Tuesday, April 1, 2008

Mukhriz atau Khairy Perdana Menteri Muda Malaysia

oleh: Tig

Ke mana arah dan hala tuju Mukhriz Mahathir dalam mencaturkan permainan politik beliau sehingga berani meletakkan tarafnya sama tinggi dengan Perdana Menteri Malaysia.

Apakah beliau telah merasakan bahawa beliau begitu bijak dalam sepak terajang politik sehingga sanggup bermain api, mungkin beliau terlalu yakin dan menggunakan ayahanda beliau sebagai kuda tunggangan ,maklumlah anak bapak.

Mukhriz merasakan bahawa beliau terselamat kerana duduk di bawah payung pengaruh Tun Mahathir dan Tun digunakan sebagai lesen untuk beliau terus mara kerana agak terlewat menceburkan diri dalam arena politik.

Jika mahu diukur pengalaman dan juga jasa dalam UMNO, tidak banyak yang boleh kita bicarakan mengenai Mukhriz , melainkan "Peace Malaysia" yang hanya kadang-kadang saja membuat program ketika ada bencana.

Hari ini Mukhriz telah menaja bas-bas bagi menggangkut ahli UMNO-UMNO bahagian untuk menghadiri forum yang dianjurkan oleh sebuah laman web.

Antara bas yang di taja beliau beliau adalah UMNO bahagian Merbuk yang telah tiba petang ini di Kuala Lumpur.Ini terpaksa dilakukan kerana mahu menunjukkan sokongan ahli UMNO kepada beliau.

Selain itu hari ini , Laman web yang menganjurkan program dialog ini juga telah membuat bancian dan sehingga berita ini ditulis jam 9.00 malam Mukhriz telah mendapat sebanyak 27.89% (1370) meangatasi Ku Li 27.59% (1355) sebagai calon Presiden UMNO.

Apakah laman ini saja mengembar gemburkan bahawa Mukhriz akan bertanding kerusi Presiden UMNO dan melepaskan kerusi Ketua Pemuda UMNO kepada Datuk Seri Khir Toyo.Ini adalah sandiwara dan permainan politik Mukhriz.

Jika ini adalah satu gembaran yang mahu mengelirukan ahli UMNO agar tidak terlalu fokus kepada Ku Li yang telah membuat kesilapan mengumumkan terlalu cepat hasrat beliau mahu bertanding ataupun sememangnya hasrat sebenar Mukhriz yang mahu menjadi Perdana Menteri dalam usia empat puluhan.

Bukan lah Khairy seperti yang di gembar - gemburkan . Jika benarlah ini cita-cita Muhkriz, atau beliau adalah Presiden dalam acuan yang dibuat untuk menyelamatkan apa yang patut diselamatkan.

Mungkin bukan Mukhriz yang mahu dirinya di calon tetapi hanya andaian dan himpunan pendapat pembaca, sama juga seperti Khiary , segala yang digembar-gemburkan bukannya datang dari mulut beliau sendiri , namun oleh sebab tindakan Khairy mendiamkan gebar-gembur ini yang mahu memburukkan beliau , mesyarakat telah mengaggap bahawa keyataan itu datang dari nya.

Berbeza dengan Mukhriz , kita boleh melihat keyataan hasrat beliau yang terukir di laman yang beliau taja. kita tidak pula pernah mendengar mahupun melihat keyataan yang pernah disiarkan mahupun terkeluar dari mulut Khairy yang menyatakan bahawa beliau mahu menjadi Perdana Menteri dalam usia empat puluhan.

Sekali lagi saya mengatakan bahawa Khairy telah membuat banyak kesilapan dengan membenarkan dirinya dilihat kelihatan buruk oleh mereka-mereka yang tidak senang dengan kebangkitan anak muda ini,Khairy seharus bangun dan mempertahankan diri nya dan menyangkal segala tohmahan yang dibuat keatas dirinya mulai darinya mulai sekarang.

Kita lihat sahaja , sejauh manakah mereka mahu memecah belahkan UMNO , jika Anwar menaja perhimpunan haram , bersih dan Hindraf untuk memburukkan UMNO dan BN , apakah beza himpunan yang dianjurkan ini, sama juga bagi memburukkan kepimpinan UMNO, kerana yang cuba diburukkan ialah Presiden UMNO , suka tidak suka akibatnya akan dirasakan oleh ahli UMNO , bukannya Mantan Presiden UMNO. fikirkanlah.....

97 comments:

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:29 AM  

Apakah sumbangan Mukhriz selama ini??? Mukriz tak layak jika dibandingkan dengan KJ.

Mukhriz sentiasa bergantung pada bapanya, Berbanding dgn KJ yang mempunyai pengaruh yang tersendiri.

Jika hendak dibezakan Mukhriz dengan KJ jauh sekali perbezaannya.

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:32 AM  

Sudahlah mukhriz tutup saja mulut kau tak usah la nak menyalak... perbaiki diri tu dulu sebelum bercita-cita untuk jadi PM.

Lupakanlah Hasratmu... kau tak setanding Khairy.

Aoa yang Kau buat selama ini? Apa sumbangan kau Mukhriz pada negara? Simpan aje la cita-cita kau itu...

harimau maut,  April 1, 2008 at 1:54 AM  

mukhriz???

takkan la mukhriz boleh jadi pm..hahaha..

Anonymous,  April 1, 2008 at 2:08 AM  

"Ke mana arah dan hala tuju Mukhriz Mahathir dalam mencaturkan permainan politik beliau sehingga berani meletakkan tarafnya sama tinggi dengan Perdana Menteri Malaysia."....

kalau setakat PM BODOHWI SAMY VELU pun layak. Tak payah nak bincang pasal Mukriz...naik kan sahaja imej PM BODOHWI yang dah macam nyawa2 ikan tu. Dahlah bodoh derhaka pula.Nasib baik Sultan tak kasi TAE KWON DO sama dia kalau kena pasti tidur terus.

Jinggo aku nasihatkan kau daripada kau bawa topik2 bodoh engkau lebeh baik engkau fikirkan cara yang terbaik untuk BOOST imej IDOLA bodoh kau tu...ADA juga makna.Pasal MUKRIZ TIDAK penting...yang penting adalah PM BODOHWI dan KJ.Engkau ditugaskan untuk pertahankan maruah mereka yang hilang jadi buat kerja engkau dengan baik.Jangan bawa cerita selain IDOLA engkau.

Macam mana pun aku ucapkan tahniah kerana maseh setia pada orang LOSER seperti pak lah dan KJ.SYABAS!!

Anonymous,  April 1, 2008 at 3:11 AM  

aku bencila khairi haprak ni..cuba kita fikir..apala jasa dia ni..kalau setakat yang aku tengok, mamat ni cakap bukan main besar mulut je..jasa apa tak tahu yang dia tinggal..pergi duduk dalam hutan la woi ko khairi!!!!

saravanan April 1, 2008 at 3:33 AM  

Dey!
haprak la u.
KJ punya jasa banyak.
u boleh kata xde.
u budak baru ka?
KJ - GO ON!

azmin ali,  April 1, 2008 at 3:49 AM  

kompem la kj....
mukriz ibarat jagung muda dalam umno nih..
walaupun bapak mukriz bekas pm x semestinya otak sama...
mahathir pon bukan bagus sgt pon..

sharip dol,  April 1, 2008 at 3:53 AM  

betu azmin ali...
aku sokong ko...

mukriz mmg bergantung ngan bapak dia jek...

x mcm kj yg ade pengaruh sendirik...

Anonymous,  April 1, 2008 at 6:47 AM  

ada ke leh sokong kj si berok gila tu...ye la dia dah byk mender buat dgn merompak duit rakyat, jual maruah bangsa, gadaikan negara kpd yahudi...woi banyak2!teruskanlah jilat bontot beruk tu, ape korang rasa yek?

Anonymous,  April 1, 2008 at 9:26 AM  

semoga cita2 kj jadi Pm berjaya suatu hari nanti....marilah kita bersama2 menyokong khairy

blues untuk rakyat April 1, 2008 at 9:34 AM  

harap-harap khairy tak jadi perdana menteri....

kalau tidak abis harta negara dia sapu....

Anonymous,  April 1, 2008 at 9:36 AM  

Mukhriz masih mentah untuk jadi penglima perang

Mukhriz Tun Mahathir satu nama baru dalam kancah politik tanah air yang dahulunya tidak pernah memperdulikan langsung dunia politik ini, walaupun ayahnya adalah seorang tokoh politik. Mukhriz begitu bijak kerana tidak mahu membabitkan diri dalam politik ketika itu dan lebih senang menjalankan perniagaan kerana peluang perniagaan terbuka luas buatnya. Apa perlu bersusah-susah payah berpolitik. Setelah ayahanda beliau meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri nama Mukhriz tiba-tiba saja melonjak dalam kancah kontraversi politik.

Nama belia mula diberikan perhatian setelah dua kali membuat kenyataan yang mencabar Perdana Menteri. Mukhriz bernasib baik kerana Perdana Menteri yang dicabar bukan bernama Dato Seri Dr Mahathir, jikalah nama Perdana Menteri yang dicabar ini bernama Dato Seri Dr Mahathir pasti Mukhriz tidak lagi menjadi ahli UMNO sekarang.

Kadangkala ingin juga kita bertanya, besar sangatkah jasa Mukhriz kepada UMNO. Besar sangatkah sumbangan beliau kepada UMNO dan Negara. Berapa banyak sumbangan beliau dalam Pemuda UMNO. Besarkah sumbangan Peace Malaysia sehingga beliau layak berkokok bagaikan ayam jantan sehingga biadab kepada orang yang telah kian lama dan telah banyakkah berjasa kepada UMNO. Jika di zamam ayahandanya yang menjadi Perdana Menteri tentu ayahandanya telah mengakhirkan kerjaya politik beliau.

Rasanya, baru saja sepenggal Mukhriz benar- benar melibatkan diri. Jasanya kepada UMNO belumpun lagi kita nampak.Apakah Mukhriz sudah layak untuk bersuara dan mengacah taji sabungnya kepada Perdana Menteri yang telah lama dan banyak berjasa kepada UMNO. Jika bukan kerana Tun tak mungkin ada siapa yang pedulikan si Mukhriz ini.

Jika Mukhriz merasakan beliau yang paling layak mengkritik Pak Lah tanpa segan silu eloklah Mukhriz menyimpan perasaan segan beliau pada veteran-veteran UMNO yang lain dan perasaan hormat dengan ketua-ketua pemuda dan ahli-ahli pemuda yang telah menabur bakti kepada UMNO.

Apakah apa yang di salak oleh Mukhriz benar-benar untuk orang melayu atau untuk mencari populariti untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO.

www.tepakbersulam.com

Maya Karin,  April 1, 2008 at 9:43 AM  

Mukhriz dan KJ???

Sama jer 2 ekor tu. Haprak!!
Tapi Mukhriz nampak ok skit berbanding KJ tu. Tin kosong!

gadong boyz,  April 1, 2008 at 10:08 AM  

hidup KJ!!! Hidup KJ!!! Hidup KJ!!!

Kami sentiasa menyokong KJ.

Nordin Bin Hanafi April 1, 2008 at 11:52 AM  

"Khairy suke main bola... Hari-hari Khairy main bola. Khairy suke main bola... Hari-hari Khairy main bola. Khairy suke main bola... Hari-hari Khairy main bola... Khairy suke main bola... Hari-hari... Pak Mertua Khairy lebih TIDO dari jaga laaa"

"Pak Mertua sudah TIDO... Mari kita bawak orang Israel main bola..."

harimau maut,  April 1, 2008 at 12:54 PM  

mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..
mukhriz kepala botak..

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:12 PM  

KJ racist. Patut dilucutkan kewarganegaraan Malaysia. Bukan Malaysian langsung!!!!!!!!!! Sampah masyarakat. Hampe!!!!!!!!!

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:18 PM  

Jangan sesekali memperkecilkan jasa Khairy...memang dia berjasa besar apabila dia bernikah dengan Nori gemuk tu.

Cuba kita sama2 fikirkan mana agak nya kedudukan Khairy jikalau dia hanya memiliki sijil oxfart kebanggaan beliau?? Bolehkah Khairy terus TERPACAK jadi Naib Ketua Pemuda? TANPA BERTANDING pulak tu??

Mukhriz tidak pernah berkata bahwa dia mahu menjadi PM,sebalik nya KJ pernah bercita2 menjadi PM sebelum berumur 40.Ramai orang pun tahu betapa nafsu serakah politik nya membawa nya ke KELANTAN...konon nya mahu menjadi hero penggempur UMNO.Malu nya bukan kepalang apabila politik KJ tidak mendapat tempat.KELANTAN mungkin negeri yang serba kekurangan TETAPI rakyat nya BIJAK dan BERMARUAH. Mereka MENOLAK politik murahan KJ.

Tips buat KJ mendekati rakyat....walaupun rakyat tidak bersekolah tinggi macam beliau namun mereka dapat rasakan,membaca gerak badan,tutur kata KJ yang penuh dengan tipu daya,tiada kejujuran,dan bergaul rapat dengan manusia2 elit.Lagi satu KJ boleh tak engkau alter raut wajah kau yang kelihatan SMIRKISH tu. Tu yang minus point kau!

Kalau engkau dapat menjadi manusia yang kelihatan baik dan berakhlak juga baik jawatan PM tu mungkin kepunyaan kau! Aku serius ni!

adek hisham,  April 1, 2008 at 1:38 PM  

mukriz bodohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

ELIT,  April 1, 2008 at 2:42 PM  

APA KEJADAHNYA KAU ORANG BUAT BLOG MURAHAN NIE .. ? APA STANDARD 2ND GENERATION PARIAH KJ NI NAK JADI PM ? SEDAR DIRI LA SKIT OOII ..

Anonymous,  April 1, 2008 at 2:44 PM  

Hidup Mukhriz!Mampus KJ, ejen singapore pengkhianat umno dan melayu!

Anonymous,  April 1, 2008 at 2:52 PM  

Dalam keghairahan membicarakan tentang penentangan masyarakat Melayu terhadap pucuk pimpinan UMNO, timbul cerita mengenai strategi Pak Lah tidak meletakkan menantunya Khairy sebagai menteri kabinet untuk menarik sokongan penyokong pembangkang sebelum ini yang secara terang-terangan menentang Pak Lah. Strategi yang kononnya dibuat bagi memberi keyakinan pada orang Melayu bahawa Pak Lah mengenepikan kepentingan keluarga sebenarnya hanyalah satu lagi sandiwara.


Saya telah berkesempatan menemui seorang hamba Allah yang wajar saya gelar balaci UMNO dan Khairy ini. Saya tidak pasti samada balaci ini menggunakan nama Khairy untuk menguatkan dakwaan bagi mendapatkan projek semata-mata, atau memang wujudnya segelintir balaci yang mempunyai hubungan rapat dengan Khairy. Menurutnya, walaupun KJ tidak ditabalkan sebagai mana-mana menteri dalam kabinet, beliau diberi kuasa untuk 'mengusik' mana-mana kementerian (dalam kata lain, mengarahkan menteri) supaya mengikut telunjuknya bagi tujuan membuat keputusan berkaitan projek-projek kerajaan.


Jikalau benarlah demikian dakwaannya, saya berasa amat malang sekali menjadi rakyat sebuah negara yang diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional. Mandat yang diberikan rakyat kepada Barisan Nasional disalahgunakan untuk kepentingan peribadi. Saya juga merasakan ditipu dan ditindas oleh pemimpin kerajaan BN kerana kepercayaan yang diberikan hanya memberi kemewahan pada segelintir balaci dalam UMNO dan BN.


Malang sungguh penyokong BN zaman ini, dipermainkan bagai budak-budak tadika KEMAS. Gurunya ialah Pak Lah, mengangkat tangan sambil melaungkan sesuatu yang tidak pasti dan tiada makna. Harapkan slogan cemerlang, gemilang dan terbilang yang semakin menyemakkan halwa telinga dan menyakitkan hati. Dibuatnya pula para anggota balaci UMNO yang hanya tahu mengangguk kepala tanda setuju membabi-buta.


Berbalik pada Khairy ini, jikalau benar kelab penyokongnya wujud, sewajarnya kita mengambil tindakan untuk memastikan ahli-ahlinya tidak bebas bergerak sampai ke tahap tiada lagi kedengaran penyokong dan balaci KJ. Seperkara yang saya lihat ialah balaci UMNO dan KJ ini adalah mereka yang berpendidikan tetapi tidak berakal, berkelulusan tetapi tidak berfikir, bercita-cita tinggi tetapi tidak berusaha, bersemangat tetapi tiada keberanian bersuara dan tahu kesalahan tetapi malu menegakkan kebenaran. Memang wajarlah mereka digelar balaci.
balaci/penjilat a.k.a jinggo

Anonymous,  April 1, 2008 at 3:38 PM  

At least masa Tun jadi PM, dia stop anak-anak dia aktif politik. Baru tak de 'conflict'. Ni Pak Lah, semua suku sakat dia nak bawa masuk.

Dahlah bawa masuk, terang-terang dia protect KJ. Apa dia ingat UMNO ni bapak dia punya ke.

Tu sebab orang menyampah kat UMNO dan undi pembangkang

Mat Kilau April 1, 2008 at 4:31 PM  

artikel paling bangang dan bodoh... sama standard dengan pemikiran Pak Lah Ngantuk... patutlah BN kalah teruk... orang yang support BN macam blog nie punya pemikiran adalah sampah rupanya...

Payah BN nak menag balik macam nie...

tapi walau apa yang pasti adalah Kairi tu hanya menumpang tuah bini je... tak lebih dari tu...

best nye jadi kairi.. dapat nori (ok la gak) , dapat gula-gula kan Pak Lah Ngantuk dan dapat macam-macam lagi...

P/s : jinggo pun dapat la jugak sikit.. pasal tu tulis artikel sampah..

Anonymous,  April 1, 2008 at 5:04 PM  

Dimanakah terletaknya kekuatan Kj, Pada kerisnyakah?, pada ucapannya kah? atau pada rupanya yang (tak) hensem kah.....er .err .er apa ya?
Haaaa jawapannya ialah pada sijil nikahnya dengan Nori.

sudin,  April 1, 2008 at 10:16 PM  

woik laknat khairy pengkhianat bangsa pemusnah agama Islam.. ko manusia laknatullah yang merosakkan bangsa Melayu Islam dan Parti Bangsa Melayu yang memperjuangkan Islam. Mamposlah ko KJ!

Anonymous,  April 1, 2008 at 11:32 PM  

pukimak punya kj...............

Anonymous,  April 1, 2008 at 11:36 PM  

woi kj apsal ko senyap je. kalau anak jantan bangkitlah pertahankan bapak mertua kau!!!! mana pegi muka kau dlm mainstream media???? takut menambahkan burden dkt pak mertua ka? pukimaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkk punya budak itam

Tidur LAH......,  April 2, 2008 at 12:57 AM  

Aku rasa dua2 tak layak...
Alasan-alsannya....
1) Khairy keturunan pendatang..lahir tah kat mana2..kuwait ke???hehe tapi muka sebijik bangla chittagong keje kat stesen minyak petronas putrajaya..kenan bangla kot....
mukhriz pun tak layak..sebabnya kuturunan dia...jauh jugak mari
2) Dua2 anak kesayangan..tak boleh wat keputusan sendiri..mukhriz banyak brgantung pada Che Det dalam papehal..x berani dalam menentukan haluan politik beliau...
si khairi pun sama...nak pilih stokin ke pejabat pun tanya Pak Lah..nak pakai seluar dalam pun Pak Lah yang tolong cari dan sarungkan...
3)Dalam PRU 12, Ch Det banyak merayu pengundi menaikkan si mukhriz, belum terserlah karisma beliau berbanding dengan dahi sulah mukhriz...si khairi lagi dajjjal...menang pun dengan bantuan undi pos ..selayaknya beliau yang berkhidmat pos malaysia..

itu pandangan aku...dan aku rasa yang paling layak jadi Perdana Menteri Malaysia ialah dari mereka yang ada ciri2 berikut:
1) warganegara dan keturunan malaysia
2) tanah tumpahnya di Malaysia
3) yang percayakan pada tuhan sekalian alam
4) yang menumpahkan taat setia pada raja dan negara
5) yang menjunjung perlembagaan negara
6) yang mendaulatkan undang2
7) yang menjaga kesopanan dan kesusilaan umat islam dan bangsa malaysia.......
daulat tuanku..daulat tuanku...daulat tuanku........

aku dok tengok2, tenung2, tilik2 si khairy tak layak..memang tak layak..dulu, kini dan selamanya utk jawatan PM Malaysia

mahakaya,  April 2, 2008 at 1:51 AM  

www.raksasabn.blogspot.com

Mukhriz Masih Mentah Untuk Jadi Penglima Perang

Mukhriz Tun Mahathir satu nama baru dalam kancah politik tanah air yang dahulunya tidak pernah memperdulikan langsung dunia politik ini, walaupun ayahnya adalah seorang tokoh politik.

Mukhriz begitu bijak kerana tidak mahu membabitkan diri dalam politik ketika itu dan lebih senang menjalankan perniagaan kerana peluang perniagaan terbuka luas buatnya.
Apa perlu bersusah-susah payah berpolitik. Setelah ayahanda beliau meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri nama Mukhriz tiba-tiba saja melonjak dalam kancah kontraversi politik.

Nama belia mula diberikan perhatian setelah dua kali membuat kenyataan yang mencabar Perdana Menteri.
Mukhriz bernasib baik kerana Perdana Menteri yang dicabar bukan bernama Dato Seri Dr Mahathir, jikalah nama Perdana Menteri yang dicabar ini bernama Dato Seri Dr Mahathir pasti Mukhriz tidak lagi menjadi ahli UMNO sekarang. Kadangkala ingin juga kita bertanya, besar sangatkah jasa Mukhriz kepada UMNO.

Besar sangatkah sumbangan beliau kepada UMNO dan Negara.
Berapa banyak sumbangan beliau dalam Pemuda UMNO. Besarkah sumbangan Peace Malaysia sehingga beliau layak berkokok bagaikan ayam jantan sehingga biadab kepada orang yang telah kian lama dan telah banyakkah berjasa kepada UMNO.

Jika di zamam ayahandanya yang menjadi Perdana Menteri tentu ayahandanya telah mengakhirkan kerjaya politik beliau. Rasanya, baru saja sepenggal Mukhriz benar- benar melibatkan diri.

Jasanya kepada UMNO belumpun lagi kita nampak.Apakah Mukhriz sudah layak untuk bersuara dan mengasah taji sabungnya kepada Perdana Menteri yang telah lama dan banyak berjasa kepada UMNO. Jika bukan kerana Tun tak mungkin ada siapa yang pedulikan si Mukhriz ini.



Mana Mukhriz semasa pilihan-pilhanraya kecil dari Kuala Berang, Pangkalan Pasir, Machap, Batu Talam dan Ijok? Tidak pernah kelihatan memberi ucapan menerangkan perjuangan UMNOnya, tidak dilihat bersama pengundi atau rakyat di kawasan kawasan yang dipertandingkan, malah mengunakan alasan KJ dan Hishamuddin tidak memberi peluang.

Kalau saudara pernah ke pilhanraya kecil, kat kedai kopi tu pun dah jadi medan perang, jadi apa alasan Mukhriz? Memang sumbanganya amat kecil dan tidak di rasai langsung oleh rakyat dan ahli UMNO.


Hishamuddin pernah sendiri menyatakan kepada Bendaharinya Dato Hamid Norazahar dan Setiusaha Pemuda Dato Rahman Dahlan yang "....bagi apa-apa program atau Aman Malaysia pun hancur kalau bagi Mukhriz'" dan Mukhriz ini seorang yang kedekut, seperti claim claim expenses melawat bahagian bahagian walaupun seorang jutawan bawah 40 tahun, masih meminta Pemuda UMNO untuk bayarkan tambang dan claim perjalanan (duit minyak).



Kenapa Mukhriz tidak pernah dengan terbukanya memberi bantuan melalui syarikat syarikat besarnya atau pun menubuhkan Yayasan bersama abang abangnya yang kaya raya. Mana pernah terdengar tiket tiket Formula 1 yang pengerusi Litar Sepang F1 bukan lainnya Dato Mokhzani kekanda Mukhriz deiberi secara percuma ke rakyat yang tak boleh mampu, kerana tiket di letak atas paras harga international.

Juga sebagai Pengerusi ANSARA apa yang Mukhriz sumbang??Jika Mukhriz merasakan beliau yang paling layak mengkritik Pak Lah tanpa segan silu eloklah Mukhriz menyimpan perasaan segan beliau pada veteran-veteran UMNO yang lain dan perasaan hormat dengan ketua-ketua pemuda dan ahli-ahli pemuda yang telah menabur bakti kepada UMNO.

Apakah apa yang di salak oleh Mukhriz benar-benar untuk orang melayu atau untuk mencari populariti untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO.

hamid April 2, 2008 at 3:09 AM  

MUKHRIZ rambut pulau.
otak xde.
dahi cam babi.
KJ power!
KJ!
KJ!
KJ!

ai don go oxford university,  April 2, 2008 at 3:41 AM  

KJ masih belum cukup umur untuk mengepalai Malaysia

KJ, satu nama baru dalam kancah politik tanah air. Muncul secara tiba2 dengan bantuan tongkat yang di hulur pertapa kaki tidur bagi mendaki tangga hierarki politik ame NO.

KJ tidak begitu bijak kalau di bandingkan dengan skop pengajiannya di st hugh's college kerana tertumpu dgn pembabitan dalam bidang sahsiah yang di umpamakan sebagai seekor kerbau membawa lumpur, habis 3 beranak terkena najis dan lumpurnya dan menyukarkan karier mentuanya, Tidur LAH.

Sebagai golongan muda, jangan di amalkan sikap gelojoh yang amat dalam setiap perbuatan..Amalkan sikap bersederhana dalam setiap perbuatan sehari-harian.

Apa perlu sangat beliau bersusah payah bergelumang dengan politik. Beliau patut belajar dari setiap tindakan dan perlakuan di lakukan anak lelaki Tidur LAH yang banyak menyapu bersih kontrak kerajaan dengan membina usaha melalui perniagaan..Inilah personaliti yang patut kita contohi...menyapu bersih hampir semua projek di Terengganu yang hampir menggoyahkan ame No dan Deris JE di terengganu.


KJ juga banyak membuat kenyataan bodoh dan dungu seperti yang di lakukan di Kelantan dengan slogan PADE DOH 18 TAHUN PAS MEMERINTAH KELANTAN. Keangkuhan dan kegoblokan beliau telah meranap dan menjahanamkan sama sekali peluang ame NO untuk merampas Kelantan dari tangan PAS. Tindakan bengong dan dungu beliau untuk merampas hasil mahsul yang terdapat di bumi Kelantan dengan tindakan yang kebudak-budakan dan pertimbangan yang dangkal di lakukan memusnahkan reputasi ame NO di Kelantan juga personaliti Tidor LAH

KJ amat2lah bernasib baik kerana Tidor LAH yang di kenalinya dengan lebih rapat selama 7 tahun ini adalah seorang yang lemah dalam setiap keputusan dan perancangan.. ini amat memungkinkan utk KJ memanipulasi segala tindakan yang di lakukan Tidor LAH.

Setakat ini berapa besar agaknya jasa yang telah di sumbangkan kepada negara dari segi pembanguna negara, kemajuan ekonomi, keselamatan dan keamanan kepada rakyat yang telah di lakukan KJ..Persetankan dengan penjualan Pantai Holdings kepada Temasek Holdings..ketepikan persoalan ECM Libra dan Avenue, Kebumikan perkara berkaitan monsoon cup dan UPB My Team..usah di cuit majlis halal sedunia....ingin juga aku bertanya, besar yang amat sangatkah jasa KJ kepada Malaysia dan ame NO.

kalau banyak dan tak terbilang sungguh jasa KJ kepada agama, bangsa dan negara, sebesar manakah agaknya jasa beliau? mungkin sebesar batang mancis ataupun sebesar sebutir kacang hijau!

Bagaimana sumbangan beliau kepada kedaulatan agama, bangsa dan negara atas kapasiti beliau sebagai naib ketua pemuda ame NO. Hebat sangatkah beliau dengan memprotes di hadapan kedutaan Uncle Sam tempohari? Cemerlang sangatkah beliau untuk membangunkan ekonomi marhaen melayu di Baling, pedalaman Sabah, Sarawak sehingga beliau tega memikul watak ayam sabung ame NO yang bersedia untuk bertarung...

Tindakan dan perbuatan beliau yang kurang adab dan pekerti Melayu di anggap biadab kepada orang yang lama dalam ame No dan bangsa melayu yang lainnya.

Aku amat menantikan kemunculan menantu Tidor LAH di parlimen dan di setiap pilihanraya kecil akan datang..Aku jangkakan dengan perilaku beliau yang biadap dan gelojoh dalam ame No akan menyebabkan parti keramat orang melayu ini akan cepat di timpa penyakit jantung, darah tinggi dan stroke..


Juga sebagai alumni St Hugh's oxford, KJ boleh la bantu dan tengok2kan junior di st hilda's, sufiah yusof @ shilpa lee di perantauan. ini juga membuktikan yang akal yang cerdas dan pendidikan yang tinggi dari tempat berprestij pun tidak menjamin perlakuan yang cemerlang dan terpuji..

MEETUNCLEKHAIRY,  April 2, 2008 at 9:41 AM  

mukriz nk jd PM? ko biar benar bro... apa ada pada mukriz? siapa mukriz kalau takda mahathir dibelakangnya? mampukah mukriz berjalan sendiri didalam dunia politi yg penuh pancaroba tanpa dipimpin oleh ayahnya? mukriz nih nak bercakap pun aku nengok macam budak baru belajar bercakap, ada hati nak jadi PM? jadi PM negara macam bhutan boleh la. sama lah macam bapak dia jugak, cakap berbelit - belit. apa yg mahathir buat bila umno kehilangan banyak kerusi di beberapa negeri pada tahun 1999? apakah beliau sedia meletakkan jawatannya pada masa tu? tidak... walaupun trengganu jatuh ditangan pas, di kedah umno hilang majoriti 2/3, dibeberapa tempat di perak, pahang, selangor & penang telah jatuh ke tangan pas, sekali lagi saya bertanya, adakah mahathir sedia meletakkan jawatannya pada masa itu? sudah tentu tidak. tetapi sekarang ini mahathir kata dia akan letak jawatan kalau dia berada ditempat pak lah sekarang. adakah dia akan sedia meletakkan jawatannya( sekali lagi saya bertanya) sudah tentu tidak tuan2 & puan2. tak payah fikir panjang2, tak payah fikir lama2, siapa tak kenal mahathir? outa saja lebih. aku pun tak tau lah apa yang mukriz & mahathir nak dalam hidup ini. cukup lah berpuluh tahun menjadi PM Malaysia. dah cukup segala kekayaan negara yang dihirupnya sekeluarga. berilah peluang pada orang lain pula. jangan tamak, orang tamak selalu rugi. aku pun tak faham lah kenapa mahathir nak sangat anaknya si mukriz nih menggantikannya. orang macam mukriz mana layak nak memerintah negara, cakap pun tak pandai apa lag9 nak mentadbir negara. lupakan saja lah niat yg busuk tu. aku lebih suka dengan kekanda khairy yang lebih berkaliber & berwawasan jauh. korang rasa kalau kj berdevbat dengan mukriz siapa yang menang? sendiri mau ingat la bro. adios!

Anonymous,  April 2, 2008 at 10:08 AM  

sokong Khairy jadi Pm

Anonymous,  April 2, 2008 at 10:14 AM  

wahai saudara sekalian, jangan nak berlaga lagi, yang paling ada qualification jadi PM ialah Anwar.
Hidup pakatan BR.
Untuk rakyat malaysia.
yahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

kai,  April 2, 2008 at 10:15 AM  

rajin betul Anonymous menyokong khairy...
Ape tak brani letak nama sendiri ke?
ke yang sokong dier ni orang sama je.. asek post ulang2 je...
Berbanding khairy, Mukhriz lagi layak jadi pemimpin... KJ ada pengaruh sendiri?
Ada pegi UITM tak? Dengar takmacam mana Mahasiswa bagi Booo kat khairy khinzir ni?

Anonymous,  April 2, 2008 at 10:16 AM  

i sokong KJ jadi PM sebab lanciunya besar..boleh gempur

Anonymous,  April 2, 2008 at 11:43 AM  

Dua dua tak layak...
Aku sokong Nurul Izzah..
Pemimpin yang lengkap segala galanya
Mukhriz tu lebar dahinya... org kata kuat nafsu... si Kj tu pulak hitam mcm bangla... ganas tu... Heheheheheh... Rakyat M'sia sokonglah NURUL IZZAH...

Anonymous,  April 2, 2008 at 11:45 AM  

KJ tu harapkan bapa mentua je... habuk pun tak de... Si Mukhriz ni pula belom layak lagi... masih mentah... SO I SOKONG ANUAR IBRAHIM LA ATAU KU LI JE LAH BEB.

Anonymous,  April 2, 2008 at 12:26 PM  

KJ tak dak teloq...
bapak mat rempit...
towkey jual malaysia kepada singapora...
penyonglap duit rakyat...
maya karim pun dia sebat...

apa lagi yek....

nanti aku top-up
hehehehhe

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 12:28 PM  

tak kisah la apa-apapon...

yang pasti pak lah dan khairy tahun ni jatuhhhhhhh!!!

ni orang umno cakap bukan aku cakap....

sorry......

Anonymous,  April 2, 2008 at 1:44 PM  

Aku ingat KJ sekarang sudah takut sama dia punya bayang-bayang sendiri. Dia sekarang nampak semua sudah jadi hantu. Oh! Lupa. Diakan bapak hantu

MOKHZANI,  April 2, 2008 at 1:44 PM  

kepada mereka2 yg dh nyanyuk..

silalah undurkn diri..

berikan pucuk pimpinan yg baru..

yang lebih agresif demi menentang DAP yg kafir itu..

Khairy anda teruskan perjuangan..

Jangan dgr ckp depa neh..

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 1:56 PM  

MCA , MIC dan GERAKAN tu dalam ketegori apa.....?

tun_telanai,  April 2, 2008 at 3:49 PM  

Exco Pemuda UMNO dan ahli Parlimen Jerlun Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir mendesak agar pemilihan UMNO yang dijadualkan pada tahun ini tidak wajar ditundakan. Beliau mahu Presiden parti mengotakan kata-katanya pada tahun lepas iaitu pemilihan UMNO akan diadakan pada tahun ini.
Desakkan oleh Mukriz tersebut adalah satu keputusan yang kurang bijak dan ianya terlalu mengikut emosi. Mukriz seharusnya menjaga kerebilitinya sebagai seorang Exco pemuda UMNO, perlu bertindak dengan bijak dan bukannya mengeruhkan lagi keadaan. Desakkan beliau tersebut seolah-olah mahu memecah belahkan anggota parti UMNO.
Mengikut Fasal 10.7 Perlambagaan UMNO, Majlis Tertinggi sebagai badan tertinggi Parti berhak menangguhkan pemilihan di peringkat MT, bahagian dan cawangan,tetapi penanguhan itu tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan asal.
Seharusnya Mukriz lebih memahami dan mengetahui akan setiuasi Parti UMNO selepas mengalami kekalahan lima buah negeri. Di waktu ini Pemimpin UMNO perlu memperbetulkan semua kesilapan mereka di dalam pilihan raya umum yang lalu.
Mukriz dinasihatkan supaya jangan terawang-awang di angkasa, perbetulkan dahulu akan kesilapan dan jangan biarkan penyakit ini berterusan. Jika ketika air keruh, hujan lebat dan angin kencang, bagaimana kita mampu merawat politik yang sedang bergelora ketika ini.
Penangguhan pemilihan UMNO merupakan suatu keperluan bagi kesemua peringkat ahli dalam UMNO dan Inilah masanya untuk pemimpin tertinggi turun padang bagi memantau permasalahan supaya dapat muhasabahkan diri dapat dilakukan bagi memperkukuhkan semula perpaduan dalam parti

budak hisham,  April 2, 2008 at 4:04 PM  

Mukhriz Tun Mahathir satu nama baru dalam kancah politik tanah air
yang dahulunya tidak pernah memperdulikan langsung dunia politik ini,
walaupun ayahnya adalah seorang tokoh politik.

Mukhriz begitu bijak kerana tidak mahu membabitkan diri dalam politik
ketika itu dan lebih senang menjalankan perniagaan kerana peluang
perniagaan terbuka luas buatnya.
Apa perlu bersusah-susah payah berpolitik. Setelah ayahanda beliau
meletakan jawatan sebagai Perdana Menteri nama Mukhriz tiba-tiba saja
melonjak dalam kancah kontraversi politik.

Nama belia mula diberikan perhatian setelah dua kali membuat kenyataan
yang mencabar Perdana Menteri.
Mukhriz bernasib baik kerana Perdana Menteri yang dicabar bukan
bernama Dato Seri Dr Mahathir, jikalah nama Perdana Menteri yang
dicabar ini bernama Dato Seri Dr Mahathir pasti Mukhriz tidak lagi
menjadi ahli UMNO sekarang. Kadangkala ingin juga kita bertanya, besar
sangatkah jasa Mukhriz kepada UMNO.

Besar sangatkah sumbangan beliau kepada UMNO dan Negara.
Berapa banyak sumbangan beliau dalam Pemuda UMNO. Besarkah sumbangan
Peace Malaysia sehingga beliau layak berkokok bagaikan ayam jantan
sehingga biadab kepada orang yang telah kian lama dan telah banyakkah
berjasa kepada UMNO.

Jika di zamam ayahandanya yang menjadi Perdana Menteri tentu
ayahandanya telah mengakhirkan kerjaya politik beliau. Rasanya, baru
saja sepenggal Mukhriz benar- benar melibatkan diri.

Jasanya kepada UMNO belumpun lagi kita nampak.Apakah Mukhriz sudah
layak untuk bersuara dan mengasah taji sabungnya kepada Perdana
Menteri yang telah lama dan banyak berjasa kepada UMNO. Jika bukan
kerana Tun tak mungkin ada siapa yang pedulikan si Mukhriz ini.


Mana Mukhriz semasa pilihan-pilhanraya kecil dari Kuala Berang,
Pangkalan Pasir, Machap, Batu Talam dan Ijok? Tidak pernah kelihatan
memberi ucapan menerangkan perjuangan UMNOnya, tidak dilihat bersama
pengundi atau rakyat di kawasan kawasan yang dipertandingkan, malah
mengunakan alasan KJ dan Hishamuddin tidak memberi peluang.

Kalau saudara pernah ke pilhanraya kecil, kat kedai kopi tu pun dah
jadi medan perang, jadi apa alasan Mukhriz? Memang sumbanganya amat
kecil dan tidak di rasai langsung oleh rakyat dan ahli UMNO.

Hishamuddin pernah sendiri menyatakan kepada Bendaharinya Dato Hamid
Norazahar dan Setiusaha Pemuda Dato Rahman Dahlan yang "....bagi
apa-apa program atau Aman Malaysia pun hancur kalau bagi Mukhriz'" dan
Mukhriz ini seorang yang kedekut, seperti claim claim expenses melawat
bahagian bahagian walaupun seorang jutawan bawah 40 tahun, masih
meminta Pemuda UMNO untuk bayarkan tambang dan claim perjalanan (duit
minyak).


Kenapa Mukhriz tidak pernah dengan terbukanya memberi bantuan melalui
syarikat syarikat besarnya atau pun menubuhkan Yayasan bersama abang
abangnya yang kaya raya. Mana pernah terdengar tiket tiket Formula 1
yang pengerusi Litar Sepang F1 bukan lainnya Dato Mokhzani kekanda
Mukhriz deiberi secara percuma ke rakyat yang tak boleh mampu, kerana
tiket di letak atas paras harga international.

Juga sebagai Pengerusi ANSARA apa yang Mukhriz sumbang??Jika Mukhriz
merasakan beliau yang paling layak mengkritik Pak Lah tanpa segan silu
eloklah Mukhriz menyimpan perasaan segan beliau pada veteran-veteran
UMNO yang lain dan perasaan hormat dengan ketua-ketua pemuda dan
ahli-ahli pemuda yang telah menabur bakti kepada UMNO.

Apakah apa yang di salak oleh Mukhriz benar-benar untuk orang melayu
atau untuk mencari populariti untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda
UMNO.

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:13 PM  

Nampak macam Si KJ ni pakat dengan Anwar nak jatuhkan BN & UMNO... Orang BN & UMNO tak perasan ke?

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:15 PM  

MUKRIZ NGAN KHAIRY SAMA SAJE...KORANG NI SESAMA UMNO PON BERLAGA ...HAHAHAH CAMANA NAK MAJUKAN BANGSA....KONON NAK ADAKAN PENYATUAN MELAYU BN/PAS ...BETOLKAN LAH DIRI KORANG DULU...PEMIMPIN SAMA PEMIMPIN DALAM PARTI SAMA PON BERTELAGAH ....SEBENAR NYA DUA2 TU TAKDE JASA PON....MELINGKUPKAN DUIT NEGARA DAN DUA2 NI PENGKHIANAT BANGSA JER

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:19 PM  

Apakah sumbangan Mukhriz selama ini???
Aman Malaysia tu apa? Buta ke?

Mukriz tak layak jika dibandingkan dengan KJ.
Kenapa pulak tak layak? KJ tu layak sebab usaha dia sendiri ke dengan bantuan bapak mertua dia? Sebelum dia jd naib ketua pemuda engkorang pernah dengar nama dia ke? mcm mana tiba2 dia blh top?

Mukhriz sentiasa bergantung pada bapanya, Berbanding dgn KJ yang mempunyai pengaruh yang tersendiri.
Pengaruh sendiri? Ada akai ka....

Jika hendak dibezakan Mukhriz dengan KJ jauh sekali perbezaannya.
Memang jauh perbezaan...Sorang guna pak mertua kaut untung sorang lg usaha sendiri..Mukhriz jadi ADUN atau ahli parlimen ke masa bapak dia berkuasa? KJ?

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:35 PM  

no to khairy.

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:36 PM  

KJ Bodoh, Beruk Jalanan !!!
Jangan mimpi la jadik PM..
Bapak mertua bodoh kau tu pun dah nyawa2 ikan..

Pegi la terjun lombong !!
BAGHALLLL PUNYA ANAK BERANAK!!!

MR. April 2, 2008 at 4:38 PM  

Jika diberi pilihan antara KJ dan Mukhriz ... sorry to say aku terpaksa pilih KJ ...

MMg aku tak suka KJ! Tapi antara 2 ekor beruk ni, beruk KJ lagi hebat ....

KJ adalah mastermind utk Pak Lah ...

Tapi Mukhriz?? Tun yg jadik mastermind utk dia ...

So, nampaknya KJ lebih bijak dari Mukhriz ...

So, Mukhriz, kalo bapak ko dah KO esok, tergapai2 la ko nak bersepak terajang dalam politik nih ...

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:38 PM  

Jangan BIarkan PM dan anak menantu nye KAUT HARTA RAKYAT dan NEGARA..

JATUHKAN KJ and PM BODOWI !!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:40 PM  

DUA DUA PUN BELUM LAYAK JADIK PM
TAPI AT LEAST MUKHRIZ ADA POTENSI

KJ NI tak layak langsunggggggg.!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:44 PM  

Presiden - Tan Sri Muhyiddin Yassin
T/Presiden - Datuk Shahrir Abdul Samad
Naib Presiden - Hishamuddin
Naib Presiden - Rais Yatim
Naib Presiden - Datuk Seri Rafidah Aziz

Ketua Pemuda - Datuk Seri Mohd Khir Toyo

INILAH YANG TERBAIK !!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:46 PM  

KJ !!
APSAL KO SENYAP JE LEPAS PRU12???
TAKUT KE?
RASA BERSALAH KE?
ATAU KO SENYAP2 PASANG STRATEGI BARU??

KAHKAHKAHKAH

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:48 PM  

UMNO DAH NAK LINGKUP !!
BERGADUH SESAMA AHLI !!
BAGUSLAH CAMNI..
PEMBANGKANG YANG UNTUNG !!

HIDUP PAKATAN RAKYAT !!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:48 PM  

hmm KJ bukan anak jati N9 bai..omak eh org penang..abah eh org rembau..n9 negeri beradat bai..ikut boleh omak..KJ ado pengaruh sbb sijil nikah eh..bini eh anak PM..cubo kau guno sijil nikah kau minta projek..takpun kau jajo minta undi kek perwakilan..dapek tak gak eh..yang sebonar eh sapo KJ nih..ntah bunian mano dr langit..tetibo muncul..mcm hero tapi tak hero..camnilah bebari nuh blog anti KJ ado kuar klip 17 saat..kalau betullah itu bukan dio silo buek repot polis..saman balik pemilik blog tu..AMACAM ADA BERANI?

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:50 PM  

khairy lebih baik daripada mukhriz?? meluntah ...
mukhriz jauh lebih mulia dan berjasa kepada rakyat....
apa jasa khairy??
buat demonstrasi jalanan, menghimpunkan mat rempit, mengelar demonstrasi aman sebagai BERUK dan hendak menjadi PM pada usia 40 tahun..
memang tak ade harapan langsung sebab jiwamu penuh dengan KUASA dan KEKAYAAN!!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 5:15 PM  

kesian pada administrator blog pro KJ ni. mcm katak bawah tempurung je. byk hal sebenar dia tak nampak dan tak tahu. tak tahu ke si KJ lah org tengah menjual saham TM dgn TNB kepada temasek holding. Abis syarikat malaysia, semua KJ nak jual. Jangan sampai melayu merempat di bumi sendiri!!!!

Anonymous,  April 2, 2008 at 5:33 PM  

Tak best la blog nih...boring jek. Letak la byk sikit gambo ke apa ke. Toksah le buang masa....asik nak baca citer korang yg tah apa2 jejej %#$%^&*&^%!

kakitidur April 2, 2008 at 5:55 PM  

Korang ni semua bodoh. Daripada KJ (Ajen Singapore)tu jadi PM lebih baik aku pilih Lee Kuan Yew terus. Direct to the source.

Anonymous,  April 2, 2008 at 6:27 PM  

KJ haram jadah

Anonymous,  April 2, 2008 at 7:20 PM  

bergaduhlah kau orang ameno biar hancor lebur ameno nanti
kau orang semua penyamun tarbus
beruk lawan botak

Anonymous,  April 2, 2008 at 7:25 PM  

KJ = BERUK
MM = BOTAK
kj + mm = BERUK BOTAK
KORANG TAU TAK KENAPA DIA ORANG BERGADUH sebab dia orang tak kawan baik...
pak lah = tidor
tun det = gila talak
pak lah + tun det = gila tidor
KJ + MM + PAK leLAH + Tun DET =
PENYAMUN TARBUS NAK BELASAH DUIT NEGARA.....

kj aaacchhhuummmm...,  April 2, 2008 at 10:11 PM  

Calon2 yang bakal menerajui ame No selepas PAU(Disember 2008) nanti sehingga....... (yang tinggal hanya dacing sahaja)


Presiden - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi

T/Presiden - Datuk Ibrahim Ahmad Badawi

Naib Presiden - Sdra. YB Khairi Jamaluddin

Naib Presiden - Datuk Norza Zakaria

Naib Presiden - Datuk Reezal Merican s/o Naina Merican

Ketua Wanita - Datin Seri Jeanne Danker Abdullah

Ketua Pemuda - Datuk Kamaluddin Abdullah

Ketua Puteri - Sdri. Nori Abdullah

Bendahari - Datin Azrene Abdullah

Setiauaha Agung - Senator Datuk Kalimullah Hassan

Ketua Penerangan - Sdra. Jinggo

Ketua biro Putera - Sdra. Ali Jibrail Jamaluddin

Setiauaha Kerja - Datuk Ahmad Zaki

Pegawai Khas - Datuk Vincent Lim

INILAH BETUL-BETUL PIMPINAN PARTI YANG TERBAIK (CEMERLANG, GEMILANG, TEBILANG) !!!

siput babi,  April 2, 2008 at 10:44 PM  

KJ tu penyamun....
orang bodoh je yang sokong penyamun jadi PM..

MM pula anak lanun...kalau jadi PM
habis semua harta negara dikebasnya.

Dua duanya tak layak...

Anonymous,  April 3, 2008 at 12:00 AM  

Pendapat saya paling layak untuk jadi PM ialah Mat Tyson kan dia i suka boxing , jangan main main , speaking english karang, dia mempunyai tumbukan maut ; sekali taruk bola KJ , hancurlah. DPM - Tan Sri Muhyiddin Yassin ; dia ni serigali amerika utara..senyap dia tu mengigit ..giginya tajam.
Yang lain jawatan , saya cadangkan undi, all posts are free for all to fight. toyol , hisammudin, semua boleh bertarung di gelengang gusti.
PR akan memerhatikan and rakyat malaysia akan dapat tengok wayang SILAT GAYUNG ala BN-UMNO.
Sama juga kepada filem lakunan MIC dan aksi kung fu shaolin lakunan Gerakan and MCA.
Tuantuan dan puan puan terimalah anugerah cemerlang , terbilang filem bikinan anak malaysia sejati

harimau maut,  April 3, 2008 at 4:59 AM  

mestilah mukhriz...sebab dia kan boleh lawan perdana menteri..


mau lawan mukhriz kah?

aiyaaa..jgn loo..dia ada abg khir khinzir...

Salam Perjuangan April 3, 2008 at 10:34 AM  

Salam Perjuangan...

Apa sudah jadi... akhirnya perpecahan berlaku dalam UMNO sendiri. Namun sekiranya itulah harga yg harus dibayar bagi mengembalikan sokongan rakyat... saya rela... demi memastikan kelangsungan Islam, Melayu dan Malaysia... agar saya pasti anak kita dan generasi kita akan datang selamat dan tidak emnjadi mangsa seperti melayu di singapura...

Kita harus rasional... saya pasti KJ nak sgt Mukhriz dipecat dan dijatuhkan... tapi atas alasan apa??? dia mengkritik Pak Lah??? itu saja dosanya... ingat Pak Lah bukan Nabi... yang maksum.
Kita sendiri lihat Pak Lah disebalik perwatakan "alim" selaku Imam besar Hadhari juga tidak terlepas dari godaan nafsu dunia... gambar-gambar byk membuktikan betapa "cepat mesranya" Pak Lah dengan gadis-gadis jelita... merangkul erat bersama usapan di bahu dan sentuhan lembut tangan meramas mesra...

Itu belum termasuk:
1. hal-ehwal pentadbiran negara yg tunggang terbalik(kes minta maaf dgn kerajaan cina sbb wanita melayu henjut kecapi bogel dalam lokap)...
2. kegagalan menguruskan isu semasa (rakyat tak dapat penerangan baik kenapa harga barangan dan minyak naik)...
3. tak boleh nak kawal menteri dan kakitangan bawahan (lihat menteri bergaduh secara terbuka...
4. ekonomi tak berkembang (tanya bussines men terutama kaum cina ada projek tak?)...
5. isu perkauman yg lambat diatasi (hindraf)...
6. Maklumat dan penerangan lembab Islam Hadhari (pembangkan guna utk takutkan org cina)...
7. mementingkan menantu dan kroninya dlm projek dgn jelas (siap call Hassan Merican suruh bg projek pada khairy)...
8. Mencaturkan dan merelakan menantu bermaharaja lela(tgk semua takut KJ sbb KJ menantu Pak Lah, cuba bukan dah lama dia KO)...
9. Terlalu mendengar nasihat penasihat-penasihat tak betul dikelilingnya (menasihatkan paklah supaya gagal)....
10. gagal menguruskan BN dan pilihanraya dengan baik sehingga BN KALAH TERUK DALAM SEJARAH MALAYSIA.

Insaflah... Berundurlah secara terhormat...

Saya tahu KJ nak sangat Mukhriz berundur kerana melihat Mukhriz sebagai pencabar terhebat bagi Jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO... tu yg beriya-iya nak jatuhkan tu... betul tak???

Mari Kita lihat apa jasa mereka Khairy... 1. My Team 2. Tunjuk Perasan Kedutaan 2. Timb Pres FAM... apa lagi... byk sgt ke sumbangan dia ni... bermakna ke?

Mari Kita lihat Mukhriz... 1. AMAN MALAYSIA... tak payah cakaplah dgn macam2 misi bantuan dlm negara dan luar negara... 2. Dengan UMNO dah byk sgt dah... yang dilihat begitu bermakna dan berjasa sekali kalau nak dibandingkan dgn KJ... patutnya dulu lagi Mukhriz dah naik jadi Naib Ketua Pemuda... sbb hormat Pak Lah dia mengalah kalau tak sure dia menang...

Kenapa Mukhriz lantang bersuara... saya melihat ini adalah tanggung jawab... kita harus jujur dalam menegur kesilapan... pemimpin yg baik sentiasa terbuka pada teguran... Mukhriz harus menebus kesilapan kerana memberikan laluan pada KJ menjadi Naib Ketua PEMUDA menyebabkan KJ berpeluang merosakkan UMNO dari dalam.

Buat tinjauan dan kajian... kekalahan UMNO bukan disebabkan Pembangkan Kuat tetapi UMNO itu sendiri yg lemah... Org UMNO sendiri menyokong pembangkang demi menyatakan protes pada Pak Lah...

lihat sahaja jentera UMNO pada PRU ke 12 ini. pengalaman saya melihat inilah jentera paling lembek dalam sejarah BN dan telah dibuktikan pada keputusan PRU12 lalu... kenapa jadi begitu... Senang je.. Tidak Puas Hati dgn Pak Lah... dah lah byk isu dan kelemahan... lepas tu tentukan dan letak calon suka-suka ikut logik akal oxford... jahanam-jahanam ... sokongan bukan sahaja hilang terus padam.

Kesimpulannya cukup-cukuplah dinasti Pak Lah... kita perlukan perubahan... perubahan kepimpinan. Jika itu harganya biar kita berpecah seketika dan selepas mendapat kepimpinan baru kita rapatkan barisan mempelbaiki kelemahan kepimpinan terdahulu... demi membawa kestabilan dan keselamatan kepada Islam, Melayu dan negara serta anak cucu-cicit kita nanti.... daripada kita diam menerima kepimpinan yg lemah, berotakkan oxford, mendapat nasihat dari si dungu, mendewakan diri dan ego kononya dialah terbaik... mementingkan kerabat dan kroni... alamat rosak dan binasalah bangsa...

Kata org tua "biar kita bersakit- sakit dahulu... bersenang-senang kemudian... bersatu kita memilih pemimpin baru... bersatu kita menebus kesilapan kita yg lalu...

Penyokong Jinggo,  April 3, 2008 at 12:25 PM  

Berilah sokongan padu utk Khairy yg pasti dapat membawa naik UMNO semula ke puncak kegemilangan & marilah berjalan seiringan dgn Pak Lah dlm menjayakan misinya utk memperkuatkan UMNO ke tahap yang tiada tandingan berbanding mana-mana parti lain.

Anonymous,  April 3, 2008 at 1:34 PM  

saudara KJ,

dari apa yang aku lihat org ramai yg dok kutuk2 kau bukannya tahu apa yang kau buat salah juz ikut2 org jer..
tapi aku nampak sebab utama org benci ko ialah cara & style ko yg agresif yg boleh ditafsirkan juga sebagai kurang ajar dan sombong..
kita org melayu ada budi bahasa.. kalau nak sokongan melayu belajarlah berbudi bahasa bersopan santun.. walaupun mukhriz mungkin tak banyak yang dia menyumbangkan lagi (yang tersiar dalam akhbar la, sebenarnya mukhriz ni banyak membantu masyarakat tapi tak dapat coverage media) namun sikap nya yg cool, ramah, mesra memang disenangi org ramai termasuk saya yg pernah bertemu dengannya semasa perjumpaan pemuda umno beberapa tahun lalu..

aku tak berpihak kepada KJ atau Mukhriz cuma aku nak advice KJ jangan tonjolkan sgt sikap agresif tuh kalau nak dapatkan balik sokongan rakyat.. itupun kalo ko nak dengar nasihat ahli biasa cam aku.. another thing is listen to other's opinions.. aku amat tak suka pemimpin tahu bercakap jer tapi tak mahu mendengar.. hm itu jelah kot sedikit coretan hati aku.. as'kum...

Anonymous,  April 3, 2008 at 2:16 PM  

KJ tak layak jadi PM

KJ...gila babi..
KJ...anak pelacur..
KJ... anak sundal..
KJ.... anak haram
KJ.... anak hantu..
KJ.... anak anjing gila
KJ.... anak banggla...

KJ hanya layak jadi bapa ayam...
POORRDAHHH....WAAKK...

saravanan April 3, 2008 at 3:27 PM  

babi.
butoh.
bukan berpaksikan pada faktor umor untuk menjadi pemimpin.
siape ckp atas faktor umor.
baik pergi kubor,ckp kat atuk xpon moyang korang yang dh mati.
suh jd pemimpin.
"Atuk2,atuk umor dah lama kat dalam kubur nih.Bole jd PM nih"
BODOH~

Teoh April 3, 2008 at 3:29 PM  

ya lah.
bukan depends on age to be a leader.
new generation - new idea.
and a refreshing style.
KJ.
KJ.
KJ.

hamid April 3, 2008 at 3:31 PM  

KJ~
KJ~
KJ~
Mukhriz - mudah lupa.
rambut xde.
otak lampi.

Anonymous,  April 3, 2008 at 5:19 PM  

Kenapa mesti Mukhriz atu Khairy yang patut jadi PM.Kami dari Sabah dan Sarawak yang taat setia pada BN tak ada peluang ke jadi PM.Sepatutnya kami dari Sabah/sarawak diberi peluang juga... kalau tak jadi PM ...TPM ke.. ini tak asyik nak heboh kan ...mereka dari negeri yang kalah dlm PR12 kepada pembangkang...lak yang diuar uarkan
jangan sampai kami lak meluat dengan hangpa semua...

anak
sabah/sarawak

Anonymous,  April 3, 2008 at 5:23 PM  

Apa kata jawatan PM dan TPM tu di gilirkan darri negeri ke negeri...barulah semua negeri dalam malaysia berpeluang menjadi PM atau TPM... dan menghindarkan dari jawatan tu didinastikan oleh sesetengah keluarga atau negeri je...

pemuda sarawak,  April 3, 2008 at 5:31 PM  

Semua rakyat Sabah dan Sarawak pun warganegara Malaysia ga... Bagilah peluang sama rata... 50 tahun dah PM dan TPM dari semenanjung...
Kami tak banyak bising...pun...oleh kerana hangpa da bising bising nak Mukhriz atau Khairy jadi PM ...dan kedua duanya tak layak maka calon dari sabah sarawak patut diambil bagi mengatasi kekalutan ini....

Anonymous,  April 3, 2008 at 5:43 PM  

siapa yang kutuk KJ, jaga sikit..
tak apa kutuk la
i be back dan akan gempur pukimak pukimak tu yang cuba menghalang saya.
mukhriz, janganlah bermimpi
KJ ialah anak melayu terbilang
kami akan sokong KJ habis habisan

Anonymous,  April 3, 2008 at 7:02 PM  

tak le kutuk KJ ke????

yang hang pi kutuk anwar tu tak pe ke?

yang hang pi kutuk Wan Azizah tu tak pe ke?

yang hang pi kutuk nurul izah tu tak pe ka?

kalau hang tak kutuk kami pun tak kutuk juga....

sama sama kutuk itukan adil

budak kecik,  April 3, 2008 at 7:06 PM  

Inilah budaya yang hang pakai..

hang kutuk orang tak pe?

Bila hang kena kutuk kena maki hang marah pulak....

bodoh bin benggooong lah hang ni...

adik manja,  April 3, 2008 at 7:09 PM  

Sokong KJ atau tak sokong itu hang punya pasai......janji jangan kutuk kutuk pemimpin kami dah le...

Kalau hang kutuk kami akan kutuk hang balik....

itu namanya keadilan...ada faham !!!!

sukajilat,  April 3, 2008 at 10:38 PM  

Abg KJ dimana???plz la kuar...jawab si bangang2 sekalian yg bijak berkata2...Abg KJ...jgnla SENTOTkan keJANTANan Abg tu..plzzz

Anonymous,  April 3, 2008 at 10:55 PM  

Mukhriz lagi layak..KJ pergi tidor la..kau dah hancur.
Mukhriz ada sopan sikit, tak berkelakuan biadap..ok
saya sokong mukhriz

futlus,  April 3, 2008 at 11:14 PM  

sebenarnya mcm ni...asasnya konflik antara junior dgn senior.alaa mcm budak2 sekolah la.pak lah ni junior,dr.m dah pencen tu,kita anggap senior.lazimnya senior akan buli junior.macam dulu dr.m kena buli jugak dgn tun hussein.cuma sekarang,dr.m gunakan teknik yang berbeza-hanya gunakan bantuan mukhriz.yang penting pak lah kena ada ketahanan,kita yang junior ni pun kena backup pak lah.saya percaya dr.m nak test pak lah shj,ataupun kritikan dr.m tu sebenarnya satu protokol standard kerana pak lah perlukan pengalaman2 yg dr.m telah lalui.saya menyeru supaya pro-bn yakin dengan bn.saya juga sangat yakin,semua pemimpin2 bn sangat berkualiti,berprofil tinggi,dan sangat komitmen.mereka semua ni telah laksanakan tugas dengan cemerlang.dan mereka ni buat kerja tidak seperti pembangkang.pembangkang hanya mampu buat kerja dgn guna mulut shj.apa yang dicakap oleh pembangkang hanya diulang-cakap oleh rakyat-rakyat bodoh untuk menunjuk perasaan kononnya merekalah yg betul.saya akui pembangkang mempunyai satu kemahiran bertaraf tinggi,skil semula jadi yang hebat,iaitu menyusun kata2 yang menarik untuk didengar.sememangnya merekalah kelahiran baru sebagai pendebat semulajadi.dan sebenarnya rakyat2 bodoh yang menyokong pembangkang ini hanya mahu kehidupan yang senang-lenang.saya ingin bertanya kepada 'perdana menteri bayangan' malaysia,saudara anwar ibrahim bodoh,setakat hari ini,pernahkah saudara anwar bodoh mendengar laporan kematian yang berpunca drpd kenaikan harga minyak,harga barang,atau tol?
sebenarnya anwar bodoh dan rakyat2 bodoh hanya mahukan kehidupan yg mewah dan senang lenang.bukankah,bodoh?
p/s:kj,jawatan jgn byk sangat.jwtn sukan perlu dilepaskan.

Anonymous,  April 4, 2008 at 1:23 AM  

huh...macam takder modal jer comment ni sumer...macam tulis sendiri..

1)mukhriz naik pasal tun, khairy naik pasal pak 'tak mau kalah'

2)2 orang ni mmg ambitious dalam politik, so tak heran la kalau cantas mencantas.

3)mukhriz so far takder jual malaysia kat sh*tngapura tapi khairy, terang terangan.

Anonymous,  April 4, 2008 at 1:32 PM  

futlus said...
pernahkah saudara anwar bodoh mendengar laporan kematian yang berpunca drpd kenaikan harga minyak,harga barang,atau tol?
sebenarnya anwar bodoh dan rakyat2 bodoh hanya mahukan kehidupan yg mewah dan senang lenang.bukankah,bodoh?
...................................

Futlus hang ni bengang...bodoh ....tolol dan bengap....tak tahu kesengsaraan orang miskin... I rasa u ni kaki bodek BN...dapat tender juta juta..dan mengalibabakannya...menyamun dult rakyat...sebab tu lah u kata cam tu..

U kan tau media masa kerajaan lapor semua yang baik je mengenai kerajaan...

Tak da laporan kematian dengkel betul otak u ... bumi melaysia ni subur... tak dapat beli makanan yang semakin mahal terpaksalah rakyat makan ubi kayu je untuk sambung hidup....

Hang tu yang dah kaya ..tak pernah pegi ke kampung kampung tengok sendiri kehidupan orang miskin..hang cuma tengok TV dan baca akbar pro-kerajaan je..

Kami ni tak bodoh untuk menyokong membabi buta...kami waras dan sedar pemimpin BN banyak yang pentingkan diri sendiri..membolot harta rakyat untuk diri sendiri ,keluarga dan kroni mereka je...nasib kami tak terbelah semuanya hanya janji kosong je ditaburkan ...tapi setelah 50 tahun kami masih miskin...

semoga Allah akan membalas kejahilan mereka yang menindas rakyat ....

Semoga Allah akan membantu rakyat yang tertindas...

dari saya,

orang miskin

Anonymous,  April 4, 2008 at 1:39 PM  

futlus otak hang tak betul...
Hang tu yang bodoh sombong....
Pembodek....pengampu...penjilat....

Betul kata orang miskin tu...
kami bukan bodoh macam hang..
menyokong membabi buta...

by
budak pintar

Anonymous,  April 5, 2008 at 8:39 PM  

KJ nak jadi PM?? kiss my A**

Anonymous,  April 5, 2008 at 11:42 PM  

Kj or Mukhriz satu pun tak layak. KJ tau apa, banyak cakap ada la, harap dia sedar apa yang dia sudah hilang during our recent elections tapi tak sedar jugak... Mukhriz tak banyak la. Saya harap our beloved Tun comes back, ayah Mukhriz.. I do sincerely hope our PM realize what he has lost being the Prime Minister. Please Mr PM, rakyat has choosen what they want, would you please respect that!Enough damage has been done.

Anonymous,  April 6, 2008 at 5:41 PM  

Mukhriz tak layak sbb tak pernah lihat dia memperjuangkan kepentingan rakyat dan pengalaman yg amat cetek.

Adakah Kahiry layak jadi PM ? takde apa nak komen sebab benda tak logik.sekian.

sharip dol,  April 6, 2008 at 11:17 PM  

mukhriz x layak sebab botak n cetek pengalaman...
kj layak kerna bepengalaman....
suda nyata kj akan naikkan martabat melayu kita...korang tgk la nanti..

Anonymous,  April 7, 2008 at 9:59 AM  

sharip dol said...

"mukhriz x layak sebab botak n cetek pengalaman...
kj layak kerna bepengalaman....
suda nyata kj akan naikkan martabat melayu kita...korang tgk la nanti.."


Naikkan martabat orang melayu??engkau biar betul dol,stim gam ke? KJ berpengalaman kongkek ada lah.

Anonymous,  April 7, 2008 at 12:09 PM  

Botak bukan sebarang botak Mukhriz tu... botaknya macam kepala kote..

KJ hitam bukan sebarang hitam....
Hitam itu menawan babe...

Anonymous,  May 23, 2008 at 9:52 AM  

Mukhriz atau Khairy jd PM? sama2 muda2, sama2 mempergunakan pengaruh bapa yang bekas atau sedang menjadi PM.. Sapa lebih terer, sapa yang banyak idea, sapa yang blh mbangunkan negara, sapa yang boleh membimbing rakyat, sapa yang boleh menjadi khalifah, sapa yang boleh pegang amanah, sapa yang blh tahu selok belok agama, sapa yang tahu selok belok ekonomi, sapa yang tahu selok belok politik? mau jadi ketua semua kena tahu, klu tak byk sedikit sebanyak, apa lg jadi pemimpin, seseorang yang diberi mandat, yang mendapat kurnia drpd Allah Swt, utk menjadi pemimpin, Khalifah.. di dunia mungkin senang, di akhirat Allah jak tahu bagaimana nasib kita, kala perhitungan dihisab. Tapi arap sapa yang jd pemimpin pas ni, akan buat negara lebih membangun..

Anonymous,  June 18, 2008 at 3:15 PM  

PBN - projek babi negara..sapa babi negara tanya khairy yg merasakan bahawa dirinya yg dimaksudkan babi negara..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP