Friday, April 4, 2008

Jawatan Ketua Pemuda- KJ Layak

by : MHMizi

Jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO kini terbuka apabila Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein hari ini menamatkan teka-teki dengan mengumumkan tidak mempertahankan jawatan yang disandangnya sejak dua penggal lalu pada pemilihan parti Disember ini.

Beberapa pemimpin telah berhasrat untuk bertanding bagi mengisi kekosongan jawatan tersebut sekiranya ia dikosongkan oleh Hishammudin. Antara nama yang disebut-sebut untuk bertanding bagi mengisi kekosongan jawatan tersebut ialah bekas Menteri Besar Selangor yang juga Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Khir Toyo dan Ahli Parlimen Jerlun yang juga Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Mukriz Mahathir.

Walaupun bukan jawatan tradisi yang perlu ditandingi Naib Ketua, Khairy Jamaluddin secara tidak langsung dilihat sebagai salah seorang calon yang layak mengambil alih pucuk pimpinan Pemuda UMNO selepas Hishammudin.

Sebagai Naib Ketua Pergerakan Pemuda, Khairy telah banyak berjasa dalam pergerakan yang mempunyai 600,000 keahlian itu di samping pengalaman beliau yang mengetahui selok-belok pergerakan Pemuda.

Biarpun ura-ura memperkatakan bahawa besar kemungkinan Khairy hanya mempertahankan kerusi Naib Ketua, namun adalah tidak mustahil beliau akan melangkah dan di terima oleh keahlian bagi mengisi kekosongan yang diamanahkan oleh Hishamuddin.

Bahkan sehingga kini beliau masih tidak mengumumkan pendirian beliau samada beliau akan terus dinobatkan sebagai penghuni jawatan Ketua Pemuda atau sebaliknya tidaklah dapat ditentukan lagi.Namun, jika mengikut tradisi, maka layaklah beliau sahaja yang memegang tanggungjawab pergerakan Pemuda.

34 comments:

Anonymous,  April 4, 2008 at 4:31 PM  

Mukhriz sedia dicalonkan sebagai Ketua Pemuda UMNO
Posted by Raja Petra
Friday, 04 April 2008
Big Dog

Dato’ Mukhriz Mahathir mengumumkan bahawa kerana kesediaan Ketua Pemuda UMNO Dato’ Seri Hishamuddin Hussein mengosongkan kerusi Ketua Pemuda UMNO pada pemilihan jawatan Perhimpunan Agung UMNO 16 Disember 2008 ini, maka beliau selaku Exco Pemuda UMNO sedia dicalonkan untuk jawatan tertinggi sayap kiri UMNO itu.

Beliau dengan penuh rasa besar hati tetapi insaf akan tanggung jawab memimpin Pergerakan Pemuda UMNO, mengundang dengan hati yang terbuka mana mana Bahagian UMNO yang sudi mencalonkan beliau untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Dalam pengumuman ringkas jam 8.01am pagi ini, Ahli Parlimen Jerlin itu menyerahkan sepenuhnya kepada ahli Pemuda UMNO untuk menentukan samada beliau layak dicalonkan dan seterusnya dipilih sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

kakitidur April 4, 2008 at 4:48 PM  

Kalau KJ nak Bapa Mertua dia tu bungkus bolehlah dia offer dirinya sebagai ketua pemuda. Sekarang ni pun Bapa mertua dia dah setengah nazak dan dengar sampai terpaksa pergi Sabah bawa duit yang banyak untuk ambil hati orang Sabah. Kalau dia dengar KJ nak bertanding tentu dia sakit jantung.

kakitidur,  April 4, 2008 at 4:55 PM  

Mukhriz perlu buktikan sumbangan terhadap UMNO sebelum melangkah jauh.


Mukhriz perlu buktikan sumbangan terhadap UMNO sebelum melangkah jauh

HARI ini, Pemuda Umno dikejutkan dengan isu surat Exconya, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir yang dihantar kepada Perdana Menteri, meminta Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan ekoran prestasi buruk Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum 12 (PRU 12), 8 Mac lalu. Walaupun Perdana Menteri sudah menyerahkan kepada Pemuda membuat keputusan ekoran pendirian Mukhriz yang juga Ahli Parlimen Jerlun itu, tetapi banyak pihak berpendapat, Mukhriz telah tersilap langkah menulis surat kepada Perdana Menteri.
“Ketika ini, bukan masa yang sesuai jika Mukhriz mahu menjadi hero. Peranan dia sebenarnya hendaklah ditunjukkan di Parlimen nanti, berdepan dengan parti pembangkang,” kata seorang ketua Umno bahagian dari Kuala Lumpur yang ditemui baru-baru ini.

Menurut ketua Umno bahagian itu lagi, menulis surat meminta seseorang melepaskan jawatan bukan kerja Ahli Parlimen dan bukan kerja Exco Pergerakan Pemuda. Orang-orang biasa yang tidak mempunyai tanggungjawab kepada parti yang diwakilinya pun boleh melakukannya.

“Saya harap Mukhriz tidak bersikap kurang ajar seperti apa yang sudah dilakukannya. Dia kena buktikan tugasnya mempertahankan parti dan kerajaan bila berdepan dengan pembangkang,” sambung ketua bahagian ini lagi.

Seorang lagi ketua Umno bahagian dari Johor yang diminta komen mengenai isu surat Mukhriz ini berkata, “inilah masalahnya bila anak seorang bangsawan diberikan peluang bertanding dalam pilihan raya. Bila menang, dia bukan mahu memikirkan soal parti yang diwakilinya tetapi melayan perasaannya yang ingin dilihat sebagai hero ketika parti sedang ditimpa musibah.”

Katanya lagi, tidak hairanlah kalau Pemuda Kubang Pasu menolak kepimpinan Mukhriz beberapa tahun lalu kerana mereka tahu bahawa Muhkriz tidak dapat menyelami masalah rakyat di bawah.

“Orang macam Mukhriz ini jauh sama sekali dapat merasai kesusahan dan keperitan hidup rakyat. Dia tidak pernah mahu belajar dari sejarah perjuangan dan kesusahan pemimpin terdahulu. Bila dapat tempat, fokusnya ialah mahu menjadi hero dan mahu meningkat dalam hirerki parti dengan menjatuhkan orang lain,” tegas ketua bahagian yang sudah lebih empat penggal menjadi ketua bahagian ini.

Sehubungan dengan itu, beberapa pihak lain menasihatkan Mukhriz supaya bekerja memperkuatkan parti dengan melakukan pengorbanan.

“Saya berharap Mukhriz sanggup menggunakan wang saku sendiri untuk bekerja demi kekuatan parti dan jangan hanya berlagak baik di depan khalayak ramai,” kata seorang bekas Exco Pergerakan Pemuda Umno yang ditemui.

Sambil melahirkan rasa kesalnya terhadap perbuatan biadap kerana menulis surat kepada Perdana Menteri meminta melepaskan jawatan bekas Exco Pemuda Umno ini menambah, “Apa sumbangan Mukhriz kepada Pemuda dan Umno selama ini yang menyebabkan dia ingin muncul menjadi juara mahu menjatuhkan Perdana Menteri?”

Menurutnya, kerja-kerja mahu mendesak Perdana Menteri melepaskan jawatan ini biarlah dilakukan parti-parti pembangkang dan jika Mukhriz ingin menyertai pembangkang, janganlah menjadi duri dalam daging!

si benggong punya kakitidur,  April 4, 2008 at 4:57 PM  

Datuk Mukhriz Perlu Perbaiki Kesilapanny
saya harap Datuk Mukhriz dapat memperbaiki kesilapan yang telah beliau lakukan. Walaupun beliau diibarat 'ditelan mati anak, diluah mati bapak' tapi beliau harus bersifat rasional.

banyak cara lagi untuk menengahkan hujah.

tumpukan pada penduduk parlimen Jerlun yang memberi peluang untuk dirinya menjadi wakil mereka.

peluang yang diberi bukan untuk menjadi johan 'rebel without cause'.

beliau juga harus memanggil balik rakan-rakan beliau di beritakmu/kmu.net dulu untuk bersama-sama kita menghadapi keadaan getir begini.

kepada 'orang-orang Khairi' juga perlu membuat tindakan yang sama.

kami, ahli UMNO tanpa jawatan dah BOSAN dengan 'telatah' dua pihak ini.

masa untuk kiambang bertaut.

bukan masa untuk 'menguji kekuatan'.

ayuh saudaraku, bangunlah!

sedarlah!

kuasa politik Melayu kian terhakis...

p/s jika tinggal saya seorang membawa panji-panji sang saka bangsa kesana-kemari.....saya

Suara Jejaka Lantang April 4, 2008 at 5:07 PM  

KJ sememangnya layak menggantikan tempat Hinshamuddin kerana kredibilitinya sebagai pemimpin yang dekat dengan orang muda...
Sebagai ahli..saya sokong Kj ganti tempat Hishamuddin.
Vote 4 him!! Vote 4 Him!!!

Anonymous,  April 4, 2008 at 8:58 PM  

Menarik juga jika KJ jadi NKP Mukhriz atau Khir Toyo jadi KP tentu ada pencanggahan dalam Pergerakan. Episod ini lebih menarik kerana siapa nak dengar siapa? Tapi kena tengok dulu siapa Presidennya kalau masih Pak lah menarik la tetapi kalau orang lain mungkin pengaruh KJ akan lemah. Macam mana pun kita saksikan siri atau episod demi episod diambang kejatuhan Empayar Melayu UMNO.

Anonymous,  April 4, 2008 at 10:10 PM  

Mukhriz telah berlagak untuk menjadi hero dengan meminta perdana menteri meletak jawatan.

sekarang mukhriz berlagak lagi untuk menjadi ketua pemuda umno.

mungkin lepas ni dia menawarkan diri untuk menjadi calon presiden umno.

tetapi khairy pula yang selalu dituduh mempunyai cita-cita tinggi dalam masa singkat!

semacam ada satu perancangan supaya semua orang 'melihat' kepada khairy seperti semua tidak elok, supaya ada orang lain yang boleh mengambil kesempatan dalam keadaan begini!

saya percaya dikalangan pemuda umno peringkat bahagian, masih ramai yang mahukan khairy bertanding jawatan ketua pemuda!

soho_grad April 4, 2008 at 11:19 PM  

Apa sumbangan khairy.?
jawapannya...menyerah kan 5 negeri kepada pembangkang.
We dont need a yuppy to run our wings.For me he doesnt have a cut to be a leader to a Malay sacred organisation.He is a total failure to the Malay as a whole.I dont see any sincerety in him,just an arrogant yuppy !!

Anonymous,  April 4, 2008 at 11:42 PM  

Petikan transkrip Ku Li Semasa Merasmikan Persidangan Perwakilan Khas UMNO Bahagian Gua Musang, Bertempat Di Balai Rakyat, Bukit Cekati, Gua Musang.Pada Hari Jumaat 4hb April, 2008, bersamaan 27hb Rabiulawal, 1429 Jam 10.00 pagi.

Akhirnya, kita kalah – kalah lebih teruk daripada dalam tahun 2004, bukan kerana dasar UMNO tidak baik tetapi kerana orang UMNO itu yang tidak baik, dan merekalah yang merosakkan imej parti.

Saya rasa kelakuan yang semakin biadab itu timbul daripada beberapa sebab, antaranya dapat kita sebut: (a) kerana terlalu yakin pada kekuatan parti – dan tidak nampak apakah kelemahannya – lalu orang-orang seperti itu berasa megah, berani bercakap besar dan memberi tahu pengundi ‘Aku akan menjadi Menteri Besar’ atau akan menjadi menteri jika dipilih; (b) ekonomi pasaran atau ekonomi kapitalisme sudah menjadi alat politik UMNO untuk memperkayakan orang-orang tertentu dalam UMNO untuk kepentingan kepimpinan, tidak untuk kepentingan rakyat dan anggota akar umbi UMNO. Jiwa dan roh Melayu orang UMNO mulai digantikan dengan ‘roh perut’. Wang menjadi alat permainan politik dan kuasa dalam UMNO.

Jadi, untuk menyelamatkan UMNO, kita kena buang segala anggota UMNO di atas itu yang jahat, yang korap, yang tidak berbudaya dan berakhlak tinggi, dan yang tidak bijaksana.

Ada orang boleh jadi geliga otaknya, lulusan dari Oxford, Harvard dan sebagainya, tetapi tidak bijak, tidak pandai, tidak cerdik budaya. Orang ini tidak layak diangkat oleh UMNO untuk menjadi pemimpin mereka.

Mengapa? Sebabnya mereka tidak mempunyai ‘roh atau semangat Melayu’ yang cukup dalam dadanya, tidak bijak, tidak pandai bercakap dan berhujah dengan rakyat.

Mereka mungkin layak menjadi penyelidik akademik, tetapi tidak layak menjadi pemimpin bagi bangsa Melayu-Islam yang mempunyai nilai-nilai ketimurannya yang tersendiri, yang perlu difahami oleh sesiapa yang hendak menjadi pemimpin orang Melayu.

Anonymous,  April 5, 2008 at 1:46 AM  

Sekira nya KJ layak jadi Ketua Pemuda,monyet2,beruk2 kat hutan pun layak bertanding.

Anonymous,  April 5, 2008 at 2:55 AM  

Bukan hanya kontrak2 semua dia sapu habis, nanti tanah2 kat malaysia dia pun sapu kering... kakakakaka

Anonymous,  April 5, 2008 at 5:05 AM  

memetik dari anti-khairi

saya yakin salah satu punca ahli umno marah kepada kj ialah kerana dato norza, dia ni memang mulut celupar dan tak reti hormat orang lain, bagi dia kj ada dibelakang.

kalau kj terus bersama beliau saya yakin ramai orang akan benci kj, kerana sepatutnya dialah yang bertanggung jawab menjaga politik kj, membantu ahli pemuda, tetapi tidak dia hanya menjaga perut, poket dan politik freenya saja,

Kj harus sedar betapa bahaya nya dato norza yang akan mengeruhkan suasana Kj dan juga Pak Lah selaku pemerintah, sekiranya perkara seperti ini berlaku kepercayaan ahli akan berubah.
-----------------------------------

Memang betul orang tua - tua ada berpesan pesan, berhati - hati dengan orang pendek kerana akalnya panjang dan ramai akan terpedaya.

Ada hati pulak nak bertanding KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA.

habis la... hang... lubang pung kok hang dah pecah... lagi... besaq punya batang hang kena tala..

padan muka hang norza...

Apa nak jadi dengan hang ni norza.. tak habis - habis hang buat hal...

Dulu memorandum menolak kepimpinan hang sebagai ketua pemuda.

La... ni ada lagi, nasib lah... hang norza...

NAIB KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN WANGSA MAJU telah membuat laporan PRU 12 terperinci dan bukti mengenai,

DATO PADUKA MOHD NORZA ZAKARIA MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI DAN LARI DARI TANGGUNGJAWAB SEWAKTU PRU 12 sebagai seorang ahli dan pemimpin diperingkat tertingi,

Laporan tersebut telah dihantar kepada;

YB DATO SERI HISHAMMUDIN

SDR KHAIRI JAMALUDIN

cc, Y.A.B PRESIDEN UMNO

Y.A.B TIMBALAN PRESIDEN

YBM SETIAUSAHA AGONG

AHLI MAJLIS TERTINGI

EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA

PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO W.P

SETIAUSAHA PERHUBUNGAN UMNO W.P

KETUA UMNO BAHAGIAN WANGSA MAJU

SETIAUSAHA BAHAGIAN WANGSA MAJU

AHLI JAWATAN KUASA BAHAGIAN

AHLI JAWATAN KUASA PEMUDA BAHAGIAN


NAIB KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN WANGSA MAJU merupakan ketua UNIT gerak gempur dan DATO NORZA ZAKARIA merupakan PENGERUSI gerak gempur di wangsa maju.

Laporan yang diberikan adalah seperti berikut;

1. Tiada membuat mesyuarat ajk atau khas pemuda sempene menjelang pilihan raya.

2. Tiada kelihatan sewaktu penamaan calon dan memberi sokongan kepada calon yang bertanding.

3. Tidak kelihatan dan menyusun jentere gerak gempur sepanjang pilihan raya.

4. Tidak melawat bilik gerakan di peti undi sendiri di seksyen 2 kerana beliau merupakan ketua pemuda cawangan tersebut.

5. Tidak pernah kelihatan dan menjejakan kaki di belik gerakan barisan nosional P.116 wangsa maju.

6. Tidak melawat bilik gerakan peti - peti undi di selurah wangsa maju.

7. Tidak menghantar walau seorang wakil sekalipun untuk berkerja.

8. Tidak mengagihkan wang sejumlah rm 10,000 kepada pemuda bahagian bagi menjalankan kerja pilihan raya yang telah diberi oleh badan perhubungan umno wilayah.

9. Tidak menunaikan janji - jandi sewaktu majlis pelancaran jentera gerak gempur iaitu untuk mendekati pengundi muda.

10. Gagal menghadirkan diri bersama isteri untuk turun mengundi di peti undi seksyen 1 tempat beliau patut mengundi.

Apakah seorang ketua pemuda cawangan, ketua pemuda bahagian, ketua pemuda negeri, majlis tertingi dan setiausaha politik kepada menteri kewangan II kebal dan tak perlu mengundi?

Didalam 'PERLEMBAGAAN UMNO' FASAL 6 TANGGUNGJAWAB DAN HAK AHLI.

6.1.1 Memegang teguh dasar parti dan melaksanakan tujuan-tujuannya.

6.1.2 Mendaftar diri sebagai pengundi dan mengundi di setiap pilihan raya, melainkan atas sebab - sebab yang boleh diterima oleh majlis tertingi.

6.1.5 Menyokong calon - calon parti yang bertanding dalam pilihan raya.

Sudah jelas perlembagaan umno itu sendiri menegaskan tanggungjawab seorang ahli.

Adakah perlu seorang ahli umno seperti ini diberi tempat yang mewah seperti yang beliau miliki sekarang dan duduk di dalam parti?

Ini semua kesilapan yang telah dilakukan oleh DATO HISHAMMUDIN melantik beliau sebagai KETUA PEMUDA WILAYAH dan MAJLIS TERTINGI,

PAK LAH ni pulak pi dengaq cakap si BERUK K.J ni dan lantik pulak si norza ni jadi setiausaha politik kepada menteri kewangan II.

MK2 ni pulak punya lah sombong sampai pemimpin umno sendiri nak jumpa dia pun susah, asal nak jumpa ja.. dia suruh pi jumpa si norza ni,

no zakar ni pulak layan orang tak pernahnya yang elok tanya lebih sikit dia atau mintak tolong dia nak melenting, macam orang lain takda zakar macam dia, kalau kita lawan dia pi block jalan rezeki kita kat sane.

(macam bapak dia punya kementerian)

Dan kini beliu berhasrat untuk bertanding jawatan,

KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA

Inilah salah satu punca hilangnya kepercayaan ahli dari peringkat akar umbi terhadap pemimpin yang hanya pandai bercakap tetapi gagal dari sudup perlaksanaan dan boleh di ibaratkan seperti ketam mengajar anaknya berjalan lurus tetapi beliau sendiri tetap berjalan sengget.

sekiranya ini berlaku saya yakin pilihanraya ke 13 nanti barisan nasional akan hilang terus mejoriti disebabkan mereka

Awas mereka ini bukan pejuang yang sejati, mereka ini hanya inginkan kuasa dan ingin mengaut duit rakyat sahaja, setelah barisan nasional kalah kelak mereka akan lari entah kemana menigalkan negara dan membawa lari wang rakyat dan hidup di negara orang.

tanya pada diri kita sangupkah kita berjuang seperti mana parti pembangkang yang dahulunya hanya berbekalkan semangat semata - mata dan mampukah kita berbuat sedemikian seperti sejarah datuk nenek kita memperjuangkan kemerdekaan yang hanya berbekalkan semangat sedangkan kita sudah mengecapi kemerdekaan dan kemewahan dibawah pimpinan umno dan barisan nasional selama 50 tahun.

SELAMAT BERJUANG

-----------------------------------

saya harap sdr khairi dapat melupakan norza demi menjaga nama baik anda dan juga pak lah.

wassalam

Anonymous,  April 5, 2008 at 11:28 AM  

woi pergi mampus lar khairy! lanciao ada ke? suruh puak bangsat nie sokong kau? pantat lanciao!

Anonymous,  April 5, 2008 at 11:31 AM  

khairy batang dan buah kat mana? Budak yang mengaku anak tu anak kau ke? atau hasil parti seks yang bini kau suka pergi tu? Hahaha Khairy dah hilang buah lar!

Mat Kilau April 5, 2008 at 1:15 PM  

sudah la tu kairi....
penat aku baca kisah kau nie.... kau dah dapat menumpang tuah si Nori tu dah laa.... dapat duduk rumah besar.. dapat kereta.. dapat adjust duit... dapat nori (ok la jugak nori nie)... apa lagi kau nak....

sedar diri tu... selama nie kau tu hanya menumpang tuah bini je... kalau kau tak kawin dengan nori... aku rasa kau kerja kat pasar raya Maidin kot... ingat senang ke nak cari kerja sekarang...

Anonymous,  April 6, 2008 at 7:33 AM  

OI Jinggo!, sebelum ni menantu pak lah ni layak ke jadik ke Naib Ketua Pemuda dulu....

Setahu aku beruk ni tiba2 je jadik Naib Ketua, mencantas orang lain... LAYAK KE? LAYAK KE?

Anonymous,  April 6, 2008 at 10:47 AM  

KJ memang tidak layak jadi ahli politik mana2 pun.Dia hanya layak jadi GIGOLO.Aku rasa wanita2 yang ke seorangan dan berharta suka kat KJ. Aku rasa Nori puas giler.

Anonymous,  April 6, 2008 at 2:54 PM  

Mukhriz yang tak membangunkan orang Melayu langsung, Tgk lah sendiri dengan bukti kukuh...di

http://www.raksasabn.blogspot.com/

artikel mukhriz masih mentah utk jadi panglima perang dan mukhriz mahu betulkan cara hisham kemudi pemuda dan dimana naib ketua kj pejuang wa waw wi gila???

Din

samseng jelai,  April 6, 2008 at 6:17 PM  

kj..teruskan perjuangan anda..
saye akan menyokong 100% anda!!
jangan risau ape orang kata..
hidop musti diteruskan..

gagak hitam,  April 6, 2008 at 6:19 PM  

kepada kakitidur..
jangan jadi bodoh dengan mendengar
kata kata orang sahaja..sendiri
tengok laaa..suma orang cakap..sume
ko nak percaya..ape bodoh sangat
ko ni hah??aku xpenah pon jumpe
orang yang bengap macam ko ni..
bodo piang..

tapah oh tupah,  April 6, 2008 at 6:21 PM  

oit mat kilau..ko pon sengal gak
macam babi..ko ni anak babi kot??
pi isap kote anwar la..

Anonymous,  April 6, 2008 at 6:24 PM  

Semua ahli UMNO pun layak bertanding Ketua Pemuda ... yang penting cukup syarat....yang paling penting lagi ialah mendapat sokongan ahli.... Kalau KJ nak betanding tak ada salahnya....

Siapa jadi ketua Pemuda ditentukan oleh ahli umno ...
Orang orang bukan ahli UMNO
tak yah masuk campur....

Ahli UMNO bijak memilih ....
Tak yah nak kempen kempen...
Buang masa je....

By..,
Pejuang UMNO

Anonymous,  April 6, 2008 at 6:33 PM  

mesej untuk tapah oh tupah ,

oit tapah oh tupah..ko pon sengal gak
macam babi..ko ni anak babi kot??
pi isap kote babi la..kau memang biasa isap kote babi kan....kalau tak kau gilah kongkek babi betina ... nanti lahirlah anak kau dengan babi tu.... bila dah besar kau calonkan lah jadi ketua pemuda ... lepas tu kau kempen lah dalam blog ni yang anak kau tu,,,,

by ,
Mat Kilau

azizah,  April 6, 2008 at 11:03 PM  

kj memang layak...
lebih layak dari mukriz butak...

Anonymous,  April 6, 2008 at 11:38 PM  

KJ memang layak...sesiapa nak bertanding, tak siapa larang. Tapi kalau tak dapat sokongan akar umbi, tanggung sendirilah. Tapi OK aper..KJ dah sedar diri sket skarang. Apa salah KJ test power dia kat UMNO tu.
Betul2 ker akar umbi sokong dia...

Ainur68

harimau maut,  April 7, 2008 at 9:39 AM  

saya amat setuju dengan kenyataan bahawa KJ layak untuk menjawat jawatan ketua pemuda...namun begitu..beliau sekarang bnyk menumpukan menjaga kawasan rembau kerana itu tugas beliau yang lagi penting..

Anonymous,  April 7, 2008 at 9:42 AM  

KJ memang layak bertanding...aku setuju tetapi bertanding mempertahankan jawatan Naib Ketua Pemuda. Ingat,yang dia hanya di-tabalkan Hishamuddin untuk jawatan Naib.So sekarang bertandinglah mempertahankan nya. Good luck KJ! you need it.

blues untuk rakyat April 7, 2008 at 11:28 AM  

berani ke si KJ tuuuuuuu.....

Anonymous,  April 7, 2008 at 12:17 PM  

Bukan ketua pemuda je KJ layak bertanding..
Kebolihan KJ dah terserlah.....

Kj pemimpin terbaik setakat ni yang ada di Malaysia...

Tak kan pemimpin yang baik cam KJ tu kita nak sia siakan bakat kepimpinanya....

Malaysia akan beruntung jika KJ menjadi PM.....


by,
anak merdeka..

Suara Jejaka Lantang April 7, 2008 at 5:01 PM  

kenapa r jd mcm ni..memalukan UMNO dan org melayu je...

tapah oh tupah,  April 7, 2008 at 7:55 PM  

haahaa..mat kilau sudah marah??
xkan takot kot mat kilau..gi la
isap kote anwar ibrahim tuuu..
orang orang dia kata sedaaaaapp..

gagak hitam,  April 7, 2008 at 7:56 PM  

hahaaa..kj memang layak dari
mukhriz..

mat kilau..ko suh la si mukhriz
ni beli tonik rambut..silau sangat
aku dok tengok kepala dia..

azizah,  April 8, 2008 at 2:35 PM  

ainur68...

kj test power bukan untuk menunjukkan dia seorg yg gila kuasa..

tp dia nak menunjukkan bahawa dia juga seorang yg berkepimpinan..

Anonymous,  April 8, 2008 at 5:50 PM  

Hoooi....tapah oh tupah,

Apalak nak marah... tak marah pun...
Kami tak pernah isap konek lah..
Hang tu yang pernah sebab tu hang kata sedap....
Tak hiran lah dengan hang ni...hang
memang kaki penjobo... kaki isap kotek... kaki pengampu...
keja hang hiap kotek siKJ je...
tapi tak pelah hang suka tu kan teruskan....hisap kotek siKj aanak harap jadah hang tu....Kami tak nak ganggu kebahagian hang bejobo dengan si KJ

by..,
mat kilau

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP