Monday, November 12, 2007

Perhimpunan Bersih Memalukan Negara



by : jinggo

Perhimpunan Bersih yang dianjurkan oleh Anwar Ibrahim, pada hari sabtu lepas amat memalukan negara. Perhimpunan haram setelah gagal memperolehi permit dari pihak berkuasa itu diteruskan oleh Raja Beruk jalanan dan kuncu-kuncunya itu.

Ini jelas mengambarkan Raja Beruk jalanan ini seolah-olah kebal dari raja. Kalau tidak masakan dia sanggup melanggar undang-undang negara semata-mata untuk meneruskan niat jahatnya untuk memberikan gambaran buruk terhadap imej kepimpinan negara ke pihak luar.

Perhimpunan yang berselindung disebalik Bersih itu sebenarnya menyanyikan lagu dongengan untuk menyerahkan memorandum berkaitan tuntutan pilihanraya bersih kepada Yang DiPertuan Agung itu sebenarnya bertujuan mahu melihat sejauh mana kekuatan dan sokongan rakyat terhadap dirinya.

Walaupun ramai yang menganggarkan jumlah yang menyertai perhimpunan haram itu sekitar 30,000 orang, mereka mendakwa dengan lantang menjerit kononnya perhimpunan bermuka talamkan Bersih itu telah berjaya mengumpul lebih 100,000 orang.

Jika benar sekalipun Bersih berjaya mengumpul sekitar 100,000 orang ini bererti tidak ramailah penyokong Anwar yang sebenar-benarnya. Dan selebihnya (beberapa juta lagi) tidak menyokong dengan tindakan yang dilakukan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya.

Tindakan yang dilakukan oleh Anwar ini bukan sahaja mencemarkan nama baik dan maruh Malaysia, malah melemahkan ekonomi negara.Para pelancung dan pelabur sudah pasti akan berfikir berkali-kali untuk ke Malaysia.

Sudah pastinya, seluruh dunia melihat dan mengambarkan negara kita tidak harmoni seperti yang digembar gemburkan oleh media massa seluruh negara. Ini secara tidak langsung turut mengudang rasa takut pelabur dan pelancung luar untuk datang ke Malaysia.

Walaupun pihak polis berjaya mengawal perhimpunan tersebut dari kejadian liar dan ganas, tetapi hakikatnya kita tidak dapat mengawal mata yang melihat aksi perhimpunann yang dirakamkan disetiap pelusuk bandaraya Kuala Lumpur.

Usahlah kita menjadi ahli perhimpunan haram, hentikanlah perbuatan yang tidak mendatangkan faedah yang memburukan nama baik negara ini.

53 comments:

bro_jinggo November 12, 2007 at 1:31 PM  

Tak lah ramai sangat beruk jalan ni keluar, lebih kurang seratus ribu orang sahaja. Bolehlah dikata tak samapai suku dari penduduk Malaysia.Ramai lagi orang yang datang rumah terbuka Khairy di Rembau.

Langsung tak tergugat pun kerajaan Malaysia.

Yang peliknya kenapa oranng Pas lebih ramai dari orang Adil. Hairan bin ajaib. Penyokong keadilan tak berani keluar penyokong Pas pula yang jadi beruk jalanan Anwar.

Kesihan... insaflah Pak lebai oi, dari pada jadi golongan yang tak tentu arah.Baik duk surau beramal ibadat pda allah, dapat pahala. Daripada gi malaung tak tentu arah sembahyang tah kemana?

wat malu kat anak yang tengok muka mak bapak diorang masuk tv seolah-olah buruk terhegeh-hegeh dijalan raya.

ameer ali,  November 12, 2007 at 1:59 PM  

kami berarak melaungkan Allahu Akbar!

bukan macam kalian, jerit Hidup Melayu.

kami besarkan Allah, bukan besarkan bangsa.

sebelum berarak, kami bersolat jemaah di Masjid Negara, tp kalian sebelum bersidang, lepak minum kopi sambil isap rokok di coffee house pwtc.

celakalah kalian pengkhianat negara! celakalah kalian pengkhianat bangsa!

kalian itulah yg sebenarnya beruk..yang ditunggangi oleh khairy jamaluddin!

UMNO..ptuih!

bro_jinggo November 12, 2007 at 2:50 PM  

Marah nampak brader...
Beginikah cara orang Pas dan keadilan bercakap. Sungguh memalukan.

Saudara yang berselindung disebalik kopiah putih, jangan terlalu angkuh dengan dasar pemerintahan parti anda.

Kami pun orang islam juga, tapi tidak pernah menunjuk-nunjuk seperti kalian semua.

Saudara kita kini berada dizaman kemajuan. Bukan lagi zaman batu...
Kalau ia pun saudara marah pada saya berdebatlah secara elok, tak baik maki orang.

Saudara saya amat mengalu-alukan kedatangan saudara didalam blog ini... saya hormati saudara sebagai rakan seperjuangan saya, tapi apabila saudara memaki dan memburukan pemimpin saya, saya tidak boleh terima.Seperti juga saudara yang tidak boleh terima kritikan dari saya.
-----------------------------------
sebelum berarak, kami bersolat jemaah di Masjid Negara, tp kalian sebelum bersidang, lepak minum kopi sambil isap rokok di coffee house pwtc.
-----------------------------------
Sikap saudara terlalu takbur, dan ego... ini bukan ajaran islam.Sekiranya saudara orang Pas atau PKR ini amat memalukan.memalukan...

Salam hurmat...

wakden,  November 12, 2007 at 3:11 PM  

elok lah... si parti pas pun telah di pergunakan oleh si anwar tuh.
anwar dah memperalatkan pas dengan mudah.
keadilan tidak pernah mempunyai ramai pengikut seperti parti pas, dan anwar dah mempergunakan pengikut pas untuk membuat demonstrasi jalanan.

parangsasau,  November 12, 2007 at 3:31 PM  

ameer ali said...
kami berarak melaungkan Allahu Akbar!

bukan macam kalian, jerit Hidup Melayu.

kami besarkan Allah, bukan besarkan bangsa.
-----------------------------------

Rasa-rasanya ameer ali ni dah tersalah fakta.

Memang kami sering melaungkan hidup melayu kerana kami mempertahankan hak orang melayu, memperjuangkan hak bangsa dan agama.

Kami bukan dayus seperti kalian, tunduk dengan orang kafir, berpelukan dengan orang kafir. berjuang bersama orang kafir. Dulu kata Pas memperjuangkan islam tp apakah yang sebenarnya dilakukan oleh Pas bersatu bersama orang kafir untuk menjatuhkan saudaranya sendiri. Inikah pejuang islam namanya.

Pas, Adil, DAP bersatu untuk jatuhkan UMNO. Apa erti semua ini. Wahai saudaraku sila beri penjelasan.

Adakan DAP tu saudara Islammu... jawablah ameer ali... bukalah serbanmu jika kau mengaku DAP itu saudara mu...

UMNO laungkan Allahu Akbar ketika solatnya...

tukangkarut,  November 12, 2007 at 3:42 PM  

Akupun rasa sedih macam mana Pas boleh digunakan oleh Anwar tu...Selama ini aku mati-mati hormat sama PAS tapi mereka dah kurengkan keyakinan aku terhadap perjuangan mereka....

Yang aku kesalkan kenape lak mereka boleh agung-agungkan si Nuaq tu..Sampai sanggup biarkan dia berucap dengan anguhkannya sekali, atas bumbung lak tu...

sedih! aku sedih...Kenapa zaman Arwah Fadzir Noor dulu tak jadi macam ni...Respect Nik Aziz kerana tak ikut serta, Nik Aziz bukannya bodoh.....Dia dah dapat baca semuanya dan sebab itulah dia tak campur.....

zikri,  November 12, 2007 at 6:37 PM  

mereka2 ni berdemontrasi mennusahkan mak ayah aku dr n9 nak ke kl la.

berjam2 tersangkut nak gi rumah org kenduri.

tolonglah...cukuplah..
demontrasi semacam ini merbahaya.boleh menyebabkan rusuhan.

kita ambil la contoh2 negara2 seperti pakistan,myanmar,bangladesh.ini ke rupa demontrasi yg kita nak...

konon2nya secara aman...kalo ada pihak yg cuba menangguk di air yg keruh mcm mana?

tak ke haru biru negara kita...

kita ada undang2,ada saluran yg boleh kita gunakan..

Anonymous,  November 12, 2007 at 10:51 PM  

Yang memalukan negara kini ialah PM yang dok duduk menghadap celah kelangkang bini dia! Dia buat muka tembok aje! Rakyat suruh blah tapi masih tersengih-sengih syok sendiri! Tengoklah barisan kabinet tu sendiri! Kebanyakannya cakap macam orang tidak berpelajaran langsung! Cakap main ikut sedap mulut! Contoh terbaik Nazri Aziz keparat tu! Kalau dia boleh maki hamun ikut kepala bapak dia dalam parlimen, mengapa kami sebagai rakyat patut patuh ? Kamu semua ingat rakyat nie boleh dipermain-mainkan seperti budak sekolah tadika? Mengapa kami dihalang dari bersuara? Kami sepatutnya ikut kebodohan Nazri ? Mana dia ketelusan yang dijajnjikan selama ini? Kami masih lagi menagih janji PM. Sampai sekarang janji belum ditunaikan! Nak harapkan Nazri bedebah tu baiklah kami berdemonstrasi di atas jalanraya! Biar seluruh dunia tahu betapa busuknya pimpinan negara sekarang! PM hanya tahu duduk menghadap celah kelangkang bini dia lo!

Anonymous,  November 12, 2007 at 10:55 PM  

PM, Khairy, Nazri, Zam semuanya bodoh belaka! Sama macam makhluk perosak! hanya tahu merosakkan dan menjahanamkan negara! Perangai tidak lebih seperti binatang! Pergi mampuslah semua! Kalau Nazri tahu sebut pondan, adakah dia betul seorang jantan! kalau begitu ayuh turun gelanggang tunjukkan kejantanan kamu! Begitu juga makhluk-makhluk perosak yang lain! marilah turun gelanggang! Jangan nak melalak dalam Parlimen sahaja!

Anonymous,  November 12, 2007 at 11:00 PM  

parangsasau,

MCA dan MIC pun kafir!

bodoh, cakap tak fikir. buat malu je!

Anonymous,  November 12, 2007 at 11:01 PM  

tukang karut,

buat pengetahuan kau, TG Nik Aziz pun ada hari tu.

jangan nak menipulah. kau bukannya pergi pun, toksah cakap banyak!

tukangkarut,  November 13, 2007 at 9:26 AM  

tukang karut,

buat pengetahuan kau, TG Nik Aziz pun ada hari tu.

jangan nak menipulah. kau bukannya pergi pun, toksah cakap banyak!
-----------------------------------

Ini bermakna Nik Aziz dan kuncu2 Pas menjadi pak turut Raja beruk Anwar. Wa wa wa wa malunya
Pemimpin Pas yang tidak mempunyai pendirian sendiri, hanya tahu jadi Pak Turut.

bro_jinggo November 13, 2007 at 9:43 AM  

ISLAM BUKAN PAS DAN PAS BUKAN ISLAM

ISLAM AGAMA ALLAH, PAS CIPTAAN MANUSIA

Islam agama dari Allah, Pas cumalah sebuah parti politik ciptaan manusia yang hanya terdapat di Malaysia sejak tahun 1951. Islam telah wujud sejak beribu abad lamanya sejak Nabi Adam lagi. Ahli Pas boleh dibuang bila-bila saja tetapi berlainan dengan agama Islam yang bukan berasaskan kaedah itu.

BEZA MASUK ISLAM DENGAN SERTAI PAS
Islam seseorang itu apabila dia mengucap dua kalimah syahadah, tetapi untuk menyertai Pas hanya perlu mengisi borang dan mendapat kelulusan parti dengan syarat-syarat yang parti tetapkan.

ISLAM SEDERHANA, PAS MELAMPAU
Islam mengajak jalan pertengahan dan melarang perbuatan melampau, tetapi Pas adalah sebaliknya. Dalam Islam kita diajar bersikap pertengahan (sederhana) dalam segala hal. Firman Allah s.w.t bermaksud: “Demikianlah Kami jadikan kamu umat yang pertengahan supaya kamu menjadi saksi atas manusia.”

Sabda Rasulullah saw, maksudnya: “Binasalah golongan yang melampau (al-mutanattiun)”, diulangnya sebanyak tiga kali.

Melampaunya Pas, sehingga Datuk Nik Aziz Nik Mat sanggup kata Tuhan lebih samseng. Melampaunya Pas, sehingga Datuk Seri Haji Hadi di dalam amanatnya pada 7 April 1981 di Kg. Banggol Peradong, menyatakan jihad dan mati syahid melawan Umno.

ISLAM MEMUDAHKAN, PAS MENYUSAHKAN
Islam memudahkan, tetapi Pas menyusahkan. Firman Allah bermaksud: “Sesungguhnya Allah menghendaki kemudahan bagmimu dan tidak menghendaki kesukaran.” Sabda Rasulullah saw bermaksud: “Mudahkanlah olehmu dan jangan menyulitkan. Gembirakanlah dan jangan menakutkan.”

Berbeza dengan ajaran Pas yang mempamerkan Islam dengan imej yang sukar dan menyulitkan. Contohnya Islam yang dijalankan di negara ini dipertikaikan dan dituduh sebagai tidak Islam.

Pentadbiran negara yang baik dan membawa kesejahteraan sebagaimana tuntutan Islam dipersulitkan dengan berbagai perbuatan menghasut rakyat menentang kerajaan sehingga menimbulkan kebencian, sengketa dan huru-hara.

ISLAM LEMBUT PAS KASAR
Islam mengajar manusia dengan kelembutan dan berakhlak mulia, tetapi pemimpin Pas mengajar supaya bersifat kasar.

Contohnya Haji Hadi dalam ceramah di Bukit Kulim Marang, pada 24 September 1980 menyatakan “Tuhan mahu kita bergaduh.”

Pulau memulau, samseng, tiada tolak ansur, berebut nak jadi imam sembahyang dan seumpamanya lagi adalah mainan Pas yang jelas kasar dan keras.

Dalam pilihanraya kecil Pendang/Anak Bukit di Kedah, Pak Jak (calon Pas Gua Musang) menyelak kainnya menunjukkan sesuatu kepada Puteri Umno.

Begitu juga pemimpin Pas iaitu Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, merebut jadi imam sembahyang dari imam yang bertugas di Masjid Losong Mat Shafie semasa YAB Perdana Menteri bersembahyang Jumaat.

ISLAM BAIK SANGKA, PAS BURUK SANGKA DAN MENFITNAH
Islam menyuruh kita berbaik sangka dan melarang buat fintah, tetapi Pas sentiasa sangka buruk dan membuat fitnah. Orang Umno menentang Pas dituduh (difitnah) menentang Islam. Orang Umno menentang undang-undang hudud ciptaan Pas difitnah (sangka buruk) menentang hukum Allah.

Penceramah Pas, Bunyamin Yaakob menfitnah Dr.Mahathir menonton video lucah dengan cucu. Semuanya sangka buruk bahkan fitnah yang tidak dibenarkan oleh Islam, tetapi pemimpin Pas sanggup melakukannya.

ISLAM LARANG MENGKAFIRKAN SESAMA ISLAM PAS SEBALIKNYA
Islam melarang mengkafirkan sesama Islam, tetapi Pas berbuat sebaliknya. Haji Hadi membuat amanat/ucapan di Banggol Peradong bahawa menentang puak-puak Umno mati syahid, bermakna orang Umno kafir.

YB Abu Bakar Chik pernah mengkafirkan Datuk Shukri Mohamad.

ISLAM MENYERU PERPADUAN PAS MENGGALAK PERPECAHAN
Islam menyeru kepada perpaduan dan tidak membenarkan hubungan silaturrahim diputuskan, tetapi Pas adalah sebaliknya menggalakkan pulau-memulau, sembahyang dua imam, sembahyang jumaat dua setempat, memulau kenduri-kendara, kubur berasingan dan sebagainya kerana berlainan fahaman parti politik.

ISLAM ADIL, PAS ASSOBIYAH QAUMIAH
Islam tidak membenarkan assyobiyah qaumiah yakni tidak membela keluarga, sahabat dan sesiapa yang melakukan kesalahan dan dosa. Sebaliknya Pas membela penyokong dan ahlinya yang berbuat mungkar. Misalnya Dato’ Nik Aziz membela Shanon Ahmad (ahli Pas seumur hidup dan Ahli Parlimen Pas) yang mencarut dengan hujah, Tuhan juga mencarut.

Nik Aziz juga membela pemimpin Pas, Mat Sabu yang ditangkap khalwat dengan Norma di bilik hotel dengan mengatakan dua insane itu diperangkap.

Sedangkan Rasulullah saw bersabda maksudnya “….demi Tuhan yang menjadikan aku, sekiranya Fatimah anak Muhamad sendiri yang mencuri, aku tetap memotong tangannya.”

ISLAM MAJU PAS ANGGAP SEKULAR
Islam menggalakkan kemajuan di dunia dalam pelbagai bidang ilmu pengetahuan, ekonomi, teknologi dan lain-lain tetapi Pas menganggap kemajuan dan pembangunan sebegitu bukan tuntutan bahkan ditafsirkan sebagai sekular (terpisah dari agama Islam).

Haji Hadi waktu berbahas di Dewan Undangan Negeri semasa beliau menjadi pembangkang pernah menentang tindakan Kerajaan BN Terengganu yang mempelbagaikan kursus pengajian di Kusza selain dari pengajian Islam yang khusus.

Anonymous,  November 13, 2007 at 11:21 AM  

Woi laknat + munafik, memang hati ko ni dah itam pekat ngan dosa sebab makan rasuah.

kalo nak tau, ramai member2 UMNO join BERSIH sebab nak hapuskan orang macam kau dan khairy jamaludin si beruk oxfart.

kalo dah dasar hati setan, akan selamanya akan setan.

bro_jinggo November 13, 2007 at 11:54 AM  

Orang yang bodoh memang suka tunjuk kebodohannya sediri.
Assalamualaikum.....

matchemor,  November 13, 2007 at 11:56 AM  

A'kom, bro_jinggo dan parangsasau (parang sasau tak pe, jgn awak yg sasau sudah le)
Ini kali pertama aku masuk wem ni, mulanya nak masuk web antikhairy tapi tak leh bukak plak (mungkin kena sabotaj kot)
Pertamanya aku nak kasi tau enkorang cuba kaji balik kenapa org pas dan keadilan marah sangat kat korang ?
Kalau tak de angin masakan pokok bergoyang !!UMNO yg ada ari ni tak sama mcm umno zaman Tunku dan Tun Razak !Aku pun beralih angin sebab dah muak dgn gelagat pimpinan umno yg ada hari ini.
Aku tumpang sedih tengok percakaran sesama kita org Melayu. Namun begitu apa boleh buat ! Korang mcm langsung tak nampak keburukan dlm umno hari ini (mungkin perut dah kenyang dgn projek2 besar yg dianugerah) atau saje2 buat tak nampak !!
Aku tak sokong umno pun buka kerana namanya UMNO tapi kerana perjuangannya dah tersasar jauh...korang kata pas berbaik-baik dgn dap dan jatuhkan org melayu..aku nak tanya siapa yg sebenar-benarnya memperlekehkan Islam dimata org kafir kalau bukan UMNO !!Ingat lagi tak apa yg Tun Dr Mahathir dah buat semasa pas berura-ura nak jlnkan hudud ? Tepuk dada tanya iman...wassallam

inam kitites November 13, 2007 at 1:22 PM  

Beruk ngn monyet memang sama
inikan pula KERA yang dibela oleh si JAAN.

Ada jawatan untuk dipertandingkan diberikan kemenangan tanpa bertanding macam isu minyak dan subsidi.

Premit memang takda tapi sebab tak keluar premit sangat remeh macam alasan kedet sekolah untuk budak nakay.

PM kata pembangkang heret agong ke medan politik dan agong matang dan tak bodoh tapi sebelum 10hb nov. DYM da pekenan untuk terima memo rakyat.

Rakyat yang sebenarnya heret agong sebab pada dialah tempat rakyat jelatanya mengadu.

bro_jinggo November 13, 2007 at 1:52 PM  

Saudara matchemor... mungkin perjuang kita berbeza jadi tak usahlah saudara nak berkhutubah dengan saya, sebelum saudara berkhutubah dengan saya adalah lebih baik saudara baca petikan komen saya yang bertajuk ISLAM BUKAN PAS DAN PAS BUKAN ISLAM.

Disitu sudah jelas isi kandung perjuangan pas.

Siapa sebenarnya yang mulakan percakaran antara melayu saudara... Kaji balik saudara mungkin saudara sudah tersalah tafsiran.

parangsasau,  November 13, 2007 at 2:00 PM  

inam kitites, parangsasau malas nak cerita berulang-ulang kali pada orang yang tak reti bahasa melayu.atau pun pada orang yang saja-saja buat bodoh. ko baca la artitikel yang aku siarkan mengenai isu minyak dan subsidi tu, tak kan itu pun aku nak terangkan satu persatu pada kau.

Ada otak pakai , ada telinga dengar. ko ni bebal ker ????

Lagi satu kalau Anwar betul2 jujur kenapa tak pergi serah memorendum tu dengan pegawai2 dia saja, kenapa mesti mengheret dan mempergunakan orang Pas.

Adakah orang kuat keadilan dah cabut lari.

Kesian...

Raja Petra 2,  November 13, 2007 at 2:25 PM  

Yo bro...
pemimpin kasayangan Anwar di kutuk, dihina, diperbodohkan dalam web http://www.kpmu.net

Artikel bertajuk

1. ANWAR tipu PAS - Pas tipu rakyat kerana Anwar mahu jadi PM.

2. Politik Anwar Poltik Jalanan !!!

3. Anwar Parasit Bangsa

4. Anwar mahu burukkan imej negara di mata dunia

5. Roh Keadilan hidup dalam bangkai Pas - jauhi perhimpunan haram bersih

Anonymous,  November 13, 2007 at 4:06 PM  

Salam Perjuangan,

Kami dah baca dah comment dan artikel yang diterbitkan. Cuma nak simpulkan :

1. Penganjur dan yang datang perhimpunan tak fikir panjang impak perhimpunan yg telah mencemar nama negara, nama Parti@pertubuhan mereka, menyusahkan ramai dan akhirnya memberi kesan yg amat buruk bukan kesan baik seperti mereka jangka.

2. Tahniah pada org yg mengaku jadi pembangkang yg tinggalkan comment sbb kalau pembangkang tu sure PAS @ Keadilan dll. Mengaku keislaman tu macam lebih dari org lain tapi cara comment dan tindakan amat keji kerana menjatuhkan imej Islam. Tu baru betul bertopengkan Islam untuk kepentingan diri dan parti.

3. Kalau nak tau kwn aku parent dia sama-sama buat demonstrasi BALING zaman 70an dulu dengan Anwar. Tau apa jadi bila polis dtg, Anwarlah org terawal lari menyelamatkan diri katanya. Meninggalkan pengikut terkontang kanting berdemonstarasi dan di tangkap polis. So tak hairan di mengekalkan sikap macam tu sekarang. Mempergunakan org lain untuk kesenangan diri, senang sama-sama susah ko tanggung sorang. Org macam tu nak menjadi pemimpin habis la dipergunakannya bila dah tak ada apa2 ko kene sepak keluar dan dia buat tak kenal...

Dr. Stein,  November 13, 2007 at 4:21 PM  

woi bro jinggo tukar nama blog ko ni yg takde maruah kepada pro_beruk je hahahaha....

jgn nak tipu mcm org bodoh la.... bukan kwn aku tak pergi rumah terbuka KJ tu...mane ada ramai yg dtg...kalau nak tipu kata ramai dari perhimpunan 10 hb hari tu nampak sgt ko ni fail matematik hahahaha...

ko ingat BN/UMNO boleh himpun org seramai tu ke...sorry la beb...

kalau BN nak himpunkan org seramai tu mesti kena buat konsert siti nurhaliza, bagi duit tambang, duit poket kepada puak UMNO ko tu...pendek kata mesti byk duit korang habis hahahaa....

dah la wei jgn la jd beruk sbb yg jadi beruk dulu ialah KJ ko tu masa kat IJOK dulu...

kelakar lah korang ni hahahaha....memang keturunan UMNO ni keturunan tak tau malu...

kalau media tak berat sebelah aku ingat lagi ramai org leh dtg weiii

sudah2 la tu jadi beruk..jadilah manusia

Mr.Crowley,  November 13, 2007 at 4:26 PM  

nie bukan pasal anwar ke apa...nie pasal menuntut pilihanraya yg adil la ngok2 semua...

korang semua dah dikasi oleh BN/UMNO sbb tu main hangguk kepala je segala apa Paklah buat....

Paklah dah nak menjahanamkan negara Malaysia pun korang boleh rileks...memang takde otak punya pengikut UMNO....

aku ingat beruk pun reti melawan bila ditindas...maknanya korang lagi hina dan bacul dari beruk....

Anonymous,  November 13, 2007 at 4:28 PM  

Salam Perjuangan,

jinggo bagi tau khairy... ni pesan org lama dia minta aku tulis...

UMNO sudah tidak sama seperti dulu... dulu kami masing-masing tak mahu jawatan kerana bimbang ketidakupayaan melakukan dan memikul amanah yg maha berat demi Agama, Bangsa Dan Negara...

Sekarang... berebut, bergaduh, membenci semata-mata nak jawatan kerana mengejar imbuhan dan kekayaan... apa nak jadi...

Walau tak semua byk org macam nie dalam umno... sedih2, Sampai Paklah pun seperti org lain sekarang... nasihat sahabat-sahabat waktu susah dulu tak dihiraukan, diketepikan... nak bertemu pun payah... mungkin paklah dah lupa waktu sama-sama susah.. waktu dia diketepikan siapa yg masih rela bersama dia...

mungkin dia dengar cakap keliling dan hampir dia... tapi masalah semua yg hampir dok kipas dia... cerita menda sedap2... sampai paklah leka... bagi nasihat pun merapu... idea mentah... tapi paklah dgr jugak dan terima... terlebih percaya kata...

To Khairy... walau kami dah lama tinggal... jaringan masih ada... walau ada org nak kuburkan kami org masih kenal... secara senyap-senyap ko melaksanakan gerakan dan melebarkan pengaruh di bawah. bacaan kami strategi begitu serupa seperti strategi anwar masa nak naik dulu... teruskanlah tapi ingat dalam politik cepat naik tak semesti kekal lama... mungkin asasnya tidak kuat dan tiada ketulusan dan sokongan hanya semata-mata material akhirnya mudah roboh dan tersungkur...

suatu hari nanti khairy mungkin akhirnya sedar.... dan masa itu segalanya terlambat...

nikko,  November 13, 2007 at 4:34 PM  

kepada beruk2 pro_KJ....

apa korang ingat paklah chairmain pekida rakyat takut ke...weiii brp ramai org pekida yg ada kat Malaysia ni...boleh tahan ke pelempang/penyepak 100K lebih rakyat jelata...

UMNO parti bacul la weii....

confirm bacul sbb manusia dia berani sembur air tapi babi kat melaka jgn kata nak pindahkan nak sebut nama penternak babi pun terketar-ketar...

memang ketua2 korang bacul la weii...

sudah2 la tu.........insaflah

cari la pemimpin yg tak takut dgn penternak babi...

aku takut lama2 korang bertukar dari beruk terus jadi babi hahahahaha

kakitidur November 13, 2007 at 5:27 PM  

Bro_Jinggo dulu saya ada se ekor beruk baik sangat. Buat aja apa yang orang suruh. Panjat pokok ke guling-guling ke. Beruk saya ni pun manja juga habis badan saya di cium-ciumnya tapi tempat yang paling dia suka buntutlah. Nak tau apa nama beruk saya tu. Nama dia Bro_Jinggo jugak....

Anonymous,  November 13, 2007 at 5:31 PM  

sblom mengate keburukan org lain cermin dulu keadaan sendiri.jgn kate pembangkang tu teruk.dan kerajaan tu bagus sngt.tiap2 org ade kelemahan sendiri.pikirla sendiri.semua ader otak.

parangsasau,  November 13, 2007 at 5:38 PM  

Dr. Stein pungkok dia dah puas kena belasah kat Anwar dan dia sering menjadi bahan jenaka Anwar ketika Anwar berada didalam duka.

Mr.Crowley merupakan pembangkang yang sering ditaji dan ditaji pungkoknya hingga berdarah oleh Anwar lantas dia bangkit untuk meluahkan kekecewaannya pada UMNO dan mengaku betapa baculnya dirinya.

nikko adalah penternak babi yang kecewa dalam UMNO, Nikko terpaksa dibuang oleh parti UMNO kerana dia terlalu banyak makan babi dan babi sudah sebati dalam hidupnya.

Dan lagi seorang yang tidak berani memberi nick name adalah pemuda Pas yang telah kecewa diatas pencapai Khairy didalam politik. Beliau juga seorang kaki belit yang sentiasa menjual maruahnya kepada Anwar.

Mereka semua ini adalah orang2 bacul yang tidak berani berhadapan dengan Khairy cuma berani meluahkan kata2 kesah dan menjadi pelesit jalanan.

Mereka langsung tidak pernah memegang apa2 jawatan dalam politik hanya mahu menjadi pemberontak politik.

Lupakan sahajalah hasrat anda berempat untuk menjatuhkan Khairy, kalau setakat cakap2 kosong tak payah la brader, beruk dihutan pun boleh bersuara, janganlah andan memperumpamakan diri anda seperti beruk jalanan.
FAHAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous,  November 13, 2007 at 6:35 PM  

who's khairy????

bhng rembau,  November 13, 2007 at 7:45 PM  

anonymous....ko ni klaka la....

ko ni bisnis apa ha?
atau baru nak buat bisnis...

muakekekekeke.....


kaki tido...ko ajk mana?
hikhikhik
mr crowly...ko keje ke mkn gaji...
muakekekeek.....

kaki tido..ko bangun kul bp?

apa la korang ni...gi perhimpunan bersih aritu dah bersih belum...???
muakekekekeke....
aku g gak masa tu...saja seronok2

rupanyer masa ari tu...ramai gak kawan2 aku gi tp bukan pasal join the group...saja nak tgk happenning je...

muakekekekeke...
tp paling best...BERSIH jln raya tu...jadi sampah besepah2 mcm lepas tgk konsert.BERSIH ke...

sebelum nak bersih kan org lain..kita ni kena tau la jaga kebersihan....dah korang berhimpin pun buang sampah merata2...camno jang nak suruh org lain jadi pomborsih...

muakekekekeke

bhgn rembau,  November 13, 2007 at 7:48 PM  

jinggo...denha totap ngan ko...
hidup jinggo...parangsasau...
kita adalah melayu cemerlang gemilang terbilang

KJ ....THE BEST

MR. November 13, 2007 at 8:36 PM  

Bro Jinggo

Lu punyer Boss macam beruk rempuh FRU masa C.Rice datang tu pehal plak? Pesal lu tak nak komen ... lu tgk la sendiri boss lu muka cam beruk dengan patah tangan rempuh FRU ...

Lu nak cakap aper lagi kalo tuanku Mizan dah berkenan untuk membuka pintu istana untuk rakyat merafak sembah mengadu nasib kepada baginda?

Sedangkan tuanku sendiri sudah berkenan, lu org ni saper nak halang2? Kalo zaman dulu, lu orang ni semua dah kene hukum pancung!!

rasidek November 13, 2007 at 10:39 PM  

assalamulaikum.aku memang sangat tak setuju jika dikatakan mereka yang melakukan demontrasi disamakan beruk. sebabnya ko ni lupa sejarah la. apa ko x ingat ka sejarah yang kita pernah buat demo kerana nak tuntut tanah melayu hangan jadi malayan union.masih lupa lagi ka. bahkan beberapa minggu lepas ko x tahu ka peguam-peguam seramai seribu orang pun buat demo. apa mereka ini semuanya beruk ka.aku ni bukannya nak sebelaH mana-mana pihak tapi aku terasa sangat nak respon bila baca yang ko tulis tu. aku sebenarnya tertarik dengan demo yang dibuat oleh peguam-peguam tempoh hari tu. seba apa? sebabnya aku pikir bila ada peguam yang respon tentang masalah kehakiman dalam negara maknanya memnag ada yang tak kena dengan kehakiman dalam negara kita ni, senang cita camnila masalah ko dengan bini ko lagi tagu dari aku ni. jadi samala jgk cam kes ni tentulah mereka tu tahu apa sebenarnya yang berlaku dalam sistem kehakiman negara kita ni. ko renungkanlah. berbalik pada anjuran bersih ari awalnya aku sangka yang hadir demo tu 4 ribu orang tapi aku check balik rupanya polis jer tu yang seramai tu tapi yang datang demo tu lebih dari seratus ribu. peliknya aku pasal apa media tak der bagi tahu pasal ni pas tu x der lak heboh sebabnya tv3 x der langsung siar berita pasal demo tu tapi nasib baik aku bukak tv1 adala jugak. lagi sedih aku dengar berita polis berlaku ganas time demo tu alasannya kerana x der permit. pelik2 kerna permit pun dioarang sanggup sembur dengan pemedih mata padahal x der pun rusuhan yang berlaku yang merusuhnya plak FRU. lagi satu demo ni bagi kau bukan untuk memalukan negaRA tetapi MEMBANGGAKAN NEGARA..........moga demokrasi selamat di Malaysia

MR. November 14, 2007 at 1:37 AM  

bhng rembau,

nampak sangat lu ni jenis tak baca blog org lain ... lu baca blog yg cium bontot boss lu jerrr ...

http://bp3.blogger.com/_1ZXFSpwZDLg/Rza9c60ANDI/AAAAAAAAA-4/Q9P6SD27b6I/s1600-h/Unit-Amal05.jpg

lu bleh baca roslan sms and jeff ooi punya blog ... siap gambar unit amal pas kutip sampah selepas emua selesai ...

mangkuk punya beruk KJ!!

inam kitites November 14, 2007 at 2:30 AM  

hahahaha
parangsasau memang pandai dalam bahasa melayu tapi kebinet sebok dengan mempekasa bahasa malaysia dan ternyata parangsasau tak paham bahasa melayu tapi hanya pandai berbahasa melayu.

sperm memumpamakan kemenangan jawatan dalam pertandingan tanpa bertanding adalah subsidi.

hahaha

pedulik apa anwar jujur atau tidak. jika dia sorang yang hantar bermakna dia yang menderita kerana teknik politiknya.

rakyat turun berjalan kerana menderita dengan sikap parti memerita. jika tidak, apa gunanya agung disisi rakyatnya.

jika agung simbol ketua politik begitu jua rakyat.

pak lah pun ada cakap agung matang dan tak bodo..

100,000 kera tak keluar dari hutan kerna kuasa
100,000 orang keluar ke jalan untuk dibela.

(best jugak bergurau dalam komen nih)

Anonymous,  November 14, 2007 at 3:35 AM  

lihat 4000 SAHAJA kE, ATAU CUBA BELAJAR KAT SEKOLAH RENDAH .. SEMULA KAALU POLIS YG DIPERLUKAN UNTYUK MENGAWAL PERHIMPUNAN 4,000 BERAPAKAH JUMLAH ORANG YG BERHIMPUN... MESTILAH 4,000 PANDAINYA...

allegro424,  November 14, 2007 at 6:54 AM  

bangang giler....
ko tak sedar....
sabah dan sarawak banyak voters gak...
cakap seolah2 selangor dan kl tu jer yg mewakili malaysia.

pemikiran sempit!!

Dr. Stein,  November 14, 2007 at 10:54 AM  

wei bro_jinggo dan parangsasau

ko suka pungkok ke asyik sebut pungkok je..hahahaha

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

kakitidur November 14, 2007 at 2:03 PM  

Asyik-asyik parangsasau. Kau ni memang betul tak tahu malu. Nak kat jalan aku aja. Kau simpan ajelah nak bodek KJ. Nama kau tak ada dalam senarai anugerah dia. Lupakan ajelah. Hidung busuk punya orang.

Anonymous,  November 15, 2007 at 10:13 AM  

Salam perjuangan,

ehhh... mari kita teliti sama-sama, beruk zaman sekarang pandai tau... makin hebat dan berkualiti...

pandai marah-marah, maki-maki tau... tapi dalam bahasa beruklah... tak percaya pergi zoo... sure boleh tgk ida gaduh2... maki2... memekik2... biasalah beruk+monyet...

ada satu lagi beruk nie advance sikit... pegi sekolah atau masuk U kut... apa??? tak percaya ada...

cuba tengok ruang comment nie... byk beruk-beruk yg terasa hati dan hantar comment... pehhh!!!! sapa makan cili dia terasa pedas...

zaman teknologi beruk-beruk pun advance guna internet. senang citer sapa terasa dia beruk ha ha ha ha....

renung-renungkan selamat berjuang

Anonymous,  November 15, 2007 at 2:24 PM  

Level 37

Perhimpunan BERSIH memalukan pihak pemerintah yg diterajui rejim BN krn telah tersebar ke serata dunia bhw rejim ini melakukan penipuan besar-besaran pd setiap kali PRU. Apa yg BERSIH usulkan supaya SPR sediakan platform yg adil kpd semua parti yg bertanding & bukannya memastikan BA utk menang sebagaimana dugaan junta Umno. APA YG PELIKNYA KENAPA REJIM BN YG LEBIH BERSUARA DARI SPR??? Bukankah ini tlh menjelaskan dgn sejelas-jelasnya bhw SPR tlh dikuasai REJIM BN???

bhgn rembau ni,  November 15, 2007 at 9:13 PM  

MR.

kesian unit amal Pas kena buat amal BERSIH kan sampah2 yg korang dah buat.kata nak g BERSIH.pastu buang sampah merata2.ye la...BERSIH LA namanya.sebab tu la kena sapu sampah.

kesian....

apla punya sengal,demtrasi buang sampah merata2,pastu g buat amal BERSIH sampah lak.

nmpk sgt la korang ni x bersih punya kaki....

camner la nak g BERSIH org lain.sendiri koorkan tmpt,sendiri kasi BERSIH!!!!

anti-UMNO,  November 16, 2007 at 12:14 AM  

Perhimpunan bersih telah membuktikan bahawa rakyat bangkit menentang ketidak adilan dalam pilihanraya..

ini perhimpunan rakyat ....sedarlah UMNO jangan nak bohongi org2 kampung dgn media2 propaganda...korang tahu tak jumlah yang dtg adalah melebihi 100 000 org...dan diadakan dengan aman tanpa kerosakan harta benda pun. dan menguntungkan peniaga2 kecil yg berniaga disitu.

dah la menteri pun cakap kurang ajar semasa di temubual al-jazeera, speking teruk lepas itu nak mempertikai wartawan asing..malu la sikit ...korang semua yang memalukan negara...

Bekas Ahli UMNO,  November 16, 2007 at 12:27 AM  

kesian pak lah dan menantu beruknya khairy...sangkakan perhimpunan ini kurang mendapat sambutan..siap pantang di cabar...
tetapi lihat lah begitu ramai sekali rakyat yg datang ke perhimpunan aman itu...tanpa kekacauan dan kerosakan harta benda sehinggakan media UMNO takut nak menyiarkan berita org yg ramai itu, takut rakyat terkejut..

ingat perhimpunan ini telah di perkenankan oleh yang di pertuan agong...jika tidak mengapa mereka boleh sampai ke istana negara tanpa halangan dan di sambut oleh pegawai istana ...menghantar memorandom.
ini menunjukan rakyat begitu setia taat dan patuh kepada raja dan negara seperti yang terpadapat dalam RUKUN NEGARA iaitu "KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA" bukanya kesetiaan pada UMNO ..
rakyat sekarang sudah membuka mata..selama ini rakyat banyak di tindas oleh UMNO..UMNO skrg bukan lagi utk membela orang2 melayu tetapi membela kroni2nya dan saham2 serta projek ahli2nya,
ORANG MELAYU ketinggalan pun di sebabkan UMNO..tidak seperti zaman2 tunku Abd Rahman, Tun Abd Razak dan Tun Hussein On yang bersungguh2 membatu menaikan bangsa melayu..

Anonymous,  November 16, 2007 at 10:26 AM  

oii... 100,000 org ape... cuba kira betul-betul kalau campur polis, fru, bangla dgn indon kontrek kat area tu pun tak sampai la... aku pegi aritu rasa-rasa 4 ribu lebih je yg datang. nak buat gempak biar bertempat beb... ingat rakyat kita tak sekolah ke... tak reti kira.

sah yg tak sekolah nie beruk. ye tak?? ... kira pun tak pandai... ko pegi ke yg kata sampai 100,000 org. pakai baju kuning macam pembawaan budaya kuning... Agong pun tak ambil pot ko datang... kalau betul agung sokong sure aging sendiri turun terima memorandum tu... macam gelombang rakyat di thailand raja openly bagi sokongan.

kawan aku kat istana kata... memorandum yg ko hantar tu agong tak tengok pun. terbiar kat atas meja dato apatah... yg terima momorandum ko tu... silap2 masuk tong sampah... sbb useless.

pigi dah kata gelombang kuning konon dapat sokongan agong... mana ada korang nie buat citer pembohong no 1. mana bukti agong sokong... dia tak cakap apa pun... korang nie syok sendiri... ha ha ha... kesian.. biasalah beruk dapat bunga.. seronok sangat setakat syok sendiri kui kui kui...

insaflah... jumpa masa pilihanrayalah kalau berani... sibuk kata SPR tak adil. kalau tak adil baik menipu je bagi satau malaysia UMNO pegang. Abis kelantan dgn terengganu tu pernah je pembangkan tawan... apa hal???

klu tak terlus dan bersih sure tak ada peluang korang memerintah kelantan n terengganu dulu... yelah sampai gondol balak ko kerjakan... untuk kemewahan PAS. buktinya duit balak tu yg ko guna untuk pas beli bangunan PAS kat KL tu kan?

jawab-jawab...

Anonymous,  November 16, 2007 at 2:10 PM  

hai ko ader bukti yg pas tu mkn duit balak haram?jgn tulis jer.pegi la siasat.tah2 kerajaan pusat yg dpt duit tu.tulis mcm bagus jer.sape yg x sekolah ni.kalo ko tu org yg jenis xyah bayo cukai mmg la x kisah.tp org yg bayo cukai.then x dpt ape2 pon drpd kebaikkan bayo cukai.baik xyah.duit rakyat wat mentekedaghah sendiri.ni la umat akhir zaman.speaks louder than action.

kakitidur November 16, 2007 at 3:10 PM  

Ala. Apa nak susah-susah. Sekarang ni ada yang anti BN dan ada yang pro BN. Kita ni semua insyaallah berugama Islamkan. Kan dalam Islam tu ada pembalasan kepada setiap perbuatan baik atau buruk. Kan dah dikatakan kalau kita buat salah dan berbuat dosa dengan Allah boleh minta ampun pada Allah tetapi kalau buat salah dan menipu kepada manusia kita kena minta maaf pada manusia tu juga. Ni lah yang dikatakan win-win situation yang dicipta oleh Allah untuk manafaat manusia semua. Apa kata kita percaya apa saja yang dikatakan oleh pihak kerajaan (apa yang dikatakan kita percaya tetapi dalam pilihanraya pilihlah parti politik yang kita sokong) dan jikalau mereka ni menipu atau membohong, kita tuntut kat akhirat kelak. Kita jangan maafkan dosa tu (yang kita pun tak sedari sebab mereka membohong/menipu) selagi mereka tidak datang kat kita dan meminta maaf. Cuba fikir kalau lah mereka ni melakukan pembohongan, kejam , zalim keatas rakyat tentu dosa mereka besar terhadap kita dan setidak-tidaknya di akhirat nanti bila kita kekurangan pahala kita boleh mengambil pahala mereka atau memberikan dosa kita kepada mereka dan balachi-balachi mereka. OK tak. Dah jangan gaduh-gaduh lagi. Dalam Islam semuanya enteng itulah di buat dosa dan pahala. syurga dan neraka. Ni pun lah ynag dikatakan saham di akhirat. Selamat.

Anonymous,  November 19, 2007 at 12:23 PM  

Bersatu,kita bersatu
Menjunjung Hasrat yang satu
Tipu terus menipu
Kita Tipu MELAYU

Bersama, kita bersama
menjunjung hasrat semua
berjasa kepada isteri, anak menantu dan bini

Lambang kita yang gagah
dipandang keji dah haprak
Bersatu,bersedia, khianat cogankatanya

umno Terus lara menipu rakyat Malaysia..

benci tengok org jilat bontot,  November 19, 2007 at 9:08 PM  

Ok. Just to point this out to bro jinggot. You said:

ISLAM BUKAN PAS DAN PAS BUKAN ISLAM

ISLAM AGAMA ALLAH, PAS CIPTAAN MANUSIA

I would like to add:

ISLAM HADHARI AGAMA PAK LAH.

What's wrong with the current version of Islam? Why does Bodohlah feel the need to 'improve' Allah's religion? Hypocrite. Think's he god or 'the chosen one'.

Would love to piss on him. But then again he might enjoy it.

Anonymous,  November 20, 2007 at 12:44 PM  

susah cakap dengan org lembab ni...

Islam Hadhari bukan versi baru Islam lah... lembab nya...

Tulah jadi pembangkang terus butakan hati dan perasaan bukan nak kaji dulu teliti fakta...

Pegi baca apa Islam Hadhari dr sumber yg betul jgn dengar cakap2 org kat kedai kopi atau mulut busuk pembangkang yg bercakap tanpa ilmu tapi lebih kepada perasaan dengki dan ingin merosakkan ummat...

Jaga-jaga soal akidah ni... jangan pandai-pandai ulas tanpa ilmu... silap2 sesat ko jadi org kafir...

renung-renungkan, salam perjuangan

Dr. Stein,  November 21, 2007 at 3:42 PM  

Kepada yg kutuk perhimpunan BERSIH dan penyokong setia UMNO tahniah anda terbukti seorang yang begitu tinggi semangat cintakan Paklah dan menantu beruknya . Namun begitu boleh diperincikan anda juga seorang yang disenaraikan seperti berikut:

1) suka makan pisang (mcm beruk)
2) rela diperbodohkan UMNO setelah mendapat habuan pisang tersebut.
3)tak tahu undang2 hak asasi manusia
4)matematik fail( UPSR)
5)taksub dgn pemimpin yg kuat tidur mcm paklah.
6)pengkhianat bangsa melayu
7) muslim dgn mahzab imam Hadhari (mahzab ni lebih suka anjur konsert2 dan pesta2)
8)fitnah pembangkang kafir sedangkan dia tak tau dia tu yang dia dah lama kafir.
9)tak sayang keturunan dia masa hadapan kelak (suka tgk anak cucu dia merempat masa akan dtg)
10)minda bukan setakat cetek malah dungu.(tak bleh nak beza samada diri dia dikelentong atau tidak oleh BN)
11)tak tahu warna kuning itu warna di Raja sbb tu rakyat membawa tema warna kuning.
12)selalu percaya kelentong dan fitnah ketua2 UMNO mereka terhadap pembangkang.(org jenis ni kalau ketua2 diorg ckp lembu boleh berkata2 pun silap2 diorg percaya)
13)tak emosional langsung walaupun kena tipu berkali-kali(org jenis memang takde perasaan malu)
14)suka menyokong membuta tuli ketua2 dungu mereka (kalau sokong membuta tuli ketua2 pembangkang yang berwibawa takpe asalkan jgn ketua2 dungu mcm UMNO)
15)berpendidikan tapi dungu dan tahap kebodohan menyamai org tak habis sekolah rendah.
16)tak suka langgar undang2(kononnya) tapi bodoh pasal undang2.
17)suka berkawan dgn penternak babi
18) memandang babi lebih mulia dari manusia.
19) tak rasa bersalah bila tertembak manusia tapi kecut telur tgk babi
20) suka harga barang2 naik sbb mereka2 ni jenis berduit dan tak kisah sbb tiap2 bulan tokey judi dan penternak babi sponsor duit poket.

bhgn rembau,  November 29, 2007 at 6:34 PM  

MR. said...
bhng rembau,

nampak sangat lu ni jenis tak baca blog org lain ... lu baca blog yg cium bontot boss lu jerrr ...

http://bp3.blogger.com/_1ZXFSpwZDLg/Rza9c60ANDI/AAAAAAAAA-4/Q9P6SD27b6I/s1600-h/Unit-Amal05.jpg

lu bleh baca roslan sms and jeff ooi punya blog ... siap gambar unit amal pas kutip sampah selepas emua selesai ...

mangkuk punya beruk KJ!!

November 14, 2007 1:37 AM

Mangkuk punya beruk x der beb.mangkuk jamban yg dah nak pecah kat umah setingarden pantai dlm ada.ko nak ke?nanti aku suruh mat2 bangla yg x der kerje tu gi kutip kasik kat ko.
eh..apa adress ko mangkuk jamban.?senang nak deliver mangkuk jamban..nak taik sekali pun boleh?berapa kilo ko nak?

muakekekekeke.....bodoh punya olang.suka hati mau bilang olang lain mangkuk.

Anonymous,  June 28, 2008 at 10:50 PM  

YB Khairy = Yang Bodoh Kairy @ Yang Babi Khairy...
pukima khairy punya... bapa khairy bapak ayam... ibu khairy pelacur... khairy anak babi daripada keluarga babi...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP