Monday, May 5, 2008

KHAIRY DAN MUKHRIZ : SIAPA YG PALING LAYAK



Pemuda UMNO pada masa ini telah diberi peluang untuk memilih halatujunya. Kerana apa saya berpandangan sedemikian adalah disebabkansetelah 9 tahun lamanya baru hari ini ada pertandingan diperingkat hierarki Pemuda. Setelah Dato' Hisham a.k.a "Kerismudin" mengumumkan bahawa beliau tidak akan mempertahankan jawatan beliau selaku Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Keputusan ini dibuat diatas alasan mahu memberi laluan kepada muka baru setelah lebih 10 tahun kembali membina asas Pergerakan Pemuda.

Hakikatnya, tidak ada apa yang telah dilaksanakan oleh "Kerismudin" selain daripada tempik, lolong, dan program-program yang tidak ada "substance" dan yang terbaru ini memalukan umat melayu kerana memohon maaf kerana mencium keris. Anak bangsawan ini banyak dosanya kepada Pemuda UMNO dan sememangnya dia perlu beri laluan kepada kepimpinan Pemuda UMNO yang mampu kembali merawat Pemuda UMNO yang telah "dipondankan"sekian lama.

Persoalannya siapa yang harus diberi mandat oleh Pemuda. Beberapa calon telah menggambarkan hasrat untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO. Diantaranya tidak lain dan tidak bukan adalah Mukhriz, Khir Toyo, dan Dato' Zahidi Padang Besar. Incumbent naib Ketua Pemuda, Khairy masih tidak menyatakan apa-apa hasrat tetapi saya percaya ada sokongan diperingkat akar umbi yang masih mahukan beliau kembali berpencak seperti dahulu didalam gelanggang Pemuda. Tetapi apa yang jelas, hanya 2 orang calon yang mempunyai rangkaian kekuatan didalam Pergerakan Pemuda iaitu Mukhriz dan Khairy.

Pertama sekali kedua-dua mereka pada ketika ini masih menyandang jawatan didalam hierarki Pemuda UMNO, dan keduanya mereka masing-masing mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Perdana Menteri yang telah bersara dan Perdana Menteri yang sedia ada. Khir Toyo adalah calon bidan terjun yang mempunyai luka dan tidak mempunyai rangkaian yang kuat didalam Pergerakan Pemuda. Dan siapa yang tidak kenal dengan Dato' Zahidi Padang Besar, raja bunga silat terhebat dalam sejarah tetapi hanya setakat bunga tanpa sebarang langkah serangan. Dato' Zahidi PadangBesar 3 tahun yang lampau pernah ura-ura mengumumkan akan mencabar jawatan Ketua Pemuda, tetapi hasrat tersebut terus diam tanpa khabar berita.Diantara Mukhriz dan Khairy, siapa yang paling layak? Ini persoalan yang akan terus memburu setiap sanubari Pergerakan Pemuda.

Harus diingat bahawa perwakilan akan membuat pilihan yang paling penting pada Disember ini yang juga akan menentukan masa depan parti bagi menghadapi pilihanraya umum yang ke-13. Pilihanraya umum yang lalu jelas menunjukkan kepada kita kemerosotan sokongan generasi muda semakin ketara. Ianya juga jelas membuktikan bahawa penerjunan kutub utara, festival zapin, dan seluruh pendekatan Pergerakan Pemuda pada sebelum ini gagal memberi impak dan menarik sokongan generasi muda. Pergerakan pemuda harus membuat perubahan dan mampu mencipta "tsunami' yang boleh menterbalikkan selera generasi muda Malaysia yang rata-ratanya tidak lagi sentimental terhadap perjuangan UMNO.

Untuk itu kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13. Adakah dengan hanya keberanian mengkritik Presiden dan pimpinan melayakkan Mukhriz untuk bertanding Ketua Pemuda? Saya kira Pemuda sememangnya bijaksana untuk membuat penilaian.

Hakikatnya kita memerlukan kepimpinan yang berani, lantang, dan mempunyai pengalaman luas mendepani krisis. Bagi saya disepanjang tempoh kepimpinan Pergerakan Pemuda, Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.

95 comments:

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:26 AM  

Khir dh mula tagih undi ahli agar sokong dia naik KP..chit...kotor punya cara..Muhkriz plak tgh tggu green light dr bapak dia yang tgh dudun strategi nk tgk anak dia naik cpt mcm Khairy.
tak caya? tengok jer ler..

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:29 AM  

Pertama sekali kedua-dua mereka pada ketika ini masih menyandang jawatan didalam hierarki Pemuda UMNO, dan keduanya mereka masing-masing mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Perdana Menteri yang telah bersara dan Perdana Menteri yang sedia ada. Khir Toyo adalah calon bidan terjun yang mempunyai luka dan tidak mempunyai rangkaian yang kuat didalam Pergerakan Pemuda. Dan siapa yang tidak kenal dengan Dato' Zahidi Padang Besar, raja bunga silat terhebat dalam sejarah tetapi hanya setakat bunga tanpa sebarang langkah serangan. Dato' Zahidi PadangBesar 3 tahun yang lampau pernah ura-ura mengumumkan akan mencabar jawatan Ketua Pemuda, tetapi hasrat tersebut terus diam tanpa khabar berita.Diantara Mukhriz dan Khairy, siapa yang paling layak? Ini persoalan yang akan terus memburu setiap sanubari Pergerakan Pemuda.

jawapan: khairy Jamaluddin

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:29 AM  

Pertama sekali kedua-dua mereka pada ketika ini masih menyandang jawatan didalam hierarki Pemuda UMNO, dan keduanya mereka masing-masing mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Perdana Menteri yang telah bersara dan Perdana Menteri yang sedia ada. Khir Toyo adalah calon bidan terjun yang mempunyai luka dan tidak mempunyai rangkaian yang kuat didalam Pergerakan Pemuda. Dan siapa yang tidak kenal dengan Dato' Zahidi Padang Besar, raja bunga silat terhebat dalam sejarah tetapi hanya setakat bunga tanpa sebarang langkah serangan. Dato' Zahidi PadangBesar 3 tahun yang lampau pernah ura-ura mengumumkan akan mencabar jawatan Ketua Pemuda, tetapi hasrat tersebut terus diam tanpa khabar berita.Diantara Mukhriz dan Khairy, siapa yang paling layak? Ini persoalan yang akan terus memburu setiap sanubari Pergerakan Pemuda.

sapa lago..kalo bkn Khairy Jamaluddin ler...

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:31 AM  

inilah kerja bro-jinggo pembodek KJ sanggup jilat dubor KJ semata2 nak makan duit haram KJ.

aku rasa bro-jinggo ni gay KJ sebab tu sanggup buat apa saje demi KJ.

bro-jinggo penhisap kontol KJ

senah cyber,  May 6, 2008 at 12:35 AM  

Hakikatnya kita memerlukan kepimpinan yang berani, lantang, dan mempunyai pengalaman luas mendepani krisis. Bagi saya disepanjang tempoh kepimpinan Pergerakan Pemuda, Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.
baru nk jawab..mmg ni r jwpan nya...KJ jer layak..

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:39 AM  

khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...khairy lebih layak...vkhairy lebih layak...

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:40 AM  

khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...

pemuda umno,  May 6, 2008 at 12:42 AM  

khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
kerana beliau lah pejuang berani generasi kami..
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...

pemuda umno,  May 6, 2008 at 12:43 AM  

khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
kerana beliau lah pejuang berani generasi kami..
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...

makcik ekau,  May 6, 2008 at 12:54 AM  

Khairy Jamaluddin lebih layak & ok

protun,  May 6, 2008 at 12:55 AM  

kj layak???

alamatnya MMS ( Malaysia Milik Singapura)


wow! jual negara lagi untung dari jual unta...

makcik ekau,  May 6, 2008 at 12:58 AM  

Khairy Jamaluddin lebih layak & ok

Anonymous,  May 6, 2008 at 12:59 AM  

Khairy Jamaluddin lebih layak & ok

PROTUN,  May 6, 2008 at 1:09 AM  

ARK.. ARK... Khairy Jamaluddin lebih layak & ok

ARK..ARK... Khairy Jamaluddin lebih layak & ok

ARKK. ARK.. Khairy Jamaluddin lebih layak & ok


BURUNG TIONG PELIHARAAN KJ KE NIE...

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:14 AM  

kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13. Adakah dengan hanya keberanian mengkritik Presiden dan pimpinan melayakkan Mukhriz untuk bertanding Ketua Pemuda? Saya kira Pemuda sememangnya bijaksana untuk membuat penilaian.

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:16 AM  

kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13.
Adakah dengan hanya keberanian mengkritik Presiden dan pimpinan melayakkan Mukhriz untuk bertanding Ketua Pemuda?
Saya kira Pemuda sememangnya bijaksana untuk membuat penilaian.
dan semestinya kita sama2lah menolak kehadiran Muhkriz yang hanya mahukan jawatan demi kepentingan diri dan menjaga nama baik bapa tanpa pedulikan perjuangan Pemuda.

joe,  May 6, 2008 at 1:17 AM  

Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.
kesimpulannya, Khairy lah yang lebih berhak menggantikan Hishamuddin.

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:22 AM  

Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.

PROTUN,  May 6, 2008 at 1:25 AM  

WOW... SUNGGUH HEBAT BLOG NIE...

SIAP ADA SPAM ENGINE GITU...

MANE TAKNYE SETIAP COMMENT DARI HAMBA ALLAH OR SHOULD I SAY MACHINE YANG TAK BERNAMA BERULANG DUA KALI ... HEHEHE GOTCHA...

PROTUN,  May 6, 2008 at 1:33 AM  

NOW EVERYONE CAN FLY....

PINJAM MOTO AIRSIAH KEJAP HEHEH..

KALU KJ BOLE JD KETUA... SUMER ORG PUN BLEH...
TAK SUSAH NAK JUAL NEGARA NGAN SGP TU... CAYALAH... JANJI ADA KUASA...

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:36 AM  

Muhkriz tu mcm siallll

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:37 AM  

Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:39 AM  

Mari kita semarakkan lagi ...Khairy bakal Ketua Pemuda!!!
Mari kita semarakkan lagi ...Khairy bakal Ketua Pemuda!!!
Mari kita semarakkan lagi ...Khairy bakal Ketua Pemuda!!!
Mari kita semarakkan lagi ...Khairy bakal Ketua Pemuda!!!

protun,  May 6, 2008 at 2:08 AM  

robot... robot... i see more robot here... apasal.. blog nie tak glamer ke.. sampai kene upah para robot kuarkan komen berulang ulang

protun,  May 6, 2008 at 2:32 AM  

warghh ngantoklah.... gud nite robot2 sekalian..
kpd bro jinggo...
semoga anda menyelia robot2 nie cut n paste komen2 yg berulang2 dgn lebih intensive lagi...

ciao...

Melayu-Kini May 6, 2008 at 3:18 AM  

adui.. aku tgok khairi ok..
Mukhriz dia dah buat kes pasal suh paklah turun, so, susah nk terima mukhriz.. apa2 pon, wait n see la..

nobody perfect. Maybe ada kelebihan/kekurangan masing2 la..

Anonymous,  May 6, 2008 at 8:49 AM  

all right....
khairi jadi ketua pemuda.....

cepatlah sikit umno masuk kubur...
Mari kita bagi khairi menang tanpa bertanding...

lepas tu sikhairi , bapak mertua dia dengan umno-umno sekali masuk kubur....

memang la orang umno tu bodo-bodo... tak sedar-sedar lagi pasal apa Pakatan Rakyat menag 5 negeri...

teruskan.... dan kita biarkan siluncai terjun dengan labu-labu dan bapak mertuanya...

Anonymous,  May 6, 2008 at 8:54 AM  

wooiii... orang atas

apasal kau kata macam tu
merajuk nanti sikhairi tu,
pergi nyorok celah kangkang bini dia pulak lagi,

lain kali cakap elok-elok sikit.
jangan kata umno masuk kubur,
kata umno masuk lubang taik dah laa.
kan sopan sikit ayat tu.

Anonymous,  May 6, 2008 at 10:45 AM  

Pada hemat saya, Bro Jinggolah yang layak menjadi Ketua. Kami anggota BSKL akan mengadakan EGM untuk menukar kumpulan kami ke Jinggo Ulungnya Bantu Orang Rakus ataupun dengan nama singkatya, JUBOR.

Hidup Jingo! Hidup Jinggo!

Bekas Ahli BSKL

Anonymous,  May 6, 2008 at 10:48 AM  

bapak dgn bapak mertua yang layak..hahahahhahaa

ipar Muhkriz,  May 6, 2008 at 10:56 AM  

Muhkriz ni...niat memula nk tanding Naib Presiden, tp bapak dia x baper nk stuju sbb bapak dia berbulu dgn Pak Lah yg kencing dia...
mana tidaknya...dulu deal sepenggal je tp Pak Lah kencing Tun smpai la ni x turun2, tu yg Tun bengang..
jadi,dia suruh r si botak tu lawan menantu bPak Lah sbb sakit hati..
moral:-sian Muhkriz jadi mangsa keadaan..bagi KJ jer laaaa..

bujang,  May 6, 2008 at 11:06 AM  

Khir Toyo memang awal2 kena reject...Mukhriz pulak...bukan tak boleh tp blum ader pengalaman yang cukup...jd naib pun x penah..dah r ikut ckp bapak je..sok2 dlm Pemuda pun Tun nk handle..
so..Khairy..mmmmm lu pikir r sendri..

KJ Idol,  May 6, 2008 at 11:11 AM  

KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!

KJ Idol,  May 6, 2008 at 11:11 AM  

KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:22 AM  

Jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang akan datang sebaiknya diisi oleh mereka yang telah dibentuk dan dibimbing untuk mengisi jawatan itu dan bukannya melalui pertandingan kerana ia dipengaruhi emosi atau desakan.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Haron berkata, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang telah mengetuai sayap kanan parti itu sejak sekian lama telah melatih dan membimbing orang-orang tertentu untuk menggantikan beliau.

Justeru, katanya, orang tersebut yang perlu dipilih bagi menggantikan Hishammuddin yang akan bertanding jawatan Naib Presiden parti pada pemilihan UMNO Disember ini.

''Kalau tanya saya siapa yang layak menggantikan Hishammuddin, orang itu adalah mereka yang telah dibentuk untuk menjadi ketua. Mereka sudah memahami keperluan dan kehendak sebagai ketua untuk menerajui Pemuda," ujarnya.

jelas sekali Khairy lah orang yang paling layak.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:22 AM  

Jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang akan datang sebaiknya diisi oleh mereka yang telah dibentuk dan dibimbing untuk mengisi jawatan itu dan bukannya melalui pertandingan kerana ia dipengaruhi emosi atau desakan.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Haron berkata, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang telah mengetuai sayap kanan parti itu sejak sekian lama telah melatih dan membimbing orang-orang tertentu untuk menggantikan beliau.

Justeru, katanya, orang tersebut yang perlu dipilih bagi menggantikan Hishammuddin yang akan bertanding jawatan Naib Presiden parti pada pemilihan UMNO Disember ini.

''Kalau tanya saya siapa yang layak menggantikan Hishammuddin, orang itu adalah mereka yang telah dibentuk untuk menjadi ketua. Mereka sudah memahami keperluan dan kehendak sebagai ketua untuk menerajui Pemuda," ujarnya.

jelas sekali Khairy lah orang yang paling layak.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:32 AM  

Malas aku nak layan blog ni. Yang aku tahu kalau KJ jadi Ketua Pemuda, aku akan tetap undi pembangkang.

member-member sekolah & U aku pu berfikiran yang sama. So kalau geng kita orang ada dalam 300 orang, campur bini, emak bapak, adik beradik, adalah dalam 1000 orang akan undi pembangkang kalau KJ menang.

Tu baru aku, belum orang lain. So fikirlah.....

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:36 AM  

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Universiti Teknikal Malaysia dengan Industri di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."

Ditanya cadangan Hishammuddin untuk bertanding jawatan Naib Presiden, beliau berkata, pihaknya menyokong penuh cadangan tersebut kerana jawatan seterusnya yang paling sesuai bagi seorang Ketua Pemuda ialah Naib Presiden.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:36 AM  

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Universiti Teknikal Malaysia dengan Industri di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."

Ditanya cadangan Hishammuddin untuk bertanding jawatan Naib Presiden, beliau berkata, pihaknya menyokong penuh cadangan tersebut kerana jawatan seterusnya yang paling sesuai bagi seorang Ketua Pemuda ialah Naib Presiden.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:36 AM  

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Universiti Teknikal Malaysia dengan Industri di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."

Ditanya cadangan Hishammuddin untuk bertanding jawatan Naib Presiden, beliau berkata, pihaknya menyokong penuh cadangan tersebut kerana jawatan seterusnya yang paling sesuai bagi seorang Ketua Pemuda ialah Naib Presiden.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:36 AM  

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Universiti Teknikal Malaysia dengan Industri di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."

Ditanya cadangan Hishammuddin untuk bertanding jawatan Naib Presiden, beliau berkata, pihaknya menyokong penuh cadangan tersebut kerana jawatan seterusnya yang paling sesuai bagi seorang Ketua Pemuda ialah Naib Presiden.

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:37 AM  

Diantara Mukhriz dan Khairy, siapa yang paling layak? Ini persoalan yang akan terus memburu setiap sanubari Pergerakan Pemuda.

jawapan: khairy Jamaluddin

Slumber,  May 6, 2008 at 11:38 AM  

dah blog ni proKJ...dia lah lebih layak..amender r lu orang ni..

ombong Jompul,  May 6, 2008 at 11:40 AM  

smpai hari ni..KJ ontok jo..takdo heboh mcm boghuk duo ekor tu yang bising nk amik jawatan Ketuo Pemudo.Boghi jo laaa..sok dlm onam bulan tak leh handle bagi kek orang lain..
ikut low r woi!!!
lopeh Ketuo ..kompom Naib ketuo..takkan AJK biaso nk lompek jd ketuo..
kepalo Ayah kau!!!

udo Lonek,  May 6, 2008 at 11:41 AM  

betul tu ombong..esey sokong 19% per 100...

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:41 AM  

khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...

Anonymous,  May 6, 2008 at 11:41 AM  

khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...
khairy lebih layak...

Nubhan AF6,  May 6, 2008 at 11:42 AM  

kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13. Adakah dengan hanya keberanian mengkritik Presiden dan pimpinan melayakkan Mukhriz untuk bertanding Ketua Pemuda? Saya kira Pemuda sememangnya bijaksana untuk membuat penilaian.

Ketua Pemuda UMNO Cawangan Jempol,N9,  May 6, 2008 at 11:46 AM  

Sebagai ahli Pemuda UMNO Malaysia,
ciri2 kepimpinan yang ada dalam diri Naib Ketua Pemuda kini iaitu saudara Khairy Jamaluddin di lihat begitu sesuai menggantikan posisi Datuk Hisham kerana keberanian memperjuangkan hak2 orang melayu.
Bukanlah untuk membodek tp itulah hakikatnya kerana kalau kita lobi bagai nak rak pun, bukan dapat duit dari orang tu..apatah lagi kita yang jauh dari bakal Ketua Pemuda tu...

minah,  May 6, 2008 at 11:47 AM  

bro jinggo ajo yg layak

Ustaz Aqil Hayy,  May 6, 2008 at 11:48 AM  

kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13. Adakah dengan hanya keberanian mengkritik Presiden dan pimpinan melayakkan Mukhriz untuk bertanding Ketua Pemuda? Saya kira Pemuda sememangnya bijaksana untuk membuat penilaian.
Tidak salah kalau tekaan saya kuat mengatakan Khairy adalah layak menerajui Pemuda UMNO bersama2 Dato' Azimi

Anonymous,  May 6, 2008 at 1:46 PM  

sememamgnya khairy yang paling layak..mukriz perlu belajar menjadi dirinya sendiri..

kesuma wijaya,  May 6, 2008 at 2:27 PM  

bijak sungguh mukhriz membeli ketua ketua bahagian demi untuk memenangi jawatan ketua pemuda..

duit bukan segala galanya...

Anonymous,  May 6, 2008 at 2:37 PM  

Perkataan U.M.N.O itu sendiri merupakan singkatan dari bahasa penjajah Ingeeris..United Malayan National Organization...Macam mana tu?..Jangan hanya retorik utntuk meraih undi...Tukar dulu jadi bahasa Melayu..baru perjuangkan Melayu...Tapi hendaklah letak ISLAM di tempat paling atas..ISLAM untuk SEMUA...Cina, India, Kadazan...etc..semuanya berhak ke atas ISLAM tercinta

Anonymous,  May 6, 2008 at 2:38 PM  

Perkataan U.M.N.O itu sendiri merupakan singkatan dari bahasa penjajah Ingeeris..United Malayan National Organization...Macam mana tu?..Jangan hanya retorik utntuk meraih undi...Tukar dulu jadi bahasa Melayu..baru perjuangkan Melayu...Tapi hendaklah letak ISLAM di tempat paling atas..ISLAM untuk SEMUA...Cina, India, Kadazan...etc..semuanya berhak ke atas ISLAM tercinta

Anonymous,  May 6, 2008 at 2:38 PM  

Perkataan U.M.N.O itu sendiri merupakan singkatan dari bahasa penjajah Ingeeris..United Malayan National Organization...Macam mana tu?..Jangan hanya retorik utntuk meraih undi...Tukar dulu jadi bahasa Melayu..baru perjuangkan Melayu...Tapi hendaklah letak ISLAM di tempat paling atas..ISLAM untuk SEMUA...Cina, India, Kadazan...etc..semuanya berhak ke atas ISLAM tercinta

Anonymous,  May 6, 2008 at 2:38 PM  

Perkataan U.M.N.O itu sendiri merupakan singkatan dari bahasa penjajah Ingeeris..United Malayan National Organization...Macam mana tu?..Jangan hanya retorik utntuk meraih undi...Tukar dulu jadi bahasa Melayu..baru perjuangkan Melayu...Tapi hendaklah letak ISLAM di tempat paling atas..ISLAM untuk SEMUA...Cina, India, Kadazan...etc..semuanya berhak ke atas ISLAM tercinta

Anonymous,  May 6, 2008 at 2:49 PM  

FUCK YOU KHAiRY! PUNDEK PUKI LA ANGKAT KHAIRY! DIA PEMUSNAH UMNO SEBENARNYA! HIDUP MUKHRIZ, TOYO, ZAHIDI HAHAHA!!!

-MUKHRIZ LOYALIST

Anonymous,  May 6, 2008 at 3:46 PM  

perjuangan umno harus lah berlandaskan perjuangan asal iaitu

ALIF

BA

TA

ALIF=AGAMA
BA=BANGSA
TA=TANAHAIR


-alneneng

harimau maut,  May 6, 2008 at 3:48 PM  

Alangkah susahnya mendidik hati, sedangkan ia adalah pandangan Tuhan, menjadi wadah rebutan malaikat dan syaitan.

Alangkah susahnya mendidik hati, bila dipuji sombong menghiasi diri, bila diuji pencaci dibenci sehingga berdendam sampai mati, bila nafsu melingkari rasa seperti perbuatan diredhai..

Didiklah hati menuju kebenaran demi mencari redha Ilahi..

Pesan pada hati, sekiranya kau peroleh kejayaan, janganlah kau berbangga diri kerana kejayaan itu pinjaman Allah dan bila-bila masa sahaja boleh ditarik balik....

Pesan juga pada hati, sekiranya kau menghadapi kegagalan, usah bersedih hati kerana kegagalan ini merupakan satu bentuk ujian Allah untuk menguji sejauh mana kau tabah menghadapinya dan kemudian bangkit darinya....

desperado....,  May 6, 2008 at 3:57 PM  

desperado mahathir

Perkataan desperado itu bermaksud, "in desperate need of power," maknanya yang sesak sangat nak dapat kuasa, yang ditunjukkan oleh para pemimpin yang ‘hilang kuasa’ termasuk juga mereka yang masih belum dapat kuasa dengan harapan untuk hidup dalam kekayaan, kemewahan untuk anak cucu mereka saja. ‘Sakit’ ia... ramai sangat yang ‘sakit’. Apakah ‘kuasa’ itu adalah segala-galanya?

Anonymous,  May 6, 2008 at 4:07 PM  

buku tentang khairy jamaluddin

http://www.shalattas.com/news.php?extend.7

harimau kuning,  May 6, 2008 at 4:12 PM  

Kita bukan tidak tahu keberanian yang ada pada orang Melayu dulu semakin hari semakin pupus. Apakah ini tidak membimbangkan? Bangsa Melayu seolah-olah tidak ada orang-orang yang berani. Macam mana mahu jadi berani, ada saja orang berani mahu dicantas, ditebang, ramai sangat yang perangai macam Firaun.


Apa akan jadi apabila Melayu sudah jadi penakut? Bangsa lain akan hilang segan, malu, tak takut akhirnya bangsa tidak lagi akan terbela. Sedangkan Melayu sangat memerlukan orang yang berani?


Di samping memiliki sifat berani Khairy juga berilmu dan dilengkapkan dengan pengalaman bergaul dengan masyarakat antarabangsa selain dari kebijaksanaan dalam menyelesaikan apa juga isu berbangkit ini disaksikan oleh ratusan penuntut yang hadir. Terserah pada mereka apa yang mereka hendak tulis. Saya tulis apa yang saya tahu saja.


Patutkah yang satu ini pun kita bunuh jadikan Hang Nadim? Akhirnya sudah tidak ada siapa lagi yang berani bangkit membela Melayu? Saat-saat seperti hari inilah bangsa Melayu memerlukan orang yang berani. Kalau dia buat silap kita tegur bukan bunuh� seperti mereka cuba membunuh Tan Sri Rahim Tamby Chik. Tuah Rahim ada sampai sekarang tak mati. Siapa yang cuba bunuh Rahim? Siapa yang beria-ia benar mahu bunuh Zahid Hamidi dan KJ? Siapa sebenarnya Firaun Melayu zaman IT?

Anonymous,  May 6, 2008 at 9:16 PM  

semua layak jadi KP kecuali Khairi Jamalluddin

Anonymous,  May 6, 2008 at 10:20 PM  

bodoh sama bodoh pon nk gaduh.......hiiiiiii,,pe nak jd dgn UMNO skrg ni.....

BODOH + BODOH = JINGGO

jinggo yg kluarkan isu ni...

Anonymous,  May 7, 2008 at 12:56 AM  

mukhriz lebih layak.. Khairy punca BN kalah teruk..Dia membuat byk keputusan.. berganding dgn patrick lim bolot kekayaan msia..

KHAIRY KORUP RASUAH SALAH GUNA KUASA PENTING DIRI...

VOTE 4 muhkriz mahathir

Anonymous,  May 7, 2008 at 12:58 AM  

mukhriz lebih layak.. Khairy punca BN kalah teruk..Dia membuat byk keputusan.. berganding dgn patrick lim bolot kekayaan msia..

KHAIRY KORUP RASUAH SALAH GUNA KUASA PENTING DIRI...

VOTE 4 muhkriz mahathir

SELAMATKAN UMNOO!!!!

Anonymous,  May 7, 2008 at 12:59 AM  

mukhriz lebih layak.. Khairy punca BN kalah teruk..Dia membuat byk keputusan.. berganding dgn patrick lim bolot kekayaan msia..

KHAIRY KORUP RASUAH SALAH GUNA KUASA PENTING DIRI...

VOTE 4 muhkriz mahathir

SELAMATKAN UMNOO!!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:01 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn....

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:01 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn....

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:02 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn......

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:02 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn......

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:04 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn......

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:04 AM  

KHAIRY PENGKIANAT BANGSA!!!

MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA
MUHKRIZ KETUA PEMUDA MALAYSIA

aminnnnn............aLLAH SLAMATKAN UMNOO

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:05 AM  

MUKHRIZ BETTER

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:06 AM  

I CHOOSE YB DATUK MUKHRIZ TUN DR MAHATHIR, AHLI PARLIMEN JERLUN

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:07 AM  

mukhriz lebih layak jd kp

Anonymous,  May 7, 2008 at 4:22 AM  

BAGUSLAH KALAU KHAIRY JADI KETUA PEMUDA,LEPAS TU JADI MENTERI DAN JADI PM.(JAWATAN2 YG AKAN DIANUGERAHKAN DLM JEL SG.BULOH TEMPAT BERSEMANYAM KHAIRY,KALIMULAH,REZAL,NORZA AND THE GENG TAK LAMA LAGI).
HAIRAN SUNGGUH MELAYU YG BUTA MATA DAN HATI BILA DIBERI UPAH.
NEGARA DAH KENA JUAL,PEMBANGKANG DAH TUTUH 6 NEGERI,LIWAT 82 PARLIMEN DOK
SOKONG LAGI PENGKIANAT NI.

PM ISLAM HADHARI,  May 7, 2008 at 5:10 AM  

Ikut lah rentak politik Karpal.Sokong Bodollah dan Khairy terus memerintah supaya senang dirogol pembangkang pilihanraya nanti.Satu dunia dah tahu BN kalah teruk sebab Bodollah syok pergi luar negara,main golf,tidur.Pm serah kat Khairy.Naik gaji kakitangan kerajaan,barang naik harga,orang miskin jadi mangsa.Hapus yuran sekolah,lupa pasal yuran PIBG.RM4 billion subsidi minyak konon nak diperuntukkan kpd sektor pengangkutan awam,manadia,hilang mana?
Petanda awal BN akan kalah teruk bila lebih 90% kontraktor kelas A gulung tikar,jualan kereta merosot,peniaga cina mengeloh tapi Bodollah kawin,tidor.TAKDAK OTAK NAK FIKIR KE? Rakyat (org UMNO) bukan tak suka BN tapi benci Bodollah Khairy.

BERENTI LAH BODOLLAH OOI!!!!
BIAR CEPAT KHAIRY MASUK JEL

RASUL HADHARI,  May 7, 2008 at 5:22 AM  

Bodoh Mukris kita boleh tegur.
"Bijak" Khairy bodoh sombong.

Anonymous,  May 7, 2008 at 8:19 AM  

Petikan Dari Artikel...
Untuk itu kita perlu melihat kebolehan dan keberanian sebagai factor utama. Mukhriz dikenali sebagai individu yang berani mengkritik dan mendesak Presiden dan kepimpinan UMNO. Manakala Khairy terkenal dengan Agenda Nasional Barunya, Krisis bersama parti komponen, mencabar Anwar ibrahim dan jeneral pada setiap pilihan raya kecil. Persoalannya, siapa yang paling layak. Jelas menunjukkan bahawa Khairy mempunyai reputasi yang lebih menyerlah bagi memimpin Pergerakan Pemuda dalammendepani cabaran getir pilihanraya umum ke-13.

Komen :

Jelas Khairy syok sendiri dan disuap oleh berita-berita yg sedap di dengar dari penasihat2nya... teruskan kerana itulah jalan kejatuhan...

Agenda Nasional Baru konon tp yg jelas Khairylah punca Pak Lah kerap membuat kesilapan demi kesilapan dalam mentadbir negara yg akhirnya menyebabkan keadaan tidak stabil dlam negara kini... x nampak pun keberanian dan perjuangan yg berprinsip dari Khairy ni... yg ada perjuangan demi mengisi mulut... perut dan organ bawah perut... terbukti dgn aktiviti rancak mengumpul harta dan gila kuasa Khairy dengan menggunakan lesen sebagai menantu Pee..ermmmMMMM.

Maaflah kalau perhatikan pergerakan dan hidden agenda Khairy ni... adakah mungkin Khairy merupakan agen yang dilatih oleh kuasa asing yang dicaturkan bagi menguasai Politik Malaysia selepas tertewasnya agen CIA Anwar a.k.a Si Pengkhianat... harap ada yg boleh dedahkan...

RASUL HADHARI,  May 7, 2008 at 8:32 PM  

KHAIRY PEJUANG BESAR!!

Tunjukkan satu jasa mangkok hayun ni apa yg dia dah buat.

Budak umur 8 tahun pun lebih bijak bertindak kalau ayahnya jadi PM.

Sama macam Anuar, sanusi junid dan ramai lagi hanya pandai bercakap dan berpolitik tapi sampai nak mampus pun tak nampak satu jasa pun.

Promote HINDRAF crazily in media to overshadow BERSIH. Lepas tu HINDRAF yg mulanya macam nyamok tiba2 jadi naga dan rogol BN.Politik budak baghal bahalol bodoh macam teloq.

Bagi lah peluang orang lain pula jadi pemimpin.

Cuba bagi Mukris pula. Jangan dok bantai dia lagi sebelum bagi dia peluang

Anonymous,  May 8, 2008 at 1:34 PM  

MUKHRIZ IS THE BEST,
PEMIMPIN YANG ULUNG,
BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA,
HAIL TO MUKHRIZ MAHATHIR..
MAHATHIR BANYAK BERJASA,
MUKHRIZ AKAN BERJASA LEBIH DARIPADA ITU..
PERCAYALAH KALIAN SEMUA..
AGAIN..HAIL TO MUKHRIZ MAHATHIR

RASUL HADHARI,  May 9, 2008 at 1:08 AM  

SOKONG KHAIRY















UNDI MUKRIS

Anonymous,  May 9, 2008 at 4:30 PM  

KJ pukimak .. keturunan KJ pun pukimak .. bro jinggo pun pukimak .. mesti muka pecah rumah

RASUL HADHARI,  May 9, 2008 at 11:50 PM  

B E T U L !!!!!

RASUL HADHARI,  May 10, 2008 at 1:43 AM  

Soalan quiz;

Siapakah nama Rasul yg mengembangkan ugama Islam Hadhari?

Anonymous,  May 12, 2008 at 12:06 PM  

UMNO pasti mampuih ditangan KJ (aka korek juboq)

harimau paroi,  May 12, 2008 at 4:50 PM  

KJ adalah org yg bukan saje layak jadi ketua pemuda umno malaysia tapi beliau ada pemimpim di masa hadapan yg akan membentuk malaya yg berjaya.bukan macam mukhris dgn khir toyo heboh cerita nak jadi hero rambut dah gugur sorang dah beruban cuba tenguk KJ steady ye baru lah pemimpin namanya.kalau mukris samalah macam abah dia sok org pangil firaun.mukris tak leh pakai[sifar]TOYOL tu lagi tak ada guna abihkan duit org ye.jadi sy berpesan pada diri saya dan juga pada tuan2 semua sama2lah kita menyokong KHAIRY kerana beliau saja yg layak mengisi kerusi ketua pemuda malaysia HIDUP KJ...HIDUP KJ...HIDUP KJ...

Anonymous,  May 13, 2008 at 2:50 PM  

KJ tidak layak jadi Ketua Pemuda kerana: mulut celupar, terlalu tergesa gesa, biadab, gilakan glamer bukan berkhidmat untuk rakyat, sifat tamak, tak tahu malu, terlalu banyak tanda tanya terhadap cara hidup nya....kalau orang begini menerajui pucuk pimpinan negara akan ranap dan TERGADAI!! hati hati dengan manusia yang BERCITA CITA tinggi...(luar biasa)

maji,  May 13, 2008 at 10:28 PM  

mana kau tau kalau KJ jadi pemimpin negara.negara akan ranap kau TUHAN ke sapa kau ni?mangkuk betullah kau ni.hoi!!! sekarang ini pun KJ dah jadi pemimpim tau.mana ada negara ranap. buta ke mata kau tu.kau ni tak campur masyarakat agaknya mana hutan kau keluar ni.lain kali kalau tak tau jangan macam2 diam2 sudah.kau tau salah orang aje kau tu betul sangat.hei.... le..bih...lah.balik pergi menetek lagi.kau ni kurang vitamin

Anonymous,  May 13, 2008 at 11:32 PM  

KJ semakin hari semakin di benci ahli UMNO. Tunggu aja bapak mertua kau berambos...we will eat you alive for breakfast,lunch and dinner.

Anonymous,  May 13, 2008 at 11:33 PM  

KJ tidak layak jadi Ketua Pemuda kerana: mulut celupar, terlalu tergesa gesa, biadab, gilakan glamer bukan berkhidmat untuk rakyat, sifat tamak, tak tahu malu, terlalu banyak tanda tanya terhadap cara hidup nya....kalau orang begini menerajui pucuk pimpinan negara akan ranap dan TERGADAI!! hati hati dengan manusia yang BERCITA CITA tinggi...(luar biasa)

majie,  May 14, 2008 at 3:11 PM  

aku nak bagi tau pada mangkuk yang ada kat atas ni .kau punya cakap bai macam anak luar nikah tak de adap langsung.bagi aku orang yang suka keluar perkataan yang macam ni firaun saja.kau ni keturunan firaun yang keberapa. masih ada lagi firaun. bertaubatlah bai.bangang kau ni

RASUL HAD HARI,  May 15, 2008 at 5:26 PM  

DI SIANG HARI:

Khairy tentang Anuar....











































































MALAM:

Khairy jilat pungkoq Anuar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP