Monday, November 26, 2007

PELIK !! PEMIMPIN PAS HIDUP KAYA

By : jinggo


Rumah mewah milik salah seorang bekas wakil rakyat PAS di Kuala Terengganu yang dianggarkan bernilai hampir RM 7 juta.


Villa Mewah Azmi Lop Yusof (Bekas Wakil Rakyat PAS ADUN Bandar)

Cuba anda selidik kehidupan bekas wakil rakyat PAS dan sisa wakil rakyat PAS yang ada. Kalau jinggo tulis, nanti ada yang tidak percaya. Cuba tengok kereta apa yang Wan Muttalib pakai, berapa nilai nombor kenderaannya (PAS 13) dan berapa harga rumah dia. Tengok pulak rumah Azmi Lop Yusof, Mustafa Ali dan ramai lagi. Lihat juga kereta apa si Harun Taib pakai. Ada bekas wakil rakyat PAS sudah membuka kedai emas dan sebagainya.



Rumah wakil rakyat PAS Kawasan Wakaf Mempelam, Wahid Endut.



Pendedahan dalam akhbar mengenai kesusahan rakyat di Kawasan Wakaf Mempelam.

Kemana pergi wakil rakyat PAS kawasan Batu Buruk ? YB PAS senang, rakyat kebuluran.




Rumah mewah wakil rakyat PAS kawasan Batu Buruk, Wan Muttalib Embong yang sedang dalam proses ‘renovation’.

Keadaan rumah mewah YB Dato' Wan Muttalib (ADUN Batu Buruk) sedang dalam proses pembesaran sedangkan masih ada penduduk kawasan Batu Buruk yang hanya makan nasi berlaukkan GARAM campur KICAP sahaja.

26 comments:

wak_ganulening,  November 26, 2007 at 1:01 AM  

Wak pun hairan dengan isu itu. Tapi Cuma Wak fikir, kalaulah benda semacam itu berlaku ke atas pemimpin BN, maka cepat-cepatlah puak PAS buat tuduhan.

Bodohnya dalam hal ini ialah penyokong PAS sendiri. Mereka itu menjadi hamba. Ada rakyat di DUN Batu Buruk yang wakil rakyatnya ialah Wan Mutalib hidup melarat.

Makan nasi dengan kicap dan Harakah sebagai kitab sahih bukhari PAS pun melaporkan perkara tersebut. itu bukan media perdana. Malangnya wakil rakyatnya hidup kaya raya. Mungkin juga puak PAS beranggapan menjadi wakil rakyat pembangkang tak perlu ambil cakna sangat hal rakyat. Maklumlah semua itu jihad Fi Sabilillah.

wak_ganulening,  November 26, 2007 at 1:03 AM  

Masalahnya, kalau untuk rakyat tu semuanya jihad fi sabilillah tetapi bila pemimpin, semua dia nak kebas. Pemimpin macam ini tak kesian langsung kepada rakyat bawahan.

Orang kampung hidup kais pagi, makan pagi dan begitulah seterusnya. Tapi duit mereka habis dimasukkan ke dalam plastik (supik nghokngak dalam bahasa Terengganu) setiap kali mereka pergi mendengar ceramah PAS.

Ada orang PAS yang abaikan keluarga semata-mata nak beri derma kononnya jihad Fi Sabilillah.

bro_jinggo November 26, 2007 at 1:07 AM  

Wak jangan marah... mereka buat semua ini kerana jihad Fi Sabilillah.

Hidup tergadai pun tak pe janji jihat Fi Sabilillah.

Yang kaya raya pemimpin Pas

Penyokong Pas semuanya jihat Fi Sabilillah.

Fikir-fikirkanlah wahai saudaraku...

labah-labah November 26, 2007 at 9:08 AM  

Rakyat hidup susah, pemimpin Pas hidup kaya raya. Inikah pemimpin yang kita mahukan. Bangsat!!!

Jika pemimpin Pas benar2 ikhlas, mereka sepatutnya membantu rakyat yang hidup didalam kemiskinan!

Bukanya beli rumah sampai 7juta. Bantu rakyat dahulu, apalah salahnya jika berbakti untuk rakyat,janganlah pentingkan hal2 peribadi sahaja.

Lagi satu nak tanya? dari mana datangnya duit sebanyak itu.

Ni mesti kena siasat.

Staff pantai medical,  November 26, 2007 at 1:57 PM  

sdr bro jinggo sila nafikan masa nuri bersalin all lobby pantai medical ditutup pada utk diberi layan istemewa pada kera jadian(bos kau) n bini dia.Sapa dia?Itu hospital awam.

Mr.Crowley,  November 26, 2007 at 3:02 PM  

ala baru sorang pemimpin pas punya hal dah nak kecoh...sedangkan beratus-ratus pemimpin UMNO ngok ko tu lagi teruk....

korang tu lagi bodoh...kena tipu dgn UMNO hidup2.

Khairy Jakun,  November 26, 2007 at 4:10 PM  

Setakat tuduh tak mainlah, pergi siasat dulu. Kalau dah bekas, apa yg perlu d kecohkan lagi. Nak bina rumah setinggi KLCC pun tak heran. Apa yg herannya skrg ni ialah pemimpin kumpul kekayaan ketika memegang jawatan sebagai wakil rakyat mcm pemimpin junta Umno(BN). Kalau betul bersih & berani, declare aje kekayaan sendiri. Barulah tuduhan itu boleh d terima pakai.

BPR,  November 26, 2007 at 4:32 PM  

Sejak bulan Mac 2004, secara kasar, pendapatan yang sudah dan akan diperolehi oleh Khairy Jamaluddin melalui kegiatan rasuah dan penjualan aset-aset strategik negara adalah seperti berikut:

1.Komisen daripada penjualan 5% saham TM kepada Temasek Holdings Singapore – RM 16 juta.

2.Komisen daripada pembelian saham M1 oleh Khazanah dan TM – RM 6 juta.

3.Jangkaan komisen daripada penjualan 5% penjualan saham TM kepada Temasek Holdings Singapore – RM 17 juta.

4.Jangkaan komisen daripada penjualan aset Danaharta – RM 85 juta.

5.Jangkaan komisen daripada penjualan aset sampingan FELDA kepada Temasek Holdings dan DBS Bank – RM 30 juta.

6.Jangkaan komisen daripada peruntukan saham Bumiputera dalam syarikat milik asing – Syarikat 1- RM 15 juta.

7.Jangkaan komisen daripada peruntukan saham Bumiputera dalam syarikat milik asing – Syarikat 2- RM 20 juta.

Jumlah keseluruhan rasuah dan penyelewengan aset-aset strategik negara yang berjaya diperolehi oleh Khairy Jamaluddin dianggarkan bernilai RM 189 juta. Ini merupakan nilai yang dapat dilihat oleh umum.

Jadi sekarang siapa yang rasuah? Masih mahu mempertahankan pemimpin korup sebegini?

Anonymous,  November 26, 2007 at 5:01 PM  

Wahai Melayu Melayu

Korang ni pandai jeh buat tuduhan tuduhan melulu. Memang dia kaya, ada saham kat Khind dan lain lain kompeni.

Tak salah bekas ADUN ada rumah besar, ada business sendiri lagi, maklum lah dah berumur, lain macam kau punya Khairy, baru macam keluar bulu sedikit, dah jadi director!

Lain kali pakai google, cari lah nama si Azmi Lop Yusof kat search box. Pakai internet pun tak tahu, si pengampu besar ni.....Teruskan melayu okie!

Teruskan Melayu

kuli Batak,  November 26, 2007 at 5:20 PM  

ala...tu pun nak kecoh..biar lantak la diaorg nak kaya apa ke dah rezeki diaorg asalkan jgn rezeki dtg dari sumber2 yg x baik..mcm rasuah ke dll..
org umno pun kebanyakan kaya gak ..sampai ada rumah banglow, ada bisness dll....

Kami tak takut khairy,  November 27, 2007 at 1:22 AM  

bro jinggo..
insa allah kami akan dedahn kan jet peribadi bapa mentua bos kau kat dalam semua blog kat malaysia.Biar rakyat tahu siapa pm mlaysia ni.Lagi satu kami akan dedahkan perbelanjaan khairy guna duit kerajaan melalui kuasa bapa mentuanya...Tunggu...kami akan dedahkan di bpr dan minta bpr siasat kahiry.

brok_binggo,  November 27, 2007 at 10:45 AM  

ala jgn la dedahkan...kesian la kat khairy kesayangan intan payung bucuk kami tu..habis la nanti projek yg dia janji nak bagi kat aku tu woii...kalau dia takder...bontot sapa plak kami nak jilat...korang nie...bagi la can...

Anonymous,  November 27, 2007 at 10:45 AM  

macam mana pula zakaria yang buat istana atas tanah untuk perumahan awam tu? banyak toilet pula tu! ada kolam renang hadapan rumah! itu kau tak nak highlightkan! mengapa ye guna gambar macam nie tuduh pas ? Tuhan sedang memerhatikan anda! Jangan ingat kau boleh terlepas!

Wei Liam,  November 27, 2007 at 3:40 PM  

Inikah modal utk kempen nanti?? Isyhh...isyhhh... kesian betul. Cerita dah basi boleh timbul balik ye. Kalaulah BPR d beri kuasa utk menyiasat & mendakwa pemimpin, rasanya hanya tinggal sorang dua aja yg bersih. Yg selebihnya tu dah confirm masuk ke dalam.

inam kitites November 27, 2007 at 6:36 PM  

hahahah
apa igt umno jer terer buat camtuh...

baru sikit dah melatah,
low minded..
ini ker yang di katakan minda klas pertama yg diwar-warkan oleh si bapak mertuanya.

hahaha

minda klas pertama.

kakitidur November 28, 2007 at 10:18 AM  

Alaa. Zaman ni bang semua gambar tu biasa aje. Rumah banglow saya sendiri harga dalam lebih kurang 450,000.00. Ambik loan bank bayar RM3,800.00 sebulan. Saya ni buat bisnes kedai buku. Saya tengok rumah saya lebih besar dan lebih mewah dari gambar tu. Saya pakai kereta Lexus SUV. Harga dalam RM280,000.00. No plate --- 60. . Sekarang ni normallah bang. Saya tak payah masuk politik pun boleh pakai semua tu. Hanya perlu ada otak sedikit. Ni saya tinggal kat Kuala Lumpur kalau kat Kuala Terengganu tu tentu lebih murah.
Tapi yang saya tengok wakil rakyat BN uuh rumah diaorang lagi lebih dasyhat. Tap payah tengok rumah wakil rakyat UMNO pun tengok aje rumah Raja AP dekat Tasik Titiwangsa tu. Melelih air lior. Tempat letak kereta saja dah macam rumah saya.

bro_jinggo November 28, 2007 at 3:32 PM  

9 PERKARA LAPORAN KEPADA BPR TERHADAP PEMIMPIN KERAJAAN NEGERI KELANTAN

1.Salah guna kuasa oleh seorang anggota Exco.


2. Laporan penyelewengan Pengarah Urusan Air Kelantan Sendirian Berhad (AKSB).


3. Isu kegagalan pengurusan AKSB kerana kroni yang dilindungi Exco terbabit.

4. Pembinaan kedai oleh Majlis Daerah Machang.

5. Pembelian kambing jamnapari yang melibatkan dana Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK).


6. Penyelewengan kawasan balak yang kononnya untuk dibuka ladang getah sedangkan ia bertujuan mendapatkan hasil balak.

7.Penyelewengan pembelian lot tanah Mukim Gual Periok.

8.Laporan ke atas Perbadanan Menteri Besar Kelantan dan Pengarah Urusan KPK.


9.Pembangunan Bandar Baru Tunjong yang melibatkan percubaan menjual tanah rezab Melayu.


Selama ini Kerajaan Negeri Kelantan yang bernaung dibawah parti Pas begitu galak menyuarakan penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan parti BN. Namun, ia hanya sekadar omongan tanpa sebarang bukti sahih.


Ternyata segala salah laku yang cuba mereka sembunyikan dari pandangan umum masyarakat turut mengundang rasa jelik dan tidak puas hati rakyat terhadap mereka juga. Dengan adanya laporan seperti itu, biarlah Pas memberi jawapan kepada BPR lantas tindakan yang wajar bolehlah diambil.

zikri,  November 29, 2007 at 5:31 PM  

kita jgn membabi buta menyokong.bukan semua org Umno tu buruk perangai,bukan semua juga orang2 Pas yang tak baik.
begitu jg Keadilan.tak semua yg teruk.
ada juga yg baik budi pekerti.

tapi kita seharusnya bertindak secara dewasa.berfikran secara waras,kita semua tahu yg mana buruk dan baik.yg mana tak baik kita tolak.yg mana baik kita ambil jd kan panduan dan ikutan.

masalah rasuah ini bukan hanya terjadi dlm Umno shj,Pas,Keadilan,dan berbagai2 parti lg.

tidak ada parti yg ditubuhkan diMalaysia ini wujud semata2 mahu kan keburukan.semuanya demi kebaikkan.

jika pemimpin kita itu tak betul,kita tegur secara baik.tak ada insan yg suka diri mereka dicaci nista.

kita org melayu ini masih ada sikap iri hati,dngki.dgn kejayaan serta kemajuaan org lain.hindarkan lah perbuatan2 negatif ini.jika mereka2 semua ini maju,berjaya spt KJ maka seharusnya akan lebih ramai lah org lain nak menandingi kehebatan dirinya.

bukan dgn cara mencarut2,memaki2.
tanya pd diri masing2,apa kehebatan diri anda?apa kemampuan diri anda?apa sumbangan anda?

anti rasuah,  November 30, 2007 at 5:52 PM  

haa...betul ker rasuah kat kelantan ..kenaper baru nak kuarkan isu ini time dkt pilihan raye ....
korg main tuduh jer kan ...bpr x ckp aper2 pun lg korg dah lebih...tunggulah kebenarnye dulu ....

umno07 November 30, 2007 at 6:30 PM  

oi jinggo,,ko tutup je blog ni...mjority comment x suka kt kj n umno...so drpda mghabiskan duit rakyat bayar kat ko yg menegakkan kbatilan ni,,baik gna duit slesaikan msalah tol....

anak_merdeka,  December 3, 2007 at 8:33 AM  

pelik!!!memang la pelik...sbb penyokong umno hanye nampak keburukkan org lain je...Korang tak nampak ke korupsi pemimpin2 UMNO kesayangan korang tu???nombor pendaftaran kenderaan sampai RM48,000???nasib rakyat tak terbela....inikah pemimpin yang berjanji membela nasib agama dan bangsa???tunggulah balasan dari Allah pada kalian yang bersekongkol dengan kezaliman...

MAYA KAREN,  December 4, 2007 at 4:51 PM  

oiii JINGGO SANGAP
RUMAH ZAKARIA BANGSAT UMNO KT KELANG TU KAU TAKNAK TUNJUK KE...

LAGI SATU ABDULLAH BADAWI BUAT PARTI KAT SERI PERDANA TU PUN KAU TAKNAK TUNJUK KE

KALAU SENARAIKAN BANGSAT-BANGSAT KETUA2 UMNO PUNYA ISTANA PECAH TERBARAI BLOG KAU NI..

OTAK KAU NI JINGGO KAU LETAK BETUL2 KAT LUBANG JUBUR KAU LA

:: December 4, 2007 at 5:04 PM  

jinggo kau ni baru umur 32 tahun rupanya... tinggal kat wangsa maju

dgn umur 32 tahun apalah yg kau boleh cakap pasal politik... nampak sgt kau diupah oleh norza zakaria (org suruhan KJ)

adalah lebih baik kau hentikan sj blog kau ni yg bersifat mengampu dan mengadu domba... dan aku tau kau dpt upah dr blog kau buat ni... lebih baik lah kau carik keje yg lebih halal duit dia

sekian

nikko,  December 6, 2007 at 2:44 PM  

ala nie sorang je pemimpin PAS korup dah nak kecoh!!!

aku boleh senaraikan beratus-ratus pemimpin BN/UMNO ko yg bapak segala korup dan kurap...bukan setakat rumah bernilai 7 juta...bahkan ada rumah lain kat overseas...

artikel mcm budak sekolah rendah je mutunya...

nikko,  December 6, 2007 at 2:46 PM  

aku cabar ko senaraikan 5 lagi pemimpin PAS, DAP atau keadilan yg korup....

dalam masa 7 hari aku bagi ko...


kalau gagal potong anu ko bagi anjing mkn ok....bodoh!!

Koolez August 14, 2009 at 3:26 PM  

Er..Bapak Puaka UMNO lagi berlambak aku boleh senaraikan..wkwkw..BODOH!!!
Yang kaya raya pemimpin UMNO tak pulak nak tengok..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

About This Blog

Web blog ini bukanlah laman web rasmi YB Khairy Jamaluddin , web blog ini adalah tanda sokongan kami Pro Khairy yang membayangkan sokongan kami tidak pernah terhenti kepada beliau.

Apa juga badai , fitnah dan niat yang tidak baik bukanlah halangan kepada kami yang akan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin kerana nawaitu kami yang mahu melihat pemimpin ini terus gagah di persada politik tanah air.

Kami menulis bukan kerana nama harta atau wang berjuta , kami menulis kerana perjuangan dan kesetiaan yang lahir dari nawaitu yang ikhlas , Kami percaya Allah SWT sahaja yang maha kuasa yang akan menentukan yang boleh menghukum dan memberikan balasan setimpal kepada yang berniat jahat kepada kami dan pemimpin yang kami sayangi.

Kami akan teruskan perjuangkan dan terus menyokong YB Khairy Jamaluddin.

Kumpulan Pro Khairy.


PROKJ FAN CLUB CHAT ROLL

Followers

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP