Wednesday, May 7, 2008

BADRUL HISHAM SHAHARIN



Bak kata pepatah melayu ‘ tak kenal maka tak cinta’. Tapi aku rasa nak bagi sambungan sikit ‘ dah kenal tak tau lagi nak cinta ke tak ‘.Untuk membuktikan kata-kata ini mari sama-sama kita cuba untuk mengenali seorang anak muda yang semakin hari semakin berjaya membuatkan ramai orang mengenalinya. Cinta??? Kita tunggu dulu sama ada nak cinta atau tak.

Badrul Hisham Shaharin. Mungkin ada yang kenal dan mungkin ada yang tak pernah dengar langsung. Tetapi kelantangan suaranya memberi ceramah, kecekapan jari jemarinya mengetuk keyboard meng’update’ chegubard.blogspotnya menjadikan dirinya bagaikan idola di kalangan mereka-mereka yang hanya mereka-mereka sahaja yang tahu siapa mereka. Menjadikan Che Guavara sebagai idola perjuangan politiknya, Badrul Hisham Shaharin ( Bard ) semakin hari semakin merasakan dirinya hero rakyat walaupun sehingga kini masih gagal untuk membaharui kad pengenalannya kepada mykard. Dia punya alasan tersendiri untuk itu.

Alasan yang mungkin akan berjaya untuk menghasut sekalian yang lain menurut kepada tindakannya. Sebagai MPT Keadilan, Bard dilihat begitu hampir dengan sifunya Dato Seri Anwar Ibrahim ( DSAI ) malah boleh dilihat sebagai bayang-bayang DSAI. Klimaks kepada kelantangan suara bekas guru Sekolah Kebangsaan Mambau ini jelas dapat dilihat melalui sesi ceramah kempen PRU ke-12 yang lalu. Setiap kata-kata yang dihamburkan adalah penuh dengan kebencian dan memaparkan betapa kecewanya beliau kepada pucuk pimpinan negara Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Semuanya salah pada matanya. Hanya dia seorang sahaja yang betul dan mampu untuk membetulkan. Kata-katanya diolah sempurna sehingga mampu memberahikan hadirin. Pelbagai tuduhan palsu tanpa bukti sewenangnya dilemparkan kepada Saudara Khairy Jamaluddin, calon BN yang ditentangnya pada PRU ke – 12 yang lalu. Tempoh berkempen dipergunakan sepenuhnya oleh Bard untuk terus menabur fitnah-fitnah tidak berasas kepada BN bagi meraih sokongan rakyat Rembau. Beliau sangat bijak dalam mengatur kata-kata. Sangat handal dalam merekacipta persepsi. Juga begitu berbakat dalam memfaktakan penipuan. Ini dibuktikan dengan 20, 000 undi yang telah diperolehinya. Bermakna 20 ribulah yang telah ditipu.

Memetik antara kata-kata beliau, ’saya berkata berdasarkan fakta dan bukti, saya tak pernah menipu’.... tetapi tidak pernah walau sekalipun beliau memaparkan apa yang beliau katakan sebagai bukti dan juga tak pernah pun menyatakan dari manakah sumber fakta yang dikatakan sebagai fakta itu. Antara tuduhan perit yang dilemparkan di perkarangan masjid jamek rembau semasa berlaku sedikit kekecohan antara penyokong ialah kenderaan yang digunakan oleh jentera pilihanraya calon BN di Rembau adalah milik bisnesman berbangsa Cina. Sekiranya BN menang PRU nanti berbidang-bidang tanah penduduk kampung akan menjadi milik Cina itu. Dan sekarang BN sudah menang di Rembau.

Terbuktikah tuduhan Bard yang dikatakan sebagai fakta dan punyai bukti itu. Berapa ramai orang kampung yang dah tergadai tanahnya??? Explain sikit Bard. Selain dari itu bermacam-macam lagi tuduhan yang lebih berat pernah dilemparkan oleh Bard kepada Pak Lah dan YB Khairy. Antaranya ialah wujud penglibatan Malaysia dengan rangkaian pengganas. Aku masih menyimpan rakaman suaranya. Cukup serius tuduhan ini. Mungkin kalau ada yang nak mengheret Bard ke muka pengadilan atas fitnah ini aku sedia untuk menyerahkan pita rakaman aku kepada pihak berkuasa.

Apa yang aku nyatakan di sini adalah hanya secebis dari apa yang boleh aku simpulkan sebagai siri penipuan terancang terlampau oleh anak muda ini. Yang lebih menyedihkan ada antara petugas pilihanraya bilik gerakan Bard terdiri daripada budak-budak bawah umur yang sangat-sangat bawah umur. Mereka ini walaupun kecil tetapi apa yang keluar dari mulut masing-masing menggambarkan betapa jatuhnya nilai hormat terhadap pemimpin negara. Mereka juga begitu menyanjung Bard yang menurut mereka pemimpin sebenar.

Kecewa sungguh rasanya bila ada diantara adik-adik ini meludah ketika ternampak poster Pak Lah. Apa yang sudah meracuni fikiran mereka bukanlah menjadi persoalannya tetapi siapakah yang menjadi tekongnya. Siapa lagi kalau bukan Bard. Keputusan PRU-12..... sekali lagi Bard menipu.. Bukan untuk menang tetapi adalah untuk mewujudkan keraguan yang tidak berasas atas tujuan memalukan pemenang.

Bermacam-macam dakwaan dikeluarkan. Rasanya semua sudah tahu perkara ini. Pengiraan semula sememangnya tidak wujud di dalam Dewan Majlis Daerah Rembau pada malam itu. Tiada peti undi misteri yang dibawa masuk dan kekalahan milik Bard adalah TOTAL. Segala dakwaan oleh Bard menunjukkan seakan-akan beliau hadir di dalam dewan di ketika itu walhal beliau pada masa kiraan undi dibuat berada di Bilik Gerakan PKR di atas kedai runcit belakang dewan. Sama ada beliau yang menipu atau orang lain yang menipu beliau untuk beliau menipu orang lain semuanya terletak kepada pertimbangan akal kurniaan Allah yang sepatutnya digunakan sepenuhnya oleh Bard sebelum mengeluarkan kata-kata..

Sehingga ke hari cerpen atau novel ini ditulis Bard masih bebas bermaharajalela. Tidak mengapa. Kerana kebebasan sudah sememangnya milik seluruh rakyat Malaysia. Tiada siapapun pernah menyekat untuk kita bersuara walaupun kadangkala ada yang cuba mengaburi fakta ini. Kepada Bard, diharap supaya pergunakanlah kebebasan ini sebaiknya.

Hargailah ia kerana sesuatu yang berharga itu akan menjadi sangat-sangat berharga bila ia sudah tidak lagi menjadi milik kita. Sekian sahaja untuk kali ini. Berjumpa lagi untuk lain kali dalam siri tak kenal maka tak cinta. Memetik kata-kata Raja Lawak.... lu ada mata lu tengok la sendiri... lu ada mulut jaga la sendiri... lu ada otak....LU PIKIR LA SENDIRI...... ( sori nabil pinjam tagline lu )

57 comments:

Anonymous,  May 7, 2008 at 1:24 PM  

Hahahahahaha..... MArah nampak!!!
JGN maraH NantI KEna Jual...
LUUuuuUUu PIIiiIIkeerrr La senDiri
-UmnO MahThir

samseng jelai,  May 7, 2008 at 1:45 PM  

badrul hisham ini sgt merbahaya..menghasut kanak kanak..inikah contoh guru??

Anonymous,  May 7, 2008 at 2:24 PM  

gua suka nabil..lu pikir la sendiri

Anonymous,  May 7, 2008 at 4:08 PM  

Takkan KJ takut kot kat "Badrul Hisham Shaharin" sampai kena tulis cerita pasal dia.

Mcam orang tua cakaplah, kalau dah takut, bayang-bayang sendiri pun ingat hantu.

Smapai IC orang ni pun KJ check...

Kelakar giler...

akurakyatbiasa,  May 7, 2008 at 5:17 PM  

sekurang2nye semuanya betul.. xde la melalut mcm bard tuh... ade ke KJ kawin ngn cucu Lee Kuan Yew... isk3... mmg hobi menipu agaknyer...

akurakyatbiasa,  May 7, 2008 at 5:17 PM  

sekurang2nye semuanya betul.. xde la melalut mcm bard tuh... ade ke KJ kawin ngn cucu Lee Kuan Yew... isk3... mmg hobi menipu agaknyer...

Anonymous,  May 7, 2008 at 5:40 PM  

khairy beruk, menantu kepada bapak beruk...

mizie D'Kosas,  May 7, 2008 at 6:49 PM  

sapa yang duk kutuk khairy..org bodoh r...
sapa yang duk puji khairy..org kurang cerdik sbb...keje org takde akal je kutuk mengutuk ni..aaaaa...lu pikir r sendiri

Anonymous,  May 7, 2008 at 7:27 PM  

Nama glamour cik Bard "lady bird" hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahha

Siput Babi cap Selangor,  May 7, 2008 at 11:23 PM  

Siakap Senohong Gelama Ikan Duri,

Lu Kecek Bohong, Lama-lama Orang BENCI....

Belia Alternatif Sokong KJ

Spupudemo,  May 8, 2008 at 3:06 AM  

Tembak je si bard tu..memalukan negara. ntah apa yg dia takpuas ati ntah. semua org nak bantai. mcm dia je betul. sial..

silap tu, bukan ladybird
nama glamor chegubard ialah 'pukimak'

YB Khairi. ur the best.!! Hidup KJ.

p/s:
kepada YB Khairi, belasah habis-habisan 3 golongan2 ni dalam parlimen. si kopiah hijau (pas), si golongan gila kuasa (pkr) dan golongan kapir haprak (dap) tu. biar mampos semuanya...

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:56 AM  

Bermacam-macam dakwaan dikeluarkan. Rasanya semua sudah tahu perkara ini. Pengiraan semula sememangnya tidak wujud di dalam Dewan Majlis Daerah Rembau pada malam itu. Tiada peti undi misteri yang dibawa masuk dan kekalahan milik Bard adalah TOTAL. Segala dakwaan oleh Bard menunjukkan seakan-akan beliau hadir di dalam dewan di ketika itu walhal beliau pada masa kiraan undi dibuat berada di Bilik Gerakan PKR di atas kedai runcit belakang dewan. Sama ada beliau yang menipu atau orang lain yang menipu beliau untuk beliau menipu orang lain semuanya terletak kepada pertimbangan akal kurniaan Allah yang sepatutnya digunakan sepenuhnya oleh Bard sebelum mengeluarkan kata-kata..

Sehingga ke hari cerpen atau novel ini ditulis Bard masih bebas bermaharajalela. Tidak mengapa. Kerana kebebasan sudah sememangnya milik seluruh rakyat Malaysia. Tiada siapapun pernah menyekat untuk kita bersuara walaupun kadangkala ada yang cuba mengaburi fakta ini. Kepada Bard, diharap supaya pergunakanlah kebebasan ini sebaiknya.

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:56 AM  

Bermacam-macam dakwaan dikeluarkan. Rasanya semua sudah tahu perkara ini. Pengiraan semula sememangnya tidak wujud di dalam Dewan Majlis Daerah Rembau pada malam itu. Tiada peti undi misteri yang dibawa masuk dan kekalahan milik Bard adalah TOTAL. Segala dakwaan oleh Bard menunjukkan seakan-akan beliau hadir di dalam dewan di ketika itu walhal beliau pada masa kiraan undi dibuat berada di Bilik Gerakan PKR di atas kedai runcit belakang dewan. Sama ada beliau yang menipu atau orang lain yang menipu beliau untuk beliau menipu orang lain semuanya terletak kepada pertimbangan akal kurniaan Allah yang sepatutnya digunakan sepenuhnya oleh Bard sebelum mengeluarkan kata-kata..

Sehingga ke hari cerpen atau novel ini ditulis Bard masih bebas bermaharajalela. Tidak mengapa. Kerana kebebasan sudah sememangnya milik seluruh rakyat Malaysia. Tiada siapapun pernah menyekat untuk kita bersuara walaupun kadangkala ada yang cuba mengaburi fakta ini. Kepada Bard, diharap supaya pergunakanlah kebebasan ini sebaiknya.

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:57 AM  

Spupudemo said..."kepada YB Khairi, belasah habis-habisan 3 golongan2 ni dalam parlimen. si kopiah hijau (pas), si golongan gila kuasa (pkr) dan golongan kapir haprak (dap) tu. biar mampos semuanya..."

Yang kena belasah adalah KJ...tercongang congang nak jawab kritikan Lim Kit Siang. Isu ECM tak terbalas...isu mengenai sindiran LKS bahawa KJ adalah penggangur terkaya di-dunia....hehehe...hehehe...
Siapa BELASAH SIAPA???

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:58 AM  

Kecewa sungguh rasanya bila ada diantara adik-adik ini meludah ketika ternampak poster Pak Lah. Apa yang sudah meracuni fikiran mereka bukanlah menjadi persoalannya tetapi siapakah yang menjadi tekongnya. Siapa lagi kalau bukan Bard. Keputusan PRU-12..... sekali lagi Bard menipu.. Bukan untuk menang tetapi adalah untuk mewujudkan keraguan yang tidak berasas atas tujuan memalukan pemenang.

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:58 AM  

Badrul Hisham Shaharin ( Bard ) semakin hari semakin merasakan dirinya hero rakyat walaupun sehingga kini masih gagal untuk membaharui kad pengenalannya kepada mykard. Dia punya alasan tersendiri untuk itu.

Anonymous,  May 8, 2008 at 10:18 AM  

LU PIKEYYY LA SENDIRI!!! eloknya mamat nih jadi roomate raja petra kt sg buloh..

akurakyatbiasa,  May 8, 2008 at 11:59 AM  

sesungguhnya kebencian mengundang pelbagai natijah... tak perlu untuk kita tambah gunung, sungai, bulan dan lautan di muka bumi ini.. semuanya dah cukup... apa yang perlu sntiasa untuk kita tambah ialah kasih sayang dan cinta... jika itu pun gagal untuk kita lakukan tak mustahil suatu hari matahari pun akan jadi rebutan...

M.H Mizie,  May 8, 2008 at 12:35 PM  

'Situasi BN sekarang berbahaya' (kata Tun)

PUTRAJAYA 7 Mei - Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta Barisan Nasional (BN) mengambil serius tentang kemungkinan pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan dalam masa terdekat.

Nota: Jika dahulu Anwar Ibrahim dan pembangkang yang bermain dengan perang saraf ini sebelum sidang parlimen bermula. Ketika itu Tun hanya mendiamkan diri kerana takut perkara ini benar-benar berlaku dan jika ianya berlaku ianya akan memberikan padah yang buruk kepada Tun yang tidak kita perlu jelaskan.

Tun sebenarnya yakin perkara ini tidak akan berlaku dan itulah sebabnya beliau pula yang bermain dengan perang saraf ini untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa BN sekarang ada sebuah parti yang lemah , disebaliknya keadaan adalah berbeza kerana jika kita lihat pada perjalanan sidang Parlimen , ahli parlimen BN begitu kukuh dan bersatu.

Keadaan ini yang membuat Tun tidak senang dan cuba memecahkan keutuhan ahli parlimen yang kukuh bersatu ini.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, pada mulanya beliau mengabaikan tentang kemungkinan tersebut tetapi setelah meneliti situasi yang ada, keadaan sekarang begitu berbahaya.''Saya fikir ini ada kemungkinan (pertukaran kerajaan) yang tidak boleh kita abaikan.''Pada masa ini, ahli-ahli politik menunjukkan minat tentang berapa banyak yang boleh mereka peroleh dan mereka tidak betul-betul berminat untuk berkhidmat kepada negara,'' katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Nota:

Bukan Tun abaikan selama ini, Tun sebenarnya risau jika ini benar berlaku .Tun berani berbicara pasal ini kerana yakin ini tidak akan berlaku lagi dan telah nampak akan kekuatan ahli BN,Tun mungkin terlambat untuk membicarakan hal sebegini dan seolah-olah Tun bercakap diluar pemikiran beliau yang matang dan kebelakangan ini, Tun banyak menyalahkan UMNO dan BN , semua yang bersama BN dilihatnya sebagai salah dan tidak baik. Apa sebenarnya yang Tun mahukan kita tidak dapat pastikan lagi. Agak keterlaluan jika Tun menuduh ahli politik tidak berminat untuk berkhidmat kepada negara. Apakah Tun mahu mengatakan bahawa hanya beliau sahaja yang berminat untuk berkhidmat kepada negara. Tun sepatutnya berihat dan tidak perlu lagi berkhidmat kepada negara , Tun juga sepatutnya sedang berihat dan tidak perlu mencampuri urusan kerajaan lagi kerana kita ada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta ahli-ahli kebinet telah diamanahkan untuk menguruskan negara.

Jelas Dr. Mahathir lagi , desakan untuk melompat parti timbul apabila tidak wujud lagi kesetiaan kepada parti dan sesetengah pihak yang merasakan mereka tidak mendapat apa-apa sekarang mempunyai peluang mendapat jawatan penting dalam kerajaan baru.Ditanya adakah perkara tersebut dirasakan satu kebimbangan besar baginya, beliau berkata, sekiranya tindakan lompat parti itu berlaku, negara ini akan mengalami lebih banyak konflik.Mengenai ahli-ahli Parlimen yang mungkin melompat parti, Dr. Mahathir berkata, UMNO dan parti komponen utama dalam BN seperti MIC dan MCA mempunyai akar umbinya di Semenanjung tetapi keadaan berbeza di Sabah dan Sarawak.'Walaupun UMNO ada di Sabah, ia tidak sama di sini (Semenanjung), mereka pernah ada USNO dan Pairin Kitingan dulu juga pernah mendapat sokongan daripada orang-orang ini.''Jadi, bolehkah kita yakin yang mereka akan terus memberikan kesetiaan yang kuat kepada UMNO, saya tidak fikir begitu,'' katanya.

Nota:

Tun sebenarnya tidak perlu bimbang dengan apa yang sedsang bergolak sekarang , kerana semuanya telah berjalan dengan baik dan lancar. Pak Lah dan Najib tahu apa yang mereka lakukan. Tun tidak perlu bimbang kerana mereka ini juga sayangkan UMNO dan BN juga, dan tidak mungkin akan meleppaskan kerajaan ini dengan begitu mudah sekali. Kalau Tun hanya duduk diam dan tidak mencampuri urusan kedua kepimpina tertinggi ini Insyaalah , kita akan kembali kukuh dan kuat kembali. Cukuplah sudah apa yang telah Tun lakukan sebelum ini,Rakyat sudah mula bosan dengan cara dan tingkah Tun yang sedaya upaya mahu menjatuhkan Perdana Menteri dan Timbalan beliau.

Kata Tun lagi "Malah, beliau berkata, terdapat beberapa ahli Parlimen di Semenanjung yang jika mereka fikir boleh mendapat sesuatu daripada kerajaan baru, kumpulan tersebut juga bersedia melompat parti''Ini terutama apabila dirasakan jika berbuat demikian, mereka akan dapat terus berada dalam kerajaan,'' katanya.Kata beliau, keadaan tersebut berbeza berbanding dahulu ketika BN memiliki majoriti lebih dua pertiga.Katanya, ketika itu tidak timbul masalah kemungkinan ahli-ahli Parlimen melompat parti kerana BN dan jika terdapat parti komponen berpaling tadah sekali pun, mereka tidak mampu menubuhkan kerajaan.''Berbeza sekarang apabila melompat dan sertai kerajaan lain, mereka tidak akan mengalami apa-apa kerugian malah boleh mewujudkan permainan politik,'' katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr. Mahathir membidas larangan kepada bahagian UMNO untuk mengadakan mesyuarat agung khas (EGM) dan menyifatkannya ia sebagai suatu yang tidak demokratik.''Itulah UMNO yang ada sekarang, ini bukan UMNO yang sebenar (berbeza), pada zaman saya dahulu UMNO melaksanakan kempen untuk menentang saya tetapi mereka tidak dihalang.''Sekarang kita tidak boleh bercakap tentang apa yang kerajaan tidak suka,'' katanya.

Sambil memberikan contoh, Dr. Mahathir berkata, selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, beliau ada menyatakan hasrat ingin bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan isu-isu semasa atas rasa keprihatinannya tentang apa yang berlaku dalam UMNO.''Dia (Najib) kata dia akan datang jumpa saya tetapi perlu mendapat kebenaran dahulu daripada Perdana Menteri. Rupanya dia tidak mendapat kebenaran, jadi, sampai sekarang dia tidak berjumpa saya ''Ini sungguh teruk apabila Perdana Menteri tidak mempercayai timbalannya.

Pada zaman saya, saya mempercayai timbalan saya sehinggalah dia melakukan sesuatu yang pelik,'' katanya.Menurut Dr. Mahathir, UMNO perlu membenarkan EGM di bahagian-bahagian bagi membolehkan ahli-ahli parti membuat perubahan ke atas peraturan kuota 30 peratus bagi membolehkan pertandingan bagi jawatan tertinggi parti dilaksanakan.''Jika tidak dapat mengubah syarat kuota tersebut, dengan sikap ketua-ketua bahagian sekarang, tidak ada satu bahagian pun yang akan mencalonkan orang lain kecuali Pak Lah (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi).''Jadi, jika tidak ada 60 bahagian UMNO yang mencalonkan sesiapa kecuali Pak Lah, maka pada Disember ini, beliau akan menang tanpa bertanding... (kerana) orang sungguh takut dan amalan cium tangan telah bermula,'' katanya.

Nota:

Jelas disini Tun telah mula menghidu akan sokongan pemimpin UMNO kepada Pak Lah kian kuat dan kebimbangan beliau kemungkinan sesiapa sahaja yang bertanding untuk menentang Presiden atau Timbalan Presiden tidak akan mendapat pencalonan telah jelas terbayang di mata beliau dan kebimbangan inilah yang membuat Tun cuba untuk membuat satu 'Spin' dalam perang saraf beliau untuk menunjukkan bahawa UMNO itu lemah.Sebaiknya Tun berihat sahaja dan biarlah generasi baru ini mengendalikan UMNO.Yang berada di belakang Tun sekarang boleh di kira - Khir Toyo , Fuad Zakarsi , Muhiyuddin , Syed Ali Al Habshee dan juga anak beliau Mukhriz. Tengku Li .

Tun gagal melebarkan pengaruhnya setelah Pak Lah dan Najib bercantum kukuh. Sepatutnya jika Najib enggan bertemu dengan Tun, Tun fahamlah kenapa Najib tidak mahu bertemu dengan Tun, langkah Najib itu bertepatan kerana nawaitu Tun untuk bertemu dengan Najib bukjannya membawa kebaikan tetapi akan menyulitkan Najib. Kalau Tun terus mahu berpolitik , tubuh lah parti baru kerana ahli UMNO sekarang mahu menumpukan kepada pemulihan UMNO dan menumpukan kepada tugasan harian.

Mereka tidak mampu untuk berpolitik setiap hari kerana mereka bukannya rakyat yang telah pencen yang banyak masa untuk berpolitik sepanjang minit dan sepanjang jam.Insyaalah BN dan UMNO dalam proses pemulihan dan kami tak perlu ubat yang tidak ketentuan yang dibawa oleh tenguk Li yang jiwanya kacau mahu menjadi presiden parti dan PM.


layari http//: www.kpmu.net

Spupu demo,  May 8, 2008 at 1:27 PM  

letak je si bard bersama raja petra. biar diorang berkawan kat penjara..hahaha.

Yb. KJ. you mmg hebat di parlimen. Lim kit kat tu cakap merapu je. cakap tak ikut peraturan mesyuarat pun. sekor lagi Kapal singki..Kapal dah karam tp cakap mcm kapal baru keluar dari dock..hampeh..Dah la persoal sultan perak. kapal: si penderhaka yang setia.

sedarlah wahai pkr dan pas dengan kawan korang dap tu. itu amaran awal kalau dap memerintah. DAP ni x ubah macam malayan union. jawapannya melayu akan merempat di bumi sendiri.

Sama2 lah mempertahankan kuasa raja2 melayu, berjuang bersama UMNO. Hidup Raja2 melayu, Hidup umno..

Anonymous,  May 8, 2008 at 1:32 PM  

Hidup Mukhriz Mahathir..
Mukhriz Pemuda Ulung..
Mukhriz bakal Perdana Menteri Malaysia suatu hari nanti,
Sanjungilah Mahathir dan Mukhriz yang telah banyak membantu,..
Mukhriz is the best,
Raja yang ULUNG..
Hail to Mukhriz!!!

PEJUANG UMNO,  May 8, 2008 at 3:50 PM  

petikan dari: http://www.umno-reform.com

Laman Anti Khairy di "spam" oleh penyokong Khairy?
"www.antikhairy.blogspot.com"

Laman Anti Khairy hari ini telah di “spam” dengan tulisan seperti berikut :

“BAPAK ISA MAHATHIR DAN BUKAN KHAIRY. BLOG ANTI~KHAIRY DIBIAYAI MUKHRIZ, NAMPAK SANGGAT”

Tuduhan di buat oleh mereka yang dipercayai penyokong Khairy bahawa laman blog anti khairy adalah tajaan Mukhriz Mahathir yang dikatakan akan menjadi pencabar kuat jawatan Ketuaa Pemuda UMNO.

Kenyataan “spam” di di letakkan di bawah sudut komen pada hampir semua artikel yang melibatkan kritikan terhadap Khairy Jamaluddin. Dimaklumkan bahawa laman blog antikhairy tersebut telah menyebabkan laman pro Khairy di bentuk. Sungguhpun begitu laman blog antikhairy menerima sambutan yang amat menggalakkan kalau dilihat dari sudut komen yang diterima. Dari komen-komen yang diterima kesimpulan mampu dibuat bahawa blog anti Khairy adalah blog yang terpopular di kalangan pembaca blog.

Kami juga dimaklumkan bahawa blog anti kahiry juga telah berperanan mengkritik sekutu-sekutu Khairy Jamaluddin dan mempunyai impak yang kuat terhadap Khairy Jamaluddin sendiri. Semada benar atau tidak laman ini di biayai oleh Dato Mukhriz Mahathir – itu hanya satu tuduhan yang mungkin mempunyai nilai perang saraf yang tinggi dan licik.

penyokong khairy,  May 8, 2008 at 6:04 PM  

Apa ni main tuduh tak tentu pasal jer. TAH, TAH!!! SPAMM BUAT SENDIRI KOT!!!

Biasala nak glamour lebih, sangup tikam diri sendiri. Baru ada perhatian.

Monsieur_sob,  May 8, 2008 at 6:18 PM  

kepada org khairi dan org mukhriz..
sudah2 la bergaduh. xde kesudahan kita org2 umno berpuak mcm ni..akan merugikan umno jugak lastnya.

Khairi dan mukhriz, keduanya pemimpin muda umno yang hebat. keduanya MP. keduanya anak Perdana Menteri. Oleh itu, jangan lah bersengketa sesama kita. Pembangkang duk suka tgk pemimpin umno gaduh sbb dorang senang nak cucuk belakang.

Sama2 lah kita berdamai. lupakan sengketa ni. nanti pemilihan umno hujun tahun ni, pilihlah ketua pemuda yang anda hajati..jgn memburukkan peribadi sesama kita. bersamalah kita bersatu agar umno kembali kuat seperti dulu.

Anonymous,  May 8, 2008 at 8:12 PM  

Bangang... KJ bukan anak Perdana Menteri!!!... die bernasib baik sebb kawin dgn anak perdana menteri......

Anonymous,  May 8, 2008 at 9:46 PM  

ok...aku harap korang semua penyokong UMNO seperti aku..

aku ingin membawa kepada korang satu 'flash back....

Apakah kita sudah lupa episod Khairy Jamaluddin (kini YB) bergegas berjumpa Anwar untuk menyerahkan pasport antarabangsanya agar Anwar boleh segera menjalani rawatan di luar negara sebaik sahaja dia dibebaskan pada tahun 2004?


sesungguhnya kita boleh tahu...siapa sebenarnya bapak segala penipu...pelakon handalan...dan sumpah-sumpah dalam UMNO...'dia' lah yang beria-ria berperang dengan anwar...dia yang berkata itu ini tentang bapak gay ini...kemudian 'dia ni jugak yg beria-ria nak tolong anwar ni...

DIA ialah YB Khairy Jamaludin...ini bukan rekaan....dan saya percaya anda2 semua tahu hal ini...tanyalah sendiri pada KJ!dengar apa pulak alasan dia...

Anonymous,  May 8, 2008 at 10:25 PM  

Lu pikir la sendiiri!!! FUCK U KHAIRY! HIDUP MUKHRIZ! HIDUP ANTIKHAIRY.BLOGSPOT.COM!

FUCK U KHAIRY!

FUCK U KUWAIT PUKIMAK BOY!!!

Anonymous,  May 8, 2008 at 11:05 PM  

kebebasan? media cetak dan elektronik pun dilesenkan bawah akta mesin cetak. kebebasan apa nye? tak usah nak berbohong lar! sampai blog oun nak dikawal! itu ker kebebasan? sampai dakwa raja petra dengan akta hasutan! hoi nak bagi tahu sikit.. seluruh dunia sedang ketawakan kerajaan menantu dollah kerana guna akta hasutan tau tak! buat malu aje! kebebasan tahi anjing lar! tak puas hati mai dok tangkap aku ler! aku pun nak tumpang glamer macam raja petra! akta pukimak apa pun boleh!

Anonymous,  May 8, 2008 at 11:51 PM  

inilah hasil kerja bro-jinggo sanggup menjilat dubor keri semata2 nak makan duit haram keri. jinggo dan keri lah yang bertanggungjawab memecah belahkan melayu, lihatlah hasilnya dalam blog sampah ni. menjahanamkan sesama melayu.

Anonymous,  May 9, 2008 at 12:21 AM  

Memang dasar gila glamer sampaikan Parlimen pun KJ jadikan pusat menunjukkan "glamer"dia. Ingatkan bagus sangat KJ ni...rupa2 hampas punya beruk. Dengan wakil rakyat wanita DAP pun dah tak larat nak berbahas. Nyata KJ "jaguh kampong".

KJ is "OVER RATED" by his pembodek2. Tidak lama lagi "kebenaran" sebenar tentang siapa KJ akan dapat diketahui oleh pembodek2 nya. KJ is a FAKE.

al_pacino pbtb,  May 9, 2008 at 1:56 AM  

kerja maki hamun,hasad dengki,fitnah yg tdk sudah2 ini tdak membawa sebarang kebaikkan.PRU 12 sudah berlalu.yg menang tetap sudah menang,yg kalah tetap telah kalah.walau apa pun jua cara kemenangan dan juga cara kekalahan yg dipilih cuma satu yg dipandang,hanya kemenangan.itu yg paling penting.
besar atau kecil jumlah perbezaan undi,walaupun dgn jumlah kelebihan satu undi,pmenang tetap dikira pemenang..jadi yg kalah duk untok2.
kepada Yb Khairy Jamaluddin,teruskan kerja anda.inilah masanya KJ perlu membuktikan pada masyarakat anda benar2 seorang YB wakil rakyat bg kawasan Rembau..usia yg muda bukan halangan.skrg inilah masanya kita terus bekerja,jgn pedulikan serangan peribadi pihak lawan,masyarakat hari ini masyarakat yg bijak.tahu yg mana pemimpin yg mana pula dipimpin.
kekerapan lawatan kekampung2,surau2,masjid2,sekolah2 diparlimen Rembau harus diteruskan serta diperbanyakkan.
Penglibatan Yb saudara KJ bg aktiviti kemasyarakatan,sosial seperti kenduri2 dikg,gotong royong,sukan2 dikalangan rakyat, ini adalah
salah satu cara pendekatan yg boleh banyk membantu merapatkan jurang silaturahim diantara pemimpin dan rakyat.Kerana ini cara org2 dikg mahu dilayan selain dr pembangunan.
Teruskan usaha Yb dlm mendekati masyarakat,jgn beza membezakan diantara rakyat samada mereka adalah pembangkang ataupun tidak.
saya suka bilamana Yb ketika majlis gotong royong membangunkan surau diParoi ada berkata "Sungguhpun BN kalah di Dun Paroi,tp anggaplah saya adalah wakil rakyat bg penduduk dikawasan ini"
Ciri2 pemimpin spt ini lah yg kita mahu...

Anonymous,  May 9, 2008 at 7:36 AM  

bodolah ko ni tulis. Selama aku baca blog ni, aku rasa ko je yang suka mengampu, blog lain dan komen lain semua tengah bengang. Ko tak rasa ko ni cam makhluk asing ke menyalak sorang-sorang.

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:23 AM  

Sehingga ke hari cerpen atau novel ini ditulis Bard masih bebas bermaharajalela. Tidak mengapa. Kerana kebebasan sudah sememangnya milik seluruh rakyat Malaysia. Tiada siapapun pernah menyekat untuk kita bersuara walaupun kadangkala ada yang cuba mengaburi fakta ini. Kepada Bard, diharap supaya pergunakanlah kebebasan ini sebaiknya.

Hargailah ia kerana sesuatu yang berharga itu akan menjadi sangat-sangat berharga bila ia sudah tidak lagi menjadi milik kita. Sekian sahaja untuk kali ini. Berjumpa lagi untuk lain kali dalam siri tak kenal maka tak cinta. Memetik kata-kata Raja Lawak.... lu ada mata lu tengok la sendiri... lu ada mulut jaga la sendiri... lu ada otak....LU PIKIR LA SENDIRI...... ( sori nabil pinjam tagline lu )

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:24 AM  

badrul hisham ini sgt merbahaya..menghasut kanak kanak..inikah contoh guru??

badrul hisham ini sgt merbahaya..menghasut kanak kanak..inikah contoh guru??

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:24 AM  

badrul hisham ini sgt merbahaya..menghasut kanak kanak..inikah contoh guru??

badrul hisham ini sgt merbahaya..menghasut kanak kanak..inikah contoh guru??

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:25 AM  

Tembak je si bard tu..memalukan negara. ntah apa yg dia takpuas ati ntah. semua org nak bantai. mcm dia je betul. sial..

silap tu, bukan ladybird
nama glamor chegubard ialah 'pukimak'

YB Khairi. ur the best.!! Hidup KJ.

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:25 AM  

Tembak je si bard tu..memalukan negara. ntah apa yg dia takpuas ati ntah. semua org nak bantai. mcm dia je betul. sial..

silap tu, bukan ladybird
nama glamor chegubard ialah 'pukimak'

YB Khairi. ur the best.!! Hidup KJ.

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:25 AM  

Bermacam-macam dakwaan dikeluarkan. Rasanya semua sudah tahu perkara ini. Pengiraan semula sememangnya tidak wujud di dalam Dewan Majlis Daerah Rembau pada malam itu. Tiada peti undi misteri yang dibawa masuk dan kekalahan milik Bard adalah TOTAL. Segala dakwaan oleh Bard menunjukkan seakan-akan beliau hadir di dalam dewan di ketika itu walhal beliau pada masa kiraan undi dibuat berada di Bilik Gerakan PKR di atas kedai runcit belakang dewan. Sama ada beliau yang menipu atau orang lain yang menipu beliau untuk beliau menipu orang lain semuanya terletak kepada pertimbangan akal kurniaan Allah yang sepatutnya digunakan sepenuhnya oleh Bard sebelum mengeluarkan kata-kata..

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:26 AM  

Yb. KJ. you mmg hebat di parlimen. Lim kit kat tu cakap merapu je. cakap tak ikut peraturan mesyuarat pun. sekor lagi Kapal singki..Kapal dah karam tp cakap mcm kapal baru keluar dari dock..hampeh..Dah la persoal sultan perak. kapal: si penderhaka yang setia.

sedarlah wahai pkr dan pas dengan kawan korang dap tu. itu amaran awal kalau dap memerintah. DAP ni x ubah macam malayan union. jawapannya melayu akan merempat di bumi sendiri.

Sama2 lah mempertahankan kuasa raja2 melayu, berjuang bersama UMNO. Hidup Raja2 melayu, Hidup umno..

Anonymous,  May 9, 2008 at 9:26 AM  

Yb. KJ. you mmg hebat di parlimen. Lim kit kat tu cakap merapu je. cakap tak ikut peraturan mesyuarat pun. sekor lagi Kapal singki..Kapal dah karam tp cakap mcm kapal baru keluar dari dock..hampeh..Dah la persoal sultan perak. kapal: si penderhaka yang setia.

sedarlah wahai pkr dan pas dengan kawan korang dap tu. itu amaran awal kalau dap memerintah. DAP ni x ubah macam malayan union. jawapannya melayu akan merempat di bumi sendiri.

Sama2 lah mempertahankan kuasa raja2 melayu, berjuang bersama UMNO. Hidup Raja2 melayu, Hidup umno..

Anonymous,  May 9, 2008 at 3:51 PM  

khairy bangang, penyokongnya pun bangang. Jom sokong Mukhriz, mari pecahkan UMNO. Mari gulingkan pemerintahan BN. Hidup pakatan

Anonymous,  May 9, 2008 at 3:54 PM  

yer aku sokong penyokong KJ mmg bangang, yg duk puji2 KJ tuh mesti duk salap bontot KJ yg cam belanga Hitam.

Anonymous,  May 9, 2008 at 5:37 PM  

jinggo...jawab benda ni=


"Apakah kita sudah lupa episod Khairy Jamaluddin (kini YB) bergegas berjumpa Anwar untuk menyerahkan pasport antarabangsanya agar Anwar boleh segera menjalani rawatan di luar negara sebaik sahaja dia dibebaskan pada tahun 2004?


sesungguhnya kita boleh tahu...siapa sebenarnya bapak segala penipu...pelakon handalan...dan sumpah-sumpah dalam UMNO...'dia' lah yang beria-ria berperang dengan anwar...dia yang berkata itu ini tentang bapak gay ini...kemudian 'dia ni jugak yg beria-ria nak tolong anwar ni...

DIA ialah YB Khairy Jamaludin...ini bukan rekaan....dan saya percaya anda2 semua tahu hal ini...tanyalah sendiri pada KJ!dengar apa pulak alasan dia..."

Anonymous,  May 9, 2008 at 5:42 PM  

mengikut orang2 tuo rombau : orang yang takdo "BIN" adalah anakluar nikah, soalannya anak siapakah Khaiy???(ic diatakde bin )...

Anonymous,  May 9, 2008 at 8:23 PM  

The CEO and the Pegawai Tadbir
6

05

2008
Before everyone labels this blog as anti anwar (which I think most people had already done so), let me say this once and for all, this blog is not about anti anwar or anti pak lah or even anti karpal singh. This blog is actually a blog that highlights any form of non efficiency, non effectiveness and any form of idiocy perpetuated by the Malaysian government and politicians. If the politicians make any stupid comments, they get some bashing from this blog. If they say something which was not well researched, be sure that they’ll be at the receiving end of an entry here. That has been the main theme of this blog.

On that note, here are a few snippets that may differentiate between a weak, clueless government and the more able and driven one.

09/10/1997 Trade promotion missions help to boost ties: Dr M

PRIME Minister Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad says trade promotion missions headed by him have helped to improve Malaysia’s economic and trade relations with Africa, West Asia and Central Asia. Exports to Africa rose to RM2.049 billion last year from RM1.219 billion in 1994, West Asia to RM3.8 billion from RM2.3 billion, South America to RM2.6 billion from RM2.1 billion, and Central Asia to RM352 million from RM178 million, the Prime Minister told the Dewan Rakyat yesterday. - NST

A government with good governance shows strong determination in any of its decision. No flip flopping over the slightest critic.

Kawalan mata wang kekal - PM

”Ia juga tidak menyakitkan kita, jadi kenapa perlu diubah? Semua (ahli) perniagaan gembira,” katanya dalam majlis dialog sempena seminar sehari Ramalan Perniagaan Malaysia anjuran Strategic Intelligence (M) Sdn. Bhd. yang dihadiri oleh ahli ekonomi terkemuka, Profesor Paul Krugman, di sini hari ini.

KUALA LUMPUR 27 Ogos - Kawalan tukaran mata wang Malaysia akan dikekalkan kerana sistem kewangan antarabangsa masih belum direformasi, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, walaupun keadaan sudah nampak tenang, risiko serangan lanjut masih ada kerana pedagang mata wang masih tidak dapat dikawal.

A great leader should be able to shape and induce inspiration to not only his nation, but also capable of swaying and persuading other global leaders to move towards greatness as well.

Hadapi cabaran bersama — PM ajak China tentang kuasa luar eksploitasi Asia Timur

BEIJING 19 Ogos - Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad hari ini mengajak Republik Rakyat China bersama-sama bangkit menghadapi pelbagai cabaran dalam abad ke-21, terutamanya daripada kuasa-kuasa luar yang mahu mengeksploitasi kelemahan.

Oleh kerana itu, kata Dr. Mahathir, demi kepentingan bersama dan juga Asia Timur pada keseluruhannya, China dan Malaysia mesti bangkit menghadapi cabaran kerana kejayaannya akan membawa banyak faedah kepada rakyat kedua negara dan negara serantau.

”Kemakmuran masyarakat Asia Timur dalam alaf baru ini merupakan satu usaha mulia dan setimpal dengan apa yang kita usahakan,” tegasnya.

Beliau berkata demikian dalam ucaptama di Forum Malaysia-China ke-3 yang diadakan sempena menyambut ulang tahun ke-25 hubungan diplomatik kedua negara di sini hari ini.

Serentak itu Perdana Menteri mengajak China bekerjasama dengan Malaysia dan lain-lain negara jiran untuk memastikan pemulihan ekonomi yang terjamin bagi Asia Timur.

Untuk mengelak berulangnya kehancuran ekonomi, Perdana Menteri mencadangkan supaya China dan Malaysia bekerjasama menyuarakan pendapat dan bersama-sama dengan negara-negara Asia Timur mendesak negara-negara maju berusaha mewujudkan satu bentuk kewangan global yang baru.

…and another one;

Amanat PM untuk APEC

(Di Bangkok, Thailand) Mesej Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad pada anggota Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) ialah: Wujudkan satu peraturan perdagangan global yang bukan saja bebas tetapi adil dan saksama kepada negara membangun, miskin dan lemah; dan: APEC perlu kembali ke matlamat asal - bincang isu ekonomi daripada menjadi forum keselamatan.

Jika ini dapat direalisasikan, APEC yang diwujudkan pada November 1989 atas sebab ekonomi akan dapat bertahan dan terus menjadi relevan bagi menjaga kepentingan negara-negara kecil daripada terus dijajah dan ditekan oleh negara maju serta kaya.

Negara maju melihat globalisasi merupakan ubat yang baik untuk pertumbuhan ekonomi negara-negara Dunia Ketiga khususnya.

Sebab itu, Dr. Mahathir ketika membincangkan isu globalisasi, cabaran dan ketidakadilan pada mesyuarat APEC-CEO, mahu agenda perdagangan turut datang dari negara membangun.

Menurut Dr. Mahathir: “Perdagangan yang adil tentunya bebas, tapi perdagangan yang bebas belum tentu adil.” Pembuat agenda WTO lupa agaknya, 70 daripada 146 anggota pertubuhan itu mewakili negara-negara membangun.

Barang diingat, apa yang ditekankan oleh Dr. Mahathir bukan untuk kepentingan Malaysia semata-mata. Perdagangan yang adil adalah untuk semua negara daripada negara kaya dan maju sehinggalah ke negara yang paling miskin dan lemah.

Sidang kemuncak di Bangkok ini juga penting sebab ia memastikan rundingan perdagangan WTO dapat disambung semula. Selama perbincangan dua hari ini, pemimpin APEC yang diketuai oleh AS mahu melihat rundingan perdagangan itu diteruskan.

Bagi Malaysia yang biasanya menjadi jurucakap negara membangun, rundingan itu bukan sahaja perlu diteruskan tetapi agendanya perlu baru yang mengambil kira kepentingan semua negara. Lebih daripada itu, perdagangan global yang dicadangkan itu perlu adil dan saksama.

Confidence in the economy is vital in attracting investments from overseas. Prosperous economy is achieved from high purchasing power, coupled with the feel-good feeling generated from the public as they are confident that the government knows what they are doing. A strong government needs the people’s trust in order move forward effectively.

27/10/2000 Unjuran pertumbuhan ekonomi 7% adalah wajar

KUALA LUMPUR 27 Okt. - Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad berkata, unjuran pertumbuhan ekonomi tujuh peratus bagi tahun depan adalah wajar kerana ekonomi negara masih berkembang pada kadar yang pantas.

”Tahun ini kita jangka pertumbuhan 7.8 peratus (walaupun) pada asalnya kita membuat anggaran 5.8 peratus, jadi untuk capai pertumbuhan 7 peratus pada tahun depan bukanlah keterlaluan,” katanya kepada pemberita selepas pembentangan Belanjawan 2001 di Dewan Rakyat hari ini.

Menurut Dr. Mahathir, ekonomi Malaysia masih dalam keadaan baik dan berkembang pada kadar yang pantas.

”Dulu kita capai lapan peratus lebih, bahkan sembilan peratus selama 10 tahun berturut-turut.

”Berdasarkan prestasi tahun ini yang lebih tinggi, tentunya agak sukar untuk kita mencapainya (tahun depan) tetapi saya rasa ia boleh dicapai, melainkan jika ekonomi dunia runtuh,” katanya.

Media was free to say just about anything except for those that touches race and religion;

CYBERJAYA 19 Jan. - Perdana Menteri berkata kebebasan diberikan kepada media massa dalam membuat laporan, sekalipun ia menonjolkan aspek negatif seperti yang sering diamalkan media asing.

Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad berkata, media asing misalnya kerap menonjolkan aspek negatif apabila melaporkan sesuatu ucapannya.

”Mereka sering menonjolkan aspek negatif daripada ucapan saya. Kita beri kebebasan…,” katanya ketika menjawab satu soalan wakil media asing, selepas mempengerusi mesyuarat Majlis Pelaksanaan Koridor Raya Multimedia (MSC) di sini.

Perdana Menteri juga berkata kerajaan membenarkan media membuat spekulasi mengenai sesuatu perkara, jika itulah yang akan meningkatkan jualan serta menambahkan pembaca akhbar mereka.


Fast forward into Pak Lah’s administration, we were initially surprised by his lack of apparent deliberation in certain issues. At first is was mistakenly recognised as his mild and soft character trait. But as 4 years went by in a blistering snail pace, we saw more and more inefficiency coming from his governing style. Take this issue for example. It could be handled easily if it was thought through carefully.

Naked woman incident a blow to country’s image

VALLETTA (Malta): The video clip showing a naked woman doing ear squats while watched by another woman in uniform has shamed the country, said Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

He said the incident had dealt a blow to the country’s image and pledged a thorough investigation into the issue.

No party should attempt to conceal any facts that might be uncovered as a result of the investigations, said a visibly-upset Abdullah, who called Malaysian journalists here to give his comments before rushing off to attend the opening ceremony of the Commonwealth Heads of Government Meeting yesterday.

Malaysian newspapers had front-paged the incident after Seputeh MP Teresa Kok showed the video clip at Parliament House on Thursday.

The 70-second video clip, said to have been taken with a cellphone-camera, had been circulated through the multimedia messaging service (MMS) over the past few days.

As the result of this debacle, 2 editors of chinese dailies were sacked, a minister had to apologise to China over nothing, and a redundant and meaningless independent commission were establish just to determine what really happened.

Take another example of a mind boggling stupidity;

Proton disposes MV Agusta for 1 Euro

Proton Holdings has sold it’s 57.57 percent stake in MV Agusta Spa to an Italian company Gevi Spa. Gevi Spa will assume MV Agusta’s debts and working capital requirements totalling 139.44 million euros, as announced today to Bursa Malaysia by Proton Holdings as part of it’s non-core asset divesting exercise.

Interesting to note that Proton originally acquired MV Agusta Spa last year on July 7 2004 for 70 million Euro, and finally sold it for a token sum of 1 Euro (RM4.48).

The sale was approved by Pak Lah, much to the chagrin of the Malaysian public. What more with the revelation from other sources a couple of months later.

Pak Lah’s inability to answer simple questions like the issues of awarding government projects to his son was quite phenomenal. As everyone remembered, he lied about his son receiving projects from the government. Next, he lied that he actually did not know about the projects that his son ever received. Then, he covered it up by misdirecting the issue altogether;

“The projects awarded to Dr Mahathir’s children were far bigger than what Scomi received,” he told reporters at his Hari Raya open house in Penang just now.

Abdullah said it’s also not true that his son’s company, Scomi Group, had no ship but won a contract from TNB to transport coal. Kamaluddin, he added, “has 180 ships owned by another company which was acquired by Scomi… (Dr Mahathir’s) children also received contracts, only it’s not highlighted.”

His inability to do simple financial equations like the cost/benefit ratio which was portrayed through the scraping of the ’Scenic Bridge’ was another fine example of his non efficiency and money wasting tendency. His reasoning? the country has no money, therefore we need to be more stringent. Later on, the public soon found out that the cost of scraping the bridge was much more expensive than to actually build it.

On the other hand, media was stifled and made to toe the line. Criticism and opinions not agreed with were severely dealt with like what happened here;

KUALA LUMPUR: Blogger Raja Petra Raja Kamarudin is expected to be charged with sedition at the Kuala Lumpur Court in Jalan Duta today.


The 58-year-old confirmed he received a telephone call from a police officer last night informing him to be at the court at 9.30am.

“I was told by an officer to appear in court to be charged with sedition with regard to an article posted on my website.”

…and here;

Dalam mesyuarat BN Negeri Selangor, Pengerusi BN Selangor baru Senator Tan Sri Muhammad “Mike Tyson” Muhammad Taib memutuskan ahli UMNO dilarang sama sekali untuk menyertai Forum UMNO Pasca PRU12 anjuran portal politik MyKMU.net Selasa 1 April 2008 ini di Petaling Jaya.

Amaran dikeluarkan sekiranya ada ahli UMNO yang akan menghadiri forum tersebut, yang akan dirasmikan oleh Mantan Presiden UMNO Tun Dr. Mahathir Mohamad dan panel perbincangan pula terdiri dari Mantan Menteri Besar Selangor Dato’ Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, Exco Pemuda UMNO Dato’ Mukhriz Mahathir dan Ketua Penerangan UMNO Johor Dr. Mohd. Fuad Zarkashi, tindakan akan diambil keatas mereka.

In the aspect of the economy, we have this to show for the past 4 years;

Foreign direct investment into Malaysia down

KUALA LUMPUR: Foreign direct investment (FDI) into Malaysia dipped to US$3.97bil (RM14.69bil) last year, compared to 2004 when US$4.62 bil (RM17.09bil) in FDIs was recorded.

For the first time since 1990, Indonesia managed to overtake Malaysia in drawing in FDIs.

Inflows to Indonesia surged by 177% to US$5.26bil (RM19.46bil) last year.

As a whole, FDIs to South, East and South-East Asia reached a new high of US$165bil (RM610.5bil) last year, which was a 19% increase over 2004.

China, Hong Kong and Singapore were the largest recipients of FDIs in 2005.

The figures were released by the United Nations Conference on Trade and Development (Unctad) in its World Investment Report 2006 on Monday.

There was no denying that Malaysia was a real success story from the late 80’s all the way to the new millenium. The main recipe for Malaysia’s success was through the approach of its leadership. If I may, Dr Mahathir led the nation as its CEO. He believed that as the CEO of the nation, it was his job to maximise the wealth of its shareholders (the people). Hence, we saw a nation being propelled to become one of the fastest growing nation in Asia in the 80’s and the 90’s. Prospering the shareholders was critical in order to gain respect from foreigners and instilling pride within the nation. The economy ‘pie’ was enhanced and it grew big.

On the other hand, Pak Lah’s style is somewhat akin to an administrator. Perhaps due to his career background as a government officer, he approaches leadership with much hesitation and indecisiveness. This maybe due to the fact that he finally found himself in the topmost seat of power without anyone to report to, or to turn to in the face of a problem. He finds himself accountable and responsible in all of the government’s actions and in-actions. We sometimes may see him overwhelmed with fatigue and exhaustion caused by having to think continuously.

What Dr Mahathir saw as a challenge to further improve his self-actualization, Pak Lah instead saw it as a chore and would hastenly establish a committee to delegate the problem. As the result of this flip flopping and weak leadership, the economy ‘pie’ shrunk. And worse, most of the wealth in this shrunken pie benefitted only a few cronies.

In the end, one has to know one’s limits when trusted with a certain responsibility. One need to honestly take stock of his capabilities and then humbly pronounce your course of action. My advice to Pak Lah is to step down and let other capable leaders manage the country. Maybe then, we will remember him fondly as the selfless PM whom had recognised his own weakness and had stepped aside for the good of the nation.

At this moment, we are reminded of a ’pantun’ by an ex prime minister whom some of us love demonize;

“Tiap permulaan ada akhirnya,
Menjadi peringatan kepada hamba,
Kuasa dan jawatan bukan segalanya,
Berkhidmat kepada bangsa dan negara.”

- Dr Mahathir, closing speech Umno General Assembly 2003, few months before he retired gracefully.

Now if that wasn’t a clear case of humility, I wouldn’t know what humble means.

www.jebatmustdie.wordpress.com

Org Sogo,  May 10, 2008 at 12:40 AM  

bodolah ko ni tulis. Selama aku baca blog ni, aku rasa ko je yang suka mengampu, blog lain dan komen lain semua tengah bengang. Ko tak rasa ko ni cam makhluk asing ke menyalak sorang-sorang.


Salam.Hello brother...
blog lain,komen lain semua tgh bengang?asing kah aku di bumi sendiri..
ampuhkah org yg mengampu..???
Tidak ada ertinya my friends..
sesen pun tak berguna.
Ini bukan soal ampu..
Umpama melukut ditepi gantang,masuk tidak menambah.keluar tidak mengurang...
Saya tidak nmpmk dimana rasionalnya kita terus mencerca,mengeji...
Kita seharusnya memberi teguran yg membina,teguran yg mampu membawa kearah kebaikan kpd semua.
Kebaikkan untuk masyarakat,pembangunan,sosial dll.
Persaigan spt inilah yg kita mahu.
Kepada cikgu Bard,..anda juga patut terus bekerja..tunjukkan keperibadiaan yg baik utk dicontohi.
Kami tiada masa utk melayan serangan2 peribadi ketika ini.Ceramah2 perhimpunan kutuk mengutuk.Sekarang adalah masa utk bekerja,masa utk menunaikkan janji yg tlh dijanjikkan kpd rakyat.
Yb Kj teruskan agenda pembangunan di parlimen Rembau.

RASUL HADHARI,  May 10, 2008 at 1:48 AM  

Soalan quiz;

Siapakah nama Rasul ugama Islam Hadhari?

Harimau Paroi May 10, 2008 at 10:26 AM  

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Harimau Paroi May 10, 2008 at 10:31 AM  

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

SILA LAYARI http://www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
PANAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Anonymous,  May 11, 2008 at 12:47 PM  

Salam KJ kepada pengampu pengampu lain. Hiduplah agenda dan konspirasi KJ-JINGGO yang akan meletakan KJ sebagai PIEM dan Jinggo sebagai Menteri Hal Ehwal Wanita.

Ex Jubor, Ex BSKL, Ex Gratia

jejaka lantang,  May 12, 2008 at 10:22 AM  

bard..sudah-sudahlah..ko tu dah kalah teruk kat rembau xpyh nk ckp byk..buat org myampash jer laie mo ekau..

layari:www.suaralantangjejaka.blogspot.com

Anonymous,  May 12, 2008 at 11:28 AM  

Ialah gosoklah anu kjtu sampli ia licin berkilat.Cakap tak serupa bikin. Kapal singki lah...Yang poster "Natang" kat T'gnu???? komen lah umnoputramon. Sikit masa lagi lu semua akan hanyut dan tengelam bersama kapal TTnic dacing yg sengit macam lu punya otak juga

Anonymous,  May 13, 2008 at 11:16 AM  

Sdr. Jinggo,

Saya rasa u tak perlu mengulas terlalu panjang akan perihal Badrul.

Sebenarnya ini yang amat diperlukan oleh beliau setakat publisiti murahan dan tidak lebih dari itu.

Saya harap Sdr lebih menumpukan kepada isu2 yang lebih relevan bersesuaian dengan situasi sekarang.

Disini juga saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan tahniah buat YB KJ atas kelantangan beliau di Parlimen seperti yang di paparkan di dalam media elektronik sekarang.

Semoga selepas ini YB KJ lebih lantang dalam mempertahankan isu-isu yang membabitkan ketuanan melayu terutamanya. Apatah lagi di saat ini DAP dengan begitu angkuh memperlekehkan Ketuanan Melayu.

Saya rasa semua golongan Pemuda Melayu amat merindukan saat kegemilangan Pemuda UMNO seperti mana era Datuk Harun Idris dan Harimau UMNO dulu....

Hanya YB KJ yang berpotensi sekarang untuk mnegembalikan era tersebut........

Teruskan YB KJ dan hidup Melayu!


Dari,

Pemudattj@yahoo.com

Anonymous,  May 13, 2008 at 11:19 AM  

Sdr Jinggo,

Pada hemat saya Badrul Hisham Shaharin ini tak lebih dari budak hinggusan dan budak suruhan Anwar Ibrahim sahaja.... Lihatlah bagaimana susahnya beliau hinggakan sanggup meminta sedekah di blog nya sendiri sedangkan dalam masa yang sama pemimpin PKR yang lain hidup senang lenang... Cuba perhatikan gaya hidup Azmin Ali ???!!!

Anonymous,  May 14, 2008 at 2:28 AM  

meremang aku tgok KJ ni berbahas kat parlimen....geli geli geliiiiiiiiiiii....poyo nak mampuis...berlagak hebat...hiiii...nak muntah...uweeeeeeeeeeeekkkkkkkk...hiiiiii
bodoh la sape yg sokong KJ ni......BODOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous,  May 16, 2008 at 3:47 PM  

kepada sesiapa yg sokong BADRUL HISHAM atau lebih di kenali dgn nama gelemor nya ''cikgu bab'' terutama peryokong PKR tu. buka la mata luas2, dia hanya pandi bercakap je....mcm boss nya sape lg kalau tak DSAI tu....
kalau dia org bercakap atau berceramah harimau dgr pon bole masuk PKR....
LuUU Pikir La SenDIRI....

Atas Pagar Group...

Anonymous,  May 17, 2008 at 10:38 AM  

Oh!! DSAI ku....
Dulu aku follow DSAI sampai nyaris menggadai bangsa... perjuangan kononnya reformasi untuk mengeluarkan DSAI dari penjara akhirnya kegilaan kuasa telah meracuni diri DSAI untuk menghentam orang yang mengeluarkan beliau.

Aku dulu sanjung tinggi DSAI sampai pergi merata follow dia.

Masa aku di USA, aku sanggup pergi ke Washington DC untuk tunjuk perasaan terhadap apa yang berlaku terhadap DSAI tapi Dr M telah mengeluarkan statement bahawa anak melayu yang ada biasiswa dengan JPA MARA/ kerajaan menunjuk perasaan di luar negera akan ditarik balik biasiswa mereka. Ramai anak melayu takut dan tidak berani untuk tunjuk perasaan.

Tapi kini, apa yang kulihat, Pak Lah tidak menggunakan taktik kotor itu. Beliau memberi ruang kepada semua terutama mahasiswa untuk berbuat apa-apa. Akan tetapi, mahasiswa-mahasiswa sudah lupa. Mereka pergi ke universiti dengan biasiswa kerajaan akhirnya jadi pembangkang. Memberontak dan percaya 100% atas racun DSAI dan kuncu-kuncunya tentang Pak Lah dan KJ.

Janganlah kita sesama Melayu bergaduh, berpecah kerana racunan segelintir orang yang pernah berkuasa. Kita orang melayu, kita bangsa tanah air yang pernah bernama Negeri Tanah Melayu tetapi sekarang disebabkan persepakatan dengan Cina dan India kita menggadai nama Tanah Melayu kepada Malaysia. Lihatlah saudara-saudara kita di Pulau Pinang dan Perak. DAP telah menggunakan taktik mengatakan bahawa Gerakan Tan Sri Koh mendengar banyak kepada orang melayu. Orang cina percaya. Apakah ini bukan isu perkauman? Kenapa Gerakan dan MCA kalah teruk? Adakah disebabkan orang cina sudah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan orang melayu? Dan kenapa orang melayu lari kepada PKR dan PAS, bagi saya sebab telah termakan kata-kata DSAI dan kuncu-kuncunya yang telah berjaya amat sangat di internet memfitnah Pak Lah dan KJ dan kuncu-kuncu mereka.

Jangan kita lupa pada 1987, melayu juga berpecah. Tun Dr M telah diminta untuk letak jawatan oleh Tun Hussein Onn dan Tunku. Akan tetapi, Tun Dr M telah mendapat lebih sedikit undi untuk terus menjadi Presiden UMNO dan terus menjayakan negara Malaysia ini.

Kita orang melayu sekarang dalam keadaan bahaya. Orang melayu berpecah. Memang ramai rakyat suka sebab DSAI berjaya. Tetapi, yang lebih berjaya adalah DAP, bangsa cina yang perjuangan mereka adalah sama seperti parti di Singapura. Jangan kita lupa, DAP ingin buat Malaysia for Malaysians dan ingin hapuskan sistem ber Raja kita. Sekarang mereka berjaya takluk Perak yang ada Raja. DAP meminta supaya wakil mereka menjadi MB di negeri Perak. Adakah ini menjadi kebanggaan orang Melayu di Perak? Apa pula kata orang Penang? Masa DSAI jadi DPM, apa perkembangan yang dibuat oleh DSAI semasa menjadi MP Permatang Pauh? Memang senang nak mengutuk dan memfitnahkan orang, tapi adakah senang untuk mentadbir negara? Kita tunggu dan lihat dimasa yang akan datang ini.

Saya hanya meluahkan apa yang patut. Ya, memang Pak Lah ada kekurangan. Tetapi, jangan heretkan KJ dalam gambaran politik ini sebab kita jangan terlupa PKR ada anak bini yang main dalam politik mereka dan DAP pula anak jantan. Seperti mana Tun Dr M pernah berkata... siapa Khairy? Apa dia buat untuk negara?... memang betul dia tidak berbuat apa-apa lagi untuk negara sebab beliau asyik sibuk untuk mempertahankan diri beliau dari tentangan/serangan peribadi daripada Tun Dr M, DSAI, PKR, PAS, DAP dan ramai lagi yang percaya pada cerita-cerita didalam internet ini.

Sekarang negara ada pembangkang. Memang bagus ada pembangkang sebab ada check and balance tetapi kita jangan lupa bangsa lain ada udang disebalik batu.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP