Wednesday, April 2, 2008

Mukhriz tunggu Hisham -- * Jika Ketua Pemuda UMNO kosong * KJ dijangka tidak bertanding

Oleh HERMAN HAMID dan Rozilan Salleh

KUALA LUMPUR 1 April – Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir dan bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo kini hanya menunggu langkah Ketua Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein sebelum mengambil pendirian untuk menawarkan diri merebut jawatan nombor satu dalam pergerakan itu.

Kedua-dua pemimpin itu jelas membayangkan pendirian untuk tidak ‘melanggar’ Hishammuddin sekiranya Menteri Pelajaran itu kekal mempertahankan jawatan yang disandangnya sejak tahun 2000.

Dalam masa yang sama, Mohamad Khir menjangka Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin tidak akan bertanding jawatan ketua pergerakan itu.

Menurut Mukhriz, beliau perlu menunggu keputusan ketuanya itu sebelum membuat sebarang pendirian untuk bertanding jawatan berkenaan.

‘‘Sudah tentu saya kena tunggu bos saya, Datuk Hisham membuat keputusan ke mana dia akan pergi (bertanding) sebelum saya buat keputusan,’’ katanya pada sidang akhbar selepas menjadi panel pada forum UMNO Pasca Pilihan Raya Umum Ke-12 di Petaling Jaya hari ini.

Ditanya jika Hishammuddin bersedia bertanding jawatan Naib Presiden, adakah beliau akan memutuskan bertanding Ketua Pemuda, Mukhriz berkata: ‘‘Ia kena tunggu dan lihat dahulu.’’
Selain Mukhriz, turut menjadi panel forum itu ialah Mohamad Khir dan Ketua Penerangan UMNO Johor, Dr. Mohd.

Puad Zarkashi sementara bekas Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohamad pula menyampaikan ucaptama pada majlis anjuran sebuah laman web yang dihadiri hampir 2,000 orang.

Pemuda UMNO kini dipimpin oleh Hishammuddin yang menang tanpa bertanding sejak 2000, setelah memangku jawatan itu pada 1998.

Dalam pertemuan dengan Utusan Malaysia di Shah Alam, Mohamad Khir menyatakan kesediaannya berdepan dengan mana-mana calon lain jika Hishammuddin memutuskan untuk bertanding jawatan lain.

‘‘Untuk memutuskan hasrat bertanding jawatan itu, saya kena membuat kajian secara mendalam terlebih dahulu, lihat sokongan dan tidak boleh membuat keputusan secara semberono.

‘‘Begitu juga ke mana Datuk Hisham (Hishammuddin) bertanding, kalau dia kekal saya tidak akan ke situ (Ketua Pemuda),” katanya.

Terdahulu dalam forum sebelah pagi yang dihadiri bersama Mukhriz itu, Mohamad Khir berkata, beliau bersedia untuk tidak bertanding sekiranya majoriti pimpinan Pemuda berkehendakkan Mukhriz.

‘‘Dalam hal ini saya akan sentiasa berbincang dengan Mukhriz. Lepas itu kita tengok macam mana. Kalau tak bersatu masalah juga, mesti elakkan persengketaan sesama kita.

‘‘Pada saya yang penting kita kena kaji (pemilihan ini). Saya kena buat penilaian, Mukhriz kena buat penilaian. Selain itu kena tengok juga siapa yang hendak bertanding.

‘‘Saya rasa mungkin Khairy Jamaluddin tak bertanding, mungkin seorang menteri Kabinet... Jadi yang nak lawan mesti boleh dapat pencalonan dan undi,’’ jelasnya.

25 comments:

Anonymous,  April 2, 2008 at 1:08 PM  

Woi jinggo apa kata engkau panggil KJ bertanding bagi jawatan Ketua Pemuda? apasal takut? Mukhriz atau Khir Toyo sudah bersedia.

Jawatan yang bakal bawa KJ menjadi PM sebelum umur 40.Apa takut? kata dah menang pun di-REMBAU.Sampaikan sama KJ don't act polite...
Warga UMNO mahu lihat besar mana pelir KJ kalau di-bandingkan dengan Mukhriz ataupun Khir Toyo?

Anonymous,  April 2, 2008 at 1:28 PM  

KJ mano ada tolor. Harap Pak Mentua jelah. Tupun tinggal nyawa ikan. Umur baru 31 thn berlagak macam pandai sangat. Hang ingat orang melayu ni bodoh & bangsat sangat ke!!! Buat kau kena sumpah 7 ketururan jelah KJ...

loq506,  April 2, 2008 at 2:11 PM  

kepada mereka2 di ats ni..

cubalah ckp rasional cikit..

xleh ke klu x mencarot..

klu korunk berani sgt ade telo laa katakan..

msk lah politik..

korunk plak brtanding..

amcm?? berani x??

kite lihat bpe keturunan korunk bole tahan..

telo sape lg besar ngn telo sape lg kecik..

Anonymous,  April 2, 2008 at 2:38 PM  

Khairy sekarang dah sedar bahwa saham populariti nya jatuh menjunam.Kalau bertanding nanti takut "jatuh macam nangka busuk"(pinjam kata2 Rais Yatim). Bukan senang KJ nak tukar strategy. Lobang dah pecah,bukan senang perbaiki.

Orang UMNO sendiri semakin hari semakin mengetahui permainan politik Khairy dan pak mertua nya.Berundur lah sebelum kamu berdua di-halau dengan hina.Get lost you idiot.

mukriz mahathir,  April 2, 2008 at 3:36 PM  

ahhhhhhhh.aku dah mnyampah dengan anonymous ni.bodoh bin baghal.adik beradik bahlul.eh guna la nama best sket.ala aku tahu kerja ko mengadap PC ja.sebabnya itu ja yang mukriz dok bayar dkt ko ni.tu yang ko rajin sgt tu.eh berapa mukriz bayar dekat ko utk jilat pantat bini dia ye.ko ni memang makhluk yang menyusahkan umat ja lah.

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 3:46 PM  

bagus la khairy tak bertanding....

kalau bertanding takut kalah la pulak....

sebab dia da takde sokongan daaaaaaa....

kesian dia....

cita-cita dia nak bolot harta kerajaan tak tercapai....

budak hisham,  April 2, 2008 at 4:04 PM  

Mukhriz Tun Mahathir satu nama baru dalam kancah politik tanah air
yang dahulunya tidak pernah memperdulikan langsung dunia politik ini,
walaupun ayahnya adalah seorang tokoh politik.

Mukhriz begitu bijak kerana tidak mahu membabitkan diri dalam politik
ketika itu dan lebih senang menjalankan perniagaan kerana peluang
perniagaan terbuka luas buatnya.
Apa perlu bersusah-susah payah berpolitik. Setelah ayahanda beliau
meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri nama Mukhriz tiba-tiba saja
melonjak dalam kancah kontraversi politik.

Nama belia mula diberikan perhatian setelah dua kali membuat kenyataan
yang mencabar Perdana Menteri.
Mukhriz bernasib baik kerana Perdana Menteri yang dicabar bukan
bernama Dato Seri Dr Mahathir, jikalah nama Perdana Menteri yang
dicabar ini bernama Dato Seri Dr Mahathir pasti Mukhriz tidak lagi
menjadi ahli UMNO sekarang. Kadangkala ingin juga kita bertanya, besar
sangatkah jasa Mukhriz kepada UMNO.

Besar sangatkah sumbangan beliau kepada UMNO dan Negara.
Berapa banyak sumbangan beliau dalam Pemuda UMNO. Besarkah sumbangan
Peace Malaysia sehingga beliau layak berkokok bagaikan ayam jantan
sehingga biadab kepada orang yang telah kian lama dan telah banyakkah
berjasa kepada UMNO.

Jika di zamam ayahandanya yang menjadi Perdana Menteri tentu
ayahandanya telah mengakhirkan kerjaya politik beliau. Rasanya, baru
saja sepenggal Mukhriz benar- benar melibatkan diri.

Jasanya kepada UMNO belumpun lagi kita nampak.Apakah Mukhriz sudah
layak untuk bersuara dan mengasah taji sabungnya kepada Perdana
Menteri yang telah lama dan banyak berjasa kepada UMNO. Jika bukan
kerana Tun tak mungkin ada siapa yang pedulikan si Mukhriz ini.


Mana Mukhriz semasa pilihan-pilhanraya kecil dari Kuala Berang,
Pangkalan Pasir, Machap, Batu Talam dan Ijok? Tidak pernah kelihatan
memberi ucapan menerangkan perjuangan UMNOnya, tidak dilihat bersama
pengundi atau rakyat di kawasan kawasan yang dipertandingkan, malah
mengunakan alasan KJ dan Hishamuddin tidak memberi peluang.

Kalau saudara pernah ke pilhanraya kecil, kat kedai kopi tu pun dah
jadi medan perang, jadi apa alasan Mukhriz? Memang sumbanganya amat
kecil dan tidak di rasai langsung oleh rakyat dan ahli UMNO.

Hishamuddin pernah sendiri menyatakan kepada Bendaharinya Dato Hamid
Norazahar dan Setiusaha Pemuda Dato Rahman Dahlan yang "....bagi
apa-apa program atau Aman Malaysia pun hancur kalau bagi Mukhriz'" dan
Mukhriz ini seorang yang kedekut, seperti claim claim expenses melawat
bahagian bahagian walaupun seorang jutawan bawah 40 tahun, masih
meminta Pemuda UMNO untuk bayarkan tambang dan claim perjalanan (duit
minyak).


Kenapa Mukhriz tidak pernah dengan terbukanya memberi bantuan melalui
syarikat syarikat besarnya atau pun menubuhkan Yayasan bersama abang
abangnya yang kaya raya. Mana pernah terdengar tiket tiket Formula 1
yang pengerusi Litar Sepang F1 bukan lainnya Dato Mokhzani kekanda
Mukhriz deiberi secara percuma ke rakyat yang tak boleh mampu, kerana
tiket di letak atas paras harga international.

Juga sebagai Pengerusi ANSARA apa yang Mukhriz sumbang??Jika Mukhriz
merasakan beliau yang paling layak mengkritik Pak Lah tanpa segan silu
eloklah Mukhriz menyimpan perasaan segan beliau pada veteran-veteran
UMNO yang lain dan perasaan hormat dengan ketua-ketua pemuda dan
ahli-ahli pemuda yang telah menabur bakti kepada UMNO.

Apakah apa yang di salak oleh Mukhriz benar-benar untuk orang melayu
atau untuk mencari populariti untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda
UMNO.

Mat Kilau April 2, 2008 at 4:39 PM  

apa hal pulak nak suruh Kairi bertanding... apa standard kairi nak bertanding...???

Kairi biasa menang je.... korang dah lupa ke kairi ada nori (ok jugak nori nie)... siapa nak bertanding masuk lah... tapi kairi tetap menang...

betul lah kata Tun Mahathir... rakyat malaysia mudah lupa...

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 5:27 PM  

khairy pulak LAYAK KEEEEEEEEEEE......

Pro Umno,  April 2, 2008 at 5:52 PM  

Aku rasa Khairy lebih layak dari dua dua tu pun, sebab kalau diberi peluang jadi Ketua Pemuda, pasti Khairy akan membawa Pemuda ke peringkat yg dapat memulangkan martabat org Melayu terhadap UMNO & seterusnya UMNO pasti dapat menang kembali semua 5 negeri yg tumbang ke tangan pembangkang.

Pak Lah tidak perlu takut apa orang kata terhadap Khairy malah harus beri dia peluang untuk naik demi nusa, bangsa & negara. Aku rasa pasti Bro Jinggo yg aku amat kagumi dapat bersetuju dgn hakikat ini.

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 5:57 PM  

macam mana khairy nak mencipta kegemilangan melayu.....

sedangkan projek2 mega bagi kat orang bukan melayu....

PATRIK LIM...

VINCENT TAN....

ORANG2 KAYA SINGAPORE..... (WPI)

BLA..BLA....


TANYE JE.... JANGAN MARAH....

tidur LAH.....,  April 2, 2008 at 7:21 PM  

sapa kata KJ x layak untuk memegang jawatan ketua pemuda ame NO!!!

Ini negara demokrasi..sapa2 boleh bertanding pelbagai jawatan dengan pelbagai cara...bagilah peluang kat KJ bertanding jawatan ketua pemuda ame NO..

ini juga utk membuktikan lulusan st hugh's mampu mentadbir Malaysia..kita tunjukkan jalan untuk beliau ke mercu jaya seawal 40 tahun..

Andaikata beliau di tampuk ketua pemuda ame NO sebelum meningkat 40 tahun, di takdirkan pemerintahan negara bertukar ke tangan pihak satu lagi,seharusnya beliau akan menjadi ketua pemuda parti pembangkang...dan jikalau beliau berjaya melangkau penunggu jawatan dalam ame NO dan seterusnya menjadi presiden ame NO, .....di takdirkan pula pemerintahan bertukar tampuk pimpinan, sudah tentu beliau akan di angkat sebagai ketua pembangkang di parlimen...masa itulah kita tahu jantan betinanya KJ ini....baru di ketahui kekuatan KJ ini??di keris pendeknya kah.....atau di tenaganya kah.......

sokong..........LAH KJ!!!!!,  April 2, 2008 at 10:28 PM  

Aku betul-betul merasakan calon2 yang di senaraikan di bawah bakal menerajui parti selepas PAU...utk KJ jalan sudah terang di depan anda...x payah bersuluh lagi


Presiden - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi

T/Presiden - Datuk Ibrahim Ahmad Badawi

Naib Presiden - Sdra. YB Khairi Jamaluddin

Naib Presiden - Datuk Norza Zakaria

Naib Presiden - Datuk Reezal Merican s/o Naina Merican

Ketua Wanita - Datin Seri Jeanne Danker Abdullah

Ketua Pemuda - Datuk Kamaluddin Abdullah

Ketua Puteri - Sdri. Nori Abdullah

Bendahari - Datin Azrene Abdullah

Setiausaha Agung - Senator Datuk Kalimullah Hassan

Ketua Penerangan - Sdra. Jinggo

Ketua biro Putera - Sdra. Ali Jibrail Jamaluddin

Setiausaha Kerja - Datuk Ahmad Zaki

Pegawai Khas - Datuk Vincent Lim

INILAH PIMPINAN PARTI YANG TERBAIK DAN MANTAP YANG BAKAL DI LAHIR DAN ZAHIRKAN BAGI MALAYSIA YANG LEBIH CEMERLANG, GEMILANG, TEBILANG !!!

tapah oh tupah,  April 3, 2008 at 5:02 AM  

abg khir toyoLLL

samy April 3, 2008 at 3:20 PM  

whoa.
panas.
panas.
nampak sgt.
barua2 nih ingat.
UMNO nih diorng punya sebab pengasas ada talian dengan diorng.
pergi jahanam lah.
KJ.
KJ.
KJ.
we want KJ.

hamid April 3, 2008 at 3:23 PM  

betul lah.
nmpk sgt urusniaga babi 2 ekor nih.
dah ar weyh.
suma org dalam MT bole notice.
KJ and PakLah.
pegi jahanam sama mukhriz dngan anak toyol ini.
KJ - tabah.
PakLah - steady.
hidup KJ.

saravanan April 3, 2008 at 3:24 PM  

Mukhriz mudah lupa.
mcm bpk dia.
hahahaha.
gila~

sukaJILAT,  April 3, 2008 at 10:20 PM  

u all ni nape suke cerca Abg aii...piramabok...Abg KJ..plz...bertandingla jawatan Ketua Pemuda tu...ayang proud of u tauu...tunjukkan keJANTANan Abg tu...

Anonymous,  April 3, 2008 at 11:38 PM  

KJ kalau ada teloq inilah masa nya tunjuk kejantanan mu.MUKHRIZ dah siap tak kan KJ nak berundur kot?

Anonymous,  April 4, 2008 at 12:45 AM  

Inilah masa nya Khairy menunjukkan betapa hebat nya anak menantu pak lah.

Khairy dah rasa "cold feet" pulak! Kalau kalah malu...ah tak payah bertanding lah! Nasihat buat Khairy jangan jadi manusia rakus.

makan tido makan tido je..,  April 4, 2008 at 4:29 AM  

Apa la kejadahnye korang gaduh2 ni?...
KJ ke, Mukriz ke, Khir ke, Ronaldo ke.... tak yah pening2 pikir.
Senang bagi aku je la jadik Ketua Pemuda.
Aku skrang ni tengah carik kerja...penganggur terhormat. Bole la eh? Tengah boring giler nih!

Anonymous,  April 5, 2008 at 11:38 AM  

KJ dan pak lah boleh blah! Muka hitam macam perompak!

Anonymous,  April 7, 2008 at 9:55 AM  

Muka hitam ke putih tak kisahlah tetapi hati mau baik beb.Bukan muka hitam lagi perangai macam lanun.

Anonymous,  April 7, 2008 at 11:56 AM  

Napa lak tak tanding? Kita nak jadi PM...sebelum jadi PM mesti tanding ketua pemuda dulu....

Kalau KJ tanding ketua pemuda mesti menang punya....
Tak da pemimpin pemuda yang layak selain KJ pada masa ni...

KJ jangan lepaskan peluang...
teruskan berjuang...

by,
anak merdeka

Anonymous,  April 7, 2008 at 12:00 PM  

Semua ahli UMNO layak betanding..
yg penting mendapat sokongan...
kalah menang memang adat dalam pertandingan....

Kalau nak menang je, tak ya tanding
jadi tak sedih kalau kalah..

dari saya,
orang kampung ..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP