Wednesday, February 13, 2008

Menjelang Pilihan Raya: BN boleh menang besar

LENGGONG: Barisan Nasional (BN) dijangka mencatat kemenangan besar sekali lagi pada Pilihan Raya Umum Ke-12 nanti kerana parti itu diterima seluruh rakyat berbanding pembangkang yang mempunyai kekuatan di kawasan tertentu saja.

Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, berkata pembangkang hanya memiliki kekuatan yang terhad dan diterima di kawasan tertentu, misalnya Pas yang mempunyai pengaruh di Kelantan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) cuma di Permatang Pauh, Pulau Pinang, manakala DAP hanya di kawasan Lembah Kinta, Perak.

"Kekuatan serta penerimaan mereka hanya di kawasan tertentu dan terhad, jadi mereka (pembangkang) tidak mampu untuk membawa perubahan kepada rakyat.

"BN diterima rakyat di setiap negeri dan akan mengulangi kemenangan besar dan mampu meneruskan agenda pembangunan negara," katanya pada sidang media selepas melancarkan Jentera Gerak Gempur Pemuda BN Bahagian Lenggong di Dewan Merdeka di sini semalam.

Khairy yang juga Timbalan Pengerusi Pemuda BN berkata, kekuatan pembangkang di negara ini sejak dulu tidak menjadi ancaman serius kepada parti yang memerintah berbanding di negara lain seperti Amerika Syarikat yang memiliki dua parti yang mempunyai kekuatan seimbang dan bila-bila masa mampu memenangi pilihan raya.

Katanya, walaupun BN mampu mengulangi kemenangan besar pada pilihan raya nanti, jentera pilihan raya BN pada semua peringkat tidak boleh memandang ringan, malah harus bekerja keras mulai sekarang sehingga diumumkan kemenangan kepada calon BN yang bertanding.

Terdahulu, dalam ucapannya, beliau berkata, apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi `meniup wisel' menandakan hampir tiba masa pembubaran Parlimen, beliau percaya semua jentera pilihan raya, khususnya Pemuda BN sudah berada dalam keadaan bersiap sedia.

Katanya, sekiranya semangat serta kerja kuat Pemuda BN seperti ditunjukkan sekarang dikekalkan sehingga hari pengundian di semua bahagian di seluruh negara, beliau percaya BN mampu mengekalkan kemenangan dengan majoriti besar.

"Pemuda BN jangan takut berdepan kejian dan penghinaan pihak pembangkang kerana majoriti rakyat di seluruh negara tetap akan memberikan sokongan kepada BN berikutan keyakinan kepada kemampuan kerajaan yang terbukti selama memerintah negara.

"Konsep perkongsian kuasa diamalkan BN sejak dulu berjaya membawa negara ini membangun dalam keadaan aman,” katanya.

2 comments:

Anonymous,  February 15, 2008 at 3:13 PM  

Kerajaan BN bagaikan tubuh berpenyakit

Kalau ikut hukum perubatan, penyakit yang sudah sampai 'terminal stage' kita hanya berikan rawatan paliatif; rawatan untuk meringankan beban kesakitan dan derita pesakit.

Begitulah juga dengan kerajaan kini yang sedang menghitung hari yang dijanjikan.

Ada penyakit seperti kaki gangren (kaki kencing manis) ubatnya adalah potong kaki, kena buang bahagian yang rosak kerana ia menjadi punca penyakit tidak dapat disembuhkan.

Maka, kerajaan yang ada, mesti dibuang segala penyakit yang telah rosak dan gangren kerana selagi mereka ada, selagi itulah masalah ini tidak akan selesai.

Mari kita ambil isu kenaikan harga barang sebagai contohnya. Antara ribuan isu yang membelenggu rakyat, mereka menidakkan bahawa harga boleh diturunkan, sehingga ada yang mengatakan negara akan bankrap.

Ini contoh pemikiran gangren yang mesti dibuang dan dicuci. Korupsi juga mesti diamputat dari kerajaan yang ada.

Tetapi, rawatan yang terbaik adalah kita biarkan saja pesakit ini pergi dengan aman. Bacakan Yassin, banyakkan zikir, ajarkan syahadah, kerana itu adalah peringatan terbaik buat mereka.

Kita gantikan dengan kerajaan yang baru, kerajaan yang menjanjikan Negara Kebajikan kepada semua.

Justeru, samalah kita rapatkan saf. Keluar barisan, masuk bulatan dan pancarkan cahaya rembulan untuk menerangi semua yang dahagakan kedamaian di sini dan di sana

Anonymous,  February 16, 2008 at 7:40 AM  

mmg la menang besar dah ko main tipu..sengal la ko jingo babi..wei korang takdak kote ke nak main tipu2...pengecut!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP