Monday, April 7, 2008

Tun M ingin tiru Keluarga Bush

Tun M ingin tiru Keluarga Bush
http://www.suaralantangjejaka.blogspot.com/

“Kononnya zaman saya tidak ada kebebasan, semua orang takut. Tetapi depa kata (kepemimpinan) saya lembik tapi (ada) orang takut kat si lembik - seolah-olah dalam kabinet, (menteri) bodoh belaka, (menantu saya) Khairy (Jamaluddin) seorang yang pandai yang menentukan segala-galanya.

"Tuduhan-tuduhan yang tidak ada batas… hentam begitu sahaja. Apakah pada masa dulu (era Dr Mahathir) tidak ada sekatan-sekatan tertentu…

"Bila Dr Mahahtir mengambil alih jawatan daripada Tun Hussein (Onn), saya tahu reporter semua dipanggil jangan memberi liputan berita kepada Tun Hussein, jangan tunjuk gambar Tun Hussein.

"Operasi Lalang siapa yang bertanggungjawab saya tahu, bukan saya tak tahu," katanya.


Itulah luahan dan pendedahan sebenar Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika Majlis Penerangan UMNO di PWTC, semalam.Jelas sudah dimana kita dapat melihat ketakutan sebenar dating dari Tun dan anaknya, Mukhriz kerana hasad dengki dan iri hati dua beranak ini makin disedari kegoyahan politik mereka.

Hakikat sebenar yang jelas dilihat adalah impian Mukhriz yang terlalu bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri sehinggakan bapanya sendiri berani berkata jika Negara di pimpin oleh menantu maka hancurlah Negara.

Maka apakah perbezaannya jika Negara baakal dipimpin oleh anaknya sendiri akan selamat dan maju Malaysia ini? Apakah Tun berfikir beliau adalah Tuhan yang boleh mengetahui masa depan Negara akan terjamin jika di perintah oleh anaknya? Kukuhnya disini, siapakah yang dahagakan kuasa pemerintahan?

Gambaran Tun yang mengatakan Perdana Menteri telah dikuasai oleh menantu sendiri menandakan pemikiran Tun sudah nyanyuk.Jika tidak kerana menggilai kuasa, masakan Tun beria-ia mahukan anaknya sendiri menjadi Perdana Menteri? Keraan impian Tun mahukan Malaysia di perintah oleh generasi beliau sahaja.

Janganlah kita lupa, Tun menyimpan hasrat yang begitu tinggi untuk menjadikan Malaysia sebuah Negara yang dikuasai oleh anak-beranak beliau seperti mana Presiden Bush dan Goerge Bush.

60 comments:

Anonymous,  April 7, 2008 at 12:00 PM  

Satu Malaya sudah melihat dan mendengar Pak Lah meluahkan gundah gulana hati kecilnya. Macam cerita Lan Lobiaq main pondok-pondok sahaja. Aku tak berminat untuk mengulas ulasan Pak Lah kepada Tun Dr. Mahathir kerana sudah resam manusia, bila di pulas telinga akan menangislah seseorang itu.

Apa yang lebih penting untuk kita lihat dan faham serta menilainya ialah ulasan Pak Lah terhadap persembahan UMNO dan BN di dalam PRU12 yang lalu. Gomel Pak Lah tentang kekalahan beberapa negeri yang BN yakin sapu habis tetapi tertungging dan tersungkur terus seperti Kedah,Perah dan Pulau Pinang atau "tanjong" kata Pak Lah.



Kalau diambil kira cara ulasan dan kajian "mendalam"Pak Lah cuma Kedah dan Perak saja yang jatuh ke tangan pembangkang. Pulau Pinang TIDAK!

Pak Lah secara terang menidakkan kejatuhan Pulau Pinang negeri beliau kepada DAP. Awat jadi lagu tuuu Pak Lah. Pak Lah congak pakai otak kaa pakai dagu?

Sudah sekali lagi Pak Lah cuba menipu rakyat negara ini terhadap fakta yang benar. Pak Lah seharusnya menerima kekalahan Pulau Pinang kepada pembangkang biar pun itu negeri kelahiran Pak Lah sendiri.

Ulasan kedua ialah kekalahan atas faktor "SABOTAJ". Inilah cara memberi jawapan yang paling mudah dalam apa-apa keadaan dan pertandingan.Perak dan Kedah bungkus kerana sabotaj orang melayu dan bukan UMNO. Pak Lah tidak perlu menunding jari kepada pemimpin UMNO lain tetapi kepada semua orang melayu yang selama ini menjadi pelindung UMNO.

Pak Lah seperti kisah ketua kumpulan bola sepak kampung yang kalah dlam perlawanan, makan lahirlah cerita pasukan lawan main bomoh dan pemain belot kepada pasukan sendiri. Alasan macam tuh 20 tahun dulu dah orang bagi dahhhh...

Pak Lah masih angkuh untuk menerima bahawa rakyat Malaysia bosan dengan budaya "COMFORT" di kalangan pemimpin BN khususnya UMNO.Rakyat Malaysia sudah bersekolah laaa. Sudah boleh baca surat khabar orang putih laaaaa..

Orang UMNO bukan hanya berlambak di pekan besar tetapi yang paling ramai adalah yang tinggal di kampung-kampung seperti Sik, Baling ,Nami,Pulau Sepom dan lain-lain kampung yang Pak Lah pun tak pernah kenai pun.

Kemenangan pembangkang sesungguhnya hasil kebodohan dan blind feeling pemimpin UMNO dan Bn sendiri. Orang kampung Naka Kedah sesungguhnya tak begitu tau pun pasai Video Linggam. Apa yang depa nampak adalah bila nak naik moto pi memotong getah,kena bayaq minyak petrol yang mahai. Mahai adalah kata kunci utama yang pasukan pencarai dan penyelamat pembangkang pakai untuk kononnya menyelamatkan orang Naka dan umumnya Kedah dan Malaysia.

Apakah ini sabotaj ertinya kepada Pak Lah? Adakah istilah menolak kepimpinan yang hanya mempunyai rasa megah dari rasa pandai sendiri juga bermakna ia sifat sabotaj? Jadi kawan baik pak Lah di Pulau Pinang yang kalah jugak melakukan perbuatan sabotaj kepada BN sendiri.

Nak tergelak rasanya bila Pak Lah seperti "menggertak" Tun Dr Mahathir dengan cubaan untuk menyiasat salah laku Tun. Aku yakin Tun sedang tersenyum melihat dan mendengar kejutan Pak Lah itu.

Aku yang dari awal hingga akhir terpacak mendengar dan menulis "sidang opera" pak Lah terasa amat "tersentuh" dengan ulasan Pak Lah yang seolah-olah anak kecil sedang merintih kepada kawan-kawannya terhadap masalah yang di sedang hadapi.

Walau bagaimana pun percayalah sesungguhnya segala alasan Sabotaj yang diguna pakai oleh Pak Lah untuk melepaskan diri amat sukar untuk rakyat malaysia menerimanya.

Aku kembali ke pulau yang rasanya Pak Lah amat tidak meminatinya kerana di situlah Tun sering menempatkan diri tersenyum dengan komen Perdana Menteri yang aku yakin amat terdesak waktu ini.

Apakah pilihan Pak Lah waktu ini. Untuk selamatkan Parti UMNO yang dikatakan sudah seperti "perempuan busung "yang hanya akan meletup di waktu harinya.

Mampukah Pak Lah mengorbankan statusnya kini demi mempastikan UMNO akan kembali menyinar. Adakah Pak Lah sanggup melakukan tindakan berani tanpa melihat rasa hati demi mengembalikan penyatuan melayu dan kebangkitan melayu kembali .

"Marilah saudara-saudaraku semua, kita angkat kembali martabat melayu di persada dunia. Marilah kita bangunkan kembali maruah bangsa yang sudah berani dicabar oleh bangsa lain.

Anonymous,  April 7, 2008 at 1:42 PM  

PRU yang lepas aku tetap pangkah BN sebab tak tergamak memangkah pembangkang...

tapi paklah tak berubah..tetap LEMBIK (kata paklah)...dan lemah...tidak membuat homework...menuduh membuta tuli mengatakan orang UMNO sabotaj parti...penang macam mana pulak Dolah?

ok lah..kalau mau pecat..pecat lah...aku pun semakin muak berada dalam UMNO...mungkin orang bodoh macam paklah boleh cakap...orang macam aku ni tak boleh ada dalam UMNO...ok...takpa...pecat lah ahli2 macam aku ni nescaya umno hanya akan tinggal kroni-kroni saja pada PRU akan datang...dan ibarat kerajaan dalam buangan,BN takkan mampu lagi bangkit...

paklah...bijakkanlah diri dan pemikiran anda..anda telah mendapat nasihat yang salah dari pembodek-pembodek dibelakang anda..

mungkin kehilangan 1 undi dari aku pada PRU akan datang tidak meninggalkan kesan...tapi satu undi tu lah yg dapat bagi kerajaan anda majoriti mudah yg anda cakap kukuh itu...

Anonymous,  April 7, 2008 at 2:01 PM  

Pak Lah sekali lagi buat lawak kartun.Adakah APABILA
ahli UMNO menolak kepimpinan beliau mereka semua di-copkan sebagai pelaku sabotaj?

Bagaimana dengan PPinang? pak lah ingat rakyat bodoh nak mampus macam dia ke? pak lah pls don't insult rakyat's intelligence.

Kalau pak lah nak selamatkan diri dan anak menantu bertuah tu...tolong perjelaskan 4 soalan Tun Mahathir yang beliau telah berjanji menjawab nya.Hingga kini abuk pun taaraa!Rakyat masih ingat pertemuan Tun bersama pak lah di-petang Aidil fithri 2006.

Tolong perjelaskan isu pembabitan KJ dalam ECM Libra,penjualan saham pantai holdings,kapal layar,rumah di-perth,oil for food,perniagaan scomi yang di-katakan oleh pak lah bahwa anak nya kamaludin tidak mendapat kontrak kerajaan dan isu2 yang banyak sekali di-perkatakan di-blog2.Tidak lupa juga cerita yang mengatakan bahwa 4 orang di-tangkap kerana menyeludup dakwat bagaimana sudah di-hadapkan ke-mahkamah?Beritahu kepada rakyat siapa itu dia Patrick Badawi? Hubungan dengan famili pak lah?

Jikalau pak lah bekerja di-syarikat awam dan memegang jawatan seperti CEO memang sudah lama di-TENDANG masuk longkang.Kini pak lah bernasib baik kerana menjadi presiden UMNO yang mempunyai budaya bodek, amalan yang di-pandang murni.(SAYA SOKONG)

Adakah kebebalan pak lah untuk memahami kehendak rakyat di-sengajakan ataupun pak lah ada agenda tersendiri? Ataupun pak lah adalah jenis yang sebagaimana Tun nyatakan"kalau reti malu,dah malu dah."

Mengaku sahajalah kelemahan diri sendiri daripada menunding jari pada orang lain.Bukan sahaja pak lah di-lihat lemah bahkan kelihatan bodoh pun.

Tun tidak akan gentar sedikit pun dengan ancaman pak lah nak kaitkan Tun dengan apa2
jenayah pun.Sebalik nya pak lah dengan pertolongan perkakas politik nya seperti RTM,media cetak,menteri2 propaganda(perkakas mulut)pun tidak berjaya menahan gelombang tsunami politik.

Sekarang soalan nya bukan adakah pak lah akan berambus tetapi bilakah dia akan berambus? the sooner the better.

Anonymous,  April 7, 2008 at 2:20 PM  

Hi Si Lembik buat drama lagi. Dia ni bagus masuk pertandingan Raja Lawak ASTRO.

Pak Lah kata UMNO kalah sebab orang UMNO sabotaj. Hari ni, Najib pulak minta orang ramai hantar bukti orang UMNO yang sabotaj.

Si Lembik cakap macam dah ada bukti, si bebal cakap tolong beri bukti. Tak ke lawak namanya. Siapa tipu siapa ni????

Nilah yang dinamakan masih tak faham-faham walaupun cakap faham kenapa orang buat undi protes. Ini tunjukkan Pak Lah memang nak KUASA. Bukan nak satukan orang melayu.

Anonymous,  April 7, 2008 at 2:26 PM  

At least anak TDM, adalah akal sikit kalau dibandingkan dengan si Kambing Jantan yang gila glamour.

Aku rasa tak de siapa yang cakap Mukhriz nak jadi PM. Atau dia orang ni takut kat bayang-bayang sendiri kot.

Atau macam Si Lembik cakap pasal KU Li, cerminkan diri dulu. So wahai Si Lembik & KJ, silalah cerminkan diri anda dulu.

PROFESSIONAL MALAY,  April 7, 2008 at 2:52 PM  

TDM memberi komen untuk kebaikan UMNO dan umat melayu keseluruhannya. Dia dah tak ada apa2 kepentingan peribadi dan kebanyakan umat melayu di Malaysia sedar perkara ini. Jangan cuba memburuk-burukkan TDM dengan cara begini i.e. personal attacks kepada negarawan. Tak baik....kerana umat melayu di Malaysia ni ada had kesabarannya and do not ever test them too far. Enough is enough....Kalau nak lawan dia pun debatlah untuk mematikan hujahnya supaya rakyat tahu siapa kredibiliti pemimpin tersohor.....

Anonymous,  April 7, 2008 at 3:55 PM  

dah lama aku undi pembangkang ...adakah aku sabotaj UMNO/BN ...geli hati aku tengok orang UMNO ni..

el ridz,  April 7, 2008 at 4:39 PM  

another artikel sampah...

sampah ni jangan disimpan, nanti bertambah busuk jadinya...

tak payah komen la artikel ni... buang masa saja...

rasanya pak lah kene mul belajar berdiam diri, nanti bila mengundur diri, takde la busuk sangat baunya...

Anonymous,  April 7, 2008 at 4:42 PM  

ACA PROBE MAHATHIR NOW!!!!!!!!

pok_cik April 7, 2008 at 4:51 PM  

Ala jinggo...
ko nie asik jdik BARUA LA....
Da la jdik berok si kery...
jinggo...oh jinggo.....

Suara Jejaka Lantang April 7, 2008 at 5:48 PM  

Kehancuran pasti terjadi jika negara di takluki oleh orang yang diciptakan oleh Mahathir dan lebih musnah jika di jajah oleh diktator, Anwar ibrahim...kerana kedua mereka ini meng-adaptasikan sebuah kerajaan dari imiginasi mereka...

Suara Jejaka Lantang April 7, 2008 at 6:04 PM  

cabai jer mulut orang yang dengki ni...

blues untuk rakyat April 7, 2008 at 6:06 PM  

apa lagi kalau di perintah, oleh pemerintah yang lembik macam paklah.....

akan tergadai la malaysia kepada singapore....

Anonymous,  April 7, 2008 at 7:01 PM  

Alasan pak lah kekalahan di perak dan kedah adalah disebabkan sabotaj umpama melepaskan batuk di tangga...mcmana dgn penang..kena sabotaj gak ke??kalau rakyat dah x suka...buat lagu mana pun...org x suka gak..org di kg mmg x penah tgk video lingam tetapi bila isi minyak nak pegi noreh...kena bayar 1.92 lps tu nak hapuskan plak subsidi minyak maka harga minyak naik ler...maka angin ler satu badan...ini ler cara org kampung
menilai strategik ekonomi pak lah..
lepas tu ada ke patut selagi ada calon yg kuat dgn khairy nak di jadikan wakil rakyat semuanya,,yg pakai baju umno tapi bila memangkah terpangkah PKR,,cina kata kami bukan buta dulu boleh lah pakai cina buta,sekarang org pakai hindraf nak menyatakan bantahan,paklah mcm takau je dgn samy velu nak ambil tindakan,,,akibatnya cina tak buta tapi samy velu pun haup

Anonymous,  April 7, 2008 at 7:14 PM  

soal lembik ke idak x timbul,yg penting UMNO itu parti yg agung..tapi pendokong yg lembik menjadikan umno lembik,,dan ada kambing hitam yg menjadikan UMNO tidak berguna di mata rakyat.Nak beralih tempat duduk pun kita kena beradap jika berada dlm kelompok ramai,ini tidak menghalau org yg sedang duduk bila dia nak duduk,,,udah le duduk menghina dan mencaci maki org yg buat kerja baik...jadi bila tak menyokong kata pulak sabotaj??? sedangkan tak pulak ada yg tutup bilik gerakan atau koyak poster??? jadi anak anak kambing hitam ni renung renungkan lah,,adakah ini yg dikatakan sabotaj atau balasan allah pada sikapnya yg kurang ajar pd UMNO sebelum ini,,,

Anonymous,  April 7, 2008 at 7:24 PM  

Aku tak nampak KJ dalam senarai kelompok terkaya di Malaysia, tapi aku nampak nama Mokhzani Mahathir..

Mat Kilau April 7, 2008 at 7:34 PM  

kepada Pak Lah Ngantok :

ingatlah..... sekiranya anda masih lagi menjadi presiden UMNO , maka

1. Umno akan diajar dengan kekalahan yang amat dashyat pada PRU 13(nombor kegemaran anda)nanti.

2. Umno akan di kafankan dihadapan mata anda.

3. Umno akan menjadi sejarah dan satu tugu untuk Umno akan dibuat bagi mengenangkan segala kemungkaran dan kerosakan yang dibuat oleh UMNO.

Berhenti lah wahai Pak Lah...
dan sekiranya anda berhenti....

UMNO akan tetap dikafankan.... kakakakakaka....

samseng jelai,  April 7, 2008 at 7:58 PM  

hidop kj..

xkan melayu hilang di dunia..

mat kilau..ko hindu kot??

tapah oh tupah,  April 7, 2008 at 8:00 PM  

patot la mukhriz nak bertanding..
nak bagi harga minyak rambut
turun kot??ish ish ish..ko bagi free
jer la kat geng geng ko tuu..xgitu
mat kilau??

Anonymous,  April 7, 2008 at 9:40 PM  

aku tak nampak nama KJ dlm senarai org terkaya di malaysia,aku cuma nampak nama Kamaluddin bin Abdullah.

Anonymous,  April 7, 2008 at 9:46 PM  

Kamaludin Abdullah Badwi (RM332 juta)

Mr Kamaludin Abdullah, 37, Anak lelaki Abdullah Ahmad Badawi (Perdana Menteri Malaysia). Memiliki harta RM332 juta (S$143 million) dalam nilai saham dan pegangan syarikat minyak dan gas melalui ScomiGroup.

Beliau dianggap jutawan termuda dalam senarai 40 jutawan Malaysia

Mingguan Malaysia melaporkan Kamaludin Abdullah adalah orang Melayu ke 10 terkaya di Malaysia atau ke 32 terkaya di Malaysia.

Tiga belas korporat Melayu yang disenaraikan dalam senarai 40 orang terkaya Malaysia tahun ini ialah Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, 53 (Yayasan AlBukhary), pemaju hartanah Tan Sri Mustapha Kamal Abu Bakar, 55 (MK Land Holdings), Tan Sri Hamdan Mohamad, 48 (Kumpulan Ranhill), Tan Sri Azman Hashim, 64 (Kumpulan Arab-Malaysian), Raja Datuk Seri Eleena Raja Azlan, 43 (Gamuda), Datuk Abdul Hamid Sepawi, 53 (Ta Ann Holdings/Naim Cendera Holdings), Tan Sri Rozali Ismail, 47 (Puncak Niaga Holdings), Datuk Hasmi Hasnan, 50 (Naim Cendera Holdings), Shaari Ismail, 49 (Puncak Niaga Holdings), Kamaluddin Abdullah, 36 (Kumpulan Scomi), Shah Hakim @ Shahzanim Zain, 38 (Kumpulan Scomi), Datuk Mohamed Azman Yahya (Symphony House) dan Tan Sri Saleh Sulong, 53 (DRB-Hicom).

Anonymous,  April 7, 2008 at 11:54 PM  

Pak Lah sedang memikirkan bagaimana mahu berundur secara terhormat supaya tidak kelihatan seperti diri nya terhina.

Politically speaking Pak lah sudah tamat riwayat.Cuma dia ni malu2 kucing untuk berundur.Nak maintain maruah lah katakan.

Kita pun bukan rakyat yang kejam sangat nak terus menghina paklah apabila beliau mengambil keputusan berundur.Di-harapkan cepat2lah berundur sebelum rakyat semakin kurang ajar dan membenci paklah.

harimau maut,  April 8, 2008 at 1:06 AM  

mahathir dah gila kuasa kot..sedaq2 la sket..hang tu dah tua..

Anonymous,  April 8, 2008 at 5:24 AM  

Tun M dah tentu ada jasa, suluh lah macam manapun tetap nampak-

1. KLCC

2. KLIA

3. LRT

4. PUTRAJAYA

5. (MSC) Termasuk blog yang prokhairy gunakan ini.

Kalau saya nak susun tak cukup blog ni.

Sudah - sudah lah.. pro khairy, dah terang lagi nak bersuluh ke?

Bukan rakyat dan ahli umno tak tau yang sebenarnya u ni cuba nak

MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH

Saya mintak u jelaskan atau tanya sendiri dengan khairi ada 1 comments tentang orang yang khairy dan Pak Lah sayang sangat iaitu;

( Dato Norza Zakaria )

Yang diberi macam - macam jawatan tapi tak buat kerja dan tidak mengundi langsung pada PRU 12,

1. Setiausaha Politik Kepada Menteri Kewangan II.

2. Ahli Majlis Tertingi Umno Malaysia.

3. Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan

4. Ketua Pemuda Bahagian Wangsa Maju.

5. Ketua Pemuda Cawangan

6. Pengerusi Kelab Ketua - Ketua Pemuda Negeri

Dapat pulak jawatan Pengarah dalam Syarikat (GLC)

1. Excelcomindo ( TM )

2. Bintulu Port

3. Institut Terjemahan Negara Berhad ( ITBN )

4. TNB Construction (TNBC)

Dan banyak lagi, Itu tak kira lagi syarikat - syarikat personal yang dia ada.

Fikir la.. sikit jangan terlalu EGO sampai orang tua macam TUN M yang telah memimpin selama 22 tahun u all nak kata macam - macam, saya boleh terima kalau u nak cakap pasal anak beliau Dato mukhriz,

Sebab pada zaman TUN M mula - mula jadi PM pun dia telah dikritik hebat oleh semua lapisan, inikan pulak Pak Lah, Jawatan PRESIDEN UMNO dan PERDANA MENTERI pun TUN M yang bagi pada PAK LAH.

Berita terbaru yang saya dengar Khairy dan Pak lah nak lantik,

DATO PADUKA MOHAMAD NORZA sebagai PENGERUSI EX'CELCOM'INDO anak syarikat TELEKOM MALAYSIA BERHAD di jakarta INDONESIA.

Orang yang langsung tidak menolong dan LARI DARI TANGGUNGJAWAB dan sah MELANGAR PERLEMBAGAAN UMNO dan mengundi sewaktu PRU 12,

PRU hanya akan diadakan cuma 5 tahun sekali sahaja, takan 1 jam sahaja untuk mengundi tidak boleh diluangkan,

Tetapi tetap di beri tempat yang indah dan mewah,

Ada khabar angin sekiranya khairy tidak boleh bertanding disebabkan isu sekarang dia mengarahkan norza untuk bertanding ketua pemuda dan khairy cume nak kekalkan jawatan naib ketua pemuda.

Jangan pro khairi kalau tak boleh jawap, nanti orang cakap anda ni terlalu BODOH buat blog ni kerana dibayar dan rakyat akan sumpah kepada anda dan keturunan anda kerana sebahagian duit kerajaan itu termasuk hak anak yatim dan kerana anda membela orang yang munafik dan zalim.

ALLAH MENERIMA DOA ORANG - ORANG YANG DIZALIMI

TOLONG COMMENTS

WASSALAM

SRI RAMA

Anonymous,  April 8, 2008 at 7:26 AM  

ingatkan penulis blog sumernyer ade akal, rupenyer ader gak yang takder akal...orang kampung yang takder internet pun tahu yang perintah kerajaan ni sorang yang lembik dan penglibatan anak2 lembik dalam pentadbiran negara...'saya pantang dicabar' konon...menantu dier tu yg sibuk nak jadi pm...biler tak dapat nak salah kan anak orang lain plak...

yang paling bebal skali bab pemilihan kabinet. sengal ker aper dier ni, org macam 'mike tyson' yg takbertanding nak letak menteri buat aper...bagi la org kat sabah sarawak..kene ingat bn menang pun pasal diorang...kalau separuh dari bn sabah n sarawak masuk pakatan pembangkang, bn terus hancur n ingat dier ngan keluarga dier bole selamat ker? sementara ade peluang and org pun belum nak tunjuk agresif, baik undur n lari la sejauh mungkin.

Anonymous,  April 8, 2008 at 7:41 AM  

kalau nak tau lembik atau tak pak lah ni review balik komen dier..dier lebih pada merungut...seseorang pemimpin yang kuat takkan merungut macam budak kecik konon nyer pasal ni la, pasal tu la, kalau dier betul betul bole memimpin, dier pasti berusaha membuat sesuatu dari aper yg berlaku...macam pemilihan kabinet tu satu langkah dekat pada penghancuran BN.

Anonymous,  April 8, 2008 at 8:07 AM  

Orang UMNO sekarang tak tau nak hormat pemimpin yang dah berjasa. Siapa ajar jadi macam ni? Dulu masa awal-awal Tun Mahathir kritik labelkan Tun Iblis. Sekarang ni nak label apa pulak? Dah lupa ke siapa yang bagi jawatan PM kat dia...dah dapat jadi PM buat Tun macam bangsat, macam pariah, macam melukut di tepi gantang...sekarang ni ugut Tun pulak...apa punya orang...Bangsa lain tengok seronok..padan muka orang melayu..bodoh!

Mat Kilau April 8, 2008 at 10:24 AM  

INGAT LAH ORANG MELAYU

Janganlah dibanggakan sangat
budak kairi nie....


kairi tu tumpang tuah bini je...
kalau tak kawin dengan budak nori tu.... tak kemana dia...

mana si kairi tu pergi sekarang..
kalau betul dia ada tanggungjawab... buat lah kenyataan mintak maaf ke .. apa kee... nie senyap je...

orang tengah krisis dia buat apa... senyap je... hilang pergi mana....

jawapan nya.... si kairi tu pergi menyorok kat celah kangkang bini laa.....

dia takut beb... tempat nyorok tu selamat sikit... sedap pun sedap...

Anonymous,  April 8, 2008 at 10:24 AM  

ahh penjilat KJ,
hang tak payah la dok tatang KJ sangat-sangat, pasai dah tau dah budak beringus tu tak kan kemana..

hehehe ni aku pun undi pembakang, so aku ni kira sabotaj la..

ehehehehe sat kata rakyat sokong , tup tap kena sabotaj pulak ...


saksikan pilem terbaru ...
Pak Lah 69

Anonymous,  April 8, 2008 at 10:41 AM  

Biasalah Pak Lah, Imam Besar Ada-Hari. Hari ni cakap pasal islam, besok pelok perempuan. Dalam parlimen sokong TUN, lepas tu bantai Tun macam orang tua tu bangsat sangat. Cakap macam lidah biawak, bercabang. Dia ni kalau zaman Sultan Melaka, dah lama dah kena sula.

Cuba jadi macam TUN, kalau jahil tentang islam, cakap jahil. Tak payah berlakon mcm Pak Lah jadi imam sembahyang, lepas tu boleh peluk pinggang perempuan.

Aku rasa tu sebab Allah balas kat Si Lembik ni. Sebab dia ni suka sangat tipu rakyat and buat orang melayu macam takpernah gi sekolah.

Anonymous,  April 8, 2008 at 10:42 AM  

Sejarah tak pernah tipu..... hanya Pak Lah yang penipu.

Sesungguhnya punca sebenar jatuhnya kerajaan Barisan Nasional di Kelantan adalah bertolak dari kesan laporan serta usaha mengheret Umno ke muka pengadilan dilakukan oleh kumpulan 11 di mana mesyuarat yang memutuskan agar Umno diseret ke mahkamah dilakukan dirumah Abdullah Ahmad Badawi sendiri.

Ketika keputusan tersebut dilakukan, Tengku Razaleigh Hamzah dilaporkan sedang berada di luar negeri. Malahan sebelum sempat Putera Istana Kelantan itu menenangkan kumpulan 11 yang berhimpun dirumah Abdullah Ahmad Badawai ketika itu, perbicaraan di mahkamah akhirnya memutuskan Umno pimpinan Dr. Mahathir diistiharkan haram serta terpaksa diadakan mesyuarat penubuhan semula.

Anonymous,  April 8, 2008 at 10:51 AM  

Bagi imam mazhab Islam Hadhari tersebut, yang betul-betul setia serta bertungkus lumus dalam pilihanraya lalu adalah dirinya seorang serta dibantu oleh menantu tanpa bin kesayangannya. Dia tetap yakin Rakyat sebenarnya masih sayang kepadanya, rakyat juga cekal memberikan sebegitu besar jumlah undi agar dia terus memimpin negara ini. Semua orang adalah salah dan harus memikul tanggung jawab dikacamatanya.

Begitulah hebatnya Perdana Menteri ke lima menafikan suara rakyat kuasa keramat menolak kepimpinannya penuh kebobrokkan serta sempang peranang mengakibatkan Umno dilihat bagaikan sudah tidak relevan lagi.

Anonymous,  April 8, 2008 at 10:56 AM  

Disini kita dapat lihat betapa Abdullah Ahmad Badawi tidak mempunyai satu karisma untuk menjadi pemimpin besar. Baharu kena komen dan ulasan dari pelbagai pihak sudah tidak dapat duduk diam. Malah melalut tidak tentu hala dan mengeluarkan ulasan yang tidak kena hujung pangkalnya. Jika beginilah sikap dan perangai Abdullah Ahmad Badawi, maka tidak sewajarnya beliau berada dianjung kuasa. Cara yang ditunjukkannya bukanlah cara pemimpin, tetapi cara budak-budah hingusan.

Anonymous,  April 8, 2008 at 1:17 PM  

Sebenarnya diketahui ramai dikalangan mereka yang terbabit dalam Parti S46 bahawa usaha menyaman UMNO adalah dirancang oleh Dato Seri Abdullah Badawi sendiri.

Mesyuarat pertama untuk membincang usaha ini dilakukan di rumahnya di Jalan Medan Kapas, Bangsar, Kuala Lumpur. Antara yang hadhir adalah Marina Yusof, Dato Radzi Shiekh Ahmad, Zawawi Zin, dan lain-lain.

Di dalam mesyaurat itu yang dihadhiri oleh mereka-mereka yang boleh digelar sebagai orang-orang Musa (Hitam) dan orang-orang Dolah, Abdullah sendiri yang membuat keputusan untuk menyaman UMNO di mahkamah dan dipersetujui oleh mereka yang hadhir.

azmin ali,  April 8, 2008 at 2:22 PM  

to profesional malay...

hang tau x klu nak perbaiki sesuatu perkara bukan dengan cara mengata ttg org laen x tentu pasal??

tun buat kenyataan mcm org x berpelajaran..

sekurang-kurangnya tun tahu bagaimana cara yg betul untuk nerbuat demikian..

tp tgk sekarang mcm mana dia buat???

tidakkah cara tun itu hanya membuatkan bangsa laen bertepuk tangan melihat bangsa melayu menjatuhkan bangsa sendiri??

lu pikir la sendiri!!!!

Anonymous,  April 8, 2008 at 3:43 PM  

mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush!!!!

Anonymous,  April 8, 2008 at 3:47 PM  

mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-busmahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bushh-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush

Anonymous,  April 8, 2008 at 4:04 PM  

Azmin Ali, orang melayu kena gelak dengan bangsa lain bukan sebab TDM, tapi sebab orang macam kau & Pak Lah. Sanggup serah maruah kat negara lain janji boleh glamour. Cakap pasal Islam tapi peluk perempuan. Mana bangsa lain nak hormat.... At least TDM takdelah mengaku alim, tapi pandai jaga maruah sebagai Ketua Negara.

Dahlah jadi Pengerusi OIC konon, tapi perangai Pak Lah macam... aduh! malu aku cakaplah

Anonymous,  April 8, 2008 at 4:26 PM  

Hii azmin ali...

hang tau x klu nak perbaiki sesuatu perkara bukan dengan cara mengata ttg org laen x tentu pasal??
Setuju! kita juga tak boleh kata orang lain sabotaj kalau kita kalah..kan? itu pun mengata ttg org laen juga kan?

tun buat kenyataan mcm org x berpelajaran..
mengata org x berpelajaran pun mengata ttg org laen juga kan?


tidakkah cara tun itu hanya membuatkan bangsa laen bertepuk tangan melihat bangsa melayu menjatuhkan bangsa sendiri??
cara yang kat atas buat skrg bangsa laen tak bertepuk tangan ke?

lu pun pikir la sendiri!!!!

PROFESSIONAL MALAY April 8, 2008 at 4:29 PM  

TDM cuba melalui saluran yang betul untuk constructive critism tapi dipolitikkan dengan cara yang paling tak bermaruah sehingga dari level negarawan ke level pariah. Tapi dia tidak pernah berputus asa kerana perjuangan dia konsisten and visi dia clear sejak dari sejarah buku malay dilemma lagi....itulah perjuangan yang aku sangat kagumi dan akan ku jadikan cerita lagenda aku ke atas anak cucuku kelak....tentang sejarah hero melayu yang dikagumi seantara dunia....apakah perjuangan dan visi Pak Lah dan KJ? terlalu samar-samar.....dan penuh pertanyaan???

Anonymous,  April 8, 2008 at 4:43 PM  

Ananonymous satu lagi, ko nak bagi statistik pun biarla adil,supaya orang dapat nilai..Mana nama Mokhzani Mahathir,orang ke-20 terkaya di Malaysia ?

Sekurang-kurangnya aku letak maklumat yg betul,aku tak berniat lgsung nak kaitkan nama Mokhzani Mahathir ngn kronism,nepotism dan sbgnya..Dah memang die kaye atas hasil usaha die,ape hak kita nak cakap apa??

Samalah ngn KJ, atau anak Pak Lah,selagi kita takde bukti diorang kaya ngn cara yg salah ape hak kita nak tuduh diorang
bukan2 ?? Aku tunggu jugak bukti keluar kat blog antikhairy,tapi sampai skang tak klua2 pun,so aku bleh assume penulis blog tersebut penyebar fitnah.


http://warkah.com/40-richest-malaysian-for-2008/

Anonymous,  April 8, 2008 at 4:53 PM  

Selama Tun Mahafiraun hidup, laungan reformasi kedengaran laungan REFORMASI!!!!

PKR

Anonymous,  April 8, 2008 at 9:36 PM  

KEBODOHAN PAKLAH

- memilih kabinet dapur yg tidak bijak dan kurang membaca...contoh : Shabery Chik yg tidak membaca buku sejarah dan mungkin tidak pernah baca buku Malay Dilema yg kini jadi bahan rujukan di universiti2 dalam kajian sosiologi.

- memilih menteri yg kalah

- memilih orang yg tidak bertanding dan mempunyai 'masalah lampau' contoh-mat taib...kenapa tak pilih wakil2 dari sabah atau swak yg banyak bagi kemenangan pada BN?

- hanya mendengar khabar angin tentang PRU-konon kena sabotaj...tapi kenapa najib pun keluarkan statement 'sukar nak dakwa sebab no bukti kukuh'...jadi sah lah paklah hanya dengar cerita2 dari calon yg kalah. (errr..penang apa cita Dolah?? hehe )

- tidak membuat kajian sendiri-hanya dengar dari org2 yg kata semua "OK"...so...terjadilah tragedi 8 mac...

- Pembohong dan cakap berbelit - sekejap cakap BN menang besar dan majoriti kukuh walaupun bukan 2/3...pastu cakap unsur sabotaj MENYEBABKAN KEKALAHAN BURUK BN---daeee...indadaeee??cakap pun tarak betul...

- nak pecat semua ahli UMNO yg "sabotaj"punya la bengap...taktau ke "sobotaj" tu ialah masej "kami benci paklah" dari orang UMNO macam aku..(nasib aku tak pangkah pembangkang)...pecat lah...semoga berjaya...dan nescaya hanya tinggal kitchen kabinet anda dalam kerajaan...PRU13----bungkus!

- Bongkak-konon nak ambil tindakan pada Tun...ok...ambik lah...semua tahu,paklah pengecut dan seorang yang "clueless"

dari HangLipat

Anonymous,  April 9, 2008 at 6:06 AM  

KJ ooo KJ dikala Pak Mentua pun tengah kuat suaramu yg paling lantang. Kaulah jadi hero menjawab bagi pihak pak mentua mu. Kau cabar rakyat dan macam2 peel kau buat. Tapi dikala lemah suara mu tak kedengaran, apa ke jadahnya semua ini, Jangan jadi hero pengecut, rakyat nak dengar darimu pulak. Orng duk cabar hang jadi KP hang duk diam membisu, Jelaslah hang lah bakal Ketua Pemuda paling takut dalam sejarah main politik selamat nak tunggu ahli2 tunjuk kasihan kat hang. Kalau beginilah tunggulah zaman kehancuran UMNo yg suka bodek ebodek, lobi melobi dan kipas mengipas, semua nak main jalan selamat.

Anonymous,  April 9, 2008 at 9:05 AM  

Jika UMNO masih "bermain" politik seperti dahulu, orang melayu sekarang memang akan "sabotaj."

Rakyat ingin tahu keadaan kewangan menteri2(dan keluarga) yang selalu bercakap tentang "keperihatinan"terhadap rakyat...etc...

Kalau mahu kaya raya keluar politik,dan jadi lah ahli perniagaan yang bersaing dengan bangsa asing. Jangan gunakan platform UMNO atau BN untuk mengaut kekayaan melalui cara2 yang rakyat dah lama ketahui.

Cuba namakan menteri2 yang kehidupan nya seperti orang biasa? Politik BUKAN kerjaya untuk seseorang MENJADI kaya.

Rakyat sekarang mahukan pemimpin politik yang kehidupan nya mencerminkan keserdehanaan bukan yang kita lihat sekarang.

Anonymous,  April 9, 2008 at 1:01 PM  

apabila orang2 bodoh bercakap... dia suka memecahbelahkan kaum sendiri, bersikap perkauman melampau,

orang bodoh akan tetap cuba memecahbelahkan melayu kerana mereka mendapat ganjaran lumayan berupa laptop, wang tunai, 3g card.

mereka akan tetap cari idea utk memenuhi keinginan org lain yang cuba memecahbelahkan melayu.

melayu sedang dipecah belahkan oleh blogger2 bodoh yang tamak haloba dan rakus.

akibat takder ilmu yang cukup, tidak memikir azab akhirat... orang2 yang jahil lagi bodoh pasti diazab dgn azab yang tidak terperi sakitnya....

semoga kebodohan anda memberi pengajaran yang baik didunia dan diakhirat.

Segala puji bagi Allah yang memilikki segala kerajaan dan memegang pentadbiran dunia dan akhirat, semoga Allah mensia2kan kebodohan orang2 bodoh, jahat dengki dan tamak haloba dalam usaha
memecahkan belahkan masyarakat islam terutama melayu.

Anonymous,  April 9, 2008 at 1:55 PM  

Salam Perjuangan...

Kalau Tun dikatakan meniru Bush...
Pak Lah pulak kita nak gelar meniru siapa? Yahudi? siapa???

Kalau nak akta Tun nak menaikkan anaknya... sewaktu dia jadi PM dulu dia dah boleh lakukan... kalau kita rakyat yang peka kita lihat Tun hanya mahu membetulkan dan menegur kesilapan yg Pak Lah lakukan... daripada mula-mula Pak Lah buat keputusan kontroversi di awal pentadbiranya Tun sudah mula menegur Pak Lah... tapi Pak Lah ego dan keras kepala serta terlalu percaya penasihat-penasihat dungu dan budak oxford... akhirnya inilah jadinya...

sebagai kemuncak lihat PRU 12... natijah dan pelajar yg harus budak tingkat 4 ambil...

Abis klu budak hingusan si oxford khairy nak di naikkan oleh pak lah tak salah ke??? yelah pak lah nak wujudkan dinasti Badawi di Malaysia kut...

Jangan tulis sebarangan brother... apa yg ko tulis ni dah back-fire balik pada ko n budak tingkat 4... dan Pak Lah sendiri...

Apa jasa Pak Lah? semua org cuba bandingkan dengan Tun Mahathir... macam langit dengan bumi kawan... insaf LAH... Undur LAH kalau masih sayang akan bangsa melayu...

kesimpulan KHAIRY+PAK LAH+Penasihat Dungu+Budak Tingkat 4= JAHANAM NEGARA

Selagi PAK LAH memimpin selagi itulah advantage ada dipihak pembangkang... kerana rakyat sudah ebnci dan meluat pada PAK undurLAH

Renung-Renungkan Selamat Berjuang

Anonymous,  April 9, 2008 at 1:56 PM  

Salam Perjuangan...

Kalau Tun dikatakan meniru Bush...
Pak Lah pulak kita nak gelar meniru siapa? Yahudi? siapa???

Kalau nak akta Tun nak menaikkan anaknya... sewaktu dia jadi PM dulu dia dah boleh lakukan... kalau kita rakyat yang peka kita lihat Tun hanya mahu membetulkan dan menegur kesilapan yg Pak Lah lakukan... daripada mula-mula Pak Lah buat keputusan kontroversi di awal pentadbiranya Tun sudah mula menegur Pak Lah... tapi Pak Lah ego dan keras kepala serta terlalu percaya penasihat-penasihat dungu dan budak oxford... akhirnya inilah jadinya...

sebagai kemuncak lihat PRU 12... natijah dan pelajar yg harus budak tingkat 4 ambil...

Abis klu budak hingusan si oxford khairy nak di naikkan oleh pak lah tak salah ke??? yelah pak lah nak wujudkan dinasti Badawi di Malaysia kut...

Jangan tulis sebarangan brother... apa yg ko tulis ni dah back-fire balik pada ko n budak tingkat 4... dan Pak Lah sendiri...

Apa jasa Pak Lah? semua org cuba bandingkan dengan Tun Mahathir... macam langit dengan bumi kawan... insaf LAH... Undur LAH kalau masih sayang akan bangsa melayu...

kesimpulan KHAIRY+PAK LAH+Penasihat Dungu+Budak Tingkat 4= JAHANAM NEGARA

Selagi PAK LAH memimpin selagi itulah advantage ada dipihak pembangkang... kerana rakyat sudah ebnci dan meluat pada PAK undurLAH

Renung-Renungkan Selamat Berjuang

Anonymous,  April 9, 2008 at 2:03 PM  

Kita yang nak gaduh2 ni buat apa..cuba tengok list nama2 orang yang terkaya kat Malaysia ni berapa kerat sangat orang Melayu. Lebih baik kita berusaha sendiri...jgn nak harap UMNO jer yang memang tak leh nak harap sgt tu. Dah 50 tahun merdeka..tapi bangsa asing lagi kaya dari Melayu. Tak musykil ker kenapa jadi macam ni. Bila satu jari tunjuk kat orang lain, 4 lagi tunjuk kat diri sendiri.

40 Riches Malaysian for 2008.
# T. Ananda Krishnan, 69, RM 19.625 billion, Usaha Tegas
# Tan Sri Lee Shin Cheng, 69, RM 14.943 billion, IOI Group
# Tan Sri Quek Leng Chan, 65, RM 11.098 billion, Hong Leong Group
# Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, 57, RM 8.550 billion, Albukhary Foundation
# Tan Sri Teh Hong Piow, 78, RM 8.06 billion, Public Bank
# Tan Sri Tiong Hiew King, 71, RM 3.87 billion, Rimbunan Hijau
# Tan Sri Vincent Tan, 56, RM 3.40 billion, Berjaya Group
# Tan Sri Lim Kok Thay. 56, RM 3.16 billion, Genting Group
# Tan Sri Azman Hashim, 68, RM 2.87 billion, Arab-Malaysian Corp

# Datuk Lee Yeow Chor, 42, RM 2.33 billion, IOI Group
# Lee Yeow Seng, 29, RM 2.29 billion, IOI Group
# Tan Sri Yeoh Tiong Lay, 78, RM 1.74 billion, YTL Group
# Ong Beng Seng, 62, RM 1.73 billion, Hotel Properties Ltd
# Tan Sri Jeffrey Cheah Fook Ling, 62, RM 1.49 billion, Sunway Group
# Datuk Yaw Teck Seng, 70, RM 1.39 billion, Samling Group
# Datuk Seri Lee Oi Hian, 58, RM 1.304 billion, Batu Kawan
# Datuk Lee Hau Hian, 55, RM 1.301 billion, Batu Kawan
# Tan Sri Francis Yeoh Sock Ping, 54, RM 0.99 billion, YTL Group
# Datuk Mokhzani Mahathir, 46, RM 0.97 billion, Kencana Petroleum
# Datuk Yeoh Seok Hong, 49, RM 0.883 billion, YTL Group
# Datuk Yeoh Seok Kian, 51, RM 0.881 billion, YTL Group
# Datuk Micheal Yeoh Sock Siong, 48, RM 0.87 billion, YTL Group
# Datuk Mark Yeoh Seok Kah, 43, RM 0.86 billion, YTL Group
# Tan Sri Hamdan Mohamad, 52, RM 0.85 billion, Ranhill
# Raja Datuk Seri Eleena Raja Azlan Shah, 47, RM 0.83 billion, Gamuda
# Tan Sri Dr Lim Wee Chai, 50, RM 0.78 billion, Top Glove Corp
# Tan Sri Kua Sian Kooi, 56, RM 0.75 billion, Kurnia Asia
# Puan Sri Chong Chook Yew, 85, RM 0.71 billion, Selangor Properties
# Datuk Tony Tiah Thee Kian, 61, RM 0.67 billion, TA Enterprise
# Datuk Tan Chin Nam, 82, RM 0.61 billion, Tan & Tan
# Tan Sri Rozali Ismail, 52, RM 0.59 billion, Puncak Niaga Holding
# Shaari Ismail, 53, RM 0.57 billion, Puncak Niaga Holding
# Datuk Seri Panglima Lau Cho Kun, 72, RM 0.533 billion, Gek Poh Holdings
# Datuk Lin Yun Ling, 52, RM 0.532 billion, Gamuda
# Datuk Seri Liew Kee Sin, 49, RM 0.52 billion, SP Setia
# Ong Leong Huat, 64, RM 0.50 billion, OSK Holdings
# Datuk Abdul Hamed Sepawi, 57, RM 0.49 billion, Naim Cendera Holdings
# Datuk Tony Fernandes, 43, RM 0.47 billion, AirAsia
# Kwan Ngen Chung, 48, RM 0.40 billion, Kwantas Corp

Ainur68

Anonymous,  April 9, 2008 at 2:31 PM  

mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-busmahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bushh-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush-mahathir-bush

penjaga April 9, 2008 at 5:49 PM  

Mahathir tua babi.
ganyut.
kote lemah.
KJ.
KJ.
KJ.

Anonymous,  April 10, 2008 at 2:27 PM  

Tun Mahathir kalau diberi peluang 10 atau 20 tahun lagi menerajui UMNO... UMNO akan terus menjadi sebuah parti yang ungul di Malaysia.... semuanya dah terbukti...Pak Lah kalau dibenarkan memerintah sepenggal lagi... semuanya akan hancusss...
UMNO puna-ranah...BN tunggang terbalik... Malaysia tersenarai negara mundur di dunia...

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:46 PM  

babi,babi,babi,babi alahai...babi

Melayu gadoh babi jadi mangsa...
Anak babi... gila babi...macam babi ... babi gila ....UMNO babi... PAS babi alahai nelayu.... melayu..

Orang melayu ni tak nak salahkan diri sendiri... asyik nak salahkan babi...

Babi tetap babi.... melayu tetap melayu...layu dan terus layu...
Pejuang melayu dulu bejuang agar melayu terus maju... sanggup korbankan diri untuk melayu... sekarang ni melayu mana nak bejuang untuk mealayu.... semua melayu berjuang untuk berkuasa dan untuk mendapatkan harta...
Dipilih sebagai pemimpin bukan kerana berkorban jasa membangunkan bangsa melayu ... tapi kerana mahirnya membodek dan mengampu...jadilah bangsaku kian lesu...UMNO parti kaum melayu kini sudah haru biru...ditakdbir pemimpin kaki korapsi dan melahap duit rakyat....

by,
Anak Melayu Jati

Anonymous,  April 11, 2008 at 12:32 AM  

Parti UMNO dah memerintah 50 tahun, umor kami yang bergerak aktif dulu dah dianggap veteran sekarang. Ini bagi mereka yang dah tidak berjawatan. Keadaan hidup kami dan orang melayu lain sama sahaja sejak 38 tahun yang lalu. Ucapan dan janji orang berkuasa sekarang yang berbeza hanya cara penyampaian, olahan bahasa dan tambahan sedikit sebanyak bahasa baru sepatah dua. Inti cerita nya semua keempat cabang sama sahaja.

Cerita yang muda main keris mainan, yang wanita tuntutan, tuntut tambah kerusi, dan macam2 tambahan tapi semua buat yang memimpin sahaja. yang budak-budak betina nya baru belajar bercakap janji nak tawan negeri dan macam2 lagi, yang badan induk nya memutar cerita nak buat supaya orang melayu boleh jadi usahawan yang kaya.

Labun nak bagi orang melayu kaya, senang dan berbagi lagi ini dari 38tahun dulu macam itu lah ceritanya. Kalau janji-janji itu semua ikhlas dan dibuat rasanya jumlah melayu papa kedana dah tentu tidak ada. Ini tidak ikut banci negeri yang ramai rakyat termiskin masih negeri melayu teramai. Rasanya dah ramai kawan-kawan yang dulu berjuang dengan UMNO dah meluat dengar cerita orang berkuasa nak buat untuk orang melayu ini.

Baik cerita terus terang dalam mesyuarat itu, kami yang berjawatan ini nak kekal dengan jawatan yang ada dan nak menang dalam pilihan raya akan datang ini supaya dapat terus bantu kamu semua dapat habuan sama. Kamu tukang kandar semua kena tolong supaya kita kekal berkuasa, kalau tidak kita semua susah. Susah tu susah nak tolong kamu yang jadi tukang kandar lah. Dan bagi tahu kawan2 kamu di kampong tu semua macam tu lah, kena tolong bagi kami semua kekal berkuasa.

Itu lah cerita UMNO (Baru) dan sejak dari UMNO (lama) dulu, bermula tahun 1969 yang lalu bila agak tersepit ugut orang melayu konon nanti cina dapat kuasa. Pemimpin ini dok buat orang melayu macam orang melayu kelas dewasa lepas merdeka dulu, masih dok ingat sampai hari ini orang melayu bodoh. Yang bodoh-bodoh tu banyak dah pindah ke alam barzah, yang jadi pemimpin masa itu pun lama dan pindah ke alam berzah ( Alam Kubur). Giliran kita pun dah tak lama, tunggu masa dan giliran sahaja. Jadi berhentilah buat cerita nak tolong melayu ni, buat sahaja kalau rasa nak buat tak payah cerita melalut, orang melayu yang cerdik dah ramai berkumpul 10hb. lepas tuntut supaya pemimpin berhenti menipu. Ini tanda ramai oang melayu, cina dan india yang pakai baju kuning tu sudah sedar yang dia orang selama ini kena tipu.

Hai kawan-kawan yang dari dulu sampai sekarang jadi tukang kandar, cukuplah tu, bawa-bawa lah cari bekalan untuk alam barzah pula. Ramai dah kawan berlabun dikedai kopi dah tak ada, giliran kita dah dekat lah itu. Buka lah mata luas-luas, dan telinga dengar betul-betul parti pun dah di penghujung dah, tak kan sampai ke chucu-chicit dia orang kawan semua nak jadi tukang kandar, cukup lah setakat datuk dan bapa dia kawan semua bantu jadi kadam. Masa dah berlalu.... ..Kalau betul nak bangunkan bangsa tu teruskan jangan dok nak ...tapi terus buat...jadi taklah janji janji...sampai lah kehari ini tak tunai ga...melayu tetap tak kaya ..yang kaya pemimpin UMNO je...

Anonymous,  April 11, 2008 at 12:32 AM  

Parti UMNO dah memerintah 50 tahun, umor kami yang bergerak aktif dulu dah dianggap veteran sekarang. Ini bagi mereka yang dah tidak berjawatan. Keadaan hidup kami dan orang melayu lain sama sahaja sejak 38 tahun yang lalu. Ucapan dan janji orang berkuasa sekarang yang berbeza hanya cara penyampaian, olahan bahasa dan tambahan sedikit sebanyak bahasa baru sepatah dua. Inti cerita nya semua keempat cabang sama sahaja.

Cerita yang muda main keris mainan, yang wanita tuntutan, tuntut tambah kerusi, dan macam2 tambahan tapi semua buat yang memimpin sahaja. yang budak-budak betina nya baru belajar bercakap janji nak tawan negeri dan macam2 lagi, yang badan induk nya memutar cerita nak buat supaya orang melayu boleh jadi usahawan yang kaya.

Labun nak bagi orang melayu kaya, senang dan berbagi lagi ini dari 38tahun dulu macam itu lah ceritanya. Kalau janji-janji itu semua ikhlas dan dibuat rasanya jumlah melayu papa kedana dah tentu tidak ada. Ini tidak ikut banci negeri yang ramai rakyat termiskin masih negeri melayu teramai. Rasanya dah ramai kawan-kawan yang dulu berjuang dengan UMNO dah meluat dengar cerita orang berkuasa nak buat untuk orang melayu ini.

Baik cerita terus terang dalam mesyuarat itu, kami yang berjawatan ini nak kekal dengan jawatan yang ada dan nak menang dalam pilihan raya akan datang ini supaya dapat terus bantu kamu semua dapat habuan sama. Kamu tukang kandar semua kena tolong supaya kita kekal berkuasa, kalau tidak kita semua susah. Susah tu susah nak tolong kamu yang jadi tukang kandar lah. Dan bagi tahu kawan2 kamu di kampong tu semua macam tu lah, kena tolong bagi kami semua kekal berkuasa.

Itu lah cerita UMNO (Baru) dan sejak dari UMNO (lama) dulu, bermula tahun 1969 yang lalu bila agak tersepit ugut orang melayu konon nanti cina dapat kuasa. Pemimpin ini dok buat orang melayu macam orang melayu kelas dewasa lepas merdeka dulu, masih dok ingat sampai hari ini orang melayu bodoh. Yang bodoh-bodoh tu banyak dah pindah ke alam barzah, yang jadi pemimpin masa itu pun lama dan pindah ke alam berzah ( Alam Kubur). Giliran kita pun dah tak lama, tunggu masa dan giliran sahaja. Jadi berhentilah buat cerita nak tolong melayu ni, buat sahaja kalau rasa nak buat tak payah cerita melalut, orang melayu yang cerdik dah ramai berkumpul 10hb. lepas tuntut supaya pemimpin berhenti menipu. Ini tanda ramai oang melayu, cina dan india yang pakai baju kuning tu sudah sedar yang dia orang selama ini kena tipu.

Hai kawan-kawan yang dari dulu sampai sekarang jadi tukang kandar, cukuplah tu, bawa-bawa lah cari bekalan untuk alam barzah pula. Ramai dah kawan berlabun dikedai kopi dah tak ada, giliran kita dah dekat lah itu. Buka lah mata luas-luas, dan telinga dengar betul-betul parti pun dah di penghujung dah, tak kan sampai ke chucu-chicit dia orang kawan semua nak jadi tukang kandar, cukup lah setakat datuk dan bapa dia kawan semua bantu jadi kadam. Masa dah berlalu.... ..Kalau betul nak bangunkan bangsa tu teruskan jangan dok nak ...tapi terus buat...jadi taklah janji janji...sampai lah kehari ini tak tunai ga...melayu tetap tak kaya ..yang kaya pemimpin UMNO je...

Anonymous,  April 13, 2008 at 12:13 AM  

Dr.Mahathir yang sebenarnya adalah ajen yahudi...........

Dr.Mahathir pada 6 hingga 9 Julai 1994 telah mengadakan pertemuan sulit dengan PM Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres di Hotel De Crillion, Perancis. Pertemuan ini dilaporkan oleh TV Israel dan dipetik oleh AFP. Kemudian, Dr.mahathir mengesahkannya dalam satu wawancaranya dengan wartawan TV Israel, Channel 10, Guy Sharett pada 6 April 2004 di Kuala Lumpur. Pada tahun 1964 di AS, Dr.Mahathir juga pernah mengadakan pertemuan dengan Dr. Henry Kissinger, ketika itu sebagai Setiausaha Negara Amerika dan pakar strategi Yahudi dalam seminar anjuran Asia Foundation.


Selepas itu, Dr.Mahathir telah mengadakan dua kali pertemuan sulit dengan Dr. Henry Kissinger, Pertama di New York dan kali kedua di Kuala Lumpur pada 6 Mac 1987. Ianya diadakan secara perbincangan tertutup sehari di pejabat Perdana Menteri. Perbincangan ini dikendalikan oleh ISIS dan dikenali sebagai "Perbincangan Meja Bulat Kuala Lumpur" anjuran ISIS ketika itu dibawah pentadbiran Dr. Noordin Sophie.


Dr.Mahathir juga pernah menghadiri satu majlis yang dianjurkan oleh Mayor [Datuk Bandar] berbangsa Yahudi, Tom Levyn dan turut dihadiri oleh 'masyarakat Yahudi' yang terdiri daripada tokoh hiburan dan karyawan filem di Beverly Hills, Los Angeles pada Januari 1997. Dalam pertemuan tersebut Dr.Mahathir meminta supaya diwujudkan taman hiburan atau perkampungan industri perfileman ala Hollywood yang dimonopoli oleh Yahudi di Amerika itu di tapak MSC, Sepang. Idea itu terhenti apabila Abdullah mengambilalih tampok pemerintahan negara kerana Abdullah bukan seorang yang cintakan ilmu lebih-lebih lagi dalam dunia ITC.


Pada tahun 1997, Dr.Mahathir menjemput belia-belia [pelajar-pelajar] Israel melawat Malaysia untuk melawat negara kita dan bertukar-tukar fikiran dengan pelajar-pelajar di beberapa buah IPTA di ibu negara dan membenarkan pasukan kriket Israel datang ke Malaysia untuk menyertai kejohanan kriket antarabangsa [ICC]. Umat Islam yang membantah kehadiran pasukan Israel di bumi Malaysia ini diganyang, ditangkap dan didakwa di mahkamah oleh Dr. Mahathir. Ahli Parlimen Pokok Sena, YB Tuan Haji Mahfuz Omar dan Ahli Parlimen Kubang Krian YB Salahuddin Ayob ditangkap dan dipenjarakan.


Sebuah Syarikat Yahudi, Satchi & Satchi diberi kontrak untuk membantu UMNO merangka strategi pilihan raya umum 1986. Sebelum itu, syarikat terbabit telah membantu kempen pilihan raya Margaret Thatcher di Britain dan Ronald Reagan di Amerika Syarikat [Dr. Henry Kissinger juga merupakan penasihat kepada Presiden Reagan]. Pada tahun 1998, negara mengalami krisis kewangan dan Dr. Mahathir mengambil syarikat Solomon Smith & Barney [juga sebuah syarikat Yahudi] sebagai penasihat kewangan negara dan bon Malaysia dijual kepada pelabur Yahudi di Amerika dan Eropah.


Dan pada September 1999, Menteri Luar Malaysia ketika Syed Hamid Albar [kini Menteri Dalam Negeri] telah mengadakan pertemuan dengan Menteri Luar Israel, David Levy di New York. Di dalam pertemuan tersebut juga, Mahathir telah mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Israel iaitu Ehud Barak kerana kejayaannya menjadi Perdana Menteri baru Israel.


Pada 13 Oktober 1994, Far Eastern Economic Review melaporkan bahawa Dr.Mahathir telah memberitahu bahawa pengiktirafan [Israel] adalah bergantung kepada sejauh mana rakyat Palestin dan negara-negara Arab telah berpuas hati terhadap perlaksanaan perjanjian damai dengan Tel Aviv. Israel telah pun menghantar pemerhati khas ke Kuala Lumpur dalam mesyuarat tersebut. dan pada Disember 1996, Mahathir menyeru supaya Negara-negara Arab tidak berperang dengan Israel bagi menyelesaikan masalah di Timur Tengah. Ini adalah rancangan Dr.Mahathir untuk menjalinkan perhubungan diplomatik dengan Israel.


Itu adalah serba sedikit catatan peristewa yang pernah dicatatkan yang melibatkan hubungan Dr.Mahathir dengan Isreal-Yahudi secara langsung. Kenapa akhbar dan Hanafiah tidak menuduh Dr.Mahathir sebagai pengkianat bangsa, agama dan negara lebih-lebih lagi UMNO sekarang menghadapi kecaman yang paling hebat daripada Dr.mahathir, malah sepatutnya Dr.Mahathir tidak perlu membuat sebarang tuduhan dan dakwaan yang melulu terhadap Anwar Ibrahim.


Dr. Mahathir juga mempunyai pendekatanya tersendiri untuk membela bangsa, agama dan negara.

Persoalanya, kenapa Anwar dituduh sedemikian rupa sedangkan beliau juga mempunyai pendekatan tersendiri bagi membina negara ini, buruk sangatkah Anwar Ibrahim?


Lihat surat hubungan di antara Dr.Mahathir dengan Israel-Yahudi



Sekian.Wassalam.


BY TUN_TALANI...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP