Wednesday, December 5, 2007

Tuduh UMNO Penyebab Pembunuhan Di Kampung Medan Melampau

Kuala Lumpur - Pemuda UMNO menyifatkan tuduhan Hindu Rights Action Force (HINDRAF) yang mendakwa UMNO bertanggungjawab terhadap pembunuhan 100 orang India di Kampung Medan pada tahun 2001 sebagai melampau.

Justeru Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin menggesa pucuk pimpinan parti mengambil tindakan undang-undang terhadap HINDRAF.

Jelas beliau tuduhan itu melampau dan menyebabkan ahli-ahli Pemuda marah sehingga mahu pucuk pimpinan UMNO bertindak segera agar ia tidak menjadi lebih rumit.

"Saya amat risau dengan maklum balas yang diterima ahli kita yang menyatakan rasa marah mereka dengan tindakan HINDRAF seolah-olah mempertikaikan kerajaan yang membawa pembangunan kepada rakyat di negara ini.

"Ia perlu diselesaikan sebelum ia menjadi rumit", katanya selepas menghadiri Majlis Perasmian Persidangan Antarabangsa Kecanggihan Penyelidikan Dalam Sains Halal di PWTC di sini, Khamis.

Tegas beliau tuduhan HINDRAF serius dan jika UMNO tidak perbetulkan tuduhan itu ia akan membawa tanggapan negatif terhadap UMNO itu sendiri.

Pada masa yang sama beliu juga berharap Pemuda UMNO mengamalkan pendekatan matang walaupun berasa tidak puas hati dengan tindakan HINDRAF itu.

"Walaupun kita tidak puas hati tapi kita tahu itu satu tindakan minoriti bukan mewakili semua kaum India di negara ini.

"Jangan kita salahkan mana-mana kaum dalam perkara ini kerana secara langsung mencetuskan perasaan tegang", ujarnya.

3 comments:

Anonymous,  December 6, 2007 at 8:55 AM  

Salam Perjuangan...

Inilah realiti... sikap tolak ansur melayu demi permuafakatan telah membuatkan golongan tertentu semakin berani dan tanpa segan silu memijak kembali kepala kaum melayu yang banyak membantu... pepatah melayu"berikan betis kini nak peha" sesuai menggambarkan golongan India tak sedar diri ini...

Tolonglah kepada UMNO dan KERAJAAN... nampak releks je... kena bertindak tegak kecam dan kutuk perbuatan ini sekeras-kerasnya. jangan tolerate langsung... they must be hasher punisment4 them, sebagai pengajaran kepada kaum-kaum lain yg cuba menggunakan isi perkauman dan sensitif terutamanya melibatkan MELAYU.

teringat zaman-zaman sebelumnya... Zaman Tun, jgn harap ada yg berani buat kacau, everything was under his fingger tips.... dari secret service information, semua tip top sebelum jadi sesuatu Tun dah tau and segera setlekan... Tun sgt tegas walaupun dgn menteri kabinetnya sendiri... apa-apa tun panggil personel ke bilik dia... dlm tu siaplah kene bambu...ermmm kalau jadi zaman tun silap-silap Mr Samy kene letak jawatan 24 jam.

zaman Pak Lah terlalu lembut... sampai ada menteri berani naik tocang... Mr samy sendiri tak kutuk pun Hindarf ni. Dia perli je... "kalau itu boleh bikin saya kaya raya saya juga mahu sertai" maksud dia duit lebih penting bg dia berbanding keharmonian dan toleransi dan menghormati kaum melayu...

Sampai bila nak mengalah nie... jangan sampai org kata KERAJAAN dan UMNO bacul, pengecut, tak ada t***r... kalau zaman dulu-dulu lah sure pemimpin UMNO dah melenting dah... keluar paper macam-macam... kutuk benda macam ni... ni senyap je...

kalau nak selesaikan benda ni cari "ibu punca masalah ni" tapi tgk sbb kerajaan berlembut... kepala parya hindraf ni dah lari keluar negara dgn alasan nak buat jelajah dan jumpa pemimpin negara asing utk terangkan "kekejaman" KERAJAAN MALAYSIA pada dunia... apa ni...bila nak tangkap dan ISA kan je leader parya ni???

MCA, PAS dan KEADILAN serta parti pembangkang lain senyap je, no comment kata mereka umpama merestui tindakan ni... bodoh lah pembangkang sekarang, tak macam pembangkang dulu... kalau dulu perkara yg betul kerajaan lakukan pembangkang akan sokong kerajaan kalau perkara salah tetap salah dan pembangkang meneguir kerajaan secara berhemah dan berkesan... tu ramai oreg politik vateren kata pembangkang zaman nie tak berfungsi dgn sepatutnya... betul pun slah, salah lagi salah... bukan niat nak perbetulkan...

Jangan sampai kejadian 13 mei yg mana org MELAYU hadiahkan "selempang merah" kepada kaum cina berlaku kepada kaum india... mungkin selepas itu baru kaum india boleh insaf akan perihal sebenar bahawa mereka menumpang di tanahair ini... AWAS... kepada kaum india sila buku sejarah balik... tgk balik kontrak sosial... nilai balik kedudukan kaum india diama dan betapa beruntungnay duduk di Malaysia... x merempat seperti parya di India tu sendiri. Kalau x puas juga sila beramai-ramai isi borang di JPN untuk serahkan kenegaraan MALAYSIA dan berambus balik ke INDIA... sedikitpun kami kaum MELAYU tak ralat... aman negara ni....

renung-renungkan selamat berjuang

Anonymous,  December 8, 2007 at 10:31 PM  

tak payah nak api-apikan sebab kita sudah maklum siapa yang lebih beruntung bila tercetus perselisihan antara perkauman! Kau pergi betulkan menteri penerangan kau tu dulu! memang memalukan! dahlah tak boleh jawab soalan, sikap macam budak hingusan aje masa temubual! Satu dunia sedang tertawakan kita sebab menteri yang macam terencat akal! Jangan sampai dihina dan dipersendakan di peringkat antarabangsa! parti umno sekarang dah ketandusan orang cerdik pandai rupanya! patutlah asyik nak harapkan beruk seekor tu ...ooops Khairy aje! Dia dan tingkat 4 tu mana boleh diharap sangat! Pandai main celah kelangkang perempuan aje! Lain tu semua dia tolak pergi Singapura! Luncai zaman moden!

Anonymous,  December 10, 2007 at 5:52 PM  

oiii jinggo

aku taulah kau tulis tu... salam perjuangan konon

apa yang kau nk perjuangkan... kan aku suruh kau kerja pengawal keselamatan pasaraya giant hari tu...

lagi mulia dari kau mengampu khairy jamaluddin ni

lagipun yg nyatanya perjuangan kau adalah perjuangan yang sia-sia

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP