Monday, May 26, 2008

Badrul sertai Umno bersama Ezam?

petikan dari Malaysiakini

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR, Badrul Hisham Shaharin enggan mengulas ura-ura bahawa beliau akan menyertai Umno bersama bekas ketua Angkatan Muda (AMK) parti itu Mohd Ezam Mohd Nor.

"Saya tidak mahu komen mengenai perkara itu. Tetapi saya akan membuat pengumuman selepas saya berbincang dengan Ezam.

"Saya menerima banyak pertanyaan mengenai perkara ini tetapi ketika ini saya enggan membuat komen," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Beliau diminta mengulas satu coretan di sebuah blog yang mendakwa "satu pertemuan sulit" antaranya dengan Ezam beberapa minggu sebelum bekas setiausaha Datuk Seri Anwar Ibrahim itu dilaporkan akan menyertai Umno.

Dalam pertemuan tersebut, menurut blog itu lagi, Mohd Ezam meyakinkan bekas calon parlimen Rembau itu agar turut menyertai Umno "bagi mengukuhkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan menyekat kemaraan penentang-penentang perdana menteri".

"Dengan ini 'reformasi' dan perang melawan rasuah lebih mudah untuk dilakukan," catatan di blog itu dipetik, yang mendakwa ia menerima maklumat tersebut daripada mesej emel yang dikirimkan kepadanya.

"Ezam juga menjanjikan jawatan besar kepada Badrul jika beliau setuju untuk masuk Umno."

Kedua-duanya aktif dalam AMK sebelum Ezam meninggalkan sayap pemuda itu dan kemudian bersama Gerakan Demokrasi dan Anti-Korupsi (Gerak), yang ditubuhkan Ezam, selepas pemimpin itu meninggalkan PKR.

Badrul terpilih sebagai anggota MPT dalam mesyuarat agung PKR tahun lepas.

44 comments:

Anonymous,  May 26, 2008 at 11:54 PM  

HAHAHAHAHAAHAAAAA!!!!! AKULAH YANG PALING GUMBIRA SEKALI BILA DENGAR SI BARD KELUAR DARI PKR.. WELCOME TO UMNO....

Anonymous,  May 26, 2008 at 11:56 PM  

Adakah Badrul akan menjadi gunting dalam lipatan yang akan mempergunaakan kedudukannya dalam UMNO untuk digalang-ganti dengan PKR atau Badrul benar-benar ikhlas mahu sama-sama berjuang bersama ahli UMNO yang lain menyatukan bangsa Melayu? ATAU BARD BENAR-BENAR MENYINTAI KJ.

Anonymous,  May 27, 2008 at 2:03 AM  

Saya cukup hairan dengan perkembangan ini - bukan kerana isu Bard nak join UMNO semata mata, tapi isu pokoknya; iaitu jika Bard memang sleeper agent KJ, masakan dia boleh dapat undi 20,000di kawasan yang cukupppp selamat?

So KJ lawan Loser, KJ menang dengan majoriti 12% aje ,dan inipun dimasukkan undi undi Pos, (memang kita tahu KJ menang calon Pos Malaysia)...

Kalau Bard masuk UMNO, memang tepat Bard is a loser, bah kata Jinggo. Tapi KJ is a bigger loser kerana terpaksa dilihat kena mengilingi dan di kelilingi oleh loser loser PKR? (kalah dengan Azmin la tu). Ini cuba tumpaskan team MM. So 3 lawan 1?

Tetapi, memang tepat pandangan akulah? said, ada kemungkinkan Bard join UMNO sebab dia benar benar menyintai KJ. Kalau betul dia berbuat sedemekian, saya rasa kedudukan Jinggo, yang telah banyak berjasa kepada KJ sebagai telur dihujung tanduk. Saya rasa mungkin sedemikianlah kerana Bro Jinggo memang kuat menghentam Bard pada posting posting dia sekitar penghujung bulan April..

Saya terbaca pun rasa macam Jinggo itu jealous sikit, mungkin dia telah mengintipati pelan ini dan rasa amaaaaaaat kecil hati. Seperti bernafas dalam lumpur?

Ah Te
(Badan Pencegah Maksiat @ MCA)

Anonymous,  May 27, 2008 at 2:12 AM  

SURUH EZAM BAWA 6 KOTAK DOKUMEN
RAHSUAH YANG DAH 60 TAHUN DIA DAKWA.


KALAU DIA TAK BOLEH BUKTIKAN MEMANG
DIA ANAK HARAM BERANAK KELUAR IKUT
JUBUR MAK DIA.

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:24 AM  

mereka ni macam nak jadi underground untuk PKR jer..
UMNO kena perhatikan tindak tanduk mereka nie..
Ada udang sebalik batu nih...

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:32 AM  

Cikgu badrul jangan jadi penipu,
minta mahasiswa turun rembau tolong lepas tu nak masuk UMNO, ni cikgu badrul penipu ke nazree yang tipu kami ajak turun rembau kononnya nak tolong cikgu badrul lawan khairy,

Rupanya kamu semua pun terlibat dalam game khairy, bodohnya hangpa!!mudah kena beli!!

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:35 AM  

biarkan ezAm dan badrul membuka mulutnya sendiri...
sekiranya betul.... sampai mati AKU TAK PERCAYA POLITIK KOTOR MEREKA BERDUA....

"betapa murahnya harga maruah mereka berdua....

Anti-Umno

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:36 AM  

cikgu bad memang penipu,,,,kami mahasiswa penat sahaja turun........jangan jadi anjing khairy....jika ada niat cikgu badrul masuk umno,,,,,kami mahasiswa akan cari cikgu bad sampai lubang cacing......kami akan kejar cikgu........kami tolong cikgu tak pernah harapkan duit cikgu utk support kami......kami turun berabis duit......niat nak lawan KJ.tapi rupanya cikgu bad ada niat nak jadi Babi Negara (BN)

haram utk cikgu berjuang selepas ini....lawan tetap lawan.......tahniah cikgu bad yang hampeh!!!!

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:37 AM  

Bard dah malu kalah dengan KJ, Maklu ngan orang Kampung... tu sebab dia masuk Umno.

Malu puinya pasal Bard sanggup masuk Umno..

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:38 AM  

Tahniah Bard kerana telah memilih ke jalan yang benar Babi Negara (BN)

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:40 AM  

Aku rasa Bard nak isap telo Keri kot, tu pasai dia masuk Umno.

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:42 AM  

Woi Bard!!! kau ni pengkhianat, penipui, bacul, bahlol n tolol, tak guna macam babun.

Sanggup kau mengkhianati PKR, pergi mampos la kau. Aku jumpa kau nanti aku sembelih kau.

Duit aku dah banyak habis sebab kau... tahu x? laknat.

Anonymous,  May 27, 2008 at 11:16 AM  

wow...ketika anwar mencanang ke seluruh negara bahawa ramai ahli politik tertinggi umno akan keluar parti di di kejutkan dengan satu berita hebat dari ahli PKR sendiri..satu tamparan hebat buat anwar yang mampu mencalar dan merobek hati anwar ibrahim..

kalau di fikirkan kenapa ura ura 2 orang dari GERAK keluar dari PKR?mungkin mereka sudah sedar siapa yang sebenarnya korupsi....


walaubagaimana pon kami ahli UMNo mengucapkan selamat pulang ke UMNO..parti keramat melayu..


kalau roboh kota melaka
papan di jawa saya ganti kan
kalau sungguh bagai di kata
budi dan nyawa saya wakafkan

assalamualaikum...

-auumm..

Anonymous,  May 27, 2008 at 11:39 AM  

minggu lepas, pada pagi 22 May 2008, aku baca satu berita di Malaysiakini yang bertajuk " Umno: Ezam sahkan minggu depan [malaysiakini.com]". dalam berita tersebut ada mengupas cerita mengenai desas desus yang mengatakan saudara Ezam akan kembali menyertai Umno. dan dalam berita tersebut menerangkan bahawasanya Ezam akan membuat kenyataannya mengenai perkara ini sekembalinya beliau dari luar negara nanti. kata Ezam, hari Selasa minggu ini dia akan kembali ke Malaysia. maksudnya, pada minggu ini beliau akan membuat kenyataan rasminya.

dalam tidak percaya bahawa Ezam akan kembali menyertai Umno, hati kecil berasa tidak selesa dengan perkara tersebut. benarkah Ezam akan masuk Umno? pada sebelah malam 22 May 2008, aku mengutus satu sms kepada Ezam yang berbunyi:

"assalamualaikum bang. apa kabar? :). straight to da point ya. saya harap cerita mengenai abang akan kembali menyertai umno adalah TIDAK BENAR. dan semoga abang terus berjuang dengan GERAK. amin..."

walaupun aku tahu Ezam berada di luar negara, dan mungkin tidak akan menerima sms yang aku kirim, tapi aku tetap kirim. sekadar menyedapkan hati yang gundah.

ada beberapa kawan aku sms aku bertanyakan kabar mengenai perkara ini kepada aku. dan aku cuma jawab, ianya mungkin gosip murahan politik. dalam masa yang sama, aku bertanyakan kesahihan berita ini dengan kawan-kawan aku yang boleh dipercayai sumbernya.dan mereka berkata, berita Ezam masuk Umno semula bukan lagi gosip, tetapi kenyataan. walaupun mendapat berita dari sumber yang boleh dipercayai, aku masih tetap cool. dan masih menunggu jawapan yang pasti dari mulut Ezam sendiri.

subuh pagi tadi, 26 May 2008, aku membaca sms dari Ezam yang di utus pada jam 2 pagi.

"salam.. saya kena kotakan janji kalau BPR bebas mesti sedia bantu.. jesteru saya masuk untuk terus lawan.. tk. wslm." - Ezam

sms ringkas tersebut sedikit mengecewakan aku. apapun, aku tetap di sini [en.wikipedia.org].

Anonymous,  May 27, 2008 at 11:47 AM  

nak habaq mai sikit ni.kalau aku dok cakap anwar peliwat hangpa kata fitnah.tak baik,takde bukti dab bla bla bla blaaaaa

tapi hangpa dok kata kat ezam takpe ke? tak fitnah ke ? tak dosa ke ?

sedangkan hingga hari ini ezam tak keluar apa2 statement lg tentang dia nak masuk umno.tapi hangpa dok kutuk ezam dah maksimum.

tentang badrul pulak (cikgu bad) sekoq ni memang suka cari glamor.kerja dia hanya nak glamor,kuar web,tv,paper.

sebab tu dlm sebarang perhimpunan reformasi atau demo,dia akan MEMASTIKAN diri dia ditangkap,supaya glamor.begitu juga dlm kes dia lwn kahiry pru lepas,dia yg beriya iya nak lwn khairy supaya menjadi tumpuan media.sedangkan kerusi tersebut adalah kerusi pas.

tentang kahbar angin dia nak masuk umno,kononya dia ada pertemuan sulit dgn ezam beberapa hari lepas adalah karut semata2.cerita tu sengaja di create oleh beliau sendiri.kalau hangpa nak tahu blog anti khairy tu adalah blog dia sendiri.

memang ini kerja dia drp dulu,dia akan buat isu kutuk diri dia sendiri dan dia juga akan hantar e mail2 yg pertahankan diri dia.dlm blog anti khairy dia kata dia salah seorang pengasas gerak adalah bohong semata2.beliau tak terlibat dgn gerak.sapa2 pun boleh cek adakah nama dia tersenarai sbg ahli lembaga pengarah gerak.

tentang cerita dia akan menyusul masuk umno selepas ezam itu adalah kerana anak tumpang glamor nama ezam yg sedang top sekarang ini pasal nak masuk umno.tetapi sebenarnya memang bad ni dah lama minat nak masuk umno,tapi takde tempat je dlm umno.

jadi kesimpulanya anda semua boleh lihat lakonan badrul dlm blog anti khairy.dia sendiri yg tulis cerita tu.blog itu dia punya.

kalau hangpa semua tak percaya,sapa2 yg kenal anuar (umno reform) tanya beliau pasal cerita2 lakonan bad ni.dia lebih arif dgn perangai gila glamor bad ni.

Anonymous,  May 27, 2008 at 11:57 AM  

negeri selangor pada ketika ini adalah nama yang sering meniti di bibir rakyat jelata seluruh pelusuk malaysia..

selepas sahaja PRU12 selesai,kerajaan negeri selangor menjadi popular..

bermula dengan isu DAP yang inginkan 2 jawatan timbalan
menteri dari kalangan DAP kemudian di susuli dengan isu projek khinzir raksasa(PKR,isu air percuma,isu duit rm1,500 untuk anak selangor yang memasuki IPT dan yang terbaru kerajaan negeri selangor mengharamkan pula islam hadhari


memang cukup popular kerajaan negeri selangor sekarang..


mengapa babi di halalkan walhal islam hadhari di haramkan

adakah kerajaan negeri selangor sukakan populariti yang sebegini..

kita tunggu dan lihat apa isu yang terbaru akan berlaku di selangor

Anonymous,  May 27, 2008 at 12:02 PM  

EZAM punya karektor sama dgn
Pak Lah.
Dia skrg "FLIP FLOP".
Sekejap kata dah masuk UMNO.
Sekejap kata belum decide lagi.
Apa ke jadahnya.

Nak masuk UMNO kena jawab 3 soalan
drpd Hishamudin dulu.
Sbg kesimpulannya EZAM memang
GILA KUASA!!!!
Dan juga PELACUR di abad 21...

PELACUR YG MENGKHIANATI BANGSA &
AGAMANYA SENDIRI.

Anonymous,  May 27, 2008 at 2:05 PM  

Poyo je la si Bard ni #$%@**! Cakap x serupa bikin.

Anonymous,  May 27, 2008 at 2:19 PM  

Kalau itu sudah ketentuan Allah, kita tidak boleh halang mereka tetapi terfikir di dalam hati adakah mereka berpura-pura selama ini dalam perjuangan mereka menentang kezaliman atau kemungkaran pemerintah sekarang. Kalaulah mereka masuk maka ini boleh diherdik oleh penyokong mereka maka kita begitu sedih mendapat pemimpin hipokrit macam ini, apa-apa pun ini belum menjadi kenyataan, kita boleh berdoa semoga mereka tidak terdorong ke UMNO, pangkat dan harta tidak boleh diganti dengan perjuangan ini.

Anonymous,  May 27, 2008 at 2:51 PM  

akhirnya 2 jagoan pkr meninggalkan tok gurunya...

Anonymous,  May 27, 2008 at 3:38 PM  

Dah tak ada kerja lain ke di-negara ni?? Asyik politik aja jadi pilihan...jadilah doktor ke? engineer ke? ushawan ke?...mati2 nak juga jadi ahli politik. Mungkin pulangan nya berbaloi kot??

Apa nak jadi dengan orang melayu??

Anonymous,  May 27, 2008 at 3:49 PM  

saya selaku anak rembau berharap cikgu bad tidak terlibat dalam pakatan sulit ini.
Saya hanya menyokong pemimpin Islam yang berlandaskan syariat Islam, adil dan saksama utk perjuangkan Agama, Bangsa dan Tanah Air

Anonymous,  May 27, 2008 at 4:20 PM  

bukan setakat badrul dan ezam sahaja yang bakal sertai umno..bahkan ramai lagi yang akan ikut serta..AMK sedang bergolak..perebuatan kuasa berlaku besar besaran..shamsul iskandar gagal membawa angkatan muda keadilan...

Anonymous,  May 27, 2008 at 6:46 PM  

Ye ker Bard nak masuk Umno... Mcm tak caya jer???

Anonymous,  May 27, 2008 at 7:06 PM  

Khinzir Jantan buat hal lagi! Kali ini nak rosakkan nama si Bard! Tak ada kerja lagilah budak-budak bodoh tingkat 4 tu? Pergi jual babi kat Singapore lar! Tak pun boleh mulakan projek ternakan babi kat pulau batu putih tu!

Anonymous,  May 27, 2008 at 10:10 PM  

YB KJ saya adalah rakyat Patlimen Rembau yg diwkili YB. Saya minta agar YB Bangkitkan soalan berikut di Parlimen:
1. Bagaimana pertimbangaan Kementerian Kewangan dalam membenarkan penggabungan ECM Libra & Avenue Capital?
2. Apkah tindakan SC terhadap pengaduan/komplen yg di buat oleh beberapa pemegang saham minoriti Avenue Capital ketasa penggabungan ini?
3. Adakah ini satu penggabungan atau take over ECM Libra keatas Avenue Capital?
4. Apakah istimewanya ECM Libra yg dipilih oleh Avenue Capital sebagai rakan gabungan?
5. Mengapakah pengurusan seleas penggabungan adalah di pihak ECM dan bukannya Avenue sedangkan Avenue Capital adalah lebih besar dari ECM sebelum penggabungan?

Saya berharap sangat la YB KJ dapat kemukakan perkara ini kerana sebelum ini pun tida apa-apa penjelasan di berikan oleh kerajaan.

Anonymous,  May 28, 2008 at 1:11 AM  

http://wrlr.blogspot.com/2008/05/elok-juga-keluaq-keadilan-kalau-jasa.html

Anonymous,  May 28, 2008 at 1:20 AM  

tahniah Ezam akan membuat pengumuman menyertai UMNO......

baca http://klpos.com dan badrul sudah menutup blog perlaksanaan kata - katanya...sah dia mengikut ezam http://chegubard.blogspot.com

Anonymous,  May 28, 2008 at 8:27 AM  

Kepada sedara Rakyat Parlimen Rembau,

Setelah berbincang dengan YB Penolong Ketua Khairee Bhg. Sektor Kewangan, Jabatan Kroni dan Korupsi, jawapan kepada soalan sedara adalah berikut:

1. Lu siapa?
2. Mengapa lu mau tau?
3. Lu jangan jadi ploblem.
4. Kalau lu lagi mau cabar saya, saya bangkit itu soalan kat parlimen, lepas itu kasi sama itu Maybank ex-boss itu answer bia dia baca.

"Lagi mau cali pasal"

Ah Miao
Pegawai Khas
Penolong Ketua KJ
Jabatan Kroni dan Korupsi

Anonymous,  May 28, 2008 at 9:37 AM  

Umno ni sebenarnya parti bodek.Klu tak bodek jadi lah mcm Anwar, kena pecat dan penjara.Umno sepatutnya pikir kenapa org Melayu Meluat.Apa Pm cakap hanya brg naik dan rasuah saja punca pengundi lari tetapi kenapa tak sebut hal hal kehakiman spt kes altantuya,VK linggam dan lain lain.Kenapa tak sebut jenayah yang melibatkan org org VIP.Rakyat meluat kerana kes kes spt ini tidak di tandatangani dengan telus tetapi kalau kes melibatkan rakyat marhaen akan diadili dgn serius walaupun kadang kadang tak telus pun .Bagaimana rasuah melibatkan org org atasan.Kalau rakyat bersuara di pandang indah tak indah.Sepatutnya siasat dgn telus , ini tidak boleh buat senyap dan cuba timbul isu lain agar rakyat lupa.wahai pemimpin BN rakyat tidak bodoh dan dungu lagi….

Anonymous,  May 28, 2008 at 10:38 AM  

blog chegu bard pon sudah di tutup kepada orang ramai..ini menguatkan lagu desas desus bahawa chegu bard akan masuk umno..

Anonymous,  May 28, 2008 at 11:25 AM  

jangka hayat parti PKr tidak begitu la..ini kerana perjuangan mereka hanya perjuangan untuk anwar ibrahim sahaja...kepentingan individu..anwar ibrahim di anggap sebagai seorang dewa oleh penyokong penyokong fanatik PKR...

ezam dan badrul mungkin sudah muak dan busan dengan tindak tanduk anwar mempergunakan rakyat demi kepentingan peribadi...sebab itulah mereka kembali pada umno kerana mereka tahu perjuangan umno yang sebenar..

pakat kelik UMNO..

pade doh..

Anonymous,  May 28, 2008 at 12:18 PM  

sekelumit di hati ezam ada juga perasaan sayang terhadap UMNO kerana ezam juga seorang melayu..ezam sudah mula bosan dengan kerenah anwar ibrahim..bertambah benci dan meluat ezam dan badrul apabila anwar mula memperkenalkan ketuanan rakyat..mereka berjuang habis habisan tetapi mereka tidak mendapat apa2 dari anwar..lebih baik tidak berjuang kalau begini jadi nya..

Anonymous,  May 28, 2008 at 12:28 PM  

alamak bard.. apo la yg ko gi tutup blog ko tuh... problem tul la.. mau masuk umno hati mau kena kering ckit la bro.. sorok2 nih tak main la... setakat kalau ko nak masuk umno tapi bwak perangai pkr tuh lupakanlah... kami umat2 dalam umno mana takut mati... tarak takut mati punya maaaa... kami berani... bukan penakut mcm ko... tapi kalau ko ingat nak masuk umno sbb duit dan kuasa aku rase lebih baik ko lupakan ajer... ada berjuta lagik lebih layak dari kau... aku salah sorg.. hahahahahha... apa2 pun aku rase nak sangat tgok bard nih pakai seluar itam dan baju putih yang die kata mcm taik cicak tuh... balik2 pkai baju melayu biru tuh... pastuh jgn lupa jumpa bos aku salam dan kalau nak kepala ko jadi target senapang patah 20 ribu org rembau yg ko dah tipu cuba ko salam dan cium tangan KJ... huahuahuahua... cayalah bard.. ko dah buat adrenaline seluruh pengikut memancut2 la nih... tak sabar nak tgok ko dalam umno nih...

Anonymous,  May 28, 2008 at 12:32 PM  

Ezam to meet PM today?

May 28, 08 12:15pm
It is reliably learnt that former PKR Youth chief Ezam Mohd Nor will meet Prime Minister Abdullah Ahmad this afternoon in Parliament to pave way for the former's crossover into Umno imminently.

malaysiakini

Anonymous,  May 28, 2008 at 2:23 PM  

Aku rasa satu perkembangan yg cukup sihat bilamana dua pahlawan PKR mahu sertai UMNO.. Mungkin ini satu cara bagaimana rakyat perlu sedar bahawa pemimpin PKR hanya perjuangkan isu peribadi je.. Sebagai rakyat aku menyokong penuh kemasukan Ezam dan Bard.. Kerana Parti UMNO tetap RELEVEN seperti DULU..KINI..SELAMANYA..

Anonymous,  May 28, 2008 at 2:49 PM  

jangan fikir pasal pak lah, bn atau pas, fikir masa depan generasi kita!harga naik tak boleh bendung, tapi biar berpada2. Yuran sekolah dah lupus, nak harap gov tanggung semua pening. PKR tak ada isu, parti untuk anak beranak anwar.tak ada relevennya wujud.pas parti islam cuma pandai ceramah nak wat itu nak wat ini. masa nak pilihan raya hudud selepas ayam berkokok. empat tahun memerintah habuk pun tak ada hampeh.bn asyik pemerintah monarki, lepas bapak anak, lepas anak cucu.masa mengundi tabur duit wat pengikut pacak bendera dsb. nak kira semua pun tak betul, tapi demi anak bangsa pilihlah yang terbaik.

Anonymous,  May 28, 2008 at 2:54 PM  

aku rasa mcm nak sokong jek kata tapai.. betul tu tapai.. kita nih sebagai rakyat biasa mmg sntiasa terhimpit dan dihimpit.. mana diorg nak jenguk sgt nasib kita nih.. boleh blah la perjuangan untuk rakyat... konon.. haram jadah..

Anonymous,  May 28, 2008 at 3:32 PM  

isu yang di bawa oleh pakatan rakyat di dewan negeri dan dewan rakyat semua nya berbentuk peribadi..

isu lepaskan tahanan isa..sebab rakan2 pakatan rakyat ada sana

isu duit petronas...sebab duit maa..masing2 mau itu duit la

ade tak isu yang untuk rakyat setempat..

ingat...anda di pilih oleh rakyat untuk rakyat...

Anonymous,  May 28, 2008 at 4:54 PM  

sah..ezam dah rejoin umno

Anonymous,  May 28, 2008 at 5:01 PM  

ezam baru jek sah rejoin umno nih... mcmana yang lain2???

Anonymous,  May 28, 2008 at 5:21 PM  

ezam rejoin UMNO

bekas ketua angkatan muda keadilan,Ezam Mohd Nor sudah pon menyerahkan borang keahlan UMNO kepada Datuk seri Abdullah Ahmad Badawi...beliau membayar yuran keahlian sebanyak rm100 iaitu yuran keahlian seumur hidup

beliau pernah menjadi orang kanan kepada anwar ibrahim dan dianggap berpengaruh didalam PKR..


mengapa beliau keluar dari PKR?sudah pasti beliau sudah busan dengan tindak tanduk Anwar dan sikap anwar yang gila kuasa..

sedang dato seri anwar ibrahim mencanang seluruh pelusuk negara bahawa ada ahli parlimen BN akan lompat parti,beliau sendiri menerima berita ahli pkr yang lompat parti terlebih dahulu..ini adalah satu petunjuk yang baik buat politik malaysia..


siapakah yang akan menyusul memasuki UMNO selepas ini..????


desas desus mengatakan che gu badrul PKR juga akan mengikut jejak langkah ezam..

che gu bard pernah bertanding untuk melawan YB Khairy Jamaluddin di parlimen rembau dan tewas..

che gu bard bukannya calang calang orang dalam PKR..

beliau juga dikatakan akan "rejoin" UMNO..



akhir kata dari saya

kalau roboh kota melaka
papan di jawa say gantikan
kalau sungguh bagai dikata
budi dan nyawa saya wakafkan


selamat datang sahabat ku..

Anonymous,  May 28, 2008 at 11:41 PM  

aku pelik...setiap PRU (2penggal)aku bkerja keras di bilik2 gerakan BN untuk pastikan BN menang...tapi setelah 3 tahun aku dah menghantar 3 borang masuk UMNO,tapi tiada jawapan!

aku pelik kenapa begitu mudah orang seperti ezam rejoint UMNO yang beliau kutuk dan fitnah dulu...apa jasa beliau sehingga dilayan seperti raja?

inilah dikatakan Dolah Babiwi mengamalkan double standart dalam UMNO...kemasukan Ezam kononnya kerana Ezam telah 'insaf' dan bagai sirih pulang ke gagang..walhal ini adalah satu political move yang mudah dijangka dan mudah juga akan dipatahkan..

memang YM Kuli juga adalah orang yang rejoint UMNO...tapi beliau adalah orang lama UMNO dan pernah berkhidmat sebagai menteri...Ezam? bukankah dia ni yang mengata dan mengutuk BN dan UMNO...bukankah dia yang menfitnah (termasuk mengutuk menteri-menteri pilihan Dolah)

Entahlah..mungkin inilah salah satu tanda kejatuhan UMNO (na'uzubillah)

Anonymous,  June 2, 2008 at 5:10 PM  

Baguslah kalau mcm tu badrul nak masuk.kami harap dia benar2 berjuang utk kepentingan rakyat bukannya kepentingan peribadi.begitu juga dgn Ezam.
Tapi jgn masuk Umno kerana mahu mencpai cita2 peribadi.spt yg berlaku skrg ini.Sibuk dgn pemilihan..perebutan jawatan..minta presiden meletak jawatan..
apakah ini betul tindakkan sebegini.seharusnya kita perlu melihat semula isu2 yg lebih besar lg...spt kes pulau batu putih.
kita mahu pastikan kesemua ahli2 parlimen spt dlm kerajaan dan jg pembangkang ini,mengambil bhgn bagaimana perkara spt ini tdk akan berulang lg keatas pulau2 lain yg bnyk terletak disekitar perairan negara.
Ini yg yg paling penting..soal keselamatan,kedaulatan..bukan kah itu lbh mulia dan baik dari kita terus salah menyalahkan satu sama lain.
ini soal masa depan anak cucu kita.walau apapun ini tanah air kita.
lupakan saol peribadi,perjuangan peribadi yg bertopengkan parti..kerana mahu mencapai agenda masing2.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP