Monday, March 31, 2008

Khairy dikambing hitamkan

Kekalahan Barisan Nasional pada PRU12 mempertahankan 4 negeri dan gagal menawan Kelantan sebenarnya adalah merupakan satu kekalahan yang seharusnya dipikul bersama oleh semua pemimpin UMNO dan juga ahli UMNO dan jangan hanya melatakkan kesalahan berkenaan hanya kepada beberapa individu sahaja.

Kemenangan besar BN pada pilihanraya 2004 banyak melekakan pemimpin UMNO dan detik bermulamya kejatuhan UMNO adalah ketika mulanya krisis jambatan di mana ianya mengakibatkan kejatuhan moral UMNO yang ditelanjangkan sendiri oleh pemimpin yang sepatutnya sedang berehat dan menghabiskan sisa hidup bersama anak cucu dan selebihnya beribadah kepada Allah swt.(ITU KATANYA KETIKA MOVIE ..I CAN'T I CAN'T DI PWTC)

Suka atau tidak suka kita perlu menerima hakikat ini, apabila krisis ini bermula, ruang menghentam kepimpinan Barisan Nasional dan cubaan menjatuhkan dan menggugat kedudukan Perdana Menteri yang membatalkan jambatan bengkok ini oleh kerana kepentingan dan pertembungan perniagaan adalah satu punca kekalahan kita.

Tidak dinafikan bahawa pemimpin besar ini telah banyak menjejaskan dan menyumbang kepada kekalahan Barisan Nasional apabila beliau telah banyak mengkritik perdana menteri dari dalam UMNO sendiri.

Kesempatan ini telah di ambil oleh penulis-penulis laman web dan juga blog-blog untuk terus memburukkan keadaan parti Barisan Nasional. Hampir keseluruhan pemimpin UMNO berada dalam keadaan tersepit dan ramai pula yang mencari jalan selamat dengan mendiamkan diri dan berdiri di atas pagar.

Ada juga yang berkata , ramai juga di antara mereka yang memperlekehkan peranan blog dan juga laman web kerana kebanyakkan mereka lahir selepas era kepesatan ICT.

Keadaan ini terus menerus berlaku sehingga Anwar Ibrahim dan juga pemimpin pembangkang yang lain terus mengambil kesempatan untuk memburukkan keadaan dengan restu pemimpin besar ini sendiri.

Pemimpin besar ini ketika ini lebih berminat untuk menghentam Presiden UMNO daripada Anwar mahupun Lim Kit Siang atau Hj Hadi Awang. Malahan mereka boleh duduk semeja dan bersama -sama dengan satu tujuan untuk menjatuhkan Perdana Menteri .

Antara 'vehicle' yang digunakan oleh pemimpin besar ini adalah untuk menghentam Khairy Jamaluddin , atas tiket menantu Pak Lah. Khairy digambarkan sebagai manusia buruk yang menghasut Pak lah dengan tujuan agar dapat menjatuhkan Pak Lah dan juga menamatkan karier politik Khairy itu sendiri.

Dalam pada itu pemimpin besar ini melahirkan pula anaknya untuk manjadi hero sebagai penyelamat. Banyak kerosakan yang telah dilakukan dan kerosakan itu bukan hanya sekadar sebelum pilihanraya sahaja malahan ianya terus dicetuskan sehinggalah pilihanraya selesai.

Bagi pemimpin besat ini , UMNO boleh hancur sama sekali dan ianya pernah berlaku dan pemimpin besar akan memulakan UMNO Baru. Yang penting orang yang tidak beliau ingini perlu tersisih dari UMNO. Apa yang berlaku sekarang , bukanlah usaha menyelamatkan UMNO.

Apa yang berlaku sekarang adalah usaha untuk menguburkan UMNO dan digantikan dengan UMNO baru II. Tak kiralah berapa UMNO baru yang akan ditubuhkan , usaha itu pasti akan diusahakan.

Khairy hanya mangsa keadaan yang dihitamkan untuk agenda politik bagi menjatuhkan Pak Lah. Anak atau menantu Presiden mahu pun Perdana Menteri bukanlah satu perkara baru dalam Politik. Malahan di negara maju seperti Amerika juga mengamalkan politik sedemikian , Dua Bush , junior dan senior menjadi Presiden.

Singapura juga mengamalkan perkara yang sama dan tidak pula menjadi satu isu yang paling besar anak pemimpin besar ini juga mungkin akan mengikuti jejak bapanya.

Apa bezanya menantu dan anak? Kita tahu , rakyat tidak memberikan undi kepada BN bukan kerana mereka sukakan atau mengagungkan Anwar Ibrahim mahu pun Hj Hadi atau Lim Guan Eng.

Rakyat memberikan undi kepada barisan alternatif adalah desakan dari siapa? Siapa yang membuat rakyat bosan kepada BN ? Mereka memberikan undi kepada Barisan Alternatif kerana mereka tidak ada pilihan dan bosan dengan isu-isu yang dimainkan oleh mereka yang katakan sayangkan UMNO tetapi dalam pada itu tidak sabar untuk menjatuhkan pemimpin UMNO sehingga sanggup membuka pekong di dada dengan niat ......... (tidak perlu kita sebut, amat memilukan).

Anwar pula mengambil kesempatan atas kelemahan ahli UMNO ini dengan strategi Hindraf dan himpunan Bersih. Khairy bukanlah faktor utama kekalahan BN , faktor utama kekalahan BN adalah BN sendiri.

Nota:Masih teringat akan sebuah buku yang jijik karya penulis agung Shanom Ahmad yang berjodol taik ...kenapalah Shahnom tulis buku ini.

44 comments:

bro_jinggo April 1, 2008 at 12:16 AM  

Jangan suka menunding jari pada orang lain. Khary bukanlah seburuk mana yang disangkakan. Khairy juga telah membuktikan bahawa beliau boleh menjadi pemimpin yang disanjunggi oleh rakyat khususnya rakyat rembau.

Rakyat Rembau telah menolak pembangkang, mereka tahu akan sebenarnya siapa Khairy...

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:53 AM  

Woi jinggo kaki bodek...tak habis2 nak pertahankan beruk kesayangan kau tu. Aku rasa engkau pun tahu yang pak lah dan beruk hitam kau tu ajal politik nya nak sampai.

Jinggo aku respect kat kau sebab engkau punya pembodekan amat konsisten.Bukan mudah nak pertahankan sesuatu yang nyata diketahui umum dan boleh dilihati bahwa KJ dan pak lah telah menjahanamkan UMNO.

Kalau pak lah ada sedikit maruah yang tertinggal dalam tubuh badan dia pasti dia akan letak kan
jawatan.Tetapi sayang seribu kali sayang macam Tun Mahathir kata pak lak dah tak reti nak malu.

Aku tak salahkan orang nak pertahankan pak lah sebelum pilihan raya ini tetapi apabila BN kehilangan 5 negeri...aku tidak boleh terima pemimpin yang lemah,bodoh,tidor dan lain lagi! OK jinggo teruskan mempertahankan idola bodoh engkau.Engkau tahu tak yang engkau pun dah kelihatan bodoh.

harimau maut,  April 1, 2008 at 2:40 AM  

aku harap KJ tabah..

lagi satu..kenapa shahnon tulis novel SHIT tu sbb die suka tahi..hahaha

azmin ali,  April 1, 2008 at 3:34 AM  

kepada saudara kj...
biasalah bila kita disenangi rakyat pasti ada yg panas punggung kerna mencemburui apa yg kita peroleh iaitu kepercayaan rakyat...
harapan kepada saudara kj moga dapat restu dari ilahi hendaknya diatas khidmat murni saudara dulu,kini dan selamanya...

Teoh April 1, 2008 at 3:38 AM  

Tahniah.
Serta syabas kepada HM dan abg azmin ali.
saya menyokong 110% KJ.
Pemimpin yang disenangi banyak challenge dia.
KJ - i hope u will face it calmly.
go on KJ.
To all yang sebar rumours yang xelok kpd KJ ini,apalah yang u all dapat.
sedikit pon xeffect semangat KJ.

Anonymous,  April 1, 2008 at 6:42 AM  

kj dah nk mampos, jingo, ko kan mata duitan baik ko jilat bontot mukhriz pulak, pasni dia lak naik, jilat la wei...jijik la ko jingo bontot itam pun ko jilat...

Anonymous,  April 1, 2008 at 8:56 AM  

Kalau UMNO dan BN mahu kembali kuat mereka mesti terima kenyataan bahwa pak lah dan KJ adalah faktor UTAMA kekalahan banyak negeri di PRU12 ini.

Menteri Penerangan baru Shabery Cheek tanpa berselindung lagi menyatakan bahwa RTM mesti berubah daripada dilihat sebagai ALAT PROPAGANDA kerajaan,"jangan nak menghitamkan yang putih dan memutihkan yang hitam..."Beliau mungkin merasa malu dengan mantan nya Zainudin Maidin yang membiarkan propaganda kerajaan yang berlebehan.

RTM telah tersalah langkah dengan memburuk2kan Kelantan dengan mempamirkan kedaifan negeri itu (24 jam) seolah olah negeri lain tidak berlaku kemiskinan...dan juga serangan terhadap Anwar Ibrahim yang murahan...semua ini telah membuat orang UMNO sendiri menjadi mual dan marah terhadap kerajaan.

Tak payahlah UMNO nak buat "post mortem"...mereka dah tahu pun mengapa PENYOKONG UMNO berubah haluan.Tetapi hanya terperangkap dengan sifat ego mereka.UMNO sekarang ibarat telor dihujung tanduk...

Sekira nya pak lah mahu terus jadi PM dia mesti BIARKAN KU LI menentang nya.Hapuskanlah kuota2 mengarut tu.Memang wajar pak lah dijatuhkan melalui kaedah ni...pasal dia ni dah hilang perasaan malu.

blues untuk rakyat April 1, 2008 at 9:58 AM  

khairy tu memang kambing yang hitam pon....

Anonymous,  April 1, 2008 at 1:35 PM  

Woi jinggo, dengan budak2 tingkatan 4 bolehlah kau temberang. Putar belit kau ni dah tak lakulah.Engkau nak jual temberang kau untuk PAU akan datang ke?

Mukhriz,Tun Mahathir dan KU LI tidak mustahak.Yang penting bagaimana dan bila pak lah engkau nak berambus.Jangan buat2 tak tahu kita ahli UMNO dah tak sabar nak tendang pak lah sekira nya ada pemilihan jawatan tinggi.

Mengapa pada saat2 pak lah memerlukan sokongan dari RTM,tidak ada pun klip2 pak lah dengan Islam Hadhari nya ke?,puisi damai abadi ke?,etc....DAH SERIK KAN??? Bounce back beb!

Oleh itu pengajaran buat RTM supaya beringat JANGAN buat PROPAGANDA murahan.Rakyat dah bijak.
Kelemahan pak lah dah tidak dapat di baiki lagi.Cara terhormat untuk nya adalah BERUNDUR!!

adek hisham,  April 1, 2008 at 1:41 PM  

hidup Kj...............hidup KJ............Hidup KJ
Mati Mukriz.........Mati Mukriz.........Mati Mukriz

Anonymous,  April 1, 2008 at 2:48 PM  

hidup mukhriz...............hidup mukhriz............Hidup mukhriz
Mati KJ.........Mati KJ.........Mati KJ,PATRICK LIM

Anonymous,  April 1, 2008 at 2:51 PM  

Dalam keghairahan membicarakan tentang penentangan masyarakat Melayu terhadap pucuk pimpinan UMNO, timbul cerita mengenai strategi Pak Lah tidak meletakkan menantunya Khairy sebagai menteri kabinet untuk menarik sokongan penyokong pembangkang sebelum ini yang secara terang-terangan menentang Pak Lah. Strategi yang kononnya dibuat bagi memberi keyakinan pada orang Melayu bahawa Pak Lah mengenepikan kepentingan keluarga sebenarnya hanyalah satu lagi sandiwara.


Saya telah berkesempatan menemui seorang hamba Allah yang wajar saya gelar balaci UMNO dan Khairy ini. Saya tidak pasti samada balaci ini menggunakan nama Khairy untuk menguatkan dakwaan bagi mendapatkan projek semata-mata, atau memang wujudnya segelintir balaci yang mempunyai hubungan rapat dengan Khairy. Menurutnya, walaupun KJ tidak ditabalkan sebagai mana-mana menteri dalam kabinet, beliau diberi kuasa untuk 'mengusik' mana-mana kementerian (dalam kata lain, mengarahkan menteri) supaya mengikut telunjuknya bagi tujuan membuat keputusan berkaitan projek-projek kerajaan.


Jikalau benarlah demikian dakwaannya, saya berasa amat malang sekali menjadi rakyat sebuah negara yang diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional. Mandat yang diberikan rakyat kepada Barisan Nasional disalahgunakan untuk kepentingan peribadi. Saya juga merasakan ditipu dan ditindas oleh pemimpin kerajaan BN kerana kepercayaan yang diberikan hanya memberi kemewahan pada segelintir balaci dalam UMNO dan BN.


Malang sungguh penyokong BN zaman ini, dipermainkan bagai budak-budak tadika KEMAS. Gurunya ialah Pak Lah, mengangkat tangan sambil melaungkan sesuatu yang tidak pasti dan tiada makna. Harapkan slogan cemerlang, gemilang dan terbilang yang semakin menyemakkan halwa telinga dan menyakitkan hati. Dibuatnya pula para anggota balaci UMNO yang hanya tahu mengangguk kepala tanda setuju membabi-buta.


Berbalik pada Khairy ini, jikalau benar kelab penyokongnya wujud, sewajarnya kita mengambil tindakan untuk memastikan ahli-ahlinya tidak bebas bergerak sampai ke tahap tiada lagi kedengaran penyokong dan balaci KJ. Seperkara yang saya lihat ialah balaci UMNO dan KJ ini adalah mereka yang berpendidikan tetapi tidak berakal, berkelulusan tetapi tidak berfikir, bercita-cita tinggi tetapi tidak berusaha, bersemangat tetapi tiada keberanian bersuara dan tahu kesalahan tetapi malu menegakkan kebenaran. Memang wajarlah mereka digelar balaci.
balaci a.k.a jinggo

Anonymous,  April 1, 2008 at 3:22 PM  

Aku undi pembangkang sebab aku tersangatlah meluat tengok gelajat Pak Lah & KJ. Macam Malaysia dia bapak dia orang punya. Kalau Pak Lah dah blah, aku undi balik UMNO sebab aku orang melayu....

Anonymous,  April 1, 2008 at 3:28 PM  

Helo bro, kau kata Mukhriz baru masuk politik. KJ lagilah.... masuk UMNO ikut tingkap. Menang tanpa bertanding konon!!! Benda macam nilah yang buat orang meluat dengan UMNO.

So tolonglah jangan nak membodek babi buta. Lagi kau bodek KJ, lagi bertambahlah orang yang meluat dengan Pak Lah & KJ.

Mat Kilau April 1, 2008 at 4:23 PM  

adussss.... sedih nye dengan kau nie jinggo....

berpijak lah dibumi nyata wahai tuan jinggo..

terima lah kenyataan bahawa si kairi tu hanya menumpang tuah bini je... kalau dia tak kawin dengan anak Pak Lah Ngantuk ingat dia boleh dapat jawatan Timbalan ketua Pemuda tanpa bertanding...

kalau nak cerita... tak cukup page nak taip pasal si kairi nie... tinggal kau lah jinggo... tak sedar sedar lagi..

kesian kau jinggo..
p/s : tapi tak apa jinggo , kalau kairi bayar kau banyak kau layan je tulis pasal dia... orang bukan nya kenal pun kau siapa..

Anonymous,  April 1, 2008 at 4:42 PM  

Eh..jinggo..bak per tak ramai orang gi kat Rantau tu masa KJ datang. Tak meriah langsung! Cakap kat KJ, sendiri mau ingat...

Anonymous,  April 1, 2008 at 5:28 PM  

khairy tak patut di kambing hitamkan ....dia kan BERUK HITAM

Anonymous,  April 1, 2008 at 5:33 PM  

Aku sebenornya, malas nak undi PKR atau PAS? Tapi kalu muka si Khairy & Pak Lah (Iman Besar Ada-Hari) ni masih kat UMNO. Confirm. Aku, bini aku, anak-anak aku, mak aku, pak cik-pak cik aku dan ynag sewaktu dengannya, dengan berbesar hati akan undi PKR ke, PAS ke.. selain dari UMNOlah

Anonymous,  April 1, 2008 at 9:52 PM  

Alhamdullilah ada juga penyokong penyokong kj dalam blog ini. tapi ada juga yang kaki carut. sedih melihat belia muda berhujah dgn kata kata kesat.

din

Anonymous,  April 1, 2008 at 11:12 PM  

aku lebih suka mukriz dari kj.... mukriz kepala botak je.... tapi kj rambut lebat. bulu jembut pun lebat la tu...tak cukur.
kalau nak aku sokong kj, dia kena bukak seluar, kasi cukur dulu..

* ape aku merepek ni? ...layan je la

carrie,  April 2, 2008 at 12:26 AM  

kesian pulak aku kat khairy menantu paklah ni...apasal dia di kambing hitamkan...
tak patut la cengitu..tau la dia tu hitam...hitam2 sitampuk manggis....
tapi kalu khairy di kera jadiankan aku setuju sangat...sbab apa...sebab perangai dia macam spesis berkor panjang...bergayut di dahan pokok...bukannya pokok semalu....dia lah ..ala yang macam dalam peribahasa... xxxx dapat bunga...
hidup pak lah...ooopppss tidur LAH
panjang umur khairi........oooopppppsss pegi jahanam lu ejen yahudi

Anonymous,  April 2, 2008 at 1:35 AM  

Nasib baik ada undi pos kat Rembau, kalau tidak.... haha.
mampoi KJ.

penjaga April 2, 2008 at 3:11 AM  

Butoh.
dah memang benda yang betul.
weyh.
aku nak tanya ang la.
ang ada ke time undi pos tuh.
nak buat chita ni.
ang mana mari?
KJ!
KJ!
KJ!

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 12:34 PM  

semakin hari semakin kesian pulak aku tengok khairy....

kesian dia....

tapi bagus jugak allah bagi pengajaran kat dia....

lepas ni tak la angkuh & sombong lagi dia.....

aku nak tengok sangat dia berjalan kepala menunduk kebawah....

adek mukriz sendir,  April 2, 2008 at 3:40 PM  

Exco Pemuda UMNO dan ahli Parlimen Jerlun Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir mendesak agar pemilihan UMNO yang dijadualkan pada tahun ini tidak wajar ditundakan. Beliau mahu Presiden parti mengotakan kata-katanya pada tahun lepas iaitu pemilihan UMNO akan diadakan pada tahun ini.
Desakkan oleh Mukriz tersebut adalah satu keputusan yang kurang bijak dan ianya terlalu mengikut emosi. Mukriz seharusnya menjaga kerebilitinya sebagai seorang Exco pemuda UMNO, perlu bertindak dengan bijak dan bukannya mengeruhkan lagi keadaan. Desakkan beliau tersebut seolah-olah mahu memecah belahkan anggota parti UMNO.
Mengikut Fasal 10.7 Perlambagaan UMNO, Majlis Tertinggi sebagai badan tertinggi Parti berhak menangguhkan pemilihan di peringkat MT, bahagian dan cawangan,tetapi penanguhan itu tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan asal.
Seharusnya Mukriz lebih memahami dan mengetahui akan setiuasi Parti UMNO selepas mengalami kekalahan lima buah negeri. Di waktu ini Pemimpin UMNO perlu memperbetulkan semua kesilapan mereka di dalam pilihan raya umum yang lalu.
Mukriz dinasihatkan supaya jangan terawang-awang di angkasa, perbetulkan dahulu akan kesilapan dan jangan biarkan penyakit ini berterusan. Jika ketika air keruh, hujan lebat dan angin kencang, bagaimana kita mampu merawat politik yang sedang bergelora ketika ini.
Penangguhan pemilihan UMNO merupakan suatu keperluan bagi kesemua peringkat ahli dalam UMNO dan Inilah masanya untuk pemimpin tertinggi turun padang bagi memantau permasalahan supaya dapat muhasabahkan diri dapat dilakukan bagi memperkukuhkan semula perpaduan dalam parti

maha firaun,  April 2, 2008 at 3:43 PM  

sesiapa yang mengendalikan blog ini tolong haramkan pengguna yang bernama anonymous ni sebab dia bodoh yg teramat sgt.kepala mak bapak dia memang gila babi.macam tun mahathir

Anonymous,  April 2, 2008 at 4:09 PM  

Apakata kita ubah bidalan lama "Khairy dikambing hitamkan" kepada istilah yang lebih moden dan bermakna.."Khairy sememamgnya wajar diberok hitamkan". Lebih sesuai rasanya. Thanks

Pro Umno,  April 2, 2008 at 4:39 PM  

Setuju dgn Jinggo yang merupakan pengkritik paling bernas & berwibawa.

Memang benar kata Jinggo, Khairy tak harus dipersalahkan, walaupun 1% pun, kerana beliaulah sebenarnya hero dlm menegakkan UMNO ke arah jalan yg benar demi nusa, bangsa & negara & bukan Mukhriz, Ku Li atau sesiapa pun sebenarnya. Yang lain tu cakap saja tapi tak serupa bikin.

blues untuk rakyat April 2, 2008 at 6:01 PM  

membawa UMNO kejalan yang benar....?

ras nak muntah pon ada......

Anonymous,  April 2, 2008 at 10:08 PM  

Katakan...
kita tak suka Pak Lah dan KJ,

Adakah...
kita sukakan mahathir dan mukhriz?

kita sukakan anuar, isteri dan anaknya?

kita sukakan lim kit siang, isteri dan anaknya?

kita sukakan ku li dan kuncu-kuncunya?

kita sukakan najib, hisham dan kumpulannya?

siapakah yang boleh memberi jaminan bahawa mereka ini akan jauh lebih baik dari Pak Lah?

renung2kanlah wahai ahli2 umno dan rakyat malaysia! bagaimana kalau berlaku sebaliknya?

Anonymous,  April 2, 2008 at 10:29 PM  

Saudara Khairy telah difitnah, dituduh, dipersalahkan, dikutuk, dihentam, dimacam-macam lagi....(sampai ke tahap saya tak mampu untuk mendengar atau melayan lagi) disetiap tempat, dibuat oleh banyak pihak dan didengar oleh ramai orang!

Beliau diperlakukan sedemikian sehingga ke 'tahap rapat ke dinding' atau 'tenggelam hingga hingga ke dasar' sehingga tidak boleh lagi berundur atau tenggelam!

Inilah masanya saudara Khairy 'terpaksa' mara semula ke depan kerana dinding sudah dibelakangnya, inilah masanya saudara Khairy timbul kembali kerana beliau sudah rapat ke dasar!

Beliau sudah ditolak sehingga tidak boleh ditolak lagi. beliau ditekan sehingga tidak boleh ditekan lagi. sudah sampai ke tahap tepu, sudah sampai utiliti sut yang maksima!

Beliau akan bangkit dengan penuh kekentalan, dengan penuh pengalaman, dengan penuh kekuatan yang telah diajar oleh musuh2nya, beliau akan bangkit tanpa lagi airmata yang sudah habis dikeluarkan!

Sudah sampai tahap yang mana orang ramai sudah mula meluat dengan segala kutukan dan tohmahan terhadapnya!

Bangunlah saudara! bangunlah saudara! bangunlah saudara! dengan kekuatan tapi bukan dengan kesombongan, dengan kelengkapan tapi bukan dengan kemewahan!

Seorang Saudara.

pemuda rembau,  April 2, 2008 at 10:52 PM  

memang tepat tajuk "KJ kambing hitam..." memang hitam pun macam banggla...kuat mengembek...macam kambing....malas mandi ketiak hangit...wakk..wakkk..sesuai sangat raya korban tahun ni kita korbankan je si KJ kambing tu....

Anonymous,  April 2, 2008 at 11:28 PM  

HAH!!!

saper yang boleh bagi jaminan bahawa pemimpin2 yg lain2 tu lebih bagus dari Pak Lah?

Kalu lagi teruk camne? nak tukar lagi sekali pulak?

berapa kali mau tukar daaa! asyik tukar je, bila mau bikin kerja ni?

Tak Suka Tukar Girlfriend.!

blues untuk rakyat April 3, 2008 at 10:05 AM  

aku boleh jamin ramai lagi bagus dari pak lah...

apa yang pak lah bagusss sangat tu....?

Salam Perjuangan April 3, 2008 at 10:34 AM  

Salam Perjuangan...

Apa sudah jadi... akhirnya perpecahan berlaku dalam UMNO sendiri. Namun sekiranya itulah harga yg harus dibayar bagi mengembalikan sokongan rakyat... saya rela... demi memastikan kelangsungan Islam, Melayu dan Malaysia... agar saya pasti anak kita dan generasi kita akan datang selamat dan tidak emnjadi mangsa seperti melayu di singapura...

Kita harus rasional... saya pasti KJ nak sgt Mukhriz dipecat dan dijatuhkan... tapi atas alasan apa??? dia mengkritik Pak Lah??? itu saja dosanya... ingat Pak Lah bukan Nabi... yang maksum.
Kita sendiri lihat Pak Lah disebalik perwatakan "alim" selaku Imam besar Hadhari juga tidak terlepas dari godaan nafsu dunia... gambar-gambar byk membuktikan betapa "cepat mesranya" Pak Lah dengan gadis-gadis jelita... merangkul erat bersama usapan di bahu dan sentuhan lembut tangan meramas mesra...

Itu belum termasuk:
1. hal-ehwal pentadbiran negara yg tunggang terbalik(kes minta maaf dgn kerajaan cina sbb wanita melayu henjut kecapi bogel dalam lokap)...
2. kegagalan menguruskan isu semasa (rakyat tak dapat penerangan baik kenapa harga barangan dan minyak naik)...
3. tak boleh nak kawal menteri dan kakitangan bawahan (lihat menteri bergaduh secara terbuka...
4. ekonomi tak berkembang (tanya bussines men terutama kaum cina ada projek tak?)...
5. isu perkauman yg lambat diatasi (hindraf)...
6. Maklumat dan penerangan lembab Islam Hadhari (pembangkan guna utk takutkan org cina)...
7. mementingkan menantu dan kroninya dlm projek dgn jelas (siap call Hassan Merican suruh bg projek pada khairy)...
8. Mencaturkan dan merelakan menantu bermaharaja lela(tgk semua takut KJ sbb KJ menantu Pak Lah, cuba bukan dah lama dia KO)...
9. Terlalu mendengar nasihat penasihat-penasihat tak betul dikelilingnya (menasihatkan paklah supaya gagal)....
10. gagal menguruskan BN dan pilihanraya dengan baik sehingga BN KALAH TERUK DALAM SEJARAH MALAYSIA.

Insaflah... Berundurlah secara terhormat...

Saya tahu KJ nak sangat Mukhriz berundur kerana melihat Mukhriz sebagai pencabar terhebat bagi Jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO... tu yg beriya-iya nak jatuhkan tu... betul tak???

Mari Kita lihat apa jasa mereka Khairy... 1. My Team 2. Tunjuk Perasan Kedutaan 2. Timb Pres FAM... apa lagi... byk sgt ke sumbangan dia ni... bermakna ke?

Mari Kita lihat Mukhriz... 1. AMAN MALAYSIA... tak payah cakaplah dgn macam2 misi bantuan dlm negara dan luar negara... 2. Dengan UMNO dah byk sgt dah... yang dilihat begitu bermakna dan berjasa sekali kalau nak dibandingkan dgn KJ... patutnya dulu lagi Mukhriz dah naik jadi Naib Ketua Pemuda... sbb hormat Pak Lah dia mengalah kalau tak sure dia menang...

Kenapa Mukhriz lantang bersuara... saya melihat ini adalah tanggung jawab... kita harus jujur dalam menegur kesilapan... pemimpin yg baik sentiasa terbuka pada teguran... Mukhriz harus menebus kesilapan kerana memberikan laluan pada KJ menjadi Naib Ketua PEMUDA menyebabkan KJ berpeluang merosakkan UMNO dari dalam.

Buat tinjauan dan kajian... kekalahan UMNO bukan disebabkan Pembangkan Kuat tetapi UMNO itu sendiri yg lemah... Org UMNO sendiri menyokong pembangkang demi menyatakan protes pada Pak Lah...

lihat sahaja jentera UMNO pada PRU ke 12 ini. pengalaman saya melihat inilah jentera paling lembek dalam sejarah BN dan telah dibuktikan pada keputusan PRU12 lalu... kenapa jadi begitu... Senang je.. Tidak Puas Hati dgn Pak Lah... dah lah byk isu dan kelemahan... lepas tu tentukan dan letak calon suka-suka ikut logik akal oxford... jahanam-jahanam ... sokongan bukan sahaja hilang terus padam.

Kesimpulannya cukup-cukuplah dinasti Pak Lah... kita perlukan perubahan... perubahan kepimpinan. Jika itu harganya biar kita berpecah seketika dan selepas mendapat kepimpinan baru kita rapatkan barisan mempelbaiki kelemahan kepimpinan terdahulu... demi membawa kestabilan dan keselamatan kepada Islam, Melayu dan negara serta anak cucu-cicit kita nanti.... daripada kita diam menerima kepimpinan yg lemah, berotakkan oxford, mendapat nasihat dari si dungu, mendewakan diri dan ego kononya dialah terbaik... mementingkan kerabat dan kroni... alamat rosak dan binasalah bangsa...

Kata org tua "biar kita bersakit- sakit dahulu... bersenang-senang kemudian... bersatu kita memilih pemimpin baru... bersatu kita menebus kesilapan kita yg lalu...

Salam Perjuangan April 3, 2008 at 10:34 AM  

Salam Perjuangan...

Apa sudah jadi... akhirnya perpecahan berlaku dalam UMNO sendiri. Namun sekiranya itulah harga yg harus dibayar bagi mengembalikan sokongan rakyat... saya rela... demi memastikan kelangsungan Islam, Melayu dan Malaysia... agar saya pasti anak kita dan generasi kita akan datang selamat dan tidak emnjadi mangsa seperti melayu di singapura...

Kita harus rasional... saya pasti KJ nak sgt Mukhriz dipecat dan dijatuhkan... tapi atas alasan apa??? dia mengkritik Pak Lah??? itu saja dosanya... ingat Pak Lah bukan Nabi... yang maksum.
Kita sendiri lihat Pak Lah disebalik perwatakan "alim" selaku Imam besar Hadhari juga tidak terlepas dari godaan nafsu dunia... gambar-gambar byk membuktikan betapa "cepat mesranya" Pak Lah dengan gadis-gadis jelita... merangkul erat bersama usapan di bahu dan sentuhan lembut tangan meramas mesra...

Itu belum termasuk:
1. hal-ehwal pentadbiran negara yg tunggang terbalik(kes minta maaf dgn kerajaan cina sbb wanita melayu henjut kecapi bogel dalam lokap)...
2. kegagalan menguruskan isu semasa (rakyat tak dapat penerangan baik kenapa harga barangan dan minyak naik)...
3. tak boleh nak kawal menteri dan kakitangan bawahan (lihat menteri bergaduh secara terbuka...
4. ekonomi tak berkembang (tanya bussines men terutama kaum cina ada projek tak?)...
5. isu perkauman yg lambat diatasi (hindraf)...
6. Maklumat dan penerangan lembab Islam Hadhari (pembangkan guna utk takutkan org cina)...
7. mementingkan menantu dan kroninya dlm projek dgn jelas (siap call Hassan Merican suruh bg projek pada khairy)...
8. Mencaturkan dan merelakan menantu bermaharaja lela(tgk semua takut KJ sbb KJ menantu Pak Lah, cuba bukan dah lama dia KO)...
9. Terlalu mendengar nasihat penasihat-penasihat tak betul dikelilingnya (menasihatkan paklah supaya gagal)....
10. gagal menguruskan BN dan pilihanraya dengan baik sehingga BN KALAH TERUK DALAM SEJARAH MALAYSIA.

Insaflah... Berundurlah secara terhormat...

Saya tahu KJ nak sangat Mukhriz berundur kerana melihat Mukhriz sebagai pencabar terhebat bagi Jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO... tu yg beriya-iya nak jatuhkan tu... betul tak???

Mari Kita lihat apa jasa mereka Khairy... 1. My Team 2. Tunjuk Perasan Kedutaan 2. Timb Pres FAM... apa lagi... byk sgt ke sumbangan dia ni... bermakna ke?

Mari Kita lihat Mukhriz... 1. AMAN MALAYSIA... tak payah cakaplah dgn macam2 misi bantuan dlm negara dan luar negara... 2. Dengan UMNO dah byk sgt dah... yang dilihat begitu bermakna dan berjasa sekali kalau nak dibandingkan dgn KJ... patutnya dulu lagi Mukhriz dah naik jadi Naib Ketua Pemuda... sbb hormat Pak Lah dia mengalah kalau tak sure dia menang...

Kenapa Mukhriz lantang bersuara... saya melihat ini adalah tanggung jawab... kita harus jujur dalam menegur kesilapan... pemimpin yg baik sentiasa terbuka pada teguran... Mukhriz harus menebus kesilapan kerana memberikan laluan pada KJ menjadi Naib Ketua PEMUDA menyebabkan KJ berpeluang merosakkan UMNO dari dalam.

Buat tinjauan dan kajian... kekalahan UMNO bukan disebabkan Pembangkan Kuat tetapi UMNO itu sendiri yg lemah... Org UMNO sendiri menyokong pembangkang demi menyatakan protes pada Pak Lah...

lihat sahaja jentera UMNO pada PRU ke 12 ini. pengalaman saya melihat inilah jentera paling lembek dalam sejarah BN dan telah dibuktikan pada keputusan PRU12 lalu... kenapa jadi begitu... Senang je.. Tidak Puas Hati dgn Pak Lah... dah lah byk isu dan kelemahan... lepas tu tentukan dan letak calon suka-suka ikut logik akal oxford... jahanam-jahanam ... sokongan bukan sahaja hilang terus padam.

Kesimpulannya cukup-cukuplah dinasti Pak Lah... kita perlukan perubahan... perubahan kepimpinan. Jika itu harganya biar kita berpecah seketika dan selepas mendapat kepimpinan baru kita rapatkan barisan mempelbaiki kelemahan kepimpinan terdahulu... demi membawa kestabilan dan keselamatan kepada Islam, Melayu dan negara serta anak cucu-cicit kita nanti.... daripada kita diam menerima kepimpinan yg lemah, berotakkan oxford, mendapat nasihat dari si dungu, mendewakan diri dan ego kononya dialah terbaik... mementingkan kerabat dan kroni... alamat rosak dan binasalah bangsa...

Kata org tua "biar kita bersakit- sakit dahulu... bersenang-senang kemudian... bersatu kita memilih pemimpin baru... bersatu kita menebus kesilapan kita yg lalu...

Anonymous,  April 3, 2008 at 2:36 PM  

KJ patut dijadikan kambing hitam...
apa lak nak dihibokkan... kalau dia jadi PM ...sama ga... kita rakyat biasa tetap miskin...
depa yang tambah kaya....
kita tambah miskin dan terpaksa menangggung kos hidup yang semakin melambung tinggi...

Kalau KJ memperjuangkan hak rakyat..
berjuang... jangan tingkatkan kos hidup rakyat malaysia
berjuang... jangan ada rasuah
berjuang... hapuskan kemiskinan
berjuang... tegakkan islam di bumi tercinta..ni
memang patut kita sokong dia...

Ni belum jadi PM lagi dah menyeleweng...
dulu orang biasa je...tiba tiba terus jadi jutawan ....
lanun yang bertopengkan bapa mertuanya....

Anonymous,  April 3, 2008 at 5:35 PM  

Kepada blogger semua...tidak perlulah kita guna kata-kata kesat. Harap semuanya lebih beradab. Selalunya kata2 yang kesat tidak berjaya untuk membuat orang lain "sedar" tetapi hanya menambahkan kebencian.
Saya percaya bro jinggo ni cuma cuba ingin "menjernih" kan nama baik KJ tapi sayangnya kadangkala "what is perceived is more important than the fact itself". I think there is no 2nd chance for KJ to make 1st impression. He already failed the 1st impression. Anyway, he can try again and again at least to improve himself. Bottom line, when KJ dies KJ will be answerable to Allah sbwt whatever deeds he performed. We cannot judge people, only Allah does. Wallahuallam.
To bro jinggo, I hope you already "bermusafir" with KJ. By this time you should know whether KJ performs solah 5 times a day, whether he is generous, good hearted, well behaved etc. or otherwise.If yes, he is recommendable if not, think again.

Anonymous,  April 4, 2008 at 1:46 PM  

Nak beradab... dengan orang orang yang biadab dan berotak tolol...

Nak betulkan orang yang degil macam keledai ....dengan adab...tak jadi tu..

Anonymous,  April 5, 2008 at 11:43 AM  

podahlah khairy! pukimak anak kera!

Anonymous,  April 7, 2008 at 12:14 PM  

Kj pemimpin terbaik setakat ni yang ada di Malaysia...

Tak kan pemimpin yang baik cam KJ tu kita nak sia siakan bakat kepimpinanya....

Malaysia akan beruntung jika KJ menjadi PM.....


by,
anak merdeka..

anak jati rembau,  April 15, 2008 at 9:28 PM  

uhm. lalalala KJ menang undi pos. nenek aku kate mase KJ kat rembau aritu, "Samseng mano pulak nia ha..."

jap nak tanye la..ekau ni KJ mmg orang nogori ko? orang rombau ko?

IDOP REMBAU!! IDOP PR!!!

bungaraya June 5, 2008 at 12:08 AM  

kj, kj, kj lagi! terus terang aku katakan aku benci kj ni! benci tahap cipan.klu dia mati aku akan buat kenduri doa selamat kat umah sbb seluruh malaysia dah selamat.

Mana tak, orang yang tak pernah belajar kat tanah air aku tiba-tiba balik nak tunjuk hero plak? Apa dia pernah naik bas south johore yang berkepul tanah merah naik bile berhenti kat tepi jalan ke? Aku konpom tak pernah! lepas tu, bape kali dia nyanyi lagu negaraku sedangkan dia skolah kat singapore sana. Mungkin dia nyanyi lagu kebangsaan mak bapak dia jee la.

Teringin benar nak cabar budak kj ni. sebab dia cakap jee besar isi zero!! sebagai contoh masa kitorang nak buat perhimpunan bersih dulu, aku dengar berdegar dia bagik ucapan kat pwtc yang dia nak kumpul pemuda-pemuda umno (tapi aku percaya mat rempit jee yang dia dapat kumpul) nak berdepan dengan rombongan bersih. takut jugak aku ari tu.

Tapi demi semangat cintakan negara aku pun pegi lah juga dengan berpakaian daulat tuanku aku tu yang berwarna kuning yang cerah serta senagng dikenali.

Alangkah terperenjatnya bile aku tengok takde se ekor pun pemuda yang datang berdepan dengan aku ari tu. Mana pgi? ada takut ka? sekarang apa cite? apsal senyap je? dulu bukan mainlantang benar!!

Maka dari situ terlihat lah kebaculan lelaki mcm kj ni. Maka langsung nenk aku pun hilang respek kat dia!!!

Klu aku kata anu dia kecik kang dia marah plak! tapi dah jelas terbukti dia mmg bacul cakap tak serupa bikin! itu mcm punya worang ka mau jadcik pemimpin!!!

Woiiii sialll!!! ngko balik je lah kat negara asal mu singapura makan babi sana tuu! aku menyampah lah tgk muka ko! dah lah bacol....

Pastu paling aku gembira bile tgk bala tentera ko dihalau keluar daripada negeri kelantan dengan begitu hina sekali!

ngko kata nak rawat kelantan. tapi nampaknya anu ko tu yg kene rawat!!!

bersama2 aku sekang ni ada beratus-ratus anak Malaysia ynag sedang gelak waktu aku type comments ni!!! lagi senang sbb ko punye member punye blog la kan!!!

tolong baca yeee dan ketahui;lah bahawasanya ramai oarang Malaysia yg benci tgk muka koo!!!!

Tolong berambus!!!

bungaraya June 5, 2008 at 12:08 AM  

kj, kj, kj lagi! terus terang aku katakan aku benci kj ni! benci tahap cipan.klu dia mati aku akan buat kenduri doa selamat kat umah sbb seluruh malaysia dah selamat.

Mana tak, orang yang tak pernah belajar kat tanah air aku tiba-tiba balik nak tunjuk hero plak? Apa dia pernah naik bas south johore yang berkepul tanah merah naik bile berhenti kat tepi jalan ke? Aku konpom tak pernah! lepas tu, bape kali dia nyanyi lagu negaraku sedangkan dia skolah kat singapore sana. Mungkin dia nyanyi lagu kebangsaan mak bapak dia jee la.

Teringin benar nak cabar budak kj ni. sebab dia cakap jee besar isi zero!! sebagai contoh masa kitorang nak buat perhimpunan bersih dulu, aku dengar berdegar dia bagik ucapan kat pwtc yang dia nak kumpul pemuda-pemuda umno (tapi aku percaya mat rempit jee yang dia dapat kumpul) nak berdepan dengan rombongan bersih. takut jugak aku ari tu.

Tapi demi semangat cintakan negara aku pun pegi lah juga dengan berpakaian daulat tuanku aku tu yang berwarna kuning yang cerah serta senagng dikenali.

Alangkah terperenjatnya bile aku tengok takde se ekor pun pemuda yang datang berdepan dengan aku ari tu. Mana pgi? ada takut ka? sekarang apa cite? apsal senyap je? dulu bukan mainlantang benar!!

Maka dari situ terlihat lah kebaculan lelaki mcm kj ni. Maka langsung nenk aku pun hilang respek kat dia!!!

Klu aku kata anu dia kecik kang dia marah plak! tapi dah jelas terbukti dia mmg bacul cakap tak serupa bikin! itu mcm punya worang ka mau jadcik pemimpin!!!

Woiiii sialll!!! ngko balik je lah kat negara asal mu singapura makan babi sana tuu! aku menyampah lah tgk muka ko! dah lah bacol....

Pastu paling aku gembira bile tgk bala tentera ko dihalau keluar daripada negeri kelantan dengan begitu hina sekali!

ngko kata nak rawat kelantan. tapi nampaknya anu ko tu yg kene rawat!!!

bersama2 aku sekang ni ada beratus-ratus anak Malaysia ynag sedang gelak waktu aku type comments ni!!! lagi senang sbb ko punye member punye blog la kan!!!

tolong baca yeee dan ketahui;lah bahawasanya ramai oarang Malaysia yg benci tgk muka koo!!!!

Tolong berambus!!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP