Monday, April 21, 2008

Nilai Pemimpin Dari Sudut Kerja

Written by Jejaka & Bro Jinggo







Seribu wajah keriangan terpamer di riak wajah penduduk Taman Jasmin apabila mendapat bantuan dan sokongan daripada Ahli Parlimen Rembau YB Khairy Jamaluddin, sekaligus mencapai impian penduduk setempat untuk memiliki sebuah surau sendiri yang mana selama ini penduduk Taman Jasmmin hanya menyewa sebuah rumah untuk dijadikan temnpat beribadah.

Kehadiran ahli parlimen Rembau itu ke taman perumahan tersebut melengkapkan lagi majlis gotong-royong yang tuurt diadakan pada hari itu sempena Majlis Menaik Taraf Surau & Pelancaran KRT Taman Jasmin, DUN Paroi.

Berucap di majlis itu, Khairy berkata, semangat kejiranan dan bersatu-padu yang ditunjukkan oleh penduduk sekitar sangat dihargai.Beliau juga turut menambah, walaupun tiada wakil rakyat dari Barisan Nasional berikutan kekalahan dalam PRU 12 lalu, itu tidak bermakna tanggungjawab dan khidmat kepada rakyat di abaikan.

Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada penduduk Taman Jasmin kerana menganggap beliau sebagai wakil mereka biarpun kawasan terbabit dikuasai oleh parti pembangkang.

Dalam ucapan beliau juga turut berjanji akan memastikan surau tersebut siap sepenuhnya dan akan memastikan kehendak penduduk yang telah lama mengimpikan sebuah kemudahan lengkap.Ini berikutan segaal permintaan penduduk tidak dilaksanakan oleh parti pembangkang yang memerintah di kawasan itu.
Menurut beberapa penduduk yang mengeluh dengan reaksi pembangkang yang langsung tiada berminat untuk mewujudkan surau berkenaan biarpun sudah dipohon, membuatkan penduduk berasa hati dan marah terhadap wakil rakyat disitu.

Khairy juga turut menyentuh isu kemerosotan undi sewaktu PRU lalu dimana menurut beliau segala apa yang terjadi adalah pilihan rakyat dan bukan lah berpunca dari apa yang di gembar-gemburkan pembangkang.Beliau juga turut mengkritik pemimpin yang hanya tahu cakap tetapi tidak menjalankan kerja kerana itu jugalah salah satu punca antara kemerosaotan PRU 12 yang lalu.

Dalam pada itu, beliau juga turut difahamkan akan satu ceramah perdana dari parti pembangkang akan diadakan pada sebelah malamnya di kawasan yang sama.

Sungguhpun begitu, Khairy menjelaskan, beliau tidak menghalang kehadiran orang ramai ke program ceramah tersebut cuma beliau berharap rakyat di DUN Paroi ini dapat menilai sendiri sejauh manakan kerja-kerja yang dilakaukan mereka selama ini.

Beliau juga turut membidas bahawa setiap pemimpin wajib menjalankan tugas pemimpin dan bukanlah sekadar berucap didalam ceramah tanpa sebarang kerja sehingga tangungjawab yang harus dipikul diabaikan.
Beliau juga menasihatkan para penduduk setempat agar tidak melihat dan menilai seseorang pemimpin itu dengan sumbangan dan peruntukkan yang diberi kerana sentimen inilah yang boleh merosakkan personaliti pemimpin itu sendiri.

60 comments:

Anonymous,  April 21, 2008 at 9:40 AM  

Saudara Jinggo Yang Di-Hormati,
Terlebih dahulu, saya ingin memohon ampum, beribu ribu ampuan, sembah patik harap diampun kerana telah mengeluarkan posting posting yang menentang sedara Y.A.B (Belum Dapat Gelarana) Khairy Jamaludin dengan nama pena "Belia Benci Khairy". Kini kami telah insaf dan menukar untuk menyokong penuh segala ucap dasar, rhetorik, cakap cakap kosong, publisti murahan seperti menunggang kapcai dan aktiviti luar darjah (cakap oreng putih Extra Curricular Activity) YAB ini dan sekali gus menukar nama pena patik dari Belia Benci Khairy ataupun BBK kepada Belia Sokong Khairy meLampau ataupub BSKL.
Next time, kalu nak bergotong royong sila letaklah iklan iklan dimedia massa supaya rakyat jelata dapat turun padang menyambut pemimpin baru ini!

Mat Kilau April 21, 2008 at 10:13 AM  

alahai....

kesian kau khairi.... surat kabar tak berani nak siarkan cerita kau... takut tak laku... orang benci nak beli pulak nanti...

kat sini kau cari publisiti...
mintak la tolong dengan nori atau bonda kau...

diaorang tu power... kau tu yang lemah... mesti diaorang boleh tolong bagi publisiti..

atau pun mintak la tolong dengan Daddy Lah.... kakakakaka

bro_jinggo April 21, 2008 at 10:18 AM  

Kami memang ada meletakan banner YB khairy turun bergotong royong di sekitar Taman Jasmin.Mungkin saudara yang tak perasan.

Untuk pengetahuan saudara kebajikan yang dibuat oleh Khairy tak perlulah dihebahkan kepada semua orang, kerana kebajikan yang dilakukan olehnya adalah untuk rakyat bukan untuk bermegah-magah seperti yang dilakukan oleh parti pembangkang.

Cakap berapi habuk pun tarak.

Utuk pengetahuan saudara juga kedatangan penduduk Taman Jasmin sudah cukup untuk membina sebuah surau diTaman Jasmin tersebut.
Akhirnyaa dengan hasil gotong royong tersebut kini penduduk Taman Jasmin tidak perlu lagi menyewa rumah untuk melakukan amal ibadat.

Salam perjuangan...

bro_jinggo April 21, 2008 at 10:20 AM  

Mat Kilau... xkan ayam bertelur sebijik nak riuh satu kampung. Otak ada guna la... Jangan jadi bebal sangat.
Salam perjuangan...

Mat Kilau April 21, 2008 at 10:37 AM  

jinggo... jinggo...

apa kau nak bangga kan sangat dengan budak kairi nie...
budak nie buat orang melayu berpecah belah je....

Kairi nie lemah orang nya...
kalau dia tak kawin dengan nori..
tak kemana budak nie...

kalau dia kawin dengan anak pak jamil yg jual goreng pisang kat melawati depan giant tu... bole ke dia jadi naib ketua pemuda umno..
bole ke dia bertanding kat kat rembau..

masuk dalam umno pulak buat umno bergolak... terus potong queue...

Untung Kairi nie...
dapat duduk rumah besar..
dapat kereta besar...
dapat jawatan besar...
dapat nori... (ok la jugak nori nie)..
ada masalah pergi nyorok celah kangkang bini... selesai la masalah.. mudahnya hidup

tapi yang tak tau beza elok ke tak adalah kau jinggo....
bukak la bijik mata... jangan la sokong macam budak kecik dapat gula-gula...

tapi kalau nie dah jadi mata pencarian kau... tak pe lah jinggo
kau teruskan lah...

kau lobi lah agar dia dapat jadi ketua pemuda umno... kalau boleh menang tanpa bertanding... lagi bagus... cepat lah sikit umno masuk kubur...

kuat sikit kerja jinggo...

Mat Gian,  April 21, 2008 at 10:43 AM  

Betul tu abang daud kilau , ehh sori. mat kilau
apa yang hebat sangat dgn KJ.
Saya nak kawin dengan anak tiri Pak Lah macam ni. nanti boleh masuk bertanding kat taiping.

Otai Rembau,  April 21, 2008 at 10:56 AM  

Bro jinggo teruskan kerja lu bro, pesetankan apa yang dia orng nak cakap.

Mereka ni semuanya mempunyai niat buruk untuk menjatuhkan Khairy. Justeru itu mereka sanggup melakukan apa sahaja.

Lihat sajalah dengan mereka ini semua yang baik pun mereka katakan buruk.

Di runag komen ini pun kita boleh menilai yang mana baik dan yang mana buruk.

Semakin banyak mereka mengukut Khairy semakin terselahlah niat jahat mereka.

Anonymous,  April 21, 2008 at 11:20 AM  

Satya mewakili penduduk Taman Jasmin ingin mengucapkan Ribuan terima kasih kepada YB Khairy Jamaluddin di atas sumbangan yang telah YB hulurkan.

Kedatangan YB Merasmikan Majlis Menaik Taraf Surau & Pelancaran KRT Taman Jasmin, DUN Paroi, adalah amat dihargiai.

Inilah contoh pemimpin yang kita hendaki, Turun padang bersama rakyat dan mengeratkan lagi perhubungan bersama rakyat.

Tahniah YB Khairy Jamaluddin.

Pak Abu
Taman Jasmin, Paroi.

Azam,  April 21, 2008 at 11:26 AM  

muat ke blog nie nak siarkan ucapan terima kasih 25 ribu orang yang undi KJ hari tu

Syabas saudara jinggo.
betul kata Mat Kilau , awak kena kerja kuat sikit dan awak dah start kerja kuat.

semoga KJ menang jadi ketua pemuda Umno dan cepat lah sikit umno di.... (sendiri teka lah)

Anonymous,  April 21, 2008 at 12:08 PM  

smlm aku dgr chegu bad tabur fitnah kat paroi. Dah kalah tu buat cara kalah la... x malu ke muka tu terhegeh2... org x sokong kau la.Rakyat tahu menilai yg mana baik yg mana buruk

Anonymous,  April 21, 2008 at 12:27 PM  

Kj pemimpin berjiwa rakyat

Anonymous,  April 21, 2008 at 1:09 PM  

Saudara Jinggo,
Kami sokong pendekatan baru yg diguna pakai oleh YAB Khairy. I rasa dia telah melakukan kesilapan taktikal waktu melancarkan Putera UMNO yg telah dikaitkan dengan Mat Rempit. Ini telah mengaibkan namanya. Pendekatan ini dimaa dia sanggup bergotong royong lebih disengani oleh masyarakt umum.
Ahil BSKL

kariAyam,  April 21, 2008 at 2:46 PM  

alahaii...kesian kat jinggo....sanggup tulis komen sendiri utk puji kairi...pak abu tmn jasmin konon...piraahhh...hahahahah

Anonymous,  April 21, 2008 at 3:04 PM  

nasi sudah menjadi bubur..tak payah berlakun..bollywood nak cari orang.. ingat kalau nak insaf .must come from heart
bukan untuk tunjuk orang yang aku dah berubah..waktu akan tentukan segalanya samada insaf atau lakunan semata mata

Anonymous,  April 21, 2008 at 3:42 PM  

smlm aku dgr chegu bad tabur fitnah kat paroi. Dah kalah tu buat cara kalah la... x malu ke muka tu terhegeh2... org x sokong kau la.Rakyat tahu menilai yg mana baik yg mana buruk

April 21, 2008 12:08 PM

MENANG NGAN UNDI POS DAN UNDI HANTU BUAT APE ..TAKDE MAKNA NYA

teoh ai ling,  April 21, 2008 at 8:20 PM  

P/S to all bloggers talking bad or rumours is not our culture.
If he deserve the right to be a leader.
Please do give support.
Let time and surrounding prove he is really mean it!
as from me,i do support KJ.

Anonymous,  April 21, 2008 at 8:21 PM  

fulamak

tahun depan budak Keri@Kera ni mesti menang Anugerah Pelakon Baru Terbaik di Anugerah Skrin anjuran TV3. Habis satu Rembau undi dia.
Jinggo jangan lupa undi pulak.

Lingam,  April 21, 2008 at 8:22 PM  

kepada En. Mat Kilau


correct...correct...correct

Anonymous,  April 21, 2008 at 8:24 PM  

Peeeeeeegi dah.

blog syok sendiri

Anonymous,  April 21, 2008 at 8:31 PM  

Sekarang baru kau tau , langit tu tinggi ke rendah.

Bapak mertua kau kena jerkah je sekarang. Menyorok la kau selagi boleh. Apa kau ingat bapak mertua kau boleh cover kau lagi. Bapak mertua kau dah tak tercover diri sendiri.

Lain kali jangan sombong. kita orang melayu. jaga maruah dan harga diri kita. inilah akibatnye kalau asyik nak menangkan orang asing je.

kalau betul kau dah insaf, elok lah dan mudah-mudahan kau diterima semula tapi kalau masih tak sedar diri lagi , memang tak lama la dunia politik kau. Kalau PRU 12 umpama kau masuk Wad ICU tapi PRU 13 nanti kau dan bapak mertua kau kena kapan terus.

penjaga neraka,  April 21, 2008 at 8:35 PM  

sudah lah.
bukan untuk mencari salah sesiapa.
tetapi lebih kepada sokongan serta perpaduan.
macam mana seseorang pemimpin ingin membuktikan kepimpinan mereka jika tidak dibantu.
ini adalah win-win situation.
KJ - teruskan usaha serta niat murni anda.
tidak salah untuk membuktikannya.
tetapi bersabarlah dengan dugaan yang timbul.

ulat bulu,  April 21, 2008 at 8:41 PM  

KEPADA MATKILAU...

jgnkate org lemah...ko lg lemah aku rase...
klu ko kuat asal x jd yb cam saudara kj???
ko lemah kan MATKILAU...LEMBIK!!!

CAYALAH KJ...TERUSKAN MEMBANTU...

hamid bangla,  April 21, 2008 at 8:45 PM  

betul.
nilai diukur melalui konsisten.
serta semangat tidak mudah mengalah.
teruskan jasaanda KJ.

hamid bangla,  April 21, 2008 at 8:52 PM  

yup!
good deeds - good job.
is always measured by public.
please keep it real.
my support is yours KJ.

saravanan,  April 21, 2008 at 8:57 PM  

GOOD WORK.
THIS IS WHAT I CAN SAY.
NICE JOB.
PLEASE PROCEED WITH IT.
THANKS KJ!!

Anonymous,  April 22, 2008 at 1:54 AM  

Buat la bakti KJ ooiii.
kau pun dah banyak adjust duit rakyat.

tak lama dah , next election tinggal sejarah lah untuk kau dan bapak mertua kau.

Anonymous,  April 22, 2008 at 1:56 AM  

Percaya lah KJ.

Kami menyokong anda untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda Umno.

Cepat sikit Umno masuk kubur.

Anonymous,  April 22, 2008 at 1:59 AM  

Kenapa dah lama tak masuk surat khabar atau tv.
mesti malu ni. malu sebab BN menang tipis kan. Apa nak malu , kan BN menang tu.

U kerja kuat sikit la , next election mesti BN haram jadah tu terlingkup. dengan bapak mertu hang sekali melingkup. silap-silap bulan 12 ni hangpa dah terlungkup.

Anonymous,  April 22, 2008 at 2:53 AM  

Sejak bila ya Khairy jadi rajin begini?...oh sejak saham pak mentua jatuh teruk.

Kesian dia, di-harapkan Khairy buat kerja dengan ikhlas dan rajin. Buangkan sifat sombong,angkuh,dan perlu mendengar suara ahli biasa.

Pesan mustahak buat Khairy jangan ada sifat "anak menantu"dalam diri. Jaga mulut jangan celupar,jangan kasi orang benci.Jangan berlagak pandai.Dengar buah fikiran orang lain. Jangan lupakan Nori.

Anonymous,  April 22, 2008 at 4:14 AM  

Bro jinggo teruskan kerja lu bro, pesetankan apa yang dia orng nak cakap.

Mereka ni semuanya mempunyai niat buruk untuk menjatuhkan Khairy. Justeru itu mereka sanggup melakukan apa sahaja.

Lihat sajalah dengan mereka ini semua yang baik pun mereka katakan buruk.

Di runag komen ini pun kita boleh menilai yang mana baik dan yang mana buruk.

Semakin banyak mereka mengukut Khairy semakin terselahlah niat jahat mereka.
-otai rembau-

ewah3...sedap cacai nampak otai. stakat pegang batang pengecat pastu ambik gambar dah berjiwa rakyat...wooo patut la rembau leh menang si kj ni campur lg undi pos undi hantu...pkai baju camtu nk mengecat, ikat batu bata?kpd penduduk rembau yg masih sengal...berubah lah..ko ikut khairy ni ke mana arah mu?dia masuk kandang beruk nanti korang nak buat ape?pasni bapak mentua dia pn nak kalah dah woi...tuh duit rakyat songlap byk2 takkan buat surau je wei?mv augusta, ecm libra macam mana?
aku nak cadangkan jingo kasi clear smua org kat blog ni mcm mana dia leh dapat duit berpuluh-puluh juta beli syarikat2 besar dgn company yang takdak back ground tu...make people clear so that no more hatred against KJ...
-beruk rembau jugak-

Lingam,  April 22, 2008 at 8:43 AM  

yaaaa
yaaaa
yaaaa

correct... correct... correct

pieee,  April 22, 2008 at 8:46 AM  

Wooi KJ ,
apasal kau baru nak berbakti sekarang.
dah kena tarok baru nak sedar.
dulu kau pulun semua benda kat malaysia ni. sekarang bila bapak mertua hantu hang dah nak melingkup baru hang nak sedar. pigiiiiiii dah.

betul kata depa, surat kabaq pun takut nak siar kan hang punya cerita , takut tak laku nanti.

pieee,  April 22, 2008 at 8:50 AM  

satu lagi KJ oooiiii,

hang kalau balik kampung pak mertua hang , hang lepak kat kepala batas jee nooo.

hang kalau mari bayan lepas tak jadi orang nanti. naya hang kena balon. hang bawak pekida satu malaysia pun tak jadi kudis pun kat kami.

pigiiiiii dahhhhhh.

Bill Goldberg,  April 22, 2008 at 8:52 AM  

relax brader
jangan nak buat kecoh kat sini ,
gua sedang memantau ni
kalau ada tak puas hati bagitau
kita buat Suruhanjaya Tak Puas Hati pulak.

ok brader , gua chow dulu

jamal,  April 22, 2008 at 9:00 AM  

apa yang korang semua merepek ni.
pilihanraya dah lama habis.

tak ada apa yang best pun kat blog ni. baik kita jangan buang masa . masuk web wikipedia lagi banyak faedah. satu kaedah pembelajaran yang paling bagus. segala info ada disitu.

Mari kita menjanakan minda kita dari membuang masa kat blog-blog tak tentu arah macam ni.

- Ilmu Untuk Hidup -

Anonymous,  April 22, 2008 at 10:45 AM  

aku ni duduk kat taman jasmin ..kesian KJ nampak mcm tak de org yg sudi nak datang. Dibandingkan dgn malamnya dimana Nurul Izzah yg datang ke taman Jasmin.
Hidup KJ

muhammad taib,  April 22, 2008 at 3:22 PM  

alo berader, wa amat respek pada KJ ni.sekurang2nya dia ada juga tengok dan usaha baik pulih umat ibadat ni.yang koorg tu bukan sj umah ibadat tapi umat pun ko nak runtuhkan.bodoh la sape2 antara koorg ni tak sokong org yg nak buat baik ni. walau pun wa tak de lah pandai sgt agama sekurang2nya wa tahu benda tu benda baik. Wa dah rasa nak tergelak bila lu org komen atau bantai dkt mamat KJ ni. Dia buat baik pun salah. Dia ni wa tgk lebih baik drp lu org la.

Anonymous,  April 22, 2008 at 3:42 PM  

Melayu dan Hancur..Melayu kaum bangang!!

Anonymous,  April 22, 2008 at 3:43 PM  

Melayu BODOH!!!SERANG MELAYU!!

Anonymous,  April 22, 2008 at 5:41 PM  

woi brader

cakap elok-elok sikit aaaaa ,
melayu tak bodoh.
hanya KJ yang bodoh

gikiey,  April 22, 2008 at 7:55 PM  

salam..
kehadiran KJ di tmn Jasmin tempoh hari,membuktikan beliau benar2 mengambil berat tugas serta peranan beliau sebagai wakil rakyat.
ini dapat dilihat serta dicontohi oleh kesemua ahli parlimen mahupun adun BN agar tidak meninggalkan kawasan masing2 sungguhpun kawasan tersebut telah menjadikan BN sebagai pembangkang disitu.
sikap sebegini amat dihormati dan dikagumi.Beginilah ciri2 pemimpin yg wajar menjadi ikutan semua wakil rakyat agar tidak mengabaikan tanggungjawab masing2 setelah memenangi pilihanraya mahupun yg telah kalah pilihanraya baru2 ini.
saya masih ingat lg kata2 KJ,ini adalah masanya kita bekerja,memberi perhatian akan masalah rakyat..bukannya masa utk kita terus berkempen,atau berceramah tanpa memberi khidmat atau sumbangan dlm membangunkan kawasan masing2.
walau apapun..KJ,teruskan khidmat kpd masyarakat di parlimen Rembau.jgn abaikan harapan mereka yg telah memberi sokongan serta undi
kepada anda.
saya percaya pilihanraya yg akan dtg,jika kita terus bekerja spt ini,seluruh kawasan Rembau akan menjadi kubu kuat BN.

Anonymous,  April 22, 2008 at 11:51 PM  

salam..

tengok gaya si KJ ni macam tak pernah pegang kayu berus cat...ye lah..anak orang kaya..pastu kawen ngan anak PM...rejeki la katakan...

tapi...nape takde org sangat ye...mungkin orang ada kerja lain kot...so tak dapat dtg...atau sebab orang menyampah tengok muka KJ...ntah lah..

tapi bagi aku la...sebagai wakil rakyat,tak perlulah di war-war tentang kebaikan atau kerja-kerja amal pada rakyat..sebab itu memang tugas wakil rakyat...sama juga seperti kita cakap dekat bos kita "bos..tadi saya dah buat kerja"...nak buat apa?? sebab memang tugas kita buat kerja...so takyah la nak kecoh..

masa semakin suntuk untuk KJ...buktikan yang anda buat kerja untuk rakyat dan bukan untuk ambil hati rakyat...pendek kata,IKHLAS...

tak perlu gunakan NSTP, Berita HArian untuk capai publisiti murahan dan untuk mencari culprid spt kes menghunus keris...(ha ha..nampak gaya ada org hasut Kali supaya salahkan Toyo dan Hisham...)

ok la kawan-kawan...salam sejahtera

wong tau foo,  April 23, 2008 at 12:12 AM  

wa tengok semua melayu manyak bodo...sendiri pun hantam melayu wooo.... memang bodo la lu olang....serupa arab palestin juga manyak bodo punya.... selupa olang islam sunah kasi hantam olang syiah, amelika juga manyak suka... lagi wooo... wa manyak suka lu olang kasi gasak sampai mati...nanti wa olang cina sama india kasi angkat ini negeli manyak syok punya.... boleh kasi bela babi dalam malaysia...manyak kaya ooo lagi kasi juat satu lunia wooo....itu jam kita hantar lu olang melayu luduk sana pulau ketam......tangkap ikan...

Anonymous,  April 23, 2008 at 4:44 PM  

poyo seperti khir toyo

Anonymous,  April 23, 2008 at 10:59 PM  

bodoh punya blog

protun,  April 23, 2008 at 11:05 PM  

wah!!!!! satu laman blog yang dibyr siarannya yang cukup menghiburkan... SYABAS.....

anyway utk kj n 4th floor gang + tuan empunya blog...

keep up yur "good" work
semoga anda makin kaya n rakyat makin merana...

ANDA BELUM MELIHAT REFORMASI SECARA TOTAL... JUMPA DI PRU13.


HIDUP TUN...

HIDUP TUN....

HIDUP TUN...


IKHLAS DARI...

3RD CLASS CITIZEN

protun,  April 23, 2008 at 11:16 PM  

KJ... SINCE YOU'RE SO CALL WHIZ KID..

REMEMBER THIS EQUATION

PRU12=BN-(5+1)

PRU13=BN-(MALAYSIAN)

Biskut April 24, 2008 at 6:55 PM  

TAHNIAH PENGKHIANAT BANGSA!

Tahniah Anwar!
Bersama DAP, berjaya menggerakan tindakan menghapuskan kekuatan Melayu melalui DEB. Anwar peduli apa, dia sudah kaya. Kalau huru-hara pun, dia boleh bawa anak isteri ke luar negara, kawan baik Yahudi ramai di Amerika Syarikat!

Tahniah Anwar!
Kini Melayu Pulau Pinang mula merayu kepada pemimpin chauvanis Cina supaya nasib melayu tidak dipinggirkan.

Tahniah Anwar!
Melayu Perak hilang kuasa. 7 Exco bukan melayu 3 je exco melayu.

Tahniah Anwar!
Untuk projek RM100 juta ternakan BABI di Selangor. Banyak faedahnya kepada orang melayu?

Tahniah Anwar!
Kini melayu dok leka kutuk sesama melayu. Melayu kaya salah, melayu miskin salah, melayu pandai salah, melayu bodoh salah,melayu rajin salah, melayu malas salah. Pendek cerita apa pun pasal melayu semua salah!

Akhirnya Tahniah Anwar!
Kerana menanamkan tekad, ikrar dan azam untuk mendidik generasi akan datang supaya sentiasa berhati-hati dan jangan mudah terpedaya kepada petualang bangsa. Tahniah Anwar kerana menyedarkan kami bahawa menyokong PKR, DAP dan PAS adalah untuk masa depan yang malap dan kelam

Anonymous,  April 25, 2008 at 8:57 PM  

kepada orang cina dan india jangan nak kutuk-kutuk melayu kat sini yek. korang baca dan dok diam2 jer la. amik kesempatan korang yer. Ni masalah kami, orang melayu. aku sayang KJ lg dari ko tau, walau aku muntah sekalipun.

Time melayu gi beli barang kat kedai ko, baik jer ko yer siap tepuk2 belakang lagi, lepas dapat duit ko maki kitaorang balik yer.

Anonymous,  April 28, 2008 at 4:38 AM  

“Biskut said...
TAHNIAH PENGKHIANAT BANGSA!“

SOKONG! SOKONG! SOKONG!
Anwar lah pengkhianat yang menyebabkan pemimpin-pemimpin melayu yang telah hilang peluang untuk sapu tanah, sapu kontrak, sapu kekayaan negara. Ruginya bangsa kami....

PENGKHIANAT!PENGKHIANAT!PENGKHIANAT!.....


Anwar pengkhianat!
Dia hapuskan kekuatan Melayu melalui DEB yang menfaedahkan golongan UMNO.

Anwar pengkhianat!
Kini Melayu Pulau Pinang mula merayu kepada pemimpin chauvanis Cina supaya nasib melayu yang dipinggirkan sejak pemerintahan BN sebelum ini.

Anwar pengkhianat!
Dia menyebabkan bilangan exco UMNO yang patutnya menyapu kekayaan Perak telah diturunkan.


Anwar pengkhianat!
RM100 juta telah diguna untuk ternakan BABI yang telah diluluskan oleh BN sebelum ini.
Tambahan lagi, dia menyebabkan kematian Zakaria secara tidak langsung kerana ketakutan, Kesiannya Zakaria yang disayangi oleh rakyat-rakyat Malaysia...


Anwar pengkhianat!
Dia menyebabakan melayu bencikan pemimpin-pemimpin melayu UMNO yang bela nasib dan harta bangsa,
dengan cara sapu semua kekayaan supaya tidak terjatuh ke tangan orang asing.

Anwar pengkhianat!
Kan kami semua sudah biasa dengan masa depan yang malap dan kelam, seperti kenaikan harga
barang. Kenapa pula nak kami sokong BA, menyibuk saja...

Anonymous,  April 28, 2008 at 12:45 PM  

“Biskut said...
TAHNIAH PEJUANG BANGSA!“

SOKONG! SOKONG! SOKONG!
Anwar lah pejuang bangsa yang menyebabkan (kroni kroni umno telah hilang peluang untuk sapu tanah, sapu kontrak, sapu kekayaan negara. Bertuahnya bangsa mempunyai pemimpin bijak sana memimpin rakyat adil dan saksama ...Pemimpin tamak semuanya gelabah melihat pemimpinku menyerang mereka...

PEJUANG BANGSA!PEJUANG BANGSA ! PEJUANG BANGSA....


Anwar pejuang bangsa
Dia menyedarkan bangsaku... gelagat pemimpin tamak haloba
mempermainkan DEB untuk menindas bangsa... DEB di gunakan untuk mengenyang perut mereka sahaja...menjadikan bangsa Melayu miskin dan papa kedana..


Anwar pejuang bangsa
Kini Melayu Pulau Pinang merasa lega pemimpin korapsi dah hilang kuasa.. kroni krono mereka juga turut merana... dulu berkuasa sombong bak unta...


Anwar pejuang bangsa..
Dia menyebabkan bilangan exco UMNO dan kroni kroni mereka yang menyapu kekayaan Perak untuk diri dan keluarga mereka telah
diturunkan dari takhta... merekalah sebenarnya pengkhianta bangsa ...


Anwar pejuang bangsa
RM100 juta telah diguna untuk ternakan BABI yang telah diluluskan oleh BN sebelum ini.
Tambahan lagi, dia menyebabkan kematian Zakaria secara tidak sengaja
kerana ketakutan, Kesiannya Zakaria kaki rasuah ... rumah dibina bagaikan istana duit rakyat dikebas semua menjadikan rakyat malaysia gunda gulana


Anwar pejuang bangsa...

Membakar semangat melayu bencikan pemimpin-pemimpin melayu UMNO yang
korpsi dan tamak haloba ...nasib rakyat yang sepatutnya dibela tapi
dibiarkan menderita tak di pelihara..harta negara hampir bersih semuanya diberi pada kroni dan ahli keluarga....


Anwar pejuang bangsa...
masa depan yang malap dan kelam,aakan bertukar ceria jika pemimpinku ditampuk kuasa membetulkan semua penyalahgunaan kuasa oleh pemimpin korapsi dan gila kuasa...

sokonglah BA , untuk masa depan yang ceria bagi rakyat malaysia.....

Anonymous,  April 28, 2008 at 6:13 PM  

Nilaikan dengan hati, bukan dengan mata. Lihatlah dengan perasaan, bukan dengan kecaman.

Kami Sokong pemimpin yang cuba untuk berubah dan mengubah masa depan kami ke jalan yang lebih baik.

Anwar hanya sekarang bercakap soal keAdilan, masa dalam UMNO dulu, dia la kepala rasuah dan kroni.

Anonymous,  April 28, 2008 at 6:14 PM  

Nilaikan dengan hati, bukan dengan mata. Lihatlah dengan perasaan, bukan dengan kecaman.

Kami Sokong pemimpin yang cuba untuk berubah dan mengubah masa depan kami ke jalan yang lebih baik.

Anwar hanya sekarang bercakap soal keAdilan, masa dalam UMNO dulu, dia la kepala rasuah dan kroni.

Anonymous,  April 29, 2008 at 1:58 AM  

"Nilaikan dengan hati, bukan dengan mata"?

Kepada manusia yang BODOH,

Bilakah kita pernah dengar berita perasuah-perasuah besar (seperti Zakaria) dari kroni BN ditangkap, tak pernah sekali pun.

Kalau Anwar ini kepala rasuah seperti kroni-kroni UMNO, tak kan dia dimasuk ke penjara selama 6 tahun. Tuduh dia ada 3 billion di luar negeri, takda bukti pun, merepek saja. Mahathir pun akui dia zalim Anwar.

Ini yang awak nilaikan dengan hati? bukan dengan mata? Manusia yang BODOH.

Anak Kedah

Anonymous,  April 29, 2008 at 2:58 PM  

blog bangang yang penah aku lawati ......

sham April 30, 2008 at 5:06 PM  

Saudara kahiry,
saya mengkagumi bakat dan kepimpinan saudara. Saudara sungguh hebat, saudara telah buktikan dengan memenangi kesemua pilihanraya kecil Machap, batu Talam, Ijok etc.. kehebatan inilah yg menjadi punca saudara diserang habis-habisan oleh PKR dan PAS. saya merayu ..tolonglah jawap semua tuduhan dan tohmahan yg dilemparkan pembangkang..gunakan muka depan akhbar arus perdana! bersihkan nama saudara.. jgn diam sajer... rakyat akan tertanya-tanya.. dan akan terpedaya dgn fitnah2 yg tidak terjawap!

sham April 30, 2008 at 5:14 PM  

YB Khairy,

Saya penyokong kuat UMNO.. ingin YB khairy menonjol dlm UMNO...saya tahu YB Khairy ada kebolehan mungkin lebih baik dari Anwar Ibrahim Aljuburi (AIB). Sebab itu penyokong2 AIB sgt takut dan gentar dgn YB Khairy. Tapi agak sukar utk YB Khairy naik buat masa ini selagi Pak Lah tidak letak jawatan... alangkah baiknya kalau Pak Lah letak jawatan sebab Paklah tidak cukup kepimpinan dan strategi utk terus memperkukuhkan UMNO.. ini pendapat saya saja... utk memulihkan UMNo , kita memerlukan seorang yg hebat ,pandai berpolitik, pandai berpidato, alert dgn isu2 semasa dan cepat bertindak.. malangnya pak lah tidak memiliki semua itu..

sham April 30, 2008 at 5:18 PM  

Mat kilau,

penyokong AIB (Anwar Ibrahim) untuk terus melakukan keaiban. kepala ko yg mana satu yg berkilau? kepala atas ker kepala bawah?...

jalak lenteng,  April 30, 2008 at 8:27 PM  

sajak untuk MU khairy

Khairiiii KJ,
kamu menantu suka berlagu,,,,
puntianak kesukaanmu,
otak cerdik, pandai mencari ilmu,
ilmu untuk menjADI PENIPUUUU
wAHAI kHAIRYYY
WAJAH hensom kini berjambang, bertambah layu, lagi sayu....
Ingat Khairy, duit banyak hjangan dikaut semuanya
tinggallah sedikit untuk kami merasa.....
rakyat kini sudah papa,
beras naik harga angkara kamu anak menantu,
helikopter 20 juta duit siapa itu, kalau bukan untuk rakyat PRU
insaflahhhhhhhh
insaflahhhhhhhhhh

underby,  April 28, 2009 at 2:01 PM  

salam YB KJ..Saya juga berasal dari Negeri sembilan tapi menetap di selangor puchong dun sri serdang,banyak yang telah saya lihat dan dengar tentang saudara lebih-lebih lagi perkara yang tidak baik terhadap saudara,harap saudara banyak2 bersabar,kesilapan dahulu jgn dikenang dan ulangi,itu harapan saya,melalui pengamatan saya saudara mempunyai karisma dan kebolehan dalam memimpin,tapi presepsi rakyat terhadap saudara amat tidak baik sekali,cuba lah saudara pelahan2 dan bersabar dalam menagkis semua ini..kalu saudara berjaya insyallah kerjaya saudara sebagai ahli politik memang amat cerah sekali insyallah..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP