Thursday, March 20, 2008

KJ Tidak Mahu Jawatan Menteri Selagi Pak Lah Menjadi PM

By : jinggo

Ahli Parlimen Rembau,Khairy Jamaluddin menegaskan beliau tidak akan terima sebarang jawatan menteri selagi bapa mertuanya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi(Pak Lah) menjadi Perdana Menteri.
Hasratnya itu telah dimaklumkan kepada Pak Lah, sebelum pilihan raya umum 8 Mac lalu dan Pak Lah memberi reaksi positif diatas keputusan Khairy yang hanya mahu menjadi ahli Parlimen biasa.

Walaupun Khairy mempunyai potensi besar untuk memegang jawatan sebagai menteri, beliau rela menarik diri kerana tidak mahu sebarang isu timbul di kemudian hari.
Satu peghormatan harus diberi kepada Khairy diatas pendiiriannya itu. Walaupun ramai mengatakan Khairy akan menggunakan segala kuasa ditangan Pak Lah untuk menjadi batu lonjatannya didalam arena politik, terbukti ianya tidak benar sama sekali.

"Ia tidak adil bagi PM. Seboleh-bolehnya saya tidak mahu mengganggu beliau. Saya cuma seorang anggota Parlimen biasa dan mahu memberi tumpuan terhadap tugas saya." katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco Pemuda dan Ketua-ketua Pemuda Umno Negeri hari ini.

Tumpuannya pada masa ini adalah untuk menjalankan tugasnya sebagai anggota Parlimen di Dewan Rakyat bagi menghadapi pihak pembangkang. Beliau bersedia untuk membahaskan isu-isu penting dan berdepan dengan pembangkang terutama selepas ramai wakil rakyat di kalangan mereka.

Mengenai keputusan mesyuarat Exco Pemuda Umno hari ini yang tidak mengenakan sebarang tindakan terhadap anggota Parlimen Jerlun yang juga Exco Pemuda Umno Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir yang mendesak Abdullah meletak jawatan sebagai Perdana Menteri melalui sepucuk surat minggu lalu, Khairy berkata itu pandangan peribadi Mukhriz.

Katanya perbincangan lanjut mengenai isu itu adalah tidak produktif dan apa yang penting ialah majoriti anggota parti menyokong kepimpinan Abdullah dan timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk terus menerajui kerajaan.

47 comments:

bro_jinggo March 20, 2008 at 4:44 AM  

Tabik pada KJ...

Walaupun KJ mempunyai kabel yang kuat, tak bermakna KJ akan bergantung Pada kabel tersebut untuk kepentingannya dirinya sendiri.

Satu tanparan yang hebat buat orng2 yang sering memfitnah dan mengutuk KJ.

Hari ini KJ membuktikan bahawa beliau boleh meneruskan perjuangannya tanpa menggunakan kabel beliau miliki.

Perjuangan KJ adalah semata-mata untuk memajukan negara dan membela nasib rakyat.

Perjuangannya benar2 iklas dan bukannya hanya semata2 untuk mengejar jawatan.

Renung2kanlah kata-kata KJ ini...
"Saya tak kisah kalau orang tuduh macam-macam. Yang penting bagaimana nak bina parti. Kalau didapati bahawa khidmat saya tak perlu dalam parti maka kita akan ada pemilihan parti tak lama lagi, biarlah pemilihan tentukan masa depan pemimpin Umno."

Beliau berani kerana benar.

Salam...

inam kitites March 20, 2008 at 8:53 AM  

memang ler buley cakap macam tuh sebab taget KJ kat rembau tak sampai..walaupun menang tapi majoriti kj turun mendadak..dan kerana sikap poyo KJ lah yang menyebabkan BN dilanda tsunami..

P131 REMBAU
Jumlah Pengundi: 62,896
Peratusan Kaum: M: 68.9% C: 15.2% I: 15.8% L: 0.07%
1. Khairy Jamaluddin (BN) (26,525)
2. Badrul Hisham Shaharin (PKR) (20,779)
Majoriti: 5,746
Jumlah undi: 48,370
Peratus mengundi: 76.9%
Undi rosak: 1,066
Penyandang: Datuk Firdaus Muhammad Rom (BN)
(Majoriti: 18,656 undi)

bro_jinggo March 20, 2008 at 11:55 AM  

inam kitites... kau ni duduk kat dalam gua ker? langsung tak mengikuti perkembangan isu semasa politik ker? atau pun kau ni memang jenis manusia yang bebal...

Berikut adalah penjelasan KJ Mengenai tanggapan yang mengaitkan Perdana Menteri dan beliau sebagai punca kemerosotan sokongan rakyat terhadap BN.

Khairy berkata, sekarang bukanlah masa untuk menuding jari kepada sesiapa.

"Saya tak kisah kalau orang tuduh macam-macam. Yang penting bagaimana nak bina parti.

Kalau didapati bahawa khidmat saya tak perlu dalam parti maka kita akan ada pemilihan parti tak lama lagi, biarlah pemilihan tentukan masa depan pemimpin Umno.

"Tapi saya tak akan lari daripada tanggungjawab sebagai Naib Ketua Pemuda Umno.

Saya ada tanggungjawab untuk memperkukuhkan semula Pemuda Umno dan Pemuda BN," katanya yang mengakui bahawa semua pihak ada kekurangan dari segi peribadi.

Katanya lagi, "Kita semua mesti muhasabah (diri) daripada pucuk pimpinan sampai akar umbi termasuk saya.

Sudah tentu isyarat dari rakyat, kita ada banyak kekurangan daripada peringkat peribadi sampai ke parti."

alpacino March 20, 2008 at 4:08 PM  

halo...
tahniah la kj berjaya di parlimen rembau...
kami mmg menyokong penuh kemenangan kj

inam kitites March 20, 2008 at 10:34 PM  

nampak sangat melatah dan sapa yang duduk dalam gua..sapa yang tak ikut perkembangan..

HangLepat March 20, 2008 at 11:19 PM  

assalamualaikum..


come on la...


posting kalau dipadam-padam memang pondan la blogers pro-kj ni...tadi aku dah posting...bukan mencarut pun...setakat nak letak orang tulis positif je..baik takyah ada blog..tutup je la blog bodoh ni kalau camtu...

dasar macam paklah...nak dengar 'saya sokong..saya sokong' yang tak sokong tak dengar...tido...

come on la kj..setakat menantu pm...pastu berlagak baik budi takmau terima jawatan...eh...korang taktau ke kj ni dah bermillion duit negara dia kebas...balaci singapore...takyah menteri pun dah kira ok..ye tak kj..tapi sebab daddy mertua u tak kasi sebab dah kena ganyang dengan rakyat...

alah..korang pencinta kj ni pun at least 0.001% takkan tak terima sebab kekalahan BN sebab kj ni..rileks la..terima la hakikat,paklah dan menantu memang mismanage BN dan umno...

come on...kami rakyat dan khasnya kami sebagai ahli kasta rendah umno ni bukan bahlul...walau bukan dari oxford...

pada blogers yg pro kj ni..please la..open la minda korang tu sikit...korang agungkan sangat si kj ni agak-agak kenapa ye...banyak betul jasa si kj ni kat umno kan...huiii...hebat tul kj ni...

korang cuba bandingkan zaman Tun M dulu...ada tak anak anak dia menggatal nak jawatan bukan-bukan dalam umno?? ada ke? macam si kj ni...sah sah guna pengaruh mertua...cuba korang fikir sikit...kalau ko menteri...berani ke korang nak tegur kj ni?? tu yang aku cakap,dia menggunakan pentasnya sebagai menantu pm untuk kontrol semua yang ada dlm umno/kerajaan..

kj...ko dah menghancurkan parti yang aku warisi dari nenek moyang aku...aku tak suka mencarut..sebab mencarut tu bukan warisan aku...

tapi kj...ingatlah..Allah tu maha adil...ko buat salah.ko tak terlepas...

kj berhati busuk...kenapa aku berbicara macam ni...contoh yang paling ideal...pengaruh kj minta dato mukhriz bertanding di Jerlun...aku tau sangat jerlun tu kawasan 50-50 (pas kuat kat situ) dan kj mengharap Dato Mukhriz tewas kat sana supaya dapat kill karier politik dato mukhriz...

kj..Allah dah tunjuk...bukan ko yang boleh kontrol keadaan...ko buat menteri2 mcam balaci...

kj...jangan risau...kami sebagai rakyat akan astikan ko direntap turun dari takhta yang ko duduk sekarang...ingat tuhan sikit...ingat bangsa...ingat negara..

ye lah..siapa lah nak dengar celoteh aku sebagai golongan kasta rendah umno ni...tapi ambil la sebagai teguran (jika tidak kemarahan dari aku..dan beratus ribu yang lain...)

kepada pencinta blog ini...(yang nyata tak gentleman langsung) korang padam lah seberapa banyak artikel yang mengutuk kj...tapi ia takkan terpadam dalam hati kami,bahawa si kj ni perosak umno...

jangan jatuhkan imej pemuda...kj..kami dah jumpa calon yang benar-benar boleh memimpinkami sebagai pemuda...(dan kj sendiri pun mesti tahu sebab orang itu memang berani dan berkarisma...

kj..rakyat bukan bodoh...

kalau aku cakap ni tak menyebabkan kj korang ni kelihatan tak hensem..padam lah...tapi aku cakap demi bangsa yang korang warisi gak...

Lipan_angkasa March 20, 2008 at 11:50 PM  

Sedarlah diri...sokongan majoriti di rembau kurang secara mendadak...dan kalau ditanya pada 10 orang melayu di malaysia
mereka akan kata KJ ni naik kerana PAK LAH....DAN DIA KAWIN DENGAN NORI PUN PASAL ITU...sapa yang buat blog ni mmg mangkuk...PEROSAK UMNO DAN BN..ROSAK MALAYSIA....

Zulkhibree March 21, 2008 at 12:38 AM  

Hidup KJ...Aku tak kisah apa org nak cakap pasal KJ..yang Penting Aku boleh hidup bisness boleh jalan..alaaa macam kroni dia kat KB tuu..dapat Projek Buat Jambatan Pasir Pekan ke2..RM154 Juta..sampai skrang tak ada apa punnnn..kalau dady KJ nak batalkan nanti rugi kroni KJ gak..Bagi aku skit bolehhh??

bro_jinggo March 21, 2008 at 12:48 AM  

Lipan_angkasa... kalau aku ni mangkuk dan perosak Malaysia nape kau boleh berada dalam blog ni... kau pun nak jadi perosak macam aku jugak ke. kau duk je la kat angkasa tu... tak payah nak susah2 pasal kira mejoriti kat bumi ni. Pasal mejoriti pun kau nak heboh satu angkasa ker. Bro TPM pun pernah mendapat mejoriti tipis... nape kau tak besar2kan hal tu... kalau dah hasad dengki tu... macam2 la kau cakap...

Mat Kilau March 21, 2008 at 12:48 AM  

buang masa je masuk blog ko nie jinggo...

ada ke orang komen kena tapis...
kalau tak berani kena komen jangan buat blog....
komen aku yang dulu adalah :-

hahaha...
mana kau nak nyorok kairi...
nyorok celah kangkang bini la... hahaha

ada hati nak jadi pm paling muda konon.... hidup pun tumpang tuah bini... lagi tak sedar diri...hahaha

padan muka BN kalah... baru la kau tau langit tinggi ke rendah...

p/s kalau kena tapis jugak... kau pun pergi nyorok jugak la jinggo...

PEMUDA SATU HATI March 21, 2008 at 12:49 AM  

Tahniah kpd Saudara YB KJ ,akhir nya dpt juga jadi YB Ahli Parlimen.Saya amt kagum dgn kredibiliti beliau,cuma jgn terlalu gelojoh dan gopoh krn beliau masih muda,masih byk lagi yg perlu diperbetulkan..Almaklum

http://pemudasatuhati.blogspot.com/

bro_jinggo March 21, 2008 at 12:54 AM  

hanglepat.. kau nak merepek kau merepek la...

aku dah ngantuk ni dah hampir kul 1pg... suka hati ko lah. Cuma peringatan aku pada ko...

aku tak kacau bos kau..tp jangan sampai aku buat kecoh pulak. sendiri mau ingat la...
Salam perjuangan...

port March 21, 2008 at 4:56 AM  

Hari Kiamat, hanya dacing yang tinggal: Khairy

http://www.youtube.com/watch?v=ielaIErgWVc

caya laa khairy.. pandai tol dia berceramah kat kelantan ekkk

HangLipas March 21, 2008 at 1:06 PM  

salam..

sekali lagi aku tegaskan...aku hanya ahli kasta rendah umno..tak seperti abang kj kita...aku hanya menegur atas pendapat peribadi (dan mungkin pendapat orang2 dalam umno sendiri) bahawasanya...kj memang gunakan kedududukan untuk memperoleh jawatan dan projek2

tak kisah la sama ada korang-korang yang menyintai kj ni nak dengar aku 'merepek'. (sebab dia terlalu banyak jasa kat umno agaknya)

cuma satu je...bukak minda,jangan menjilat...sebab kami rakyat dah muak dengan kaki jilat dalam umno..sebab tu pak mertua kj dapat bentuk 'kerajaan yang kukuh' lepas PRU lalu (paklah memang takde standart yang tinggi,sebab tu BN tak dapat 2/3 pun dia kata kukuh)

so..camni...adakah korang puas hati dengan performance kerajaan bawah paklah...please...dalam hati korang for cakap tak puas hati (maaf kalau aku silap)...tapi luar korang still cakap...uih...paklah bagus...alim..warak...(pegang amoi kat bahu pun kira warak la ala hadhari)

ok..aku bercakap BUKAN sebagai pembangkang yang aku takkan sokong sampai bila2...aku cakap atau kapisiti aku sebagai warga umno kelas rendah..kj..please...majoriti tolak ko..so...agak2 camne? (kalau aku aku akan minta maaf atas kesalahan aku pada bangsa aku dan letak jawatan) sebab kalau stay lagi orang akan menolak terus umno....aku bukan minta dia meninggalkan umno...tapi meninggalkan jawatan dan kepentingan yang merosakkan..

kj ni fikir diri dia ke umno? korang lak sebagai pencinta kj ni pentingkan umno ke kj??

muhasabah diri,sembahyang istikharah...dan tanya balik diri korang...

kj...tolong la...jaga la sikit penampilan...malu la imej pemuda..macam aku posting hari tu...macam budak darjah lima baru balik main guli la bang...jaga imej pemuda..

last but not least...sebagai orang umno juga.aku ucapkan terima kasih pada penghulu blog kerana membenarkan teguran (ke korang anggap aku marah) di calit dalam blog ini..salam...

daripada HangLipat @ HangLepat @ HangLipas

AZMAN March 21, 2008 at 3:59 PM  

BN dah rosak dah ....selagi paklah ngan khairy ada dalam kabinet ...aku rasa hancuss lah .....pak lah dan khairy sepatutnya sedar diri rakyat kebanyakan menolak mereka berdua....tapi dalam BN atau UMNO mana boleh tegur pemimpin...kalau tegur sama ada kena singkir atau cold storage...jadi pemimpin lupa diri sebab dia rasa dia dah maksum...apa pemimpin atasan buat salah pun pembodek2 tetap sokong dengan jeritan hidup paklah atau hidup khairy ...dah macam zaman firaun lah pulak ....pemimpin yg korup dan anti islam serta yg pernah disingkir dari parti atau kerajaan seperti muhammad muhd taib boleh masuk semula...kan lawak giler

AZMAN March 21, 2008 at 4:02 PM  

lagi satu kenapa posting aku yg awal ko delete ....gentlemen lah sikit....baru boleh bua minda

blues untuk rakyat March 21, 2008 at 4:46 PM  

padan muke tak dapat jadi menteri....

nasib baik la bn kalah teruk....

kalu tidak.. khairy mesti jadi kewangan malaysia....

huhhh lega.....

Anonymous,  March 21, 2008 at 11:47 PM  

so kj..amacam...nak stay ke nak chaw?? masuk KeAdilan kot?? hang gak yang lepaskan anwar juburi tu kan..

Anonymous,  March 22, 2008 at 3:22 AM  

Bagus lah KJ sedar yang diri nya tak layak jadi Menteri. Kalau baru 9 tahun dalam arena politk makna nya kalau sekolah baru darjah 3 atau dalam istilah melayu lama, baru tumbuh, baru setahun jagung. Macam mana lah boleh naik mendadak. Klau kerja kat opis baru pangkat Manager jer...

Cuba semak berapa ramai lagi yang telah bekerja keras untuk UMNo dan BN, yang telah lama dalam arena politik.... kenapa susah sangat nak naik kosi tertinggi.

Lawan KJ yang sesuai ialah Mukriz Mahatir. Orang nya cerdik, tak der skandal betina....

Hidup mukriz......

Anonymous,  March 22, 2008 at 7:02 PM  

Renung2kanlah kata-kata KJ ini...
"Saya tak kisah kalau orang tuduh macam-macam. Yang penting bagaimana nak bina parti. Kalau didapati bahawa khidmat saya tak perlu dalam parti maka kita akan ada pemilihan parti tak lama lagi, biarlah pemilihan tentukan masa depan pemimpin Umno."

dah tau tu bila nak berambus dari UMNO / BN aku rela dan aku cukup suka bila ko dah tak da bagi ler insan lain nak hidup pula kalo ko cukup berkat dan cukup berkuasa rakyat mintak kat ko bagi petisyen ini kata BAPAK MENTUA!!! ko suruh dier baca

Kegagalan melaksanakan ekonomi secara makro bagi kesejahteraan masyarakat. Tiada hala tuju jelas ekonomi negara kecuali slogan dan Dalam tempoh empat tahun kepimpinan Abdullah telah berlaku:

a. Kenaikan harga petrol yang terlalu tinggi
b. Kenaikan tol yang sangat drastik,
c. Kenaikan kadar faedah asas (BLR),
d. kenaikan kos sara hidup - elektrik, cukai pintu dan air.
e. Kenaikan harga barang

harap jugak ko boleh pikir pasal BAPAK MENTUA!!! ko Dasar Luar yang mengelirukan dan pro-Singapura seperti:

a. Mengakui Tambak Johor sebagai hak bersama Malaysia-Singapura tanpa kira sempadan, tanpa mendapat keputusan Mahkamah Antarabangsa.
b. Membatalkan pembinaan jambatan bengkok kerana ugutan Singapura
c. Masih gagal menyelesaikan isu harga air mentah ke Singapura
d. Gagal memimpin OIC

kalo tak pun perbaiki lah Promosi Islam Hadhari yang keterlaluan:
a. Membimbangkan masyarakat bukan Islam.
b. Tidak diterima oleh sebahagian besar orang Islam di Malaysia kerana dianggap mengelirukan dan memberi imej tidak baik kepada Islam sebelum munculnya istilah Hadhari ini di Malaysia.

aku hairan lah kat ko nie kerana ko sumer nie berlaku dan jadi Pentadbiran negara yang tunggang langgang:

a. Tindakan menghantar Menteri ke negara China bagi memohon maaf atas isu ketuk ketampi bogel dalam lokap tanpa menyiasat terlebih dahulu identiti wanita terbabit.

b. membenarkan "media bashing" terhadap pasukan polis, cuba mewujudkan badan pemantau polis (IPCMC) tetapi menarik balik. Moral pasukan polis amat lemah sehingga menyebabkan Polis sudah kurang berkesan dan kadar jenayah kian bertambah tanpa penyelesaian.

c. Keputusan berubah-ubah dalam kes Jambatan Bengkok, Landasan Keretapi Berkembar, Jambatan Pulau Pinang Kedua menyebabkan negara kerugian berbilion ringgit

d. Kenyataan-kenyataan biadap dan tidak bertanggungjawab Abdullah seperti “I dont Know, i’m not involved” dalam kes ECM Libra dan memanggil pengkritik beliau sebagai Iblis.

e. Banyak menubuhkan suruhanjaya tanpa mengambil langkah sewajarnya menyebabkan suruhanjaya sendiri sudah menjadi lawak jenaka.

f. Pertelingkahan dan pertikaian antara Menteri sudah menjadi lumrah sehingga kabinet menjadi bahan jenaka masyarakat umum.

aku tahu siapa yang jadi boneka selama ini aku rasako yang jadi kurang ajar dan biadap terhadap Perdana Menteri Keempat Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyebabkan ramai penyokong UMNO dan rakyat Malaysia berketurunan cina tidak berpuas hati dan melalukan undi protes.

aku tahu juga apa jadi kes Altantunya siapa jadi dalang MAHA HEBAT malah ada yang jadi kambing hitam dan di sogok kan dengan wang ringgit jangan kata tak tahu.

Azmin,  March 23, 2008 at 1:02 AM  

pesetankan mereka semua diatas... mereka 2 diatas adalah orang2 yang kecewa dalam hidup mereka.
hidup KJ! Hidup KJ! Bro jinggo syabas... kerana membuka pekung pembangkang yang kolot dan ketinggallan zaman.
Azmin32@yahoo.com

Anonymous,  March 23, 2008 at 3:57 AM  

HIDUP KJ...

shaharin,  March 23, 2008 at 4:03 AM  

aku ade satu soklan..badrul hisham shaharin tu sape?aku dgr2 die cikgu..betul ke?klu die mengajar sumpah aku tak anta anak aku belajar ngan dia...mau anak aku jadi bengap..hahahahaa

Anonymous,  March 23, 2008 at 1:32 PM  

salam..

adalah satu hak anda-anda semua yang mencintyai KJ untuk mempersetankan kami...tapi saya tegaskan saya ORANG UMNO...yang tidak akan memangkah pembangkang..

teguran pada KJ ialah demi UMNO yang beliau punahkan..

cuba fikir...belum ada presiden (pak mertua KJ) yang gagal mendapat 2/3 dan mendapat penolakan secara hampir total dari rakyat..

mengapa?

menyalahkan rakyat? mewar-warkan supaya jangan menuding jari? ini semua untuk menidakkan salah sendiri kerajaan 3 beranak ini..

jasa KJ?

ada ke jasa dia sehingga dia diangkat sebegitu rupa? adakah sebab dia manager Myteam maka dia disanjung sebegitu?

siapa KJ?

PM kah? menteri kah? ketua pemuda kah?...bukan...dia seorang pencacai singapork..

Pasca PRU

mengapa menghilang diri KJ?
sah lah kau serang yang bersalah dan pengecut...sebab orang yang salah dan pengecut saja menghilang diri..

takmau jadi menteri?

sudah lah KJ...rakyat dah muak dengan sandiwara kau...

dari HangLipat

Hidup Pak Lah,  March 23, 2008 at 8:06 PM  

Orang yang tak puas hati dgn BN & UMNO orang-orang yang kecewa dan loser dalam hidup dia. Tak kira la dia memang selama ni dah dalam PAS ke, atau baru masuk PKR. Tengok la Anwar, kecewa tak dapat apa yg dia nak dari UMNO, tetiba plak mintak keadilan.

Dulu sibuk ajak orang Melayu reformasi konon nak tuntu keadilan. Keadilan ape? Peribadi ke rakyat? kenapa sebelum kena tendang dengan Mahathir tak sibuk pun cerita pasal keadilan?

Tu pun betapa ramai orang Melayu yang bodoh (termasuk yg bodoh dok bawah telangkup kopiah PAS) pegi sokong mamat reformasi ni membuta tuli. Tak boleh pikir ke?

Aku rasa, kalau bukan kena tendang dari UMNO pasal rasuah dan malu maruah seksualiti dipertikai, dah tentu2 Anwar bahagia jadi PM kan?

Dah tentu2 takde la dia sibuk nak cerita pasal keadilan untuk rakyat. Sesungguhnya aku takkan tertipu dengan propaganda orang2 yang kecewa macam ni. Buang masa.

Anonymous,  March 24, 2008 at 6:29 PM  

kenapa KJ skarang senyap membisu
seribu bahasa

kemanakah menghilang KJ ...
pegi singapore ke

Mat Kilau March 25, 2008 at 12:07 AM  

apa la ko nie... KJ pergi nyorok kat celah kangkang bini laa....

Anonymous,  March 25, 2008 at 8:10 AM  

Orang yang tak puas hati dgn BN & UMNO orang-orang yang kecewa dan loser dalam hidup dia. Tak kira la dia memang selama ni dah dalam PAS ke, atau baru masuk PKR. Tengok la Anwar, kecewa tak dapat apa yg dia nak dari UMNO, tetiba plak mintak keadilanPASAL DI NAK KEADILAN UTK RAKYAT LAH DIA SANGGUP DITENDANG DARI UMNO BN....SIAPA YG BERANI TEGUR KEPIMPINAN UMNO DARI DALAM SELAIN ANWAR DAN TENKU RAZALI.... BUKAN MACAM KORANG PENJILAT YG LANGSUNG TAK MAHU BEZAKAN YG BURUK DAN BAIK...SEMUA KORANG SAPU SAMA RATA ....BODOH BETUL

Tu pun betapa ramai orang Melayu yang bodoh (termasuk yg bodoh dok bawah telangkup kopiah PAS) pegi sokong mamat reformasi ni membuta tuli. Tak boleh pikir ke?MELAYU BODOH CUMA DALAM UMNO JER BANG IAITU MELAYU PENJILAT DAN PEBODEK....YG SOKONG WADAH PEMBANGKANG KEBANYAKAN ORANG DARI GOLONGAN PROFESIONAL DA GOLOGAN PELAJAR U DAN JUGA GOLONGAN SEDERHANA YG TIDAK BUTA HATI MACAM KORANG YG HANYA BERGANTUNG PADA RTM TV3 DAN AKHBAR MURAHAN KORANG ..JUGA ORANG KAMPONG YG KORANG TIPU DENGAN DUIT DAN BERAS JUGA KAIN PELIKAT ....LIHAT SAJA MENTALITI PENGHULU LANTIKAN UMNO DI PERAK TAK KE BANGANG MEREKA TU...SEDAR TAK MEREA MENDEHAKA PADA KERAJAAN YG DIPILIH RAKYAT DI SITU ....AKU HARAP KEBODOHAN MEREKA TU NANTI AKAN DIPECAT JAWATAN KERANA BODOH TAK FAHAM TUGAS MEREKA

QaSiyh March 25, 2008 at 9:35 PM  

berhenti salahkan orang sane sini...
kenapa mesti nak salahkan KJ pasal kalahnye BN...
semua ada salah masing-masing...
post-mortem ape yg patut...
usaha yg terbaek untuk rakyat dan negara...

Anonymous,  March 25, 2008 at 11:56 PM  

salam..

walaupun aku tetap dengan pendirian aku bahawa KJ perosak UMNO dan BN...tapi Anwar Ibrahim tetap tidak akan aku terima sebagai pemimpin...

KJ..UndurLah...

ciput March 26, 2008 at 1:32 PM  

Aku sokong KJ jadi menteri tapi kat pulau jerjak @ menteri lanun. hahaha
KJ lanun cetak rompak .....rompak diut rakyat. bodoh KJ

Anonymous,  March 28, 2008 at 3:29 AM  

kura - kura dalam perahu... pura - pura tak tahu... hehehehehe orang dalam UMNO lagi memahami pergolakan yang berlaku... aper yer laman web kutuk khir toyooll lak ader tak

babipas,  March 28, 2008 at 2:55 PM  

tahniah buat kj

kami tetap akn menyokong anda...
hidup kj...

pedulikan ckp orang yg xtaw ape2 pasl
politik...dengki dlm diri orang melayu amat tggi sekali

itu orang inam kitites dengki...
bohsia maknya bapak bohjan...

hidup kj

Anonymous,  March 28, 2008 at 3:00 PM  

bro....

jgnla nk samakan tun m gn paklah..
itu kj punya suka la bapak mertua dia...

lu pun kalau mau pgla ngorat ank samy vellu or ank anwar babi ibrahim yg no 2...
blala
orang mcm lu ni tarak blh idupnya..
kasi simpanla ini orang...
suka pecahkan orang melayu.,..

bohsia mak ko...

Anonymous,  March 28, 2008 at 7:58 PM  

Dalam blog antikhairy ada sebut tentang 'Kelab Penyokong Khairy Jamaluddin'. mari kita ramai2 menyertai kelab tersebut.

Kita harus membela YB KJ yang asyik duk kena hentam tak tentu pasai wpun banyak fakta2 yang dikemukakan tak betul.

Peguambela Tak Rasmi!

Anonymous,  March 28, 2008 at 8:07 PM  

saya setuju dengan penubuhan 'KELAB PENYOKONG KHAIRY JAMALUDDIN' yang ditubuhkan bagi membela saudara YB KHAIRY yang selalu kena hentam wpun bukan kesalahan yang beliau buat.

setidak2nya biarlah ada golongan yang membela kata2 tohmahan dan tudahan2 yang tidak berasas.

Gelombang kepimpinan KJ adalah satu 'GELOMBANG KEPIMPINAN GENERASI HADAPAN'

Anonymous,  March 28, 2008 at 8:13 PM  

PESANAN BUAT YB KJ,

sabarlah dalam menerima segala Kutukan, Tuduhan, Tohmahan serta Fitnah dari mereka2 yang suka menfitnah dan memburukkan orang lain.

tak usah YB gusar dan berkecil hati, biar kami yang menempelak balik mereka yang asyik mengutuk disana sini.

Jadikanlah diri tuan seorang yang tenang dan sabar menerima semua tuduhan. itulah kaedah pemimpin yang berwibawa!

Peguambela Yang Tak Rasmi!

Anonymous,  March 29, 2008 at 11:05 PM  

cara yg betul ialah " KJ Tidak Mahu Sebarang Jawatan Selagi Pak mertua Menjadi PM"

Pengerusi-KPKJ March 30, 2008 at 4:44 PM  

Sila rujuk jawapan saya tentang rencana tohmahan terhadap 'KELAB PENYOKONG KHAIRY JAMALUDDIN' dalam antikhairy.blogspot.

sekian. terima kasih.

'Pengerusi KPKJ'

Anonymous,  March 30, 2008 at 6:27 PM  

ada ke mingguan malaysia kata kebangkitan rakyat ialah kerana keterbukaan BN....dah kalah macam2..padan muka...sampai akhirat aku takkan pangkah BN dah...kitorang sekarang dalam geakan senyap ala komando nak hancurkan Umno kawasan kitorang...adioss!!

Anonymous,  March 30, 2008 at 6:49 PM  

aku ada buat survey sikit tanya kat kawan berbangsa india dan cina....apa pandangan diorang tentang menantu paklah ni...bro jinggo ko tau lebih 90% jawapan yang aku terima ialah...."no brain!"...apa citer ni bro jinggo...malu aku siol...

Anonymous,  March 30, 2008 at 11:23 PM  

PERSATUAN PALING RAMAI AHLI DI MALAYSIA!

Mengatasi ahli2 parti2 UMNO, MCA, MIC, PAS, PKR mahupun DAP.

sila lawat http://suarapibg.blogspot.com/

'AHLI TERKEJUT'

penjaga April 1, 2008 at 3:25 AM  

Bagus YB!
ini menunjukkan bahawa YB tidak memerlukan network untuk memipin.
Ianya datang dari diri YB sendiri.
YB telah menunjukkan satu sifat self confidence serta leadership yang kental.
Tahniah.
Saya menyokong YB!

Anonymous,  April 7, 2008 at 11:46 AM  

Tu yg gempak tu.....satu tindakan yang betul...tq... KJ, rasa rasa aku lah kalau BN dapat dipulihkan
Pak Lah akan jadi PM 10 atau 15 tahun lagi..
Masa yang ada tu bolehlah KJ gunakan untuk menimba ilmu dlam pentakbiran negara... bila Pak Lah
pencen nanti... KJ memang betul betul layak jadi PM...dan bolehlah diserahkan takhta tu pada KJ....
Tentu Malaysia akan terus maju....

anak rembau,  April 15, 2008 at 9:33 PM  

iyelah tu..... ~.~

Anonymous,  May 4, 2008 at 1:01 AM  

KJ. you're a mother fucker, retard born as racist bastard. Shame to our community

Anonymous,  May 22, 2008 at 9:47 PM  

saya dengan ini mengumumkan...keluar dari UMNO,marilah keluar dari UMNO beramai2

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP