Tuesday, May 20, 2008

Dr Mahathir umum keluar Umno



ALOR SETAR, 19 Mei - Berita terbaru benar-benar mengejutkan apabila mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengumumkan keluar dari Umno dan hanya bersedia kembali ke pangkuan parti itu selepas Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan.

Perletakan jawatannya berkuatkuasa serta merta. Bukan sekadar meletak jawatan sebaliknya beliau menyaran ahli-ahli Umno supaya turut berbuat demikian.

Dr Mahathir memberitahu beliau bertindak keluar Umno kerana tidak yakin dengan kepemimpinan Abdullah. Saya akan hanya kembali semula ke parti tersebut apabila pucuk pimpinan ditukar, katanya

Beliau mengumumkan perkara itu ketika berucap dalam satu forum di Alor Setar pagi tadi. Dr Mahathir juga menggesa kesemua menteri Umno, timbalan menteri dan semua peringkat pemimpin, supaya bersama dengannya keluar dari parti.

Beliau bertindak keluar parti yang diterajuinya selama 22 tahun, seakan-akan menurut jejak langkah dibuat Perdana Menteri pertama selepas merdeka, Tuanku Abdul Rahman.

Tuanku Abdul Rahman menyertai Semangat 46 selepas Umno diharamkan ekoran kekalutan pada pemilihan merebut jawatan presiden 1987.

Bagaimanapun, Dr Mahathir meminta mereka (pemimpin Umno) supaya jangan menyertai parti-parti yang lain. "Tunggulah hingga Abdullah letak jawatan sebagai perdana menteri dan presiden parti, dan kita boleh kembali semula kepada Umno," katanya.

Dr Mahathir merupakan perdana menteri Malaysia keempat dan memegang jawatan tersebut selama 22 sejak 1981.

Sementara itu… Pak Lah Yakin Majoriti Anggota Umno Terus Setia Kepada Kepimpinannya

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata beliau tidak akan tunduk kepada desakan Tun Dr Mahathir Mohamad supaya beliau meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno serta yakin majoriti anggota Umno akan terus setia kepada kepimpinan parti sekarang.

Perdana Menteri, dalam reaksinya terhadap tindakan Dr Mahathir keluar daripada Umno hari ini, bagaimanapun mengakui tindakan bekas perdana menteri itu mampu meninggalkan sedikit kesan kepada Umno apabila ada segelintir anggota mengikut jejak Dr Mahathir.

"Saya harap ahli akan terus setia kepada parti Umno kerana parti banyak berjasa kepada bangsa, negara dan semua kaum," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Inisiatif MSC Malaysia Sarawak di di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di sini, Isnin.

Abdullah, yang terkejut dengan pengumuman Dr Mahathir keluar daripada Umno serta-merta parti yang dianggotainya sejak 1946, berharap anggota Umno lain bertenang dengan perkembangan itu.

"Saya terkejut bila dengar keputusan Tun (Mahathir)..., bila saya fikir itu Tun dah fikir habis dan Tun ni bila dia kata dia nak buat sesuatu perkara, dia tak kisah dah,

"Kalau sudah itu keputusannnya anggota-anggota Umno perlulah tenang dan kita perlu sedar anggota Umno perlu menjadi anggota yang taat setia kepada parti dan mahu melihat parti kita menjadi sebuah parti yang kuat dan mampu teruskan perjuangan yang telah diasaskan sejak Umno ditubuhkan dulu.

"Apa nak jadi kepada kita kalau kita tidak ada parti lagi, Umno kini banyak berjasa kepada bangsa, negara dan rakyat Malaysia semua kaum, semuanya bergantung kepada kita," katanya pada sidang akhbar yang penuh sesak itu.

Ketika ditanya mungkinkah parti akan terjejas dan ada anggota yang akan mengikut tindakan Dr Mahathir, Abdullah dengan tenang berkata: "Saya tak berkata ia tidak akan jejaskan langsung, mungkin ada (anggota yang keluar parti).

"Sayangnya kita kepada Umnolah yang menjadi kekuatan kepada kita untuk meneruskan perjuangan," tegas Abdullah.

Abdullah juga yakin anggota Parlimen Barisan Nasional tidak akan keluar dan melompat ke parti pembangkang dan menegaskan bahawa semua anggota perlu bersatu-padu.

"Mungkin ada yang nak keluar parti tetapi saya tidak rasa itu akan berlaku. Anggota Parlimen daripada parti Umno tidak akan keluar parti, anggota akar umbi mungkin ramai (keluar parti) mungkin tidak, yang penting kita perlu berfikir adakah kita mahu meninggalkan Umno.

Kalau kita tidak mahu dengan Umno maka tiada lagi perjuangan Umno dalam diri kita," katanya.

Bagi Abdullah, beliau akan terus dengan Umno dan berharap anggota-anggota parti itu juga terus bersama-sama dengan parti.

"Jika mereka mahu menjadi kuat, tiada logik atau alasan bagi mereka meninggalkan Umno," katanya.

Presiden Umno itu berkata isu Dr Mahathir keluar parti akan dibincangkan pada mesyuarat Majlis Tertinggi Umno akan datang.

90 comments:

Anonymous,  May 20, 2008 at 8:59 AM  

Satu perkara yang rakyat dan orang-orang Umno perlu sedar, dalam era kepimpinan Pak Lah, sikap keterbukaannya menyebabkan ada segelintir anak-anak muda dan 'orang-orang pencen' mahu bercakap ikut sesuka hati. Mereka tidak pernah ada perasaan menghormati pemimpin dan mereka
'taksub dengan pemikiran sendiri' seolah-olah mereka sahaja yang betul, sedangkan orang lain tidak.



Kita tidak perlu mendesak kepimpinan 'berbuat sesuatu' terhadap orang-orang ini tetapi perlulah mereka ini 'ditegur' dengan sedikit teguran yang 'berupa penampar' ke muka mereka.

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:01 AM  

TDM dh kuar UMNO..Alhamdulillah..bleh lah pak lah set up balik UMNO dgn aman tanpa gangguan drpd org yg giler dan nyanyuk mcm TDM tu.

Pejuang UMNO,  May 20, 2008 at 9:03 AM  

Pergerakan Pemuda UMNO mengarahkan semua ahlinya terus setia kepada parti dan menunggu arahan selanjutnya daripada pucuk pimpinan berhubung tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad keluar parti.

Ketuanya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein meminta ahli Pemuda UMNO tidak mengambil tindakan terburu-buru.

Selama ini, kata beliau, Pemuda UMNO sentiasa dididik untuk meletakkan kepentingan parti pada kedudukan paling utama.

“Saya percaya Pergerakan Pemuda UMNO akan sentiasa rasional dan arahan saya kepada mereka ialah terus berada dalam barisan yang kukuh sehingga arahan selanjutnya.

“Secara peribadi, Pergerakan Pemuda UMNO akan memastikan kita akan sentiasa mempertahankan kepentingan parti dalam apa jua keadaan dan mengharapkan agar kemelut ini ditangani segera secara bijaksana,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Dr. Mahathir mengisytiharkan dirinya keluar daripada UMNO.

Hishammuddin menyifatkan kenyataan bekas Perdana Menteri itu yang hanya mahu kembali ke dalam UMNO selepas Presiden parti, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, kenyataan seperti itu sebenarnya tidak menguntungkan parti, sebaliknya ia membuka ruang kepada parti lawan yang sering mengintai peluang untuk memecahbelahkan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Awie Sri Mawar,  May 20, 2008 at 9:05 AM  

Bekas Timbalan Presiden UMNO, Tun Musa Hitam menyifatkan tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad meninggalkan UMNO bagaikan ‘duri dalam daging sudah terkeluar’.

Walaupun mengakui sedih dengan tindakan Dr. Mahathir itu, beliau melihatnya sebagai peluang kepada pucuk pimpinan untuk memperkukuhkan kembali parti.

“Saya berasa sedih dan dukacita mendengar berita Dr. Mahathir keluar daripada UMNO, lebih-lebih lagi dalam waktu UMNO menghadapi keadaan yang sangat-sangat mencabar sekarang.

“Bagaimanapun, ahli-ahli UMNO harus menerimanya dengan hati terbuka dan tenang, tentu ada hikmahnya di sini... duri dalam daging sudah terkeluar,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Musa, pucuk pimpinan UMNO kini harus memberi tumpuan kepada dua aspek politik.

Pertama, katanya, menerima hakikat bahawa UMNO sekarang bukan lagi sekuat dulu atau diterima sepenuhnya oleh rakyat terutama orang Melayu.

“Kedua, menerima realiti bahawa konsep ‘Mahathirisme’ sudah berlalu dan UMNO haruslah balik kepada konsep ‘Bersih, Cekap, Amanah’ yang pada awal tahun 80-an dulu diterima dengan begitu positif oleh rakyat jelata.

“Dalam jangka masa yang begitu pendek kita semua dalam UMNO telah kesesatan jalan. Sambarlah peluang keemasan ini untuk kembali ke pangkal jalan,” katanya.

Musa berkata, dengan berundurnya Dr. Mahathir daripada UMNO, ia membuka peluang kepada ahli- ahli parti itu untuk bertafakur dan bertenang sebelum kembali ke pangkal jalan.

“Setelah tiba di pangkal jalan, ingatlah bahawa yang sangat-sangat penting ialah UMNO sentiasa tidak khayal atau lupa mengotakan kata-katanya sepanjang masa,” ujar beliau.

komen lah sikit muhkriz oi..

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:07 AM  

pucuk pimpinan UMNO kini harus memberi tumpuan kepada dua aspek politik.

Pertama, katanya, menerima hakikat bahawa UMNO sekarang bukan lagi sekuat dulu atau diterima sepenuhnya oleh rakyat terutama orang Melayu.

“Kedua, menerima realiti bahawa konsep ‘Mahathirisme’ sudah berlalu dan UMNO haruslah balik kepada konsep ‘Bersih, Cekap, Amanah’ yang pada awal tahun 80-an dulu diterima dengan begitu positif oleh rakyat jelata.

“Dalam jangka masa yang begitu pendek kita semua dalam UMNO telah kesesatan jalan. Sambarlah peluang keemasan ini untuk kembali ke pangkal jalan,”

ujang jelebu,  May 20, 2008 at 9:09 AM  

“Saya antara orang paling bahagia apabila mengetahui pengumuman Tun (bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad) keluar daripada UMNO.

“Ia memberi semangat dan perangsang kepada ahli Pas dan ahli UMNO sendiri supaya keluar parti kerana parti itu lebih membawa kepada kekusutan,” kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ini merupakan reaksi spontan Menteri Besar Kelantan itu di sini hari ini ketika ditanya mengenai pengumuman keluar UMNO yang dibuat oleh bekas Perdana Menteri itu.

Menurut Nik Aziz, Dr. Mahathir sepatutnya telah lama memilih untuk keluar daripada UMNO dan memilih perjuangan Islam sebagai gantinya.

Beliau berkata, Dr. Mahathir telah dikurniakan nikmat besar oleh Allah iaitu bijak, berpandangan luas dan tajam fikirannya tetapi ia telah disalah guna bukannya untuk Islam tetapi untuk fahaman sekular yang hanya mementingkan pencapaian duniawi.

“Sepatutnya semakin tua, beliau semakin tenang dan bahagia tapi kini tidak kerana fikirannya semakin kusut. Ini kerana UMNO adalah sebuah parti sesat yang menyesatkan.

“Saya sebenarnya amat sanjung dan hargai kebijaksanaan Dr. Mahathir malah ucapan bernas beliau juga saya selalu ikut dan pegang tetapi yang jadi masalah ialah dia salah guna nikmat itu untuk sekular.

“Antara yang paling saya suka ialah semasa dia menyerang Yahudi dan menggalakkan syarikat besar negara mencari dan membuat pelaburan di luar negara seperti yang dilakukan oleh Petronas,” kata Nik Aziz.

Ketika ditanya mengenai kesediaan Pas menerima Dr. Mahathir menyertai parti pembangkang itu sebagai wadah meneruskan perjuangan politiknya, Nik Aziz berkata:

“Kalau dia nak masuk Pas saya setuju sangat kerana dia amat berwibawa, berfikiran tajam dan kalau dia sertai kita maka kita tumpang tuah dia.

“Tapi saya tidak akan pelawa dia, terpulang kepada dia. Saya berpendapat mustahil bagi Dr. Mahathir yang mempunyai kedudukan paling tinggi di negara ini akan kekal kosong (tidak sertai parti politik).’’

*kalo dah tuan guru ckp bahagia..Pak lah tentu ckp..padan muka? hehehehe...tun..tun..

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:11 AM  

Dr. Mahathir telah dikurniakan nikmat besar oleh Allah iaitu bijak, berpandangan luas dan tajam fikirannya tetapi ia telah disalah guna bukannya untuk Islam tetapi untuk fahaman sekular yang hanya mementingkan pencapaian duniawi.

“Sepatutnya semakin tua, beliau semakin tenang dan bahagia tapi kini tidak kerana fikirannya semakin kusut. Ini kerana UMNO adalah sebuah parti sesat yang menyesatkan.

“Saya sebenarnya amat sanjung dan hargai kebijaksanaan Dr. Mahathir malah ucapan bernas beliau juga saya selalu ikut dan pegang tetapi yang jadi masalah ialah dia salah guna nikmat itu untuk sekular.

“Antara yang paling saya suka ialah semasa dia menyerang Yahudi dan menggalakkan syarikat besar negara mencari dan membuat pelaburan di luar negara seperti yang dilakukan oleh Petronas,

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:11 AM  

Dr. Mahathir telah dikurniakan nikmat besar oleh Allah iaitu bijak, berpandangan luas dan tajam fikirannya tetapi ia telah disalah guna bukannya untuk Islam tetapi untuk fahaman sekular yang hanya mementingkan pencapaian duniawi.

“Sepatutnya semakin tua, beliau semakin tenang dan bahagia tapi kini tidak kerana fikirannya semakin kusut. Ini kerana UMNO adalah sebuah parti sesat yang menyesatkan.

“Saya sebenarnya amat sanjung dan hargai kebijaksanaan Dr. Mahathir malah ucapan bernas beliau juga saya selalu ikut dan pegang tetapi yang jadi masalah ialah dia salah guna nikmat itu untuk sekular.

“Antara yang paling saya suka ialah semasa dia menyerang Yahudi dan menggalakkan syarikat besar negara mencari dan membuat pelaburan di luar negara seperti yang dilakukan oleh Petronas,

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:11 AM  

Tindakan bekas Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohamad keluar daripada parti itu pastinya akan mengundang 'konflik kreatif' di kalangan pemimpin dan ahli parti berkenaan.

Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr. Ibrahim Barjunid berkata, konflik kreatif merujuk kepada keadaan apabila pemimpin serta ahli UMNO berkira-kira sama ada untuk menuruti tindakan itu atau terus bersama parti.

''Konflik kreatif sebegini juga akan membawa pelbagai pembaharuan dalam landskap politik tanah air," katanya semasa dihubungi Utusan Malaysia di Dubai, hari ini.

Dr. Ibrahim berkata, pemimpin dan ahli parti tunjang kaum Melayu itu perlu berfikir dengan mendalam tentang hala tuju masing-masing sekarang.

''Yang penting semua (ahli UMNO) jangan 'gelabah' dan diselubungi emosi. Timbanglah tindakan demi kepentingan bangsa dan negara," jelasnya.

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:12 AM  

baguslah TDM keluaq parti ni, so pasni takyah la sibuk2 nak kutuk paklah n the gang.KJ sepatutnya buat sujud syukur di atas kurniaan Tuhan ni.operasi pembersihan perlu dimulakan sekarang.biaq depa dan keluarga depa keluaq umno dan jgn kasi depa masuk lagi slps ni, buat kacau saja.ni peluang terbaik kita utk kukuhkan kedudukan kita...

paiseh,  May 20, 2008 at 9:13 AM  

Ketika ditanya mengenai kesediaan Pas menerima Dr. Mahathir menyertai parti pembangkang itu sebagai wadah meneruskan perjuangan politiknya, Nik Aziz berkata:

“Kalau dia nak masuk Pas saya setuju sangat kerana dia amat berwibawa, berfikiran tajam dan kalau dia sertai kita maka kita tumpang tuah dia.

“Tapi saya tidak akan pelawa dia, terpulang kepada dia. Saya berpendapat mustahil bagi Dr. Mahathir yang mempunyai kedudukan paling tinggi di negara ini akan kekal kosong (tidak sertai parti politik).’’

jadi camno tu?

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:14 AM  

Lupakah orang Johor, suatu ketika dahulu, walaupun Johor adalah negeri yang paling ramai Ahli Parlimen BN, tetapi Dr. Mahathir hanya melantik dua orang sahaja menjadi Menteri Kabinet?



Hari ini, Mukhriz ke Johor setelah menulis surat meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berundur, seperti mengulangi sejarah Tun Dr. Mahathir yang kalah dalam pilihan raya 1969, mengutus surat kepada Perdana Menteri ketika itu, Tunku Abdul Rahman Putra supaya berundur.



Masih ada segelintir mereka yang kagum dengan 'putar belit' Dr. Mahathir di dalam politik. Sikap Mukhriz yang 'seperti duri dalam daging' juga dilihat menjadi minat segelintir mereka yang tidak mahu
berpijak di bumi nyata.

kakitidur May 20, 2008 at 9:50 AM  

TDM mempunyai pandangan yang luas dan jauh dan tindakannya adalah betul dan bernas. Cubalah fikirkan Pak Lah macam ibu ketam yang nak mengajar anaknya berjalan lurus. Mustahil. Pak Lah berkata beliau memerlukan masa untuk menyatu dan menguatkan UMNO semula tetapi kenyataannya Pak Lah sendiri sudah korup dan bolehkah seorang yang korup dipercayai melakukan sesuatu untuk kebaikan UMNO bukan untuk kebaikan dirinya sendiri. Kita semua sayangkan UMNO dan saya masih ingat begitu takut kalau pemerintahan negara ini jatuh kepada tangan orang lain tetapi sekarang dengan Pak Lah masa depan kita tidak menentu. Saya sarankan Pak Lah supaya turun segera, cukuplah dengan kekayaan yang ada dengan mansion yang indah di Australia dan kapal layar di Turki. Kepada pembuntut-pembuntut Pak Lah dan KJ ingatlah kamu adalah seorang yang rugi didunia dan diakhirat.

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:51 AM  

Mintalah Pak Mertua ko tu sape tu ha... Pak turutLAH tu letak jawatan sbb dialah Melayu berpecah skrg ni.. dan kenapa org benci Pak Turut LAH sbb keputusan dan tindakan dia yg pentingakn kroni dan anak pinak... sapa nasihat kan dia sampai dia jadi camtu ??? sapa lagi ko lah si KJ durjana... so utk tebus kesilapan ko baik nasihat pak mertua ko turun sebelum dia dan kaum kerabatkan ko di malukan sepanjang keturunan ko....

Anonymous,  May 20, 2008 at 10:04 AM  

Aku dan kelurga aku (12 orang) pun telah keluar UMNO (Shah Alam)

Suara Jejaka Lantang May 20, 2008 at 10:17 AM  

Sebenarnya dari fahaman masyarakat yang secara kasar memahami episod yang berlaku ketika ini adalah berpunca dari isu-isu Tun sendiri.Fahaman rakyat mungkin berkata tindakan Tun ini mungkin berikuytan kredibiliti beliau yang kini sudah tercemar dengan berbagai isu dan kes yang dihadapi. Antara lainnya, kes sensasi klip video VK Lingam.

Tun juga sebenarnya dikatakan merajuk dengan Najib Tun Razak berikutan perjumpaan beliau pada minggu lalu gagal memujuk Timbalan Perdana Menteri itu untuk turut bersama-sama beliau menjatuhkan Pak Lah. Ekoran kegagalan Tun menghasut Najib menyertai beliau, beliau kini keseorangan dan lumrah seorang tua yang hampir nyanyuk, pasti merasa kecil hati atau merajuk.Akhirnya reaksi ini juga mempengaruhiTun untuk meletakkan jawatan dari UMNO.

Suara Jejaka Lantang May 20, 2008 at 10:18 AM  

layari www.suaralantangjejaka.blogspot.com

Dr. Mahathir Letak Jawatan: 'Berakhirnya Duri Dalam Daging' didalam UMNO.

Sambutan Hari Wesak yang diraikan sesetengah rakyat Malaysia yang beragama Budhha hari ini, di meriahkan lagi dengan pengumuman mendadak mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir keluar dari parti UMNO kononnya kecewa terhadap kepimpinan UMNO ketika ini.

Tun meletak jawatan berkuatkuasa serta-merta apabila membuat pengumuman itu dihadapan kira-kira 1000 orang ahli-ahli UMNO dalam satu majlis anjuran Himpunan Melayu Kedah di Alor Setar.Tidak cukup dengan itu, Tun turut menghasut ahli-ahli yanbg lain untuk berbuat seperti beliau keluar dari parti secara terbuka.
Berikutan tindakan Tun mengajak kesemua ahli keluar beramai-ramai dari parti adalah satu tindakan yang jelas menunjukkan kepentingan peribadi beliau yang tidak bermaruah.Berikutan sahutan beliau mendesak ahli agar keluar dari parti dishut kembali oleh salah seorang hadirin yang mencabarnya berbuat demikian terlebih dahulu.

Ternyata Tun bagaikan terpijak 'bom' yang dipasangnya sendiri dan akhirnya sekaligus telah menghumbankan dirinya sendiri jauh dari UMNO.Menurut Tun, jika semua ahli masih berdiam diri dan menunggu sehingga hari pemilihan, maka sudah tentu Abdullah Ahmad Badawi akan menang tanpa bertanding bagi jawatan tersebut.

Sebenarnya dari fahaman masyarakat yang secara kasar memahami episod yang berlaku ketika ini adalah berpunca dari isu-isu Tun sendiri.Fahaman rakyat mungkin berkata tindakan Tun ini mungkin berikuytan kredibiliti beliau yang kini sudah tercemar dengan berbagai isu dan kes yang dihadapi. Antara lainnya, kes sensasi klip video VK Lingam.

Pendeta Tido...,  May 20, 2008 at 10:51 AM  

Tun Keluar Parti Antara Hikmah dan Sempadan
Tun tidak lagi memberikan lagi pilihan lain kepada ahli UMNO . Selagi Pak Lah tidak letak jawatan beliau akan terus berada di luar UMNO.
Pagi ini Tun Dr Mahathir Mohamad telah pun mengumum keluar dari UMNO. Bekas Perdana Menteri itu membuat pengumuman itu di Majlis Anjuran Himpunan Melayu Kedah di Alor Star.

Sebelum itu semasa majlis dailog dengan kira-kira 1,000 orang yang menghadirinya beliau mencadangkan Ketua-ketua UMNO cawangan dan bahagian keluar parti beramai-ramai sehingga Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi letak jawatan. Katanya ini kerana jika mereka tunggu sehingga pemilihan UMNO Disember ini Abdullah akan menang tanpa bertanding jawatan itu.

Nyata Tun bagaikan dalam keadaan yang tertekan apabila Perdana Menteri mengarahkan penguam Negara untuk menjalankan siasatan rapi mengenai isu kes vedio Linggam dan sebelum ini di Johor, Tun juga mengesa agar ahli UMNO menyingkirkan Presiden UMNO.

Keadaan ini telah sampai ke kemuncak di mana krisi Tun dan Pak Lah ini tidak lagi dapat dipulihi melainkan salah seorang dari mereka berundur diri. Namun apakah alasan Tun untuk menyingkirkan Pak Lah kerana Pak Lah adalah presiden parti yang dipilih oleh ahli UMNO secara sah.

Alasan Tun untuk menyelamatkan parti tidak lagi relevan kerana usaha memulihkan parti telah dan sedang dilakukan oleh Presiden UMNO untuk mencuci najis-najis yang juga dibuat oleh Tun (Beliau mengakui akan perbuatan beliau ini). Umno kini dalam proses memperbetulkan kesilapan yang telah berlaku pada pilihanraya yang kedua belas lalu.

BN dan UMNO sebenarnya tidak tewas dalam pilihanraya yang lalu dan BN adalah merupakan parti yang memerentah dan kekalahan di empat buah negeri adalah kerana kesilapan yang perlu di tanggung bersama oleh ahli dan pemimpin BN.

Kita tidak dapat menghalang Tun untuk keluar dari parti dan jika ini adalah pilihan dari Tun kita terpaksa menerimanya bagi kebaikan dan keutuhan UMNO. Sepatutnya Tun telah melakukan ini dahulu lagi, Apalah guna kita mempunyai ahli parti yang sentiasa memburukkan parti dan juga pemimpin parti.

Ramai yang berpendapat ini adalah tindakan yang tepat dan ianya juga boleh menilaikan akan sokongan ahli parti kepada Tun kerana selama ini Tun merasakan bahawa beliau mendapat sokongan dari ahli parti akar umbi dan juga pemimpin parti.Selain itu ini juga akan menyenangkan proses memngendalikan UMNO tanpa gangguan dari dalaman.

Sebenarnya Tun telah mendapat merasakan bahawa sokongan kepada Pak Lah kian menebal saban hari dan sokongan kepada beliau agak berkurangan kebelakangan ini dan Tun juga telah merasakan bahawa Pak lah akan menang tanpa bertanding dan ini mmebuktikan bahawa Pak Lah mendapat sokongan .

Sebenarnya Tun tidak perlu bimbang , sekiranya Pak lah tidak dapat sokongan pasti Pak Lah tidak akan menang dan silap-silap Pak Lah tidak mendapat pencalonan yang cukup.

Tun membuat pengumuman untuk keluar parti setelah dicabar oleh salah seorang hadirin yang mencabarnya buat pengumuman terus. Menjawab soalan para wartawan dalam sidang akhbar lepas majlis itu Dr Mahathir beritahu beliau akan hantar surat rasmi keluar UMNO kepada Setiausaha Agung UMNO dalam masa terdekat.Katanya beliau akan masuk balik UMNO sekiranya Abdullah letak jawatan.Dr Mahathir bagaimanapun tidak meminta para ahli UMNO yang nak ikut tindakannya itu masuk parti lain.

Sementara itu Ketua UMNO Bahagian Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee dalam reaksi segera kepada tindakan Dr Mahathir nak keluar UMNO meminta Perdana Menteri segera duduk dan berbincang dengan bekas Perdana Menteri itu.

Beliau menilai tindakan keluar parti itu tidak wajar dan boleh mengugat kestabilan parti.Beliau juga mendesak semua para pemimpin UMNO khususnya para ahli Majlis Tertinggi bertindak segera menyelesaikan kemelut terbaru ini.Katanya mereka tidak boleh lagi diam dalam soal ini.

Adalah lebih baik Tun berada diluar UMNO dan jangan mencampuri lagi urusan UMNO setelah Tun sendiri yang mengumumkan persaraan beliau dan mahu berehat untuk menghabiskan saki baki kehidupan bersama keluarga. Harap Tun dapat membawa Mukhriz , Fuad Zakarsi , Syed Ali , Muhiyuddin Yassin , Khir Toyo , Ruhanie Ahmad , Tengku Razaleigh Hamzah untuk keluar dari UMNO.

Pada mulanya ramai yang menganggap tidak akan ada lagi perpecahan dalam UMNO setelah Tun bersara, rupa-rupanya andaian mereka ini semuanya salah kerana masih ada perpecahan dalam UMNO walaupun Tun telah bersara. Ini adalah merupakan perpecahan kali ke tiga semenjak era Tun bersama UMNO dan ramai yang berharap UMNO akan dapat bangun kembali selepas ini.

Kemungkinan besar semua ahli laman web yang pro Tun akan mengikuti jejak Tun keluar dari parti dan menggugurkan slogan Kelab menyokong UMNO kerana Tun bukan lagi ahli UMNO.

Pendeta Tido...,  May 20, 2008 at 10:53 AM  

Tun minta ahli UMNO singkir Pak Lah

Kemarahan Tun kini amat memuncak sehingga beliau dengan terus terang meminta seluruh ahli UMNO menyingkir Presiden UMNO , Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk menyelamatkan parti itu terus musnah di satu pada forum bertajuk 'UMNO Pasca Pilihan Raya Umum 12: Suara Hati Rakyat' yang dianjurkan oleh Badan Bertindak Gabungan Ahli-Ahli Akar Umbi UMNO Johor di Johor Bharu tengahari Sabtu lalu.

Beliau turut menyebut nama Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin antara nama-nama yang layak menggantikan Abdullah. Katanya, beliau tidak kisah siapa yang akan menjadi pengganti asalkan Abdullah disingkirkan segera.

Antara ahli panel forum berkenaan ialah anak Dr. Mahathir yang juga Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz, bekas Ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Ruhanie Ahmad dan bekas Ketua Pengarang Kumpulan NST, Datuk A. Kadir Jasin.

Dr. Mahathir turut diiringi oleh isterinya Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali dan turut hadir veteran UMNO, Tan Sri Abdul Aziz Tapa.

Semasa sesi soal jawab dengan para hadirin Dr Mahathir mengulangi hal sama ketika ditanya apakah langkah-langkah yang akan dilakukannya segera jika katakan beliau diberi kuasa untuk tempoh 100 hari.

Katanya banyak yang akan dilakukan tetapi yang pertama ialah singkir Abdullah. Ditanya mengenai hasrat anaknya Mukhriz nak bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia,Dr Mahathir berkata itu adalah haknya.

"Dulu masa saya Perdana Menteri...saya tak bagilah,"katanya. Ditanya apakah ini bermaksud beliau merestui Mukhriz bertanding , Dr Mahathir lantas berkata," ini bukan soal restu tetapi hak dia."

Mengenai andaian Mukhriz kelak akan hanya menjadi penyambung lidahnya menerusi jawatan itu,bekas Perdana Menteri itu secara sinis berkata semua orang patut tutup mulut.

"Saya patut tutup mulut semua orang. Banyak orang dok bercakap semacam saya suruh Pak Lah turun jadi semua orang yang kata sedemikian adalah penyokong saya dan patut tutup mulutlah."

Nota:

1.Hari ini Tun kata dia tidak kesah siapa yang akan menggantikan Pak Lah tetapi apabila sudah ada pengganti beliau akan cuba menyingkirkan pengganti itu pula dan sekali lagi akan menelanjangkan UMNO dan memusnahkan UMNO. Kalau ini beliau akan berkata bahawa apa yang beliau lakukan ini juga satu kesilapan. Tetapi beliau tidak boleh membiarkan kesilapan itu berlanjutan.

2.Krisis antara Tun dan Pak Lah ini telah menyebabkan banyak kepunahan dalam UMNO dan tindakan segera harus dilakukan, sekiranya Tun gagal menyingkir Pak Lah , Pak Lah perlu menyingkir Tun, Nak buat macam mana kalau ini yang dipinta oleh Tun dan jika ini yang sering dicabar oleh Tun.

3.Antara ahli panel yang mengambil bahagian dalam forum berkenaan adalah bekas YB Parit Sulung Datuk Ruhanie Ahmad yang merupakan seorang bekas wakil rakyat yang kecewa kerana tidak dapat bertanding di Parlimen berkenaan pada tahun 2004 dan seterusnya 2008. Kadir Jasin bekas pengarang NST yang sememangnya kita ketahui kecewa dengan Pak Lah kerana kehendak perniagaannya tidak dipenuhi.

4.Langsung tidak ada nampak akan perubahan Tun untuk memperbaiki UMNO melainkan untuk menyingkirkan Perdana Menteri, apakah bila Pak Lah disingkir UMNO pasti dan Tun pasti BN dan UMNO akan menang besar kembali.

5. Forum yang dianjurkan oleh sebuah laman web pro ini yang bertopengkan Pasca UMNO adalah lebih baik ditukarkan kepada Forum desakan Pak Lah berundur dan lantik Mukhriz sebagai Ketua Pemuda UMNO kerana ini lah matlamat forum ini yang sebenar.

laksamana ke 7,  May 20, 2008 at 10:58 AM  

Tahniah Tun
Mukhriz purlu disingkirkan!!! kami tak mahu duri dalam daging hidup didalam UMNO lagi...

JOM SINGKIRKAN MUKHRIZ...hidup umno tanpa kroni tun

Pandeta tido,  May 20, 2008 at 11:00 AM  

elok lah tu Tun Keluar Parti daripada asyik jadi pengacau Umno sahaja...Mukhriz bila lagi nak bla.....

Anonymous,  May 20, 2008 at 11:21 AM  

MUKHRIZ - KH IR TOYO - RUHANIE - FUAD -
TUN KELUAR DAH BAWA ORANG UMNO YANG SOKONG DIA , SANUSI PUN AK KELUAR , NAMA - NAM DI ATAS X KAN TAK SOKONG TUN. KALAU MEREKA SOKONG TUN TENGTU MEREKA IKUT TINDAKAN TUN. MAKA TERKELUARLAH 2 CALON PEMUDA UMNO. ADA BERANIKAH. LAMAN YG SOKONG TUN ...BILA LAGI NAK ISTIHAR KELUAR UMNO BERAMAI-RAMAI. TAK KAN X SOKONG TUN.....DUK SIBUK SURUH ORANG KELUAR SENDIRI TADAK TELOQ NAK KELUAR...CAKAP X SERUPA BIKIN. KELUARLAH SOKONG TUN. AWAT HANGPA TAKUT NAK KELUAR. SOKONG TUN SIKIT PUNYA KUAT.BILA TUN KELUAR SEMUA MEMBISU. SOKONG TAIK KIUCING HANG LAH......PENAKUT , DENGAN INI AKU YANG BERNAMA MOHD ARBAIE HASSAN MENGISTIHARKAN KELUAR DARI UMNO,

Anonymous,  May 20, 2008 at 12:10 PM  

Walau apa apa pun, kami sentiasa akan SOKONG KJ Hidup KJ! Perjuangan adalah untuk KJ, Kali dan Kroni!

KJ!KJ!KJ!KJ!KJ!
Wuuuuiiiiiiiii

Anonymous,  May 20, 2008 at 1:30 PM  

Saya sayang KJ!

Anonymous,  May 20, 2008 at 1:38 PM  

I think it is only fair that MIC invites KJ as an adviser and learn from him. With the political demise of the great Vigneswaran, MIC is bereft of any young leaders of repute, unlike UMNO, who in the form of Khairy Jamaluddin the 1st, has in one man, all the embodiments of greatness, being compared to Julius Caeser, Napoleon and Barrack Obama

Haematolgy

Harimau Paroi May 20, 2008 at 2:31 PM  

Bro boleh tolong promosi blog wa kat sini x?

Sila layari pemuda umno paroi.
http://pemudaumnoparoi.blogspot.com

TQ bro...

Mc Ganz May 20, 2008 at 3:53 PM  

SALAH SATU KERUGIAN PADA UMNO APABILA TDM KELUAR UMNO...

MANUSIA HANYA NAMPAK YANG BURUK SEBELUM MEMIKIRKANNYA TERLEBIH DAHULU...

INILAH SIKAP ORANG MELAYU MASA KINI...
MASYARAKAT CINA SEMAKIN GAH DITANAH MELAYU...
RENUNGKANLAH MASA DEPAN TANAH AIR KITA...

Anonymous,  May 20, 2008 at 4:36 PM  

Rasa aku Khairy beruk tu tak peduli sangat dengan blog ni. Mangkuk hayun jinggo ni je yang lebih2. Bodoh dasar mak bapak tak ajar... Asyik nak laga2kan orang melayu saja. Mak bapak kau perangai macam ni juga ke Jinggo!!

Orang UMNO lama,  May 20, 2008 at 4:59 PM  

Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..
Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..

orang UMNO lama,  May 20, 2008 at 5:01 PM  

Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..

Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..

aku benci Muhkriz,  May 20, 2008 at 5:06 PM  

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

Anonymous,  May 20, 2008 at 5:06 PM  

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

M.H Mizie,  May 20, 2008 at 5:09 PM  

I am disgusted with the statement by Mukhriz Mahathir that the May 13, 1969 incident should be seen as a ‘blessing’. I wonder whether Mukhriz, coming from a privileged family, realised the pain and sufferings that Malaysians had to go through because of the tragedy.

MCPXPerhaps Mukhriz was too young to remember the May 13 tragedy himself, but his statement, which clearly show how he is willing to make light something so significant, for, what I can only conclude, his own political advancement, sickened me to the core.

A total of 184 people died in that tragedy and more than 350 people were injured. Buildings were burnt down and hundreds of vehicles damaged. Children lost their parents. Shops, schools were shut down. People were living in fear. The country was literally in the state of emergency.

The psychological horror that haunted thousands and millions of Malaysians for many years to come can never, in whatever context, be regarded as a ‘blessing’.

The trauma that the country experienced, the years of trying to pick up the pieces and the unspoken suspicion that all races had against each other for many years, could never, never be seen as a ‘blessing’.

I am sickened by the thought that somebody who is positioning himself as the country's future leader could be so insensitive and so condescending.

By making that statement, Mukhriz clearly demonstrates his inability to understand not only the full impact of the tragedy, but the essence of this country that he claims to care so much.

His statement is an insult to not only the people that were directly aggrieved by the tragedy, but to all Malaysians, regardless of race, religion and political belief.

Awie Sri Mawar,  May 20, 2008 at 5:12 PM  

Kita tidak perlu mendesak kepimpinan 'berbuat sesuatu' terhadap orang-orang ini tetapi perlulah mereka ini 'ditegur' dengan sedikit teguran yang 'berupa penampar' ke muka mereka.

atau sebaik-baik cara untuk mengajar mereka ini adalah dengan mendesak Anwar Ibrahim menjamah lubang buntut mereka sebagai tanda balasan curang terhadap parti..
amacam? ader berani ker?

mizie,  May 20, 2008 at 5:22 PM  

Mukhriz tidak mempunyai sebab yang kukuh untuk menawarkan diri bertanding untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Janganlah disebabkan emosi dan rasa tidak puas hati bapanya terhadap kepimpinan parti beliau bertindak menjadi panglima yang sama sekali tidak rasional dan bertindak diluar batasan pertimbangan.

Mukhriz perlu mempunyai sebab yang lebih kukuh untuk menawarkan diri.Beliau mungkin begitu popular dikalangan rakyat, tapi situasi mungkin tidak seperti yang disangkakan didalam UMNO. Nasihat saya, dugalah dulu dalamnya lautan sebelum memulakan langkah.

Muhkriz perlu mengikut Tun agar humbankan diri jauh2 dari UMNO kerana dua beranak ini bukan memperjuangkan UMNO tp memperjuangkan politik peribadi masing-masing...

mizie,  May 20, 2008 at 5:23 PM  

Mukhriz tidak mempunyai sebab yang kukuh untuk menawarkan diri bertanding untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Janganlah disebabkan emosi dan rasa tidak puas hati bapanya terhadap kepimpinan parti beliau bertindak menjadi panglima yang sama sekali tidak rasional dan bertindak diluar batasan pertimbangan.

Mukhriz perlu mempunyai sebab yang lebih kukuh untuk menawarkan diri.Beliau mungkin begitu popular dikalangan rakyat, tapi situasi mungkin tidak seperti yang disangkakan didalam UMNO. Nasihat saya, dugalah dulu dalamnya lautan sebelum memulakan langkah.

Muhkriz perlu mengikut Tun agar humbankan diri jauh2 dari UMNO kerana dua beranak ini bukan memperjuangkan UMNO tp memperjuangkan politik peribadi masing-masing...

mizie duduk ampang jauh g keje,  May 20, 2008 at 5:26 PM  

Mukhriz telur kau busuk lebih baik kau bla dr Umno sebelum telur tembelang kau pecah!!!!

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

mizie ni..,  May 20, 2008 at 5:26 PM  

Mukhriz telur kau busuk lebih baik kau bla dr Umno sebelum telur tembelang kau pecah!!!!

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

Anonymous,  May 20, 2008 at 5:30 PM  

Bekas Timbalan Presiden UMNO, Tun Musa Hitam menyifatkan tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad meninggalkan UMNO bagaikan ‘duri dalam daging sudah terkeluar’.

Walaupun mengakui sedih dengan tindakan Dr. Mahathir itu, beliau melihatnya sebagai peluang kepada pucuk pimpinan untuk memperkukuhkan kembali parti.

“Saya berasa sedih dan dukacita mendengar berita Dr. Mahathir keluar daripada UMNO, lebih-lebih lagi dalam waktu UMNO menghadapi keadaan yang sangat-sangat mencabar sekarang.

“Bagaimanapun, ahli-ahli UMNO harus menerimanya dengan hati terbuka dan tenang, tentu ada hikmahnya di sini... duri dalam daging sudah terkeluar,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

**beranilah lu Tun Musa Hitam buat statement..bila lagi kita nk jumpa kat SugarPUB-crown plaza?

paiseh,  May 20, 2008 at 5:33 PM  

Kepada semua Ahli dan forumer MYKMU.Net diharap bersabar dan diminta bertenang. Pihak kami akan membincangkan perkara ini serta mengenai hala tuju MYKMU.Net secepat mungkin mengenai pengumuman keputusan YABhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar dari UMNO. Pihak kami akan memaklumkan perkara ini setelah mencapai kata sepakat mengenainya.

Sekian, Terima Kasih

MyKMU.Net
(Jebon, Kuntakinte & Tengkudin)

Keputusan para penulis upahan TUN, nampaknya setakat tu jer ler perjuangan mereka..pasni sapa nak bayar upah diorang kan???
hehehehehehe...

Anonymous,  May 20, 2008 at 5:34 PM  

Kepada semua Ahli dan forumer MYKMU.Net diharap bersabar dan diminta bertenang. Pihak kami akan membincangkan perkara ini serta mengenai hala tuju MYKMU.Net secepat mungkin mengenai pengumuman keputusan YABhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar dari UMNO. Pihak kami akan memaklumkan perkara ini setelah mencapai kata sepakat mengenainya.

Sekian, Terima Kasih

MyKMU.Net
(Jebon, Kuntakinte & Tengkudin)

Keputusan para penulis upahan TUN, nampaknya setakat tu jer ler perjuangan mereka..pasni sapa nak bayar upah diorang kan???
hehehehehehe...

pergi mampus Muhkriz,  May 20, 2008 at 5:37 PM  

TERKINI DI MYKMU
TUN DR. M & TUN SITI HASMAH KELUAR UMNO

Hari ini, Mei 19, 2008 saya mengumumkan keputusan saya untuk keluar daripada UMNO. Isteri saya turut bersama.

Keputusan ini dibuat kerana UMNO yang ada sekarang bukan lagi UMNO yang ditubuh 62 tahun dahulu yang berjuang untuk bangsa Melayu, Agama Islam dan Negara Malaysia (Malaya); UMNO yang menggagalkan Malayan Union, memperjuangkan kemerdekaan Malaya dan Malaysia dan membangunkan Malaysia sehingga menjadi Negara yang termaju di antara Negara membangun di dunia.

Kepada semua Ahli dan forumer MYKMU.Net diharap bersabar dan diminta bertenang. Pihak kami akan membincangkan perkara ini serta mengenai hala tuju MYKMU.Net secepat mungkin mengenai pengumuman keputusan YABhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar dari UMNO. Pihak kami akan memaklumkan perkara ini setelah mencapai kata sepakat mengenainya.

Sekian, Terima Kasih

MyKMU.Net
(Jebon, Kuntakinte & Tengkudin)

Keputusan para penulis upahan TUN, nampaknya setakat tu jer ler perjuangan mereka..pasni sapa nak bayar upah diorang kan???
hehehehehehe...

Anonymous,  May 20, 2008 at 6:26 PM  

mahathir sering memb uat kejutan...

ooh..itulah mahathir..

Anonymous,  May 20, 2008 at 8:37 PM  

I memang benci dengan Mukhriz kerana tak ikut daddy dia keluar UMNO. Haiyah, macam manalah. Duduk dalam UMNO pun u sudah kala, sebab olang semua support itu KJ, lu punya enemi. Lipas election lu cakap suluh Palah tulun, Palah pligi sini kena hentam, pligi sana kena hentam. Tapi Palah dengan dia punya adviser, leader is Khailee, manyak pandai. Kasi semua olang habis bullet, dia tala lefill ma, so then they hantam lagi kau sambai belibu libu mukasurat, mau beli pun RM 540, itu olang panggil Collect,collect,collect!

Ah Piau

Anonymous,  May 20, 2008 at 9:49 PM  

UMNO dari dulu lagi apabila pemimpin tertingginya meletak jawatan atau mengakhiri tugas mereka selalu tidak menghormati pemimpin tersebut. Cuma Tun Abdul Razak sahaja tidak dilayan sebegitu rupa. UMNO kononnya mewakili umat Melayu sebenarnya bukanlah mewakili 100% orang Melayu. Orang Melayu yg tulen tidak bersikap atau berperangai sedemikian rupa. Paksi kepada akhlak bangsa Melayu adalah Islam dan budayanya. tetapi hari ini Melayu yang diterbitkan UMNO adalah Melayu yang hilang maruah politik, perasuah dan rosak pegangan akhlaknya. Mereka topeng2 merosakkan bangsa Melayu. Aku amat kesal hari ini bangsaku bergaduh sama sendiri kerana pertahankan diri tetapi bukan jati diri bangsa dan maruahnya. Melayu hari ini perlu berdiri semula dan pemimpin sejati harus dicari. Pemimpin hari ini sukar dipercayai. Sedarlah bangsaku.Politik yang dipertahankan hari ini sudah jauh.

Anonymous,  May 20, 2008 at 10:05 PM  

Hari ini jelaslah menunjukkan UMNO bukanlah segala2nya bagi orang Melayu. Cuma UMNO bertuah semasa menuntut kemerdekaan ia menjadi pemangkin kepada pergerakan kemerdekaan tanah air. Sebenarnya banyak pemimpin Melayu yang berjuang bukan dalam UMNO tetapi mereka tidak disanjung sepertimana pemimpin UMNO. Mungkin para sejarahwan, veteran politik dan orang2 lama sudah tiada lagi. Melayu perlu lihat semula perjuangan mereka. Landasan politik baru perlu dicari, jika UMNO berterusan sibuk merebut jawatan dan memporak perandakan politik Melayu. Melayu perlu mencari perjuangan sebenar untuk bangsanya. Hari ini Melayu perlu keluar dari kepompong UMNO yang 62 tahun seolah2 dan kecelaruan pemikirannya. Hidup Bangsa ku Melayu.

fadzli_hsn May 20, 2008 at 10:47 PM  

KAMI DI KOTA TINGGI TETAP SOKONG KJ...

HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!
HIDUP KJ!!!!

Anonymous,  May 20, 2008 at 10:50 PM  

Pelikkan? dalam blog ni dulu sering dipenuhi cacian terhadap KJ. Kononnya semua cacian tersebut datangnya dari parti pembangkang.

Tapio hari ini aku hairan... mengapa sejak kisah Mukhriz dan Tun menjadi Isu HOT! parti pembangkang didalam blog ini hilang begitu sahaja..

Apakah mereka sedang sibuk mempertahankan Mukhriz dan Tun. Atau kesimpulannya mereka adalah duri dalam daging.

Orang-orang Tun adalah pengkhianat!!! perosak bangsa!!! kerana Tun melayu berpecah!!!

Hey pengkhianat semua... usahlah kau bersembunyi disebalik tabir. Takkan nak tengok Tun sorang saja keluar Umno kot.

Anonymous,  May 20, 2008 at 10:58 PM  

20,000 orang UMNO di Negeri KEDAH akan keluar UMNO! MAMPUS KAU UMNO! YA! MARI BUAT PARTI BARU!

PARTI PEMBELA MELAYU BERSATU (PPMB atau United Malays Defence Organisation UMDO)..Tunggu saja dalam 2 bulan lagi!

- UMNO Kedah

Anonymous,  May 20, 2008 at 11:27 PM  

TUN TAK BERTANGGUNG JAWAB KELUAR
UMNO KATA HISHAMUDIN.....

DATUK DIA KELUAR UMNO
BAPA DIA KELUAR UMNO

MUNGKIN DIA ANAK HARAM BUKAN KETURUNAN ONN....KALAU DIA ANAK SAH NIKAH TENTU DIA TAK BERANI CAKAP MACAM TU SEBAB DATUK DAN BAPA NYA PUN SAMA KELUAR UMNO.

RASUL HAD HARI HARI,  May 20, 2008 at 11:39 PM  

TAIK ARAK KATA DURI TERKELUAR DARI DAGING....

HAIRAN MANUSIA YG ADA AKAL NORMAL DENGAR CAKAP ORANG MABUK ARAK MACAM MUSANG HITAM.

KALAU DAH TUA NAK MAMPUS TAK RETI
NAK BERHENTI MINUM ARAK MEMANG DAH TAK AKAN BERHENTI SAMPAI MAMPUS.

ORANG MAMALI TAK AKAN LUPA DAN MEMAAFKAN TAIK ARAK. KERANA ARAK RAMAI YG DIBUNUH

RASUL HAD HARI HARI,  May 20, 2008 at 11:48 PM  

SYABAS PAK LAH !!!!
JANGAN UNDUR. BANYAK LAGI KERJA BELUM SELESAI.

UMNO MASIH TEGUH
MELAYU MASIH BERSATU

KJ MASIH BELUM CUKUP KAYA
PAK LAH BELUM CUKUP TIDUR,
MAIN GOLF.
KELUAR NEGARA MAKAN ANGIN.
SEMBANG, DENGAR PUJIAN SAMPAI TERLEPAS SEMBAHYANG MAGRIB.

Anonymous,  May 21, 2008 at 12:07 AM  

Sedara pebloggers,

Re:Amaran Yang Penting

Dulunya saya adalah salah sebuah pemangkin semangat anti KJ. Tidur senang, makan cukup, hati lapang. Tetapi saya tela membuat u-turn dan kemudiannya menjadi salah satu pengampu terkuat KJ.

Sekarang, saya dilandai pelbagai masalah. Maksiat melebih, minum kuat dan tidur tak selesa.Keputusan makmal adalah jelas: saya menghidapi PKR, iaitu Penyakit KJ Raba-raba. Penyakit ini boleh menyebabkan sesorang itu terlalu taksub membodek KJ, nak cuba buat stail rambut macam KJ dan kuat melanggar orang lain dari belakang supaya dapat contact dia dan takle dia jadi isteri

PKR 000000001

takbodeklah,  May 21, 2008 at 2:01 AM  

bukannya bodek KJ...apakah kesalahan besar khairy ni bercakap dengan angkuh yg fikirannya ni "ku PM punya SIL", kerananya tu SIL orang besar, kalo sdr sama spr KJ awak juga macam tulah. Yang pentingnya dia ni masih muda, masih boleh "change" ler dan masih "not so experiance"...kasi peluang lah. mana tahu, mungkin dia akan jadi PM selepas 20 tahun.

Anonymous,  May 21, 2008 at 8:24 AM  

No. keahlian UMNO 001 dan 002 untuk dijual.Sila yg berminat menawarkan harga yg tinggi,sila hubungi Jinggo atau terus kpd YB KJ.

Anonymous,  May 21, 2008 at 8:32 AM  

Satu pesanan ringkas (SMS) yang masuk ke dalam telefon saya pagi tadi 11:28
yang dihantar oleh Annuar Musa membuktikan apa yang dimadah dan disenandungkan
oleh arah ayah saya itu. Untuk berlaku jujur saya siar sepenuhnya SMS berkenaan
sepenuhnya tanpa sebarang editing kecuali penggunan huruf besar dan huruf kecil
dan titik saja.


"Statement Datuk Seri Annuar Musa Musa; Sesiapa
berjuang dalam Umno kerana
Mahathir, Mahathir dah tinggalkan Umno. Dan
mereka boleh ikut. Sesiapa yang
berjuang dalam Umno kerana agama bangsa
negara sesungguhnya perjuangan belum
selesai dan kita tetap bersama Umno....
it is not that we love him less but we
must love Umno more... lebih 20 tahun
kita pertahan Mahathir dalam semua keadaan
kerana Umno... kiranya kini
beliau memilih meninggalkan Umno maka kita ucapkan
selamat jalan padanya.
"Jasanya tetap dikenang Umno tetap Umno. Umno bukan Mahathir.... Mahathir
sebenarnya sedang melalui perasaan sense of insecurity.... satu sindrom
kecewa
teruk akibat tindakan PM mengubah dasar-dasar dan legsi zamannya.
Beliau rasa
tak dilindungi dan kepentingannya terjejas setelah dulu semua
kuasa ditangannya.
"Dia mahu PM jadi puppernya. Mana mungkin begitu. Allah
telah mentakdirkan
begini pada Mahathir, mungkin qada atas perbuatannya
selama ini pada orang yang
dizaliminya.... Musa, Ku Li, Ghafar, Hussein,
Tunku, Harun, Anwar, Raja-Raja.
Itulah janji Allah. Ada bayaran tunai di
dunia, ada bayaran tertangguh di
akhiray. Walahualam... thank
you.. " [wm.kl 8:00 pm 20/05/08].

blues untuk rakyat May 21, 2008 at 10:10 AM  

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

bluesuntukrakyat.blogspot.com

Anonymous,  May 21, 2008 at 10:53 AM  

MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..

Anonymous,  May 21, 2008 at 10:54 AM  

MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..
MUHKRIZ PERLU BERUNDUR..

DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL,  May 21, 2008 at 7:04 PM  

Wan Azizah: Usul Video Lingam Ditolak Dalam Kamar Percubaan Tutup Isu Kehakiman

Usul untuk menggesa kerajaan Barisan Nasional agar laporan Suruhanjaya Diraja mengenai siasatan ke atas video klip Lingam kepada Yang Di-Pertuan Agong segera dibentangkan dalam Parlimen dan didedahkan kepada pengetahuan umum telah ditolak dalam kamar pagi ini. Keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat untuk menolak Usul Tergempar tersebut amat mengecewakan, malah alasan yang dikemukakan jelas memperlihatkan percubaan kerajaan Barisan Nasional untuk menutup perkara yang berkepentingan umum ini dibahaskan dalam Parlimen.

Yang Dipertua telah memaklumkan keputusan tersebut mengikut Peraturan Mesyuarat 18(5) yang menyebut tidak lebih daripada satu usul boleh dibawa pada satu hari persidangan mesyuarat iaitu pada 14 Mei, berikutan terdapat satu usul lain daripada Ahli Parlimen Kawasan Ipoh Barat pada hari ini.

Kami berpendirian bahawa, sekiranya kerajaan Barisan Nasional bersungguh-sungguh ingin memulihkan integriti sistem kehakiman negara, seperti yang dicita-citakan oleh DYMM Agong dalam Titah Baginda semasa perasmian sidang parlimen, Yang Dipertua sewajarnya menangguhkan usul yang penting itu kepada keesokan hari, dan bukannya ditolak mentah-mentah dalam kamar.

Usul tersebut perlu dibahaskan segera memandangkan Jemaah Menteri akan memutuskan samada laporan tersebut akan didedahkan kepada pengetahuan umum pada Jumaat ini.

Perbahasan usul tersebut dalam Dewan Rakyat adalah penting bagi memulihkan kembali keyakinan umum terhadap badan kehakiman negara yang begitu teruk tercemar seperti mana didedahkan dalam video Lingam.


DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Ketua Pembangkang Dewan Rakyat
Ahli Parlimen Permatang Pauh
Presiden Parti Keadilan Rakyat

Anonymous,  May 21, 2008 at 11:44 PM  

aku ahli UMNO...tidak akan keluar dari UMNO...aku akan lawan dari dalam supaya Dolah tumbang...walaupun aku hanya ahli kecil dalam UMNO...tapi perosak seperti Dolah tidak boleh dibiar di atas.

Aku tau,Datuk Najib sentiasa bersetuju dengan Tun.dan beliau tau,Dolah seorang pemimpin yang sangat tidak berkemampuan.Saya faham mengapa Datuk Najib agak liat utk melawan Dolah...tapi bercayalah,desakan (walau MT atau menteri cakap saya sokong saya sokong,)ianya akan menjadi penyebab Dolah turun tahta.

Pelik,tahun pertama dia memrintah dia dapat undi tertinggi....penggal kedua...dia lah yang paling buruk...sebab Tun? Sebab Pas?Sebab Nuar?bukan! aku merosakkan undi sebab dia TIDAK MEMBUAT KERJA pada rakyat seperti aku dan ramai lagi penyokong UMNO...

Terimalah hakikat,Dolah PM paling bodoh.sebab itu rakyat tolak beliau...tanyalah kaum lain selain Melayu...berpuas hatikah mereka dengan Dolah?

sebagai orang melayu aku tidak bercakap politik secara berdepan dengan bangsa lain...aku cuma pasang telinga...menjadi rutin aku untuk berjumpa ramai orang setiap hari untuk sesuap nasi...rata2 feed back dari kaum cina atau india ialah Dolah seorang yg hanya menzahirkan janji melalui plan-plan yg tidak kelihatan,memungkiri banyak janji dan zamannya menyusahkan rakyat sambil tiada usaha ke arah memperbetulkan keadaan.Bukanlah aku mereka cerita ini..aku hanya rakyat bawahan yg mempunyai telinga,akal dan mata...inilah pendapat aku...


dari RAKYAT MELAYU

Anonymous,  May 22, 2008 at 12:49 AM  

aku sokong Pak Lah

Anonymous,  May 22, 2008 at 12:52 AM  

Aku sokong Mahathir! Semoga Khairy laknattullah pegi mampus!

HIDUP MUKHRIZ! HIDUP MAHATHIR!

- Geng Mahathir

apeng,  May 22, 2008 at 1:07 AM  

Wa pun ahli Umno, wa pun takkan keluar dari umno. Wa mau kasi tahu. Sekalang Tun punya olang macam cacing kepanasan. Butut ka wa cakap.

Wa mau kasi tahu semua olang, Tun punya pasai olang Umno bepecah. Wa masih ingat lagi... masa Tun mau kasi buang nuar, Tun sudah tipu byk olang. Tun bedosa , lu talak tau ka.

Mana mungkin itu Anuar kaki pongkok(bututka ?wa cakap) pongkok tu apa? soli a... kalau wa salah cakap.

Itu Tun punya pasai BN mayak hilang undi. Tun kasi bulukkan nama Pak Lah.

Haiya kawan li butaka, atau lu buat-buat buta .. sapa kata Pak Lah tak buat kerja.

Haiya lu mana negeli mali kawan. lu suka2 hantam Pak Lah apa pasai. Lu memang bodoh punya ahli umno. (anonymous numbo dua diatas)
Wa cadangkan lu join DAP la. lagi bagut.


Wa pun sokong Pak Lah.

dari rakyat Cina

Anonymous,  May 22, 2008 at 9:42 AM  

Faitee Faitee Khailee jadi Bos Pemuda-lo.

Ah Piao

Sukatikaulah May 22, 2008 at 12:13 PM  

APA PENDAPAT KORANG SEMUA KALAU AKU YANG MEMERINTAH MALAYSIA? DAN SEMUA PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG ADA SEKARANG BOLEH BALIK KAMPUNG BEREHAT ATAU PERGI HAJI.

Anonymous,  May 22, 2008 at 12:29 PM  

saya tidak akan keluar UMNO,walaubagaimanapun saya bersetuju dengan penulis 'Rakyat Melayu' untuk sama-sama mendesak Dolah kayu turun dari kerusi presiden.

Saya tidak lagi sanggup bertuankan pemimpin selemah Dolah.

Saya cukup memandang tinggi kata-kata Dato Najib yang cukup cukup menghormati Tun.Ini lah orang yang mengenang jasa.

Saya juga tidak lagi sanggup melihat rakyat menderita dibawah Dolah..

UndurLAH!

Anonymous,  May 22, 2008 at 1:28 PM  

khairy pengkhianat!!!
dia la punca segala anomali UMNO n malaysia...memalukan bangsa..

Anonymous,  May 22, 2008 at 1:29 PM  

khairy musuh malaysia!!!!!!!

al capone,  May 22, 2008 at 1:49 PM  

itulah mahathir..selalu dengan kejutan..tapi kali ini tidak lah terlalu terkejut...tidak perlu keluar umno kalau ingin memperbaiki umno..menyokong kepimpipinan paklah adalah jalan yang terbaik..jika mahathir menyokong kepimpinan paklah..nescaya parti pembangkang cukup gentar dengan UMNO...

Anonymous,  May 22, 2008 at 1:51 PM  

mahathir telah melakukan kesilapan paling besar dalam sejarah politik UMNO..tindakan bodoh ini septutnya tidak dilakukan oleh mantan presiden parti..

Anonymous,  May 22, 2008 at 3:50 PM  

SATU LAGI PROJEK BABI NEGARA OLEH KHINZIR JANTAN!! HAHAHAHAHAHA MUKA PUN MACAM BABI! BABI HITAM! ATAU BABI HUTAN!!!!

YB Khairy Jamaluddin,  May 22, 2008 at 9:42 PM  

PENGUMUMAN

BLOG INI AKAN GELAR 'BLOG KUMBAHAN TAHI RAKYAT REMBAU'

YB Khairy Jamaluddin

malaya men,  May 23, 2008 at 5:03 AM  

Umno perlu menerima hakikat yg mereka telah gagal untuk melaksanakan tanggungjawab memerintah negara selama 50 tahun dengan AMAN,BERSIH,AMANAH..

kembalilah kepada cara pemerintahan ISLAM dan bukannya pemerintahan ala barat.

AnakJatiJohor,  May 23, 2008 at 2:25 PM  

Lepas solat jumaat ni, masuk awal sikit opis... aku surf la internet cari info pasal batu putih ni....ter across pulak site ni:


http://www.mfa.gov.sg/internet/press/water/faq.html

Siol la kalau betul...aku anak johor tak puas hati giler!!!

Q. Is it true Singapore is "profiteering" by buying raw water cheap from Malaysia and selling treated water to Malaysia at a high price?

A. No, on the contrary, we are selling treated water cheap to Malaysia and Malaysia is reselling that to Malaysians for a big profit.

The arithmetic is quite simple. For every 1000 gallons of water:
Singapore pays 3 sen for the raw water from Malaysia
Singapore pays RM2.40 to treat this water
Malaysia pays 50 sen to buy this treated water from Singapore
Malaysia sells this treated water at RM3.95 to Johor residents

Singapore pays 3 sen for raw water, but the real cost to us for raw water is much higher because we pay for all the construction costs to build the reservoirs, dams and pipeworks to bring the water to Singapore.

On the other hand, Malaysia makes money from the treated water they buy from us. Each day, Malaysia buys 37 million gallons of treated water. This means that we lose to Malaysia RM70,000 a day for treated water, and Johor makes a profit of RM128,000 every day by selling treated water bought cheaply from us. That's a profit of RM47 million each year!

Anonymous,  May 23, 2008 at 6:12 PM  

1. Saya kurang faham dakwaan pemimpin-pemimpin tertentu UMNO bahawa mengkritik atau mendesak Presiden UMNO berhenti bermakna tidak setia kepada UMNO.

2. Tun Razak dan beberapa pemimpin UMNO yang lain telah tidak bersetuju dengan yang di Pertua UMNO Dato Onn Jaafar berkenaan dengan cadangannya untuk buka UMNO kepada semua kaum sehingga Dato Onn terpaksa undur.

3. Apakah sikap dan perbuatan Tun Razak dan rakan-rakannya ketika itu bermakna mereka tidak sayang dan tidak setia kepada UMNO?

4 Pada 1969-71 Tun Razak dan lain-lain pemimpin UMNO secara tidak langsung tidak bersetuju dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman dan Tunku telah undur diri.

5. Apakah Tun Razak kerana menolak kepimpinan Tunku, iaitu tidak setia kepada Tunku sebagai Presiden UMNO maka dianya tidak setia kepada parti?

6. Pada tahun-tahun 1986-7 [Tun] Musa Hitam, Tengku Razaleigh dan DATO SERI ABDULLAH AHMAD BADAWI bertindak untuk menjatuhkan saya sebagai Presiden UMNO. Mereka jelas tidak setia kepada saya.


7. Apakah saya tuduh mereka tidak setia kepada parti? Apakah mereka dilarang berjumpa ahli-ahli UMNO? Apakah mereka ditegah berkempen untuk memburukkan nama saya, tidak undi saya? Apakah tentangan terhadap saya dianggap oleh saya dan oleh mereka sebagai tidak setia ada parti?

8. Sepatutnya setelah Dato Seri Abdullah kalah dia tidak diterima masuk UMNO Baru kerana tidak setia kepada saya.

9. Tetapi dia diterima masuk dan dibenar bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi dan kemudian Naib Presiden.


10. Jika saya pegang kepada tafsiran sesiapa yang tidak setia kepada saya tidak setia kepada parti, apakah akan saya lantik sekali lagi Dato Seri Abdullah sebagai Menteri dan kemudian sebagai Timbalan Perdana Menteri, dan seterusnya.

11. Saya tak suruh ahli UMNO sokong apa yang saya lakukan.

12. Tetapi fikirkanlah akan kewajaran dakwaan sesiapa yang tidak setia kepada Dato Seri Abdullah adalah tidak setia kepada parti UMNO.

13. Apakah UMNO adalah Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi adalah UMNO?

14. Jika Abdullah Ahmad Badawi dengan UMNO adalah sama dan satu, maka parti ini bukan lagi UMNO. Apa perlunya saya jadi ahli dalam parti Abdullah Ahmad Badawi?

15. Hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang menyebar dan mendokong konsep UMNO adalah Dato Seri Abdullah dan tanpa kesetiaan kepada Dato Seri Abdullah maka ahli tidak setia kepada UMNO.

Anonymous,  May 23, 2008 at 6:15 PM  

Betul tu Tun....

Biarkan je Tun Si Pak Lah dan Labi-labi terjun....

Next Election kami di Pakatan Rakyat buat kenduri....

kakakakakakaka

sekali lagi... bodo semua ahli Umno... terutama Pak Lah...
kakakakaka

anakjatijohor,  May 23, 2008 at 6:34 PM  

A'kum semua orang Melayu.
Hari ni saya berfikir, orang melayu sekarang bertekak sesama sendiri.

Ironiknya tadi S'pura baru menang mendapatkan hak Pulau Batu Putih. Dan pagi tadi saya surf website forbes, senarai orang Malaysia yang kaya, hanya satu je orang melayu ada, yang lain cina & india.

Dah la tu. Bangsa lain maju, bangsa kita bertekak sesama sendiri, hasad dengki & membuang masa pikir keburukan orang lain.

Lingam,  May 24, 2008 at 10:35 AM  

correct... correct...correct

Anonymous,  May 24, 2008 at 8:34 PM  

orang melayu lemah selagi Dolah ada

new up date,  May 25, 2008 at 2:28 AM  

org melayu bkn lemah sbb pak lah . . . org melayu nie ada phd, kalu stakat tau kritik n x tau memperjuangkan bangsa2 melayu spi bila2 org melayu akn duduk di bawah, yg akn kaya raya nt org2 yg bkn melayu, kalu stakat nak kritik paklah tp x tau nak memperjuangkan bangsa sendiri baik xpayah, skrg nie bangsa2 lain yg duduk di negara kita ini dah senang lenang, kebanyakkan org2 melayu skrg lebih suka berckp dan suka mengkritik bangsa2 sendiri, semenjak paklah menjadi pm . . . byk egensi2 rahsuah yg telah di tubuh kan, dah ada mcm tuh lg ada yg x menyokong paklah, ape korang yg pembangkang2 paklah nie suka mkn duit rahsuah ke ??

Anonymous,  May 25, 2008 at 7:55 PM  

ok...boleh ujudkan biar beratus agensi atau plan anti rasuah...tapi kena Dolah sendiri mengamalkannya?jawablah isu SCOMI...jawablah isu IRAQ OIL FOR FOOD...rakyat bukan buta!

Buatlah beribu suruhanjaya pun,tapi kalau suruhanjaya untuk sedapkan hati Anwar serupa tak payah buat...

Rakyat tak mau lagi dapat pemimpin sebodoh dan selemah Dolah...beliau seorang yang tidak concern terhadap persekitaran...

adakah sebagai PM dan !st lady mereka tak buat homework langsung tentang apa yg berlaku disekeliling mereka?inilah contoh pemimpin cincai dan cuai...saya contohkan di website di bawah..rumuslah sendiri

http://www.youtube.com/watch?v=p2edO7Pqstw

Anonymous,  May 26, 2008 at 1:26 AM  

Beruk yang bernama khairy jamaludin ni bukannya anak jati malaysia dan tak pernah ambik spm pun. KAlau anak haram n pendatang haram ni tadbir malaysia memang hancur la malaysia.

TAPAI,  May 26, 2008 at 10:19 AM  

ELOK SANGAT KELUAR UMNO..
LEPAS NI PEMIKIRAN RAKYAT TIDAK LAGI DIRASUK OLEH CARA KEPIMPINAN MAHATHIR...
AKU DARI DULU MMG TAK SUKA KAT MAHATHIR...

Anonymous,  May 26, 2008 at 1:17 PM  

Bodoh punya pak lah

Pocong,  May 26, 2008 at 1:19 PM  

kenapa pemimpin umno sygkn parti? sebab diorg syg periuk nasi diorg ar.. umno la yg bnyk wt org melayu jd kaya slama nih.. ahli umno biasa plak sygkn parti sbb diorg sygkn perpaduan melayu... persoalannya tun dr mahathir kuar parti sbb apa agk2nya??? kalo tun gila harta dh lama dia wt time dia jd pm dl.. tp sbb dia syg kn umno la dia sggup kuar parti.. kita xbley slhkn tun semata mata... kalo korg pk negatif mmg mnda ni xkn setel... aku pn x sokong sape2.. aku jz xnk m'sia jd huru hara plak nnt.. yg aku tau si khairy sial la punca sgalanya.. bapak segala setan tau nk kaya cepat je... lu pk la sndri beb!!!!!!

dilema,  May 26, 2008 at 3:34 PM  

Kalau YB Mukhriz tak ikut sama, Tun Mahathir akan diketawakan. Kalau Mukhriz ikut sama, majoriti BN kian terancam. Kalau Pak lah letak jawatan, YB Khairy menggigit jari. Kalau Pak Lah tak letak jawatan, DS Najib kempunan jadi PM. YBM Tg Razaleigh mencongak peluang. DS Anwar mencatur tindakan. TS Muhyiddin akan tunjuk belang. Apa pun politik Malaysia semakin hari semakin mendebarkan. Apa khabar bursa saham esok? Apa cerita sidang parlimen esok? Apa nak jadi kedai kopi esok? Politik pasca PRU 12 menagih rakyat bertindak matang. Gajah sama gajah berlawan pelanduk jangan mati di tengah-tengah

Anonymous,  May 29, 2008 at 12:07 AM  

Aku rasa Dollah akan mati dalam tekanan. Lepas tu Kurang Jantan ni akan jadi gila sebab tekanan daddy dia mampus dalam tekanan.

arkinding June 4, 2008 at 9:36 PM  

korang ni semua pembodek kepada kaki putar alam ni, si KJ ni kaki kepada semua kaki. berlagak pandai tapi banggang. Pasal anak menantu paklah yang CAKAP TAK SERUPA BIKIN tu, korang sanggup membodek dan mengampu. Apa untungnya rakyat mendapat khidmat KJ? Hampeh cakang belompung lompung, berdontam dontum tapi hampeh serupa pak mentua juga. Penipu dan pembohong. Janji tak pernah ditunai. Cukup pandai berjanji tapi habuk tun tarak, nak benteras rasuah konon tapi sebaliknya sapo yang kuat merasuah, tak lain tak bukan kj lah.

Paklah ingat kito ni tak tahu membaca apo, paklah ingat telinga kito ni pokak ko?; mata kito ni buto ko? Sonang-sonang mamat si KJ ni dapek boli syarikat milik kerajaan. ECM libra tu, mano datang duit KJ nak boli semua tu? Ikut kato paklah syarikat tu ofer pada KJ pinjam duit syarikt beli balik syarikat, sonang banyak tu...itulah namanya salah GUNA KUASA. Kalau bonalah apo yang dikato oleh paklah, eden pun nak jugo boli syarikat kerajaan seperti apo yang kj dapek. Jadi boleh ko paklah bagi peluang mcm yang kj dapek?

jadi pado kj sonang sonang tu kito jumpolah kat LeMeredian yo... Ado banyak hal eden nak bagi tau.....pasal hal hal kat LeMeredian tu...

Penghuni Le Meridian

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP