Wednesday, June 4, 2008

Khairy hangs on to Rembau after court rejects PKR election petition

SEREMBAN, Wed:

MP for Rembau Khairy Jamaludin hung on to his parliamentary seat after his challenger on the March 8 polls, Badrul Hisham Shaharin, failed to win a High Court petition here to challenge the results.

The Parti Keadilan Rakyat supreme council member had his petition rejected due to a defect in the filing.Judge Datuk Mohtarudin Baki said Badrul Hisham did not fulfill a requirement under Section 32B of the Election Offences Act, 1954 after failing to prove that the second defendant, the Election Commission, had erred in its task that compelled balloting to change and gave Khairy the victory.Badrul Hisham also failed to enclose two copies to the court by providing only the original copy when he submitted the petition on April 25 to seek a declaration that the Rembau parliamentary seat won by Khairy, as candidate for the Barisan Nasional with a majority of 5,726 votes, was invalid.

Khairy was named as the first respondent in the petition.

73 comments:

Anonymous,  June 4, 2008 at 4:53 PM  

Apa cita si Bad ni... dgr nak masuk Umno. Terkucil ker..

Anonymous,  June 4, 2008 at 4:55 PM  

Tu la Bad .. aku dah kata .. jgn2 kau ni degil.. dah la Bad yang sudah tu sudah la, lain kali jangan nak tunjuk hero lg.

Anonymous,  June 4, 2008 at 4:55 PM  

Bad dah lari la..........

Anonymous,  June 4, 2008 at 9:23 PM  

AKU DOAKAN ABDULLAH, KHAIRY DAN KELUARGA MATI DALAM KEADAAN YANG AZAB, MENYEKSAKAN DAN HINA! AMIN! MALAM NIE KAMI AKAN BUAT SEBAHYANG HAJAT! GERENTI LINGKUP PUNYA!

Anonymous,  June 4, 2008 at 9:31 PM  

MARI SOKONG DOLAH KAYU...PAK MERTUA KJ...SEMOGA HARGA MINYAK TERUS NAIK...SOKONG LA LAGI SI KAYU NI...PAKLAH MEMANG KAYU...KJ ANAK HARAM!

barang naik (BN),  June 4, 2008 at 11:35 PM  

TAHNIAH PENGUNDI BN, TAKZIAH PENGUNDI PAKATAN RAKYAT
Dilulus terbit pada Wednesday, June 04 @ 21:55:43 MYT oleh greenboc

Artikel Oleh sofiwahab

"a
Pengumuman Perdana Menteri yang menaikkan harga minyak dan tarif elektrik petang tadi jelas membuktikan bahawa Kerajaan BN merupakan kerajaan yang zalim dan bankrap idea untuk menjaga kebajikan rakyat.

Jelas sekali rakyat yang mengundi BN merupakan rakyat yang 'bangang' dan degil tidak mahu faham dengan hasrat Pakatan Rakyat (dulu BA dan DAP) yang membentuk kerajaan yang mengutamakan kebajikan rakyat. Akhirnya kita semua akan menanggung kesengsaraan bukan sahaja harga minyak dan bil elektrik naik bahkan selepas ini harga barangan juga akan melambung naik.


Laporan Malaysiakini

Harga petrol naik sebanyak 78 sen - satu pertambahan besar dari RM1.92 sekarang kepada RM2.70. Demikian diumumkan oleh perdana menteri petang tadi. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi juga mengumumkan harga minyak diesel pula naik kepada RM2.58 - naik RM1 berbanding harga sekarang sebanyak RM1.58 seliter. Kenaikan sebanyak 41 peratus bagi petrol dan 63.3 peratus bagi diesel akan berkuatkuasa mulai tengah malam ini.

Kenaikan harga itu adalah sebahagian daripada langkah kerajaan untuk mengawal subsidi bagi menampung kenaikan petrol, diesel dan gas, yang dijangka berjumlah RM56 bilion tahun ini, katanya di sidang media di Putrajaya. Sejak 2004, harga petrol naik sebanyak 97.1 peratus manakala harga diesel pula naik sebanyak setinggi 231 peratus.

Kerajaan dijangka menjimatkan RM4 bilion di bawah penstrukturan semula skim subsidi tersebut.Jika harga petrol dijual mengikut harga penuh pasaran, ia boleh mencecah setinggi hampir RM4 seliter - 50 peratus di atas harga sekarang. Perdana menteri juga mengumumkan pemberian rebet kepada pengguna kenderaan.

Bagi pemilik kenderaan persendirian, berkapasiti enjin sehingga 2000cc serta 'trak pick-up' dan jip berkapasiti enjin sehingga 2500cc, bayaran tunai sebanyak RM625 setahun bagi setiap kenderaan, akan diberikan. Bagi pemilik motosikal persendirian, berkapasiti enjin sehingga 250cc, bayaran tunai RM150 setahun.Bayaran tunai diberi apabila pemilik kenderaan dan motosikal membayar atau memperbaharui lesen kenderaan bermotor.

Bayaran ini meliputi kenderaan dengan cukai jalan yang berkuatkuasa 1 April 2008 hingga 31 Mac 2009. Bayaran ini ditunai dalam bentuk kiriman wang (money order) di pejabat Pos di seluruh negara mulai 1 Julai 2008.Bagi pemilik kenderaan dan motosikal yang tidak termasuk dalam kategori bayaran tunai tersebut, kabinet memutuskan untuk mengurangkan cukai jalan mengikut kadar berikut, berkuatkuasa 1 Jun.

Bagi pemilik kenderaan persendirian petrol dan diesel berkapasiti enjin melebihi 2000cc, cukai jalan akan dikurangkan sebanyak RM200. Bagi motosikal persendirian berkapasiti enjin lebih 250cc, cukai jalan akan dikurangkan sebanyak RM50 tertakluk kepada cukai jalan minima RM2. Perdana menteri juga mengumumkan struktur subsidi bagi minyak diesel dan tarif elektrik.

Menurutnya, melalui penstrukturan semula subsidi bagi semua bahan tersebut, kerajaan dijangka menjimatkan RM13.7 bilion. Perdana menteri berharap orang ramai tidak akan mengadakan demonstrasi membantah kenaikan harga tersebut.

Katanya, kos petrol dan barangan telah meningkat secara drastik, maka subsidi terpaksa distruktur semula."Insyaallah, saya harap rakyat tidak akan mengadakan demonstrasi," katanya merujuk kepada bantahan terhadap kenaikan harga bahan bakar sebelum ini.


ELEKTRIK JUGA NAIK

Perdana menteri juga mengumumkan struktur tarif baru elektrik yang akan diguna pakai oleh semua pengguna domestik, komersial dan industri di Semenanjung. Satu struktur tarif baru akan diumumkan tidak lama lagi bagi Sabah dan Sarawak.

Berkuatkuasa 1 Julai ini, pengguna bawah 200 kwj (kilowat-jam) setiap bulan dengan anggaran bil elektrik kurang RM43.60 akan membayar kadar seperti sekarang selagi mereka kekal jumlah penggunaan.

Kumpulan pengguna ini terdiri 59 peratus isi rumah di Semenanjung. Bercakap dalam satu sidang akhbar petang tadi, Abdullah berkata, bagi jumlah penggunaan antara 0 hingga 400 kwj sebulan (kediaman) - kadar tarif bagi 200 kwj pertama sebulan ialah 21.8 sen satu kwj; 201 hingga 400 kwj berikutnya 34.5 sen satu kwj. Caj minimum bulanan RM3. Bagi jumlah penggunaan lebih 400 kwj sebulan (kediaman), kadar tarif bagi 50 kwj pertama ialah 30 sen satu kwj; 501-600 kwj berikutnya 39 sen satu kwj; 601 -700 (40 sen), 701-800 (41 sen), 801-900 (43 sen) dan 901 kwj ke atas (46 sen).

Caj minimum sebulan RM3.Manakala pengguna komersial dan industri pula akan mengalami peningkatan tarif sebanyak 26 peratus. Bagaimanapun, pertimbangan dibuat kepada peruncit, pekedai dan pengusaha restoran kecil serta pengguna industri seperti perusahaan kampung yang penggunaannya tidak melebihi 200 kwj setiap bulan. Kenaikannya adalah 18 peratus.

Bagi kategori-kategori lain:Tarif B (tarif perdagangan voltan rendah) bagi jumlah penggunaan keseluruhan di antara 0 hingga 200 kwj sebulan, bagi semua kwj 38 sen. Caj minimum bulanan RM7.20. Bagi penggunaan keseluruhan melebihi 200 kwj sebulan, 40.8 sen. Caj minimum sebulan RM7.20.Tarif C1 - tarif perdagangan am, voltan sederhana, bagi setiap kilowat kehendak maksimum sebulan RM24.8.

Bagi semua kwj 29.6 sen. Caj minimum bulanan RM600.Tarif C2 - tarif perdagangan puncak/luar puncak voltan sederhana, bagi setiap kilowat kehendak maksimum sebulan dalam tempoh puncak RM36.60. Bagi semua kwj dalam tempoh puncak 29.6 sen. Bagi semua kwj dalam tempoh luar puncak 18.2 sen. Caj minimum bulanan RM600.Tarif D - tarif perindustrian voltan rendah - bagi jumlah penggunaan keseluruhan di antara 0 hingga 200 kwj sebulan, bagi semua kwj 34.2 sen. Caj minimum bulanan RM7.20.

Bagi jumlah penggunaan keseluruhan melebihi 200 kwj sebulan, 36.6 sen. Caj minimum bulnan RM7.20.Tarif Ds - Tarif perindustrian khas - (untuk pengguna yang layak sahaja) 34.4 sen per kwj. Caj minumum RM7.20Tarif E1 - tarif prindusrian am voltan sederhana bagi setiap kilowatt kehendak maksimum sebulan RM24.6 satu kilowatt bagi semua kwj 28 sen per kwj. Caj minimum bulanan RM600.

Tarif E1s - tarif perindustrian khas (untuk pengguna yang layak sahaja) bagi setiap kilowat kehendak maksimum sebulan RM19.1. Bagi semua kwj 27.2 sen. Caj minimum bulanan RM600. TNB akan mengumumkan struktur baru tarif elektrik dalam satu sidang akhbar esok.

Anonymous,  June 5, 2008 at 12:05 AM  

kali ini kami akan lancarkan mogok besar-besaran nak tumbangkan kamu semua! anak sundal! bawaklah fru askar ker apa ker! kali ini kami akan bertempur ! biar pertumpahan darah betul-betul berlaku! tapi pertama kepala engkau akan jadi buruan kami!

Anonymous,  June 5, 2008 at 12:53 AM  

kj naikkan harga minyak! Woooi!

org minyak,  June 5, 2008 at 1:21 AM  

Yb Kj Tun M pimpin negara 22 tahun rakyat tak lah dibebankan dgn kenaikan harga! Kenapa Pak Lah belum sampai 2 penggalpun mcm2 rakyat dibebankan dgn kenaikan harga, sila la YB KJ jawab, kan YB KJ hero Pemuda Umno!

PELIAQ,  June 5, 2008 at 1:37 AM  

MINYAK DI SINGAPURA LEBIH MAHAL.

Pukimak punya bodoh, banding dengan
Singapura yg tak hasilkan minyak.
Sama macam banding harga durian dekat Amerika atau Jepun yg tak ada
pokok durian tentunya lebih mahal.

MALAYSIA ADA PETRONAS.

Cuma PUKIMAK PAK LAH YG TAK ADA OTAK

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:40 AM  

Susah/beban tanggung sendiri

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:43 AM  

JANGAN NAIK KERETA, NAIK BAS

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:47 AM  

Siapa suruh ko orang jadi orang miskin harap subsidi, usaha lebih sikit

kakitidur June 5, 2008 at 9:34 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri palang bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri palang bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:35 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:36 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:36 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:36 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:36 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

kakitidur June 5, 2008 at 9:36 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri paling bangang di Malaysia

fuck bangsa2 asing,  June 5, 2008 at 10:20 AM  

semakin maju negara kita ini semakin banyak yg akn menjadi perompak, peragut, perogol dan akan bermacam2 lg jenayah yg akan timbul di negara kita ini . . . orang2 yang akan menjadi serperti ini adalah orang2 yang suka mengkritik kenaikan harga didalam negara ini . . . knapa kita seharusnye nak mengkritik knapa xseharusnye kita berkeje lebih kuat lg . . . itulah dia org2 melayu bila ada kenaikan harga sahaja mula nak memberontak . . . knapa x nak useha lebih,, knapa orang2 melayu di melaysia nie hanya tau utk mengkritik, mengutuk sahaja,, hurmmmmm kalau lar sikap org2 melayu mcm nie alamatnye org2 melayu tak akan kemana hanya akan hidup dinegara sendiri mcm rakyat dipingirkan . . . mana semangat org2 melayu sekarang ini haahhh!!!!! wooiiiii org2 melayu cuba bukak mata besar2 dan lihat lar . . . mcm mana kehidupan bangsa2 asing yg sekarang ini hidup mewah di negara kita skrg ini . . . jgn hanya pandai megkritik sahaja!!! kepada yg berpendapatan rendah tuh cuba2 lah cerminkan diri tuh semula dan berkata lah pada diri sendiri knapa hidup aku mcm nie,, kalau anda xmembuat sesuatu pada dari sekarang tidak cuba untuk mengubah kehidupan anda dari sekarang, tidak berkemungkinan suatu hari nt anda akan menjadi serperti ape yng sy ckpkan dr awal cerita sy td . . . kepada orang2 yang berugama islam dan yang hidup selalu kesempitan duit . . . tolang lah majukan diri anda . . .

....paciK,  June 5, 2008 at 11:14 AM  

apa masalah dgn korg nih? apa jenis subsidi lagi yg korg nak.. mcmana kebajikan lagi yg korg harapkan? nak bantu mcmana lagi korg nih? aku pun rakyat biasa jugak.. tapi xde la keji dan jijik mcm korg.. semuanya nak bersuap.. manja.. lembik... baru susah ckit dah nak menyumpah sana sini.. bukannya nak tau berterima kasih.. come on la melayu semua... dan rakyat malaysia yang lain... logikkan pemikiran tu.. jgn dibekukan dan dilembapkan dgn dakyah busuk dan persepsi haram dari pembangkang... pembangkang yang hanya tau untuk membangkang.. bila diberi peluang untuk buat kerja haram jadah xde satu pun yang menjadi.. aku mintak supaya semua bawak2 bertenang dan fikir balik sedalam-dalamnya... jgn cepat melatah.. duduk dan kaji sendiri mekanisme baru ini sedalam-dalamnya... ikut lah nasihat aku nih... aku dah cuba dah... hasil yang aku dapati kerajaan masih membela kebajikan kita... percayalah kata2 aku... korg kaji betul2... keputusan yg pak lah buat nih bukannya melepas batuk kat tangga... ia dah mengambil kira semua... sebelum korg nak kutuk2 atau menafikan apa yang aku cakap nih aku mintak atas nama aku rakyat biasa dan hamba Allah seabadinya... tolong lah kaji dulu mekanisme baru nih... kaji sedalam-dalamnya... apa yang korg akan dapati pasti akan membuatkan korg tersenyum sndiri... 'kita jugak yang untung'... tolong yer kawan2 semua... tolong... namun aku terima jika ada yang tetap nak myumpah seranah aku... aku doakan semua diampunkan Allah...

Anonymous,  June 5, 2008 at 11:20 AM  

Bangang punya Pak Lah, inilah akibat jika kakitidur jadi PM.... bangang tak sudah sudah, pembohong rakyat tak sudah sudah.... berselindung dari keturunan ulamak... menjadikan modal keturunan ulamak ko utk menunjukkan ko tu seorang yang balik... Ingat! iman tak boleh di warisi,.... Anak Nabi Noh pun kufur!!!! ini semua rahmat dan hidayat Allah.... bodo punya paklah,,,, nilah akibat ni kalau ko tido, si KJ ambil alih.... punah negara... KJ ko tak pernah rasa hidup susah.... bangang!!! Semoga bergembiralah orang2 kampung rembau yang mengundi KJ...anda semuanya tertipu...ape yang anda dapat... sebotol air mineral , sehelai baju t shirt ....

...pacik,  June 5, 2008 at 11:22 AM  

KAKI TIDUR!!!!! AKU RASE AKU NAK SGT JUMPA KAU!!! BODOH!! BAHALOL!! BEBAL!!! TOLOL!!! SEMUANYA ADA KAT KAU!!! SIAL YANG ADA KAT KAU!!! SUKA2 KAU JEK!!! KO JGN INGAT AKU MAIN2 BAI!!! KO BGTAU KO KT MANE... AKU NAK SGT TGOK MUKA KAU... BODOH PUNYA ORG!!!

...pacik,  June 5, 2008 at 11:24 AM  

june 4 1120 am.... ko nih mmg lahanat la.. apa masalah kau nih?? ko hina org rembau yer... setan la kau nih.. mmg setan... ko turun rembau tgok... apa ko ingat org rembau bodoh ker??? bebal punya org... turun rembau la bodoh!!! lahanat... lahanat...

....pacik,  June 5, 2008 at 11:25 AM  

june 5 1120 am.... ko nih mmg lahanat la.. apa masalah kau nih?? ko hina org rembau yer... setan la kau nih.. mmg setan... ko turun rembau tgok... apa ko ingat org rembau bodoh ker??? bebal punya org... turun rembau la bodoh!!! lahanat... lahanat...

....PACIK,  June 5, 2008 at 11:28 AM  

kepada kakitidur.... ANSWER ME... SUKE2 HATI KO JEK CKAP PAK LAH BANGANG... KO YG BANGANG KEPADA SEGALA BANGANG YANG ADA KO TAU TAK.... TOLONG TULIS NO PHONE KO KAT CNI.... ADA HAL AKU NAK BINCANG NGAN KO NIH... JGN JADIK PENAKUT...

Anonymous,  June 5, 2008 at 12:18 PM  

ko dah tau kalah,buat macam org kalah..apesal lak nak naik mahkamah..kan dah malu 2 kali...hahaha..bebal tol la bard..

aloo,  June 5, 2008 at 12:25 PM  

bard akhirnya terjun dengan labu nya...

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:00 PM  

badrul oh badrul kenapa engkau bengap?

macam mana badrul tak bengap,
memang badrul bengapp...

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:13 PM  

sokong lah DOLAH KAYU!! sapa tak sokong bermakna dia tak mau minyak naik....jadi marilah sokong supaya minyak terus naik dibawah pemerintahan DOLAH KAYU!!

Kerajaan dulu sebelum DOLAH KAYU tak best sebab harga barang rendah,petrol murah..banyak peluang kerja...projek banyak...tapi dengan kerajaan DOLAH KAYU,kita bertambah susah...oleh itu sokonglah DOLAH KAYU supaya MALAYSIA terus terbilang,cemerlang dan ditemberang!! HIDUP DOLAH KAYU!!

hahaha


hahah..

tom tom tombak,  June 5, 2008 at 1:21 PM  

si bard bongokkkkkkkk nie nak ape sbenarnye nie . . . dah kalah dok senyap2 je lah,, skrg sapa yng malu . . . dia dan keturunan dia jugak yg malu . . . wahai bard yg sengal udah2 lar tuh jgn nak bg kaum lu lar . . .

Anonymous,  June 5, 2008 at 1:49 PM  

kerajaan anwar nnti gay di halalkan dan babi bleh makan..hahaha

kakitidur June 5, 2008 at 2:10 PM  

Pacik,
Ada beran... Tel. 07-2373333

Anonymous,  June 5, 2008 at 2:18 PM  

Pacik bangang, kakitidur dah kasi hp tu ada brani???? kalu kau brani...kau pulak kasi no hp ko.... Sial ko Pacik ko jgn takut pulak ..sial ko Pacik

Anonymous,  June 5, 2008 at 2:47 PM  

ade ke bagi no phone..bagi la alamat bini ko..haha

BOS UGAMA HADHARI,  June 5, 2008 at 4:49 PM  

JANGAN LAH KAMU SEMUA NAK BERGADUH
DISEBABKAN DOLAH PUKIMAK BAGHAL
IKUT CAKAP KHINZIR JALANG.

kakitidur June 5, 2008 at 4:53 PM  

Wa rilek aje bro. Apa nak buat dapat PM bangang.

Anonymous,  June 5, 2008 at 5:47 PM  

BODOLAHH BABIWI PIG_LAH BODOLAH

Anonymous,  June 5, 2008 at 5:51 PM  

PUKILAH BOBOHWI main KHINZIR JUBOQ

Anonymous,  June 5, 2008 at 8:22 PM  

aku baru tau wujud blog laknat ni?mmg cibai la sapa yg sokong KJ ni..aku rasa satu malaysia dok menyumpah KJ dengan penghisap2 serta penjilat2 juboq dia yg ramai dalam web ni.

Anonymous,  June 6, 2008 at 8:22 AM  

KJ ko tak de tempat kat Malaysia ni...berambus ko...sume orang meluat tengok muka ko n pak mertua ko....ko tengok dlm TV,Surat khabar Mainstream sume okay aje sebb derang kaki ampu penjilat aje...ade beberape kerat.... realitynya semua benci kat korang ....

Anonymous,  June 6, 2008 at 10:18 AM  

MARILAH KITA SAMA SAMA MENYOKONG PERJUANGAN DOLAH KAYU...SUPAYA HARGA MINYAK TERUS NAIK DAN 'TIDAK MEMBEBANKAN RAKYAT'

DOLAH KAYU TELAH MENYURUH RAKYATNYA YG BELIAU ANGGAP BODOH SEPERTI DIA SUPAYA UBAH CARA HIDUP...MARILAH KITA MENYOKONG SARANAN DOLAH MANGKUK AL-KAYU INI DAN BERHARAP BELIAU DAPAT MENAIKI BASIKAL BURUK UNTUK KE JPM...

KEPADA KJ,MARILAH SAMA SAMA MENYOKONG PERJUANGAN YG HAMPIR SELESAI PAK MERTUA KAYU HANG NI SUPAYA RAKYAT TERUS 'MAJU' DAN 'BERDAYA SAING' DENGAN PERKEMBANGAN EKONOMI SEKARANG HASIL NUKILAN PM KAYU KITA!

RAKYAT PERLULAH SEDAR BAHAWA DOLAH KAYU TELAH BANYAK MENYUMBANG KEPADA KEMAJUAN DAN KEMODENAN MALAYSIA..CONTOHNYA EKONOMI DAN SAHAM TERUS MERUDUM...PETROL TERUS NAIK...DAN RAKYAT SEMAKIN GEMBIRA!

ALANGKAH BAIKNYA KALAU ADA PRU BARU...PASTI DOLAH KAYU BERTAMBAH 'MENANG'..SOKONGLAH BELIAU..KERANA BELIAULAH INSAN YG PALING TIDAK BERDOSA DALAM KEPIMPINAN KERAJAAN DAN TERUS MENERAJUI MALAYSIA SEHINGGA KITA SEBAGAI RAKYAT BERASA 'AMAT GEMBIRA'

DOLAH KAYU AMAT BAIK SEHINGGA CAKAP-CAKAP PEMBANGKANG PUN BELIAU AMBIL PERIHATIN...TAPI CAKAP-CAKAP ORANG UMNO SENDIRI SI KAYU INI TAKMAU DENGAR...INILAH PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT..

kakitidur June 6, 2008 at 10:58 AM  

Pak Lah, Perdana Menteri Malaysia paling bangang.
Pak lah, Perdana Menteri Malaysia paling bengap.
Pak Lah, Perdana Menteri Malaysia paling bodoh.
Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong
Orang dah tak suka muka tebal
Apalah malang nasib Malaysia
Koridro banyak tapi kosong
Rumah dia kat Australia yang penuh berisi. Suruh rakyat makan ubi kayu keledek dia pergi jolly kat Australia makan angin naik kapal layar naik kapal terbang besar. Ini ke dia Perdana Menteri yang baik. Buat Islam Hadhari. Hadhari maksud melayu ketamadunan. Keluarga sendiri tak dapat diubah macam mana nak ubah negara. Cakap tak serupa bikin. Kata masa pilihanraya minyak tak naik. Haah naik sampai 0.78 sen. Dia senang lah harta banyak rakyat kebanyakan melarat. Beras naik harga dia senang boleh makan beras basmati Pakistan kita rakyat biasa makan beras 60% hancur dari Giant harga RM17.50. Ini ke dia pemimpin yang betul cubalah penyokong2 dan penjilat2 semua fikirkan. Ini ke yang kau kata elok atau kau orang semuanya buta hati buta perut tak nampak atau kau semua memang dah jadi bangsat habis sanggup jual maruah diri. Cuba2 lah fikirkan. Sejak Pak Lah memerintah Malaysia tak habis satu satu ditimpa malapetaka. Bukan aku kata Pak Lah penyebabnya tetapi kelemahan Pak Lah di dalam pemerintahan dan kegairahan Pak Lah mengaut harta dunia menjadikan Malaysia ni bertambah teruk dari hari kehari. Pacik atau penjilat-penjilat lain aku tak peduli apa yang korang akan kata dan kutuk aku tetapi ini adalah luahan dari hati kecil aku. seorang rakyat Malaysia.

Anonymous,  June 6, 2008 at 11:30 AM  

Walaupun hidup semakin tersempit, mas kahwin pun tak mampu, nak tackle girl friend pun kena fikir 3 kali kerana harga minyak dah naik, apa apa pun...

KAMI TETAP SOKONH KJ!

KJ4EVER

kakitidur June 6, 2008 at 11:56 AM  

Kubur masing-masing bro. Jawab asing-asing.

Anonymous,  June 6, 2008 at 12:20 PM  

Satu Lagu Untuk ABAB (a.k.a sembab, lembab, sangap, bangap dll)

Hidup Lah PakLah

Hidup! Hidup! Hidup!

Mari Hidup Makan Beras Hancur

Tak Payah Kawin Kalau Cuma ada 10 ribu

Tak boleh kawin kita boleh main pelacur

Tak lama ramai perempuan melayu kerja jadi pelakun blue

Yang datang melabur kat sini hanya Hariburton yang bagi Iraq lebur

Hanya negara kita ambik diaorang negara lain tak dah mau

Kita boleh bagi pekerja amerika dengan kita punya perempuan supaya senang tidur

Yang lelaki boleh jadi orang amerika dengan singapura punya babu

HIDUP PAK LAH

Hidup Hidup Hidup

(RENTAK aLA rap)

Anonymous,  June 6, 2008 at 1:36 PM  

yo khairy.

u still smoke pot or not? wat about the things u said u wanna do then when u were smoking.

am waiting yo.

Anonymous,  June 6, 2008 at 2:11 PM  

kami menyokong kenaikan harga minyak ini...apa nak kecoh2 negara kita kan harga minyak paling murah berbanding singapore...

BODOH PUNYA PM!!!!! TUNGGULAH KEBANGKITAN RAKYAT NANTI.....MMG BILA DAH MAMPOS NANTI KAMU KIATORG X AKAN KENANG DAN MENGINGATI JASAMU YG MENYUSAHKAN RAKYAT

ProKJ,  June 6, 2008 at 4:12 PM  

wei..jgn la kutuk2 abg aku si KJ dengan ayah angkat aku Paklah..hampa semua kena la ada hati perut sket..ala baru naik sket minyak jer dah melenting...kan minyak malaysia antara yg terendah di asia..hampa kena la wat research sket sblm nak kutuk2 ayah angkat aku..pasai nak kawin2 tu korang pi ahh cari mana2 ppuan terlampau pun..tu la trend islam la ni beb..lu ingat senang ker nak cari yg dara la ni..lu pi main ja lah dengan mana2 p'puan bohsia pun..kan skang islam moden beb..lu kena la patuh islam hadhari yg pak angkat aku pelopori ni..takat pegang2 raba2 sket2 takdak hal lah bro.ayah angkat aku pun pegang sket2 jer dato michele yoh takdak kena panah kilat pun, bapak angkat aku imam hadhari pa..korang jgn nak Kuang Janq dengan tok imam plak no..so pk2 kan lah..hahhahahaha

Anonymous,  June 6, 2008 at 4:13 PM  

Kita sudah discuss beberapa kali tentang issue ini di TV. Harga barang kita kena mengikut pasaran terbuka dan bergantung pada supply dan demand. Tapi segelintir kecil rakyat kita tidak faham. Mereka adalah gologan yang berpendidikan rendah dan tidak faham tentang ekonomi. Ini kita sebagai ahli UMNO kenalah perihatin untuk memberi penerangan pada mereka yang tersesat. Segolongan lagi adalah orang orang yang sudah ketagih dengan subsidi. Golongan ini boleh jadi dari orang yang berpendapatan rendah kerana golongan ini adalah pemalas atau mereka yang sentiasa bergantung kepada kerajaan. Golongan ini kita tidak boleh buat apa-apa. Mereka ini sampah masyarakat. Sepatutnya selama 60 tahun ledih UMNO memerintah, sudah tiada lagi golongan ini di dalam maysarekat, terutamanya masyarekat melayu. Contoh nya, ayah saya berkerja kuat semasa di dalam hayat hidupnya. Sekarang ini anak anak merekalah yang mendapat kebaikanya. Bukan saya seorang sahaja, malah ramai seperti saya, contoh nya saudara KJ kita. Hanya segelintir sampah masyarekat sahaja yang akan membenci tindakan tegas YB Datuk Sri Abdllah Badawi ini.

Sentiasa bersama KJ

ProKJ,  June 6, 2008 at 4:17 PM  

betui tu kata ko...org kat malaysia tak educated...hanya segelintir yg tak suka badawi a.k.a ayah angkat aku..korangt bukan tak tau..kan UMNO ni hanya org elit mcm aku ja yg bleh dapat untung..yg sampah2 yg majoriti kat malaysia ni tak educated lah..korang kena la belajaq sampai oxford..baru la bleh jadi pandai..huahuahuahua..

idup badawi a.k.a. ayah angkat aku

cemerlang genilang terbilang,  June 6, 2008 at 6:37 PM  

apa kata kalu malaysia wat PRU sekali lg..ni utk menstabilkan krj..mana tau kot2 UMNO menang 2/3.aku yakin kali ni UMNO leh menang 2/3.percayalah...

Anonymous,  June 6, 2008 at 7:22 PM  

memang payah dapat PM bodoh...tapi apa nak buat...dah nasib..

Ubah cara Hidup?
teman nak bertanya,adakah selama ini kita terlalu teruk membazir?mungkin ada,tapi inikah saja satu-satunya cara dolah mengatasi masalah?teman ni bukan orang yang pandai ekonomi,tapi teman tahu yang mana mahal dan yang mana murah...

pendek kata ni lah musibah kita sebagai rakyat malaysia mendapat seorang PM yg banhlol.

mungkin ada yang cakap 'eleh...kenapa nak marah? ni hak kerajaan untuk naikkan minyak...bersusahlah sikit' tapi teman ni nak komen la sikit,ada pembetulan kalau sesiapa mengeluarkan ayat seperti di atas,kita sekarang bukanlah SUSAH SEDIKIT tetapi yang nyata kita sekarang lebih kepada SUDAH TERSEPIT! ye lah...macam teman ni jadi kerani saja,anak ada 4 orang...naik kancil,tapi dengan naiknya petrol teman boleh dikatakan mati akal!bukan sedikit kenaikannya!
bayangkan bajet yg teman dah rancang untuk bulan ini memang tersasar! ini gara-gara sikap suka membohong PM bahlol kita..kata nak naik bulan 8...at last tup tup...naik 40%!!!

rasa rugi pulak teman memenangkan BN tempoh hari! teman bukanlah kata pembangkang boleh setlekan hal petrol ni,cuma inikah cara kerajaan yang 'digaji' dan dipilih rakyat memberi 'hadiah' kemenanagn PRU lalu pada kita yg undi BN? memang sungguh 'baik hati' PM kita ni kan...

MUSUH GAPAR GADUNG,  June 6, 2008 at 9:27 PM  

KAKI TIDUR ORG ROMBAU SETUJU NGAN SEGALA PERKATAAN ANDA.KAMI ORG REMBAU DAH SALAH BUAT PILIHAN,TAPI INGAT 4 TH LAGI KITA JUMPA DAN KAMI AKAN PASTIKAN KJ TERSUNGKUR.PAK CIK KAU TAK LAYAK JADI ORG REMBAU BERAMBUS KAU,TAK SODA DIRI DAH KONYANGLAH TU...DAPEK BANYAK PROJEK YB KAU BAGI NANTI KAU JAWAPLAH KEMUDIAN HARI......ORG ROMBAU DAH TAU DAH TEMOLANG KAU ORG....
TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUU BRO PRU 13

Cikgu azini,  June 6, 2008 at 9:32 PM  

Kita tetap sokong kj walaupun minyak naik RM 5.00,pasal KJ dah bagi kto org cukup belanjo padan muko kau org.Yang penting kito org masuqqqqqqqqqqqqqqq

Anonymous,  June 6, 2008 at 9:49 PM  

Pak Lah memang TERBUKTI PM Malaysia yang paling bodoh dan kalau dia ada sedikit maruah dan harga diri dalam diri nya silalah berambus dan bawa anak menantu nya bersama....

Anonymous,  June 6, 2008 at 10:44 PM  

tu dia!!!!
78 sen sekali naik!!!
tahniah paklah,tahniah kj!!!
tu la,ade yg nak tegur,xnk terime,BODOH SOMBONG!!!

hidup MAHATHIR!!!!!

Anonymous,  June 6, 2008 at 11:00 PM  

UMNO PAKLAH VS UMNO MAHATHIR = ??????

Anonymous,  June 7, 2008 at 2:16 AM  

Itulah "Ketuanan Melayu", tengok pemimpin melayu kita ni umum saja kenaikan 78sen, seluruh melaysia menangis.
Betapa "kuasa" mulut PM kami....

Anonymous,  June 7, 2008 at 5:22 AM  

F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!
F**K KJ!!!!

ProKJ,  June 7, 2008 at 5:31 AM  

wei..jgn la korang tuduh2 mcm tu kat ayah angkat aku AAB dengan abg angkat aku KJ..sapa soh korang pangkah BN..kan aku jugak yg untung..korang bodoh sbb tak masuk oxford..hahahahha..kalu korang mengaji pandai sket (kalau tak pandai pun takper..janji ayah ko kaya leh sponsor ko ngaji obersea dan beli ijazah kt sana) mesti korang tak merempat kt m'sia skang ni..jd kesimpulannya..kalu korang nak kaya cepat..jd la mcm abg angkat aku ni..si KJ...aku bangga dengan kejayaan dia.hahahhahaha

ABB@ABABI,  June 7, 2008 at 5:34 AM  

aku pelik dengan kewujudan web ni..apa kata webmaster tolong wat poll sket tanya korang suka dak kewujudan makhluk nama Progol Kurang Jantan (Pro KJ) ni..amacam..ada berani a.k.a. ada teloq ka?hahahhahahahah

Anonymous,  June 7, 2008 at 1:37 PM  

Aku sokong prokj , si anak angkat pak samdol tu haha , kalu PRU br ni, aku buat undi rosak kerana protes, tp kalu pak samdol tak turun gak, aku akan undi pembangkang! Biar padan mukan samdol, aku aku kempem kt mak bapak adik beradik aku. Aku akan photostat artikels dari www.chedet.com, malaysia-today,khairy cronicles, sangkelembai, AKJ, mykmu, kudakepang dll. Aku akan letak kt kedai2 kopi, kt tempat org kmpung lepak, nelayan lepak!

Boyot June 11, 2008 at 12:39 PM  

YB Khairy,

Good Job,
People will apreciate for all the good deeds you did. I'm not ur fan but this one really touched me. Less politicking more ground work.
Semoga Allah akan membuka hati YB untuk bertaubat kerana kebaikan yang YB telah lakukan kepada insan yang memerlukan. YB ini bukan kes terpencil, banyak lagi org yang memerlukan perhatian YB,
Good Luck, may Allah bless you for all the good deeds yo have done.

Anonymous,  June 15, 2008 at 5:12 AM  

KJ...tak ingat lagi ke ??? apo kau dah buat kat LeMeredian tempohari.

Aku tahu apo kau buat kat ateh tu. Kau buek2 lupo yo..tak po, betul kato TDM melayu mudah lupo

Apo pun suko hati ko lah.. iyolah pak mentua ko pun paklah...semua bolehlah... apo apo ajolah..

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 1:48 AM  

hahahaha

kenapa hapuskan semua komen dalam topik ini...


memang lah lu PUKIMAK..


Tunggu aja PAK LAH jatuh..


Kami akan bogel kan KHAIRY dan Lu bro...


BY HOOK atau CROOK

TERANG ATAU GHAIB...

PENGKHIANAT NEGARA..

June 20, 2008 12:06 AM


Anonymous said...
bosan lah nanti kalu pak lah takdak...kalu paklah takdak.maka takdak hiburan aku hari2 bworse intenet.hahahahha.selagi ada paklah..selagi tu tiap2 hari aku ada hiburan kat blog2..hahahhaa

June 20, 2008 12:07 AM


Anonymous said...
aku nak paklah dengan KJ kekal..aku tak nak hampa jatuhkan depa...kalu tidak aku takdak hiburan setiap hari!!!

June 20, 2008 12:08 AM


Isteri AntiMamak said...
KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

June 20, 2008 12:09 AM


Isteri AntiMamak said...
KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

June 20, 2008 12:09 AM


Isteri AntiMamak said...
KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

June 20, 2008 12:09 AM


Isteri AntiMamak said...
KHAIRY>>>


MAYA KARIN MACAMANA BEST..?

OKEY..?


JANGAN MENAGIS KERANA PEMPUAN ..


NAGIS AJA SALAH LAKU LU DENGAN PAK MENTUA LU LOLAH TU


HAHAHA


DAH ADA PLAN NAK MIGRATE....KAMI KEJAR.....

June 20, 2008 12:09 AM


Isteri AntiMamak said...
yup bosan juga kalau tak ada isu KHAIRY DAN PAK LOLAH DALAM INTERNET/////



KERAJAAN TIGA BERANAK....DINASTI LAH WI

June 20, 2008 12:11 AM


Isteri AntiMamak said...
yup bosan juga kalau tak ada isu KHAIRY DAN PAK LOLAH DALAM INTERNET/////



KERAJAAN TIGA BERANAK....DINASTI LAH WI

June 20, 2008 12:11 AM


MELAYU NUSANTARA said...
Kepada yang anti KHAIRY


masuklah ke blog anti KHAIRY

Komen spuasnya di sana.

June 20, 2008 1:33 AM


MELAYU NUSANTARA said...
Blog ini untuk yang sukakan KHAIRY

Tolong homarlah sikit menantu Pak Lah

Apa yang dia dah buat salah pada anda?

semoga ada membuka fikiran anda.

June 20, 2008 1:35 AM


Isteri AntiMamak said...
Kepada melayu nusantara:

Tahu tak bahawa, KHAIRY adalah penasihat PAK LOLAH...yang telah menjahanamkan negara..

tak tahu kah anda isu ECM LIBRA..? SCOMI...KHAZANAH dan lain lagi..


KHAIRY YANG BARU SETAHUN JAGUNG MASUK UMNO>>>CANTAS HABIS ORANG LAMA...

TUNGGU KAMI JATUHKAN PAKLAH>>>>


BY HOOK ATAU BY CROOK

CARA TERANG ATAU GHAIB


KAMI AKAN BOGELKAN KHAIRY DAN KONCO MEREKA....

June 20, 2008 1:39 AM


Isteri AntiMamak said...
kami akan dedahkan banyak isu dan skandal KHAIRY,,,,


TUNGU DAN LIHAT....MENYESAL ORANG REMBAU MENYOKONG BELIAU YANG BUKAN ANAK JATI REMBAU...

REMBAU MURTAD...LAHIR DI LUARNEGARA, BESAR LUAR NEGARA , SEKOLAH DI LUAR NEGARA....TIBA NGAKU ANAK JATI REMBAU....MALULAH Ooo.


DEN DAH KOBA...KAU DOGIL KHAIRY...

June 20, 2008 1:43 AM

Isteri AntiMamak June 20, 2008 at 2:27 AM  

Pengumuman penggabungan Avenue Capital Resources Bhd. (ACRB) dan ECM Libra Bhd. (ECM Libra) bagi membentuk Avenue International Capital Bhd. (AICB) sungguh mengelirukan. Saya menulis mengenai isu penggabungan dengan niat supaya kerajaan terutamanya Kementerian Kewangan memberi penjelasan yang jelas kepada orang ramai. Apa yang ditulis di dalam tulisan ini mungkin tidak tepat sepenuhnya dalam urusan perniagaan namun inilah yang menjadi tanda tanya orang ramai. Justeru jika pandangan saya tidak tepat mohon dibetulkan.

Saya tidak ada masalah untuk anak, menantu, sahabat handai, adik beradik kepada sama ada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri, Menteri Besar mahu pun sesiapa sahaja untuk berniaga, mendapat kontrak kerajaan dan sebagainya. Namun urusniaga hendaklah dilakukan dengan tertib, jujur dan tidak merugikan harta dan khazanah negara.



Umum mengetahui bahawa ECM Libra merupakan sebuah syarikat senaraian awam yang baru menonjolkan diri beberapa tahun kebelakangan ini. Ramai yang mengaitkan peningkatan ini dengan penonjolan Datuk Kalimullah Hassan, yang merupakan Pengerusi ECM Libra dan juga orang yang “rapat” dengan YAB Perdana Menteri.


Manakala Avenue Capital merupakan milik Kementerian Kewangan Yang Diperbadankan (MOF Inc.) di mana YAB Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan merupakan pihak yang bertanggungjawab.


Terdapat beberapa kekeliruan dan tanda tanya dalam urusniaga yang sedang berlangsung ini.


Insider Trading?

Pertamanya, sungguh mengeliru dan mencurigakan kerana penggabungan tersebut diumumkan hanya beberapa minggu selepas menantu YAB Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Encik Khairy Jamaluddin, membeli 3% saham ECM Libra.


Apakah ini bukan merupakan satu insider trading atau skandal. Ini kerana Menteri Kewangan merupakan pihak yang paling berkuasa dalam MOF Inc.


“Insider trading understood to mean situations where a person, A, buys or sells securities when he is in possession of confidential information which affects the value to be placed on those securities. Furthermore, A obtains the said confidential information through or because of some connection he has with the company whose securities are to be dealt in. 'A' may be a director, an employee or a consultant to the company. It may also be that someone else, 'X', who is in the position to obtain confidential information, provides 'A', directly or indirectly with the information.


“This type of share dealings results from the improper use of confidential information which are price sensitive, and generally such traders will obtain unfair profits. "Unfair" in a sense that the price-sensitive information is not generally available to the investing public and thus giving such traders unfair advantage over others.”


(Liabilities of Company Officials in Insider Trading (Rafiah Salim), Company Law & Securities Regulations in Malaysia, Current Developments, Published by International Law Book Services, 1989 Reprinted 2004.) [Terima Kasih kepada ahli KMU yang memberi rujukan ini]


Justeru, orang ramai tertanya-tanya apakah hubungan rapat Datuk Kalimullah (yang juga merupakan penasihat editorial dan Timbalan Pengerusi The New Straits Times Press Berhad) dengan YAB Perdana Menteri dan menantunya memberi kelebihan maklumat tertentu?


Orang ramai juga tertanya-tanya, apakah terdapat maklumat-maklumat yang diperolehi secara tidak sah sehingga mewujudkan satu cadangan (proposal) untuk menggabungan anak syarikat MOF Inc ini dengan ECM Libra?


Dalam konteks ini juga, masyarakat akan tertanya-tanya apakah terdapat maklumat atau kertas kerja yang telah dipintas (hijacked). Apatah lagi cakap-cakap dalam industri beberapa ketika dahulu membayangkan Avenue Capital akan mengadakan proses rasionalisasi dan Management Buy Out (MBO).

Penilaian Yang Meragukan


Keduanya, keputusan menentukan nilai ECM dan Avenue berdasarkan harga terakhir pada 2.30 petang, 17 Januari 2006 bukan sahaja mendedahkan kedua-dua saham kepada spekulasi malah bertentangan dengan kelaziman urusniaga penggabungan koporat. Selalunya, penggabungan akan mengambil kira harga saham dalam jangkamasa antara 3-6 bulan bagi melihat nilai sebenar.


Menilai Avenue Capital dengan harga 66 sen sesaham merupakan satu penilaian di bawah nilai (undervalue) kerana dalam laporan tahunan ACRB 2005 meletakkan harga saham per aset pada kadar 85 sen sesaham.


Manakala saham ACM pula dinilai pada harga RM 1.06 sesaham pada 17 Januari 2006 merupakan satu lonjakan yang besar berbanding harga sahamnya sekitar 65-80 sen sesaham sebelumnya.

Keadaan ini berlaku apabila penentuan penilaian nilai syarikat berdasarkan harga saham yang ditutup pada tarikh dan masa tertentu yang ditetapkan lebih hadapan. Ia memberi tanggapan umum (walaupun tidak semestinya benar) bahawa saham kedua-dua syarikat telah terdedah kepada manipulasi pasaran.


Menurut Utusan Malaysia (19 Januari 2006), penilaian penggabungan ditentukan selepas mengambil kira modal pasaran ECM Libra bernilai RM459 juta (berasaskan harga saham ECM pada 17 januari 2006, RM1.06 seunit) dan aset ketara bersih (NTA) semua anak-anak syarikatnya yang terlibat berjumlah RM210 juta manakala NTA bagi ACRB pula dianggarkan bernilai kira-kira RM398 juta.


Apakah modal pasaran ECM ini tulen atau merupakan harga spekulasi dan manipulasi?

Pada 27 Disember 2005, harga saham ECM hanyalah 68 sen seunit. Meningkat sehingga melebihi RM1.06 seunit beberapa hari sebelum tarikh keramat pada 17 Januari 2006. Hari ini harga ECM Libra kembali berlegar sekitar 70-80 sen seunit.
Indeks BSKL Bagi ECM Libra

Sumber: The Star Online



Ketika ECM Libra dinilai secara berasaskan NTA setiap anak syarikatnya, penilaian NTA terhadap ACRB hanya mengambil kira syarikat induk semata-mata tanpa mengambil kira kepentingan ACRB dalam beberapa syarikat utama lain seperti Pos Malaysia Berhad.


Berdasarkan nilaian aset ECM yang lebih tinggi berbanding ACRB, maka Avenue perlu membayar RM 298 juta kepada ECM. Dalam penggabungan ini, pemegang saham ECM LIbra akan mendapat 53.2% saham dalam syarikat yang bergabung - AICB.



Ini sungguh mengelirukan. Sebuah syarikat kecil yang ingin bergabung dengan sebuah syarikat besar mendapat bayaran dan juga saham yang lebih besar. Lebih mengelirukan bila kenyataan di dalam akhbar menyebut pembayaran tersebut melalui pemberian saham sebanyak 442 juta dengan harga RM1 sesaham.


Ini tambah mengelirukan. Daripada RM298 sudah menjadi RM442 juta. Sebagai rakyat biasa peristiwa ini amat aneh dan luar biasa sekali. Orang ramai masih keliru dengan kenyataan-kenyataan akhbar mengenai isu ini.


Mengikut persetujuan penggabungan tersebut, ECM Libra akan memiliki 53.2 % saham dalam AICB. Ini bermakna baki 49% lagi akan dibahagikan kepada pelbagai pemegang saham di dalam Avenue Capital sekarang ini.


Amat sukar untuk orang awam memahami bagaimana sebuah anak syarikat kerajaan yang memiliki Aset Ketara Bersih (NTA) sekitar RM 398 juta dan modal RM 300 juta (Utusan Malaysia 17 Januari 2006) ditelan oleh ECM Libra yang hanya mempunyai NTA sekitar 210 juta dan modal berjumlah RM 200 juta.


Malahan ini belum mengambil kira jumlah pelaburan yang diuruskan ACRB sekitar RM 2.8 bilion. ACRB juga mempunyai kepentingan sebanyak 15.33% (78,545,166 unit) di dalam Pos Malaysia & Services Holdings Berhad. Harga semasa saham Pos Malaysia ialah dalam lingkungan RM 4.00 sesaham pada Februari 2006.


Sungguhpun penggabungan ini bagi membolehkan gabungan modal untuk mendapat lesen bank pelaburan (investman bank) yang memerlukan modal RM 500 juta, namun ia tidak bermakna penggabungan harus dibuat secara mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya.


Dalam apa keadaan pun ECM Libra merupakan syarikat yang jauh lebih kecil dari ACRB sama ada modal, aset, potfolio yang diuruskan mahu pun reputasi syarikat.


Malahan ACRB masih mampu mendapat lesen bank pelaburan memandangkan tiga pemegang saham utamanya iaitu MOF Inc/Bank Simpanan Nasional, Pos Malaysia dan Pantai Holdings mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh.

Sebagai rakyat Malaysia dan sebagai penyokong UMNO saya mohon isu ini diterangkan secara jelas kepada umum atau sekurang-kurangnya kepada anggota Parlimen. Memberi jawapan seperti "I'm Not Involved in anyway" atau "I don't know" tidak mampu menolak prasangka umum.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP