Saturday, February 23, 2008

Tiada alasan gagal – Khairy -- Perlu bukti kemampuan dalam capai kejayaan

KUALA LUMPUR – Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Khairy Jamaluddin menegaskan bahawa, skuad negara tidak boleh memberi sebarang alasan lagi sekiranya masih gagal menyerlah dalam Kejohanan AFF Ketujuh di Indonesia dan Thailand dari 5 hingga 28 Disember ini.

Katanya, skuad negara perlu membuktikan kemampuan dalam mencapai kejayaan yang ditagih FAM dan peminat tempatan kerana mereka bakal diberikan sokongan dan pendedahan sewajarnya selain dijamin tidak akan diganggu lagi dengan jadual perlawanan Liga Malaysia musim 2007- 2008.

“Kejohanan AFF merupakan matlamat baru kami selepas pasukan diberikan dua lagi tugasan antarabangsa, Kejohanan Jemputan Antara Benua (Mei) dan Pestabola Merdeka (Ogos). Tiada alasan jika skuad negara gagal lagi kali ini,” katanya.

Khairy berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis menandatangani perjanjian penajaan antara FAM dan jentera pemasarannya, MSL Sdn. Bhd. dengan Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd semalam.

Kecuali menjulang Pestabola Merdeka (Ogos), skuad negara mencatat pencapaian kurang memuaskan sepanjang tahun lalu antaranya dibelasah teruk dalam Piala Asia di Kuala Lumpur (Julai) dan kecundang kepada Bahrain dalam pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2010 di Manama dan Shah Alam (Oktober).

Malaysia cuma terdaya ke separuh akhir Kejohanan AFF 2007 atau dulunya Piala Tiger yang menghimpunkan pasukan handalan Asia Tenggara lain seperti Singapura, Thailand, Indonesia, Vietnam, Myanmar dan juara dan naib juara pusingan kelayakan, Laos dan Filipina.

Skuad negara bimbingan B. Sathianathan yang menjalani latihan pusat fasa pertama dari 3 hingga 6 Februari lalu, mengandungi 36 pemain barisan utama dan skuad bawah 23 tahun yang disaring awal daripada persembahan sepanjang Liga M sejak pertengahan November lalu.

Malah Khairy mengakui, sejumlah besar peruntukan kewangan FAM termasuk penajaan Bank Rakyat sebanyak RM1 juta itu disalurkan kepada Liga M (Liga Super, Liga Perdana, Piala FA dan Piala Malaysia) dan dalam membiayai persediaan skuad negara.

“Ia turut menjadi kebimbangan utama FAM kerana baki peruntukan kewangan itu masih tidak memadai untuk membiayai pembangunan akar umbi sehingga kami perlu mendapatkan kerjasama Kementerian Pelajaran, Kementerian Belia dan Sukan serta Majlis Sukan Negara,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan Bank Rakyat, Datuk Kamaruzaman Che Mat berkata, sumbangan itu membuktikan kesungguhan mereka menyokong pembangunan bola sepak negara selepas peningkatan minat penonton dari 16.7 juta orang pada 2005 kepada 17.3 juta (2006).

2 comments:

Anonymous,  February 24, 2008 at 12:16 AM  

INI ADALAH BLOG LUBANG KUMBAHAN TAHI... KALAU NAK BERAK... TAKPAYAH FLUSH... TINGGALKAN BEGITU AJA

Anonymous,  February 24, 2008 at 12:21 AM  

JINGGO

kaulah si polan yg tulis nk mempertahan khairy kat blog antikhairy tu...

sapa tak kenal kau jinggo.... hahahaha

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP