Saturday, February 23, 2008

Khairy bertanding Parlimen Rembau




SEREMBAN 22 Feb. – Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin sah bertanding kerusi Parlimen Rembau pada pilihan raya kali ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan pula kekal bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau.

42 comments:

Moses,  February 23, 2008 at 3:04 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
spindoci,  February 23, 2008 at 9:43 AM  

apasal tempat undi KJ ditukar last minute ke Rembau?
I/C:760110715165
http://daftarj.spr.gov.my/daftar.asp

joe labu,  February 23, 2008 at 11:04 AM  

balik balik cemerlang, gemilang, terbilang.... tukar la idea lain... naik muntah aku dengar slogan bangang ni

tambah lg satu kat hujung dia.... TEMBERANG

budak kg.bongek,  February 23, 2008 at 11:09 AM  

KEPADA ORANG REMBAU

JANGAN UNDI BARISAN NASIONAL

Anonymous,  February 23, 2008 at 12:16 PM  

Hidup Khairy...Semoga anda berjaya menawan Parlimen Rembau dengan jayanya..insyaAllah

Anonymous,  February 23, 2008 at 12:17 PM  

Pengundi ada hak undi mengundi,pihak pembangkang seringkali menyerang peribadi pihak lawan...syabas khairy

Anonymous,  February 23, 2008 at 3:42 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  February 23, 2008 at 3:46 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  February 23, 2008 at 5:30 PM  

Ensem nyer menantu Pak Lah ni ...

Anonymous,  February 23, 2008 at 7:04 PM  

we dont need you for our lovely malaysia, please go to other country like mongolia and bring najib as well.

love khairy, love monkey
xxx

Anonymous,  February 23, 2008 at 7:20 PM  

" khairy ni apa dia, org yg brilliant sekali, menang tanpa bertanding adalah org yg berpengalaman dan berjasa kepada Umno, first try sudah menang, kuda baru masuk race terus menang, menang pasal kuda lain tak boleh berlari kerana telah diikat kakinya"
moral of the story. tengok kaki kuda kalau nak tahu kuda mana yg bole menang.

Anonymous,  February 23, 2008 at 9:54 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Sang hijau,  February 24, 2008 at 12:33 AM  

Biarkan kumpulan pembangkang menyerang peribadimu khairy,teruskan usahamu,hidup khairy!!!

Cicit Raja Melewar February 24, 2008 at 1:52 AM  

Aku memang PRO si budak Kery ni, dari dulu kini dan selamo ee. Aku memang nak bonar dio monang. Kalau buleh biar dio jugaklah yang ganti si mat hassan nu nanti. Takpo kito bagi laluan kek dio dulu.

Kito nak ado jugak wilayah pembangunan kito sendiri... koridor kito sendiri. Mintak2 budak kery ni ajak ramai laie geng2 singapor dio datang melabor kek rombau nanti. Bukak kilang, bino resort, buek hotel ko asal tambah laie peluang kojo dan dapek meniago.

Orang Rombau nak jugak meraso duit Dolar S'pore. Duit RM kocik bonar nilai ee sekarang nie. Setakat meniago potai ngan buah bidaro jo, sampi bilo lah nak kayo.

Sebonar ee, orang rombau ni ramai yg pemaleh dari yang rajin, tgk ajolah tanah adek kat mearto tompek. Tinggi dek somak jo. Tu sobab kito kono bagi si kery ni monang. Dapek kek kery ngan kawan2 dio nanti... Insya Allah, kek gunung dato' nanti dio buek nyo resort.

Buleh jugak anak mudo rombau kojo makan gaji ngan kompeni Singapor nu. Meraso jugak lah mak ayah dio nanti. Kan sapo jugak yang sonang.

Jgn lupo UNDI lah si budak kery ni yo.

Anonymous,  February 24, 2008 at 3:10 AM  

Undi khairy jamaludin...hidup khairy

Anonymous,  February 24, 2008 at 12:20 PM  

undilah khairry ....yang boleh menjamin kemajuan dan keselesaan penduduk... hidup BN hidup BN ....
BN adalah parti yang sebaik-baik parti di malaysia

saripdol kg bongek,  February 24, 2008 at 3:27 PM  

Berbalik pasal Anwar yang akan terlepas peluang bertanding dalam PRU 12 nanti; memang Pak Lah bukan lelaki budiman. Tetapi apa yang Pak Lah lakukan itu adalah selaras dengan ajaran ugama Hadhari. Tipu dan bohong adalah prinsip utama ajaran yang disebarkan oleh Pak Lah. Buktinya, Pak Lah cakap bohong bila dia kata Parlimen tidak dibubarkan tetapi sebaliknya. Pak Lah kata Anwar sudah dilupakan tetapi orang UMNO termasuklah Pak Lah sendiri beria-ia hentam PKR.

Malaysia perlukan orang macam Anwar bukan kerana dia pernah jadi TPM. Anwar hanya relevan kerana Malaysia sekarang dipimpin oleh PM seperti Pak Lah. Kalaulah, PM Malaysia sekarang benar-benar berkebolehan, tentulah Anwar tidak diperlukan. Malaysia sekarang ketandusan pemimpin yang benar-benar global. Apa yang kita ada sekarang hanyalah pemimpin dacing yang hanya membuat timbangan untuk mencari keuntungan. Lebih teruk lagi, dacing yang digunakan Pak Lah dalam mentadbir negara adalah dacing yang sudah lapuk dan terlalu banyak mata dacing diubah suai hinggakan semua benda yang ditimbang akan menjadi bahan penipuan.

Malangnya, rakyat Malaysia tidak pernah sedar yang mereka selama ini ditipu. Diharapkan pada PRU 12 kali ini akan ada kesedaran pada rakyat untuk membuang dacing lapuk tersebut. Kita perlukan roket untuk ke bulan dan bintang dan bukalah mata dengan waras agar bangsa Malaysia akan terus maju.

orang tampin,  February 24, 2008 at 3:33 PM  

ekau janganlah tertipu ngan kelentong khairy tu... takdo do dio nk membangunkan rombau tu.... dah 50 tahun rombau tu dipimpin oleh org umno... apo org rombau dapek...

apo kao nk tertipu yo ko lg dgn klentong org umno ni... poket eh kombung ngan duit... ekau hari lepak kodai kopi mengumpat... duit cukup2 makan

cubo berani sikit berubah... jd mcm negaro maju tu... parti bertukar ganti... negaro terus maju... jgn jd melayu penakut ngan bacul

ulu sepri,  February 24, 2008 at 3:48 PM  

orang rembau kalau bg undi kemenangan kt khairy jamaluddin jgn menyesal kemudian hari...

nnti banyak tanah adat yg terjual kt singapore nnti... jgn menyesal kalau terjajah di negeri sendiri...

masa tu... nangis airmata darah pun tak guna dah...

pikr-pikirkanlah... jgn tertipu dgn koridor2 tu... ramai lg rakyat yg susah perlu dibantu

Anonymous,  February 24, 2008 at 7:18 PM  

KJ memang lovely, bila ada KJ banyak berlaku perubahan. Budak umur linkungan 30an dh cukup berjasa dlm UMNO bila berkata2 kalah pak menteri dan veteran dlm UMNO. Bila dia lalu aje semua orng UMNO kena respect kat dia, pengaruh dia cukup besar dlm UMNO dan kerajaan. Jgn le sesiapa berani nak melawan nanti punah ranah le mase depan. Selagi Pak Lah berkuas a dlm kerajaan. Hidup KJ semoga mewarnai politik Malas yia.

denha_za PBTB,  February 24, 2008 at 7:29 PM  

salam...

saya minta pada semua org2 yg bukan org dr bhgn Rembau umumnya jgn terlalu biadap mengatakan kami dr Rembau dan N9org yg bodoh.

kami disini tidak perlu di ajar oleh org2 yg kurang makan dek ajar yg hanya tahu membebel-bebel tanpa ada apa2 sumbangan pd penduduk disini.

hanya kami masyarakat disini yg lebih mengetahui kebolehan calon pemimpin kami.

calon2 BN di bhgn Rembau adalah gandingan paling mantap komposisinya di dlm N9, yg di ketuai menteri besar kami di dun Rantau serta Parlimen Rembau oleh En. Khairy Jamaludin.

Anda semua tidak perlu mengajar kami bagaimana kami mahukan pemimpin kami.Kami lebih mengenali calon pemimpin kami dr anda semua.

memperlekeh-lekehkan calon pemimpin yg telah dikemukakan oleh menteri besar kami adalah sama juga dgn menghina seluruh rakyat jati N9.

Kami disini menyokong penuh pencalonan En Khairy serta Datuk Seri Utama Menteri Besar N9.

** org SOGO ( sega )

zikPBTB,  February 24, 2008 at 8:32 PM  

Selamat sejahtera geng2 Umno serta penyokong KJ terutamanya.

Hari ini adalah lembaran baru bg Umno bhgn Rembau yg mana seisi pencalonan telah bermula dgn jayanya di KOTA,Rembau.

Aura,serta karisma yg di bawa oleh KJ atas pencalonan beliau di parlimen bahagian Rembau semakin membara sejak dari sehari sebelum tarikh penamaan.

Kedatangan KJ ke Rantau menunjukkan kesepakatan yg wujud lg erat bersama di antara beliau serta menteri besar n9.

Kami berharap,dgn nama serta keupayaan dimiliki oleh KJ akan lebih bermakna bg kami disini dlm membantu MB dlm memajukan n9 khususnya bahagian Rembau.

Kami percaya bintang KJ semakin menyinar di kalangan masyarakat di sini jika KJ mampu membangunkan daerah Rembau setara dengan kemajuan negara Malaysia.

Jgn lupo yo KJ dtg SOGO!!!

* org SOGO gak.

kombar jingger,  February 24, 2008 at 8:48 PM  

MANO jinggo ni....

x kan x der apa2 brita pasal penamaan calon kat Rembau tadi..
aku tgk ramai penyokong2 Khairy turun Rembau.org tv3,org myteam pun ada.

kasi la info terkini bro jinggo...
tapi Khairy...supporter u yg ramai2 dtg td tu boleh buang undi ke kat Rembau???

Bro jinggo...kasi gerak orang-orang Rembau golongan pemuda support KJ.

TOLONGLAH JINGGO.

HIDUP KJ !

Anonymous,  February 25, 2008 at 12:03 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
moses February 25, 2008 at 12:14 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous,  February 25, 2008 at 12:16 AM  

apa susah kalau KJ kalah, dia hantarlah geng mat rempit dan samseng ke rembau dan settlekan orang kat sana! kita pun dah nampak gangster tahi kucing KJ sedang berkeliaran kat sana-sini! Hoi KJ, korang belu kenal erti orang Malaysia lagi lah! Trylah! Ko dan geng kamu yang bahalol tu belum kena penangan kayu getah lagi lar!

Anonymous,  February 25, 2008 at 12:28 AM  

Ooh si malaun nie dah naik daun rupanya! Oooh orang rembau tu tak ada ke yang tertelan air liur basi kerana tidak menjadi calon? Atau dah pekena nasi kangkang KJ dan bininya sekali? Ahhahahaha orang rembau memang bodoh dungu! patutlah Tun M pun dah cakap kalau tunggul kayu sekali pun dicalonkan, ia tetap akan menang! Ahahaha! orang rembau tunggul kayu!

Anonymous,  February 25, 2008 at 1:27 AM  

Salam semua,

Buat tuan punya blog (saudara Jinggo yang dah lesap ntah kemana) serta penyokong/pro En. Khairy dan sahabat handai sekalian.

Cubalah dengar penerangan dari bakal Yang Berhormat Rembau ini mengenai nikah kahwin muta'ah. Bunyinya macam seorang yang alim dan berilmu. Mungkin juga inilah kualitinya seorang anak menantu Imam al-Hadhari. Alhamdulillah.

http://youtube.com/watch?v=99vcsZfXlGk

Kami salute dengan ilmu yang ada padanya serta kedudukkan beliau sebagai menantu seorang Perdana Menteri.

Namun tetap bukan yang macam ni yang akan kami angkat sebagai Imam dan Pemimpin kami. Tidak sekali-kali. Mungkin ada yang terlepas pandang, siapalah Khairy selama ini dikalangan kami anak jati bumi Rembau, Daerah Beradat.

Wassalam,

Muhd Fuad Hj Ilham, Kota.

bro_jinggo February 25, 2008 at 1:54 AM  

PENGUMUMAN.
DARIPADA MELIHAT SUASANA PENAMAAN CALON HARI INI. BOS SAYA, KHAIRY JAMALUDDIN SUDAH PASTI MENANG BESAR DALAM PR PADA 8 MAC NANTI.
DI SINI SAYA INGIN MENASIHATKAN BADRUL HISHAM BUDAK HINGUSAN YANG GILA TERSEBUT DIHARAP BUAT PERTIMANGAN UNTUK MENARIK DIRI DALAM PR NANTI, SEBELUM BELIAU TERMALU YANG TERAMAT MALU DIATAS KEMENANGAN BESAR KHAIRY NANTI....
PAGI TADI SAHAJA KITA SUDAH LIHAT PENYOKONG BA IBARATKAN SEMUT MENENTANG GAJAH.TIADA SAINGAN.

P/S HARAP MAAFLAH JIKA BLOG INI LAMBAT DISELENGARAKAN KERANA SAYA SEDANG SIBUK BERKEMPEN UNTUK BOS SAYA. HIDUP KJ! HIDUP KJ! HIDUP KJ!

moses February 25, 2008 at 3:28 AM  

Kelakar sungguh kelakar, takut dengan bayang-bayang sendiri ker Bro...

Nampaknya orang2 suruhan si Khairi ni, bukan sahaja takda yang ber'AKAL malah langsung takda yang ber'TELOR.

Kalau betol ler anak jantan. Konfiden ngan FACT & FIGURE korang, komen2 terdahulu tak perlulah di'delete.

Apa.. tak terjawab ker atau mmg benar spt apa yang dikata????

saripdol kg bongek,  February 25, 2008 at 12:13 PM  

nampaknya pencacai khairy jamaluddin (jinggo jongos) begitu yakin dan angkuh dgn kemenangan bos dia... (mungkin dpt bonus lebih kot - bonus pru12)

emosi sungguh dia punya statement sehingga dia bercakap badrul seorang gila... ataupun mungkin rasa tertekan sebab yg ramai yg berkempen utk umno tu diimport org2 indon... (nasib baik tak import nepal ngan bangla sekali) kalau tak melimpah sampai seremban dan tampin pulak

apa2pun sukati kau la jinggo... negara kita demokrasi... kau nk cakap apa kau punya suka la yg penting JANGAN UNDI BARISAN NASIONAL

Anonymous,  February 25, 2008 at 12:32 PM  

MANA DIA YG RAMAI TU... TUNJUKKAN GAMBA DIA...
KE TENGAH SUPER IMPOSE BG NMPAK LG RAMAI HAHAHA...

ORANG2 REMBAU TAKKAN BODOH2 NAK UNDI KJ

Anonymous,  February 25, 2008 at 1:26 PM  

aku yakin khairy akan menang di rembau.....krn sokongan rakyat yg x terhingga pd khairy..hidup khairy dan hidup BN

zack.rantau February 25, 2008 at 7:53 PM  

Group ini khas untuk membincangkan hal-hal menarik serta berita terkini bagi kedua-dua calon bagi Pilihanraya Umum Kali Ke 12 ini di antara Saudara Khairi Jamaludin yang juga Naib Ketua Pergerakkan Pemuda Umno Malaysia merangkap Ketua Pemuda Umno Bahagian Rembau mewakili BN dengan Saudara Badrul Hisham Saharin yang juga ahli Majlis Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR)

UMNO Bahagian Rembau telah mencalonkan Khairy untuk bertanding kerusi Parliman Rembau manakala Badrul Hisham Saharin telah meminta laluan dari PAS untuk menentang Khairy Jamaludin.

Untuk makluman Badrul Hisham, pernah tewas dalam pilihan raya umum 2004 di tangan Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Hasan bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Rantau dengan majoriti 6,199 undi. Mohamad mendapat 8,031 undi manakala Badrul Hisham sekadar memperoleh 1,832 undi.

Badrul Hisham, seorang bekas guru, berkata, beliau menaruh keyakinan dapat menewaskan Khairy dengan sokongan semua pihak, manakala Khairy sebuah nama yang tidak perlu diperkenalkan lagi merupakan seorang 'Pemimpin Muda' yang mempunyai masa depan yang amat cerah dalam persada politik tanahair. Tidak keterlaluan dikatakan bahawa KJ adalah bakal Pemimpin Generasi Muda di negara kita!

Semoga para Pengundi di P131:Parlimen Rembau beserta dengan 4DUN dibawah parlimen ini iaitu N25 Paroi,N26 Chembong, N27 Rantau dan N28 Kota dapat membuat pilihan yang tepat bagi kali ini.

SESUNGGUHNYA MASA DEPAN NEGARA TERLETAK DI TANGAN ANDA, BERFIKIR SECARA WARAS SEBELUM MENGUNDI, SELAMAT MENGUNDI !

http://groups.yahoo.com/group/parlimen_rembau2008

saripdol kg bongek,  February 25, 2008 at 8:38 PM  

Badrul tewas pada 2004 pasal rakyat terpesona dgn barisan kepimpinan Mr Clean @ imam Hadhari

Tapi kali ni.... rakyat bukanlah sebodoh itu lagi utk tertipu dengan auta abdullah badawi

Mcmmanala kau boleh ckp khairy jamaluddin seorang pemimpin masa depan... kau tak nmpak ke caranya yg angkuh dan sombong... itukah bakal pemimpin negara

oleh itu marilah sama2 orang rembau semua UNDILAH BARISAN ALTERNATIF @ BARISAN RAKYAT MALAYSIA

Anonymous,  February 26, 2008 at 11:23 AM  

Wah ensemnya abg khairy...jom kawen jom.

Anonymous,  February 26, 2008 at 11:41 AM  

apa??? beruk pun kau cakap hensem.... adusssss

Anonymous,  February 26, 2008 at 8:49 PM  

KJ oh KJ, meluat aku tgk muka dia,
nampak sangat jenis kipas pungkok pak lah..

jgn bg muka jenis org macam ni , hancur berkecai malaysia.
beri dia kekalahan baru tahu langit tinggi atau rendah.
sll merasuah dan beli orang itu politik jijik namanya

Anonymous,  February 26, 2008 at 8:51 PM  

fakof keri.

Anonymous,  February 29, 2008 at 11:21 AM  

apo yg bagus kat sogo(sega)tu...macam kg mati..lengang sunyi. anak jati sanun pon pindah keluar..tinggal la org tua-tua ajo...nak cerita pasal pembangunan baik tak yah la..MB pon pandai...tak bagi bagi jawatan DUN sekali kat Khairy...kan lagi bagus bagi si khairy tempat DUN sekali.boleh MB, nanti dia belajar camno jual negeri sebelom jual negara..

Anonymous,  February 29, 2008 at 11:23 AM  

jual syarikat sudah(ECM-LIBRA)...bila lagi nak jual negara...syabas khairy..

anti-khairy,  May 29, 2008 at 11:34 AM  

apa yang banyak sangat komen yang kena removed dgn blog administrator tu? komen tak membina ke?
oh lupa pulak, memang dia orang ni style tak telus maka mana2 komen yang terkena batang hidung xboleh tunjuk bahaya. kang kena ISA.
benci betul aku dgn si khairy ni.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP