Friday, April 11, 2008

EC menafikan tuduhan Badrul Hisham Shaharin

Seremban: Calon Parti Keadilan Rakyat untuk pilihanraya umum ke 12 yang lepas, Badrul Hisham Shaharin telah mengecam Suruhanjaya pilihanraya dengan kenyataan bahawa beliau tidak menerima borang pengesahan untuk setiap peti undi sebelum pengumuman keputusan rasmi bagi kerusi Parlimen Rembau pada hari pengundian.

Pengerusi pilihanraya negeri Abd Latif Baba pula menindas tuduhan tersebut dengan kenyataan bahawa adalah tidak munasabah pegawainya tidak memberikan borang 14 kepada ejen Badrul sedangkan pihak beliau sentiasa memastikan salinan borang itu mencukupi di tempat pembuangan undi.

“Dia (Badrul) kata ejennya tidak diberikan borang tersebut, itu sama sekali tidak munasabah. Setiap pusat telah diberikan enam borang dan diedarkan kepada semua parti lawan,” tambah Abd Latif lagi ketika dihubungi.

Abd Latif turut menyatakan borang lebih turut diberi kepada ketua pusat pembuangan undi.

Badrul Hisham yang berlawan untuk merebut kerusi Parlimen denga Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, dikatakan sebab ejennya tidak diberikan borang tersebut adalah kerana Pegawai Suruhajaya telah kehabisan borang tersebut.

Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard, berkata beliau juga bercadang akan memfailkan petisyen terhadap EC.

Khairy memenangi kerusi Parlimen dengan undi sebanyak 26,525 menentang Badrul yang menerima sebanyak 20,779 undi.

Badrul Hisham turu menegaskan bahawa beliau telah memenangi kerusi itu dengan lebihan undi sebanyak 141 dan merupakan undi majoriti, Abd Latif pula berkata beliau tidak menghalang jika pihak Badrul mahu memfailkan petisyen untuk mencabar keputusan piliharaya parlimen Rembau.

Bagaimanpun, Abd Latif turut menyatakan perkara tersebut adalah mustahil kerana jumlah undi dimasukkan hanya dengan kehadiran semua ejen parti.

Abd Latif berkata, pihak Suruhanjaya juga tidak lagi menjalankan pengiraan semula undi di pusat-pusat kiraan.

Jika diimbau kembali Piliharaya 2004 di Permatang Pauh apabila Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Ismail diumumkan sebagai pemenang selepas dua kali pengiraan undi dijalankan beliau berkata:

“Jumlah undi di setiap pusat undi di kira dan dimasukkan ke dalam borang 14. “Jumlah ini kemudiannya dihantar ke Pusat perhitungan di mana untuk menjumlahkan keselurahan undi dan keputusan diumumkan.

Abd Latif juga menegaskan bahawa tiada lagi pengiraan semula undi dijalankan dan keputusan undi akan dimasukkan ke dalam sampul surat dan dimeterai.

“Jika PKR tidak berpuas hati dengan keputusan yang diumumkan, mereka boleh memfailkan petisyen. Mengikut prosedur yand ditetapkan dan mereka mempunyai peluang untuk menyatakan kes mereka,” tambah beliau lagi.

Adb Latif berkata, parti tersebut boleh menghantar petisyen mereka selepas keputusan diwartakan. Proses ini kebiasaannya menggambil masa selama sebulan.

9 comments:

Anonymous,  April 14, 2008 at 10:34 AM  

Saya amat pelik, bukan kata saya budak kecik pun boleh meluat..
kalau nak menang sangat tak payah buat pilihanraya bagi saja Budak tunjuk pandai tu (Badrul Hisham @ BABI) menang.

Depa menang tak kata pulak SPR berat sebelah, terima undi Pos dan disebabkan Undi Hantu!.

Budak BABI tu tak tahu malu. nak tunjuk teror konon tu.

Pegi mampuslah Badrul Hisham @ BABI
Saya tidak mahu mengunakan gelaran Cikgu kerana tidak mahu gelaran tersebut tercemar. so kalau nak berpolitik buang gelaran cikgu tu awak pun tak mengajar lagikan. so sekarang ni kepada Badrul Hisham @ BABI saya nak bagi tahu kat selangor sekarang ni khidmat kau diperlukan sebagai Cikgu BABI MB Selangor sekarang ni boleh bagi kau pendapatan yang lumayan dan jadi ADUN kawasan sana.

Saya ada comment kat ruangan antikhairy saya cabar di untuk mengistiharkan agar jangan panggil dia dengan gelaran Cikgu tapi rungan tu dah tiada budak pengecut jugak Badrul Hisham ni ya ingatkan masa sekolah aja pengecut kencing dalam seluar.

Hidup Pak Lah! Hidup KJ!
Kukuhkan lah Parti Keramat ini..

Demi Bangsamu Melayu..

SC

Anonymous,  April 15, 2008 at 2:10 PM  

Penjilat dan pembodek KJ dan Pak Lah melakukan tugasan harian.Teruskan.

Anonymous,  April 16, 2008 at 1:14 AM  

SC...yang bodoh....biadap dan pukimak..porrrrrhhhdahhhhhhh
Tak paayalah hang bagi pendapat..
Pendapat hang yang busuk sebusuk bau mulut hang tu...pendapat hang tak boleh pakai langsung...

Lebih baik hang kongkek babi di selangor tu...
Banyak lagi keturunan hang yang akan lahir ....
menyemak je kat blogs ini...

Pegi mampuslah hang SC...
hang tu mangkuk tandas ...busuk..busuk sampai kat sini baunya...

Oraang macam hang ni sepatutnya tinggal satu kandang ngan babi...
baru betul... sebab hang sangat suka babi.... babi kan selera hang..

Anonymous,  April 16, 2008 at 8:00 AM  

Pak Lah dan KJ yang sedang terkencing2 sekarang ni.

Anonymous,  April 18, 2008 at 2:48 PM  

Kepada penjilat pungkok Badrul Hisham @ BABI.

Lu apa Hal???

Lu marah apa hal??

Blogs ni untuk lu ka??

Puki mak kau busuk aku tahu laa sebab tu kau mempunyai hati busuk sebusuk bangkai mak kau dan puki mak kau.

Melayu bangsat!!

kau semamangnya tak layak duduk di malaysia, nyah kau dari Negaraku yang tercinta.

Kau dok lah dengan Badrul Hisham @ BABI tu.
Gila kuasa punya Badrul Hisham @ BABI elok lah kau bersama-sama dengan @BABI tu.

Sama jugak lah dengan Khalid BABI, kalau dah ada kuasa gunakan lah dengan baik. jangan kau dah berkuasa menjadi penyelamat perut Cina pulak. kau sibuk pasal pencemaran puki mak BABI tu.
Nasib orang melayu apa kau buat??
memang bangsat punya Melayu... sama macam kau.
Korang hentam KJ tuduh bukan-bukan korang ada bukti ke?
korang ni PUKI BABI...

HIDUP UMNO! HIDUP PAK LAH!
HIDUP KJ!

Pedulikan apa yang bangsa BABI tu cakap.


SC

Anonymous,  April 18, 2008 at 3:07 PM  

KJ mengajar penyokong nya cara cara mencarut dan maki memaki.Yang jelas standard penyokong pun sama macam BABI....

Anonymous,  April 18, 2008 at 10:45 PM  

SC yang cantik manis...lawanya hang...


Lu apa Hal??? Lu maki maki orang boleh... kalau orang maki lu lu marah...ooooo lu satu orang saja boleh maki kah.... pukimak lah lu
haram jadah....sewel punya olang..

Lu marah apa hal????? Suka hati wa lah kalau wa mau marah...lu apa peduli... butuh lu sakitkah kalau wa marah... kalau butuh lu sakit kasi kongkek sama itu babi betina sana... jangan marah beb...nanti cepat tua...

Blogs ni untuk lu ka????? Ini blogs untuk sapa sapa saja lah... lu mau coment ... comenlah jangan manyak cakap... masuk ini blogs kita sama tahan kena maki...kalau titak tahan boleh berambuslah....

Puki mak SC busuk aku tahu laa sebab tu SC mempunyai hati busuk sebusuk bangkai mak SC dan puki mak SC.

Melayu bangsat!! (jangan cakap ini macam oooo ...perkauman ... titak boleh nanti kena tangkap itu ISA)

Kau dok lah dengan Badrul Hisham @ BABI tu. ( SC hang suka menghina jangan maarah kalau kena maki)
Gila kuasa punya Badrul Hisham @ BABI elok lah kau bersama-sama dengan @BABI tu. (Aku maki hang hang jangan marah ya...#%@*#$^&...hehehehhe kesihan hang)

Sama jugak lah dengan Khalid BABI,(Menghina orang lagi... tak tahan aku...hanglah babi... kongkek puki babi... jahanam ... hang anak haram...pukimak...hantu...jembalang tanah , peler hang ... butuh hang ..pukimak..pukimak hang SC sewel) kalau dah ada kuasa gunakan lah dengan baik. jangan kau dah berkuasa menjadi penyelamat perut Cina pulak. kau sibuk pasal pencemaran puki mak BABI tu.
Nasib orang melayu apa kau buat??
memang bangsat punya Melayu... sama macam kau.
Korang hentam KJ tuduh bukan-bukan korang ada bukti ke?
korang ni PUKI BABI...

HIDUP UMNO! HIDUP PAK LAH!
HIDUP KJ! ( Yeehhhh mari ramai ramai sokong KJ.... wakkakakak si SC sewel...Gila meroyang...kahkahkahkah)

kirtoyol,  April 21, 2008 at 12:56 AM  

sudah2lah tu badrul....... x payah nak pegi court. kamu pun bukannya kerja...nx election pru13 nanti mintalah pkr support balik utk ko bertanding pulak.anggaplah kalah menang tu sebagai suratan...

buat masa ni ko dtglah jumpa khalid kat selangor ni haaa... projek besar dah nak jalan kat kampung2 melayu (kg tumbuk) sepang, buffer 800m je, dari projek mega babi.Ko bolehla jadi kerani jaga kandang babi khalid ke, ape2lah ko suka. sewa je rumah orang melayu kat sini....x payah beli rumah...jimat sikit belanja... kalo kau rajin bolehlah toke2 babi sepang tu bagi share ke...paling kokak dapat bak kut teh pun oklah....

ko dgn parti pkr ko tu pun x payah nak jadi hero, aku pangkah korang dulu tu sebab aku ingat korang baik, nak tolong melayu......rupanya kecundang sama mcm umno jugak......tak sabo2 nak jilat bontot toke babi....last sekali orang kg melayu dapat babi jugak...

blahlah pkr, blahlah pas, blahlah umno, mamposlah dap dsbnya.....

Anonymous,  April 21, 2008 at 12:12 PM  

Pada yang terasa dengan tulisan SC saya minta maaf mungkin benar kata dia...

Orang yang benci pada KJ boleh mengatakan apa saja kat KJ tapi bila depa terkena macam-macam depa kata..

kalau awak nak tahu kami ni semuanya undi PKR dan PAS agar dapat membuat sesuatu yang boleh menjaga kepentingan orang melayu tetapi apa dah jadi dengan pemimpin PKR di selangor?

MB selangor lebih menumpukan hak dan menjaga perut orang cina. Saya amat menyesal yang tak sudah.
Saya minta maaf kepada KJ yang selama ini saya lah yang telah memaki dan membuat cerita palsu dalam Blog anti khairy.

Saya amat menyesal mengundi PKR dan PAS. biarlah apa yang diaorang nak katakan.

kepada orang melayu jangan lah kita berpecah lagi. balik lah kepangku jalan.

Maki memaki ni memang seronok, awak bacalah tulisan di Blogs AntiKhairy lebih dahsyat dari ini.

Orang cina pun dah jadi Speaker Negeri Selangor apa jadi dengan orang melayu?

Babipun dah jadi perniagaan yang terbesar di Selangor. jadi duit yang orang selangor dapat adalah dari hasil dari jualan Babi.

Harap jadi lah ini satu pedoman..

Hancurnya Melayu kerana Kita..
Hancurnya Negara kerana Kita..

Kepada SC say juga pernah memaki awak sebelum ni, jadi saya harap kita bersatu untuk kepentingan Melayu.

TC

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP