Thursday, April 24, 2008

Khairykah yang dimaksudkan?


MELAKA 23 April - Jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang akan datang sebaiknya diisi oleh mereka yang telah dibentuk dan dibimbing untuk mengisi jawatan itu dan bukannya melalui pertandingan kerana ia dipengaruhi emosi atau desakan.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Haron berkata, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang telah mengetuai sayap kanan parti itu sejak sekian lama telah melatih dan membimbing orang-orang tertentu untuk menggantikan beliau.

Justeru, katanya, orang tersebut yang perlu dipilih bagi menggantikan Hishammuddin yang akan bertanding jawatan Naib Presiden parti pada pemilihan UMNO Disember ini.

''Kalau tanya saya siapa yang layak menggantikan Hishammuddin, orang itu adalah mereka yang telah dibentuk untuk menjadi ketua. Mereka sudah memahami keperluan dan kehendak sebagai ketua untuk menerajui Pemuda," ujarnya.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pengajian Tinggi berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Universiti Teknikal Malaysia dengan Industri di sini hari ini.

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."

Ditanya cadangan Hishammuddin untuk bertanding jawatan Naib Presiden, beliau berkata, pihaknya menyokong penuh cadangan tersebut kerana jawatan seterusnya yang paling sesuai bagi seorang Ketua Pemuda ialah Naib Presiden.

"Perkara ini seperti pernah berlaku di dalam UMNO sebelum ini. Ini kerana Pemuda adalah kilang untuk melahirkan pemimpin berwibawa. Malah, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri datangnya daripada Pemuda UMNO," katanya.

Mengenai kedudukan beliau sendiri, Idris berkata, beliau mengambil sikap "tengok dahulu" dan tidak mahu membuat keputusan terburu-buru.

''Ramai yang kata sedia bertanding, ramai juga kata tidak mahu bertanding. Ada juga yang tengok dulu. Jadi saya mengambil sikap tengok dulu," kata Ketua UMNO Bahagian Tangga Batu itu.

63 comments:

Chau Cin CHau,  April 24, 2008 at 12:13 PM  

yeeeee betul ,
memang khairi adalah calon yang paling layak jadi ketua pemuda umno. kalau boleh biarlah khairi menang tanpa bertanding dan Pak lah kekal menjadi Perdana Menteri supaya senang UMNO dikuburkan pada PRU ke 13(no kegemaran Pak Lah).

Hidup Khairi.....!!!!!
Hidup Khairi.....!!!!!
Hidup Khairi.....!!!!!

Mari Kita sokong khairi....

Anonymous,  April 24, 2008 at 12:26 PM  

Diantara Kaca dengan Permata

Saya telah luas merantau dan medapati bahawa orang ramai suka menyokong huruf abjad seperti MU, BN,KKK dan sebagainya. Di antara huruf huruf yg popular sekaranag adalah huruf “K” dan huruf “J”. Diantar combinasi yg sering diguna pakai adalah KJ, JKK dan JJ. Terdapat juga setengah masyarakat yg terlalu taksub dengan huruf huruf hingga menjadi “proKayjay” ataupun secara ringaksnya “Gay”.

Tetapi saya ingin mengutarakan beza KJ dengan JJ. Kedua dua huruf abjad ini berkaitan dengan Wakil Rakyat yang mewakili kawasan parlimen bermula dengan huruf “R” ataupun “Ro” (stail Jawi le).

Huruf-huruf ini juga berkait dengan permaina daun terup terutamanya permainian Putera Hitam (Black Jack). Bagi mereka yang suka berjudi, kalau kita dapat KJ dan JJ, ada keberangkalian lebih dari 80% yang kita akan menang kecuali saingan kita adalah AK. Ini juga benar dalam dunia sebenar terutama dalam bisnes, KJ dan JJ kuat tapi AK lagi kuat.

Dalam istilah Oxford Guide to Politikus, berKJ sama maksud denga berJJ

1. Menjadi Wakil Rakyat BN yang bakal menjadi Menteri tetapi tidak disengani oleh member member lain lalu di suruf turun padang menjaga kawasan kawasan parlimen yang bermula dengan huruf “R”. (Huruf “R” ini penting dan banyak perkataan perkataan mustahak seperti “Raba”, “Rakus” dan “Ramas” bermula dengan huruf ini)

2. “Travelling” menggunakkan helikopter


Abjad KJ juga boleh digunakan untuk menggantikan istilah “Kena Jack” – membodek / omong kosong secara keterlaluan hingga dimalukan dikhayalak ramai seperti menang pilihanraya di tempat selamat menggunakan undi pos, dikecam kuat kuat di Majilis Tertinggi dan sebaaginya.

Ini berbeza dengan abjad JJ yang sering kita lihat di lebuhraya – lebuhraya yang hi-tech di Malaysia. JJ adalah nama ringkas bagi penJaga Jamban dan saya menghormati mereka terutama JJ di Kawasan Rehat sebelah Gambang, Lebuhraya Pantai Timur.

Tetapi pebexaan yang paling ketara diantara KJ dan JJ berdasarkan kepada “sex appeal” ataupun “daya tarikan”. Orang stail KJ sering dikejar oleh perempuan dan dalam keadaan istimewa, lelaki (Bro Jinggo boleh berkongsi pandangannya) berbanding dengan orang stail JJ yang suka mengejar hingga menjadi kes – kes umum.

Rumusannya, bagi mereka mereka yang suka berkhayal dengan abjad, saya syorkan huruf KJ kerana ianya jauh lebih baik dari huruf JJ. Kalau telalu ghairah lebih baik berjumap doktor untuk mendapatkan rawatan.

Ahli BSKL
”Berkhidmat Untuk Kau Orang @ BUKO”

Anonymous,  April 24, 2008 at 12:33 PM  

Betul kata lu cin cau.

Diharap anda semua menyokong Khairi agar proses mematikan umno dan menaikkan Keadilan dapat menjadi kenyataan pada pilihanraya akan datang.

Kepada penyokong Pakatan Rakyat diharap tidak memberikan sebarang komen disini. Jika mahu memberikan komen , sila beri komen yang positif. Buat lah seolah-seolah semua menyokong mereka , biar mereka dalam keadaan leka demi untuk kebaikan kita.

Salam perjuangan.

Anonymous,  April 24, 2008 at 12:49 PM  

Wahai Ahli BSKL..

Nukilan saudara berbaur hamis yg kurang enak untuk diudarakan. Adakah anda pasti anda Ahli BSKL.. atau apekah anda ahli HINDRAF yg menyamar? Tidak la saya pandai berPutera Hitam, dan tidak mungkin meyokong MU.. tapi apakah pendirian anda wahai si ahli BSKL?

KolamHati

Anonymous,  April 24, 2008 at 1:01 PM  

Sedara Kolam Hati,

Sebagai pemangkin dan pengasas kepada projek memupuk semangat sokong khairy di masyarakat umum, terutamanya masyarakat belia di negara bahkan rantau ini, saya berasa amat tersinggung dengan andaian tuan/puan.

Apa yang saya bimbang adalah segelintir belia yang buta huruf, boleh tesilap dengan huruf 'K' dan 'J'. Saya rasa amat wajar kita diberitahu sedikit sebanyak tentang abjad abjad tersebut dan mendalami maksud tersirat. Berdambakan ilmu tersebut para orang awam akan bijak membuat keputusan sama ada nak berkhayal dengan huruf "KJ", "JJ" ataupun huruf huruf lain.
Soal hindraf ini tak payah saya nak acukan kecuali 'DENY','DENY','DENY'!

Ahli BSKL (Index naik sedikit pagi ni kerana Epal membuat earning yang cantik)

Anonymous,  April 24, 2008 at 1:41 PM  

Pegilah. Nilah yang buat rakyat meluat. Dahlah dulu menang tanpa bertanding, sekarang pun nak suruh menang tanpa bertanding.

Dia ornag ingat UMNO ni bapak dia orang punya ke?.

Anonymous,  April 24, 2008 at 2:05 PM  

Khairy and Hishammuddin not agreeing on the keris
Okay… Long story made short. Khairy said one day that the keris-wielding issue was one of the reasons why the Barisan Nasional lost so badly in the last general elections. He didn’t say it was the MAIN issue, which it wasn’t anyway, but just one of the reasons, which is close enough to the truth.

This was reported on Malaysiakini.

This keris-wielding issue, of course, was mainly to do with Hishammuddin. He was, after all, the main culprit.

And then the next day, Hishammuddin, the main culprit of this whole issue, says that the keris-wielding issue is in fact NOT an issue at all. He says that it is NOT one of the reasons why the BN lost so badly in the GE2008.

Well, this is all good. After all, politicians can still disagree with each other.

But here’s the catch. Hishammuddin said that Khairy COULD NOT have said what Malaysiakini claimed him to said. To quote Hishammuddin’s exact words, “Tak mungkin naib ketua saya boleh menyatakan sedemikian kerana dia sentiasa ada bersama-sama dengan saya”. Read it here.

So now, not only is Hishammuddin not agreeing with his deputy on the keris issue, he’s denying that Khairy would have said that in the first place!

It’s either UMNO is having a really serious case of communication breakdown, or Hishammuddin is just in a state of absolute denial. Either way, it’s not looking too good.

The next step for the reporters would probably be to go back to Khairy, and get his statement of what Hishammuddin said. Perhaps Khairy can also deny that he said anything like that, hence making a fool of himself. Or he could repeat himself and say that he DID in fact admit to the keris-wielding issue to be a cause of the lost, and make a total fool out of Hishammuddin. Again, it’s not looking too good either way.

Anonymous,  April 24, 2008 at 2:10 PM  

Keris is a symbol of Malay political power. To wield the keris with the sharp end up and kissing it is symbolic of one’s loyalty to Malay political authority, either Malay king or Malay dominated government. Only when the sharp end is pointed towards a potential enemy, it becomes a symbol of readiness for self-defence. Kissing a kris symbolises loyalty, in the same way military guards of honour displaying their M-16. Had non-Malay Malysians been made aware of Malay culture and symbolisms, it would not be an issue at all.

Anonymous,  April 24, 2008 at 2:53 PM  

YB Khairylah orangnya yang layak menjadi ketua pemuda umno. kami sokong YB Khairy.

Dun Chembong

Anonymous,  April 24, 2008 at 3:02 PM  

Inilah semangat yang kita mahukan!!! Kita bangkit kita lawan!!!

YB Khairy jangan risau, Kami sentiasa memberi sokongan kepada YB Khairy.

Kami mahukan perubahan, Perubahan dikalangan pemuda Umno.

YB paling layak menjadi ketua pemuda Umno kerana YB mempunyai karisma yang tinggi.

Teruskan perjuanganmu YB... Kami sentiasa berada dibelakang YB.

You are not alone...

Pemuda Umno Malaysia.

Anonymous,  April 24, 2008 at 3:09 PM  

Jangan kuburkan UMNO tetapi kubur5kan ahli-ahli UMNo yang korup dan rahsuah kerana mereka itulah yg menjadi kuman perosak nuat UMNO>>>
Idup UMNO...Idup UMNO!!!

Anonymous,  April 24, 2008 at 3:10 PM  

KJ
KJ
KJ
KJ
KJ
KJ
KJ
KJ
KJ

captain jack sparrow,  April 24, 2008 at 3:10 PM  

Khairy Jamaluddin is probably the most powerful 32-year-old Malaysian. Not only is he the son-in-law of Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi, but he also serves as one of Abdullah’s two, in White House parlance, deputy chiefs of staff.

Nepotism? Not quite. His academic credentials are impeccable: He has a BA in philosophy, politics and economics from Oxford University and an MA in law and politics from the University of London. He has interned at a fund-management company and was briefly a journalist with The Economist in London.

Replying to e-mail queries from Asia Inc, Khairy describes his professional relationship with his father-in-law-cum-boss candidly and with a touch of humour: “In the office, I cease to be his son-in-law. I call him ‘Sir’ to establish that I am talking to the PM. At home, I continue to be his deputy chief of staff because he asks me to do work. Unfair deal.”
Those who know him say he is smart, well-read and forward-looking and would be key in funnelling the views of the younger generation of Malaysians to the political leadership. His view of his job reflects level-headedness, humility and an obvious love for his country. He says: “The PM has a good blend of experienced advisers and young staffers. We work well together. Maybe we do bring the voice of youth in the Administration, that’s good because the PM knows what their aspirations are. But the PM himself is very in touch with the youth, notwithstanding [his] young aides. I want to help build a better Malaysia for the future, that’s why I am doing this.”

He takes charge of coordinating policy initiatives and strategies to communicate those policies, working with a small team of 30-something special officers.
How seriously he takes his task is reflected in his sense of urgency and desire to do things well. “I sincerely believe it is an honour and privilege to serve my country. It is a steep learning curve; everything happens so fast and together, and I need to stay ahead constantly. I am aging fast,” he says.

Says one official familiar with the workings of the team: “He encourages the team to think out of the box on policy matters and to anticipate problems.”

As the son of a diplomat, Khairy has lived in many countries but has always returned to Malaysia for long periods during his holidays. In many ways, he has had the advantage of experiencing life at both ends of the spectrum and this has enriched him. “The zeal of youth and the idealism that goes with it, combined with his ability to adapt fast to his surroundings, are an added attribute,” says one observer. “Initially, Khairy was a little rough around the edges but being thrust into working within the highest office in the country at a young age has mellowed him fast. From the prime minister, he has learnt the attributes of patience and harnessed his fast-moving mind to also slow down and listen to people.”

Anonymous,  April 24, 2008 at 3:13 PM  

Kalau difahamakn isi temuramah Exco tu...memamng Khairy lah yang dimaksudkan..so..vote for him..vote for KHairy...
Kita tolask Muhkriz dan Toyol..

bambee john@ Babi john,  April 24, 2008 at 3:15 PM  

bro jinggo...
ko la jd ketua pemuda...
hauhauhauhauhauhauhauhau...
vote 4 bro jinggo...

Anonymous,  April 24, 2008 at 3:16 PM  

hai..politk..politik..
semua politikus-politus tak berguna..
baik pas,pkr,bn,dap..
semua sama..manusia yg pentingkan wang ringgit...
\politik wang....

Awie Sri Mawar,  April 24, 2008 at 3:42 PM  

Tidak syak lagi dah..memang khairy lah orangnya yang sesuai bangat jadi Ketua Pemuda...

Biskut April 24, 2008 at 5:07 PM  

Walau siapa pun yang dimaksudkan, kita perlu berpijak dibumi yang nyata. Tak perlu ke sana dan ke mari, menyiasat itu dan ini. Yang perlu cuma tanya pada diri kita sendiri. Kalau benar kita orang UMNO dan pemuda adakah kita sanggup merosakan UMNO yang dibawahnya kita bernaung? Kalau jawapannya tidak, kita perlu mencari pemimpin yang berwibawa dan mampu mempertahankan parti walau apapun cabarannya. Hal ini sama dengan pemilihan pucuk pimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Cuba tanya pada diri sendiri secara jujur, siapakah yang paling layak diantara calon-calon yang ada pada hari ini untuk menjadi pemimpin pergerakan yang menjadi sayap kanan parti UMNO. Adakah kita mahu Mukriz untuk jawatan penting ini. Bukan untuk menafikan hak Mukriz untuk bertanding tetapi beliaulah antara orang pertama bersuara menghentam Presiden parti secara terbuka apabila BN kalah di 5 negeri dalam pilihanraya yang lepas. Tindakan beliau itu jelas menunjukan beliau seorang pemimpin yang pendek akal atau dengan bahasa kasarnya 'BODOH'. Kenapa saya berkata begitu kerana beberapa sebab. Pertama, pada pandangan saya tindakan itu samalah seperti pribahasa meludah ke langit akhirnya terkena muka sendiri. Kalau dia meletakan kesalahan kekalahan BN dalam pilihanraya yang lepas kepada Presiden Parti atas sandaran Presiden seorang pemimpin, adakah beliau lupa dirinya juga seorang pemimpin? Kenapa orang lain sahaja di suruh meletakkan jawatan tetapi tidak diri sendiri? Kenapa kesalahan orang lain sahaja dilihat tetapi tidak diri sendiri dan kenapa orang lain sahaja dipertanggungjawapkan atas kegagalan ini tetapi tidak diri sendiri? Kedua, siapa yang untung dengan kenyataannya itu. Adakah parti akan bertambah kuat dan bersatu padu kerana pernyataan itu? Tentu sekali tidak! Adakah dengan penyataan itu kita akan dapat kembali 5 negeri yang tewas. Tidak mungkin! Adakah dengan kenyataan itu parti pembangkang akan menjadi lemah dan takut dengan UMNO? Tidak, tidak, tidak juga jawapannya. Jadi, dimana untungnya kenyataan itu? Tindakan itu pada pandangan saya tidak langsung membawa kebaikan kepada parti malah lebih parah lagi, ia jelas merosakan parti. Hanya pemimpin 'Bodoh' sahaja akan bertindak sedemikian. Ketiga dan terakhir, kalau pun dia bercita-cita nak jadi hero dalam hal ini, buatlah dengan cara terhormat dan beretika. Janganlah jadi Pak Pandir menang bersorak kampung tergadai.
Jadi adakah Mukriz pilihan kita? Atau kita nak Khir Toyo? Cerita Khir tak perlu saya ceritakan lagi. Semua sudah sedia maklum. Oleh kerana itu, saya beranggapan pada masa ini, tidak ada lagi tokoh yang lebih layak selain daripada KJ untuk menerajui Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Hidup KJ!

Anonymous,  April 24, 2008 at 5:38 PM  

Antara KJ dan JK (John Kennedy)

Saya amat terharu apabila membaca posting oleh Captain Jack Sparrow yang dengan tepatnya menyangkal dakwaan – dakwaan yang suka dibangkitkan oleh pembangkang bahawa Kayjay adalah produk nepotisma dan tidak layak menduduki dan memain peranan penting dalam pembangunan negara. Beliau dengan tepatnya telah menghujah bahawa pengalaman YB Rembau sebagai seorang pelatih di sebuah syarikat pengurusan dana, (ialah syarikat syarikat tu melahirkan si penyangak matawang yang banyak berjasa kepada penduduk Malaysia dan kawasan kawasan sewaktu dengannya), di mana beliau diamanahkan membancuh kopi, memfotostat serta kadang menulis omong omong kosong, dan juga beliau bekerja sebagai seorang wartawan seperti Christina Chin, (http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/4/24/nation/21041314&sec=nation), (ya saya pun tak pasti apatebenda Christina Chin tetapi setahu saya dia journalist so layaklah dia memerintah negara behind the scenes).

Tetapi saya amat marah apabila Captain Lanun ini mensamakan YB Rembau dengan Penolong Ketua Bahagian Tadbir White House. Cis ! Ini merendahkan statusnya. YB Rembau lebih senang disamakan dengan Presiden sendiri, dan salah satu Presiden yg. paling mashyur di sejarahnya iaitu JK ataupun John (f.) Kennedy.

Jelaslah KJ dengan JK ada persaamanya terutama di huruf “J” dan “K”. Saya telah membuat posting terlebih dahulu untuk berhujah secara panjang lebar peranan penting abjad abjad dalam menentukan masa depan masyarakat dan tidak memberi fokus kepada pekara tersebut.

Yang saya ingin utarakan adalah persamaan yang amat ketara diantara JK dan KJ. JK belajar di sekolah mashyur, berkhidmat dengan tentera ( walaupun KJ belum masuk dalam tentera dia bersumbang dengan mewujudkan Putera UMNO @ Mat Ceremlang yang menunujkkan kegagahan seperti tentera), di anugerahkan pingat jasa (ini JK bukan KJ tetapi kita boleh lihat kegagahan beliau (KJ dan bukan JK) sewaktu pertempuran menentang Condelezza Rice dan pertempuran menentang seorang penganas di confrontasi di Ijok (www.youtube.com/watch?v=4NI3VXjCgB4) ), dan sumbangannya sebagai seorang ahli Congress, ( KJ melalui seorang Wakil Rakyat hampir samalah).

Tetapir disini saya rasa KJ lebih hebat dari JK. Ini kerana JK kena berkhidmat selama 8 tahun sebelum dapat mentadbir negara – KJ pula yang jauh lebih handal telah mentadbir negara secara proksi dan kemudiannya menjadi Wakil Rakyat. Ini jelas menunjukkan sifatnya yang suka menterbalikan susunan seperti huruf K lepas tu huruf J, berbanding dengan turutannya iaitu JK.

Saya rasa kalau John Kenndey dinamakan Kennedy John ataupunlah lebih baik lagi Khairy ”Jack” Fitzgerald Kennedy, dimana jelas huruf K mendahlui huruf J, dia beluh mentadbir negara America sebelum menjadi ahli politik yang dipilih oleh masyarakat secara demokratik.

Ahli BSKL
”Namakan anak anda menggunakan Huruf Sakti”

Jack Skurrow,  April 24, 2008 at 8:54 PM  

Ahli BSKL
Nama aku Jack Skurrow, kau tolong tejemahkan abjad-abjad tersebut.

Anonymous,  April 24, 2008 at 11:06 PM  

KJ suara orang muda, itu sebab ramai orang tak suka dia. Bagilah brader ni peluang, kalau tak sekarang pon nanti.

Hentikanlah budaya men-cantas. Membinalah orang melayu itu sendiri, Mukhriz pon bagus orang nya, apalah salah kalau dua dua ni dalam umno ataupon diber platform supaya dapat membantu.

Salam

Suhaimi

bambee john,  April 25, 2008 at 2:32 AM  

yeeerrr...memang KJ lah yang dimaksudkan oleh Exco Pemuda terbabit kerana orang seperti KJ la yang selayaknya menjadi Ketua Pemuda menggantikan Datuk Hishammuddin.

PROTUN,  April 25, 2008 at 2:37 AM  

"Keris is a symbol of Malay political power. To wield the keris with the sharp end up and kissing it is symbolic of one’s loyalty to Malay political authority, either Malay king or Malay dominated government.."

KALUDOK TAU ANGKAT KERIS TP TAK HORMAT / KUANG AJAR DENGAN INSTITUSI DI-RAJA BAIK TAK YAH...KALAU MELAYU SENDIRI TAK HORMAT RAJA / SULTAN.. JGN HARAP BANGSA LAIN NAK HORMAT PULAK... LANTIKAN MB SEBAGAI CTH..

VOTE 4 KJ SPELLING DISASTER...

HIDUP UMNO TANPA KJ & PAK LAH

HIDUP UMNO TANPA KJ & PAK LAH

HIDUP UMNO TANPA KJ & PAK LAH

KEMBALIKAN MALAYSIAKU SEPERTI ZAMAN TUN...

Ahli UMNO,  April 25, 2008 at 2:39 AM  

Jika benarlah Khairy yang dimaksud untuk menjadi teraju utama barisan Pemuda, maka nescaya bertambah kuatlah Pemuda bersama-sama semangat perjuangan yg membara Khairy....
Yang bukan tergolong dlm Pemuda UMNO tolong jgn busy body k???

cau cin cau lancau,  April 25, 2008 at 2:42 AM  

Agak sukar juga untuk memilih calon Ketua Pemuda pada kali ini kerana calon2 yang ada kesemuanya mempunyai daya saing yg tersendiri tetapi adalah relevan jika ianya trus diwarisi dengan tampuk kepimpinan yg telah diperhalusi bakal penggantinya...Tentu Hishamuddin lebih mengenali Naibnya itu..maka wajar diserahkan sahaja tampuk kepimpinan kepada....Khairy Jamaludiin.

Anonymous,  April 25, 2008 at 2:43 AM  

Menurut kajian sains rumahtangga..adalah lebih harta diwarisi oleh ahli keluarga terdekat....ini bermakna tahkta juga wajar berbuat demikian...

Anonymous,  April 25, 2008 at 2:46 AM  

Index BSKL hari ini meramalkan jawatan Ketua Pemuda adalah milik KJ kerana harga beliau ditutup tinggi hari ini berbanding rupee Khir Toyo dan Peso Mukhriz yang ditutup rendah dalam raNking BSKL.
hehehehhehehhehe

Anonymous,  April 25, 2008 at 2:49 AM  

alaaa...malas nak komen lebih..dah memang Khairy yg handle Pemuda nanti...takkan lah ahli nk tgk anak bapak tu naik dgn member dia si toyol...hehehehe

Daud Kilau,  April 25, 2008 at 2:51 AM  

mmmm....sapa ler agaknya yang bakal ganti tempat Hishamuddin tu yer? tapi kalo kita ijinkan si Botak Mukhriz tu..bahaya r..sbb dia akan bwk toyol skali..bahaya wooo....toyol ni tererr jahanamkan duit rakyat..

Janet Khoo,  April 25, 2008 at 2:54 AM  

khairy...is our next team leader..sure he can do better for make our youth move like mortar..hahahaa

Anonymous,  April 25, 2008 at 3:15 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  April 25, 2008 at 8:40 AM  

Walaupun pembodek2 KJ memang mahukan jawatan Ketua Pemuda di-"berikan" kepada beliau namun sekira nya KJ menerima tanpa bertanding,ini menunjukkan TIADA KEKUATAN di-pihak KJ.

KJ adalah naib ketua yang timbul tanpa bertanding...umpama UMNO ni bapak dia yang punya? Banyak kontrovesi telah berlaku dalam diri KJ dan dia pun dah tahu bahawa diri nya sudah kian tidak popular seperti dahulu.

ITULAH SEBAB nya PERLU Jinggo dan para pembodek2 nya membuat POST dan komen bodek seperti ini supaya menaikkan balik saham KJ.
"Any kind of publicity is a good publicity?"

Tidak kah kekalahan 2/3 majoroti menjadi pengajaran kepada pembodek2 KJ?? Supaya lebih berhati hati bila buat penilaian. Jangan ingat bahawa KJ adalah TANGKAL bagi Pemuda. Sebenar nya KJ adalah pembawa SIAL dalam UMNO. Namun seperti semua perkara fanatik,pengikut2 TETAP buta dan budaya menyanjung manusia ujud bila2 saja.

Menolak KJ adalah sesuatu tindakan yang paling bijak. Ia bukan perkara yang sukar untuk di-lakukan. Berbaktilah dahulu kepada penduduk REMBAU tanah tumpah darah beliau? Yakin kan mereka dengan keikhlasan mu.Bukan sekadar pegang pemberus cat ataupun menyimen seketul batu...sudah layak dan cukup di-iktirafkan sebagai "jasa besar" oleh pembodek2 nya.

Sekira nya KJ manusia BIJAK dia akan menyuruh jinggo menghentikan PEMBODEKKAN2 yang melucukan ini! INGAT tolak KJ negara akan selamat belakang hari.

Anonymous,  April 25, 2008 at 9:59 AM  

KJ di Rembau disusukan, Isteri di rumah mati kehausan

Dewasa ini saya berasa amat gelisah. Kehebatan Kayjay telah menyebabkan banyak belia menjadi ahli BSKL dan menyokongnya secara terlampau. Diantara aktitivit aktitiviti yang terjebak termasuk jalan berkonvoi, berceramah ’syok’ sendiri (sila lihat http://youtube.com/watch?v=ielaIErgWVc&feature=related ), bermain kapal layar, cuba mendampingi artis (sekadar peserta AF saja), dan mencuri wang dari syarikat mertuanya. Mereka-mereka yang kulitnya cerah sikit kuat kuat berjemur di padang supaya lebih seiras dengan idolanya tu.

Tetapi ini semua kita boleh anggap sebagai perbuatan budak budak. Apa yang saya lebih gelisah adalah kepada mereka mereka yang sudah terlalu taksub kepada Kayjay ini. Hari hari cuba ubah rambut nak sama dengan KJ. Marah isteri kerana tak panggil dia dengan nama benarnya! Tiap tiap hari duduk rumah tulis surat kepada KJ, dahagakan sedikit ’attention’. Kalu nak jumpa KJ, kena tunggu dengan adik dalam hujan selama 6 jam tapi KJ tak keluar ikut jalan biasa – dia kan guna helikopter. Tapi KJ ni terlalu sibuk kat Rembau. Dia kan suka ’gedebe-dia’.

Mula-mulanya mereka ini menjadi kaki mabuk, kerana terlalu hancur hait KJ tak membelas surat. Lepas tu menjadi gila, dan menulis surat


“ Dear Mister-I'm-Too-Good-To-Call-Or-Write-My-Fans (Kayjay la),
this'll be the last package I ever send your ass
It's been six months and still no word - I don't deserve it?
I know you got my last two letters;
I wrote the addresses on 'em perfect
So this is my cassette I'm sending you, I hope you hear it
I'm in the car right now, I'm doing 90 on the freeway
Hey KJ, I drank a fifth of vodka, you dare me to drive?
You know the song by Phil Collins, "In the Air of the Night"
about that guy who coulda saved that other guy from drowning
but didn't, then Phil saw it all, then at a a show he found him?
That's kinda how this is, you coulda rescued me from drowning
Now it's too late - I'm on a 1000 downers now, I'm drowsy
and all I wanted was a lousy letter or a call
I hope you know I ripped +ALL+ of your pictures off the wall
I love you KJ, we coulda been together, think about it
You ruined it now, I hope you can't sleep and you dream about it
And when you dream I hope you can't sleep and you SCREAM about it
I hope your conscience EATS AT YOU and you can't BREATHE without me
See KJ; {*screaming*} Shut up isteri! I'm tryin to talk!
Hey KJ, that's my wife screamin in the trunk
but I didn't slit her throat, I just tied her up, see I ain't like you
cause if she suffocates she'll suffer more, and then she'll die too
Well, gotta go, I'm almost at the bridge now
Oh shit, I forgot, how'm I supposed to send this shit out?


http://www.youtube.com/watch?v=BWgEcOLYzXU

Ahli BSKL
”Isteri Jangan Disumbat Dalam But Kereta”

Biskut April 25, 2008 at 10:35 AM  

Nie la masalah orang melayu. Pantang ada orang lain yang lebih baik sikit daripada dia maka bermacam-macam tomahan diberikan. Semata-mata mahu menjatuhkan bagi membolehkan mereka ada peluang untuk naik. Tapi tu pun belum pasti lagi. Siapa ko nak menggelarkan seseorang tu pembawa sial. Siapa juga ko untuk berkata menolok KJ sekarang akan menyelamatkan negara di kemudian hari. Adakah ko setaraf dengan tuhan?
Aku hampir tak percaya dalam zaman baru ini masih ada pemikiran sebegini. Baik la ko duduk dalam gua batu yang setaraf dengan pemikiran itu.

Anonymous,  April 25, 2008 at 10:43 AM  

Inilah semangat yang kita mahukan!!! Kita bangkit kita lawan!!!

YB Khairy jangan risau, Kami sentiasa memberi sokongan kepada YB Khairy.

Kami mahukan perubahan, Perubahan dikalangan pemuda Umno.

Siti Zubaidah,  April 25, 2008 at 10:54 AM  

Mukhriz..oh..Mukhriz...jangan kau mimpi untuk mengepalai Pemuda kerana botak mu itu menyilaukan mata menyakitkan hati...

Khir Toyo...oh..Lhir Toyo..
Jangan kau mabuk todi beria-ia menjadi menteri tp lupa semua janji..

Khairy..oh..khairy...Janganlah tunjuk berani kerana dikelilingmu penuh duri yang sentiasa menunggu untuk menghunuskan durinya pada kelalaian mu...

jadi...siapakah yang layak???
Hanya orang yg hampir dengan kerusi itu....fikirkanlah..

otai Taman Jasmin, Paroi,  April 25, 2008 at 11:07 AM  

Dalam sibuk2 org berckp pasal pemilihan tapi si Khairy ni buat xtau je sbb dia sibuk dgn kerja2 kebajikan, menolong rakyat miskin dgn turun padang beri bantuan,,,,bukan turun padang beri ucapan, beri ceramah yang memaki hamun..tambah dosa je buat apa?

Anonymous,  April 25, 2008 at 11:15 AM  

Inilah semangat yang kita mahukan!!! Kita bangkit kita lawan!!!

YB Khairy jangan risau, Kami sentiasa memberi sokongan kepada YB Khairy.

Kami mahukan perubahan, Perubahan dikalangan pemuda Umno.

Anonymous,  April 25, 2008 at 11:23 AM  

Bagi mereka mereka yang hendak mengupas theori theori Kayjay dengan lebih mendalam sila baca artikel artikel di

www.padedoh.wordpress.com

Din Tanjung, Ampang,  April 25, 2008 at 12:04 PM  

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Haron berkata, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang telah mengetuai sayap kanan parti itu sejak sekian lama telah melatih dan membimbing orang-orang tertentu untuk menggantikan beliau.

Justeru, katanya, orang tersebut yang perlu dipilih bagi menggantikan Hishammuddin yang akan bertanding jawatan Naib Presiden parti pada pemilihan UMNO Disember ini.

''Kalau tanya saya siapa yang layak menggantikan Hishammuddin, orang itu adalah mereka yang telah dibentuk untuk menjadi ketua. Mereka sudah memahami keperluan dan kehendak sebagai ketua untuk menerajui Pemuda," ujarnya.

mmm...tidak syak lagi..Khairy Jamaluddin lerr orangnya..

Awie Sri Mawar,  April 25, 2008 at 12:07 PM  

Ketika ditanya sama ada orang yang dimaksudkan untuk menggantikan Hishammuddin itu ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin, Idris berkata: "Itu awak yang cakap, bukan saya cakap..."
elelehhh...malu plak nk ckp, trus trang je r..si Khairy tu calon yg layak..Betul Tak?

blues untuk rakyat April 25, 2008 at 12:21 PM  

ekh ehhhh..

angkat bakul sendiri....

sepupu bambee john,  April 25, 2008 at 2:01 PM  

Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan Datuk Jamlus Aziz berkata, calon yang paling layak untuk mengisi jawatan Ketua Pemuda UMNO yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ialah Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata, ini sudah semestinya kerana mengikut proses hieraki parti, Khairy adalah orang nombor dua selepas Hishammuddin dan apabila Hishammuddin mengumumkan keputusan tidak mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti Disember depan maka calon paling layak mengisi kekosongan itu ialah Khairy.

*see?...tidak syak lagi

makcik rafeah,  April 25, 2008 at 2:03 PM  

Kita akan rugi jika kita tidak memilih Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO kerana kita telah gilap beliau untuk memimpin Pemuda UMNO selama ini. Selain taat setianya kepada parti, Khairy diakui mempunyai kebolehan dan berkemampuan.
walaupun terpaksa menerima banyak kritikan daripada pelbagai pihak namun Khairy diakui mempunyai pengalaman luas sebagai pemimpin. makcik rasa boleh kalo kita meminta Khairy supaya menawarkan diri untuk bertanding jawatan itu. makcik sendiri juga akan meminta Pemuda UMNO negeri makcik supaya memberikan sokongan kepada Khairy.

Siti Zubaidah,  April 25, 2008 at 2:05 PM  

Setakat ini dua orang yang telahpun mengesahkan secara terbuka kesediaan bertanding merebut kerusi itu ialah Exco Pemuda UMNO Datuk Mukhriz Mahathir dan anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo.
Namun, itu tidak semestinya diterima barisan ahli yang lain kerana kebanyakkan ahli tahu menilai siapakah bakal ketua mereka dan Naib Ketua yang sekarang begitu sesuai untuk mengisi kerusi tersebut..

WakDen,  April 25, 2008 at 2:07 PM  

Di antara kombinasi Khir dan Mukhriz, jauh bezanya dgn KJ kerana berda di kerusi Naib, dapat melihat dan memahami kehendak Pemuda.Yakinlah...

Perwira Negara,  April 25, 2008 at 2:08 PM  

lu org suma pengampu...yang paling layak adalah.....Azimi

Juliana Banos,  April 25, 2008 at 2:11 PM  

Sekarang ni KJ tgh sibuk dgn kerja2 kemasyarakatan khususnya bg Parlimen beliau...tiada sebarang kata putus pun darinya untuk bertanding setakat ini kerana adalah lebih baik menumpukan kepada perlaksanan manifesto daripada terhegeh-hegeh berebut kuasa.....

Karut2,  April 25, 2008 at 2:13 PM  

semekom...apapun ini semua adalah pandangan sesetengah ahli namun, x semestinya KJ layak kerana byk kontrovesi yang dimilikinya...mana mungkin beliau menjadi Ketua Pemuda jika pak mertua sendiri dalam dilema..hehehehe

ANAKomak,  April 25, 2008 at 2:16 PM  

Sudahlah karut2, memanglah ini semua hanya pendapat umum ahli0ahli tp jika mengikut kelayakan, Khairy juga selayaknya menggantikan Hishamuddin kerana pengalaman dan tunjuk ajar Hishamuddin telah memasakkan Khairy untuk menerajui tampuk kepimpinan Pemuda..Pemuda xkan jahananm pun kalo Khairy ambil alih...

Karut2,  April 25, 2008 at 2:18 PM  

Engkau lainlah ANAKomak, sebab dari dulu lagi ko mmg org suruhan Kj yang bagi ko duit poket beribu2 untuk buat mcm2 provokasi..kalo tak takkan lah artikel ko bleh ader dalam KPMU yg dulu...
Bukankah KMPU tu dibawah kelolaan KJ jugak??
Ha..jawablah ANAKomak

ANAKomak,  April 25, 2008 at 2:20 PM  

Awak mengatakan siapa ni Karut2? Saya tak faham langsung apa penceritaan yang awk cuba bwk ni..
Jgn terlalu bermain dgn emosi seperti Tun tu...
KMPU adalah sebuah cakna yang membongkar segala perbuatan jahat parti pembangkang..sy mmg akui itu tp dlm blog ni saya rasa, ada kebenarannya Khairy layak dinagkat Pemuda menjadi Ketua mereka.

Anonymous,  April 25, 2008 at 8:40 PM  

Mengapakah mesti khairy di-pertahankan oleh pembodek2 nya? Pelik bukan? Kalau beliau layak...sesiapa pun layak.

Jangan terlampau taksub terhadap Khairy. Beliau adalah manusia biasa yang banyak kontrovesi.

"KEHEBATAN" Khairy tidak akan terlihat sekira nya beliau bukan anak menantu PM. Ini memang fakta yang Khairy juga pernah berkata apabila di-temu bual..."saya akan menggunakan pak mertua saya untuk melakukan sesuatu yang "BAIK" kepada parti." (lebih kurang begitu).

Boleh sokong Khairy tetapi pembodek2 Khairy tidak boleh sama sekali MENAFIKAN bahawa Khairy sajalah yang layak...ramai lagi pun berkemampuan menjawat Ketua Pemuda. Ini adalah fakta yang semua orang tahu tetapi pura2 tidak tahu dek kerana terlampau TAKSUB kepada Khairy bak umpama terkena panahan sihir. BUKAN Khairy sahaja yang layak RAMAI yang layak. INGAT TU!

Anonymous,  April 26, 2008 at 2:42 AM  

KEPALA BANA NGKO NGAN MAK KO SEKALI LER KJ!!!

ulat bulu,  April 27, 2008 at 12:55 AM  

ye la..sapa lg..
xkan nak bg mukhriz kot...
khir toyol lagi la jauh...

ulat bulu

tun harun April 27, 2008 at 12:24 PM  

Pemimpin yang baik adalah pemimpin yang berjiwa rakyat yang mampu memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negaranya...bukannya pemimpin yang mempunyai kepentingan untuk diri mereka sendiri.

najib April 28, 2008 at 12:38 AM  

Umno akan bangkit selepas ini.
Wahai ahli-ahli umno bersatulah kita di bawah satu pimpinan PakLah.

kita akan meraih kemenangan yang lebih besar selepas ini.

kepeda PR bersiap sedialah untuk gulung tikar pada PRU 13 nanti

najib April 28, 2008 at 12:44 AM  

Aku bukanlah pembodek atau Pengampu.

Walaupun aku tak mengenali Si KJ ni.
Tapi bila aku membaca latarbelakangnye dan menghadiri ceramah-ceramah beliau.
Ternyata beliau seorang yang berkhemah,berkarisma dan mempunyai profail tinggi untuk menjadi pemimpin yang berkaliber.

Kita sebagai rakyat malaysia, tak perlulah nak menghentam Si Kj ini membabi buta. Kita beri peluang kepada beliau. Mungkin Ideanya nanti boleh memperkasakan Pemuda Umno dan Negara Malaysia Umumnya..

Hidup UMNO!!!!

kuang-kuang,  April 28, 2008 at 12:45 AM  

Malaysiakini and Hisham "ludah kat langit"
As Parliament opens to a changed political landscape, "sorry" seems to be the easiest things to say these days. First, the keris-wielding Hishammuddin made a rather belated apology about brandishing the dagger at successive UMNO Youth assemblies, then the pro-opposition online news portal, Malaysiakini, says sorry to monkey-boy KJ for lying about his election result and misquoting him.

Let's check out the apologies.

In Hishammuddin's case, he tried to be a big man by cutting his losses and admitting that the whole keris episode scared the hell out of non- Malays especially since it was accompanied by racial rhetoric at the last few UMNO assemblies (OK, fine racial rhetoric always existed but the Mongolian one had the bright idea of telecasting the proceeding LIVE for the first time). Remember, Hishammuddin is not doing this for nothing. His sights are set on becoming DPM to his Mongolian cousin when the latter takes over from Pak Lah, which by all reckoning is anywhere between next month and next year. Hishammuddin is done with the circus that is Pemuda UMNO and now wants to transition from the ultraman image he cultivated to a more liberal leader that is acceptable to all races. Hence, the apology about the keris. But if you actually look at how he apologized, you will see that he carefully hedged what he said. He actually said sorry to non-Malays for scaring and offending them, and then apologized to Malays for not being able to defend a cultural symbol. He did this because he was aware an apology just to the non-Malays would have resulted him being lynched by UMNO.

Sure enough, after the apology Hishammuddin's Mongolian cousin came out with a statement in support saying that it doesn't take away from the dignity of the Malays. Hishammuddin's handpicked choice for the next UMNO Youth Chief, Mukhriz Botak also joined the chorus line by saying that Hishammuddin was magnanimous to apologize. This is all designed to cover Hishammuddin's ass with the UMNO faithful who still can't understand why he apologized in the way he did. For the non- Malays, the apology is a little too late. They were screaming at him to say sorry and not repeat the deed but Hishamuddin brandished it again and again (three times, to be exact). So, although Fat Cat thinks Hishamuddin is right in offering the apology, there are many political factors behind the move which casts doubt on his sincerity. Fat Cat also wonders why it took a political tsunami for Hishammuddin to realize that the keris was a major issue with the non-Malay community.
The second apology is one offered by Malaysiakini to KJ. Fat Cat is no fan of monkey-boy but in this case KJ wins. Fat Cat knows the journalists of Malaysiakini well. Unfortunately, some of them are pretty bad reporters. They aren't very clever and make careless mistakes when reporting like getting simple facts wrong. Add to this a very slanted editorial stance which is pro-opposition and a mistake like the one against KJ was bound to happen. Malaysiakini's editor, Steve Gan, was a chum of PKR wildman and new MP for Batu, Tian Chua, Down Under. They used to knock back the beers and hang together. Gan is also very open about his admiration for Anwar Ibrahim, as are most of Malaysiakini's staff. So when they persisted in saying there was a recount in Rembau based on information provided by KJ's opponent without checking with the Election Commission, they were asking for trouble. Basic rule for a journo: counter check any information with other sources especially when the primary source is an interested party.

The worst part was not just getting the recount story wrong (and repeating it) but putting words in KJ's mouth. Fat Cat checked out KJ's interview transcript at Susan Loone's blog and wonders in amazement how Malaysiakini can just attribute what they like to people when it is clearly false. This is nothing short of fabrication and deceit. It is no wonder that monkey-boy said he suspected malice and bad faith. Malaysiakini basically made up a quote which they attributed to KJ. In fact, Malaysiakini is bloody lucky that KJ decided on just writing a letter instead of suing because this is a clear cut case of defamation. Fat Cat thinks Malaysians must be careful when reading Malaysiakini. This KJ apology episode demonstrates very clearly that they either have an agenda or are just downright stupid for not even checking facts.

BTW, why hasn't Lazy Rocky written about Malaysiakini eating dirt? Come on Rocks... what's right is right. After all, you're the one who kept on insinuating that KJ's win was tainted. Now diam aje... Wassupp, bro? Hangover ke?
Fat Cat: Sorry... is all that you can't say. Days gone by and still... words don't come easily... Like sorry, like sorry...
Posted by Fat Cat at 4:57 AM 0 comments

http://fatkucing.blogspot.com

Anonymous,  April 28, 2008 at 9:16 AM  

Siapa dia ni Khairy ni....???
Apakah dia Pegawai Tinggi Kerajaan..
Apakah dia Perdana Menteri....ataupun Timbalan Perdana Menteri....ataupun Menteri..

Confuse......?????????????????????

Anonymous,  April 30, 2008 at 9:05 AM  

Hoi Khairy, ko jgn mimpi la nk jadi Ketua Pemuda, ko ingat ko tu bagus sgt ker??? byk lagi orang lain yang bagus...Ko jwb dulu tuduhan2 terhadap kamu... jgn nak buat bodoh mcm pak mertua hang ...

Anonymous,  April 30, 2008 at 8:11 PM  

puisi untuk KJ

KJ,kamu itu menantu dungu
KJ, wang Ihsan kamu sapu di ganu
KJ, rakyat pula kamu tipu,
KJ, kami malu dapat orang sepertimu
KJ, lebih baik kamu malu,
sementara masa belum berlalu

Waris Panglima Hitam May 1, 2008 at 8:51 PM  

KJ tak payah berangan nak jadi ketua pemuda. Main kotor semasa nak jadi naib ketua pemuda dulu orang masih ingat. jangan pikir menantu pak lah orang akan beri undi. Kali ini lain dari dulu. Kau akan hanyut dibawa arus kerana kesombongan dan kebongkak kan mu. Menang parlimen rembau pun orang tahu macamana.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP