Wednesday, November 14, 2007

Populariti bukan jalan Khairy

Penulis: Wakden
www.gmansayong.wordpress.com




Jangan lah dek kerana pak mentuanya Presiden UMNO dan Perdana Menteri, Naib Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin disalah tafsirkan oleh beberapa pihak yang bersifat dengki dengan perjuangan beliau dalam memainkan peranan dalam media mahupun dalam organisasi UMNO sekalipun.

Pemimpin yang ditelan zaman dan dimamah usia di suruh meletakkan jawatan dan beri kepada pemimpin baru, apabila yang muda mula bangkit mencari peluang untuk menabur jasa kepada rakyat dan Negara, banyak pula anasir-anasir yang mahu menjatuhkan beliau.

Sejak kebelakangan ini, semakin banyak pula tafsiran yang negatif ditujukan kepada beliau malah dikatakan beliau mencari publisiti murahan melalui media kepunyaan UMNO.
Wajah Khairy kerap terpampang di media pula dijadikan alasan untuk menjatuhkan semangat kepimpinan anak muda itu.

Mencari publisiti murahan bukan lah agenda dan matlamat beliau, biarkan media menjalankan kerja mereka. Tidak salah sekiranya kisah perjuangan Khairy kerap terpampang di akhbar mahupun tersiar di media elektronik jika perlaksanaan perjuangan beliau nampak dan dirasai oleh rakyat mahupun pemimpin.

Popularity bukan lah jalan mudah yang diambil oleh Khairy berbanding pihak pembangkang yang sering mewar-warkan keburukan orang lain di dalam internet dan akhbar rasmi mereka samada harakah mahupun suara keadilan.

Relevankah seseorang yang menagih undi untuk PRU akan datang seperti pemimpin dalam parti pembangkang memburuk-burukan orang lain dihadapan umum? mereka ini lah yang layak digelar pemimpin bawahan atau pemimpin ‘bawah kaki’.

Di saat orang ramai meneka bila kah pilihanraya ke 12, di saat kekecohan kes rasuah antara VK Lingam dan Tun Fairuz, media kini berlumba-lumba mencari ‘story’ hangat. Jangan lah dek kerana Khairy menjadi Pengerusi Forum Halal-Hub sedunia, beliau dikatakan mencari publisiti ataupun popularity.

72 comments:

bro_jinggo November 14, 2007 at 4:31 PM  

Biasala pembangkang memang tak ada modal lain.

wakden,  November 14, 2007 at 4:32 PM  

yaaa... thats rite my boy...

pick up my article than publish into ur blog. wak also like Khairy... hope khairy got his follower.

Pejuang Rakyat,  November 15, 2007 at 12:44 AM  

Bro Jinggo,,
disinikah aku cabar kamu adakah kamu berani utk membenarkan media bebas bole terima suara pembangkang? kedua kamu berani kata pada kahiry hapuskan undi pos? 3 bersihkan daftar pemilih dan ke4 pula guna dakwat kekal..Kalau kau berani aku hormat kau..

Kami bukan beruk yg beruk ialah specis khairy,  November 15, 2007 at 12:53 AM  

Anti Khairy,, said...
wahai khairy.. ingatlah kamu tu naik disebabkan kamu tu menantu paklah.Kami tahu sejarah kamu.Masa anwar jadi tpm kamu nak usha nurul izzah tapi tak dapat.Kami ingat kami tak tahu sapa kamu..Kami tak tahu masa di oxford berapa gadis mat salleh kamu dah tiduri..Apatah lagi kecoh dalam umno kamu kena tangkap basah gan maya karin..Ini bukan fitnah dari pembangkang tapi ini datang dari parti kamu sendiri iaitu umno barua..Ingat allah melihat apa kamu buat.Jgn kamu jadi kamal attartuk yg ke3 selepas mahathir yg kamu kutuk.

Anonymous,  November 15, 2007 at 12:55 AM  

jinggo and wakden both of you are good in cock sucking Khairy. Where do you learn the skills?

Does UMNO conduct a class on this? What's this fascination on Khairy? Does he has to be defended at all times and costs?

When was your last time you moron puji your own mak and bapak? If Khairy kentut to your face do you have the courage to tell him off?

Your bodeking has come to a point of no return.I cannot imagine myself to bodek anyone like what you both moron did.It's not only disgusting but pathetic. Pls look into the mirror and talk to yourself.."I AM KHAIRY ASS LICKER".I mean you must do it every morning and night.

Happy bodeking!

Mr.Crowley,  November 15, 2007 at 9:17 AM  

komen yang pada aku tiada makna, kosong dan penuh dgn mengampu....

UMNO memang terserlah kebaculannya...

kalau tidak takkan UMNO cuak dgn perhimpunan BERSIH tu..

adakah ko paham tujuan Perhimpunan BERSIH tu???

kebanyakan pengikut2 setia UMNO tidak paham kerana dikasi oleh ketua2 mereka...

PERHIMPUNAN itu cuma menuntut pilihanraya yg lebih telus kerana jika pilhanraya yang lebih telus sebelum ini dibuat aku yakin BN akan pupus...

BN khususnya UMNO memang bacul...kalau tidak takkan tuntutan BERSIH yang begitu pun boleh kecut hahahaha..

Anonymous,  November 15, 2007 at 9:49 AM  

Salam Perjuangan,

Tahniah kepada rakan-rakan yg bg comment. peh baca-baca terus rasa semacam je... hebat- hebat.

tau apa yg hebat... hebat lah kata pendukung dan pejuang islam tapi bila comment pehhhh lupa segalanya... kalah org bukan islam dia punya caci maki... macam nie ke nak membangun bersama islam???

harapkan bulan mengambang tengahari jelah kwn oiii... dengan mata lebam sebelah... kesian-kesian..

kami rakyat dah matang... dulu terikut-ikut juga... tapi tengok pembangkang pun bukan baik sangat harap imej islam tapai mencaci, memaki, mencarut tu... ermmm kami dah tak percaya... ranap negara kalau bagi org macam nie memerintah...

insaflah... imej Islam pembawaan pun kenelah bawa imej Islam... memalukan dan menjatuhkan agama la... malu...

renung-renungkan dan selamat berjuang

Anonymous,  November 15, 2007 at 9:55 AM  

Aiii... byk spy kamu... sampai citer ke ranjang dia kat oxford pun tau??? ke kau join sekali membalun...

tapi dia ok lagi... maya karin cun pe bukan isteri org... tapi org kuat kamu MAT SABU dah lah dlm ceramah asyik mencaci memaki dan mencarut... sbb Dato' Nik kata tuhan mencarut... siap kene tangkap basah dengan ISTERI ORG tak ada citarasa langsung...

harap berkopiah dan berkelubung jadi gak... kalau dedah sana sini jadi tak apa la....

kurang-kurang khairy dengan xpax ada segala-galanya.... tak percaya gie MRR2 tgk poster giant maya karin...

bro_jinggo November 15, 2007 at 10:08 AM  

Pejuang Rakyat said...
Bro Jinggo,,
disinikah aku cabar kamu adakah kamu berani utk membenarkan media bebas bole terima suara pembangkang? kedua kamu berani kata pada kahiry hapuskan undi pos? 3 bersihkan daftar pemilih dan ke4 pula guna dakwat kekal..Kalau kau berani aku hormat kau..
===================================
Kau silap langkah pejuang rakyat.........

Bukan saja berani utk membenarkan media bebas bole terima suara pembangkang? Malahan laman web dan blog pembangkang dinegara ini bebas besuara tanpa batasnya.

Nak hapuskan undi pos, abih tu polis, askar dan lain-lain nak undi macam mana? Zalim betul cara kau ni.Kalau nak menang sekali pun jangan la buat taktik kotor macam ni.

Tunggulah pilihan raya, kita sama-sama hadapi. Tengok siapa yang mahu. Apa nak takut pilihan raya. Nak kata nak tong apa, tong bubuh kertas undi tu, pihak Suruhanjaya dah nak buat tong jenis yang transparent yang boleh nampak. Oh! Nak undi dakwat yang tak boleh padam tu, bila dah undi bubuh dakwat takut mai dua kali undi. Itu pun dah setuju juga.

Ada yang lain-lain lagi masa ambil undi dengan pihak Suruhanjaya. Tapi tabiat mereka kita tahu. Tengok apa berlaku dalam pilihan raya dulu, pilihan raya baru-baru ini. Di Talam mereka ingat tak boleh menang, maka katanya nak boikot. Oh! Kalau tak memang nak boikot, pasal apa, kali ini pilihan raya tidak boleh percaya. Tipu punya. Tak mau. Tapi bubuh calon bebas. Senyap-senyap dia undi calon bebas.

Kau masih mentah lagi pejuang rakyat... simpan saje lah cabaran kau tu. Aku tak pernah hairan pada cabaran budak hingusan macam kau ni... Salam hurmat.

matchemor,  November 15, 2007 at 11:09 AM  

Bro_jinggo..
Awat ayat hang sama ja mcm ayat Pak Lah ? Nampak sangat stereo type..ha..ha..ha

bro_jinggo November 15, 2007 at 11:36 AM  

Nak bagi tau pejuang rakyat, benda yang dah dijelaskan tak yah lah nak tanya berulang-ulang kali...

Pak Lah gulung isu tersebut, kenapa si pejuang rakyat tak peka ke pada isu semasa. tu la lain kali jangan nak tunjuk hebat.

Anonymous,  November 15, 2007 at 11:56 AM  

sekalang ni kalu sebut "menantu beluk", pembangkang satu malaya sudah kenal sapa itu woo. gua pun syok panggil itu nama. soli aa blo jinggo! nama lu - jinggo macam nama 1 olang utan kat zoo ngala la. lu ngan menantu beluk ada tali dalah ka?

parangsasau November 15, 2007 at 12:23 PM  

Semoga Khairy berjaya menjadi seorang pemimpin yang terbilang suatu hari nanti.

Saudara Khairy usahlah hairan dengan kritikan dari beruk-beruk jalanan diluar sana. Mereka memang sentiasa mencari peluang untuk menjatuhkan imej saudara Khairy.

Saudara memang beruntung kerana mempunyai personaliti yang menarik dan saudara juga seperti bintang yang bersinar didalam UMNO.

Saudara juga mempunyai kelebihan dalam arena politik kerana saudara adalah anak menantu Pak Lah.

Kelebihan yang ada pada saudaralah yang membuatkan parti pembangkang berasa gerun untuk berhadapan dengan saudara.

Makin banyak bunyi dari pembangkang bermakna makin teballah kekuatan yang saudara genggam.

labah-labah November 15, 2007 at 2:10 PM  

Ye la.. Askar yang duduk dalam hutan tu pun nak mengundi jugak. Abih ko orang je ker yang nak mengundi.

matchemor,  November 15, 2007 at 3:05 PM  

Fu yooo..parangsasau...!!
Bodek habis nampak !!!kepada khairy..tlg note..klu dah naik nanti jgn lupa pada parangsasau..dia kiwi habis ko...kasilah sikit-sikit jawatan utk dia pegang..

Anonymous,  November 15, 2007 at 3:15 PM  

Sekira nya Khairy baca bagaimana pembodek2 nya membodek nya alahai,meremang bulu jembut Khairy.

Harap Khairy jangan merasa besar kepala di-sebabkan ujud nya pembodek2 yang fanatik dan taksub.

Anonymous,  November 15, 2007 at 3:47 PM  

Populariti adalah jln Khairy utk merampas kerusi ketua pemuda Umno & menjadi calon MB di negeri 9. Segala kekuatan tlh d kumpulkan utk menjatuhkan Hishamuddin yg gagal memperkasa jentera pemuda. Jgn harap Najib boleh duduk kerusi PM jika tak lalu bawah kangkang Khairy.

lim pek siah,  November 15, 2007 at 5:00 PM  

aku ingat blog ni lubang kumbahan taik UMNO la

parangsasau November 15, 2007 at 5:30 PM  

Pembangkang memang mempunyai hati yang busuk. Dalam ruang komen ini pun kita boleh menilai betapa jahatnya hati mereka. Inikah dinamakan pembela islam. taubatlah.

lim pek siah,  November 15, 2007 at 6:29 PM  

kepada parangsasau... sang pembodek umno

aku bukan dr pembangkang... tapi aku rakyat Malaysia yg ambik tau pasal politik... UMNO zaman tunku dan tun razak lain dr zaman dollah ni... umno skrg semakin jahanam

yg kau panggil org beruk tu tak hati busuk namanya... kau memang pencacai umno... balaci tahap taik dubuk... kalau kau di upah dlm blog ni.. haram namanya pendapatan kau dan bro jinggo tu (ntah2 org yg sama)

siapa khairi??? masa zaman mahathir tak pernah ujud pun namanya... tiba jd naib ketua... kalau anak jantan bertanding la... ini dpt jawatan dgn wild card... pakai portfolio sijil nikah kt dollah... aku yakin nyawa khairi dlm politik mmg pendek punya... rebah dollah mati jugaklah karier kj ni

c'mon la brader

aku masuk blog ni pasal nk tgk tahap mana pembodekkan dia... mmg tahap bangsat punya bodek...

kau baca blog yg lain yg inginkan kebenaran dlm politik malaysia... mmg jauh lah tahap ke'inteligent'nan dgn blog pembodek ni... lg satu blog pembodek ni bukan bnyak pun... ntah2 ni je lah sesatu blok pembodek yg stand alone... blog penangkis la konon

tak cukup ke media2 umno tu... si menteri penerangan yg b.inggeris tahap darjah 3...

lg satu PDRM kebangggan kau tu dah dpt ke tangkap si penculik arwah nurin tu... kalau tak dpt aku rasa musa hassan tu letak jawatan aje la... jadilah pengawal keselamatan pasaraya giant, lg mulia aku rasa... pakai FBI konon

skrg siapa yg hati busuk... sebusuk lubang kumbahan taik umno ni... pikir pakai otak bukan pakai lutut!!!!!!!!!!!

Anonymous,  November 15, 2007 at 6:32 PM  

kebangkitan rakyat pada 10 nov lalu dengan kehadiran melebihi 100 000 membuktikan bahawa rakyat sudah tidak mempecayai UMNO...sedarlah bahawa rakyat bukanya bodoh...rakyat sekerang boleh menilai mana baik buruk....
sampaikan media di negara ini pun di kontrol oleh UMNO dengan berita yang palsu.. aku tau org2 atasan UMNO tergamam dengan kebangkitan rakyat..INGAT !!!jgn ingat korang pantang di cabar tetapi RAKYAT JUGA PANTANG DI CABAR!!!!!

umai selemai,  November 15, 2007 at 7:55 PM  

fulllamak ada hati jd mb n9... pas tu terus nk jadi pm..

besar nafsu serakah kera jantan ni... aku rasa khairijamaluddin ni akan jadi pelarian kat luar negara bila umno kalah dlm pilihanraya ni... kalau balik malaysia mmg kena bom c4 punya...

*nyawa karier politik pendek, tak payahla bercita-cita besar

denha_za,  November 15, 2007 at 8:49 PM  

khairy...teruskan perjuangan

kami sentiasa menyokong penuh kepimpinan anda.

mereka2 yg tdk mendpt tmpt sentiasa mencemburui kehebatan anda.

rempit timur laut kuala lumpur,  November 15, 2007 at 9:17 PM  

gua mat rempit tetap sokong lu khairi

gua harap masa lu jd pm nnti... lu jgn lupa gua, kawan2 gua, budak bohsia, tiga line... semua support lu khairy...

hidup melayu, hidup rempit... nnti lu bg la ex5 kt grup2 gua bila lu jd pm ok...

rempit khairy... rempit bermaruah!... hidup rempit

Anonymous,  November 15, 2007 at 9:49 PM  

Khairy beruk hitam memang suka kepada populariti.Dia tidak akan berani bertanding dalam jawatan apa sekali pun.

Dan siberuk hitam ini tidak ada sifat malu pun.Tidak akan aku lupa bagaimana dia menangis di-muka akhbar apabila isu ECM LIBRA dibongkar oleh Tun Dr Mahathir.Khairy adalah pemuda yang sensitive dan cengeng.Inilah pemuda yang di-sanjung2 oleh pembodek2 UMNO.

Macam mana pandai beruk hitam memanjat pokok akhir nya jatuh juga ke tanah.Pemuda yang tergesa2 nak jadi PM ini akan jatuh juga tengukkan lah nanti.

kolosawah,  November 15, 2007 at 10:20 PM  

kami tetap menyokong Khairy...walau apapun pandangan pengkritik2 bebas disini.

mereka2 ni tak tau ke pro ngan anti.

anti dok blog lain la

kawan jinggo ni,  November 15, 2007 at 10:31 PM  

bro jinggo..depa2 ni mmg x daq modal,asyik nak mengutuk jer.

tp blog ni bagus jg eh..secara x langsung mmg khairy ni cukup popular.tahniah jinggo atas kewujudan blog ini.

saya percaya akan lebih ramai lg pro2 khairy mengikuti laman ini bg mengikuti perkembangan beliau.

kepada mereka yg anti khairy,gunakan lah blog lain.kerana kami disini hanya memerlukan komen2 yg membina bukan makian serta cacian.

salam terbilang

denha_za,  November 15, 2007 at 10:45 PM  

tiada masa untuk membodek umno,tiada ruang bg pengampu umno..

kami disini mahu kan kedamaian.kemakmuran,keselesaan,kemajuan bg semua umat melayu.

renungkanlah wahai sahabat2 yg anti khairy,jgn cemburu akan kejayaan serta peningkatan beliau,sebaliknya berikan dorongan seta pandangan bagaimana beliau boleh mengubah arah perjuangan Umno dan juga org melayu agar lebih relevan dimasa akan dtg sejajr dgn kemajuan yg dikecapi negara.

bangsa kita terlalu jauh ketinggalan,kerugian,kehilangan di saat2 kaum lain yg semakin jauh mara maju kehadapan,kita masih lg bersengketa sesama sendiri.

"anak kecil main api,terbakar hatinya yg sunyi,akibat senketa,sesama kita,bumi dipijak milik org."

renungkanlah....fikir2kan lah..

hapuskan-khairy,  November 16, 2007 at 12:00 AM  

sedarlah orang-orang UMNO, korang sudah di pergunakan oleh khairy...
UMNO sekarang semakin jauh hilang sokongan..tambahan lagi dengan adanya si khairy pembodek pak lah ...

Sedarlah wahai UMNO bahawa sudah sampai masanya kamu semua akan jatuh...kerana ke angkuhan korang

Anonymous,  November 16, 2007 at 9:16 AM  

Sejarah banyak telah menunjukkan bahwa mana2 kerajaan yang berkuasa akan menggunakan apa cara sekalipun untuk mengekalkan kuasa.Dan ini termasuk kerajaan Pak Lah.

Pertama: mereka harus mempunyai satu jabatan penapisan berita.

Kedua:Tukang2 simpul atau spin doctor.Jabatan ini memang mustahak.Antara tugasan yang di-lakukan adalah mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dari realiti yang sebenar nya.Tanpa jabatan ini, karier ahli politik akan menerima persaraan awal.
Tukang2 simpul ini juga bertanggung jawab membuat pengalihan pandangan rakyat apabila sesuatu isu timbul dan rakyat mahukan penjelasan cepat.
Kes Nurin adalah satu dari puluhan isu yang lenyap begitu sahaja.Ini semua hasil karya yang datang dari jabatan ini.

Ketiga:Kerajaan mana pun mesti ada beberapa orang badut.Kalau tidak suasana jadi tidak meriah.Antara badut yang popular adalah Nazri botak,Zam mamak,Mat Taib (ketua penerangan umno )dan yang lain adalah pengerusi umno baru2 ini Badrudin Amirudin yang memberi komen pasal"lorong;lurah".

Tetapi ada satu badut yang lain daripada satu badut...badut educated dari oxfart.Memang sukar mencari badut seperti ini.

Anonymous,  November 16, 2007 at 9:33 AM  

Ramai ahli UMNO masih sayangkan parti.Apa yang merisaukan mereka adalah kehadiran Khairy yang mereka tidak menyenangi.

Orang2 tua lebeh makan garam nya, dan pada pandangan mereka Khairy memang akan menjahanamkan negara.Macam mana pun Khairy cuba memperlihatkan kehebatan nya,dia tidak boleh memperdayakan orang2 lama UMNO yang sudah berpuluh2 tahun melihat gelagat2 pemimpin yang jatuh dan bangun.

labah-labah November 16, 2007 at 10:07 AM  

Panas

sila layari www.kpmu.net untuk melihat youtube pendedahan kes penipuan pemimpin keadilan di artiker bertajuk >>Bersih dengan saf kepimpinan yang tak bersih

Anonymous,  November 16, 2007 at 10:31 AM  

Sila layari laman sagaladoola.blogspot.com dan lihat sendiri bagaimana Nazri dan Khairy mengemukakan pandangan mereka di-Aljazeera.

Bagi pihak BERSIH Malik Imtiaz mempertahankan demonstrasi baru2 ini.

Lihat bagaimana badut2 UMNO ini cuba mempertahankan sesuatu yang berasaskan pembohongan dan ketidaktelusan di-hadapan TV tanpa rasa malu dan segan.

Lihat bahasa badan (body language )orang yang boleh di-percayai dengan orang yang kerap menipu. Jawapan nya terang sekali.

Anonymous,  November 16, 2007 at 10:38 AM  

denha_za said....
bangsa kita terlalu jauh ketinggalan,kerugian,kehilangan di saat2 kaum lain yg semakin jauh mara maju kehadapan,kita masih lg bersengketa sesama sendiri.

"Ketinggalan, lepas 50 tahum merdeka...pasal siapa...pasal umno pak lah la...semua rancangan mahathir tidak dilaksanakan, malah rancangan baru pak lah pula muncul...utm membawa negara kebelakang dan utk ahli ahli umno mengaut keuntungan dari kontrak kontrak kerajaan"

sedar la kalian....jangan la dipergunakan org...stand up for your rights...not only as malay but MALAYISA...We have our rights..

Bukit Putuih,  November 16, 2007 at 11:10 AM  

Khairy Jakun (KJ) mencipta popularitinya dgn menjadi jakun utk Umno(BN). Buktinya sanggup menjadi hero jakun di Ijok & sewaktu kedatangan Condoleeza dulu. Species Jakun yg menempel kuasa bapak mertua. Pooooodahhh... cittt....

Melayu tak sokong Umno,  November 16, 2007 at 12:44 PM  

bro jinggo negara ni dah bebas dari komunis masuk hutan bukan selalu.askar dah banyak duduk dalam kem.Sebab tu kenapa undi pos nak pakai?Takut wakil bn kalah ker..sejarah telah buktikan najib hampir tersungkur tapi diselamatkan undi pos.Sebab tu ramai mp bn wakil pos bukan wakil rakyat.Lagi satu kalau berani media kat msia ni bebas dari kongkongan org politik.Ni tak media prima yg kontrol.Bukan umno hanya bayar cukai tapi rakyat msia yg bayar cukai.Tak semua rakyat sokong bn tapi jgn nafi hak mereka.Lagi satu tak semua org melayu sokong umno.Dan juga lupa cina akar kat sabah masih ahli umno.Portugis di melaka ada ahli umno.Ingat umno bukan org melayusahaja tapi ada bangsa bukan melayu.melayu tak akan hilang di dunia kalau umno hancur.Lagi maju melayu tanpa umno.Ingat umno lama dah haram yg tinggal umno haram jadah.(UMNO Baru+ Team A=UMNO Barua)

Anonymous,  November 16, 2007 at 12:54 PM  

teringat cerita p ramlee dalam dialog pendekar bujang lapok masa. alif min nun wau.. sudin dgn selamba menjawab sarkas.Memang betul perhimpunan umno ni perhimpunan sarkas iaitu tempat beruk2 dijinakkan.Sorry jgn marah bro jinggo...Teringat cerita P Ramlee Pandekar Bujang Lapok.alif min nun wau apa dia sarkas.Nak tahu kekawan Alif min num wau =umno

kakitidur November 16, 2007 at 3:05 PM  

Ala. Apa nak susah-susah. Sekarang ni ada yang anti BN dan ada yang pro BN. Kita ni semua insyaallah berugama Islamkan. Kan dalam Islam tu ada pembalasan kepada setiap perbuatan baik atau buruk. Kan dah dikatakan kalau kita buat salah dan berbuat dosa dengan Allah boleh minta ampun pada Allah tetapi kalau buat salah dan menipu kepada manusia kita kena minta maaf pada manusia tu juga. Ni lah yang dikatakan win-win situation yang dicipta oleh Allah untuk manafaat manusia semua. Apa kata kita percaya apa saja yang dikatakan oleh pihak kerajaan (apa yang dikatakan kita percaya tetapi dalam pilihanraya pilihlah parti politik yang kita sokong) dan jikalau mereka ni menipu atau membohong, kita tuntut kat akhirat kelak. Kita jangan maafkan dosa tu (yang kita pun tak sedari sebab mereka membohong/menipu) selagi mereka tidak datang kat kita dan meminta maaf. Cuba fikir kalau lah mereka ni melakukan pembohongan, kejam , zalim keatas rakyat tentu dosa mereka besar terhadap kita dan setidak-tidaknya di akhirat nanti bila kita kekurangan pahala kita boleh mengambil pahala mereka atau memberikan dosa kita kepada mereka dan balachi-balachi mereka. OK tak. Dah jangan gaduh-gaduh lagi. Dalam Islam semuanya enteng itulah di buat dosa dan pahala. syurga dan neraka. Ni pun lah ynag dikatakan saham di akhirat. Selamat.

Syeikhryz Ibnu Al-Haymdan November 16, 2007 at 9:40 PM  

khairy?..hahahhahah..what a looser!...looser of a malay cause!.hahhahah

Anonymous,  November 17, 2007 at 8:56 AM  

Korang la beruk2 yg memerah negara dgn smua keuntungan. Semua GLC korang tagih dan kaut untungnya. Perniagaan yg tak boleh menguntungkan korang tak benarkan. Contoh negara yg sesuai dgn sistem panel solar korang sekat sebab takut TNB rugi tapi jd mangsa rakyat kena tanggung kos bahan api. Aku harap undi korang akan berkurangan supaya sedar bahawa tindak-tanduk korang bukan utk org Melayu tapi UMNO. UMNO hari ni bukan Melayu tapi kacukan. Korang bukan ada jati diri Melayu. Korang ingat jawatan PM tu legasi/warisan juga ke nak disusun2 dan ikut keturunan pulak.Ingat Allah adalah segala2nya.

Anonymous,  November 17, 2007 at 1:26 PM  

labah-labah,
aku dah masuk www.kpmu.net,
ape punye web la,
kutuk sane kutuk sini,
aku pembaca setia blog anwar ibrahim,
aku penyokong umno tapi aku suka pada keadilan,

sory to say,isu yang di timbulkan di kpmu tu lebih menampakkan cetek nya akal korang, bukan nak menyatupadukan bangsa, tapi mengapi-apikan antara satu sama lain dengan hujah-hujah yang tak bernas, Bahasa melaysia dapat berapa penulis2 artikel dalam web tu?
inilah rupanya malaysiaku..
aku dah penat
aku nakkan perubahan


-doc-

Anonymous,  November 18, 2007 at 10:58 PM  

khairy hari anda glamer dah tinggal beberapa kerat sahaja! baik kau cabut aje! pak mentua kau tu dah tak boleh lama lagi! tingkat 4 yang kau belai selama nie dah tak boleh tangani masalah yang sedang dan bakal kau hadapi kali ini! rakyat dah muak dengan sandiwara kau !

PemudaSrdang,  November 19, 2007 at 12:34 PM  

Kepada Antikhairi diharap janganlah mengutuk dan mencaci pemimpin pemuda harapan bangsa kita ini.. aku berdiri teguh di belakang khairi jamaludin tanda sokongan tak berbelah bagi kepada beliau. Teruskanlah perjuanganmu yang suci lagi berani itu.. biarlah apa orang kata kepada mau aku tetap menyokong mu KHAIRI..
Mari kita menyanyikan lagu UMNO untuk menyemarakan lagi semagatkita Hidup UMNO..CEMERLANG, GEMILANG, TERBILANG DAN TEMBERANG kua kua ... Nyanti seround


Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Tipu ,Terus Menipu
Kita Tipu Melayu


Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Isteri,
Anak,Menatu & Bini



Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Keji Dan Haprak
"Bersatu, Bersetia, Khianat"
Cogan Katanya
UMNO Terus Mara
Menipu Rakyat Malaysia

UMNO Terus Lara
Merompak Rakyat Malaysia

Sekian terima kasih...Kua Kua kua

kakitidur November 19, 2007 at 5:20 PM  

Asyik-asyik Khairy. Nama tu aja lah yang aku dengar. Dulu Mirzan Mahadir. Sekarang bapa dia dah tak jadi PM nama dia pun dah hilang nasib baik ada Mokhzani tu pun sampai bila. Sekarang ni pun nama dia dah surut.
Nak nasihat sikit Khairy ni. Kau tu cuma anak menantu saja. Sekarang ni apa yang aku tahu orang-orang lama kat Bah. Batu berbulu aje bila sebut nama kau. Aku juga dengar bahawa banyak lagi bahagian orang otai-otai sekarang ni buat projek nak kena kan kau dan bapa mertua kau. Kau ingat BERSIH tu cuma orang PKR/PAS/DAP aje yang ada dalam tu. Kau ingat lepas bapak mertua dan kau kasi amaran Polis boleh lepaskan orang-orang tu pergi istana Negara kalau tak ada orang besar kasi green light kat Polis sebab nak tunjuk kebodohan kau berdua. Haa sekarang kata mereka BERSIH dah sahut cabaran korang apa kau nak buat. Otai-otai tu sedang ketawa sekarang ni dia orang cakap kau dengan bapa mertua kau tu tak kuat dan sekarang mereka dah sedia projek lagi besar nak tanam bapa mertua kau.

labah-labah November 19, 2007 at 6:38 PM  

Syeikhryz Ibnu Al-Haymdan @ beruk jalanan yang perasan.

seh,  November 20, 2007 at 2:38 PM  

mcm ni pun dah buatkan khairy popular...

ct.must.are.u November 20, 2007 at 8:31 PM  

Walaumacam pun u all nak kutuk Khairy, kutuk la. I tetap sokong dia.Kerana i tahu kebenaranya, Khairy tak seburuk yang u all sangkakan. Pasti suatu hari nanti u all(pembangkang) semua akan tunduk kepadanya.

He is my hero.

Anonymous,  November 20, 2007 at 11:03 PM  

ct tu gila talak ke apa! jangan guna nama perempuan lah! inilah dinamakan taksub! walaupun si malaun tu buat banyak benda yang salah tetapi tetap dipuja! kalau kami beruk pada definisi celaka tu, dia adalah malaun! lain kali aku jumpa tentu aku akan panggil MALAUN!!!!

parangsasau November 21, 2007 at 11:17 AM  

MALAUN!! MALAUN memang layak digelarkan kepada pemimpin pembangkang. sesuai sanggat... bagus juga idea kou ni. Yes... Pas MELAUN!!! Keldai MALAUN!!!

ct.must.are.u November 21, 2007 at 11:41 AM  

U all pembangkang ni semuanya dayus.

nikko,  November 21, 2007 at 3:29 PM  

kejam dan dayus tengkorak ko....

Pemimpin UMNO kesayangan ko tu lagi kejam,bacul dan dayus

Babi kat melaka takut nak pindahkan tapi kat batu buruk terengganu berani pulak tembak rakyat...dgn bangsa sendiri sampai tembak menembak tapi dgn bangsa cina nak pindahkan babi pun terketar kepala lutut..pergi bangsat la dgn perjuangan melayu palsu korang tu...

maknanya UMNO takut babi daripada manusia...memang sah bacul

kesian3

parangsasau November 21, 2007 at 6:13 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
labah-labah November 22, 2007 at 1:33 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.
kakitidur November 22, 2007 at 5:09 PM  

parangsasau, labah-labah korang berdua ni tak ada kelaslah nak tulis dalam blog ni. Ketua kau KJ tu belajar kat U.Oxford tapi sayang kau 2 orang ni tak educated langsung. Kalau nak bantai pun biarlah bernas bukan mengandaikan orang seperti babi ke. Mana maruah kamu sebagai penulis blogger atau kau berdua ni mentah dengan dunia blogger. Kalau tak boleh terima kritikan bernas orang lain atau cepat telinga panas janganlah masuk laman ni. Bersopan-santun amalan kita orang timur. Korang ni ugama apa? Kalau orang Islam mana kita boleh cerca hina manusia lain dengan panggilan binatang sebab kalau kita hina juga maknanya kita hina Allah sebab Allah yang mencipta kita semua. lain kali belajar dulu bila nak menulis.

kakitidur November 22, 2007 at 5:11 PM  

ct.must.are.you
Apa nama ni macam tak ikut kelas bahasa inggeris aje. Tak paham aku. Kau ni apa pengikut Ustazah "kalau darurat boleh kangkang" Masitah tu ke.

Syeikhryz Ibnu Al-Haymdan November 23, 2007 at 3:08 PM  

hihihihihiihiihih....parangsasau,labah2...
xpayah nak carut2 kawan..ckp baik2 kan senang..hahahahhaha..semoga ALLAH SWT merahmati antum...oh ya,,manusia ni corgito ergo sum..bkn mcm benda2 yg enta sebut tu..dgn mencarut sebenarnya enta seperti BENDA2 tu sahabat!....hahahahahha..sekurang2 nya aku tulis blog,bro jinggo pun bagus la sebab dia tulis.terpulang pada penilaian org,mcm labah2¶ngsasasu,wat blog just nak serang org watpe..hasil tulisan xde.xke itu kerja DAYUS?....hihihih

bro_jinggo November 24, 2007 at 7:28 PM  

parangsasau dan labah-labah, berhati-hati bila berkata-kata.

This is cyberwar...

Harap maaf saya terpaksa delate comment anda.

labah-labah November 25, 2007 at 12:32 AM  

Relaks la bro. yang dia orang mencarut, guna bahasa kesat tu tak pe. Baru kena sikit je dah merajuk ker pembangkang dalam blog ni.

Kalau tak tahan kena cili tak yah joint la dalam blog ni.

Syeikhryz Ibnu Al-Haymdan November 26, 2007 at 3:26 PM  

salam bro jinggo..tahniah diatas ketegasan anda sebagai moderator blog..please kindly erase those filthy comment...kita berpolemik secara matang..bukan dgn mencarut...salam bro jinggo.tahniah...parangsasau&labah2..lepas ni please berhujah secara matang ye..kita ni manusia..jgn guna kesat2..xde guna mencarut...

kunta kinteir,  November 29, 2007 at 6:15 PM  

Anonymous said...
Populariti adalah jln Khairy utk merampas kerusi ketua pemuda Umno & menjadi calon MB di negeri 9. Segala kekuatan tlh d kumpulkan utk menjatuhkan Hishamuddin yg gagal memperkasa jentera pemuda. Jgn harap Najib boleh duduk kerusi PM jika tak lalu bawah kangkang Khairy.

apsal lak Khairy nak jd MB N9.Tok Mat Hassan kita org2 di N9 masih perlukan kepimpinan Dato Mohamad Hasan dlm membawa kemajuan dinegeri ini.Tahniah atas kemakmuran dan kemajuan yg semakin pesat negeri 9 dibwh kepimpinan Tok Mat.

Kami menyokong penuh KJ sbg calon Ketua Pemuda Umno Malaysia.

*sogo lumbong

Orang Original(asli),  December 29, 2007 at 5:56 PM  

PADA YG LIBERAL DAN ATAS PAGAR BAIK KAMU X PAYAH NAK COMMENT! KOMEN KOSONG! BUAT APA!

"MODAL" KAMU, BERSATU MELAYU, BERSATU LAH ISLAM! PASTU TUDUH KEDUA-DUA PARTI HAMPEH!

MCM SEPANDUK SAJA... PADAHAL NOTHING!

JIKA BETUL2 NAK MENYATUKAN MASYRAKAT! SILA BUAT BLOG SENDIRI! BARU ANDA LAYAK NAK BERSUARA! WAHAI "ORG ATS PAGAR" DAN "LIBERAL"!

ORG MCM KORANG DAH BANYAK DLM COMMENT! BUAT MENYEMAK JE!

SILA HANTAR BLOG ANDA UNTUK KAMI MENGETAHUI APA PERJUANGAN SEBENAR HIDUP ANDA!

AKO,  March 3, 2008 at 6:06 PM  

khairi...budak ingusan...dulu bukan main lagi korang sokong TUN..bila mahathir dedahkan pasal si khairi ni..takde plak korang nak sokong Tun..pelik tol aku...aku rasa lah..kalau letak anjing kat parlimen rembau..pun korang undi anjing tu...asalkan umno...takde akal langsung...babi buta je sokong org tanpa tgk peribadi seseorang...

Sukatikaulah March 10, 2008 at 10:33 AM  

dah....dah ..toksah gado.Kita dah dapat pun kedah,penang dan selangor di samping mempertahankan kelantan.alhamdulillahhhh...insyaallah next election..tambah 2-3 negeri lagi mudah-mudahan.

Anonymous,  March 17, 2008 at 8:58 PM  

aku nak tau betul ke?khairi yg suruh anwar keluar ISA cpt.. dgn syarat jgn masuk UMNO balik.. die yg bagi pasport mase anwar nk gi oversea sakit belakang? die ke? bukan die pro Anwar dulu? satu lagi kes vk lingam tu, tu zaman mahathir, keluar kan gali.. dah, kan terjerat.. nape? nape kes BK Tan yg dh terang2 bukti ade taknak siasatan diraja? adoi lagi satu.. hangpa tolong ar jgn dok main2 isu kaum.. igt la.. nk gado politik pun jgn la sampai biaq mesia ni hancur.. nafikan la statement yg mengatakan "hampir semua rakyat malaysia, pemikirannya masih di tahap dunia ketiga"

anakmalaysia,  March 19, 2008 at 7:08 PM  

Tunku Abdul Rahman - Bapa Kemerdekaan
Tun Abdul Razak - Bapa Pembangunan
Tun Hussein Onn - Bapa Perpaduan
Tun Mahathir Mohd - Bapa Pemodenan
DS Abdullah Badawi - Bapa Mertua KJ?
jangan dibiarkan sejarah tercatit...

Anonymous,  March 22, 2008 at 8:56 PM  

Assalammualaikum ...

saya adalah pengundi rembau dan saya yakin YB baru kita mempuyai tokoh..

Saya ingin mengucapkan tahniah dan kepada YB baru kita moga diberi kekuatan..

Boleh saya dapatkan no telepon bimbit
YB KJ ...??

Terima Kasih

Hj Romzi pengundi rembau

Anonymous,  May 7, 2008 at 2:12 PM  

Khairy adalah pemimpin yang ideal untuk generasi muda orang Melayu. Perpendidikan tinggi, articulate, dinamik dan pandai membahas. Orang-orang anti-Melayu memang takut dengan orang Melayu seperti ini. Meraka tidak sedar bahawa "heroin" meraka DSAI ada history yang lebih teruk. Mungkin Khairy terlibat dengan perempuan Mat Salleh semasa diOxford - darah muda apa salahnya!
ProKhairy

Anonymous,  June 3, 2008 at 12:38 PM  

korang ni melayu bangang sbnarnya..org kafir dok gelak je tgk org melayu skrg..

kunfu panda,  June 26, 2008 at 11:38 AM  

apa nak jadi dengan orang melayu sekarang...sebenarnya bangsa melayu hebat, dah sampai ke angkasa lepas tapi PHD (Perasaan Hasad Dengki) masih kekal di tahap lama.

biarla org muda macan KJ yang berpikiran terbuka menunjukkan bakat dan ketrampilan dia dalam kancah politik. tak betul kita betulkan dan bukannya dicaci cerca, dihina dan dimaki. sampai bila pun bangsa kita tak akan maju.

tolong bagitau saya manusia mana yang tak buat silap...

bangsa lain tepuk tangan lihat kita bercakaran sesama sendiri...mana perginya semangat MELAYU yang kitabanggakan. Ingat, Malaysia ini adalah TANAH MELAYU, dan untuk ORANG MELAYU. Jangan lupa OK.

Anonymous,  June 28, 2008 at 4:29 AM  

nak muntah la tngk blog ni

Fuzilah October 24, 2008 at 11:34 PM  

kita bangsa melayu asyik lupa dan sibuk cari jalan nak lobi melobi sapa nak menang tapi anak bangsa kita banyak yang dah tersepai ditepi jalan dengan masalah sosial yang kacau bilau.nak jadi pemimpin kena prihatin dan amanah .ilmu agama kena ada dan ilmu dunia pun kena ada nak manage negara bukan satu tugas yang mudah

Anonymous,  April 9, 2009 at 4:42 PM  

Kah kah kah.... Naib Ketua jadi Timbalan Menteri, PengKALAH jawatan Ketua jadi Timbalan Menteri... KETUA RASUAH...??? jadi pemerhati aje... he he he... balik REMBAU jago KOBAU la jang oiiii...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP