Thursday, April 10, 2008

Pemuda Perak cadang KJ

Selepas Negeri Sembilan, hari ini giliran Pemuda UMNO Perak pula mencadangkan Naib Ketua pergerakan itu, Khairy Jamaluddin menggantikan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengisi jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Ketua Pemuda UMNO Perak, Zainol Padzi Paharudin berkata, Khairy menunjukkan ciri-ciri kepimpinan amat berkaliber dalam tempoh beliau memegang jawatan naib ketua dan menjadi pembantu serta timbalan yang setia kepada Hishammuddin.

Beliau berkata, mengikut hierarki, Khairy ialah calon paling sesuai dan tepat mengisi jawatan itu kerana beliau memahami dengan mendalam tentang arah tuju perjuangan Pemuda UMNO yang diperjuangkan Hishammuddin selama ini.

''Khairy berada pada posisi di mana beliau dapat meneruskan dan juga mengembangkan lagi intipati perjuangan Pemuda ke tahap lebih tinggi berdasarkan pengalaman beliau yang ditimba bersama-sama Hishammuddin.

''Perjuangan beliau bersama Pemuda UMNO selama ini menjadikan beliau seorang individu yang lebih matang, berkebolehan dan berkemampuan untuk memimpin pergerakan ini dalam kancah politik yang bergelora pada masa ini," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Zainol berkata, amat merugikan jika bakat Khairy yang dipupuk dan digilap selama ini tidak digunakan sepenuhnya oleh Pemuda UMNO.

Menurutnya, pada beberapa pilihan raya kecil, Khairy juga telah membuktikan kebolehan dan kepimpinannya mengetuai jentera pilihan raya Pemuda Barisan Nasional (BN), malah dilihat bijak menangani segala kritikan dan tekanan terhadap dirinya.

Khairy, kata beliau, berjaya membuktikan keupayaannya dalam pilihan raya lalu apabila memenangi kerusi Parlimen Rembau selepas dipilih oleh rakyat yang mempercayai kemampuannya sebagai pemimpin.

"Selain itu, beliau mempunyai hubungan baik dan erat dengan kepimpinan Pemuda UMNO bahagian-bahagian. Beliau telah membuktikan yang beliau mampu untuk terus menjalin hubungan yang lebih erat dan mesra hingga ke peringkat akar umbi parti.

"Khairy juga mempunyai kelayakan akademik tinggi dan sesuai sebagai pemimpin yang berilmu pada masa ini lantas kelayakannya menepati kehendak masyarakat umum," ujarnya.

Berbekalkan ilmu yang dimiliki, kata Zainol, Khairy mampu menangani dengan efektif, cabaran arus dunia moden yang wujud ketika ini.

Bukan itu sahaja, katanya, sebagai Naib Ketua Pemuda, Khairy membuktikan keberkesanan apabila dengan berani dan lantang mempertahankan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan ketuanan Melayu yang bertepatan dengan prinsip perjuangan Pemuda UMNO selama ini.

79 comments:

harimaut maut,  April 10, 2008 at 12:17 PM  

tahniah kepada pemuda perak kerana bijak membuat pilihan..saudara khairy memang mempunyai ciri ciri pemimoin yang berkaliber..

Anonymous,  April 10, 2008 at 1:54 PM  

Meremang bulu jembut aku kalau KJ di-katakan layak menggantikan Hishamuddin.
Budak elit yang hidup nya tidak pernah mengetahui susah dan faham tentang penderitaan rakyat,tidak layak menjadi pemimpin.

Masa sekolah nya saja di-UWC (United World (College, Singapore)bercampur dengan anak2 mat saleh dan anak2 yang berfikiran liberal.Adakah orang sebegini hendak di-jadikan pemimpin? Hati dan jiwa nya tidak akan mendorong nya membuat yang terbaik untuk negara.Lupakan lah hasrat nak cadangkan dia jadi pemimpin.Kelak akan tergadai negeri.

Untuk penyokong2 KJ cuba dengar baik2 lagu "Cak Kun Cak" nyanyian Tan Sri SM Salim dan M.Nasir. Irama nya indah,lirik nya penuh makna yang tersirat.Sesuai sangat dengan keadaan pemain2 politik masa kini.Hati2 dengan orang yang kelihatan baik especially yang putih2 dan hitam2 (yang luar biasa).

Anonymous,  April 10, 2008 at 2:08 PM  

Penyokong2 KJ dan Pak Lah jangan cepat konfiden macam mana konfiden nya masa PRU 12 yang lalu.Pak Lah dengan bangga nya memberi kenyataan kemenangan majoroti 2/3, KJ "menggempur Kelantan" dan Najib "merawat Kelantan"... masih INGAT ke PEMBODEK2 KJ? apa kesudahan nya? tersungkur jua. Memang ada benar nya kata2 TUN yang melayu mudah lupa.

Sekarang nak cadangkan KJ jadi Ketua Pemuda? dah pikir habis2 ke? mengapa tidak jinggo dan pembodek2 sekalian nyatakan di-sini dengan ayat2 yang bodek2 supaya KJ dapat lihat sendiri bagaimana jinggo and the gang melaksanakan tugasan bodek nya di-laman ini?

Anonymous,  April 10, 2008 at 2:34 PM  

saya wakil remaja seluruh malaysia menyokong penuh KJ menjadi ketua pemuda UMNO baru....

HIDUP KJ....
HIDUP KJ....
HIDUP KJ...

*nt PRU 13 kita leh tengok UMNO hilang di bumi malaysia....hahaha,,nak bawa masuk muzium pun x dtrima rakyat...hahahaha

penjaga April 10, 2008 at 2:36 PM  

Saya juga menyokong sepenuhnya KJ.
KJ.
KJ.

hamid April 10, 2008 at 2:39 PM  

Pemuda di selangor juga menyatakn sokongan kepad KJ.
sepenuhnya sokongan diberikan kepd KJ.

saravanan April 10, 2008 at 2:43 PM  

saya ingin menyatakan ucpn tahniah kepada pemuda Perak.
walaubagaimanapun,sy tersus akan menyokong YB KJ.
KJ - live it on.

Anonymous,  April 10, 2008 at 2:48 PM  

Apa yang pembodek2 KJ boleh komen melainkan ayat "SAYA SOKONG."

Anonymous,  April 10, 2008 at 2:50 PM  

Pembodek2 KJ hanya pandai membuat kenyataan 'SAYA SOKONG." Sokong apa?

samy April 10, 2008 at 2:51 PM  

"Khairy juga mempunyai kelayakan akademik tinggi dan sesuai sebagai pemimpin yang berilmu pada masa ini lantas kelayakannya menepati kehendak masyarakat umum," ujarnya.
Kata-kata daripada ketua Pemuda UMNO Perak.
Congrats for the right choice to PEMUDA PERAK.
And congrats to all who support YB KJ.
P/S : YB KJ,I will support you.
To all bloggers.I thank you in advance.

penjaga April 10, 2008 at 2:58 PM  

butoh ar weyh.
tidak2 aku ada pendirian.
ang xpuas ati sgt ni pahal.
mana mari ang nih?
ciiibai.
klu khairy mmg dah layak,ang nk buat apa?
ang nmpk ke dia buat buruk.
rmi pimpinan dkat akar umbi pon menyokong.
jd...
ang nk ckp supporters KJ dok gheti ckp sy sokong ja pe kes.
kitorg berpaksikan kredibiliti.
bodoh.
budak hingusan.
hahahaha.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:02 PM  

Blogger samy said...

"Khairy juga mempunyai kelayakan akademik tinggi dan sesuai sebagai pemimpin yang berilmu pada masa ini lantas kelayakannya menepati kehendak masyarakat umum," ujarnya.
Kata-kata daripada ketua Pemuda UMNO Perak.

Aku setuju jika KJ jadi Ketua Pemuda, barisan exco nya mesti terdiri
daripada pelawak2 kumpulan SENARIO dan juga
pelawak2 dari "Salam Pantai Timur." baru ngam!

samy April 10, 2008 at 3:07 PM  

"Khairy juga mempunyai kelayakan akademik tinggi dan sesuai sebagai pemimpin yang berilmu pada masa ini lantas kelayakannya menepati kehendak masyarakat umum," ujarnya.
Kata-kata daripada ketua Pemuda UMNO Perak.

Aku setuju jika KJ jadi Ketua Pemuda, barisan exco nya mesti terdiri
daripada pelawak2 kumpulan SENARIO dan juga
pelawak2 dari "Salam Pantai Timur." baru ngam!

hahaha.
dey macha.
my mistake.
thambi kasta rendah.
hahaha.
how stupid u are huh.
if ones have a high qualification,
he wouldn't choose a stupid person and in addition sarcastic man like u.
hahahaha.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:07 PM  

Masa berkempen di-KELANTAN KJ ingat dia adalah manusia terhebat yang bakal mencipta sejarah UMNO...akhir nya terpaksa mengaku diri nya adalah manusia yang BIASA. Selagi dia berjalan tidak menundukkan dagu jangan haraplah rakyat mahu menerima nya.Puak2 KORANG AJA YANG SYOK SENDIRI.Eh tak kan dah lupa kot PRU 12?

khery,  April 10, 2008 at 3:08 PM  

penjaga,

kau tu penjaga apa? penjaga kubur ker penjaga kandang babi..heheekkk

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:08 PM  

pemuda perak membuat pilihan yang tepat kerana memilih pemimpin yang berkaliber spt KJ

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:10 PM  

Aku jumpa kete plat JFK 10 kat kl semalam..kete sapa ha? KJ punye ke?cepat kejar kete ni kawan2///

Teoh April 10, 2008 at 3:13 PM  

hahaha.
dey macha.
my mistake.
thambi kasta rendah.
hahaha.
how stupid u are huh.
if ones have a high qualification,
he wouldn't choose a stupid person and in addition sarcastic man like u.
hahahaha.

woah.
hee.
so hot here.
phew.
anyway.
KJ deserve the best.
and for him.
is my support.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:14 PM  

Korang perasan tak yang sokong KJ tu adalah orang yang sama..nickname je berbeza..ishh..ishh

penjaga April 10, 2008 at 3:24 PM  

Anonymous khery said...

penjaga,
kau tu penjaga apa? penjaga kubur ker penjaga kandang babi..heheekkk
April 10, 2008 3:08 PM


aku penjaga neraka ke penjaga kubur ke penjaga puki mak ko ke.
ko ada masalh.
suka aku la nk sokong KJ ke ape ke.
dah dia mmg bagus pd aku.
xde buat slh.
ang nmpk ke dia g buat benda bukan2.
dia ada sshkan hidup hang?

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:28 PM  

Ek penjaga kubur marah nampak? berpuki pukimak nampak? hah inilah di-namakan jantan.Sedapkan kalau taip pukimak.

penjaga April 10, 2008 at 3:33 PM  

Ek penjaga kubur marah nampak? berpuki pukimak nampak? hah inilah di-namakan jantan.Sedapkan kalau taip pukimak.

April 10, 2008 3:28 PM

a ah.
lg sedap klu dpt mak ko.
muahmuahmuah.
KJ.
KJ.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:37 PM  

Tahniah pada pembodek KJ yang pandai pun celupar.

Anonymous,  April 10, 2008 at 3:44 PM  

babi,babi,babi,babi alahai...babi

Melayu gadoh babi jadi mangsa...
Anak babi... gila babi...macam babi ... babi gila ....UMNO babi... PAS babi alahai nelayu.... melayu..

Orang melayu ni tak nak salahkan diri sendiri... asyik nak salahkan babi...

Babi tetap babi.... melayu tetap melayu...layu dan terus layu...
Pejuang melayu dulu bejuang agar melayu terus maju... sanggup korbankan diri untuk melayu... sekarang ni melayu mana nak bejuang untuk mealayu.... semua melayu berjuang untuk berkuasa dan untuk mendapatkan harta...
Dipilih sebagai pemimpin bukan kerana berkorban jasa membangunkan bangsa melayu ... tapi kerana mahirnya membodek dan mengampu...jadilah bangsaku kian lesu...UMNO parti kaum melayu kini sudah haru biru...ditakdbir pemimpin kaki korapsi dan melahap duit rakyat....

by,
Anak Melayu Jati

penjaga April 10, 2008 at 4:24 PM  

Anonymous Anonymous said...

Tahniah pada pembodek KJ yang pandai pun celupar.

April 10, 2008 3:37 PM

hahaha.
bodoh.
Bahasa Melayu ko pon salah.
patut la ko xberjaya.
xmcm KJ.

Anonymous,  April 10, 2008 at 4:25 PM  

Memang ler ketua pemuda perak menyokong KJ sebab dia memang kroni rapat KJ..kalu tidak..x merasa ler jadi adun..masa mesyuarat bahagian nama x naik..apa lagi guna KJ ler melobi kat pak lah..pak lah plak hangguk ler sbb menantu kesayangan ler katakan..sama dgn dato tajudin..perosak orang melayu kat pasir salak..pak lah memang ler buta sebab pilih dia jadi ahli parlimen..kalau x percaya pergi tanya kat org umno pasir salak..nasihat nyer..kalau baru jadi adun..jaga la kawasan YB..takut nnti PRU akan dtg..calon UMNO kalah plak sebab YB x penah jaga kawasan..sebab asyik bodek KJ..

hamid April 10, 2008 at 4:33 PM  

Memang ler ketua pemuda perak menyokong KJ sebab dia memang kroni rapat KJ..kalu tidak..x merasa ler jadi adun..masa mesyuarat bahagian nama x naik..apa lagi guna KJ ler melobi kat pak lah..pak lah plak hangguk ler sbb menantu kesayangan ler katakan..sama dgn dato tajudin..perosak orang melayu kat pasir salak..pak lah memang ler buta sebab pilih dia jadi ahli parlimen..kalau x percaya pergi tanya kat org umno pasir salak..nasihat nyer..kalau baru jadi adun..jaga la kawasan YB..takut nnti PRU akan dtg..calon UMNO kalah plak sebab YB x penah jaga kawasan..sebab asyik bodek KJ..

aha.
bodoh.
patut la ko xjd ahli politik.
ni semua sepak terajang dlm politik.
pemimpin yg ko xsuka bukn main kutuk lg.
xberasas.
pki sumber org.
pastuh dok sebar itu la ini la.
hahahaha.
KJ - toksah risau mamat ni.
xlut pon.
tersukan KJ.

Suara Jejaka Lantang April 10, 2008 at 4:54 PM  

KJ sememangnya layak...jika tidak masakan ahli2 yang lain turut menyokong penuh...dahulu N9 sakgn perak...baguslah..kerana Pemuda kini sudah peka dgn kepimpinan khairy dan Hisammudin sebelum ini?

Anonymous,  April 10, 2008 at 6:03 PM  

tahniah laa Kj!agak2nya PRU13 nanti, bungkuslah BN!Tahniah KJ!

Anonymous,  April 10, 2008 at 6:15 PM  

hmmm... tahniah kalau sdra.kj mmg betul2 nak bertanding, sebab semangat 2 ada untuk mereka yang inginkan kejayaan.. Tapi nasihat saya lebih baik sdra x payah la bertanding kerana saya lihat kepimpinan anda memang tak layak untuk mencampuri urusan pentadbiran serta kepimpinan di Malaysia ni...

Walaubagaimanapun kalau sdra tetap nak bertanding, itu adalah hak sdra.. tetapi sdra perlu ingat kata2 saya ni.. 'sdra bknlh pejuang sebenar utk Agama, Bangsa Dan Tanah Air.. malah sdra telah pun mengkhianatiny'....

Begitu juga dgn Khir Toyo, kerana Khir bukan seorg pejuang utk bangsa MELAYU.. tetapi Khir hanya memperjuangkn etnik jawa sahaja dengan menyingkirkan etnik lain.. tanyalah org2 banjar di sg.besar selangor... Khir bkn berjuang menstrukturkan masyarakat, tetapi hanya menstruturkn etnik jawa dengan menyingkirkn etnik2 ln yg bernaung di bawah Bangsa MELAYU..

sharip dol,  April 10, 2008 at 6:35 PM  

tahniah kepada pemuda perak..
teruskan sokongan anda...
masih ramai lagi bangsa kita yang sedar untuk maju kan bangsa kita...
hidup kj..
hidup melayu

ronaldinho,  April 10, 2008 at 7:18 PM  

Ni KJ Punye PASAL:

Ranking bola sepak Malaysia turun lagi di tangga ke-156


KUALA LUMPUR – Ranking Malaysia merosot dua anak tangga lagi sekali gus menduduki tempat ke-156 dengan mengumpul 91 mata dalam senarai terbaru Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) yang dikeluarkan Rabu lalu.

Kedudukan ini turut mengambil kira pencapaian tempat tercorot skuad kebangsaan dalam Kumpulan C pusingan akhir Piala Asia, bulan lalu selepas dibelasah 5-1, 5-0 dan 2-0 oleh China, Uzbekistan dan Iran.

Empat tangga di atas Malaysia ialah Myanmar yang menurunkan skuad kebangsaan ketika membenam skuad Bawah 23 Tahun 2-1 pada perlawanan Kumpulan A Pestabola Merdeka ke-39, Rabu lalu.

Ranking ini bagaimanapun hanya melibatkan perlawanan antara dua skuad kebangsaan termasuk perlawanan persahabatan ‘A’ antarabangsa, Kejohanan AFF, pusingan kelayakan dan akhir Piala Asia dan Piala Dunia anjuran AFC atau FIFA.

Dari kalangan negara Asia, Malaysia dicatat berkedudukan ke-30 dan keenam di belakang jiran serantau Asia Tenggara seperti Thailand (15), Vietnam (17), Indonesia (20), Singapura (21) dan Myanmar (27).

Dalam senarai terakhir FIFA pada 18 Julai lalu, Malaysia yang ketika itu dibimbing oleh Norizan Bakar, menduduki ranking dunia ke-154.

Malaysia bagaimanapun berpeluang untuk memperbaiki pencapaian itu apabila menghadapi Bahrain dalam pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2010 pada 21 dan 28 Oktober ini di Manama dan Kuala Lumpur.

Skuad kebangsaan yang masih mencari ketua jurulatihnya, diletakkan sebagai pilihan ke-31 oleh Gabungan Bola Sepak Asia (AFC) bagi kelayakan itu manakala Bahrain, pilihan keenam berdasarkan pencapaian dalam Kelayakan Piala Dunia 2006.

samseng jelai,  April 10, 2008 at 7:31 PM  

tahniah jugak kepada pemuda perak kerana bijak membuat pilihan..saudara khairy memang mempunyai ciri ciri pemimoin yang berkaliber..

hidooop khairy..
hidooop khairy..
hidooop khairy..
hidooop khairy..
hidooop khairy..
hidooop khairy..

gagak hitam,  April 10, 2008 at 7:33 PM  

khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..
khairy..

Anonymous,  April 10, 2008 at 7:44 PM  

bagusla kalau kj jadi ketua pemuda umno pasal kalau dia jadi ketua, umno akan jadi lagi lemah dan ramai orang bawahan akan menjauhi umno. orang cina dengan india pun tak nak undi bn sebabnya ada orang macam kj jadi umno. bila umno dah lemah nanti pakatan rakyat boleh rampas kuasa dr bn. hidup pakatan rakyat!!!

Anonymous,  April 10, 2008 at 8:22 PM  

aku sokong KJ. kawan-kawan mari kita sokong KJ. dgn KJ ada dlm pimpinan tinggi umno maka harapan untuk UMNO ranap di PRU 13 adalah semakin cerah. hidup KJ untuk musnah UMNO! hidup KJ untuk musnah UMNO!

Anonymous,  April 10, 2008 at 8:54 PM  

Hancur la UMNO kerana ada nyer mamat KJ yg ingin berkuasa..inilah akibat nyer x mahu dgr pandangan akar umbi..sedara hamid terimalah hakikat bahawa KJ hanya la petualang dalam UMNO...semakin ramai org UMNO perak beralih ke BA kerana ada nyer org2 yg suka membodek KJ dan paklah ini...pimpin2 ini hanya suka memaki hamun org seperti dato tajudin..x penah hormat majlis org...nak bertanding kena bagi rasuah sudah memjadi budaya..tajol rosli plak menjadi MB yg kuat menangis sebab takut pada dato tajudin...dato tajudin sergah tajol rosli..nangis ler mamat ni..

Anonymous,  April 10, 2008 at 8:56 PM  

Sokong tak sokong hangpa punya pasai....
Kita tengok pemilihan nanti... kalau dia menang hang tersenyum leh.... kalau dia kalah hang menangis le tergolek golek...macam orang mati bini...

Anonymous,  April 10, 2008 at 9:15 PM  

wahaha kj si kote itam nk jadi ketua pemuda??oi kj, baik ko bogel berdiri depan cermin tgk sendiri muka n kote ko...layak ke???blah la ko malaun rosakkan umno!!
-umno ampangan-

menantu mail kengkang,  April 10, 2008 at 9:30 PM  

tahniah la KJ kalau ada keberanian untuk bertanding KP umno nanti..

saya juga sokong kalau anda nak bertanding KP..tapi sokong saya bawak rebah

ikhlas...

Anonymous,  April 10, 2008 at 10:17 PM  

hai cuba selidik dulu sebelum menyokong kalau macam ni eloklah kita terus pangkah pembankang

Anonymous,  April 11, 2008 at 12:30 AM  

Parti UMNO dah memerintah 50 tahun, umor kami yang bergerak aktif dulu dah dianggap veteran sekarang. Ini bagi mereka yang dah tidak berjawatan. Keadaan hidup kami dan orang melayu lain sama sahaja sejak 38 tahun yang lalu. Ucapan dan janji orang berkuasa sekarang yang berbeza hanya cara penyampaian, olahan bahasa dan tambahan sedikit sebanyak bahasa baru sepatah dua. Inti cerita nya semua keempat cabang sama sahaja.

Cerita yang muda main keris mainan, yang wanita tuntutan, tuntut tambah kerusi, dan macam2 tambahan tapi semua buat yang memimpin sahaja. yang budak-budak betina nya baru belajar bercakap janji nak tawan negeri dan macam2 lagi, yang badan induk nya memutar cerita nak buat supaya orang melayu boleh jadi usahawan yang kaya.

Labun nak bagi orang melayu kaya, senang dan berbagi lagi ini dari 38tahun dulu macam itu lah ceritanya. Kalau janji-janji itu semua ikhlas dan dibuat rasanya jumlah melayu papa kedana dah tentu tidak ada. Ini tidak ikut banci negeri yang ramai rakyat termiskin masih negeri melayu teramai. Rasanya dah ramai kawan-kawan yang dulu berjuang dengan UMNO dah meluat dengar cerita orang berkuasa nak buat untuk orang melayu ini.

Baik cerita terus terang dalam mesyuarat itu, kami yang berjawatan ini nak kekal dengan jawatan yang ada dan nak menang dalam pilihan raya akan datang ini supaya dapat terus bantu kamu semua dapat habuan sama. Kamu tukang kandar semua kena tolong supaya kita kekal berkuasa, kalau tidak kita semua susah. Susah tu susah nak tolong kamu yang jadi tukang kandar lah. Dan bagi tahu kawan2 kamu di kampong tu semua macam tu lah, kena tolong bagi kami semua kekal berkuasa.

Itu lah cerita UMNO (Baru) dan sejak dari UMNO (lama) dulu, bermula tahun 1969 yang lalu bila agak tersepit ugut orang melayu konon nanti cina dapat kuasa. Pemimpin ini dok buat orang melayu macam orang melayu kelas dewasa lepas merdeka dulu, masih dok ingat sampai hari ini orang melayu bodoh. Yang bodoh-bodoh tu banyak dah pindah ke alam barzah, yang jadi pemimpin masa itu pun lama dan pindah ke alam berzah ( Alam Kubur). Giliran kita pun dah tak lama, tunggu masa dan giliran sahaja. Jadi berhentilah buat cerita nak tolong melayu ni, buat sahaja kalau rasa nak buat tak payah cerita melalut, orang melayu yang cerdik dah ramai berkumpul 10hb. lepas tuntut supaya pemimpin berhenti menipu. Ini tanda ramai oang melayu, cina dan india yang pakai baju kuning tu sudah sedar yang dia orang selama ini kena tipu.

Hai kawan-kawan yang dari dulu sampai sekarang jadi tukang kandar, cukuplah tu, bawa-bawa lah cari bekalan untuk alam barzah pula. Ramai dah kawan berlabun dikedai kopi dah tak ada, giliran kita dah dekat lah itu. Buka lah mata luas-luas, dan telinga dengar betul-betul parti pun dah di penghujung dah, tak kan sampai ke chucu-chicit dia orang kawan semua nak jadi tukang kandar, cukup lah setakat datuk dan bapa dia kawan semua bantu jadi kadam. Masa dah berlalu.... ..Kalau betul nak bangunkan bangsa tu teruskan jangan dok nak ...tapi terus buat...jadi taklah janji janji...sampai lah kehari ini tak tunai ga...melayu tetap tak kaya ..yang kaya pemimpin UMNO je...

by,
orang lama

Anonymous,  April 11, 2008 at 1:03 AM  

kj adalah bahana kepada umno
kalau nk tgk umno cepat bungkus wak masuk kj
kalau nk lambat skit bungkus turunkan pakla lala.ganti dgn najib mongolia.

Anonymous,  April 11, 2008 at 1:53 AM  

SOKONG! SOKONG! SOKONG KJ jadi Ketua Pemuda UMNO supaya UMNO akan mampus lebih cepat lagi ....

Anonymous,  April 11, 2008 at 2:02 AM  

Bodoh punya Pemuda Perak, cadang orang yang tau sapu kontrak,sapu tanah, sapu duit. Cakap besar nak lawan macam jantan, diam saja macam anjing lepas PRU12.

Anonymous,  April 11, 2008 at 8:49 AM  

Pemuda Ipoh Barat nak Najib dan Mukhriz berganding:

Belum sampai 24 jam Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak menyatakan sokongan terbuka terhadap Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin untuk mengambil alih kepimpinan pergerakan itu, Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat tampil dengan kenyataan berbeza.

Selain menafikan UMNO Perak menyokong Khairy, Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat bukan sekadar menyatakan sokongan kepada Mukhriz Mahathir tetapi mencadangkan agar Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib mengambil alih kepimpinan negara daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Pemangku Ketua Pemuda Ipoh Barat, Ahmad Faizal Azumu dalam kenyataan media yang dikeluarkan hari Khamis berkata, beliau menyokong untuk Najib mengambil alih kepimpinan negara berdasarkan kepimpinannya yang baik.

“Saya juga ingin menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Mukhriz untuk memimpin Pemuda. Sokongan ini berdasarkan kepimpinan mereka yang dihormati oleh kawan dan lawan. Kekuatan moral yang ada pada diri kedua-dua pemimpin ini diyakini akan dapat mengembalikan keyakinan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional,” ujar beliau.

Dalam kenyataan beliau itu juga, Faizal menyifatkan kenyataan Ketua Pemuda UMNO Perak, Zainol Fadzi Paharudin bahawa pergerakan Pemuda negeri itu menyokong Khairy adalah bersifat peribadi.

Sehubungan itu katanya, ahli-ahli UMNO seharusnya diberikan kebebasan untuk memilih pemimpin mereka dan bukannya melalui kenyataan sokongan terbuka yang tidak membawa apa-apa makna. – 10/4/2008 Agendadaily

Anonymous,  April 11, 2008 at 8:51 AM  

Cadangan gandingan Najib-Muhyiddin untuk jawatan tertinggi parti:

Kalangan pimpinan UMNO Kedah mencadangkan supaya Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berpasangan dengan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mengambil alih kepimpinan negara bagi memulihkan semula sokongan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Cadangan tersebut dilontarkan oleh beberapa pimpinan UMNO negeri itu yang hadir pada pertemuan UMNO Kedah dengan Jawtankuasa Pengurusan UMNO yang diketuai Najib hari Khamis di Sungai Petani.

Sebagai jawapan kepada masalah politik yang melanda UMNO khususnya, ekoran prestasi buruk Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum yang lalu, mereka mahukan Najib bertanding jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti akan datang.

Menurut kalangan mereka yang dihubungi serentak dengan itu ada yang mencadangkan agar Muhyiddin bertanding jawatan Timbalan Presiden parti.


Selain desakan tersebut, para pemimpin UMNO Bahagian yang hadir juga turut mengingatkan kepimpinan UMNO agar tidak mengenepikan padangan UMNO Bahagian dalam soal pemilihan calon untuk bertanding pada pilihan raya umum.

Mereka melahirkan rasa kesal kerana kepimpinan UMNO tidak menghiraukan pandangan akar umbi sebaliknya membuat keputusan termasuk soal penentuan calon yang bertanding pada pilihan raya umum berdasarkan agenda sendiri.

Perjumpaan yang diadakan ini adalah pertemuan pertama Jawatankuasa Pengurusan UMNO dengan kepimpinan UMNO Bahagian di negeri-negeri yang jatuh ke tangan pembangkang. Turut hadir ialah Muhyiddin, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Rafidah Aziz, Setiausaha Agung, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Ketua Penerangan, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.

Selain isu berkenaan, para pemimpin UMNO yang hadir juga menyuarakan kebimbangan mereka dengan faktor sabotaj yang dikatakan menjadi punca kekalahan Barisan Nasional (BN) di Kedah dan Perak.

Menurut mereka, jika ada ahli-ahli UMNO tidak memberikan sokongan kepada calon BN bukan disebabkan mereka mensabatoj parti tetapi lebih mencerminkan kekecewaan mereka terhadap kepimpinan yang meletakkan calon yang bukan pilihan bahagian dan akar umbi.

Malah mereka juga turut melahirkan kebimbangan isu sabotaj akan digunakan untuk ‘mencantas’ pemimpin-pemimpin tertentu bagi menghalang mereka bertanding pada pemilihan parti akan datang. – 10/4/2008

Agendadaily

Anonymous,  April 11, 2008 at 8:56 AM  

Umno Kedah hentam Abdullah:
Apr 10, 08 8:05pm
kemaskini 9:42pm

Tekanan terhadap perdana menteri semakin meningkat - dengan pemimpin-pemimpin Umno Kedah pula mengkritik kepemimpinan beliau hari ini.

Dalam satu pertemuan tertutup 15 bahagian dengan timbalannya Datuk Seri Najib Razak, mereka menyalahkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi atas ketewasan teruk parti itu, termasuk kehilangan Kedah kepada Pakatan Rakyat, dalam pilihanraya umum 8 Mac.

Difahamkan, ada beberapa pemimpin mendorong Najib mengambil langkah mencabar Abdullah dalam pemilihan Umno pada 16-20 Disember.

Menurut sumber-sumber Umno negeri, mesyuarat antara dua hingga tiga jam di sebuah kelab di Sungai Petani menyaksikan perdebatan panas, termasuk nada menyalahkan presiden Umno itu, sehingga memaksa Najib mententeramkan keadaan.

umno 2007 najib and umno 061107"Pemimpin-pemimpin bahagian itu menyatakan (mantan perdana menteri Tun) Dr Mahathir (Mohamad) sepanjang pentadbirannya selama 22 tahun tidak menyebabkan BN dan Umno kalah seteruk itu.

"Mereka juga mengkritik Abdullah kerana enggan mendengar laporan dari pihak bawah (rasa tidak puas hati orang ramai) tetapi meneruskan juga rancangannya sendiri," kata sumber itu.

Turut hadir dalam mesyuarat yang bermula 11 pagi tadi, dua naib presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mohd Ali Rustam, ketua Wanita Datuk Seri Rafidah Aziz, setiausaha agung Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, ketua penerangan Tan Sri Muhammad Muhd Taib, ketua Puteri Datuk Noraini Ahmad dan ketua Putera Datuk Abdul Azeez Abd Rahim.

Pemimpin di peringkat negeri yang turut serta termasuklah bekas menteri besar Datuk Seri Mahdzir Khalid, bekas menteri penerangan Datuk Abdul Kadir Sheikh Fadzir, adiknya Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir dan ketua bahagian Kubang Pasu Datuk Mohd Johari Baharum.

Beberapa ketua bahagian yang dihubungi Malaysiakini malam ini enggan mengulas butiran mesyuarat itu dengan alasan ia diadakan secara tertutup.

Hanya Abdul Azeez menyatakan perkara sedemikian - mendorong Najib mencabar Abdullah - tidak pernah dibangkitkan dalam pertemuan tersebut.

Malaysiakini difahamkan, sekumpulan ahli akar umbi Umno menaikkan kain rentang sebelum pertemuan itu yang menggesa Najib mengambil alih kepemimpinan Umno.

pak lah abdullah ahmad badawi putrajaya malaysiaSetiap bahagian menghantar sembilan pemimpin, termasuk ketua dan jawatankuasanya, ke mesyuarat tersebut.

Menurut sumber-sumber itu lagi, pertemuan untuk penilaian punca kekalahan Umno negeri bertukar menjadi pentas mengecam cara Abdullah memilih calon-calon BN.

Kira-kira separuh calon BN negeri dalam pilihanraya ke-12 terdiri calon muka baru atau tidak terlibat di peringkat bahagian - mereka digelar "calon paracut".

Muka baru itu termasuklah setiausaha-setiausaha Abdullah sendiri, Datuk Othman Desa (parlimen Sik) dan Datuk Hasbullah L. Isa (Jeneri), Datuk Mukhriz Mahathir (parlimen Jerlun) dan Datuk Azimi Daim (Bandar Baharu) - semuanya tewas kecuali anak Dr Mahathir, tokoh yang masih berpengaruh besar di Kedah.

Oleh kerana ramai yang mahu "meluahkan perasaan" di majlis itu, kata sumber lagi, Najib menyarankan mereka menulis laporan kepada jawatankuasa pengurusan Umno yang diketuainya.

Agensi berita Bernama melaporkan, kaedah pemilihan calon yang tidak mendapat restu di pemimpin-pemimpin bahagian didapati satu daripada punca-punca penyebab BN kalah teruk.

Najib, menurut laporan itu lagi, berkata kebanyakan ketua bahagian dan ahli jawatankuasa mereka kecewa apabila calon-calon yang disenaraikan dari Putrajaya tidak dirujuk kepada mereka.

MALAYSIAKINI

Anonymous,  April 11, 2008 at 8:59 AM  

Thursday, April 10, 2008
Kes gangguan Mahathir ditutup

Siasatan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung dakwaan beliau campur tangan dalam Badan Pencegah Rasuah (BPR) telah ditutup, kata peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail hari ini.

Kes ini bagaimanapun, tambahnya lagi, boleh dibuka semula jika wujud bukti baru.

"Jika siasatan dijalankan dengan betul dan sudah siap, apa lagi yang hendak disiasat?

"Selagi buktinya seumpama itu, tiada lagi yang hendak diungkitkan.

"Biarkan ia berlalu," katanya, lapor laman web The Star Online, selepas majlis forum pada hari kedua Persidangan Kehakiman di Putrajaya.

Ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan, ditemui media itu sebelum forum, berkata beliau akan membincangkan perkara itu dengan Abdul Gani.

Ditanya sama ada polis bercadang membuka semula siasatan, Musa berkata "untuk apa? Apakah ada lagi saksi lain? Sama sahaja."

Semalam, pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Mohd Bakri Zinin berkata polis akan menyemak kandungan kertas siasatan untuk memastikan ia dijalankan dengan betul.

http://www.malaysiakini.com

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:01 AM  

Calon, 'isu nasional' rosakkan undi BN
Muda Mohd Noor | Apr 10, 08 4:34pm
kemaskini 6:40pm

Calon yang tidak disukai ahli Umno dan "isu-isu nasional", dipercayai termasuk cerita-cerita tentang perdana menteri dan pengaruh keluarganya dalam pentadbiran negara, dianggap punca banyak undi rosak di Johor.

Selain itu, kata timbalan ketua bahagian Umno Muar, Ismail Tonggak @ Ahmad, orang ramai juga benci dengan laporan media massa yang terlalu berat sebelah, memihak kepada kerajaan.

"Orang Melayu khususnya penyokong dan ahli Umno tidak boleh menerima calon BN kali ini.

"Saya tidak sangka tsunami politik di negeri lain telah menjalar ke Johor termasuk di Muar. Ini tidak pernah berlaku," katanya.

Maharani - satu kerusi negeri bawah parlimen Muar - jatuh ke tangan PAS apabila calon BN-Umno Datuk Mohd Ismail Mohd Shah, yang juga ketua bahagian, tewas dengan majoriti 158 undi.

Mohd Ismail menang dengan kelebihan 6,612 undi pada 2004.

Selain kerusi ini, PAS menang di Sungai Abong bawah parlimen Bakri yang jatuh ke tangan DAP. Empat kerusi negeri yang dikuasai parti pimpinan Karpal Singh di Johor: Bentayan, Mengkibol, Skudai dan Senai.

Ditanya sama ada "isu nasional" itu termasuk rungutan orang ramai terhadap kepemimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan pengaruh menantunya Khairy Jamaluddin, beliau enggan mengulas.

Isu-isu nasional lain yang disebut-sebut mempengaruhi pengundi Johor termasuklah projek pelaburan Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI) - didakwa menguntungkan Singapura - dan kenaikan harga barang keperluan.

Ismail berkata, pengundi mahukan calon yang mesra rakyat dan boleh menganggap wakil rakyat sebagai kawan mereka.

Beliau berkata, rata-rata mereka mahukan wakil rakyat yang mempunyai ciri-ciri seperti Tan Sri Lee Lam Thye, ahli parlimen popular DAP pada 1970-an dan 1980-an.

Lee, yang meninggalkan DAP pada 1990, sekarang pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara (MLKN).

Katanya, ramai orang Umno sendiri yang menolak calon dari parti itu kerana tanda memprotes.

"Saya syak sama ada mereka tidak pergi mengundi atau mengundi calon pembangkang," katanya.

Ismail memberikan bukti apa yang berlaku kepada ahli parlimen Muar, Datuk Razali Ibrahim, yang merosot majoriti sebanyak 6,000 berbanding pilihanraya umum 2004.

Katanya, Umno Muar mempunyai kira-kira 24,000 ahli tetapi ketua Pemuda Umno negeri itu mendapat lebih 16,986 undi.

"Ke mana perginya 5,000 dan 6,000 pengundi Umno kali ini?" katanya lagi.

Razali mendapat 21,116 undi pada 2004 dan menang dengan majoriti 13,415 undi. Pada pilihanraya lalu, beliau menang dengan 4,661 undi.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengumumkan 321,885 undi rosak ketika pilihanraya ke-12 dengan Johor merekodkan jumlah tertinggi.

Di negeri selatan itu, 28,709 dan 25,455 undi rosak masing-masing direkodkan di 26 kerusi parlimen dan 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

MALAYSIAKINI.com

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:04 AM  

Undi tidak percaya UMNO Pulau Pinang atas PM ‘Flip-Flop’ dan sokongan kepada Najib

Krisis Kepimpin yang melanda UMNO semenjak Pilihanraya Umum ke XII (PRU 12) 8 Mac 2008 dan menyaksikan BN kalah di 5 + 1 negeri, UMNO gagal meletakan Menteri Besar dalam 2 negeri dan prestasi menurun selebihnya menjadi semakin parah. Makin ramai pemimpin UMNO diperingkat Bahagian berani untuk menyuarakan perasaan dan kedudukan mereka.

Pagi tadi, bertempat di Kelab Golf Cinta Sayang, Sungai Petani, pemimpin pemimpin UMNO seluruh Kedah telah berkumpul bersama Timbalan Presiden UMNO Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak. Dalam pertemuan ini, mereka secara terbuka dang lantang mengkritik Kepimpinan parti diperingkat Pusat dan Negeri dan ada yang meminta Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah Dato’ Seri Mahadzir Khalid agar berundur.

Mereka juga bersetuju member sokongan kepada Dato’ Seri Najib sebagai calon Presiden UMNO, Naib Presiden UMNO Dato’ Seri Muhyiddin Yassin sebagai calon Timbalan Presiden UMNO dan Exco Pemuda UMNO Dato’ Mukhriz Mahathir sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Petang ini pula, UMNO Bahagian Pulau Pinang telah mengadakan pertemuan dengan Dato’ Seri Najib. Dalam pertemuan itu, mereka mengatakan sokongan kepada beliau dan menganjurkan undi tidak percaya kepada Presiden UMNO PM ‘Flip-Flop’ Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan keputusan 12:1.

Perkembangan ini sebagai susulan desakan Mantan Presiden UMNO Tun Dr. Mahathir Mohamad, Dato’ Mukhriz, Ketua Penerangan UMNO Johor Dr. Mohd. Fuad Zarkashi dan Mantan Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah Tan Sri Sanusi Junid agar PM ‘Flip-Flop’ Abdullah berundur dan cadangan Mantan Naib Presiden UMNO Tengku Tan Sri Razaleigh Hamzah kepada 18,000 Cawangan UMNO agar diadakan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) bagi membincangkan PRU 12, hala tuju UMNO dan Bangsa Melayu

bigdogdotcom

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:10 AM  

Umno disabotaj atau ahli meluat dengan PM dan Khairy?

Posted by Raja Petra
Friday, 11 April 2008

(Malaysiakini) - Umno/BN sekali lagi menyalahkan ahli-ahlinya yang dikatakan mensabotaj calon-calon Umno/BN dan menyebabkan kalah teruk dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu.

Terbaru, bekas ahli Parlimen Tanah Merah, Ir Shaari Hassan mendakwa ada kalangan ahli yang mensabotaj selain berkempen memburuk-burukkan calon termasuk dirinya di Tanah Merah.

Pelbagai bukti ditampilkan Shaari termasuk risalah memburuk-burukkan beiau yang dikatakan dilakukan atas alasan sabotaj oleh ahli-ahli pada pilihan raya lalu.

Sebelum ini beberapa laporan turut menyebut dakwaan berlakunya sabotaj di kalangan ahli Umno ke atas calon yang dipilih kepimpinan Umno pada pilihan raya lalu.

Kekalahan besar Umno/BN pada pilihan raya lalu sesungguhnya memberi tamparan besar kepada parti itu hingga banyak suara mengkritik kepimpinan Umno/BN yang dikepalai Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Antara yang paling vokal ialah, bekas Perdana Menteri, Tun DR Mahathir Mohamad yang lantang menyatakan Abdullah perlu bertanggungjawab atas kekalahan besar dalam sejarah ini termasuk melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Dr Mahathir juga menyalahkan Abdullah sebagai pemimpin yang tidak mendengar nasihat dan pandangan orang lain sebaliknya hanya mendengar pandangan menantunya, Khairy Jamaluddin.

Senada dengan Dr Mahathir, anaknya, Dato' Mukriz Mahathir pula mengutus surat terbuka kepada Abdullah supaya melepaskan jawatan.

Perang terbuka itu menyebabkan Abdullah rimas, dan terpaksa menyerang kembali Mahathir dengan pelbagai tuduhan.

Namun paling menghangatkan suasana, Abdullah dikatakan cukup bimbang dengan suara-suara kalangan ahli yang dilaporkan mungkin mengintai peluang untuk menyokong calon-calon lain yang akan bertanding jawatan Presiden Umno termasuk veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah.

Kini suasana dalaman Umno begitu kalut, jawatan Ketua Pemuda Umno mungkin menyaksikan pertandingan tiga atau empat penjuru (mungkin antara Dr Mohd Khir Toyo, Mukriz Khairy Jamaluddin atau muka baru).

Semuanya gara-gara pada pilihan raya umum lalu mereka mengalami kekalahan besar kepada Pakatan Rakyat termasuk hilang lima negeri.

Umno mula kelemasan dan terpaksa mengalih isu bahawa kekalahan dalam pilihan raya umum lalu adalah kerana adanya sabotaj ahli-ahli terhadap calon yang ditampilkan.

Suka penulis merujuk kepada kenyataan Dr Khir Toyo semasa menyampaikan pandangan dalam Forum Umno Pasca Pilihan Raya Umum ke-12 di Petaling Jaya 1 April lalu.

Dr Khir menyatakan bahawa beliau tidak menolak adanya campur tangan dalam pemilihan calon-calon yang mewakili Umno pada pilihan raya lalu.

Sementara Tun Mahathir pula menyimpulkan bahawa campur tangan Khairy menyebabkan mereka yang sepatutnya menjadi calon tidak dapat bertanding dalam pilihan raya lalu.

Ia katanya menyebabkan rakyat meluat kepada Umno/BN selain kemarahan rakyat ke atas kepimpinan Abdullah yang sangat lemah dan ekonomi yang tidak menentu.

Justeru, dakwaan Ir Shaari (Tanah Merah) bahawa ahlinya mensabotaj mungkin benar, kerana ahli Umno sudah meluat dengan kepimpinan yang ada hari ini.

Malah mungkin juga ahli Umno sudah mula mencatur strategi untuk menyertai Pakatan Rakyat yang dilihat lebih dominan membantu rakyat hari ini.

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:13 AM  

DIAMBANG MAUT HAYAT POLITIK...

Lebih melucukan lagi dalam racaunya yang sudah tidak keharuan, dia turut menyalahkan calon Presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah kononnya penyebab utama kejatuhan kerajaan Umno kepada parti Pas.

KAMAL AMIR MENULIS:

ALAHAI Dolah...oh Dollah, masih belum sedar diri lagi rupanya Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi dari lena tidurnya yang panjang. Malahan gambaran sikap sering menyalahkan orang lain terus menjadi sebahagian daripada caranyamelampiaskan kemarahan serta kekalutan fikirannya kesan kebangkitan gelombang Suara Rakyat Kuasa Keramat.

Hari minggu lalu, dihadapan kira-kira dua ratus orang pegawai penerangan Umno beserta angota kakitangan jabatan Kemas serta entah apa-apa jabatan lainnya, imam besar mazhab Islam Hadhari mengomel bagaikan orang yang sudah “membuang tabiat” sebelum dijemput bertandang ke Jannah Sakaratul Maut kononnya semua orang bertanggungjawab menyebabkan tumbangnya enam buah kerajaan negeri di tangan parti pembangkang.

Dalam ngomelan seperti budak terkena sawan demam panas, Abdullah Ahmad Badawi yang turut mengalami hakisan kuasa dua pertiga kerusi Parlimen menuduh punca kehilangan semua penguasaan politik Barisan Nasional pada 8 Mac 2008 lalu disebabkan mulut celupar mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Tidak ketinggalan dia juga menghayun amarahnya terhadap kemampuan sheikul Anwar Ibrahim meledakkan kebangkitan gelombang “suara rakyat kuasa keramat” sehinggakan kalangan ahli Umno yang dipimpin olehnya turut sama terseret melakukan sabotaj dari dalam.

Lebih melucukan lagi dalam racaunya yang sudah tidak keharuan, dia turut menyalahkan calon Presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah kononnya penyebab utama kejatuhan kerajaan Umno kepada parti Pas. “Dia harus mencerminkan dirinya terlebih dahulu sebelum menyalahkan orang lain.” Merupakan gerutu dan racau bagai Muthusamy disampuk mabuk todi.

Selain sebagai penyebab ujudnya kerajaan Pas di Kelantan, Imam besar mazhab Hadhari itu turut menyatakan bahawa Putera Istana bernama Tengku Razaleigh Hamzah tidak membantu Umno merampas semula kuasa pemerintahan dari parti pembangkang malahan menghancur leburkan sama sekali harapan serta impian mahu menjadi penebus serta jaguh merampas semula Kelantan.

Menjadi lebih lucu lagi apabila Abdullah Ahmad Badawi melakukan tuduhan kononnya terdapat kalangan pimpinan Umno melakukan penyelewengan serta menggelapkan duit belanja pilihanraya yang tentunya bernilai jutaan ringgit. Alahai Daollah oh Dolah....masih tidur lagi rupanya dia untuk santai diulit mimpi indah disamping isteri tersayang yang kembali dikepit olehnya dikhalayak ramai sehari sebelum dia meledakkan amarahnya.

Memang Melayu mudah lupa seperti yang pernah diungkapkan oleh Tun Dr. Mahathir satu ketika dahulu. Malahan bukan sahaja dia terlupa, sebaliknya Abdullah Ahmad Badawi cuba menyorok atau melindungi fakta sebenar sejarah kejatuhan Umno di Kelantan turut berpunca dari kerakusannya mahu menyanggah kepimpinan Tun. Dr. Mahathir. Sejarah tidak pernah berbohong. Sejarah juga tidak boleh diselewengkan faktanya untuk dijadikan pendoman serta panduan di masa mendatang.

Sesungguhnya punca sebenar jatuhnya kerajaan Barisan Nasional di Kelantan adalah bertolak dari kesan laporan serta usaha mengheret Umno ke muka pengadilan dilakukan oleh kumpulan 11 di mana mesyuarat yang memutuskan agar Umno diseret ke mahkamah dilakukan dirumah Abdullah Ahmad Badawi sendiri.

Ketika keputusan tersebut dilakukan, Tengku Razaleigh Hamzah dilaporkan sedang berada di luar negeri. Malahan sebelum sempat Putera Istana Kelantan itu menenangkan kumpulan 11 yang berhimpun dirumah Abdullah Ahmad Badawai ketika itu, perbicaraan di mahkamah akhirnya memutuskan Umno pimpinan Dr. Mahathir diistiharkan haram serta terpaksa diadakan mesyuarat penubuhan semula.

Almarhum Tunku Abdul Rahman ketika itu mengambil keputusan menubuhkan parti semangat 46 atas alasan tersingkirnya sebegitu ramai juak dan penyokong Tengku Razaleigh yang dinafikan keahlian mereka memungkinkan mereka menjadi ahli parti pembangkan dan tertubuhlah Umno baru. Antara kata-kata Tunku waktu itu adalah “kau peganglah teraju semangat 46 demi mempastikan ahli Umno yang bercempera bagai ayam kehilangan ibu masih memiliki platform untuk berpolitik.

“Nanti apabila sejuk hati Dr. Mahathir tentulah beliau akan membuka kembali keahlian Umno. Buat sementara waktu ini pimpinlah parti semangat 46.” Ujar Almarhum Tunku Abdul Rahman.

Hairan lagi ajaibnya, masakan Abdullah Ahmad Badawi boleh terlupa bukan Tengku Razaleigh Hamzah menubuhkan parti semangat 46 yang terasas kesan dari keputusan perbincangan dirumah Abdullah Ahmad Badawi sendiri. Dengan menyalahkan Tengku Razaleigh Hamzah bererti dia bukan sahaja mahu menutup kebenaran sejarah malahan bagaikan berbohong sekali lagi. (Sememangnya dia seorang yang pembohong lagi munafik).

Begitu juga bila dia meminta supaya Putera Istana Kelantan itu melakukan muhasabah diri serta bercermin terlebih dahulu sebelum menyerangnya sebagai orang yang sudah lemah dan ditolak oleh rakyat. Agak pelik dan ternyata imam besar mazhab Islam Hadhari boleh berdolak dalik menafikan kenyataan. Bukankah antara permintaan Tengku Razaleigh di Gua Musang adalah mendesak dilakukan muhasabah serta mencermin diri.

Sebagai pengetahuan latar belakang kepada persoalan ini, Abdullah juga seharusnya mencerminkan dirinya sendiri kerana ditanganya jugalah penguasaan kerajaan Barisan Nasional tersungkur di Pulau Pinang. Lebih mengaibkan lagi bila saat dia menjadi peneraju utama Barisan Nasional penguasaan dua pertiga turut punah ranah jadinya.

Sumber terdekat dengan Tengku Razaleigh Hamzah menyatakan beliau turut dipersalahkan kerana tidak membantu Kelantan sedangkan realitinya menurut Adi Jagat tersohor di Pasir Mas , badan perhubungan Umno Kelantan sendiri tidak pernah bersedia berbincang dengannya dimusim pilihanraya umum yang baru lalu. Abdullah Ahmad Badawi lebih percaya kepada cerita bohong kalangan orang keliling nya?

Dalam situasi sebegitu Abdullah Ahmad Badawi turut merancang bagaimanakah caranya menyekat kemaraan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon Presiden Umno. Kerana itu jugalah biarpun kenyatannya berbaur sindiran terhadap Tengku Razaleigh Hamzah dilontarkan, malahan tanpa diduga dia turut membuka tembelang serta pekong percaturan politik wang secara menuduh lesapnya sebegitu banyak wang peruntukan pilihanraya.

Ertinya kemenangan yang diperolehi olehnya di Kepala Batas 8 Mac 2008 lalu, selain undi pos yang begitu besar sewajarnya rakyat merasakan berlaku korupsi politik dengan memberikan sejumlah wang kepada pengundi.Apakah tindakan Suruhanjaya Pilihanraya yang mahu dilihat bersih merelakan politik wang .

Turut menjadi sasarannya adalah sabotaj pimpinan Umno diperingkat Bahagian yang didakwa menyokong parti pembangkang. Jika dihayati sepenuhnya kenyataan tersebut ternyata Abdullah Ahmad Badawi semakin mengalami hakisan keyakinan diri dan diburu mimpi di siang hari untuk menyalahkan semua orang.

Bagi imam mazhab Islam Hadhari tersebut, yang betul-betul setia serta bertungkus lumus dalam pilihanraya lalu adalah dirinya seorang serta dibantu oleh menantu tanpa bin kesayangannya. Dia tetap yakin Rakyat sebenarnya masih sayang kepadanya, rakyat juga cekal memberikan sebegitu besar jumlah undi agar dia terus memimpin negara ini. Semua orang adalah salah dan harus memikul tanggung jawab dikacamatanya.

Begitulah hebatnya Perdana Menteri ke lima menafikan suara rakyat kuasa keramat menolak kepimpinannya penuh kebobrokkan serta sempang peranang mengakibatkan Umno dilihat bagaikan sudah tidak relevan lagi.

Untuk itu marilah kita ucapkan selamat tidur dengan nyenyak senyenyaknya kepada imam besar mazhab Islam Hadhari. Benar yang salah adalah rakyat, yang salah adalah pemimpin Umno peringkat akar umbi sedangkan dirinya bersama menantu tetap tidak bersalah dan begitu mnaksum sekali.... fikir-fikirkanlah.

KAMAL AMIR

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:27 AM  

Dari 'Amirul Mu'minin Abu Hafsh 'Umar bin Khattab radhiyallahu 'anhu telah berkata: "Aku telah mendengar Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda (yang artinya):

"Sesungguhnya setiap amal perbuatan itu hanyalah tergantung pada niat, dan sesungguhnya bagi setiap orang hanya memperoleh (sesuai) apa yang ia niatkan. Maka siapa yang hijrahnya menuju (keridhaan) Allah dan Rasul-Nya, maka hijrahnya itu ke arah (keridhaan) Allah dan Rasul-Nya. Dan siapa yang hijrahnya itu karena dunia yang ingin diraihnya atau karena seorang wanita yang akan dikawininya, maka hijrahnya itu ke arah apa yang ia tuju".

[Diriwayatkan oleh dua Imam ahli hadits: Abu Abdillah Muhammad bin Ismail bin Ibrahim bin Mughirah bin Bardizbah al-Bukhari dan Abu Husain Muslim bin Hajjaj bin Muslim Al Qusyairi An Naisaburi dalam dua kitab shahih mereka yang merupakan kitab yang paling shohih diantara kitab-kitab hadits]

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:36 AM  

Thursday, April 10, 2008

Abdullah Diminta Berundur

Majoriti pemimpin UMNO peringkat bahagian di Kedah sependapat bahawa kekalahan teruk BN dalam PRU12, termasuk di Kedah, adalah angkara kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Khairy Jamaluddin selaku menantu Abdullah juga turut menyumbang kepada kekalahan berkenaan.

Oleh itu, hampir keseluruhan pemimpin UMNO Kedah menggesa Abdullah untuk segera mengundurkan diri sebagai Perdana Menteri, pengerusi BN dan Presiden UMNO. Khairy juga didesak meninggalkan UMNO dengan serta merta.

Pendapat dan gesaan di atas disuarakan oleh majoriti kepimpinan UMNO Kedah peringkat bahagian dalam satu majlis tertutup dengan delegasi UMNO Malaysia pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak, di Kelab Cinta Sayang, Sungai Perani. Kedah, padi tadi. (10 April 2008)

Kepimpinan UMNO yang hadir juga mencadangkan supaya Najib diberikan mandat jadi Perdana Menteri dengan Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang turut menyertai delegasi berkenaan, sebagai Timbalannya. Saranan ini menerima tepukan gemuruh daripada hadirin.

Perkembangan di Kedah ini mencerminkan realiti sentimen sebenar anggota dan pemimpin UMNO akar umbi pasca PRU12 di seluruh negara. Malangnya, Abdullah yang terus berada dalam state of denial tidak mahu menerima hakikat ini. Sebab itulah Abdullah kini dalam proses memburu pihak-pihak yang kononnya mensabotaj UMNO dan BN sehingga kononnya menyebabkan BN kalah teruk dalam PRU12.

Lantaran itu, wajarlah kepimpinan UMNO peringkat akar umbi terus bersuara dengan lantang, jelas dan nyata seperti apa yang disuarakan oleh kepimpinan peringkat bahagian UMNO Kedah hari ini.

Fikir-fikirkanlah. Bulan depan UMNO akan merayakan harijadinya yang 62 tahun. Mungkinkah sempena hari berkenaan semua pimpin dan ahli UMNO akar umbi di seluruh negara akan memberitahu Abdullah bahawa masanya sudah tiba untuk beliau berundur secara terhormat daripada persada kekuasaan negara dan kepimpinan parti? – Ruhanie Ahmad

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:43 AM  

Pengampu Dan Penasihat Yang Membawa Reba Dan Rebah: MUFTI PERLIS DR
MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN
Posted on Mar 23, 2008

Kepimpinan adalah tanggungjawab dan khidmat. Kecuaian menunaikannya adalah kezaliman. Aduan rakyat dan bisikan mereka jika tidak ditangani boleh menjadi api membakar perasaan kebencian yang meluap-luap. Jika itu diterjemahkan dalam tindakan, maka kestabilan negara akan merasai padahnya.

Saya pernah menyebut dalam satu tulisan yang lepas tentang nasihat Syaiban al-Ra‘i kepada Harun al-Rasyid: “Wahai Amir al-Mukminin, andainya engkau bersahabat dengan orang yang menjadikan engkau rasa takut sehingga engkau merasa aman lebih baik dari engkau bersahabat dengan orang yang menjadi engkau rasa aman sehingga menyebabkan engkau mendapat ketakutan”. Tanya Harun al-Rasyid: “Jelaskan maksudnya untukku”.

Jawab Syaiban: “Sesiapa yang berkata kepada engkau: “engkau bertanggungjawab terhadap rakyatmu, takutlah Allah” lebih baik dari orang yang berkata “Kamu daripada kaum keluarga Nabi diampunkan dosa kamu, kamulah kerabat Nabi!”. Maka menangislah Harun al-Rasyid sehingga mereka yang berada di sekelilingnya bersimpati kepadanya.

Kata Syaiban lagi: “Wahai Amirul Mukminin, apabila saya bercakap, saya bimbangkan tindakan kamu terhadap saya. Jika saya diam, saya bimbangkan bahaya menimpa kamu. Maka saya utamakan kebimbangan bahaya menimba kamu lebih daripada kebimbangan tindakan kamu ke atas saya”. (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/198, Beirut: Muassasah al-Risalah).

Para penasihat yang jujur yang memberitahu hakikat yang sebenar, -sekalipun boleh menimbulkan keresahan- adalah lebih baik untuk seseorang pemimpin daripada pengampu yang membohonginya sehingga dia buta dengan keadaan negara dan rakyatnya. Penasihat yang jujur akan memberitahu hakikat yang sebenar tentang suasana negara, rakyat dan tanggungjawab itu semua di hadapan Allah sekalipun mungkin akan menimbulkan ketakutan kepada seorang pemimpin.

Dengan ketakutan itu, pemimpin membaiki diri dan keadaan, maka ketakutan akan bertukar menjadi kebahagiaan di dunia dan akhirat. Adapun pengampu, demi kepentingan diri, kedudukan dan harta yang diharapkan dari pemimpin, maka mereka akan mendendang lagu-lagu asyik agar pemimpin nyenyak tidur dibuai mimpi indah sehingga akhirnya ketakutan pun menjelang tiba. Hanya cerita-cerita indah sahaja yang sampaikan ke telinga pemimpin, lalu pemimpin pun gembira dan buta hakikat sebenar rakyatnya.

Saya teringatkan kisah dongeng raja telanjang yang menjadi bahan bacaan kanak-kanak. Kononnya, ada seorang raja yang gilakan pakaian yang cantik-cantik. Lalu muncul beberapa orang penipu yang kononnya boleh menghasilkan pakaian yang paling cantik untuknya. Raja pun bersetuju. Mereka meminta beberapa hari untuk menenunnya di sebuah bilik di istana. Saban malam raja tersebut melawat hasil kerja yang sedang ditenun mereka.

Namun, beliau tidak melihat sebarang benang atau kain yang terhasil, sebaliknya hanya tenunan kosong semata. Apabila raja bertanya, mereka menjawap: “jika tuanku tidak nampak, menunjukkan tuanku mempunyai penyakit yang merbahaya dan boleh membawa maut”. Dalam ketakutan raja menjawap: “Ya, saya nampak, alangkah cantiknya”.

Demikianlah juga menteri-menteri dan para pengiring raja juga mengaku perkara yang sama, kerana ingin mengampu raja. Sehingga pada hari yang dijanjikan, raja pun memakai pakaian yang tidak wujud itu dan disarungkan secara tipu oleh penenun-penenun karut tersebut. Semua pengampu raja memuji keindahan pakaian yang tidak wujud itu, padahal raja sedang bertelanjang.

Apabila raja keluar menemui rakyat, maka semua mata terbeliak dan mulut ternganga. Raja menyangka mereka kagum dengan pakaiannya yang indah. Tiba-tiba beberapa budak kecil menjerit: “Hei! Lihat! Raja kita sedang bertelanjang”. Maka semua rakyat ketawa. Barulah raja tahu bahawa dia telah ditipu oleh ‘taukeh-taukeh’ tenun dan para pengampu yang berada di kelilingnya. Namun masa telah terlambat, dia telah dimalukan di hadapan rakyat.

Walaupun cerita ini dongeng, namun janganlah ia menjadi realiti dalam dunia politik kita hari ini. Seorang pemimpin amatlah malang jika dia ditipu oleh para pengampu sehingga akhirnya dia ditertawakan oleh rakyatnya dek kesilapan yang dilakukannya. Atau dia dibenci oleh rakyatnya, kerana dia ditipu oleh para pengampu konon rakyat sentiasa puas hati dan sukakannya.

Sebab itulah, dosa para pengampu amatlah besar. Dengan nasihat yang buruk, jatuhnya kerajaan-kerajaan lampau dan akan datang. Tuan penasihat ‘dua puluh lima persen’ seperti dalam filem “Tiga Abdul” boleh menyebabkan orang yang dinasihati itu dijual secara lelong. Wahai pemimpin! Berhati-hati dengan para penasihat kalian!”.

Saya tertarik dengan perkataan Hajjaj bin Yusuf al-Thaqafi apabila Khalifah ‘Abd al-Malik bin Marwan meminta dia mensifatkan fitnah. Perkataan ‘fitnah’ seperti yang telah saya sebutkan bermaksud ketidak tenteraram, kekacauan atau hilang keamanan dan kedamaian. Kata al-Hajjaj: “Fitnah itu merebah dengan bisikan, ianya lahir dari aduan” (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/201).

Maka bisikan dan aduan rakyat bawahan janganlah dipandang ringan. Jangan pemimpin hanya akan mendengar aduan golongan koperat dan berpangkat semata. Tangisan rakyat dan tidak puas hati mereka selalu tidak sampai ke telinga seorang pemimpin jika dia hanya dikelilingi oleh manusia-manusia pengampu dan mencari kemewahan semata.

Jika seseorang ingin menjadikan jawatan kepimpinan sebagai tempat ‘makan angin’ dan santai maka dia seorang yang sangat fasik dan jahat. Pemecah amanah lagi khianat. Sabda Nabi s.a.w: “Tiada seorang pemimpin yang memimpin sepuluh orang (dan ke atas) melainkan dibawa datang pada hari kiamat dalam keadaan diikat. Tidak akan melepaskannya melainkan keadilan, atau dia akan dibinasakan oleh kezaliman” (Riwayat Ahmad, Abu Ya’la dan al-Baihaqi, dinilai sahih oleh al-Albani).

Kepimpinan adalah tanggungjawab dan khidmat. Kecuaian menunaikannya adalah kezaliman. Aduan rakyat dan bisikan mereka jika tidak ditangani boleh menjadi api membakar perasaan kebencian yang meluap-luap. Jika itu diterjemahkan dalam tindakan, maka kestabilan negara akan merasai padahnya.

Media juga janganlah memperbodohkan rakyat dan menipu para pemimpin. Jangan hanya disiarkan berita mengampu semata, sebaliknya siarkan kisah duka dan derita rakyat. Kerana, jika tiada saluran untuk mereka meluahkan rasa, maka ianya akan menjelma dalam bisikan senyap dan aduan pada bukan tempatnya. Maka api fitnah akan merebah, lalu membakar keamanan masyarakat dan negara.

Jika sesuatu isu tidak adil untuk rakyat, janganlah media membuat pembohongan dengan menyiarkan temubual insan-insan yang terpinggir dari realiti sebenar. Lalu pemimpin atasan tertipu, rakyat rasa diperbodohkan. Lantas mereka menyimpan perasaan dendam. Lalu hilang kasih-sayang antara rakyat dan pemimpin akibat perbuatan para pengampu.

Wahai pemimpin, bukalah ruang seluas-luasnya untuk setiap orang mendapatkan haknya. Mudahkanlah jalan untuk sampai kepada kebenaran tanpa gangguan dan tekanan. Jangan pula hanya yang berharta boleh menuntut hak mereka, sementara yang miskin dan susah terpaksa merintih untuk mendapatkannya. Kata Khalifah ‘Ali bin Abi Talib r.a.: “Sesungguhnya binasanya manusia terdahulu kerana mereka menghalang kebenaran sehingga ianya dibeli. Mereka membentangkan kezaliman sehingga ianya ditebus”. (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/201)

Pemerintahan yang adil adalah pemerintahan yang kerahmatannya dirasai oleh setiap lapisan rakyat. Seperti kata Muhammad bin Ka’ab al-Qurtubi apabila diminta menyifatkan keadilan pemerintah, katanya: “Jadilah engkau bapa kepada yang muda, anak kepada yang tua, saudara kepada yang sebaya. Hukumlah manusia dengan kadar kesalahan dan kemampuan mereka. Jangan engkau pukul disebabkan kemarahanmu walaupun satu pukulan, nanti engkau termasuk dalam golongan yang melampau”. (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/202).

Jangan pula pemimpin hanya jadi godfather kepada taukeh-taukeh besar yang menjadi pengampu dan tidak mengambil pusing tangisan insan-insan bawahan. Apabila anda memimpin sebuah negara, maka seluruh rakyatnya adalah di bawah tanggung jawab anda. Jika tidak jangan mengidam jawatan kepimpinan. Wujudkan saluran yang ikhlas agar suara orang bawahan sampai ke pendengaran anda. Hapuskan para pembodek yang membohongi anda sehingga garam dikatakan gula, pasir dikatakan beras, tangisan rakyat diberitakan sebagai senyuman.

Saya sentuh tajuk ini kerana saya melihat yang cuba mencari sebab kenapa rakyat menolak mereka. Sesungguhnya sebab itu tidak dapat diperolehi, jika pemberi maklumat atau penganalis itu masih lagi membodek dan pengampu. Carilah insan-insan jujur yang takutkan Allah dan selalu bercakap benar. Di situ akan terubatlah banyak luka dan cedera yang dialami.

Pemimpin apabila membiarkan rakyat yang baik dalam kesusahan, sementara golongan yang tamak lagi mengampu ‘penuh kantong’ dan kekenyangan lagi mewah, maka negara akan rosak. Penentangan terhadap pemimpin akan berlaku dari rakyat bawahan yang tertindas dan golongan tamak yang mula ‘besar kepala’.

Dengarlah apa nasihat Khalifah Mu’awiyah r.a. kepada ‘Amr bin al-As yang sedang berangkat menuju ke Mesir untuk menjadi pemimpin di sana. Kata Mu’awiyah: “Lihatlah kepada keperluan rakyat dan berusahalah untuk menunaikannya. Lihatlah kepada kemelampauan puak yang hina dan berusahalah menghapuskannya. Takutlah kepada orang baik yang lapar dan orang jahat yang kenyang. Sesungguh yang akan memberontak ialah orang baik apabila dia lapar dan orang jahat apabila dia kenyang” (Ibn Muflih, Al-Adab al-Syar‘iyyah, 1/202).

Lebih buruk lagi para pengampu ini apabila melihat seseorang pemimpin akan jatuh atau rebah, mereka akan lari mencari dahan baru untuk berpaut. Maka, pemimpin yang diampu akan menjadi raja telanjang berseorangan, sementara yang mengampu akan menyembunyikan diri di belakang atau melarikan diri dan meletak jawatan.

Maka berhati-hati wahai pemimpin dengan para pengampu anda. Seakan perangai syaitan seperti yang disebut dalam al-Quran: (maksudnya) (Sikap kaum munafik) itu samalah seperti syaitan ketika dia berkata kepada manusia: “kufurlah kamu!” setelah orang itu kufur, berkatalah syaitan kepadanya: “Sesungguhnya aku berlepas diri daripadamu, kerana sebenarnya aku takut kepada Allah, Tuhan Yang Menguasai seluruh alam!“(Surah al-Hasyr: 16).

Dalam ayat lain Allah berfirman: (maksudnya) Dan (ingatlah) ketika syaitan memperhiaskan kepada mereka perbuatan mereka (yang salah itu, untuk dipandang elok dan diteruskan), serta menghasut mereka dengan berkata: “Pada hari ini tidak ada sesiapa pun dari umat manusia Yang dapat mengalahkan kamu, dan sesungguhnya aku adalah pelindung kamu”. Maka apabila kedua-dua puak (angkatan tentera Islam dan kafir musyrik) masing-masing kelihatan (berhadapan), syaitan itu berundur ke belakang sambil berkata: “Aku berlepas diri dari kamu, kerana aku dapat melihat apa yang kamu tidak dapat melihatnya; sesungguhnya aku takut kepada Allah, dan Allah sangat berat azab seksaNya” (Surah al-Anfal: 48).

Ya Allah! Daku telah menyampaikan!!.

Anonymous,  April 11, 2008 at 9:54 AM  

Apa nak heran, UMNO kan PakLah punyer. Menang tanpa bertanding lagi bagus.

Kalau dah bodoh, bodoh jugalah. Negeri Perak dah tergadai, tapi masih nak cium bontot.

Tunggulah bila orang UMNO paksa Pak Lah berhenti, aku nak tengkok Ketua Pemuda Perak ni nak cakap apa pulak.

Anonymous,  April 11, 2008 at 10:04 AM  

Pak Lah sedang menghitung hari...KJ sedang tercari2..

Wahai Pak Lah...kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan di-duga.Jangan cuba memburuk2kan atau mengait2kan TUN dengan agenda bodoh mu. Sekarang UMNO Kedah sudah bersuara dan menyatakan pendapat mereka.

Anonymous,  April 11, 2008 at 11:26 AM  

Dulu Empayar Melaka tergadai sebab orang melayu jugak yang jadi pembodek Portugis. Cium bontut.

Ni lebih kurang sama juga. Ketua Pemuda Perak dan NS akan dikenang didalam sejarah sebagai pembelot bangsa. Kerana apa? Kerana menafikan protes-protes orang melayu yang telah ditunjukkan pada PRU lepas. Rakyat meluat tengok KJ si kambing jantan, dia orang bagus punya bodek.

Janganlah sampai orang menyumpah. Kalau lebih dari 40 orang sumpah benda yang sama akan jadi doa. Tak selamat dunia akhirat.

Mat Tumpat,  April 11, 2008 at 1:36 PM  

Saya amat menyokong Kairi jamaludin sebagai Ketua Pemuda Umno. (kalau boleh menang tanpa bertanding.. lagi bagus)

Semoga dengan perlantikan Kairi Jamaludin sebagai Ketua Pemuda Umno ini akan mempercepatkan proses meng"kapan"kan dan menguburkan umno.

Saya sebagai salah seorang ahli PAS menyeru supaya semua ahli Umno memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada Kairi jamaludin ini

Anonymous,  April 11, 2008 at 2:08 PM  

Nasihatku pada KJ...
Berehatlah dulu dari jadi pemimpin UMNO...hang dah jadikan UMNO lintang pukang ... cukuplah apa yang hang dah buat...

Penyokong penyokong hang tu sebenarnya bukan penyokong yang sejati mereka tu penyokong bawa rebah....

Lebih baik hang tumpukan pembangunan kawasan perlemant Rembau.... buktikan kepada pendengki pendengki KJ tu yang KJ adalah pemimpin yang sejati boleh bangunkan kawasan Rembau sehingga menjadi bandar raya terulung diMalaysia....

Anonymous,  April 12, 2008 at 12:06 AM  

Pelan PM letak jawatan disusun
Apr 11, 08 9:38pm
kemaskini 10:26pm Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan berbincang dengan timbalannya mengenai pelan peralihan kuasa, kata naib presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yasin hari ini.

Dalam perjumpaan tertutup dengan Umno Johor, kata Muhyiddin, Abdullah menyatakan beliau akan berbincang secara terperinci mengenai pelan penggantian kepemimpinan dengan Datuk Seri Najib Razak.

"Tempoh peralihan dan sebagainya tidak disebut secara terperinci... hal-hal berkaitan dengan bila masa dan sebagainya beliau akan bincang dengan Datuk Seri Najib," kata Muhyiddin, lapor Bernama, selepas menghadiri perjumpaan itu di sebuah hotel di Johor Bahru.

Ketua Puteri Umno negeri Nor Aslina Zainal Abidin pula berkata, dalam pertemuan itu, badan perhubungan bertanya kepada Abdullah sama ada beliau mempunyai pelan peralihan kuasa.

"Kita tidak minta Pak Lah berundur tetapi ada bunyi-bunyi (seumpama itu) bahawa contohnya pada zaman (Perdana Menteri pertama allahyarham) Tunku Abdul Rahman di mana proses peralihan kuasa berjalan dengan lancar kepada (allahyarham) Tun Abdul Razak Hussein, begitu juga di zaman Tun Dr Mahathir Mohamad proses peralihan kuasa berjalan lancar kepada Pak Lah," Nor Aslina dipetik sebagai berkata.

Sementara itu, selain mengaku beliau sendiri menjadi satu daripada punca-punca kemerosotan BN dalam pilihanraya umum, Abdullah juga mendedahkan beliau menerima desakan negeri-negeri agar berundur.

"Ada (terima desakan), bukan semua (negeri) kata begitu. Saya juga dapat laporan...

"Takpelah mereka nak cakap... tentang undur apa semua... saya pun bukan orang yang nak kekal selama-lamanya dalam kepimpinan," kata perdana menteri lagi selepas pertemuan dengan Umno Johor.

Menurut satu laporan Bernama, Abdullah mengulas laporan bahawa pemimpin-pemimpin bahagian Umno di Kedah dan Pulau Pinang dalam pertemuan dengan jawatankuasa pengurusan, yang diketuai Najib, semalam.

Umno Johor hari ini, seperti diduga, secara lembut mendesak Abdullah berundur apabila menyarankan beliau menyediakan "pelan peralihan" kuasa kepada penggantinya.

BN mengalami kemerosotan luar biasa apabila gagal mempertahankan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat, manakala lima negeri - termasuk Kelantan - jatuh ke tangan pembangkang.

Di Wilayah Persekutuan, BN hanya meraih satu daripada 11 kerusi parlimen.

Selepas pilihanraya umum 8 Mac, kepemimpinan dan imej Abdullah terus tercalar apabila calon-calon menteri besar lantikannya di Perlis dan Terengganu ditolak mentah-mentah oleh Sultan masing-masing.

Awal bulan ini, mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Abdullah memerintah di lima negeri sahaja, termasuk Sabah dan Sarawak, selepas "sembilan negeri" menolak kepemimpinannya.

Sembilan negeri itu: lima yang ditadbir pembangkang, Wilayah Persekutuan, Perlis, Terengganu dan Johor.

Anonymous,  April 15, 2008 at 2:05 PM  

Orang kalau reti malu dah malu dah.Ini dia nak berpaut di-dahan yang rapuh.Biar dia jatuh macam nangka busuk hehehe hehehe.

Anonymous,  April 16, 2008 at 1:23 AM  

Pemuda Perak apa kelas ade nak cadang2 ni. Negeri sendiri pun hilang! Tinggal seluar dalam aje!

Pemuda Perak dah jadik Pembangkang kat tanah sendiri...ish2.

UMNO Pusat sekarang tengok Perak pun tak mau...nak sebok2 jadi hero lak.

Wahai Pemuda Perak...pi masuk Umno Rembau je le. Gerenti tak kalah.

Anonymous,  April 16, 2008 at 10:52 AM  

Anonymous yang bengap...,

Lihatlah perjalanan hidup KJ

Mula menjadi ahli biasa UMNO..

Naik jadi n.Ketua pemuda....

Dengan hendsomnya.... naik jadi ketua pemuda UMNO lah pulak


5 tahun kemudian selepas Najib....KJ akan ditabalkan sebagai........
Perdana Menteri Malaysia yang ke-7..... selama 25 tahun KJ memerentah Malaysia.... dalam masa pemerintahanya Malaysia menjadi sebuah negara termaju didunia.... semua parti pembangkang bersatu menyanjung kepimpinan Perdana Menateri Dato Sri Khairy J..... hidup KJ .... hidup KJ....

Pengutuk pengutuk KJ tinggal terlopong sambil ternganga mulut....
lalu mereka pakat ramai ramai nak bodek KJ pulak....

KJ orang yang baik... ditak marahkan mereka.
Kerana sifat baik hati KJ pengutuk pengutuk KJ tu diberi projek buat hospital sakit jiwa ...projek tu dibuat khas untuk pengutuk pengutuk KJ sebab masa tu mereka semua dah jadi gila.., macam macam gila ... ada yang kena gila babi... adayang kena gigit anjing gila , adayang gila meroyan...ada yang gila talak sebab bini dah cabut lari ....

Aman makmur lah Negara Malaysia...

by,
orang orang

Anonymous,  April 16, 2008 at 11:16 AM  

Membodek TANPA MALU

samseng jelai,  April 16, 2008 at 6:37 PM  

tahniah kepada pemuda perak..
teruskan sokongan anda...
masih ramai lagi bangsa kita yang sedar untuk maju kan bangsa kita...
hidup kj..
hidup melayu

Anonymous,  April 16, 2008 at 8:53 PM  

KJ

KJ

KJ

KJ

KJ

KJ.....TRAUMA PRU 12..sunyi sepi siberuk hitam. Bila agak nya dia bukak mulut celupar dia ni ya?

Anonymous,  April 17, 2008 at 7:04 AM  

Anonymous yang bengap...,

Lihatlah perjalanan hidup KJ

Mula menjadi ahli biasa UMNO..

Naik jadi n.Ketua pemuda....

Dengan hendsomnya.... naik jadi ketua pemuda UMNO lah pulak


5 tahun kemudian selepas Najib....KJ akan ditabalkan sebagai........
Perdana Menteri Malaysia yang ke-7..... selama 25 tahun KJ memerentah Malaysia.... dalam masa pemerintahanya Malaysia menjadi sebuah negara termaju didunia.... semua parti pembangkang bersatu menyanjung kepimpinan Perdana Menateri Dato Sri Khairy J..... hidup KJ .... hidup KJ....

Pengutuk pengutuk KJ tinggal terlopong sambil ternganga mulut....
lalu mereka pakat ramai ramai nak bodek KJ pulak....

KJ orang yang baik... ditak marahkan mereka.
Kerana sifat baik hati KJ pengutuk pengutuk KJ tu diberi projek buat hospital sakit jiwa ...projek tu dibuat khas untuk pengutuk pengutuk KJ sebab masa tu mereka semua dah jadi gila.., macam macam gila ... ada yang kena gila babi... adayang kena gigit anjing gila , adayang gila meroyan...ada yang gila talak sebab bini dah cabut lari ....

Aman makmur lah Negara Malaysia...

by,
orang orang

Anonymous,  April 17, 2008 at 9:39 AM  

Sifat memuja pemimpin adalah budaya UMNO....bodek jangan tak bodek.

Anonymous,  April 17, 2008 at 9:41 AM  

Kalau jumpa KJ cium tangan KJ....bawak sekali mak abah kau suruh cium tangan KJ ok???

Anonymous,  April 17, 2008 at 11:57 AM  

Aku bukan kaki bodek...
Sampai nak cium cium tangan...KJ


Aku hanya mengatakan yang benar...
dan aku tak minta apa apa balasan dari KJ.., cukuplah kalau orang orang melayu dapat bersatu dalam satu parti... setakat ni hanya UMNO dan PAS sahaja dianggotai sepenuhnya oleh kaum melayu dan bumiputera sabah...

Aku sokong Anwar tapi aku tak sokong PKR... sebab aku tau satu hari nanti setelah anwar bersarah PKR akan dipimpin oleh bukan melayu...

Kalau dapat parti UMNO ,PAS dan orang melayu PKR bersatu alangkah baiknya...

Orang orang yang mencantas dan menghina pemimpin melayu tu adalah barua pada parti bukan melayu...
dan semua barua barua ini akan ku tentang sampai ketitisan darah terakhir...

Kalau dibiarkan orang orang seperti awak ni...melayu hanya tinggal nama sahaja...
kerana aku tak tau pun perjuangan hang ke arah mana....

Kalau KJ nak bertanding jawatan ketua pemuda biarkan sahaja...
jika betul dia tak dapat sokongan bukan orang tak suka dia tapi dah itulah keputusannya ...

by

orang orang

Anonymous,  April 17, 2008 at 12:24 PM  

Aku tak tu kemana arah mana perjuangan hang ...?????

Siapa aku?

Aku adalah seorang pendidik...
aku mendidik anak bangsa supaya bersopan santun semasa berkata...

Aku ingin lihat bangsa ku tak dihina dan menghina sesama sendiri...

Mungkin hang tak lihat perjuangan pemimpin melayu...
mungkin terdapat sedikit cacat celanya tentang mereka tapi tanpa mereka melayu akan ditindas ... percayalah...

Aku bukan memperjuangkan KJ... Pak Lah atau pun Najib... aku cuma tak suka bangsaku biadap dan menghina pemimpin mereka..

Hang tau ke...?
Bila keputusan peperiksaan diumumkan... anak anak siapakah
yang mendapat keputusan cemerlang...???? fikirkanlah...

Memang benar pemimpin pemimpin kita banyak cacat celanya tapi ... menghina mereka bukanlah cara yang betul... kalau nak tukar atau gantikan mereka dengan pemimpin lain gunakan cara baik dan tidak memalukan ....

Kenapa aku sokong KJ?

Tanpa KJ UMNO akan menang besar dalam PRU12... jika ini berlaku tentu semua pemimpin kita tak kan sedar.. siapa mereka bila orang melayu tak nak sokong mereka..
peranan KJ amat besar dalam menyedarkan pemimpin kita...

Hang hina KJ..., tanpa berfikir mengunakan otak yang waras...
muungkin KJ akan dihina oleh semua orang tapi tanpa KJ...tanpa Pak Lah
pemimpin melayu akan terus dibuai kemewahan dan mengabaikan kita bangsa melayu....

KJ bukan penyelamat bangsa Melayu..
tapi setiap kejadian ada hikmanya... sedarlah...sedarlah...
berjuanglah untuk bangsa melayu .....

by

orang orang

Anonymous,  April 17, 2008 at 3:42 PM  

by orang orang:

"Aku adalah seorang pendidik...
aku mendidik anak bangsa supaya bersopan santun semasa berkata..."

Baguslah kalau begitu...engkau didiklah KJ supaya bersantun sedikit,jangan suka2 panggil rakyat beruk.

Anonymous,  April 17, 2008 at 5:23 PM  

Tak payah aku ajar KJ... hang dah pun ajar dia... sekarang dia tak nak gunakan perkataan cam tu lagi...dah taubat dah....

To ...KJ,

teruskan perjuangan...
capai matlamat anda...
jadikan pengajaran atas apa yang telah berlaku...

Anda akan menjadi pemimpin yang berjaya...

by
orang orang

Anonymous,  April 17, 2008 at 9:23 PM  

KJ mana kau???!!! aku rindu kat ko la..mana bai..dahla tu main sorok2. tak Oxford la mcm nieee
jgn menyorok ngan Maya karin dah la, sian Nori yg 'comel' tu

gagak hitam,  April 20, 2008 at 1:16 PM  

saya wakil remaja seluruh malaysia menyokong penuh KJ menjadi ketua pemuda UMNO baru....

HIDUP KJ....
HIDUP KJ....
HIDUP KJ...

kirtoyol,  April 21, 2008 at 1:04 AM  

yo pemuda perak ............. blahlah lah ko. Negeri sendiri pun dah kena gadai kat dap babi tu.... korang pi masuk pas ke lagi baik....

korang x payah sebok2 nak cadangkan sapa2, pi duduk diam2lah..... projek pun dah takde nak bagi kat korang.... kalo korang nak pi masuk tender terbuka buat resort babi kat sepang adale.....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP