Monday, November 19, 2007

Polis ambil keterangan tiga AJK Bersih

By : jinggo

Tiga ahli Jawatankuasa Induk Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dipanggil untuk memberi keterangan baru-baru ini, di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial di sini berhubung demonstrasi haram yang diadakan di sini 10 November lalu.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Sivarasa Rasiah; Setiausaha Biro Antarabangsa DAP, Ronnie Liu dan Ahli Jawatankuasa Pas, Dr. Syed Azman Nawawi tiba di pekarangan pejabat Jabatan Jenayah Komersial kira-kira pukul 10.30 pagi bersama peguam masing-masing.

Kesemua mereka diambil keterangan selama hampir dua jam secara berasingan oleh Pegawai Penyiasat Bahagian Jenayah Komersial, Asisten Supritendan Amran Md. Jusin. Polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 42 Akta Pertubuhan.

BERSIH adalah pertubuhan haram yang tidak mempunyai permit untuk mengadakan perhimpunan pada 10 November lalu, perhimpunan haram tersebut adalah menyalahi undang-undang. Malahan perhimpunan tersebut telah banyak menyusahkan orang ramai, punca kekecohan dan kesesakan jalanraya di Kuala Lumpur tempohari.

Pihak polis melaksanakan tanggungjawab mereka dengan betul dan rakyat berharap agar polis dapat mengheret ketiga-tiga mereka yang menjadi dalang perhimpunan haram tersebut kemuka pengadilan.

17 comments:

bro_jinggo November 19, 2007 at 12:45 PM  

Inilah yang rakyat mahukan. Sumbat jer penghianat negara ni kat dalam lokap.

Tak habis-habis nak menyusahkan rakyat. BERSIH ni bikin kecoh aje.

labah-labah November 19, 2007 at 1:23 PM  

Tu la.. lain kali jangan cabar kerajaan. ingat diam bermakna takut ke... diam bukan bermakna takut.
Lepas ni panggil Anwar pulak, buat siasatan pada pondan tua tu pulak.

Anonymous,  November 19, 2007 at 3:26 PM  

diorg bukan nyer kena tangkap ......tu lah bace berita kat saluran x betul

kakitidur November 19, 2007 at 5:11 PM  

Korang 3 ekor no bodoh betullah. Dia orang yang pergi kat KL hari tu semuanya nak pergi shopping untuk chrismas sambil tu berjalan-jalan makan angin. Tap-tap Polis serang.Apa ni. Polis tu ingat dia orang kat Myanmar ke. Ape ke punya barang? Sekarang kau tiga ekor berok cakap bukan-bukan. Suruh tangkap lah tak nasionalis lah. Apa ni pergi makan angin jalan-jalan pun nak kena nasionalis ke. Aku ingin buntut-buntut yang kau orang jilat tu dah basah dengan air liur korang. cukup daaa.

labah-labah November 19, 2007 at 6:36 PM  

kakitidur !!! kau jangan nak buat lawak bangang kat sini. Saper kata dia orang kena tangkap diorang kena siasat. Bodoh betul la kau ni. Yang korang siap buat demontrasi tu apa hal ingat boleh selamatkan diorang ke. Mintak2 lepas ni orang kena tahan isa la pulak. Baru padan ngan muka kau orang, nak lawan sangat undang-undang negara konon.

Anonymous,  November 19, 2007 at 10:23 PM  

polis hanya pandai menyiasat perhimpunan haram! cepat bertindak terhadap orang yang tidak bersenjata sahaja! kes bunuh, rogol, rompak, ragut tu semuanya main cincai sahaja! kau dengan polis tu pun sama! buat malu negara sahaja! Malaun seperti kamu dan polis tu patut disumbat dalam lubang neraka yang paling dalam! Tengoklah pada hari pembalasan! aku sendiri akan saksikan kamu semua akan terbakar dalam neraka jahanam!

ct.must.are.u November 20, 2007 at 11:01 AM  

Kenapa abang diatas ni terlalu bongkar dan takbur?

Kenapa harus bercakap seperti ini. Insaflah wahai manusia. Ajal maut ditangan tuhan bukannya ditangan manusia.

Bertaubatlah.

kakitidur November 20, 2007 at 12:37 PM  

Labah-labah,
Kau ni salah satu penjilat buntut Khairy tulah. Patutlah DNA kau banyak kat buntu dia. Lidah kau tak kebas ke atau kau ni memang kaki jilat buntut.

Anonymous,  November 20, 2007 at 1:09 PM  

Salam perjuangan,

kepada polis kita termasuk caw perisikan ... siasat dengan mendalam kesemua pemimpin persatuan politik @ NGO terlibat. Modus operanti mereka begitu menyamai gerakan reformasi... yg mana modus operanti ini digunakan oleh kepala pengkhianat negara (si mata lebam) yg sememangnya dirangka pihak CIA (amerika) untuk menjatuhkan kerajaan melalui tunjuk perasaan jalanan. Lihat contoh jelas penglibatan CIA, di Indonesia??? Myanmar??? Bolivia??? Argentina... sama dan serupa modus operanti gerakan mereka...

Siasat MAFREL... pertubuhan yg merupakan bayangan untuk menutup operasi dan kaitan KEADILAN dengan Amerika. Senang cerita MAFREL sebagai front organazation utk dpt dana bantuan dari CIA bertujuan bantuan pergerakan politik keadilan untuk menjatuhkan kerajaan... bayar gaji staff MAFREL pun dalam US Dollar.

apa nak jadi... insaflah kawan-kawan. anda dipergunakan mereka untuk menjahanamkan negara... mereka pengkhianat negara

Dibelakang mereka penuh dengan tangan-tangan ghaib yg bakal meruntuhkan kedaulatan Malaysia jika mereka berjaya menguasai kerajaan...Jgn Jadi anjing pengkhianat kepada negara....

renung-renungkan selamat berjuang

ct.must.are.u November 20, 2007 at 8:23 PM  

Betul ke bang mereka (Keadilan) mahu menjatuhkan kerajaan.Jahatnya mereka ni.

Kenapa mereka begitu kejam hinggakan mahu menjatuhkan kepimpinan Pak Lah. Gila kuasa mereka sumua ni.

Tp tak pe i yakin kepimpinan Pak Lah tidak mudah diancam begitu sahaja.

P/S kakitidur berkata2 tu biaela bersopan sedikit. Kot ya pun nak jadi pembangkang bahasa tu biarlah berlapis sedikit.Kalau tidak macammana orang nak sokong kamu.

parangsasau November 21, 2007 at 10:56 AM  

CT pembangkang ni bukan sahaja jahat dan kejam, mereka ni semua penipu dan kaki belit, kaki auta dan beruk.

nikko,  November 21, 2007 at 3:27 PM  

kejam tengkorak ko....

Pemimpin UMNO kesayangan ko tu lagi kejam...

Babi kat melaka takut nak pindahkan tapi kat batu buruk terengganu berani pulak tembak rakyat...dgn bangsa sendiri sampai tembak menembak tapi dgn bangsa cina nak pindahkan babi pun terketar kepala lutut..pergi bangsat la dgn perjuangan melayu palsu korang tu...

maknanya UMNO takut babi daripada manusia...memang sah bacul

kesian3

Dr. Stein,  November 21, 2007 at 3:43 PM  

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

labah-labah November 22, 2007 at 1:30 AM  

Kejadian polis tembak orang awam di Batu Buruk adalah fitnah semata dari B.A.

Orang yang bakar jalur gemilang dan buat kecoh di Batu Buruk Adalah orang Pas. Sah. Ada bukti. Labah-labah boleh siarkan gambar mereka kepada e-mail bro jinggo.

Saksikan lah.

Anonymous,  November 22, 2007 at 9:56 AM  

pengkhianat negara memang elok kene tembak.. poadan muka...

layan banyak-banyak pun buang karan je...
nasihat tak masuk otak...
senang tembak.. campak laut senang citer...

tu Anwar ko nasib baik...
ko famous baik dgn Amerika...
klu tak senang kejekan...

kakitidur November 22, 2007 at 4:59 PM  

Labah-labah engkau ni bodoh ke atau bengap. Semua tu dah keluar dalam suratkabar engaku cakap fitnah. Aku ingat engkau ni tak layak tulis nama kau dalam blog sebab tak ada maruah.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP