Friday, April 25, 2008

Malaysiakini mohon maaf kepada Khairy

petikan dari : http://www.agendadaily.com/


Laman web berita Malaysiakini memohon maaf kepada Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin kerana menyiarkan berita yang tidak benar berhubung dengan kemenangan Khairy pada pilihan raya umum yang lalu bagi Parlimen Rembau.

Berdasarkan surat penjelasan yang dihantar oleh Khairy kepada Malaysiakini dan tuntutan permohonan maaf di atas laporan yang tidak benar itu, Malaysiakini melalui Nota Editornya memohon maaf kerana menyiarkan dakwaan tersebut dalam berita yang dilaporkan sebelum ini.

“Pada malam pilihan raya, kami dimaklumkan oleh calon PKR Badrul Hisham Shaharin bahawa dia diberitahu oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya bahawa akan ada kiraan semula dibuat.

“Berita kami adalah bersandarkan maklumat itu. Bagaimanapun akhirnya kami mendapat maklumat bahawa tidak ada kiraan semula dibuat.

Dengan itu kami memohon maaf kepada Khairy Jamaluddin kerana menyiarkan dakwaan tersebut dalam laporan kami sebelum ini,” demikian bunyi permohonan maaf yang dibuat oleh Malaysiakini.

Berdasarkan laporan Malaysiakini berhubung dengan isu itu, Malaysia kini melaporkan bahawa keputusan pilihan raya bagi Parlimen Rembau menimbulkan kontroversi kerana selepas kiraan pertama Khairy kalah sebanyak 800 undi.

Bagaimanapun Khairy telah meminta kiraan semula dan hasilnya beliau diisytihar sebagai pemenang dengan majoriti 5,726. Berdasarkan laporan itu, Khairy menghantar surat penjelasan dan tuntutan permohonan maaf kepada Malaysiakini.

Menurut Khairy, pada hakikatnya tidak ada kiraan semula yang dibuat bagi parlimen Rembau. Malah katanya, pada malam 8 Mac di pusat penjumlahan undi, beliau hadir di situ dan tidak ada kiraan undi semula dibuat malah calon PKR, Badrul Hisham tidak kelihatan di pusat penjumlahan undi tersebut.

Khairy berkata, dakwaan tersebut bukan sahaja tidak tepat tetapi diulang dalam berita yang disiarkan pada 11 dan 18 April oleh Malaysiakini. “Laporan yang disiarkan adalah tidak bertanggungjawab dan nakal.

“Dengan itu, adalah adil untuk kepentingan umum khususnya para pengundi di Rembau, Malaysiakini hendaklah menarik balik dakwaannya itu dan menyiarkan pembetulan dengan disertakan permohonan maaf,” ujar Khairy.

65 comments:

Anonymous,  April 25, 2008 at 9:36 PM  

Itu la lain kali jangan nak main hentam jeer. Si bad tu bukannya boleh pakai penipu no satu kat Malaysia ni.

Telajak perahu boleh undur terlajak kata badan binasa.

Anonymous,  April 25, 2008 at 9:53 PM  

Bodoh punya chegu bird, tak macho langsung dah kalah buat la cara kalah.Banyak bunyi pulak.

Hr tu aku dgr ceramah cikgu bird kat paroi nak je aku terajang budak mentah tu..

Belagak pandai sanggat, mcm la di tu bagus sanggat. tah g sembahyang jumaat ke tak dia tuh.

Aku duduk satu kampung dengan dia aku tahu la, perangai cikgu bird tu.

Yang aku tak puas hati tu, YB datang secara baik, buat kebajikan kkek kg Jasmin dikutuk eh kak cikgu bird.

Apo ko bangang ko cikgu bird ni.

Anonymous,  April 26, 2008 at 12:14 AM  

Aku ttp lbh pcaya dgn chegu bard dari khairy.xmungkin khairy yg dibenci ramai ni bole menang dikala ramai calon bn lain kalah sbb dia ni.mmg xmasuk akal.

Anonymous,  April 26, 2008 at 4:43 AM  

Malaysiakini adalah website yang melemahkan agenda melayu, pengurusnya stephen gan di bayar mukhriz mahathir utk merobohkan umno utk laluannya ke puncak gading. awas.

Anonymous,  April 26, 2008 at 12:11 PM  

Terima kasih kepada blog Pro-Khairy di atas liputan berita penting ini. Saya rasa sudah tiba masa untuk Saudara Badrul mengaku kalah dalam hal ini. Dia jelas tidak boleh menerima hakikat bahawa KJ telah menang dalam pemilihan yang adil dan bebas.

Sebagai generasi muda, kita perlu memberikan KJ ruang dan peluang untuk membuktikan dirinya di Parlimen. Jika dia betul-betul menghayati semangat perjuangan nasionalis sepertimana yang selalu dikatakan, maka rakyat terutamanya generasi muda ingin melihat beliau beraksi sebagai seorang MP yang ber wawasan dan berintegriti.

Kalau KJ gagal, maka kita boleh buat pilihan lain dalam PRU13. Kerusi Rembau itu tidak dimiliki oleh mana-mana individu. Sebaliknya, rakyat akan menentukan siapa diberi amanah dari masa ke semasa.

Sekarang adalah masa KJ menjadi MP Rembau. Tak payahlah ada usaha-usaha untuk mempertikaikan realiti itu lagi. Biar dia buat kerja. Kita tunggu dan lihat.

Anonymous,  April 26, 2008 at 12:16 PM  

Chegu Bard... Dia ni mental. Poyo habis. Tengiok lah gambar dia di blog dia. Pakai jacket macam style tapi muka macam sial...

Dia ni nak lawan budak Oxford? Tolong lah. Heh Chegu, awak sedar diri sikit lah. Awak ni nak jadi klon idola awak, si Anwar pondan tu. Tapi Anwar adalah juga karisma dia. Awak ni macam taik kucing lah. Dah lah pendek & gemuk macam toyol. Macam mana generasi muda nak rasa yakin. At least, KJ tu nampak macho jugak.

KJ, walaupun aku tak berapa suka awak, tapi tak pe aku bagi chan. Awak pandai, tapi kena belajar banyak lagi. Tapi kalau banding awak dengan si Chegu Bard tu... memang confirm awak lebih bagus. Perbaiki diri awak. Memang awak aset untuk orang muda. Saya akan sokong tapi awak mesti buat sesuatu untuk orang muda.

Hidup Rakyat!

Anonymous,  April 26, 2008 at 12:18 PM  

Malaysiakini ni memang pembohong... Dari dulu reporting dia anti-UMNO. Steven Gan ini orang PKR. Sebab itu semua cerita yang keluar berat sebelah.
KJ patut saman aje... ajar depa sikit sampai bankrap.

Anonymous,  April 26, 2008 at 12:19 PM  

CONFIRM MALAYSIAKINI ARE HUGE BLOODY LIARS. PENIPU MACAM TAUKE DIAORANG... ANWAR LIWAT!!!

Anonymous,  April 26, 2008 at 2:37 PM  

gua sokong lu khairy, sebab lu orang benci BN, benci PM dan benci lu.

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:01 PM  

Orang benci UMNO dan BN sebab sistem korup yang diwujudkan oleh Mahathir masih berleluasa. Pak Lah cuba mengubah UMNO dan BN tapi terlalu banyak warlords yang menentang. KJ menjadi kambing hitam warlords ini yang benci sebarang usaha untuk membawa perubahan dalam UMNO.

Orang benci UMNO dan BN kerana legasi Mahathir, bukan KJ. KJ cuma satu simbol yang menjadi sasaran parti2 pembangkang.

Percayalah, kebangkitan semula UMNO dan BN akan dilaksanakan oleh KJ sebgai Ketua Pemuda akan datang.

Fikir secara rasional - jangan emosi dan jangan telan propaganda Mahathir dan Anwar secara buta tuli.

Allahuakbar.

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:03 PM  

Chegu Bard is a fucker... I know him masa Reformasi. Sombong dan bau busuk. Agaknya sebab tak suka mandi. Fuck off Chegu Bard you are low quality man!!!

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:04 PM  

Ya fuck off Chegu Bard. KJ bukan lawan kau lah. Kita Pemuda UMNO nak tengok KJ lawan Anwar... baru ada fight. Mukhriz tak boleh lawan... dia terlalu bodoh.

KJ is the man!

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:08 PM  

Fuck off Mukhriz. You are part of the corrupt Mahazalim family. Your business selling fibre optic cable, dulu zaman bapa you dapat kontrak besar from Telekom. Tapi harga you mahal gila. Rip off Telekom sbb tu tak renew. Kalau tidak GLC lingkup sbb you cheat them.

Sekarang your Opcom company dah dekat nak bankrup tapi you masih boleh buat rumah mewah gilerrrr kat Kenny Hill dekat Menara UMNO. Kalau tak percaya pergi tengok mahligai si Botakkkk. Fuck its mewah man...

Where did you get the money from Botak? Nice Porsche Cayenne and 911. You fucking Bangsawan. I wish Badawi investigates your bapa and your family for all the money that you curi from rakyat. Lucky sekarang you have Badawi to take the attention away from your theft of public money.

Botak... jawab lah Botak. You useless fucker. Go for speech therapy so you can speak better. Because you are a fucking loser.

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:09 PM  

Malaysiakini = anti-Melayu...

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:11 PM  

Forget it lah KJ... Malaysiakini ni penipu. Tak payah nak layan. Lain kali jumpa media, halau Malaysiakini keluar. Nanti bagi tahu Chief Nazri Aziz jangan bagi haprak Malaysiakini ni masuk Parlimen.

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:12 PM  

Chegu Bard pi bagi blow job kat Anwar lah!

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:43 PM  

KJ menang besar di Remabu!
Apa yang Malaysiakini nak pertikaikan majoriti 5,000+ lebih undi yang dengan jelas menunjukan bahawa walaupun terdapat tsunami politik di seluruh negara, mahupun di Negeri Sembilan, ini mungkin disebabkan rasa dengki dan tidak puas hat kerana calon calon BN di tempat tersebut tidak sehebat KJ ataupun menyatakan sokongan mereka yang tidak berbelah bagi kepada KJ!

So bagi saya, para ahli BSKL tidak payah terlalu emosi berkenaan persoalan Mukhriz ataupun Khir Toyo nak jadi boss Pemuda. Semua orang tahu there is only 1 candidate yang layak, tetapi kalau tidak ada pertandingan, kemenangan itu akan menduga pelbagai persepsi.

Dan saya yakin, KJ akan menang tanpa recount, postal vote dan sebagainya di pemilihan pemuda ini.

Ahli BSKL

Anonymous,  April 26, 2008 at 6:53 PM  

Sedara Bro Jinggo,
Saya rasa kita perlu mengadakan sebuah pertandingan menulis slogan sokongan kepada KJ.

Tapi kalau u yang menang, mungkin akan berasa syak sedikit, so I feel , you kena menarik diri dari bertanding

Ahli BSKL
"Enter Your Slogan Here"

Anonymous,  April 26, 2008 at 9:21 PM  

fuck off la, u r the one make BN down!

Anonymous,  April 26, 2008 at 9:32 PM  

Sedara Anonymous

Betul. KJ memang menyebabkan BN down. Ini sebab kehandalannya telah sesetengah menyebabkan voter voter di DUN dan kawasan lain menjadi irihati dan terlalu emosi dan memangkah pembangkang

BSKL 1281 +1.91

Anonymous,  April 26, 2008 at 9:34 PM  

天生一副叉烧样....

Anonymous,  April 27, 2008 at 12:37 AM  

bagus malaysikini....
bagus tindakan kamu...
kpd yg len amik iktibar...

ini telah membuktikan bhw kj adalah benar..
teruskan perjuanganmu...

Anonymous,  April 27, 2008 at 1:05 AM  

aku tertarik tentang badrul hisham tidak kelihatan di pusat penjumlahan undi....di manakah cikdu bard nie berada ketika itu..gentar dengan pemuda umno ke?

Penegak@Pembela April 27, 2008 at 1:25 AM  

En. Khairi-Kalau nak tahu lagi banyak rahsia PR, visit blog aku. Aku ni pakar dalam perang saraf & marketing...tak percaya tengok sendiri:-

Link: malayatoday.blogspot.com

malayatoday.blogspot.com

malayatoday.blogspot.com

tun harun April 27, 2008 at 12:30 PM  

Yang menang tetap memang, yang kalah tetap kalah.Sekarang bukan masa lagi nak menuding jari sesama bangsa.Marilah bersama2 kita membangunkan bangsa kita yang dah rapuh nie....

Anonymous,  April 27, 2008 at 6:54 PM  

KJ bodoh gila babi

Anonymous,  April 27, 2008 at 9:04 PM  

Ngam ler tu...penyangak kena main dengan si pembohong..KJ tu penyangak..Malaysiakini tu penipu..Anwar plak si petualang...pejuang yang menjuangkan nasib diri sendiri..sapa ler yg sokong dia ni..sama ler nyokong hindraf..org melayu yg sokong keadilan skali dgn hindraf..umpama menjilat punggung keling2 hindraf tu..

Anonymous,  April 28, 2008 at 12:19 AM  

Ye betul banyak info pasal che gu bard ni... bukan boleh percaya..

cuba lihat disini http://bigdogdotcom.wordpress.com/2008/04/18/level-four-boys-damaging-bane-for-pm-flip-flop-abdullah/

Anonymous,  April 28, 2008 at 12:43 AM  

Sunday, April 27, 2008
Pemuda race heats up
Now with keris-man Hishammuddin officially out of the running and gunning for the VP post in UMNO that will make him a frontrunner to be the Mongolian one's DPM, the post of UMNO chief monkey is wide open. It is, of course, a much coveted post. Whoever is Ketua Pemuda UMNO (UMNO Youth Chief) has keys to the kingdom. He is the poster boy of the party, conscience of the Melayu and by convention a cabinet minister. Hishamuddin has been at it for too long now. Taking over in 1999, when Zahid Hamidi was forced to resign by the Sith Lord, Mahathir, Hisham now finds himself uncomfortable with the younger UMNO boys. in fact, he has been disinterested in youth politics for the last few years.


That's one of the reason he brought in the ultra-chimp, KJ, as his hatchet man. KJ was sent all over the country to press skin and high five the grass roots because Hishammuddin just couldn't give a damn anymore and was more interested in his big time Education portfolio. But after a while, monkey-boy KJ got a bit ahead of himself. HE became Pemuda UMNO and Hishammuddin looked like the footnote. That's when things began to sour and it came to a head when Hishammuddin instructed his lackeys to openly attack KJ in a Pemuda UMNO meeting.


Since then, the keris wielding one has been making overtures towards Mukhriz, the bald imbecile. Hishammuddin knows that to win the VP elections, he needs to kowtim the Mahathir sympathizers in UMNO and one sure fire way of doing this is by being bum chums with Mukhriz. Proof 1: Mukhriz gets off scot-free after writing a letter asking PM to step down. Any other normal party member would have been sacked. Proof 2: the bald one comes out in defence of Hishammuddin's kerisapology when grassroots UMNO members are pissed at hell that Hishammuddin apologized the way he did basically losing face unceremoniously.
For the time being, the race to fill Hishammuddin's seat is a two horse race. Mukhriz is riding on a wave of popular sentiment by offering himself as the latest great brown hope. He is joined by the Botox-enhanced, vertically challenged Javanese who single-handedly lost Selangor for BN. Dr Khir Toyo needs to stay relevant during the next few barren years. Prior to the election, he rated himself as a VP contender and potential PM (all together now - laugh out loud!). Now after losing the crown jewel state, he may not even win a Supreme Council seat. So he has quickly reinvented himself, starting a blog (ghost written by Masri, his grotesquely obese press aide), shared a stage with Mahathir for street cred and upped his attacks on Pak Lah to capitalize on the ground feeling. This way, he has a chance to go for Ketua Pemuda and stay relevant for the next few years before the next election.


There are others waiting in the wings but none are being considered seriously at the moment. There is that sometimes pro-Pak Lah lunatic Zahidi Zainul Abidin from Perlis, orator Azimi Daim from Kedah and even the ambitious ex-political secretary of Nor Mohamed Yakcop, Norza Zakaria that are said to be thinking of throwing their hat in the ring. This is not including dark horse candidates that may appear at the last minute including some cabinet ministers who may decide to go for it after gaining momentum from dispensing patronage from their ministries.


But until another contender appears, Khir and Mukhriz have a captive audience for their initial campaign moves. Mukhriz has been busy moving in Kedah and Kelantan, meeting with Pemuda members and selling his anti-Pak Lah platform. Botak Mahathir has been making limited impact - limited because he simply can't inspire the grassroots with his atrocious public speaking skills. He makes up for this with the company he keeps and cold, hard cash. He has been accompanied by a few Exco members including staunch Hishammuddin loyalists, lending credibility to the view that the Cheif's personal choice is the bald one. One such Hishammuddin lackey who is now an ally of Mukhriz is the good-for-nothing former Imam of the National Mosque, Pirdaus Ismail. Frustrated at having lost twice in Permatang Pauh to the gaylord's long-suffering wife, Pirdaus is blaming Pak Lah for his inability to get elected as an MP (for the record, he lost narrowly in 2004 during the BN landslide and proceeded to kick the ballot boxes during the recount demonstrating great sabar qualities of an Imam). Mukhriz has also wasted little time showing his generosity to the boys on the ground. Big bro Mokhzani who's swimming in dosh following the listing of oil and gas flagship Kenchana which bagged huge Petronas projects (nice one, Tun Maha!) and Daddy's fave crony SM have built a sizable war chest for the bald one amounting to nearly RM50 million for the time being. Rumour is rife that Mukhriz already has 70% of the Ketua and Naib Ketua Pemuda Bahagian on his payroll, dispensing anywhere between 3 - 10K a month per person depending on their strategic importance.


As for the face-lifted Javanese, he moves from a position of disadvantage. He has been out of the Pemuda mainstream so has very little personal rapport with the youth division leaders and has to compensate for this with good, old-fashioned UMNO pork barreling. He relies on a few key Selangor Youth boys, led by Faisal Abdullah from Kapar of the Port Klang Free Trade Zone fame. Faisal is in turn linked through a business partnership to the new chairman of BN's backbench, Bintulu MP and all-round taiko, Tiong King Sing. Tiong comes from a small Sarawak party, SPDP, but has managed to buy influence not just in UMNO but also MCA and Gerakan. Combine Tiong's cash and monies accumulated by Khir cronies like the Lebar Daun boys during his kaya raya tenure as Selangor MB, expect our Botoxed lad not to lag far behind the bald one in terms of campaign war chest. In fact, the Pemuda boys haven't seen it this good since 1996 when the contest for chief monkey saw a windfall of fibre for delegates. Today, if Khir wants to see you, you go. After the meeting, one of the Javanese's bag carriers will slap an envelope in your palm. Going rate: 5K per pack. Wassupp...


The Pemuda ground is thus fast being split into two, one side for Mukhriz and the other for Khir. But, and this is a big but... there is one important caveat. There is one man who still commands a sizable influence in Pemuda UMNO. Once the heir apparent and next-big- thing, he has seen his star wane since the election. Now, he is a leper in the party and people get credibility openly criticizing him. Brash, provocative and at times remarkably silly for an Oxford graduate, he nevertheless built a following in Pemuda UMNO as Hishammuddin's deputy. Although many have written him off as finished, the monkey-like KJ is still studying his options. Of the three, he is the youngest at 32, in fact more than a decade younger than both Botak and Botox. He has time on is side and is the most talented of the lot (which actually ain't saying much at all given the quality of leaders in UMNO). Word is, his hardcore support is in tact and ready to battle. Monkey-boy has been uncharacteristically coy even in private according to those who have met him. But he has sent strategic feelers to the ground using trusted hulu balangs like chief gorilla Azeez Mamak a/l Raheem to gauge support for his candidacy. Although popular ground sentiment is against Pak Lah and his monkey- boy SIL, Botak Mahathir and Botox Toyo are most afraid of KJ announcing his candidacy. That would split the ground three ways and most likely escalate the price of war with everybody trying to outbid one another, UMNO-style. It will also upend any secret pact between Mukhriz and Khir which would have seen the Javanese pull out at the last moment in favour of the son of the man who made him MB in the first place.

But until monkey-boy declares his candidacy, the field is wide open for Mukhriz and Khir. If KJ delays any further, he will find that many more Youth leaders would have committed their support to either of the other two making it difficult for him to secure their nomination and vote. Whatever happens, the contest for Ketua Pemuda is set to be intense, dirty and nail-bitingly close.


Fat Cat: Botak, Facelift and Monkey? Hmm... takkan takde yang lain!
Posted by Fat Cat at 5:02 AM 1 comments

http://fatkucing.blogspot.com

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:03 AM  

Siapa dia ni Khairy ni....???
Apakah dia Pegawai Tinggi Kerajaan..
Apakah dia Perdana Menteri....ataupun Timbalan Perdana Menteri....ataupun Menteri..

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:18 AM  

Malaysiakini terkenal atau memang dikenali sebagai akhbar pembangkang, jadi kalao bab2 citer karut2 ni bagi r kt depa....skang sapa yang malu?

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:19 AM  

TU R, APSAL DENGAR CITER PEMBOHONG CIKGU BARD-DIGOL SOOD TU?? APA MALAYISA KINI NK JADI MACAM MASSA OKAI KE?

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:21 AM  

BODOH PUNYA PKR..BANGANG TAHAP CIPAN..LUPA KE ALLAH BERSAMA-SAMA ORANG YANG BENAR??
KALAU AKU JADI KHAIRY, AKU SAMAN JE MALAYSIAKINI DENGAN BARDUL BADIGOL TU..HAMPESSSS...

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:38 AM  

mintaqk ampun wei...kuang ajaq punya media pembangkang..ni r..sebab utama xnk bg bebas sgt dgn media alternatif ni...asyik memfitnah jer...

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:39 AM  

Terima kasih kepada blog Pro-Khairy di atas liputan berita penting ini. Saya rasa sudah tiba masa untuk Saudara Badrul mengaku kalah dalam hal ini. Dia jelas tidak boleh menerima hakikat bahawa KJ telah menang dalam pemilihan yang adil dan bebas.

ye..ye..ye..
yang kalah tetap kalah ok...loser

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:40 AM  

Chegu Bard... Dia ni mental. Poyo habis. Tengiok lah gambar dia di blog dia. Pakai jacket macam style tapi muka macam sial...

Dia ni nak lawan budak Oxford? Tolong lah. Heh Chegu, awak sedar diri sikit lah. Awak ni nak jadi klon idola awak, si Anwar pondan tu. Tapi Anwar adalah juga karisma dia. Awak ni macam taik kucing lah. Dah lah pendek & gemuk macam toyol. Macam mana generasi muda nak rasa yakin. At least, KJ tu nampak macho jugak.

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:41 AM  

bodoh punya badrul..buat malu diri sendiri..

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:55 AM  

Sekarang baru Maslaysiakini tau/ ada akaii..buat laporan tak betul lagi..

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:56 AM  

kalo kail panjang sejengkal jangan di duga lautan api....jadi RPK r lu orang..hehehehehe

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:59 AM  

Chegu bard tu..cara terbaik nk tutup mulut dia..hyalau je dari rembau tu...dah kalah buat r cara kalah..banyak plak songeh dia.

Anonymous,  April 28, 2008 at 10:02 AM  

Apa yang terjadi kepada Makkal Osai patut di jadikan teladan, apa yang yang ditimpa oleh malaysia-today perlu dijadikan sempadan...skang malaysiakini pulak kena tempelak..lepas ni kompom kerajaan yg disalahkan..inilah rentak penmbangkang.

Anonymous,  April 28, 2008 at 10:06 AM  

“Pada malam pilihan raya, kami dimaklumkan oleh calon PKR Badrul Hisham Shaharin bahawa dia diberitahu oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya bahawa akan ada kiraan semula dibuat.
“Berita kami adalah bersandarkan maklumat itu. Bagaimanapun akhirnya kami mendapat maklumat bahawa tidak ada kiraan semula dibuat.

Dengan itu kami memohon maaf kepada Khairy Jamaluddin kerana menyiarkan dakwaan tersebut dalam laporan kami sebelum ini,” demikian bunyi permohonan maaf yang dibuat oleh Malaysiakini.

p/s: cakap siang pandang2, ckp malam dengar2..

Anonymous,  April 28, 2008 at 10:09 AM  

Baguslah kalau boleh terima kesilapan..belajar dari kesilapan adalah lebih baik daripada Badrul tu yang masih tak sedar kesilapan sendiri.

Anonymous,  April 28, 2008 at 10:15 AM  

Keberanian Khairy ni lah yang perlu ader di setiap pemimpin Pemuda..memang Khairy layak giler tahap babi r jadi Ketua Pemuda, silap skit je kena r..tak macam Hishamuddin tu..pasal keris pun x berani nk pertahankan..Suruh ambil tindakan kat anak TUN tu pun takut apatah lagi nak tegur Raja Toyol botox tu..menyampah dah aku dengan politik Pemuda ni...Cepat2 r Khairy naik...amin

Anonymous,  April 28, 2008 at 10:50 AM  

Pakatan Rakyat ambil alih 16 Sept..Hidup Rakyat

Anonymous,  April 28, 2008 at 4:08 PM  

bermaaf-maafan lah di hari mulia..

Anonymous,  April 28, 2008 at 5:10 PM  

blog ni pro kj, nak tgk yang cerita dalaman tgk http://www.raksasabn.blogspot.com/

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:55 PM  

Aku pun tak suka ngan cekgu Bard. Mmg betul la pic dia pakai jaket ngan topi tu mmg sengal la. Mayb sbb dia x ensem kot.
apapun , gaya dan muka tu x penting langsung sgt kalo nak pilih pemimpin .
kalo ensem cam Brad pitt pun kalo dok melahap duit rakyat wat menatang aper.
kesian KJ, aku tengok berita nampak muka monyok jer dlm parlimen, x sabar nak tunggu KJ 'mengganas' !!! wah hahah haha

SYAHAMIN April 29, 2008 at 12:16 AM  

Assalamualaikum, TUMPANG LALU...

hehehehe... bley gaks aku cakap ngan KO KJ.... hahahaha... dari segi profile, aku nampak umur kat situ dia tulis samalah ngan umuq hang!!!

anyway, JADILAH WAKIL RAKYAT..... tapi, perlu diingatkan, belajarlah pasai MALAYSIA daripada orang KAMPUNG atau lain2 sebab KO DULU LAHIR KAT KUWAIT, BELAJAQ KAT SINGAPORE.... JANGAN BUAT HURU HARA KAT NEGARA KAMI, NEGARA MALAYSIA....

akhir kata, ASSALAMUALAIKUM

Anonymous,  April 29, 2008 at 2:30 AM  

Apahal pulak Pak Lah main larang2 ahli UMNO mengadakan EGM? Batu Pahat,Gua Musang dan Cheras telah mengadakan EGM...nak kan pak lah berambos. Ada lagi cawangan2 yang akan mengikuti langkah adakan EGM.

Lebih cepat pak lah di sepak keluar lebih baik. Kita nak lihat hebat mana anak menantu pak lah sekor ni yang bernama Khairy. Sama2 kita lihat kebijaksanaan yang digembar gembur selama ini. Pasti ramai yang menantikan bagaimana Khairy beraksi tanpa "payung"emas yang dia teduhi selama ini. Padan muka dia.

Fadil April 29, 2008 at 11:35 AM  

Orang benci UMNO dan BN kerana legasi Mahathir, bukan KJ. KJ cuma satu simbol yang menjadi sasaran parti2 pembangkang.

Percayalah, kebangkitan semula UMNO dan BN akan dilaksanakan oleh KJ sebgai Ketua Pemuda akan datang.
<<<< aku tak setuju dengan ayat ni .. dn yg atas tu .. zaman mahathir dulu bangsa lain pun tak berani besar kepala .. skrg ngk ?? kalau org benci mahathir .. naper dia tak penah jatuh seteruk pak lah dan menantunya hari ni ?? kenapa masa dia berundur ramai yg terdiam dan sayu ?? naper skrg org2 umno sendiri ramai mendengar kata mahathir lagi dari pak lah ??
kj .. u never get anything after.. saya pemuda paroi menyokong mukhriz mahathir..

Anonymous,  April 29, 2008 at 11:35 AM  

Orang benci UMNO dan BN kerana legasi Mahathir, bukan KJ. KJ cuma satu simbol yang menjadi sasaran parti2 pembangkang.

Percayalah, kebangkitan semula UMNO dan BN akan dilaksanakan oleh KJ sebgai Ketua Pemuda akan datang.
<<<< aku tak setuju dengan ayat ni .. dn yg atas tu .. zaman mahathir dulu bangsa lain pun tak berani besar kepala .. skrg ngk ?? kalau org benci mahathir .. naper dia tak penah jatuh seteruk pak lah dan menantunya hari ni ?? kenapa masa dia berundur ramai yg terdiam dan sayu ?? naper skrg org2 umno sendiri ramai mendengar kata mahathir lagi dari pak lah ??
kj .. u never get anything after.. saya pemuda paroi menyokong mukhriz mahathir..

mad April 29, 2008 at 11:56 AM  

hehe padan muka dia. lagi byk sokong KJ lagi bagus sebab makin cepat bn jatuh hehe

Anonymous,  April 29, 2008 at 12:53 PM  

Semakin lama pak lah nak bertahan sebagai PM semakin ramai akan bangun menentang nya. Ahli UMNO sudah tidak tahan dengan kedegilan pak lah. Mereka tahu yang pak lah hanya memperlambatkan proses peralihan kuasa dengan harapan ahli ahli UMNO akan lupa dengan kesalahan2 nya.

Adakah pak lah bebal? degil? gila kuasa? nak mempertahankan perniagaan ahli keluarga dan sahabat2? mempertahankan kedudukan politik KJ? Ataupun dakwaan pak lah yang dia hendak kembalikan kepercayaan rakyat kepada BN setelah dia sendiri memainkan peranan penting menghilangkan 5 + 1 negeri??

Pada pendapat kebanyakan ahli UMNO pak lah hanya bermain "delaying tactics." Beliau berharap ahli UMNO akan reda kemarahan mereka dan dapat melupakan satu sejarah pahit yang tidak pernah berlaku ke atas 4 PM sebelum beliau. Pak Lah telah mencipta sejarah yang beliau sendiri tidak banggakan.

Undur Lah...zaman tidor mu sudah berakhir. Pergilah Ostolia dan bercuti selama mungkin. Kapal layar dan rumah besar mu telah lama menanti mu. Good riddance to bad rubbish!

Anonymous,  April 29, 2008 at 2:52 PM  

sekarang baru aku kenal muka muka penjilat yang tak sedor diri kat blog ni....muka2 lebih sudu dari kuah... tau lah korang bila Dolah jatuh nanti. akan dikorek sampai ke lubang cacing...baik cepat cepat lari ke ostolia hhahahah

Anonymous,  April 29, 2008 at 2:55 PM  

kalau setakat menang tipu ...tak payahlah.......harapkan undi POS aje.......ptuih!!!!!!

Anonymous,  April 29, 2008 at 4:32 PM  

asalamualaikum...
kpd cikgu bard..
saya sarankan anda bertawaduk serta istiqamah diri dahulu.
tuduhan yg cikgu bard lemparkan pd saudara KJ itu terlalu berat.
cikgu Bard...pastikan anda terus bekerja untuk rakyat...bukan nyer berceramah sepanjang masa.
ataupun adalah lebih baik menjadi tokoh motivasi agar anak2 muda melayu kita ni tak kan terus layu.
saya sokong kenyataan saudara azmi bin haron..

kita mahu pemimpin seperti KJ..SKRG MASA UNTUK DIA BEKERJA MEMBUKTIKAN PD RAKYAT BAHAWA BELIAU JUGA MAMPU MENJADI WAKIL RAKYAT YG BAIK SERTA BOLEH DIJADIKAN TELADAN.

SELAMAT BERJUANG KJ.
TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN MAJLIS ANGKAT SUMPAH DIDEWAN NEGARA KELMARIN.

Anonymous,  April 29, 2008 at 6:58 PM  

kalau si KJ ni terus berkuasa , malaysia akan rosak... sila jawab is ECM LIBRA dulu... jgn senyap buat bodoh ikut stail pak mentua hang je....

Anonymous,  April 29, 2008 at 10:25 PM  

Ramai pembodek khairy dalam ni, selepas peralihan kuasa, politik khairy akan sama berkubur dengan paklah

happysus April 29, 2008 at 11:55 PM  

Malaysiakini hendaklah belajar dari kesilapan ini. Mereka kena mempastikan maklumat yang hendak di sampaikan adalah fakta.

happysus.blogspot.com

Amien May 1, 2008 at 11:42 PM  

Hanya sekadar pendapat daripada rakyat biasa.... Jangan disalah erti teguran saya ini.

Cuma rakyat memandang satu keserongan bila seorang yang entah daripada mana, naik begitu cepat selepas menjadi menantu perdana menteri. Itu sahaja. Adakah Khairy akan berada di mana dia ada sekarang jika dia tidak berkahwin dengan anak Perdana Menteri? Dan, adakah elok untuk menda yang sedemikian menjadi contoh dan ikutan (precedent) kepada perdana2 menteri selepas ini? Dengan maksud lain, seorang yang berkahwin dengan anak perdana menteri akan dapat jadi ahli parlimen dan jika tidak mendapat tentangan awam akan jadi menteri? Perlu diingatkan, negara bukanlah syarikat, dimana bapa boleh menjadi CEO dan anak boleh menjadi CFO. Negara adalah kepunyaan rakyat, dan bukannya kepunyaan peribadi. Satu amanah yang perlu dijaga dan dipelihara.

Tapi terpulang, jika Pak Lah dan Khairy masih cuba memenangi perang saraf ini, silakan, pastinya saya, dan ramai lagi akan kecewa dengan keputusan tersebut. Adakah jika UMNO tumbang, PM dan menantunya akan tetap menunding ke arah ahli UMNO yang lain? TOlonglah, untuk pengetahuan saudara, Pembangkang memang mengimpikan Pak Lah terus berkuasa, kerana lebih mudah untuk mereka menawan Malaysia. Rakyat terlalu marahkan Pak Lah dan menantunya.

Berundurlah, kerana berundur tak semestinya kalah. Berundur amatlah dihargai. PAstinya tindakan itu dimuliakan. Saudara Khairy masih muda, buktikan kemampuan tanpa berperisaikan bapa mertua. Walaupun Saudara Khairy menafikan, dan memang tidak berlindung, namun semua orang masih mengatakan Saudara Khairy menggunakannya.

Saya pasti, jika Pak Lah berundur, dan saudara Khairy tetap berjuang sebagai ahli Parlimen Rembau dengan cemerlang, pastinya rakyat akan mengenang. Insya Allah...

Ada komen yang mengutarakan perihal Oxford. Mengagungkan oversea grad. Namu, adakah pengagungan yang melampau hanyalah membuktikan bahawa local grad tidak diiktiraf oleh kita sendiri. Maknanya sistem pendidikan kebangsaan tidak berkualiti dan diiktiraf. Jadi mengapa perlu diwarwarkan perkara sedemikian? Adakah bermaksud untuk seorang dipandang tinggi memerlukan dia belajar di luar negara? pastinya hanya golongan elit dan anak bangsawan sahaja yang layak memacu negara. Secara langsungnya, jika pemikiran ini diadaptasi di seluruh negara, jurang antara yang kaya dan miskin akan bertambah.

Kerosakan yang kita alami tidak boleh diundurkan. Pemulihan hanya boleh dibuat setelah Pak Lah berundur. Pada masa sekarang, apa pun yang dibuat Pak Lah hanya dipandang sinis oleh masyarakat. Janganlah ditenggelamkan kapal yang telah belayar sejak merdeka. Terlalu berat untuk ditanggung oleh semua ahli.

Maafkan jika ada menyinggung rakan2 semua. Luahan ini adalah dari seorang rakyat yang melihat secara terbuka, demi kebaikan ramai.

Sekian Terima kasih

Anonymous,  May 2, 2008 at 9:17 AM  

Senang cakaplah KJ mesti kena....haaaaakkkkkk ttuuuuiiii!!

penyokong PAS May 4, 2008 at 9:38 AM  

http://waghih.blogspot.com/

http://mohdtaufek.blogspot.com/

http://aminuddinharun.blogspot.com/

Anonymous,  May 5, 2008 at 11:42 AM  

PtuihhH!!! ANJING SINGAPURA!! KHAIRY SIAL!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP