Tuesday, March 18, 2008

ANWAR IBRAHIM AKAN BERTANDING 15 APRIL

www.kpmu.net

Kita lupakan seketika mengenai keputusan pilihanraya. Perdana Menteri juga telah mengumumkan barisan kabinet beliau dan telah bersedia untuk berkhidmat kepada rakyat setelah menerima pesanan suara rakyat ketika pilihanraya yang lalu.

Anwar Ibrahim akan bertanding pada 15hb April 2008 sama ada di Permatang Pauh atau Lembah Kelang.

Disini kita akan buktikan kepada Anwar bahawa kita telah bersatu dan sama-sama kita pastikan bahawa Anwar tidak akan menang dalam Pilihanraya kecil ini.

Kita akan buktikan bahawa apa yang telah terjadi pada PRU12 lalu adalah satu kesilapan dan kini rakyat mulai sedar dan ramai yang telah menyesal mengundi parti Pembangkang.

Kita pastikan kita akan hadapi kepala musuh yang telah memecah belahkan bangsa kita sehingga bangsa asing kini bermaharajelela dan sama-samalah kita berjuang untuk memastikan Anwar akan tersungkur dan menerima balasan dari atas perbuatan dajalnya selama ini.

Sokongan padu kepada kepimpinan Perdana Menteri perlu di mantapkan agar dapat kita menyusun strategi yang mantap seperti mana kita menghadapi Datuk Seri Khalid Ibrahim di Ijok pada pilihanraya yang lalu.

Kita akan tawan Permatang Pauh kali ini, membujur lalu melintang patah.

Marilah kita mulakan kerja gerak saraf kita bermula dari saat ini. Hidup UMNO hidup Perjuangan Melayu

70 comments:

bro_jinggo March 18, 2008 at 6:22 PM  

Mari kita bersama2 memastikan yang Anwar akan kalah di Permatang Pauh. Kalau Anwar bertanding di Permatang Pauh kita RAMPAS PEMATANG PAUH!!! Cukuplah dengan apa yang telalah Anwar lakukan dahulu... Anwar telah memalukan kaum lelaki dinegara ini. Jangan terpedaya dengan hayalan dan cerita dongeng Anwar... Beliau hanya pandai menabur janji2 palsu tapi tidak melaksanakannya. sedarlah wahai saudara2ku hari ini harga minyak sedunia naik lagi. fikirkanlah...

tak paham,  March 18, 2008 at 6:26 PM  

Anwar jangan nak memalukan kaum lagi. duk umah je la.

tak yah bertanding. Jadi suri rumah pun dah cukup baik.Biar je la wan azizah yang jadi ketua pembangkang.jangan la tamak sanggat, jawatan isteri pun nak rebut

Azli March 18, 2008 at 7:00 PM  

Khairy..

Bertarunglah macm anak jantan..
Pengadil pun kenalah duduk kat tengah..

Dari mana pengundi hantu yang nak import...

Masih ingat lagi masa PRU12..
Nyawa kau di selamtkan oleh hanya undi pos...

Anonymous,  March 18, 2008 at 7:15 PM  

Biarlah Anwar nak bertanding....apa yang nak ditakutkan sangat. Lagi kita marah, lagi jelas nampak kita yang sebenarnya kecewa akibat dari PRU12 yang lalu. Kalau benar dia hebat, apa yang nak dirisaukan sangat? Engkau pun hebat jugak.....betul tak?

bro_jinggo March 18, 2008 at 7:31 PM  

Azli said...Masih ingat lagi masa PRU12..
Nyawa kau di selamtkan oleh hanya undi pos...
-----------------------------------
Aduh.... ya ker Azli??? kalau dah kalah tu macam2 la kau cakap... cuba klu bad menang, sory tak de maknanya. takkan menang pun. Tutup mulut tu sikit Azli.
Terimalah kenyataan...
Salam perjuangan.

zul rembau,  March 18, 2008 at 7:33 PM  

Nape Bad bukan anak jantan ker.pon rupanya, patut la masa hr pengumuman undi hari tu dia tak berani tunjuk muka. dok menyurok kat belakang kedai mamak... takut kena booooooooooooooooooooo.

bonsai,  March 18, 2008 at 7:36 PM  

Anwar tak layak jadi pemimpin. Habis negara dijualnya kat bangsa asing.Cukup la!

inam kitites March 18, 2008 at 7:58 PM  

anwar-->dikatakan jual negara ke bangsa asing.

paklah-->gadai batu putih untuk singapore selepas batal jambatan bengkok.

KJ-->berkokok

bro_jinggo March 18, 2008 at 8:14 PM  

inam kitites said...
anwar-->dikatakan jual negara ke bangsa asing.

paklah-->gadai batu putih untuk singapore selepas batal jambatan bengkok.

KJ-->berkokok
=========================>
lu cita aper bro... dah tak de modal lain ker. Kesian la lu bro.. dari pada membuang masa jadi cyber trooper B.A lebih baik lu join KJ club. ada jugak faedahnya.

Anonymous,  March 18, 2008 at 9:15 PM  

Surat terbuka untuk Anwar.

Saudaraku ku Anwar... cukuplah dengan apa yang telah ayahda lakukan dizaman lampau.

Kami sudah cukup menangung malu dengan peristiwa hitam yang saudara lakukan dahulu.

Habis lubang jubo teruna, saudara hadapkan.

Beredarlah dari dunia politik sebelum saudara dimalukan lagi.

Anonymous,  March 18, 2008 at 9:42 PM  

Blah la...dah kalah tu kalah la...malu sikiit wooo..dah la kalah,blagak tak tau malu lagi..

Keri mana?Hilang ker boss o tu?
Nak kalahkan anwar kt permatang pauh?Hahaha.sapa nk jadi calon BN?ust sepak tong lagi ker?kalau sudi sila la...hari tu kalah majoriti 13,000...kalo tak main tipu jgn hrp nak ambik balik 13,000 undi tu.hiiiiiiiiiiiiiiii

Dgr2 keri hari tu ktggln beratus undi...tp tiba2 je menang 5000 undi.ptt la muka dia pucat je time umum menang mlm tu..

hehehe kelaka la ko ni KJ!,  March 18, 2008 at 10:06 PM  

apa la bro_jinggo ni... taksub sangat dengan si KJ nih...

ko nak rampas permatang pauh tuh dengan apa? dengan undi pos KJ lagi ke...

sudahla bro, semua org tu pasal citer undi pos KJ tuh... pasal tu la KJ senyp je spi skang ni... mana telo KJ ni...aku malu la... dah la terpekik2 time pilihanrya kecil ijok... ini ke pemimpin yang kita nak?

sudahla... aku bukan penyokong anwar pon.... aku still org umno.. tapi aku menyampah dengan orang yang gila kuasa macam KJ...

ingat la bro, dunia malaysia ni kecik je. setakat criter2 undi pos ni semua org bleh tau...

sudah la dengan lu punya sandiwara.

merempat la lu KJ lepas ni....

Anonymous,  March 18, 2008 at 10:38 PM  

HIDUP KJ!!!!! DIA LHA BARISAN TERAKHIR YANG AKAN DEFEND BN DI PARLIMEN!!!!!!!



Pengundi Dun Kota

Anonymous,  March 18, 2008 at 10:39 PM  

memalukan jer KJ ni...bagus BA tawan 5 negeri..aku harap pru13 semua negeri BA tawan...masa ada kuasa rakyat di bodoh2kan...biar akan datang BN jadi pembangkang ...kalu korang jadi pembangkang baru kita boleh panggil BN pengkhianat pulak macam propaganda murahan korang

Kucinggo,  March 19, 2008 at 1:12 AM  

Asal-usul nama Jinggo

Suatu hari encik KJ berang sebab sume orang anti kat dia. Jadi dia membeli seekor anjing untuk menyerang orang yang anti dia. Setelah dilatih anjing itu, maka dia memberi arahan, "Anjing Go! Anjing Go!"

Anjing yang bangga bertuankan KJ itu merasakan kata-kata tuannya itu sangatlah cool. Maka dia menamakan dirinya Jinggo sempena kata-kata tuannya "An-jinggo!"

Komen Juga,  March 19, 2008 at 1:37 AM  

Teori Jinggo II

KJ merasakan dirinya berada dalam bahaya. Tak ada siapa yang sukakan dirinya. Dia perlu berbuat sesuatu untuk mempertahankan dirinya. Maka dia terfikir untuk membuat sebuah blog.

"Oh...aku perlu mempunyai identiti sendiri. Sangatlah tidak sesuai untuk aku angkat bakul di blog sendiri." kata suara pankreasnya.

Sekian lama dia berpikir nama yang sesuai, yang ada kaitan dengan namanya 'KJ'....Khairan Juga..Kari Jaws..oh semuanya tidak sesuaai.

Dan tiba-tiba dia terpikir nama yang sangat cool... Kool Jinggo! Ya, Kool Jinggo! Nama yang hebat...

"Baiklah, mulai hari ini aku akan membuat blog dengan nama samaran Jinggo!"

bro_jinggo March 19, 2008 at 2:46 AM  

Hairan juga mengapa banyak sanggat beruk2 liar berkeliaran didalam blog ini. Mungkin juga mereka tak cukup makan kot.

Atau pun mereka ini beruk2 yang kecewa dalam hidupnya lantas menjadi giler buat seketika.

Dimanakah tuan beruk2 liar ini... atau pun beruk2 liar ini tidak mempunyai tuan.Kesian.. tak dapat makan pisang ke hari ni. patut la nyanyuk semacam jer.

Tulis la apa yang ko nak tulis beruk.Wa tak rugi apa2 pun. Yang penting wa dengan cara wa tersendiri.

Terima kasih la kerana sudi mengunjungi laman blog ini... sekurang2nya ada juga penghibur hati.

Nape beruk2 sekalian benci sanggat pada KJ??? apa beruk2 sekalian rasa dengan mencaci dan memfitnah KJ... beruk2 sekalian dapat menjatuhkan beliau.Kirim salam la brader..

Wassalam.
P/S: Janganlah menjadi beruk beruk yang tak tentu arah. banyak lagi keja yang beruk2 boleh lakukan..

inam kitites March 19, 2008 at 2:58 AM  

opss bukan KJ berkokok tapi KJ club berkokok..
aku bukan cyber trooper's B.A.
me Against all UMNO member.

bak kata ketua pemuda umno selepas meting pasal muhkriz "umno lemah kerana pemuda tidak bersama kita"

utk apa join club jika faedah untuk kroni. dah berkroni baru dapat pulangan faedah.

Kucinggo,  March 19, 2008 at 9:06 AM  

[Hairan juga mengapa banyak sanggat beruk2 liar berkeliaran didalam blog ini. Mungkin juga mereka tak cukup makan kot.] - memang la... dah sume makanan masuk dalam perut kroni-kroni UMNO. Lapar nie...

[Atau pun mereka ini beruk2 yang kecewa dalam hidupnya lantas menjadi giler buat seketika.] - memang sangat kecewa la jugak dengan pemimpin dan bakal2 pemimpin yang korup dari UMNO nih. Boleh buat rakyat gile apa...

[Dimanakah tuan beruk2 liar ini... atau pun beruk2 liar ini tidak mempunyai tuan.Kesian.. tak dapat makan pisang ke hari ni. patut la nyanyuk semacam jer.] - Beruk yang bertuan tu ko sorang je Jinggo. Tuan kau si KJ tu bagi baper tan pisang kat kau sehari? Untung betul kau ye..

[Tulis la apa yang ko nak tulis beruk.Wa tak rugi apa2 pun. Yang penting wa dengan cara wa tersendiri.] - samalah kite. Ko pun tulis la apa yang ko nak tulis. Wa pun tak rugi apa2. Yang penting wa pun dengan cara wa...

[Terima kasih la kerana sudi mengunjungi laman blog ini... sekurang2nya ada juga penghibur hati.] - sama-sama. Memang best tengok blog balaci yang mengampu tuannya nie...Kitorang pun terhibur jugak.

[Nape beruk2 sekalian benci sanggat pada KJ??? apa beruk2 sekalian rasa dengan mencaci dan memfitnah KJ... beruk2 sekalian dapat menjatuhkan beliau.Kirim salam la brader..] - Nape pulak kau mencintai KJ? Dengan menyanjung dan memberi pujian kat dia, kau ingat die boleh naik? Kirim salam jugak la brader...


[P/S: Janganlah menjadi beruk beruk yang tak tentu arah. banyak lagi keja yang beruk2 boleh lakukan..] - P/S: Tau takpe. Kau pegi la buat keje berpekdah sikit. Banyak lagi kerja selain mengampu KJ nih.

Anonymous,  March 19, 2008 at 9:32 AM  

[Dimanakah tuan beruk2 liar ini... atau pun beruk2 liar ini tidak mempunyai tuan.Kesian.. tak dapat makan pisang ke hari ni. patut la nyanyuk semacam jer.] - Beruk yang bertuan tu ko sorang je Jinggo. Tuan kau si KJ tu bagi baper tan pisang kat kau sehari? Untung betul kau ye..

kakakaaka...yg aku tengok kat tv sekarang beruk2 umno demontrasi kat penang dan perak.... agaknya ko pun ada kat situ yer beruk .... dulu kata bukan budaya kita...sekarang dah jdi budaya ker

Anonymous,  March 19, 2008 at 9:34 AM  

aku maksud kan si jinggo beruk kat penang tu

kui kui,  March 19, 2008 at 10:59 AM  

bro jinggo,

citer pasal diri sendiri nampak...

ko patut tlepon TV3 la... sensasi sket pasal aku tak pernah nengok beruk puji kera... dah terbalik dunia ni...

kira ngam gila la ni... beruk kawan ngan kera... jadi khairy jamaluddin..

hua hua hua... huk huk huk...

Anonymous,  March 19, 2008 at 11:11 AM  

Pak lah jual Johor kat Singapura... geng2 umno senyap je.. siap bleh jilat ketiak lagi

Anonymous,  March 19, 2008 at 11:12 AM  

siapa khairy ni..menteri ke? timbalan menteri ke? pemakan duit rakyat saje

Anonymous,  March 19, 2008 at 11:18 AM  

50 tahun BE END memerintah melayu masih terpaksa ditolong DEB

Kera jamaludin mula cemas sebab hayat politik Undur Lah makin tipid

ycg,  March 19, 2008 at 11:59 AM  

BN beating Anwar on 15 April?? you jokers can't even come up with a proper ministerial line up. Why worry about Anwar, that is a foregone conclusion, worry about your own rice & bowl la umno fools

Anonymous,  March 19, 2008 at 12:40 PM  

dik_jinggo,

apa kelulusan ko nih? macam budak tak lepas srp ja... kalau lulusan U pun mesti kuat toyol nih... bercakap tu based on facts laa adik oiii... abang tak suka la adik jinggo memalukan orang umno macam nih... and one more thing... Tak baik panggil orang beruk la woi berokk!! :D

Patih Gajah Mada

Anonymous,  March 19, 2008 at 12:40 PM  

Anwar telah memalukan kaum lelaki dinegara ini??

Jangan buat fitnah lagi. Anawar dh dibebaskan dr tuduhan tersebut.

Anonymous,  March 19, 2008 at 1:19 PM  

kalau anwar menang parlimen ...abis la kau khairy dlm parlimen nanti...bertekak la korang

Anonymous,  March 19, 2008 at 1:23 PM  

guna akal waras pilih pemimpin yang berkaliber, boleh berfikiran waras ketika dlm tekanan, beragama, boleh pimpin ke jalan yang baik.

bukan pemimpin yang mengata org, buat fitnah, mencarut2 mcm org takder otak, xde agama...

jgn pentingkan perut sendiri... mentang2 dah kene suap beratus ribu, berjuta2... sanggup gadai agama dan negara... sejarah mengajar manusia erti kehidupan, agama menunjuk manusia apa itu kebenaran... tiada manusia yang sempurna... belajar dari kesilapan...

manusia lebih bodoh lagi bebal bila percaya pada cerita yang mmg sudah diketahui umum sebagai fitnah.

Anonymous,  March 19, 2008 at 2:17 PM  

Kepala Hangguk Kau

Apa sebab anwar punca perpecahan?? kau ni nampak sangat barua, hidup kau menagih setiap sen dari orang umno.

Kau melacurkan kebijaksanaan kau untuk jadi khadam. Tulisan kau jauh melewati tahap bangang.

Anonymous,  March 19, 2008 at 3:32 PM  

Sudahlah puak-puak khairy...
itulah manusia yang hina...
manusia yang bila dihujani dengan duit, mula lupakan semua... yang baik dianggap jahat, yang buruk dianggap baik....
dunia memang dah nak kiamat...
kalau benar anwar homoseks...
lihatlah seri muka pada wajah anwar...
kalau betul anwar homoseks seperti dakwaan khairy, Allah akan tunjukkan kepada kita sebagaimana yang telah berlaku di zaman nabi Noh... org yang homoseks, pada mukanya tidak akan berseri seri malahan bertambah gelap...
wahai rakan-rakanku semelayu...
UMNO tetap UMNO walaupun tanpa KJ,
Tetapi KJ bukan KJ kalau tidak kerana UMNO...
Oleh itu, jgn ikut cakap KJ pasal KJ lah yang sebenarnya penhkhianat bangsa dan negara!

Anonymous,  March 19, 2008 at 5:38 PM  

Asyik2 dgn dongengan yg Anwar homoseks..padahal diorg sendiri tak prnh nmpak bukti.masuk mahkamah pn xda bukti..benda ni dah boleh dianggap fitnah..dan doa org dizalimi adalah makbul..

Buat penyebar2 fitnah yg tak pernah berhenti ni, kalau anda ada sedikit sahaja keimanan pn, anda ptt takut akan akibat yg bakal anda terima nanti....nantikan la azabnya...

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:25 PM  

"HIDUP KJ!!!!! DIA LHA BARISANTERAKHIR YANG AKAN DEFEND BN DI PARLIMEN!!!!!!!" - KAHKAHKAHKAHKAH!!!

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:30 PM  

"lu cita aper bro... dah tak de modal lain ker. Kesian la lu bro.. dari pada membuang masa jadi cyber trooper B.A lebih baik lu join KJ club. ada jugak faedahnya." - Gua ngaku looo...mesti dapat saham Bandar Iskandar bila join KJ. Paling2 tak dapat gak reja jadik despatch lee kuan yew!

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:34 PM  

"Mari kita bersama2 memastikan yang Anwar akan kalah di Permatang Pauh. Kalau Anwar bertanding di Permatang Pauh kita RAMPAS PEMATANG PAUH!!! Cukuplah dengan apa yang telalah Anwar lakukan dahulu... Anwar telah memalukan kaum lelaki dinegara ini. Jangan terpedaya dengan hayalan dan cerita dongeng Anwar... Beliau hanya pandai menabur janji2 palsu tapi tidak melaksanakannya. sedarlah wahai saudara2ku hari ini harga minyak sedunia naik lagi. fikirkanlah..." - lu cita aper bro... dah tak de modal lain ker. Kesian la lu bro.. dari pada membuang masa jadi cyber trooper MENO lebih baik lu join Barisan Alternatif. ada jugak faedahnya.

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:37 PM  

"Anonymous bonsai said...

Anwar tak layak jadi pemimpin. Habis negara dijualnya kat bangsa asing.Cukup la!" - Sapa jual sapa?! Jangan dok wat lawak lak....da terlampau gerli perut ni gelak tengok "Berok" menyorok bila dah terkena belacan....pada2 wat lawak cukup la...

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:44 PM  

" inam kitites said...

anwar-->dikatakan jual negara ke bangsa asing.

paklah-->gadai batu putih untuk singapore selepas batal jambatan bengkok.

KJ-->berkokok" - EErrrr....ayam betina bolih mengokok ker?! Isshhh....

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:47 PM  

" tak paham said...

Anwar jangan nak memalukan kaum lagi. duk umah je la.

tak yah bertanding. Jadi suri rumah pun dah cukup baik.Biar je la wan azizah yang jadi ketua pembangkang.jangan la tamak sanggat, jawatan isteri pun nak rebut" - Daripaga ko suruh Anwar jgn bertanding....bek ko suruh jer Pak Lah pakai kain batik lepas dan jadi suri....boleh gak tolong2 jeanne kat dapor....ada gak pekdah nyerrr!

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:52 PM  

"Anonymous said...

Pak lah jual Johor kat Singapura... geng2 umno senyap je.. siap bleh jilat ketiak lagi" Bro....dapat jilat ketiak tu pun dah kira besar rahmat dah tu! Cita2 tu lagi besauu....nak jilat ntah aper2 ntah...

Anonymous,  March 19, 2008 at 6:58 PM  

"bro_jinggo said...

Hairan juga mengapa banyak sanggat beruk2 liar berkeliaran didalam blog ini. Mungkin juga mereka tak cukup makan kot.

Atau pun mereka ini beruk2 yang kecewa dalam hidupnya lantas menjadi giler buat seketika.

Dimanakah tuan beruk2 liar ini... atau pun beruk2 liar ini tidak mempunyai tuan.Kesian.. tak dapat makan pisang ke hari ni. patut la nyanyuk semacam jer.

Tulis la apa yang ko nak tulis beruk.Wa tak rugi apa2 pun. Yang penting wa dengan cara wa tersendiri.

Terima kasih la kerana sudi mengunjungi laman blog ini... sekurang2nya ada juga penghibur hati.

Nape beruk2 sekalian benci sanggat pada KJ??? apa beruk2 sekalian rasa dengan mencaci dan memfitnah KJ... beruk2 sekalian dapat menjatuhkan beliau.Kirim salam la brader..

Wassalam.
P/S: Janganlah menjadi beruk beruk yang tak tentu arah. banyak lagi keja yang beruk2 boleh lakukan.." - Kita patut berbangga dan mengucapkan tahniah pada saudara "jongos" ni kerana berjaya menaikan martabat dan keauliaan nya kepada tingkatan yang lebih tinggi iaitu menjadi "Berok Pejajai" kepada "Bapak segala Berok".....

Anonymous,  March 19, 2008 at 7:03 PM  

Ku Li mahu cabar presiden Umno
Mar 19, 08 6:01pm
Ahli parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, hari ini mengisytiharkan kesediaannya untuk mencabar Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi jawatan presiden Umno.

Bercakap di sidang media di kediamannya di Kota Bharu, Tengku Razaleigh berkata ketewasan besar-besaran Umno dan BN tidak boleh berlanjutan.

"Siapa yang bertanggungjawab tidak boleh terus tidur," katanya.

Beliau juga menggesa kepemimpinan negara mengambil berat kemerosotan ekonomi di Amerika Syarikat dan Eropah yang akan membawa kesan kepada Malaysia.

Beliau, yang juga bekas naib presiden Umno, turut menyatakan sokongan kepada Datuk Mukhriz Mahathir untuk menyuarakan desakannya.
http://www.malaysiakini.com/news/80114

bro_jinggo March 19, 2008 at 7:26 PM  

Marah nampak bang!!! baru kena cili sikit dah tak tahan ke??? kesian betul dengan orang2 yang kecewa didalam politik ni...

Apa-apa pun saya terhibur dengan gelagat anda semua... terima kasih kerana sudi menjadi pengunjung tetap laman blog ini. tak kiralah yang sebagai pembangkang atau pun pembangkang.

Teruskan perjuangan anda semua blogers...

alpacino March 20, 2008 at 4:15 PM  

ni pa cite ni.anwar nak bertanding lagi ke..
bawak2 la bersara dr politik dsai.
aku bukan nyer tak sokong ko..
sokong masa zaman reformasi dulu lg.
tp cukuplah..
sudah lah...
beri pelung pada org2 muda memperlihatkan bakat kepimpinan mereka mcm KJ ni...tak pun mcm anak DSAI sendiri.Nurul Izzah.
dulu masa zaman reformasi aku slalu ikut pasal nak tgk nurul Izzah...
inilah masa bakat2 baru kita boleh lihat..
bagaimana daya kepimpinan mereka utk memimpin negara masa akan dtg.
Kepada DSAI...
sudahlah...
poitik kena kuatkan.
kepada KJ.
TERUS MAJU KEHADAPAN
nurul Izzah....
pewittt......!!!tokoh baru

Anonymous,  March 22, 2008 at 2:43 AM  

anjingo!
biarlah anjingo menulis apa sahaja dia nk tulis...dia ni bukan saja jadi pecacai kj, malah slalu buat bj kat kj...igt org tak tahu...huh dah kantoi la!
-ayah jingo-

Anonymous,  March 22, 2008 at 2:56 AM  

hahaha...bro jingo sendiri merasa kehadiran pengutuk blognya menghiburkan hati...nampak sgt la sama2 berhibur dlm blog ni...isi2nya tak masuk akal langsung...blog pelawak jingo!!

Anonymous,  March 22, 2008 at 5:13 PM  

Wei Pukimak! Khairy tu sebenarnya Yahudi zionis yang bersekongkol dengan Anwar! Wei! Ko bagik nombor telepon Khairy aku nak skrang! Bangsat punya melayu Yahudi!!
- Rashid Adam, Subang Jaya

Anonymous,  March 22, 2008 at 5:58 PM  

anti berok si kery....

mne ko mghilang wahai si berok kery....
adkah ko tlah mghilangkn dri????
tp dmana?????
mnjelmalah menjadi berok wahai si kery...
sesungguhnya kamu memang seeko berok wahai sikery....

anti liwat,  March 23, 2008 at 4:52 PM  

memang wan azizah betul 2 menjadi kuda tunggangan anwar...


selmat menunggang kuda wan azizah wahai anwar peliwat negara

hai...,  March 23, 2008 at 4:54 PM  

name pon dan BAD=jahat...hahahaha

braderjoe March 25, 2008 at 10:30 PM  

undi pos askar-ada no siri,no ic dan nama sekali.diposkan bersama dengan kertas undi.mcmn nak undi pembangkang?

Anonymous,  March 27, 2008 at 1:28 AM  

Mananya KJ pergi? lama tak dak beritanya setelah PRU12, mungkin sedang sakit kepala.....

Anonymous,  March 27, 2008 at 6:01 PM  

memang wan azizah betul 2 menjadi kuda tunggangan anwar...


selmat menunggang kuda wan azizah wahai anwar peliwat negara

March 23, 2008 4:52 PM

KO SEDAR TAK KEBANYAKKAN ORANG YG ZALIMI ANWAR IBRAHIM TELAH DIBALAS DI DUNIA LAGI...CONTOH AZIZAN ISTERI MATI EKSIDEN....AZIZ SHAMSUDIN..ISTERI MATI EKSIDEN...TANSRI MOKTHAR PEGUAM NEGARA MATI JATUH BILIK AIR KOMA....TANSRI RAHIM NOR EX KPN PARALYSE TGN ....PENULIS BUKU KHALID JAFRI ...PON GOL SAKIT TERUK KALAH KENA SAMAN

Anonymous,  March 27, 2008 at 6:03 PM  

LAGI SATU TUN MAHATHIR KENA KENCING NGAN PAKLAH

Anonymous,  March 27, 2008 at 7:37 PM  

sedarilah ada kausa yang Maha Hebat diatas langit sana yang melihat segalanya yang dilakukan oleh SI KJ........moga kuasa yang Maha Hebat tu melemahkah segala kuasa SI KJ...sedarilah wahai manusia....ditiup angin pun kita akan jatuh..jgnla taksub sngt dgn SIKJ bro jinggo...klakar la

Anonymous,  March 27, 2008 at 7:37 PM  

sedarilah ada kausa yang Maha Hebat diatas langit sana yang melihat segalanya yang dilakukan oleh SI KJ........moga kuasa yang Maha Hebat tu melemahkah segala kuasa SI KJ...sedarilah wahai manusia....ditiup angin pun kita akan jatuh..jgnla taksub sngt dgn SIKJ bro jinggo...klakar la

Anonymous,  March 29, 2008 at 2:23 AM  

Jinggo, jangan risau. Jangan takut kat anwar akan bertanding bila2 masa atau dimana2 tempat, kan kami ada beribu-ribu undi pos yang KJ kesayangan kami telah menang di Rembau.
HIDUP BN, HIDUP UMNO, HIDUP KJ, HIDUP JINGGO, HIDUP MAMPOI.....

Anonymous,  March 29, 2008 at 11:15 PM  

Jgn la menegakkan benang yang basah kuyup.satu Malaya tahu DSAI x main blakang, Tun M sendiri pun dah ngaku.jgn la merapu kuat sgt...loya laa.
stakat ni sy x rs menyesal pun sokong pembangkang,sbb x yah risau minyak akan dinaikan mengejut sbb BN kena pikir 100x .

Anonymous,  March 29, 2008 at 11:23 PM  

Apapun saya x menyalahkan Bro Jinggo, sy yakin bro pun tahu mana betul mana silap.x logik bro terlalu buta sbb budak darjah 6 pun tahu kisah KJ.tapi dek kerana nak menyara dan memberi makan anak bini, bro terpaksa. Anyway bro, usahalah cari keje lain yang sesuai dgn kemahiran anda.

Anonymous,  March 31, 2008 at 5:45 PM  

korang pon jgn taksub ngan ANWAR bleh...tuhan maha esa lebih mengetahui..so jgn cakap org lebih..

Anonymous,  March 31, 2008 at 6:56 PM  

wei bodoh....
tun m buat mcm 2 sbb xnk malaysia kn jajah gara2 perbuatan anwar...

bodoh...
xpyhla nk ckp walaupun dh meng 5 negeri knp xrobohkan tol kt cni nkturunkan harga minyak konon...

bodoh...
bohsiala mak ko
bapak ko bohjan...
sm la yg sokong pkr 2

adek hashim,  April 1, 2008 at 1:59 PM  

Hari berganti malam. Setiap detik waktu yang pergi, umpama kuasa melepasi genggaman Mahathir. Muka-muka baru di persada Kabinet memberi impak positif kepada Abdullah Badawi. Shabeery Chik dan Ismail Sabri, muka baru Pahang telah memberi pengiktirafan kepada bloggers. Tokoh korporat seperti Zaid Ibrahim dan Datuk Amirsham menarik hati rakyat. Perlantikan Tan Sri Mohd Taib dan kenaikkan pangkat Tan Sri Muhyiddin Yassin menguatkan Abdullah Badawi didalam UMNO.

Pakatan Mahathir mula kelihatan rapuh. Mukhriz hampir memusnahkan segalanya apabila kredibilitinya sebagai pemipimpin dipersoal dalam mengendalikan PC mendesak perletakan jawatan Presiden. Bayang-bayang Hishammuddin yang mungkin tidak akan berganjak dari kerusi Ketua Pemuda juga merumitkan lagi keadaan.


Team "Krisis" yang dikepalai oleh beliau tetapi bermukakan Tengku Razaleigh mula menunjukkan keretakan. Tengku Razaleigh sepatutnya hanya memanggil EGM dan tidak mengumumkan hasratnya untuk menjadi Presiden. Pencalonan 60 Bahagian adalah mustahil untuk Tengku Razaleigh pada masa awal ini. Walaupun Tengku Razaleigh bukan orang baru dalam UMNO, krisis diluar jangkaan ini telah meranapkan percaturan awal mereka. Mahathir telah menyarankan kepada Tengku Razaleigh bahawa dia patut menjelma hanya pada saat-sat akhir, ketika UMNO benar-benar berpecah. Tetapi Tengku Razaleigh mula cemas melihat kejayaan gerak geri Abdullah Badawi. Tengku Razaleigh mula bercita-cita menjadi Presiden UMNO sejak dia menjadi naib presiden UMNO pada tahun 1975 lagi. Memang tidak dinafikan bahawa Putera Kelantan ini merupakan pilihan Tun Razak dan Tun Hussein sebagai penyambung mereka tetapi kerana usianya yang terlalu muda dan statusnya yang masih tidak berkahwin, mereka terpaksa memilih anak Kedah yang amat agresif dan kurang ciri-ciri Melayu, Dr Mahathir Mohd untuk 'memegang' jawatan Presiden untuk dua penggal.


Tengku Razaleigh menguji pengaruhnya apabila beliau bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden, berhadapan dengan Tun Musa Hitam. Beliau terkejut apabila dikalahkan dengan mudah. Musa Hitam menang dengan 205 undi. Dari situ, dia mula mengesyaki Tun Mahathir mempunyai agendanya sendiri. Nafsu Mahathir menjadi Presdien tidak akan puas selama dua penggal. Tun Mahathir telah menggunakan pengaruhnya untuk menguburkan Tengku Razaleigh. Mahahtir percaya Tun Musa lebih mudah dikawal dari Tengku Razaleigh. Justeru, pada tahun 1987, dipandu oleh nafsu, Tengku Razaleigh mengisytiharkan perang yang paling dasyhat dalam sejarah UMNO. Mahathir berjaya mengekang kemaraan Tengku Razaleigh tetapi perperangan ini telah meretakkan institusi UMNO dan mengakibatkan perpecahan kepimpinan dan akar umbi melayu.


Bertahun-tahun kemudian setelah jelas rakyat Melayu semakin menolak Semangat 46, Tengku Razaleigh berkompromi dengan Mahathir. Mahathir membiarkan Tengku Razaleigh masuk kedalam UMNO kerana dia sedar kedudukannya tidak boleh lagi dicabar. Namun, dia memerlukan seorang yang berpengaruh selain dari Najib untuk membayangi gerak geri bintang muda UMNO yang diasuhnya sendiri, Anwar Ibrahim.



Kenaikan Anwar Ibrahim di dalam UMNO berbeza dengan Tengku Razaleigh. anak emas Mahathir ini telah bertanding dan menang jawatan Ketua Pemuda UMNO dengan mudah. Aktivis Universiti ini menempah nama setelah ditahan dibawah ISA pada tahun 1974 selama 20 bulan. Anwar Ibrahim mengambil hanya lebih kurang 10 tahun untuk naik ke jawatan Timbalan Presiden UMNO pada tahun 1993. Tetapi lonjakan Anwar ini tidak disenangi oleh Mahathir dan orang kananya termasuk Sanusi Junid dan Daim Zainuddin. Bagi Mahathir, keputusan Anwar untuk mencabar kedudukan Tun Ghafar Baba, seorang Timbalan yang taat dan telah membantunya mengalahkan paksi Tengku Razaleigh- Musa Hitam pada tahun pemilihan 1987 melambangkan persahabatan mereka diambang kekeruhan. Apabila Anwar mula menaikkan penyokongnya, Team Wawasan seperti Tan Sri Mohd Taib, Tan Sri Muhyiddin, Najib Tun Razak, Zahid Hamidi dan Siti Zaharah di dalam pucuk pimpinan UMNO. Politik UMNO Anwar tamat riwayatnya apabila dia membelakangi dasar Mahathir ketika menjawat Pemangku Perdana Menteri selama dua bulan.


Pada tahun 2006, dua tahun selepas Abdullah Badawi mendapat mandat yang besar dari rakyat, Mahathir telah bertemu dengan Tengku Razaleigh bagi menubuhkan "Team Krisis". Perjumpaan bersejarah ini dirancang oleh Tan Sri Abdullah Ahmad dan Tengku Mahaleel anak Kelantan yang rapat dengan dua bekas gergasi UMNO ini. Mahathir amat kecewa akibat projek rakan-rakannya dihalang oleh Abdullah Badawi manakala Tengku Razaleigh melihat ini sebagai peluang terakhirnya untuk menjadi Presiden UMNO.


Dimana Anwar Ibrahim dalam pakatan ini?. Anwar yang pada mulanya tidak menyerang Abdulah Badawi dengan harapan dia akan dapat masuk ke dalam UMNO mula berasa kecewa dengan tingkah laku Abdullah Badawi. Musuh lamanya ini menghalangnya daripada masuk kedalam UMNO untuk melahap Najib Tun Razak. Anwar mula mencari jalan lain untuk memuaskan nafsunya.


Tengku Razaleigh telah mengemukakan idea membawa Anwar dalam "Team Krisis" bagi meluaskan pengaruh mereka dan menguatkan pembangkang. Walaupun ramai yang menyangka calon pilihan mereka untuk menggantikan Tengku Razaleigh pada 2011 kelak adalah anak mentor mereka, Najib Tun Razak, tetapi pada hakikatnya, kedua-dua mereka pernah merasai pengkhianatan politik Najib. Tengku Razaleigh telah ditikam dari belakang pada tahun 1987 manakala Mahathir telah dibelot oleh Najib dalam pertelingkannya dengan Abdullah Badawi.


Persefahaman yang dibentuk oleh "Team Krisis" ialah untuk menamakan Anwar sebagai Presiden UMNO selepas Tengku Razaleigh. Antara isu utama yang berjaya diselesaikan ialah tiada tindakan terhadap Mahathir dan keluarganya ketika Anwar berkuasa. Bagi memastikan ini berjaya, Mukhriz akan dijadikan Ketua Pemuda dalam pemilihan tahun ini dan menjadi Naib Presiden pada pemilihan 2011. Anwar akan mengangkat Mukhriz sebagai Timbalan Presiden untuk dua penggal sebelum obor kepimpinan dikembalikan kepada keluarga Mahathir.


Fasa I operasi persefahaman ini digerakkan oleh Mahathir dengan menyoal kepimpinan Abdullah Badawi di kalangan rakyat melalui media massa tempatan dan Internet. Mahathir menguatkan operasinya dengan menimbulkan isu-isu ekonomi melalui tokoh-tokoh ekonomi Cina yang dinaikkannya sepeti Robert Kuok, Lim Goh Tong, Vincent Tan dan Quek Leng Chan.


Fasa II melihat Anwar Ibrahim menggabungkan pembangkang dan menggunakan hujah-hujah Mahathir sebagai bukti kelemahan Abdullah Badawi. Harapan mereka ialah untuk membuat satu krisis kepimpinan dengan kekalahan Barisan Nasional di peringkat negeri Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan. Kekalahan negeri Pulau Pinang cukup untuk melihat ahli UMNO mengesyorkan undi tidak percaya kepada Abdullah Badawi. Tetapi operasi mereka ini lebih 'berjaya' daripada apa yang mereka sangkakan. Tidak terlintas pada mereka bahawa pembangkang akan memenangi 82 kerusi Parlimen serta negeri Selangor dan Perak. Ini telah menjejaskan perancangan mereka kerana pembangkang kini terlalu kuat. Mereka tidak mahu melihat Barisan Nasional tidak lagi releven kepada rakyat. Ini akan menidakkan perancangan peralihan kuasa mereka.


Fasa III sepatutnya melihat Mukhriz, Razali Ibrahim, Rafidah Aziz, Ghani Othman, Khir Toyo dan Tengku Razaleigh mula mengasak kepimpinan Abdullah Badawi. Namun, krisis yang diluar jangkaan ini telah memaksa kepimpinan UMNO bersatu dibawah Abdullah Badawi. Desakan Mukhriz dan Tengku Razaleigh semakin tidak menjadi. Pucuk pimpinan pusat dan negeri bersatu dibawah Presiden kerana khuatir perpecahan akan hanya melemahkan lagi UMNO.


Namun, masalah pakatan Team "Krisis" ini lebih besar. Kebangkitan Anwar Ibrahim yang mungkin mahu menjadi Perdana Menteri lebih awal, diluar payung UMNO sudah tentu akan membelakangi Tengku Razaleigh dan Mahathir. Persefahaman Mahathir dan Anwar Ibrahim menjadi tanda tanya yang paling besar. Keluarga Mahathir di dalam keadaan bahaya. Anwar tidak lagi memerlukan pengaruh Mahathir mahupun Tengku Razaleigh. Usaha Tengku Razaleigh untuk berhubung dengan Anwar tidak lagi dilayan. Anwar telah mengarahkan orang kananya YB Azmin Ali dan YB Nik Nazmi supaya tidak lagi melayan panggilan dari Tengku Razaleigh.

Anwar semakin hari kelihatan seperti keris yang makan tuan. Tetapi dalam politik, tiada yang pasti. Mungkinkah harapan Tengku Razaleigh menjadi Presiden UMNO dan harapan Mahathir untuk meneruskan dinasti keluarganya menjadi catitan sejarah kegagalan sahaja?.

adek manja,  April 1, 2008 at 2:13 PM  

A nti Islam
N iat merosakkan ISLAM
W akil Yahudi di Malaysia
A akhlak Jahanam(Homeseksual)
R akus betina

Anonymous,  April 2, 2008 at 11:55 AM  

I sokong Anwar masuk parlimen.
Biar meriah.. Biar ketiak BN berpeluh hangit....
Jgn dok tido aja nanti kat parlimen....Sokong anwar 100%.... KJ sedialah lu kalau betul anak jantan.. jgn takut anwar msk parlimen kalau tak cukup anwar ibrahim kita masukkan sekali annuar zain...hehehheheh

Anonymous,  April 2, 2008 at 12:01 PM  

A- amanah
N- Nur...bercahaya..menerangi
kegelapan
w- wibawa...berwibawa menjadi
PM yang disegani.
A- Anti-Rasuah..
R- Rahmat kepada rakyat Malaysia
untuk maju dan aman damai.

Teruskan sokongan anda kepada Anwar ........

Anonymous,  April 3, 2008 at 12:07 AM  

siapa yang pecah belahkan rakyat....bro tolong tengok !!! check otak kau sikit... kalau rakyat 5 state boleh bersatu tolak BN.... siapa yang dulu melatah? Yang pecah belahkan rakyat yang kurang ajar dengan raja raja ngan sultan tu orang sapa? ha... bro_jinggo ntah ntah kau ni si KJ beruk kot..atau pun saudara seberok ngan KJ. Tak payah la... nak guna kaedah psikologi hampeh korang..... pengundi bukan bodoh macam KJ...pengundi dah matang.


Tentera Setia Diraja

Anonymous,  April 3, 2008 at 11:37 AM  

Mari kita bersama2 memastikan yang Anwar akan kalah di Permatang Pauh. Kalau Anwar bertanding di Permatang Pauh kita RAMPAS PEMATANG PAUH!!! Cukuplah dengan apa yang telalah Anwar lakukan dahulu... Anwar telah memalukan kaum lelaki dinegara ini. Jangan terpedaya dengan hayalan dan cerita dongeng Anwar... Beliau hanya pandai menabur janji2 palsu tapi tidak melaksanakannya. sedarlah wahai saudara2ku hari ini harga minyak sedunia naik lagi. fikirkanlah...


---------------------------------

Wahai bro_jinggo yang bingai dan aku tak tau kau ni ugama apa!! Islam ke munafik ke payah aku nak jangka.... nak kata Islam macam Islam nak kata munafik ada ciri ciri so cam nilah bro_jinggo esok lusa tu bukan hari kau. Zaman ni bukan zaman kau, zaman ni milik Allah s.w.t. Apa yang berlaku esok lusa bukan urusan kau. Sekiranya Anwar menang Alhamdullillah memang tunggu masa saja munafik munafik kat malaysia ni akan dihapuskan. Statement kau ni berbau fitnah sebab tu aku berani kata ada ciri ciri munafik. Minyak dunia nak naik itu diorang punya hal.... tapi minyak petronas naik kat malaysia sebab ada orang nak amik kesempatan dan keuntungan. Hak rakyat di 'curi' manusia manusia sial di Malaysia ni lagi bakal dilaknat Allah s.w.t. dunia dan akhirat. Sekian wassalam bro_jinggo.

Anonymous,  April 3, 2008 at 8:08 PM  

__________________________________
anti liwat said...
memang wan azizah betul 2 menjadi kuda tunggangan anwar...

selmat menunggang kuda wan azizah wahai anwar peliwat negara
__________________________________

Oiiii tak ada otak punya orang ...

Apalak u bising bising Anwar tunggang Wan Azizah...
Wan Azizah tu kan bini dia...apa dia nak buat suka dia lah
sah disisi islam...


baik lagi u bagi tau semua orang yang u tu anak haram hasil bapa u tunggang/kongkek pelacur yang kini jadi emak kandung u ...muka tak malu anak haran.....anak pelacur....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP