Wednesday, February 13, 2008

Kejohanan AFF sasaran bola sepak negara

SASARAN utama Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) buat skuad senior kebangsaan tahun ini ialah Piala Persekutuan Bola Sepak Asean (AFF) yang akan diadakan pada Disember depan dan mereka yang terbabit akan bertanggungjawab sekiranya pasukan itu gagal.

Ketegasan itu disuarakan Timbalan Presiden FAM merangkap pengurus skuad kebangsaan, Khairy Jamaluddinn yang juga mengharapkan jurulatih negeri dan kelab memastikan setiap pemain mereka yang dipanggil ke skuad kebangsaan berada pada tahap kecergasan terbaik.

“AFF adalah kejohanan utama kami untuk musim ini dan sasaran buat skuad kebangsaan ialah layak ke perlawanan akhir. Jika gagal, semua yang terbabit harus menerima kesan kegagalan itu.

“Namun, saya mengharapkan kerjasama daripada jurulatih negeri dan kelab untuk memastikan pemain mereka yang terpilih ke skuad kebangsaan berada pada kecergasan terbaik. Jurulatih kebangsaan (B Sathianathan) hanya mempunyai masa dua minggu setiap kali skuad kebangsaan dihimpunkan.

“Ini menimbulkan kesukaran baginya untuk memastikan pemain berada pada kecergasan terbaik ketika itu kerana dia juga harus menumpukan perhatian terhadap aspek teknikal lain.

“Pemain harus mempunyai asas kecergasan yang baik dan di sini jurulatih negeri dan kelab wajar memainkan peranan,” kata Khairy.

Sekiranya jurulatih negeri dan kelab gagal memberi kerjasama, Khairy tidak menolak kemungkinan untuk tetap memanggil pemain kebangsaan walaupun di tengah-tengah kesibukan saingan domestik.

Difahamkan, terdapat beberapa pemain kebangsaan melapor diri dengan tahap kecergasan kurang memuaskan ketika latihan pusat di Wisma FAM baru-baru ini.

Sementara itu, Sathianathan berkata persiapan skuad senior kini akan hanya bermula pada Jun ekoran kepadatan jadual Liga M dan dia sudah mengenal pasti sekurang-kurangnya 12 perlawanan antarabangsa buat skuad kebangsaan sebelum menghadapi Piala AFF di Indonesia dan Thailand.

“Kami akan beraksi dalam sekurang-kurangnya 12 perlawanan antarabangsa, dan ia juga termasuk Pestabola Merdeka yang akan membabitkan skuad senior dan skuad B kebangsaan.

“Selain itu, pemain-pemain bawah 23 tahun pula akan dihimpunkan untuk menghadapi Kejohanan Antara Benua yang bakal diadakan di Kuala Lumpur pada Mei ini.

“Saya yakin ia akan memberi pendedahan antarabangsa mencukupi buat pemain menjelang pembentukan skuad ke Piala AFF, ” kata Sathianathan.

0 comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP