Wednesday, January 2, 2008

18 ditahan kes bunuh warga emas dibebas

SEREMBAN: Polis membebaskan 18 warga asing yang ditahan awal pagi kelmarin bagi membantu siasatan berhubung kematian seorang bekas guru agama wanita yang mayatnya ditemui di rumahnya, di Kampung Gadong, dekat sini, Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Mizan Md Dom, berkata polis sudah mengambil keterangan warga asing terbabit serta mengambil cap jari mereka untuk membolehkan mereka ditahan semula pada bila-bila masa jika diperlukan.

"Berikutan itu, polis meneruskan gerakan memburu penjenayah kes pecah rumah bekas guru agama itu yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kematiannya, selain menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca kematiannya," katanya, ketika dihubungi semalam.

Beliau berkata, polis juga masih menyiasat senarai barang di rumah berkenaan yang hilang dalam kejadian terbabit.

“Setakat ini, polis hanya mengenal pasti kehilangan barang kemas milik mangsa seperti rantai dan gelang tangan,” katanya.

Mayat Siti Amrah Mahmud, 72, yang juga sepupu Timbalan Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Shaziman Abu Mansor dan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, ditemui polis kira-kira jam 9.30 malam Sabtu lalu selepas menerima laporan jirannya yang curiga selepas beberapa hari tidak bertemu mangsa

Mangsa yang masih bujang dan tinggal berseorangan di rumah itu, ditemui mati terbaring dalam sebuah bilik berhampiran dapur dengan luka di muka.

Pintu pagar serta jeriji tingkap rumahnya mempunyai kesan diumpil, manakala dalam rumahnya pula berselerak.

1 comments:

Anonymous,  January 5, 2008 at 8:17 AM  

She was very well known in the kg -Ustadzah Amrah - and coming from a very affluent family as you may well know - and it was such a sad and tragic end to her life...Al Fatihah.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP