beliau tidak dibenar memasuki politik oleh ayahandnya semasa Tun Mahathir masih menjadi PM. Pun begitu, Datuk Mukriz bukanlah tidak masuk politik langsung, cuma tidak menjawat jawatan tinggi parti. Apa pun,beliau tetap enjoy the limelight melalui berbagai platfom NGO yang sangat berprofil tinggi seperti Aman Malaysia dll. Dan ini juga adalah aset serta kelebihan yang dipunyainya sama seperti orang lain yang memegang jawatan politik dalam kerajaan atau pun parti. Dan saya yakin Datuk Mukriz tidak akan jadi Pengerusi Aman Malaysia atau Datuk Paduka Marina menjadi Presiden Majlis AIDs jika mereka bukan anak-anak kepada seorang PM. Lain orang lain stail dan semantiknya. Tun Mahathir tidak mahu dilihat memberikan tempat kepada ahli keluarganya dalam politik, tetapi tidak di tempat lain. Pak Lah pula pernah berkata, buang Khairy kalau dia tak bagus, tapi beri dia peluang kalau dia ok! Saya kira perbezaan semua orang dalam perkara ini tidak banyak dan sekali lagi, buanglah persepsi negatif terhadap YB KJ kerana ia amat tidak wajar dan tidak adil!

Oleh Siti Ruqaiyah Hashim

1 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP